Print Friendly and PDF

Bir Afrika ülkesinde ucuz diye kurban kesmek caiz midir?.. Bir Ezher alimi cevaplıyor


06:53 Pazar 02 Haziran 2024

Ali Shibl'in yazdığı:

Şeriat profesörü ve El Ezher El Şerif Fetva Komitesi üyesi Dr. Attia Lashin, mektubunda şunu söyleyen bir kişiden kurbanın hükümlerinden biri hakkında bir soru aldı: Kurban için maksimum tavan Bir koç 13.000 pound, buna gücüm yetmiyor. Bu paranın üçte birini benim adıma kurban kesmeleri için Afrika ülkelerinden birine göndermem caiz midir?

Ezheri alim, cevabında bu soruyu cevaplamak için şunu söylüyorum:

Birincisi: İslam'da çeşitli ibadet türleri vardır:

Kişi kendi kılmadıkça gerçekleşmez ki bu, amacı imtihan ve imtihan olduğu için kimsenin başkasını temsil etmediği namaza benzer; oruç da öyle.

Bunlardan bir başkasının kendi izniyle o kişi adına hareket etmesinin caiz olduğu ve kişinin kendi malının zekatını dağıtması gibi, bunu kendisinin dağıtması veya bu dağıtımda kendi adına başkasına vekalet vermesiyle eşdeğerdir. Başkaları adına hac de dahil olmak üzere, eğer kişi maddi açıdan yeterli ve bedensel olarak aciz ise, kendisi adına hac yapacak birini görevlendirmelidir ve buna kurban da dahildir. kurbanı kesip güzel bir şekilde kesmesi veya kurbanı kesecek kişi adına başka birini görevlendirmesi.

İKİNCİSİ: KURBAN VE FARZ OLAN ZEKÂT DA, ONUN GİBİ, MAHALLÎ İBADETLERDİR, YANİ GETİRENİN İKAMET ETTİĞİ YERDE KILINIR.

Laşin, resmi Facebook sayfasından verdiği fetva açıklamasında, bunun delillerinin şöyle olduğunu ekledi: Zekat konusunda alimler, zekatın farz olduğu yerden nakledilmesinin caiz olmadığı konusunda ittifak etmişlerdir. Zekât parasının bulunduğu yerdir ve o yerin halkı muhtaç ve muhtaçtır, dolayısıyla öncelikle yer sahiplerinin ihtiyaçlarının karşılanması gerekir, zekâtın devredilmesi caiz olan bir fazilettir ve bunun bir gereği vardır. Çünkü o yerin fakirleri bu parayı gördükleri ve ruhları ona bağlı oldukları, boyunları onunla örtüldüğü ve ona açgözlü oldukları ve onun zekatını bekledikleri için, aldıkları zaman açgözlülük ve hasetin yolunu tıkamak için bu yola başvurmuşlardır. bu paradan zekat verilmesi gereken bir miktar.

İkincisi: KURBANLA İLGİLİ OLARAK, KURBANIN DAĞITILMA ŞEKLİ, KURBANLA KURBANIN İKAMET ETTİĞİ YER ARASINDA BİR BAĞLANTI OLDUĞUNU GÖSTERİR. Alimler kurbanın üçte bir oranında dağıtılmasını tavsiye etmişlerdir: üçte biri kurbanın ve ailesinin yemesi için, üçte biri kurbanın ve ailesinin yemesi için. yerin fakirlerine, üçte biri de kurbanın yakınlarına hediye olarak, zengin olsalar dahi, yerin sahipleri kurbanın bir kısmını iade etmeye razı olurlar. onlara. Buna göre, kim kurban kesmeye gücü yetirse, kurban onun için bir sünnettir ve o kişi sevap kazanır, boynuzları ve toynakları kıyamet günü ona şahitlik eder, aksi takdirde Allah ondan feragat eder. Hiç kimseye taşıyamayacağı kadar yük yüklemeyin...Allah en iyisini bilir.


 هل يجوز التضحية في بلد أفريقي لأنها رخيصة هناك؟.. عالم أزهري يجيب

06:53 مالأحد 02 يونيو 2024

الدكتور عطية لاشينالدكتور عطية لاشينتطبيق مصراويلرؤيــــه أصدق للأحــــداثالأخبار المتعلقة

صليت الجنازة خلف إمام كبر فيها خمس تكبيرات.. فما الحكم؟.. عالم أزهري يجيب 

صليت الجنازة خلف إمام كبر فيها خمس تكبيرات.. فما الحكم؟.. عالم أزهري


كـتب- علي شبل:


تلقى الدكتور عطية لاشين، أستاذ الشريعة وعضو لجنة الفتوى بالأزهر الشريف، سؤالًا حول أحد أحكام الأضحية، من شخص يقول في رسالته: إن السقف الأعلى للأضحية كبشا 13,000 من الجنيهات مما اعجز عنها فهل يجوز لي أن أرسل ثلث هذا المبلغ لإحدى البلاد الافريقيه ليضحوا نيابة عني هناك؟٠


في رده، قال العالم الأزهري إنه للإجابه على هذا السؤال أقول ما يلي:


اولا: إن العبادات في الإسلام على أنواع شتى منها:


ما لا يتأتى إلا إذا قام به الشخص بنفسه وذلك مثل الصلاة لا يقوم فيها أحد عن أحد لأن المقصود منها الابتلاء والاختبار، وكذلك الصيام.


ومنها ما يجوز للغير أن ينوب عن الشخص بإذنه، ومثل ذلك توزيع الشخص زكاة ماله يستوي ان يوزعها بنفسه او ان ينيب عنه غيره في هذا التوزيع ومنها الحج نيابه عن الغير اذا كان الشخص مستطيعا ماديا عاجزا بدنيا فيجب ان يقيم شخصا يحج نيابة عنه، ومنها الأضحية يستوي ان يذبحها المضحي بنفسه ان كان يجيد الذبح ويحسنه أو أن ينيب شخصا آخر ليذبح الأضحية نيابة عن المضحي.


ثانيا: إن الأضحية ومثلها الزكاة المفروضة عبادتان محليتان بمعنى أنه يتم فعلهما في المكان الذي يقيم فيه من يأتي بهما هذا هو الأصل.


وأضاف لاشين في بيان فتواه عبر صفحته الرسمية على فيسبوك، أن الدليل على ذلك ما يلي: بالنسبه للزكاة فإن أهل العلم مجمعون على عدم جواز نقلها من مكان وجوبها وهو المكان الذي فيه المال المزكى وبأهل المكان الحاجة والعوز فيجب سد حاجه أصحاب المكان أولا فإن فضل من الزكاة فضل جاز نقلها وهذا له علة حيث إن فقراء المكان يرون هذا المال وقد تعلقت به نفوسهم واشرأبت به اعناقهم وطمعوا فيه وينتظرون زكاته فلكي نسد طريق الطمع والحسد حينما يأخذون شيئا من هذا المال الذي وجبت فيه الزكاة.


ثانيا: وبالنسبة للأضحية فإن كيفية توزيعها يدل على ارتباط بينها وبين المكان الذي يقيم فيه المضحي حيث استحسن اهل العلم ان توزع أثلاثا: ثلث يأكله المضحي وأهل بيته، وثلث لفقراء المكان، وثلث هدية لأقارب المضحي وإن كانوا أغنياء فاذا ذبحت خارج المكان فما الذي يعود على أصحاب المكان المتعلقة إلى عود جزء من الأضحية اليهم. وبناء على ذلك من كان قادرا على الأضحية كانت الأضحية في حقه سنة يثاب عليها وشهدت له قرونها وأظلافها يوم القيامة، وإلا سقطت عنه لأن الله لا يكلف نفسا إلا وسعها.. والله أعلم.


اقرأ أيضًا:


Kaynak: Tıkla

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar