Neylesin Hakkı Bilmeyene
Tûti-i sükker-feşân üftâdeye keş neylesin
Cür‘a-i sahbâ-yı zâtı nûş eder temkîn bulan
Âfitâb olan gönül telvîn-i meh-veş neylesin
Ârifin esrârı settâr olduğın etme aceb
Ta‘n eder zâhid denilen dîv-i ser-keş neylesin
Âdem'in vechinde Hakk'ı görmedi İblîs laîn
Sûretâ gördü ki bir şekl-i münakkaş neylesin
Cân Niyâzî ehl-i aşka nâzikâne va‘z eder
Ehl-i nefs olan işitmez dil müşevveş neylesin
Kadınlardan çoğu en ufak bir anlaşmazlık anında kocalarından hemen boşanma isteğinde bulunur. Ya da kocası istediği malı/parayı kendisine vermeyince boşanmak ister. Kadın, bozguncu bazı arkadaşları veya komşularınca yönlendirilmiş olabilir. Bazen de sinir bozucu sözlerle kocasına meydan okur, “Erkeksen boşa beni” der.
Boşanmanın, âilenin dağılması ve çocukların başıboş kalması gibi oldukça kötü sonuçlar doğurduğu bilinen bir şeydir. Belki de kadın, pişmanlığın artık fayda vermeyeceği bir noktada yaptığına pişman olur. Şeriatın bunu haram kılmasındaki hikmet böyle durumlarda ortaya çıkar.
Sevban (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
“Hangi kadın, kocasıyla kendi arasında her hangi bir beis olmaksızın kocasından kendisini boşamasını isterse, cennetin kokusu onun üzerine haramdır!”
Beis kelimesi burada, Şeri bir mazeret anlamındadır. Kadını boşanma talebinde haklı yapan şeri mazeret ise; kocasının irtidat etmesi, anin, mecbub, mefkut olması. Yahut koca karısını küfre, fuhşa, dinden zorunlu olarak bilinen kesin hükümleri inkâra zorlaması, erkeğin üzerine farz olan kadının nafakasını temin etmemesi ve benzeri şeylerdir.
İbni Mace 2055, Ebu Davud 2226, Albânî İrva 2035
Ukbe ibni Amir (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
“Kocalarından kendilerini boşamalarını, kendilerini bırakmalarını isteyen kadınlar münafıklardır!”
Taberani Mucemu’l-Kebir 17/339, Albânî Sahihu’l-Cami’ 1934
Kocanın namazı terketmesi, devamlı uyuşturucu veya içki kullanması, kadını haram bir işe zorlaması, işkence ederek zulmetmesi ya da şer’i haklarından alıkoyması gibi şeriatça geçerli bir gerekçe olur ve kocaya nasihat fayda vermez, düzelmesi için verilen uğraşlar boşa çıkarsa bu durumda kadının dinini ve kendi nefsini kurtarmak için boşanmak istemesinde bir sakınca yoktur.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar
Yorum Gönder