Print Friendly and PDF

Neylesin Hakkı Bilmeyene

Bunlarada Bakarsınız

 Teşne-i bahr-ı muhît olan dile reş neylesin 
Tûti-i sükker-feşân üftâdeye keş neylesin 

Cür‘a-i sahbâ-yı zâtı nûş eder temkîn bulan 
Âfitâb olan gönül telvîn-i meh-veş neylesin 

Ârifin esrârı settâr olduğın etme aceb 
Ta‘n eder zâhid denilen dîv-i ser-keş neylesin 

Âdem'in vechinde Hakk'ı görmedi İblîs laîn 
Sûretâ gördü ki bir şekl-i münakkaş neylesin 

Cân Niyâzî ehl-i aşka nâzikâne va‘z eder
 Ehl-i nefs olan işitmez dil müşevveş neylesin


Kadınlardan çoğu en ufak bir anlaşmazlık anında kocalarından hemen boşanma isteğinde bulunur. Ya da kocası istediği malı/parayı kendisine vermeyince boşanmak ister. Kadın, bozguncu bazı arkadaşları veya komşularınca yönlendirilmiş olabilir. Bazen de sinir bozucu sözlerle kocasına meydan okur, “Erkeksen boşa beni” der.

Boşanmanın, âilenin dağılması ve çocukların başıboş kalması gibi oldukça kötü sonuçlar doğurduğu bilinen bir şeydir. Belki de kadın, pişmanlığın artık fayda vermeyeceği bir noktada yaptığına pişman olur. Şeriatın bunu haram kılmasındaki hikmet böyle durumlarda ortaya çıkar.

Sevban (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Hangi kadın, kocasıyla kendi arasında her hangi bir beis olmaksızın kocasından kendisini boşamasını isterse, cennetin kokusu onun üzerine haramdır!”

Beis kelimesi burada, Şeri bir mazeret anlamındadır. Kadını boşanma talebinde haklı yapan şeri mazeret ise; kocasının irtidat etmesi, anin, mecbub, mefkut olması. Yahut koca karısını küfre, fuhşa, dinden zorunlu olarak bilinen kesin hükümleri inkâra zorlaması, erkeğin üzerine farz olan kadının nafakasını temin etmemesi ve benzeri şeylerdir.

İbni Mace 2055, Ebu Davud 2226, Albânî İrva 2035

Ukbe ibni Amir (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Kocalarından kendilerini boşamalarını, kendilerini bırakmalarını isteyen kadınlar münafıklardır!”

Taberani Mucemu’l-Kebir 17/339, Albânî Sahihu’l-Cami’ 1934

Kocanın namazı terketmesi, devamlı uyuşturucu veya içki kullanması, kadını haram bir işe zorlaması, işkence ederek zulmetmesi ya da şer’i haklarından alıkoyması gibi şeriatça geçerli bir gerekçe olur ve kocaya nasihat fayda vermez, düzelmesi için verilen uğraşlar boşa çıkarsa bu durumda kadının dinini ve kendi nefsini kurtarmak için boşanmak istemesinde bir sakınca yoktur.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar