Print Friendly and PDF

Batı Dünyası İslamın Cihat ve Yayılmacı Aksiyonunu Durdurmak İçin Tasavvufu Nasıl Kullandığına Örnek: Professor William C. Chittick

  

Not:  Professor William C. Chittick bu kadar araştırma yaptığı halde Müslüman olduğunda şüpheler var diyelim. Yahut mistik, agnostik. Yakın zamanda ölecek ve kabrini göreceğiz. Aynı haçın altına gömülen Annemarie Schimmel gibi. Bu insanlar Tasavvufu İslamdan ayrı bir ekol olarak görüyorlar. Bunlar İslâmı değil, tasavvuf/mistizm bağlamında aşkın bir dine inanıyorlar.

Bazen tasavvufa saldıran ilahiyatçılara teşekkür etmek lazım. Onların sufiler üzerinde çok ağır ifadeler kullanması Allah Teâlâ’nın cilve-i rabbâniyesi olmalı. Kıyamete kadar İslâmın muhafazası Allah Teâlâ tarafından olacağına en güzel örnek bahse konu kişiler olmalı.

Anlayamadığım bu büyük bir gayret ve bilgi insanın neden İslamı seçmesine yardımcı olmuyor. Genelde Hristiyan dünyasının son dönemde verdiği zarar Yahudilerden daha fazla olduğu alenidir. İlk dönemlerde Yahudiler bu işi başlattılar, daha sonra onların kendi dertlerine düşmelerinden sonra Misyonerler bu işe derinden derinden işlediler. En büyük kılıflarıda  Sufizm ekolünü tercih etmeleridir.

Allah Teâlâ dilediğine hidayet nasip eder.

İnşaallah ben hata ettim diyeyim derim, ama ne yazık ki bilenlerin azgınlığı daha fazla olur. Hakk katında, kocakarı imanı denilen taklidi iman bunların bilgisinden çok  daha fazla itibar görecektir. 

Hafazanallah...

Doğubilimci What is Mysticism, Sufism - An Interview With Professor William C. Chittick

 



Yorumlar:

 

@astrofrk

12 yıl önce

Gnostik bir Hristiyan'dan: Bu güzel bir şey. Eğer İslam'a geçseydim, Sufi olurdum çünkü Gnostik inançların çoğunu paylaşıyorlar.

@jillalali315

11 yıl önce

Allah (cc) Bay Chittick'e hidayet versin.

 @zeitfieldunite4488

2 yıl önce

William Chittick'in Tasavvuf kitabı. Gerçek bir anlayışa sahip olmayan Hristiyan kökenli biri tarafından araştırılmış, kitap bilmecelerle dolu. KJ Tanrı'nın insanı kendi suretinde yarattığı yanıltıcıdır. Allah'ın karşılaştırılabilir bir sureti yoktur ve insan anlayışının ötesindedir, yaratıcıdır. William içeriye bakan bir yabancıdır.

Generate

Deşifre metni

 

Bu beyefendiden çok etkilendim, eserlerinin bir kısmını okudum, yeterli değil, 30 kitap yazdı, Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asya-Amerikan çalışmaları bölümünde ve olağanüstü bir burs sahibi, gerçekten şaşırtıcı, bunu okumak için zaman ayırırsanız ve umarım bazılarınız da yapar ve ayrıca size söyleyeyim, şu anda Riverside Kilisesi'nde bir konferans veriyor ve bu program 6 ve 7 Kasım'da.

 Size şu anda telefon numarasını da verebilirim, tekrar edeceğim, lütfen telefonu alın, kalemi çıkarın, 212 219 2527 dahili 2, bu, Asya ve Asya-Amerikan çalışmaları profesörü olan ve daha önce de söylediğim gibi 30 kitabın yazarı olan, beş tanesi en iyi bilinen Müslüman Sufi filozoflarından biri olan İspanyol ve Arap kökenli Profesör William Chi'dir.

 WBI'a hoş geldiniz Profesör Chi, çok teşekkür ederim, Sufi olan kim, bu bir bu, elbette böyle bir soruyu cevaplamak için, ilk etapta kimin sorduğuna bakmalısınız.

 Bu son derece karmaşık bir soru ayrıca mikroskobunu bana doğrultacaksınız.

 evet peki devam et evet sadece sen değil daha çok aklımda seyirci var oh bu daha iyi sanırım çoğu insandan daha iyi bilgilisin kelime çok ünlü çünkü   temelde Rumî şiiri yüzünden ve insanlar biliyor ki Rumî ünlü bir   13. yüzyıl Fars şairi ve o bir sufiydi ve ayrıca başka sebeplerden dolayı insanlar normalde bunu mistisizmle ilişkilendirir ve çoğu insan bunun İslam'ın bir mezhebi veya kolu olduğunu düşünür ...

 Ama bundan çok daha karmaşıktır eğer tasavvufun neyle ilgili olduğunu gerçekten anlamak istiyorsanız önce İslam'ın neyle ilgili olduğunu anlamalısınız ve bu da ciddi bir bilginlik söz konusu olduğunda tasavvufun geri kalanının başladığı yerden başlar ve bu da Kuran'ın Muhammed'e vahyedilmesiyledir

temelde İslam geleneği herhangi bir din gibi üç temel endişeyle ilgilenir biri aktivite doğru hareket etme şeklidir biri düşünce ve anlayış dünyayı ve evreni doğru bir şekilde nasıl kavrayacağımızdır ve üçüncüsü ruhun dönüşümü nasıl daha yakın olunacağıdır İslam'da Tanrı olan veya Tanrı olarak adlandırılan Nihai Gerçekliğe, İslam yüzyıllar boyunca veya yaklaşık 3. yüzyılda geliştikçe, bu üç boyutta uzmanlar edinmeye başlıyorsunuz, bunlardan bazılarına hukukçular denir, bunlar doğru faaliyette uzmanlaşmış kişilerdir ve İslami yasal öğretileri açıklarlar, bazılarına ilahiyatçılar ve filozoflar denir ve kodlamada veya kodlamada değil, dünyayı ve kendimizi tefekkür ederken doğru düşünmeyi ve hata yapmamayı nasıl açıklığa kavuşturmada uzmanlaşırlar ve bazılarına sufiler denir ve elbette ilk iki konuyla ilgilenirler

çünkü ilk iki konu temeldir, ancak gerçekten ilgilendikleri şey ilk ikisini koymaktır.

konular pratik ve anlayış ...

 bunları insan ruhuna uygulamak için böylece kendimizi dönüştürebilir ve Tanrı'ya daha yakın olabiliriz bu yüzden Sufi İslam öğretileri temelinde Tanrı'ya yakın olmak için çabalayan birisidir özellikle Hz. Muhammed [salla'llâhu aleyhi ve sellem] modeli Bu programda Profesör Chiak'ın ana konuşmacı olduğunu duyurmayı unuttum size şiddetle tavsiye ediyorum 6 ve 7 Kasım hafta sonu Riverside Kilisesi'nde yapılacak ve size tekrar numarayı vereyim 212 219 2527 dahili 2 duyabilir ve görebilirsiniz Profesör Ch şimdi başka bir önemli konuşmacı olacak ve onu yarın burada ağırlama ayrıcalığına sahip olacağız ve kendisi Profesör Muhammed Yusuf Birleşik Arap Emirlikleri'nden ve bu yüzden oradan arayacaktır buna geri dönelim mistisizm fikri çok eski bir fikirdir ve eski Afrika veya Doğu Afrika geleneğinde mistisizme dair net bir yazılı referans bulamasam da veya bulamadım, örneğin eski Hint geleneğinde açıkça Mahabharata'da mistisizm üzerine büyük bir vurgu vardı.

 Hadi Profesör Chk ile İslam bağlamında Sufi geleneğinin kökeni hakkında konuşalım.

 Sonra biraz daha geriye gidip İslam'dan daha eski olan Geleneklerdeki mistisizm fikirlerine bakmak isterseniz, İslam'dan veya günümüz geleneğinden, anladığımız kadarıyla Sufizm, Sufi geleneğinin kendisiyle ilgili olarak, mistisizm olarak bahsettiğiniz şey, şüpheleniyorum ki ruhu dönüştürmenin ve kendini dönüştürme ve Tanrı'ya yakınlaşma arayışının meyvesidir ve bu nedenle açıkça görmek, sadece diğer insanların anlayışını ve yorumunu takip etmek değil, gerçeği olduğu gibi görmek, Tanrı'nın vizyonunu içerir.

 Bu Adem'e kadar uzanır, bu insan doğasında vardır, her insan dönüşüm geçirme kapasitesiyle yaratılmıştır ve bunu yapan ilk kişi Adem'di, her şeyin babası, Adem efsanesinin İslami yeniden anlatımında hatırladığınız her şeyin babasıydı.

 Adem sadece sen günah bile işlemedin, unuttun ve bir emre itaat etmedi, sonra af diledi, affedildi ve peygamber olarak atandı ve bu yüzden mistisizmin İslam'ın bir yerinde başladığı fikri saçmalıktır, bu insan doğasıyla ilgilidir, insan olduğumuzda Tanrı ile yakın bir bağlantımız olur ve buna dışarıdan bakarsanız buna mistisizm diyorsunuz, aksi takdirde dediğiniz gibi bize mistisizm kelimesini veren Yunanlılara bakarsınız, onların tüm gizem dini miti kavramlarıyla ayrıca mit kelimesi, Yunanlılardan çıkan tüm mistisizm kavramının köküyle yakından bağlantılıdır, bu, ister eski Hindistan, eski Çin olsun ve bu konuda çok eski zamanlarda başlayan gelişmiş Geleneklerden bahsediyor olalım, her yerde mevcuttur, yani İslam en gençtir. Kesinlikle bunların hepsinin en genci ve belki de gençliğinden dolayı Tanrı'nın bilgeliğinin gerçek temel öğretilerinin ne olduğu duygusunu koruyabilmiştir, kurumlarla ve sosyal ve politik meselelerle çok fazla iç içe geçmiş diğer bazı Geleneklerden daha iyidir, bu yüzden mistisizm veya tasavvufun kalbi gerçekten de ortak insan mirasımızdır, biraz tarihsel bağlama geçelim, İslam'ın tasavvuf felsefesinin kökleri nerededir, nasıl başladı, Hz. Muhammed'in ölümünden ne kadar sonra, 631'de, buradaki sorun kelimelerin kullanımıdır,

doğru, eğer Sufi kelimesini kullanmakta ısrar ediyorsanız, kelimeyi bulmadan önce İslam'ın ikinci yüzyılına kadar beklemeniz gerekecek ve henüz kullanılmıyorsa, bugün kullanmaya çalıştığımız anlam budur, ancak aynı şey diğer kelimeler için de geçerlidir, örneğin İslam'daki hukukçulardan bahsediyoruz, çoğu insan İslam hakkında düşünüyor, hukuk hakkında düşünüyor ve hukukun Kuran'la ilgili olduğunu düşünüyor, bu saçmalık, hukukçular, aynı zamanda gelişen bir İslami şarkı okuludur 2. yüzyılda ve bize Kuran'ın yasal öğretilerinin ne olduğunu söyleyen insanlar ilahiyatçılar 2. yüzyılda resme giriyorlar İslam'ın birinci yüzyılında çok az tarihi kayıt var ama her şey bir tür sentetik henüz geliştirilmedi İslami öğretinin çeşitli boyutlarını görebilmeniz için tarihe ihtiyaç var ama ben İslam tarihini gerçekten Hz. Muhammed'in ölümünden 30 veya 40 yıl sonra yazmadım mı? Bu doğru değil, özür dilerim, ne oldu? Ünlü Müslüman tarihçi o bundan biraz daha sonra tamam, ben onun Hz. Muhammed'den 30, 40 veya muhtemelen 50 yıl sonra olduğunu düşünmüştüm, hayır, yani size günlerini doğrudan söyleyemem ama tüm bu insanlar temelde sahip olduğumuz kitapları İslam'ın ikinci yüzyılının en erken dönemine tarihlendiriyor, tamam, birinci yüzyıl çok ...

 ve tabii ki birinci yüzyıldan bahsediyorlar, Hz. Muhammed'in hayatından bahsediyorlar, biliyorsunuz bunlar peygamberin sahabelerinden ve sonra sahabenin takipçilerinden anlatılan raporlardır, vb.

 Sufizm olmayan şeylerden de bahsetmenin önemli olduğunu belirttiniz, bu yüzden akademik çalışmalarınızda karşılaştığınız bazı yaygın yanlış anlamaları ortadan kaldıralım.

 Bence sahip olduğumuz en kötü yanlış anlama ve bu hem akademik çevrelerde hem de günümüzde oda arkadaşım gibi insanların Sufizm hakkındaki popüler algısında çok yaygın.

 Bu Sufizm gerçek İslam değil, sonradan eklenen bir şey ve biliyorsunuz ki Müslümanlar çok fazla yasadan bıktıklarında mistisizme yöneldiler.

 Bu tamamen saçmalık.

 Aslında manevi konulara, felsefeye veya metafiziğe biraz olsun ilgisi olan herkes Kuran'da Sufizm'i görebilir.

 Sorunlar çok çok açık.

bu Tanrı'ya duyulan sevgi ruhun dönüşümü mükemmellik arayışı bunların hepsi Kur'an'da ve Muhammed'in [salla'llâhu aleyhi ve sellem] sözlerinde ve Muhammed modelinde mevcuttur insan mükemmelliği açısından İslam düşüncesindeki en önemli efsanevi olay Kur'an'ın inişinden sonra çünkü Tanrı Kur'an'ı gönderdi Hz.  Muhammed'in Tanrı huzuruna yükselişidir bu inişin tamamlanmasıdır Tanrı mesajı gönderdiğinde peygamber mesajı özümsedi ve sonra Tanrı'ya doğru yola çıktı bu elbette son derece önemli bir olaydır ki tarihçiler yine de bunu küçümseyeceklerdir mistik anlayış açısından Müslümanlar için büyük resim Kur'an'ın inişinin bir araya gelmesidir ve sufilerin faaliyetlerini buna göre modelledikleri şey Peygamber'in izinden giderek Tanrı'ya yükselmek istiyorlar genel bir his var um, bunu okudum ve duydum diyebilirim hatta Pakistan'da bile oldukça fazla insan buna inanıyor ama sizin bilginize ve çalışkanlığınıza sahip değiller um ve bu İslam, İran'ı fethettiğinde Suudi Arabîstan'dan çıktı, Pers eski bir imparatorluktu, harika gelenekleri, harika kütüphaneleri vardı ve tabii ki zester vardı, bu yüzden insanlık fikirleri, hümanizm fikirleri, mistisizm fikirleri, Aydınlanma fikirleri Perslere yabancı değildi ve Araplar geldiğinde temelde göçebelerdi, tabiri caizse Pers hassasiyetini rencide ettiler, size öğretilenleri sunuyorum ve bu konudaki yorumlarınızı merak ediyorum, bu yüzden tasavvuf bir tür sabırsızlıktı, biliyorsunuz, çok fazla hukukçuya, sağduyuya gitmek istemiyoruz, Tanrı ile doğrudan bir bağlantı kurmak istiyoruz dediler ve bu yüzden bir Sufi Rabia'nın, en ünlü Müslüman kadının, Sufi olarak ve hikayeyi biliyorsunuz, bir kova su ve bir alev taşıyordu ve biri Rabia, nereye gidiyorsun diyor ve diyor ki, bu su cehennem ateşini söndürmek için ve ve ..., alev cenneti yakmak için bu aynı zamanda sizden kadınların manevi başarı açısından toplum içindeki konumunun ne olduğu hakkında konuşmanızı istememe izin veriyor ve Araplar kesinlikle Hz.  Muhammed'in [salla'llâhu aleyhi ve sellem] ölümünden sonra nasıl değişti, böylece bir geleneğimiz oldu ve ne olmuş olabilir, örneğin Rabia, Hasan Basri gibi Sufi kadınlarda buna katkıda bulunmuştur, burada oldukça fazla soru vardı, ilki İran milliyetçilerinin tasavvufla ilgili tutumudur.

 İranlılar tasavvufa karşı muazzam bir sevgiye sahipler ve modern zamanlardan beri bu modern öncesi değil, modern zamanlarda İslam'dan nefret eden ilk kişiler olan oryantalistlerin bazı öğretilerine tutundular, temelde İslam'ı barbar bir çöl dini olarak gördüler, hiçbir maneviyat boyutu olmadığını düşündüler.

her neyse ve İslam'da maneviyatın güzel örneklerini görmemizin tek açıklamasının ödünç alınmış olması olduğunu söylediler şimdi bazı oryantalistler bunun Yunanlılardan aldıklarını söylediler bazıları Hindulardan aldıklarını söylediler bazıları Budistlerden aldıklarını söylediler ...

 En popüler görüş maneviyatı Hıristiyanlardan aldıklarıydı ve İranlılar bunu bizden aldıkları görüşündeler ve tabii ki İran kültürünün Pakistan Hint kültürünü her zaman nasıl etkilediğini biliyorsunuz, yani alt kıtanın Müslüman ülkesi Hindistan kültürü çok çok güçlüdür

bu fikir bir yandan Doğu oryantalistlerinden ve diğer yandan İran milliyetçiliğinden alınmıştır ayrıca benim açımdan bunun belirli bir tarihsel temeli yoktur bunun belirli bir mantığı vardır ama bu sonuca varmadan önce çoğu hukukçunun aynı zamanda İranlı olduğunu hatırlamalısınız çoğu ilahiyatçı da aynı zamanda İranlıydı … şimdi doğru bedeviler ve Arapların bir yazma kültürü yoktu okuryazar bir kültürleri yoktu bu elbette Açıktır ki, Halifelik kurulduğunda yöneticileri yoktu, yönetimi ele geçirenler vardı, İranlılar veya Hıristiyanlardı.

 Çok iyi eğitim almış yerel insanları tanıyorsunuz, İslami Bilimler, Müslüman Alimlerin geliştiği şekilde gelişti, İranlı veya belki de Bizans kökenliydiler, materyali ele geçirdiler ve ve ve ve ve onun çıkarımlarını geliştirdiler, bu yüzden bunun içinde kesin bir gerçek var, evet İranlılar çeşitli mitlerin entelektüel çıkarımlarını ortaya çıkarmada çok çok ustaydılar.

 Efsanevi öğretiler, din her zaman mit biçiminde ortaya çıkar.

 Bhagavad Gita büyük bir mittir, aynı zamanda Hindistan'ın en büyük manevi metnidir ve nesilden nesile yorumlanmıştır.

 Aynısı Kuran için de geçerlidir, harika bir manevi öğretiler kitabıdır.

 Bunu alanlar şimdi Persler ve Orta Doğu'nun Hıristiyanları, eski Hıristiyanlar, eski Yahudilerdi.

 Bu insanlar elbette onu kendi geçmişleri açısından okudular ve içinde kendi geleneklerinde beğendikleri tüm büyük manevi öğretileri gördüler ve bu doğaldır çünkü bu öğretiler yani bu İran düşüncesi bence yanlış yönlendirilmiş eğer fikir İranlıların İslam'ı sevmemesi ve kendi imajlarına göre yeniden yaratmasıysa bu İran milliyetçi pozisyonu evet ne yazık ki bu um bu miti çürüttüğün için mutluyum sanırım dinleyicilerimiz İran'da epey zaman geçirdiğini bilmek isterler değil mi evet lütfen bize bundan biraz bahseder misin bunlar elbette shaw'ın düşüşünden önce harika günlerdi shaw'ın elbette olumsuz yanları vardı ama hepimiz devrimden sonra shaw'ın olmadığını gördüksoru o iki kötünün daha azıydı müllers'in kontrolü ele geçirmesiyle İran'daki durum hızla kötüleşti ben Şa gitmeden önce oradaydım ve ...

 yani orada 12 yıl kaldım ki bu oldukça uzun bir süre yani anadilim gibi Farsça konuşuyorum ve ve Farsçayı çoğu yerliden daha iyi okuyorum ve bu adam sen doktoranı yaptın ben doktoramı Tahran Üniversitesi'nde Fars dili ve edebiyatı üzerine yaptım ve aslında çalışmalarımı orada başlattım çok ciddi çalışmalarım tasavvufun metinsel çalışmaları ...

 yani şimdi o günlerde İran güzel güzel bir ülkeydi hala öyle insanlar harika çevre güzel ama günümüzde bu tür baskılar yoktu İran'a gidiyorsunuz ve bu devrimden beri böyle insanlar oldukça korkuyor insanlar biliyorsunuz hükümetten bir şekilde korkuyorlar onlar Şa altında değillerdi yani İran'da olmak için güzel bir zamandı İranlılar son derece sıcakkanlı insanlar onlar onlar kraliyet gibi davranırlar ve özellikle bana çünkü Onlar bana, özellikle sıradan insanlarla tanıştığımda, çarşıya gittiğimde, diyelim ki Tan'ın eski kesiminde alışveriş yapmak için, benimle konuşmaya başlarlardı ve İranlı olmadığımı anlamaları biraz zaman alırdı ve nerelisin derlerdi, Amerika'ya dedim, burada ne yapıyorsun, ben okuyorum, neden buraya okumaya geldin?

Bütün çocuklarımızı Amerika'ya gönderiyoruz, buna şaşırdılar, buna hayran kaldılar ve bana büyük bir saygı ve onurla davrandılar, çünkü onların kültürünü inceliyordum ve bence bu çoğu insanın derin bir saygı duyacağı bir şey, şey, şey, biraz Sufi kadınlar meselesi hakkında konuşmak istiyorum, lütfen bizi bilgilendirin, sonra aradan sonra birkaç arama alabiliriz, değil mi? Hatları açacağız ve tamam, bizimle konuşun, bize Sufi kadınlar hakkında bilgi verin, çünkü çoğu insanın aklında bugün Pakistan, Afganistan, İran, BKA ve Kırbaçlar'da neler olduğuna baktıklarında, yani bu korkunç ama bize görüşlerinizi söyleyin Bunun hakkında, oh, katılıyorum, bu tamamen korkunç ve burada İslami öğretilerin muazzam bir çarpıtılması olduğunu düşünüyorum, ve biliyorsunuz bunun için kesinlikle hiçbir mazeret yok, bunun için aptallık, cehalet, bencillik ve ... dışında hiçbir açıklama yok, ama bu, İslami öğretilerin tüm geleneğine aykırı diyebilirim.

 Peygamber, çok ünlü bir sözünde, sizin en iyiniz karısına karşı en iyi olanınızdır, biliyorsunuz, ahlaki ve manevi karakteriniz açısından en iyiniz, karısına en iyi davranan kişidir ve kesinlikle kendisi karısına veya eşlerine karşı iyi davranışın bir modeliydi, durum ne olursa olsun, ...

 ama ...

 ve bunun elbette şimdi ele alındığını, bunun çok karmaşık bir konu olduğunu söyleyebilirim.

Elbette ama kısaca söyleyeyim, dinleyicilerle paylaşacağım küçük bir ayrıntı, muhtemelen beğeneceklerdir.

 Hz.  Muhammed'in ilk karısı Hatice Hz.  Muhammed [salla'llâhu aleyhi ve sellem] ile evlendiğinde onun çalışanıydı, 25 yaşındaydı, 40 yaşındaydı ve sonraki yaklaşık 25 yıl boyunca Hz.  Muhammed karısının ölümüne kadar bir daha evlenmedi ve tarihi gerçekler çok açık, Hz.  Hadice'ye tamamen bağlıydı, lütfen devam edin.

 Sadece dinleyicilerin bu ayrıntıyı dinlemek isteyebileceğini düşündüm, evet, bu önemli bir ayrıntı, şey, şimdi tasavvufta kadın sorunu, her şeyden önce, Kuran'ın erkekler ve kadınlar arasında manevi kapasite açısından ayrım yaptığına dair hala ortalıkta dolaşan bir düşünce var, bunun da metinde bir temeli yok.

 Gerçek şu ki Kuran genellikle erkeklerden ve kadınlardan bahsediyor, dilbilgisi açısından eril olana dişil olana öncelik verme geleneğini kullanıyor, bunu İngilizce'de de her zaman yaptık, feminizme kadar aynı şeyi yaptık, biliyorsunuz, bilinmeyen bir kişi her zaman bir erkekti, ancak yakın zamanda başladık o veya o demek, ama Arapça'da eril dilbilgisiydi, biliyorsunuz dilbilgisi açısından öncelik aldı ama Kuran bunu takip etse de, Tanrı yolunda olan erkekler ve kadınlardan bahsetmeye başladığında, hem eril hem de dişil ismin formlarını kullanarak erkekler ve kadınlar hakkında açıkça söyler, bu yüzden kesinlikle cron'da manevi kapasite açısından, insan doğası açısından erkekler ve kadınlar aynıdır, çizilecek bir fark yoktur, sahip olduğumuz tek sorun, sosyal roller açısından ve burada verilen tavsiyeler arasında, ailenin insan toplumunun tam kalbi olduğu ve her şeyin aile hayatını ve karı koca arasındaki sevgiyi ve çocuk yetiştirmeyi teşvik etmek için yapılması gerektiği ve tüm bunlar şimdi tasavvuf açısından gördüğünüz şey, her şeyden önce İslam'da ruhbanlık yoktur, bahsettiğiniz RAB'ın evli olmayan bir istisna olduğunu bulmak çok çok nadirdir, çoğu Suffie evliydi, eşleri vardı kendileri de bu yola girmişler ama o zamanın toplumsal normlarına uygun olarak ve yakın zamana kadar batıda da dışarı çıkanlar erkeklerdi ve kendilerini nispeten gizli tutanlar kadınlardı dilbilimsel olarak Allah kelimesi Al elbette kadın cinsiyetini ifade eder ve Hz.  Muhammed'den önceki Arapların üç temel görevi elbette kadındı al-manat Al yani bir şey var gerçekten minnettarım eminim Müslüman dinleyicilerimiz sizin bu şeyleri açıklığa kavuşturmanızı ve bu mitleri ortadan kaldırmaya çalışmanızı görmekten çok mutlu oluyorlardır saat ortası gibiyiz hemen bir istasyon kimliği alacağız lütfen bizimle kalır mısınız? [Müzik] siz [Müzik] biz bi New York bi New dinliyoruzYork bir tanıtım oynuyoruz gösteriler arasında hangisini istiyorsun bir şey çalmak istemiyoruz ölü hava hatırla wba'nın sonbahar üyelik kampanyası

14 Ekim'den 7 Kasım'a kadar burada 120 Wall Street 10. katta telefonlara cevap vermek için gönüllü olmak için Vera'yı önceden 22209 2826 numaralı telefondan arayın böylece adınız güvenlik bilgisayarına girilebilir sürüş sırasında görüşürüz çaldığınız tanıtım bu bence iyiydi evet öyleydi ve dans edebilirsiniz [Müzik]

evet bilim sağlık ve şifaya tekrar hoş geldiniz bu hafta sunucunuz Maj Deli derin şifaya adadık bir Sufi'nin Gözünden Bakmak ve daha önce bahsettiğim gibi yarın bu programa şu anda Birleşik Arap Emirlikleri'nde bulunan Profesör Muhammad Haj YF ile devam edeceğiz.

 Konuyla ilgili 30 kitabın yazarı, bize daha önce 12 yıl geçirdiğini ve akıcı bir şekilde konuştuğunu söyledi.

 ...

 Farsça, bu da ona büyük bir avantaj sağlıyor ve ikisi de ...

 bu önemli konferansta konuşmacılar ...

 başlığı İslam Tasavvuf ve şefkatin kalbi ...

 Riverside Kilisesi'nde ...

 6 ve 7 Kasım'da düzenleniyor iletişim rezervasyonu için numara 212 219 2527 Umarım çoğunuz burayı doldurmaya çalışırsınız profesör chk ve profesör yousef'in gerçekten duyulması gerekiyor numaramız 21220 9295 katılımınız için lütfen yorumlarınızı veya sorularınızı konuğumun konusuyla sınırlayın ...

 Profesör chk nedir ...

 ...

 teşekkür etmek istiyorum chk bize katılmak için zaman ayırdığınız için teşekkür etmek istiyorum şefkat nedir bu konuşmadaki konum şefkat antropolojisi şefkat şefkatin kökenine inmek için İslami şefkat kavramıyla kadına geri dönmeliyiz ve ...

 Arabî'nin her zaman yaptığı gibi şeylerin kökenine inmektir tanrıda bunun ne anlama geldiğini anlayalım ve sonra İnsan durumunda ne anlama geldiğini anlayabiliriz şimdi Tanrı durumunda aklımdaki kelime Rah Rahma Arapça bilenler için Rahim ile aynı kökten gelir Rahim rahim anlamına gelir şimdi Kuran'da Tanrı'nın birincil isimleri ilk olarak elbette ki sadece Tanrı anlamına gelen ve dişil veya eril bir iması olmayan Allah'tır tüm gramer olarak erildir ikinci isim isman ve üçüncü isim şimdi hem Rahman hem de Rahim bu kökten türemiştir

Merhamet veya şefkat Rah ikisi de şefkat anlamına gelir ama nedir nedir her şeyden önce İslam'da Tanrı'dan başka şefkatli kimsenin olmadığını bilmeliyiz tıpkı Tanrı'dan başka hiçbir Tanrı olmadığı gibi Tanrı'dan başka şefkatli hiçbir şey yoktur tüm şefkat İlahi bir niteliktir Peygamber'i dinleyin peygamber bunu şu şekilde ifade etmiştir Tanrı'nın şefkati yarattığı gün onu 100 parçaya böldüğünü 99 parçayı kendinde tuttuğunu ve bir parçasını o parçadan dünyaya gönderdiğini söylemiştir. anneler çocuklarına bakar ve vahşi hayvanlar yavrularını besler, bu yüzden şefkat İlahi olanın annelik niteliği midir?

 Tanrı'nın tüm yaratıklarına kendi çocukları gibi davrandığı annelik niteliğidir bu Tanrı'nın birincil niteliğidir ikincil nitelikler Adalet gibi niteliklerdir diyelim ki bir anne çocuklarını hizaya sokmak için elbette onları disipline etmek zorundadır ve ne yazık ki özellikle modern İslam'ın çoğunda şefkat tarafını tamamen unutmuşlar ve şefkat olmadan Adalet sağlamaya çalışıyorlar ve bu elbette imkansızdır tamam biraz İabi hakkında konuşalım çünkü bu özel konferansın konusu peki ben Arabî kimdi ve neden bu konferansı düzenlemek bu kadar önemli bir kişiydi peki ya ölümünden 700- 800 veya 900 yıl sonra ne olacak oh o kadar uzun değil

700 o 1240'ta öldü şey onun önemi İslam tarihinde her şeyin entelektüel olarak doruğa ulaştığı önemli bir noktada yaşamış olmasıyla ilgilidir tüm İslam okulları düşünce felsefe teoloji hukukçu Tedbir ...

 Tasavvuf gelişti biliyorsunuz in in in in büyük bir yayılma eğer Arabî hem son derece özgün bir düşünür hem de son derece gelenekseldi yani o İslam düşüncesinin tüm o Büyük Geleneklerini aldı onları sentezledi ve son derece ilginç ve akıllı ve orijinal yollarla yeniden formüle etti öyle ki kitaplarını okuyan insanlar sürekli olarak onun ortaya koyduğu şeylerle şaşkına dönüyorlar ki o kronik ayeti diyelim 20 kez okumuş olsanız bile o anlamı hiç görmemişsinizdir ama ben Arabî o anlamı açıkladığı anda elbette ayetin de o anlama geldiğini görüyorsunuz ben de hep kaçırıyordum şimdi o muhtemelen en üretken yazardır yani kesinlikle sufi geleneğinde çok sayıda kitabı var bu yüzden o ve ve ve o son 700 yıl için tohum parçası oldu 600 yıllık manevi öğreti o ve tabii ki oda gibi başka önemli isimler yok ama onun teorik ayrıntıları açısından bütünün vizyonu o zamandan beri hiç kimse İbn Arab'ın büyüklüğüyle eşleşemedi ve o sadece yakın zamanda yeniden keşfediliyor, ...

, büyük ölçüde Batılı bilginlerin çabalarıyla son 50 yılda diyebilirim, hayır, günümüze geri dönüş açısından, sanırım basit bir soru şu olurdu, ...

, eğer Arabî'yi hemen arayabilseydi, sen ve ben ona hangi soruları sormak isterdiniz, bilirsin, iyi bilginlerden biri, Chic, o bir Fransız, Michelle Chic, Ean Araban hakkında yazdığı çok güzel kitaplarından birinde bir yerde bir ifadesi var, önemli diyor,

Müslüman entelektüellerin ve zeki Müslümanların Ian Arabî hakkında hayal gücünü gerçekten yakalayan şey, her soruya bir cevabının olması ve bu yüzden ben de derim ki, ne sorarsanız sorun, benim ve Arby'nin cevabı var, sorun, bunu nerede açıkladığını bulmak.

Çok fazla yazmış ama yine de her zaman ilk şeylerden başlıyor ve eğer o prensipleri, altta yatan Kökleri kavrayabilirseniz genellikle sorunuzun düşündüğünüz kadar önemli olmadığını görürsünüz ve eğer başlangıçta neler olup bittiğini anlarsanız bir şekilde kendiliğinden çözülür ve bunu ontolojik ve mantıksal anlamda kastediyorum gerçekliğin kökeni nedir ve bu tür sorular için buradaki gerçeklik nedir konuğum

Este konuğum Stonberg Üniversitesi Asya ve Asya-Amerikan Çalışmaları Bölümü'nden Profesör William Chk numaramız 22209 2900 sanırım aramamanızın nedeni çok heyecanlanmış olmanız çünkü genellikle sizi aramanızı istediğimde tahta gevşiyor ve bazen gevşiyor ve gevşediğinde genellikle konuğumun sunumunun özü o kadar derin ki bir soru sormaya çalışmaktansa konuğumu dinlemeyi tercih ederim deme eğiliminiz var ama bir soru sorduğunuzda her zaman sorular konuğun zihnini yoklamaya çalışmak içindir ve ben asla bilemem ...

 soru konuğumu nereye götürecek bakalım, sanırım Michael G bir arayanımız olup olmadığını kontrol edecek ve eğer varsa onu alacağız merhaba yayındasın

merhaba evet yayındasın tamam ben aramadım çünkü çok fazla insanın arayacağını düşündüm asla alamam hiç şansım olmaz bugün duydun bu yüzden bunu büyüleyici buluyorum ve Müslüman oldum çünkü bilirsin Hristiyan olarak yetiştirildim ama Malcolm X'in ve Muhammed Ali olan Cases Clay'in hayatından çok etkilendim ve tanıştığım diğer Müslüman insanlar ama hissediyorum kendimi biraz uyum sağlayamadığımı biliyorum daha yaşlıyım 70 yaşındayım ve bazı sağlık sorunlarım ve maddi sorunlarım var bu yüzden Müslüman Topluluğunda topluluğa gerçekten katılamıyorum ve yine de bugün programı duyduğumda kendimi çok mutlu hissediyorum ve geçen gün çok tatsız bir durum yaşadım ve kendimi eve gelmek yerine sadece camiye gittim

Bir tür bağlantı kurmam gerekiyordu ve sorum şu: 6 ve 7 Kasım hakkında bilgi edinmek için aradım ve açık bir merkez bu yüzden maliyetinin benim için engelleyici olacağını tahmin ediyorum bu yüzden Profesör hanımın önerebileceği veya önerebileceği bir kitap olup olmadığını merak ettim, hala yeni başlayan biriyim çünkü geçmişim yok, tavsiye edebileceği veya bana yardımcı olabilecek bir kitap var mı?

Sanırım sizi dinliyorum, kalbinizde bir Sufi'siniz Profesör CH, insanlara her zaman önerdiğim iki kitap olduğunu söyleyebilirim.

 Biri, ortak yazarım olan Sao Marata adlı kitap.

 Adı, İslam'ın Vizyonu.

 İslam'a giriş derslerimizde kullandığımız ders kitabı.

Stonybrook ve özellikle Müslümanlar olmak üzere bu dersi alan insanlar tamamen şaşkına dönüyor çünkü Müslüman olarak büyümüş olmalarına rağmen bunların neredeyse hiçbirini duymamışlar, hepsi onlar için yeni çünkü ne yazık ki İslam'ın temel öğretileri çoğu camide dile getirilmiyor, insanlar güncel meselelere fazlaca takılıp kalıyorlar, bu yüzden ideoloji İslam başlamak için iyi bir yer ve eğer gitmek istiyorsanız, tasavvufa girmek istiyorum, sadece atlamak istiyorum, tasavvufu deneyebilirsiniz, kısa bir giriş, tasavvuf, kısa bir giriş veya yeni başlayanlar için bir rehber, sanırım ikinci bir başlıkla yeniden yayınladılar, aynı kitap, tasavvuf, yeni başlayanlar için bir rehber tamam arayan, işte bu iki mükemmel öneri, bir sonraki arayan Michael G merhaba, yayındasın, lütfen, günlük olarak sofizmi uygulamak sağlık için nasıl faydalı olabilir, vay canına, harika soru, tasavvuf günlük olarak nasıl iyi bir sağlık kaynağı olabilir, dediğin bu mu, tamam,

Profesör, tamam, ben Düşünün ki eğer Sufizm'i kullanıyorsanız, Sufi uygulamaları ki bunlar elbette tüm Müslümanların yaptığı günlük duaları içerir ama eğer sağlığınız için kullanıyorsanız çeşitli meditasyon biçimlerini de içerir Öncelikleriniz terstir, sağlığınız Tanrı'ya hizmet etmek içindir, tam tersi değil Tanrı sizin sağlığınızın hizmetinde değildir, bu yüzden bunu tercih etmem.

 Muhtemelen iyi etkileri olacağını söyleyebilirim çünkü herkes meditasyonun ve kendinizi günlük aktivitelerin yoğunluğundan soyutlamanın sizi bir araya getirmek ve gerginliği azaltmak için çok çok yardımcı olabileceğini bilir ama eğer bunu bunun için yapıyorsanız buna Sufizm demeyin, meditasyon deyin, peki bir yorum yapmama izin verin Profesör JK eğer birileri Sufizmin gerçek ruhuna ve Tanrı ile bağlantıya girecekse Sufilerin sabırsız olması gerekir, onlar gerçekten doğrudan bağlantı kuramazlar ama bence bundan atardamarların açıldığı, oksijenin daha iyi iletildiği, oksijenin asitleri yaktığı biyolojik bir durum ortaya çıkar.

 Oksijen serbest radikal kimyasını düzenler ve normalleştirir bu yüzden aslında çok fazla konudan sapmak istemiyorum ama düzenli dinleyicilerimiz insanların fiziksel sağlıkları için atabilecekleri en önemli pratik adımın nefes almak olduğunu bilirler ve öyle görünüyor ki tüm mistisizm geleneklerinde ve Aydınlanma'da nefes almanın iyi bir başlangıç ​​​​noktası vardır,

hedef her zaman daha yüksek bir başarıdır ama bazen yapmanız gereken temel şey başka bir arayanımız var mı tamam bir sonraki aramayı alalım merhaba yayındasınız Profesör chk ile yayındasınız merhaba evet efendim merhaba evet efendim yayındasınız tamam radyoyu açayım hemen döneceğim lütfen lütfen evet bu başkalarının da hatırlaması gereken bir şey evet merhababen Norwalk'tan Ron merhaba Ron, bir sorum var, şey, ben ruhsal ve felsefi konulara çok ilgi duyuyorum, şey, şey, son zamanlarda çok fazla chrishna myy dinliyorum, eminim konuğunuz muhtemelen duymuştur, farklı bir gelenek veya her neyse, ama sorum şu ve şey, biliyorum ki bu şefkatle ilgili ve sorum şu ve biliyorum ki Tanrı'nın şefkat uyguladığını söylediniz, bu yüzden Tanrı'yı ​​bunun dışında bırakmak sadece insanlar içindir, şefkatte bir üstünlük var mıdır, kimin kime üstün olduğu, yani şefkat uygulamak bir şey yapar mı?

Sanırım bu konudaki düşüncem, birine şefkat uygularsam üstünlük pozisyonunda olurum, başka bir deyişle, bunu tersine çevirin, yılda 1 dolar kazanan fakir bir insansanız ve ben bir milyarderim, bu olası değil, bilmiyorum belki de yılda 1 dolar kazanan bu kişi bir milyardere bakar ve ..., Compass ona şefkat duyar ama bu harika bir soru, tamam hadi gidelim Profesör J, bu aslında çok ilginç bir soru çünkü Bu konuyu gündeme getirdiniz, yüzeysel olarak bir kişi diğerine karşı şefkat gösteremeyebilir ama eminim Profesör Chid'in farklı bir cevabı olacaktır, evet efendim, devam edin, bu yine böyle, bunu bu tür konulara ilişkin Sufi okumasından alıyorum, Tanrı'yı ​​resmin dışında bırakamazsınız, bu, tamam, kendimi ortadan kaldırayım ve nesnel olarak konuşacağım demek gibi, hayır, hayır, hayır, Tanrı mevcuttur, bu yüzden tüm şefkatin kaynağının Tanrı olduğunu hatırlamalıyız, şefkatli olduğunuzu ve şefkatli olduğunuz için biraz kredi almayı hak ettiğinizi düşünüyorsanız, bu şefkat değildir, bu kişisel çıkardır, şefkatli şefkat özveridir, Tanrı onlara kendini verir, çünkü şefkatinizde ilahi olmak için yaptığı budur, Tanrı olmak, şefkatinizde insan olmaktır, çünkü Tanrı insanı kendi suretinde yarattı, Tanrı gibi olmalıyız, bu da şefkatimizin meyvesine hiçbir şekilde bağlanmamamız gerektiği anlamına gelir, şefkat uğruna şefkatliyiz, kendimizden veriyoruz, çünkü insanın temel doğası kendisinden vermektir, bir dolar kazanan adam yıl elinde olanı verecek ve bu para değil.

 milyardere verebileceğinden şüpheleniyorum ama şefkatli bir insansa, 1 dolar kazanıyorsa, milyarder bu adamın hayatta benden çok daha mutlu olduğunu görecek çünkü ben hala ikinciyi kazanmaya çalışıyorum.

 hala kendi egomla meşgulüm ve o kişi kendini teslim etti.

 sanırım ben de böyle cevap verirdim çünkü bu varsayım, daha fazla parası olan bir kişinin bir şekilde şefkat gösterebileceğidir.

 bence dinleyicilerimizin çoğu buna katılmayacaktır.

 eee, başka bir arayanımız var, o çağrıyı alalım.

 merhaba, yayındasınız.

 evet, iyi günler, öğleden sonra efendim, kısmen ve eee, çokilginç bir program olabilir ya da doktor daha önce bunu tartışmış olmalı ama tasavvufun kökeninin ne olduğunu bilmek istiyorum nereden geldi ve ne kadar zamandır var teşekkür ederim telefonu kapatıp dinleyeceğim Profesör jck, en başta da dediğimiz gibi tasavvuf Kuran'ın vahyiyle başladı ilk sufi peygamber Muhammed'dir N kelimesi kullanılmadı o bir peygamberdi ama yaptığı şey tüm gerçek tasavvuf için bir modeldir biliyorsunuz ben çok mutluyum

Müslüman bir evde, kendim de Müslüman bir ülke Pakistan'da doğmuşum bence bu açıklama Profesör Chik çok değerlidir Hz.  Muhammed gerçekten ilk sufiydi ve insanlar tasavvuf geleneğini klasik bağlamsal kronik öğretiden ayırmaya çalıştığında bu gerçekten çok ciddi bir hata bu yüzden başka bir görüşme daha yapabiliriz başka bir görüşme için zamanımız var merhaba yayındasınız merhaba evet efendim yayındasınız tamam ...

 temelde bu biliyorsunuz çok fazla zamanınızı almak istemiyorum biliyorsun çünkü farklı, söylemek istediğimi bile ifade edemiyorum ama Tanrı'nın doğası, beyefendi, misafir olarak kabul ettiğiniz bilgin beyefendi, Tanrı'nın doğası olmadan varoluşun düşünülemeyeceği fikrinden bahsediyor, bu bizi hiçbir yere götürmez, biliyorsun, eğer dediğin gibi, kişisel çıkar seni İnsanlık yapan şeydir, bunu yapıyorsun çünkü insanlık, senin başkalarıyla birlikte var olman için bir ortam sağlayan tek yoldur, ki onlarsız var olamazsın çünkü asla bir hayvanı tek başına yakalayamazsın, tür olarak yok oluruz ve tüm dinler, hayvanlığımızı, hayatımızın temel temeli olan, karmaşık bir Davranışa, İnsanlığa indirmemizi sağlıyor, tamam, bunu yapıyoruz çünkü bunu yapacak beynimiz var ama evren o kadar uçsuz bucaksız ki hayat o kadar uçsuz bucaksız ki hiçbir Tanrı veya kitap bunu düşünemezdi bile, bununla hiçbir ilgisi olamazdı, tamam, bence fikrini oldukça iyi anlattın, aslında bazen benimle iletişime geçmeni istemek istiyorum çünkü Mantık dizinizi takip etmek isteriz ancak şu anda sona yaklaşıyoruz bu yüzden Profesör Chik'ten size cevap vermesini isteyeceğim Çağdaş önyargılarla veya çağdaş Freudculukla veya dinin sosyolojik yorumlarıyla ilgilenmem istenmedi Beyefendinin pozisyonuna oldukça aşinayım çünkü özellikle akademik akademisyenler arasında ana akım.

 Sufi geleneği adına konuşmam istendi, bu gelenek Tanrı yoktur aksiyomuyla başlar, yani gerçek olandan başka hiçbir şey yoktur ve bu gerçeklik Bilinç, farkındalık, sonsuz bilgelik ve sonsuz şefkati içerir, bu sadece Sufizmin değil aynı zamanda İslam'ın ve ayrıca Hinduizm ve ayrıca Hristiyanlık ve diğer dinler de bence çağrı noktası insan aklının sahip olduğumuz tek şey olduğu ve sözümüzün anlamını çıkarmaya çalışmak ve biliyorsunuz ki sorun şu ki zamanımız gerçekten çok kısa ama Sufi'nin söylemeyi çok sevdiği şeylerden biri de dışarı çıkan ve bir kuşun şarkı söylediğini duyan ve sonra kendinden geçerek transa geçen ve bundan 40 yıl sonra uyanan bir çocuk varmış, yani bu tür şeylerin belki sembolik bir değeri olabilir ama açıkça hayal gücünü zorluyor ve kendinize Sufizm adında başka neler olup bittiğini soruyorsunuz ki bu bizim deneyimimize çok yabancı çünkü biz insanlar kendimizi bu tür bir deneyimden ayıramayız konuğum Profesör William chk, kendisi Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asyalı Amerikan çalışmaları bölümünde çalışıyor daha da önemlisi lütfen bu konferansta onu şahsen dinlemek için zaman ayırın İslam Sufizmi ve Şefkatin Kalbi, kendisi bir açılış konuşmacısı, 6 ve 7 Kasım'da Riverside Kilisesi'nde ve ... biz sadece yaklaşık 1 dakikamız var, Profesör chk, size bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

 Dinleyicilerimize yarın Orta Doğu'dan Profesör Muhammed Hac Yusuf'un geleceğini söyleyebilirim, o da bu önemli konferansta konuşmacı, bu yüzden şimdi kapanış yorumlarınız için yaklaşık 40 saniyemiz var ve zaman ayırdığınız için teşekkür etmek istiyorum efendim, sadece kuşla ilgili hikayeyi hiç duymadığımı söylemek istiyorum ama Kuran'da Efes'in yedi uyuyanlarından bahseden ve 300 yıl boyunca ortadan kaybolan ve sonra geri dönenlerden bahsettiğini okudum, yani bu bir Kuran hikayesi ve bu aynı zamanda İncil'deki bir hikaye, yani dini mitolojide yeni bir şey değil, tamam, tekrar teşekkür ederim, konuğum 30 kitabın yazarı Profesör William IC, müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri olarak İslam'ın Vizyonu'nu önerdi.

 Ayrıca ikinci bir kitaptan da bahsetti, Profesör CH, bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz, sism yeni başlayanlar için bir rehber Tasavvuf yeni başlayanlar rehberi, teşekkür ederim.

 Çok teşekkür ederim Profesör Chik, bu bilimsel, sağlık ve şifa dolu bir süreçti.

 Lütfen yarın bize katılın ve bu tartışmayı Profesör Muhammad YF ile sürdürün.

 O zamana kadar ruhunuz nazik, zarif ve cömert olsun [Müzik]

Tasavvuf, bizim deneyimimize çok yabancıdır çünkü biz insanlar kendimizi bu tür bir deneyimden ayıramayız.

 Konuğum Profesör William Chk, kendisi Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asyalı Amerikalılar Çalışmaları bölümünde çalışıyor.

 En önemlisi, lütfen bu konferansta onu şahsen dinlemek için zaman ayırın.

 İslam Tasavvufu ve Şefkatin Kalbi, kendisi bir açılış konuşmacısı.

 6 ve 7 Kasım'da Riverside Kilisesi'nde olacak ve sadece yaklaşık 1 dakikamız var.

 Profesör Chk, size bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

 Dinleyicilerimize yarın Orta Doğu'dan Profesör Muhammed Hacı Yusuf'un geleceğini söyleyebilirim.

 Kendisi de bu önemli konferansta konuşmacı.

 Yani kapanış yorumlarınız için yaklaşık 40 saniyemiz var.

 Zaman ayırdığınız için teşekkür etmek istiyorum.

 Sadece kuşla ilgili hikâyeyi hiç duymadığımı söylemek istiyorum ama 300 yıl boyunca ortadan kaybolan ve sonra geri dönen Efes'in Yedi Uyuyanları'ndan bahseden Kuran'ı okudum.

 bu bir kuran hikayesi ve aynı zamanda bir İncil hikayesi yani dini mitolojide yeni bir şey değil tamam o halde tekrar teşekkür ederim konuğum 30 kitabın yazarı olan profesör William IC idi müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri olarak İslam'ın Vizyonu'nu önerdi ayrıca ikinci bir kitaptan bahsetti profesör CH bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz sism yeni başlayanlar için rehber tasavvuf yeni başlayanlar rehberi çok teşekkür ederim profesör chik bu bilim sağlık ve şifaydı lütfen yarın bize katılın ve bu tartışmaya profesör muhammed yf ile devam edin o zamana kadar ruhunuz nazik, zarif ve cömert olsun [müzik]Tasavvuf, bizim deneyimimize çok yabancıdır çünkü biz insanlar kendimizi bu tür bir deneyimden ayıramayız.

 Konuğum Profesör William Chk, kendisi Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asyalı Amerikalılar Çalışmaları bölümünde çalışıyor.

 En önemlisi, lütfen bu konferansta onu şahsen dinlemek için zaman ayırın.

 İslam Tasavvufu ve Şefkatin Kalbi, kendisi bir açılış konuşmacısı.

 6 ve 7 Kasım'da Riverside Kilisesi'nde olacak ve sadece yaklaşık 1 dakikamız var.

 Profesör Chk, size bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

 Dinleyicilerimize yarın Orta Doğu'dan Profesör Muhammed Hacı Yusuf'un geleceğini söyleyebilirim.

 Kendisi de bu önemli konferansta konuşmacı.

 Yani kapanış yorumlarınız için yaklaşık 40 saniyemiz var.

 Zaman ayırdığınız için teşekkür etmek istiyorum.

 Sadece kuşla ilgili hikayeyi hiç duymadığımı söylemek istiyorum ama 300 yıl boyunca ortadan kaybolan ve sonra geri dönen Efes'in Yedi Uyuyanları'ndan bahseden Kuran'ı okudum.

 bu bir kuran hikayesi ve aynı zamanda bir İncil hikayesi yani dini mitolojide yeni bir şey değil tamam o halde tekrar teşekkür ederim konuğum 30 kitabın yazarı olan profesör William IC idi müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri olarak İslam'ın Vizyonu'nu önerdi ayrıca ikinci bir kitaptan bahsetti profesör CH bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz sism yeni başlayanlar için rehber tasavvuf yeni başlayanlar rehberi çok teşekkür ederim profesör chik bu bilim sağlık ve şifaydı lütfen yarın bize katılın ve bu tartışmaya profesör muhammed yf ile devam edin o zamana kadar ruhunuz nazik, zarif ve cömert olsun [müzik]

30 kitabın yazarı, müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri olarak İslam Vizyonu'nu önerdi.

 Ayrıca ikinci bir kitaptan bahsetti Profesör CH, bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz? Sism, yeni başlayanlar için bir rehber Tasavvuf yeni başlayanlar rehberi Çok teşekkür ederim Profesör Chik, bu bilim, sağlık ve şifa üzerineydi.

 Lütfen yarın bize katılın ve bu tartışmaya Profesör Muhammed YF ile devam edin.

 O zamana kadar ruhunuz nazik, zarif ve cömert olsun [Müzik]

30 kitabın yazarı, müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri olarak İslam Vizyonu'nu önerdi.

 Ayrıca ikinci bir kitaptan bahsetti Profesör CH, bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz? Sism, yeni başlayanlar için bir rehber Tasavvuf yeni başlayanlar rehberi Çok teşekkür ederim Profesör Chik, bu bilim, sağlık ve şifa üzerineydi.

 Lütfen yarın bize katılın ve bu tartışmaya Profesör Muhammed YF ile devam edin.

 O zamana kadar ruhunuz nazik, zarif ve cömert olsun [Müzik]

 

****

I am so impressed by ...

 this gentleman I've read some of his work not enough

he's written 30 books he is in the department of Asian and Asian American

studies at Stony Brook University and an extraordinary scholarship stunning

really if you take time to read this and I hope some of you will um and he's also

let me tell you right now he is giving a lecture at Riverside Church and that

program is on November 6th and 7th I might as well give you phone number at this time I'll repeat it please take the

phone take the pen out 212 219 2527 extension 2 this is the number that you

call to make reservations for listening to my guest who is Professor as I said

of Asian and Asian American studies is the author of 30 Books five of

them on one of the best known Muslim Sufi philosophers Spanish and origin I

Arabî and he is Professor William Chi welcome to wbi Professor Chi thank you

very much who is a

Sufi this is a this of course to answer a question

like this ...

 you have to see who's asking it in the first place this is an extremely complicated question also

you're going to turn your microscope on me ...

 yeah well go ahead go yeah not not

just you I have the audience rather in mind oh that's better I suspect you're

better informed than most people are the the word is very famous because of ...

 basically because of the Poetry of Rumî

and people know that you Rumî is a famous ...

 13th century Persian poet and

he was a Sufi and for other reasons as well people normally associate it with

mysticism and most people people think it's some sect or branch of

Islam ...

 but it's much more complicated than that if you really want to

understand what Sufism is all about you first have to understand what Islam is all about and so it goes back to because

as far as serious scholarship is concerned Sufism begins where the rest of Islam begins and that is with the

revelation of the Quran to Muhammad ...

 basically the Islamic

tradition like any religion deals with three fundamental concerns one is

activity how to act correctly one is thought and understanding how

to comprehend the world the universe correctly and the third is

transformation of the Soul how to become closer to the Ultimate Reality which in

Islam is God or is called God ...

 so as Islam develops over the centuries or

around about the 3r century you start getting specialists in these three

dimensions some of them are called jurists they're the people who specialize in right activity and they

cify Islamic legal teachings some of them are called called theologians and

philosophers and they specialize in codifying or not not qu codifying but

clarifying how we can think correctly and not make mistakes as we contemplate

the world and ourselves and some of them are called sufis and they're interested in the first two issues of course

because the first two issues are foundational but what they're really interested is putting the first two

issues practice and understanding ...

 to applying them to the human soul so we

can transform ourselves and become closer to God so Sufi is someone who's striving to become close to God on the

basis of Islam teachings specifically the model of the Prophet

Muhammad I forgot to make an announcement that in this program where Professor chiak is a keynote speaker I

would really strongly recommend you consider that it's going to be held at Riverside Church on November 6th and 7th

weekend and let me give you that number again 212 219 2527 extension 2 you can

hear um and see Professor ch now there's going to be another important speaker

and we are going to be privileged to have him here tomorrow and he's Professor Muhammad yusf he is from

United Arab Amir Emirate and so he would be calling from

there let's come back to this the idea of mysticism is a very old idea and

though I can't find or haven't been able to find a clear written reference to mysticism in the ancient African or east

African tradition ...

 clearly in ancient Indian for example Mahabharata there was

a big focus on mysticism let's talk Professor chk about the origin of Sufi

tradition in the context of Islam and then if you would like to um go a little

further back and ...

 look into the ideas of mysticism in Traditions which are

actually older than Islam from from which Islam or the current tradition

Sufism that we understand might have drawn from the ...

 as far as the Sufi tradition

itself is concern what you're referring to as mysticism is the fruit of I suspect the

fruit of transforming the soul and this quest to transform oneself and to become

nearer to God and therefore to see clearly not to Simply follow other

people's understanding in and interpretation but to see for yourself

to see reality as it is which includes the vision of God this goes back to Adam

this is in human nature every human being is created with the capacity to undergo transformation and

the first person to do it was Adam the father of all you remember in the in the Islamic retelling of the myth of Adam

Adam only U didn't even sin he forgot and he disobeyed a command then he asked

forgiveness he was forgiven and he was appointed as a prophet and so this

notion that mysticism began somewhere in Islam is nonsense it pertains to human

nature when we have human beings we have an intimate connection with God and that

look at from the outside you call it mysticism otherwise as you say you look at the Greeks who gave us the word

mysticism with their whole notion of mystery religion myth also the word myth is connected

intimately with with the root the whole notion of mysticism in the western tradition coming out of the Greeks is

omnipresent that is nearness to Ultimate Reality whether we're talking ancient India ancient China and for that matter

the developed Traditions that began in very ancient times in many I mean Islam is the

youngest absolutely the youngest of all these and perhaps has because of its youth it was was able to preserve ...

 a

sense of of what the ...

 the real essential

teachings of wisdom of God um better

than some of the other Traditions which got too involved with institutions and ...

 social and political

matters so mysticism or the heart of Sufism is really our shared human

Heritage let's move on to some historical context um where are the roots of the

Islamic um philosophy of Sufism how did it start

how soon after Prophet Muhammad's death um back in

631 the the problem here is the usage of words right if you if you insist on

using the word Sufi then you'll have to wait until ...

 the second century of

Islam before you find the word and it's not being used yet is the meaning which

we're trying to use it today but the same thing goes for other words for example we talk about jurists in Islam

most people they think about Islam they think about law and they think that law the Quran is all about law that's

nonsense the jurists are a school of Islamic sing which develop also in the 2

century and they're the people who tell us that what the legal teachings of the

Quran are theologians come into the picture around the 2 Century in the

first century of Islam there are very few historical records but everything is kind of synthetic it hasn't been

developed yet history is needed before you can see the various dimensions of Islamic teaching so but didn't I isak

write the history of Islam really within 30 or 40 Years of prophet Muhammad's

death is that not true pardon me what happened I is the the celebrated Muslim

historian he's quite a bit later than that okay I thought he was around 30 40 or possibly 50 years after Prophet no I

mean I I can't tell you offhand his days but all of these people were writing the

the books that we have basically date the earliest of the second century of Islam okay the first century is very ...

 

and of course they're talking about the first century they're talking about the life of Muhammad the life of Muhammad is

you know these are reports narrated from ...

 the companions of the prophet and

then the followers of the companions Etc you mentioned that it's important to

talk also about what is not Sufism so let's dispel some of the common

misconceptions that in your scholarly work you've encountered well I think the

the worst misconception we have and it's very common both in

scholarship and especially in the popular perception of Sufism nowadays with people like roomie is

this Sufism is not real Islam it's something that was added on later ...

 and

it's the nice you know when when when Muslims became ...

 tired of too much law

they turned to mysticism this is total rubbish in fact anyone with any sense

any taste for I would say spiritual matters or philosophy or metaphysics can

see Sufism in the Quran it's very very clearly the issues that is love for God

transformation of the soul the Quest for Perfection all of these are present in the Quran and in the sayings of Muhammad

and in the model of Muhammad the most important Mythic event in ...

 Islamic thought in terms of

human Perfection after The Descent of the Quran because God sent the Quran

is the ascent of the Prophet Muhammad to the presence of God this is the completion of The Descent once God sends

the message the prophet assimilated the message and then traveled up to God that

is of course an extremely important event ...

 which ...

 you know historians

will poo poo it nonetheless in the terms of the ...

 Mystic understanding the great

big picture for Muslims that is the col mination of The Descent of the Quran and

that's what sufis are modeling their activity on they want to ascend to God

in the footsteps of the Prophet there is a general sense um I should say I've

read and heard it um even in Pakistan is quite um a lot of people believe in that

and but they don't have your scholarship and your diligence um and that is that

Islam coming out of Saudi Arabîa when it conquered Iran Persia was an old old

Empire they had great Traditions they had great libraries and um there is was of course

zester there so the ideas of humanity the ideas of humanism the ideas of

mysticism Enlightenment they were not foreign to the Persians and as the Arabs

came they were basically Nomads um they sort of offended the

Persian sensitivity so to speak I'm presenting to you what I was taught and I am interested in your your comments on

it so then Sufism was a sort of an impatience they said you know we don't

want to really go to so much to jurist Prudence we want to have a direct linkage with God and so there's a

well-known story of a Sufi Rabia the best celebrated Muslim woman ...

 as a

Sufi and you know the story um that she's carrying a bucket of water and

she's carrying a flame and somebody says well Rabia where are you going and she says well this water is to put out the

fires of hell and the and ...

 the the flame is to burn heaven so this also

allows me to ask you to talk about what was the position of women in terms of

spirit ual Achi attainment ...

 in public and U how did the Arabs certainly after

Prophet Muhammad's death how did it change ...

 so that we have a tradition of bka and what might have ...

 Sufi women

for example Rabia basri have contributed to this that was quite a series of

questions here the the first is the Iranian nationalist position concerning

Sufism Iranians have a tremend tremendous affection for Sufism and they have from in modern times this is not

this is not premodern in modern times they have they have latched on to certain of the teachings of the

orientalists who were the first person the first ones as Western orientalists

who hated Islam basically they considered Islam a barbarian desert

religion they considered it with no dimension of spirituality whatsoever and

they said the only explanation for the fact that we see beautiful examples of spirituality in Islam is

that it must have been borrowed now some orientalists said it was they took it from the Greeks some said they took it

from the Hindus some said they took it from the Buddhists ...

 the most popular

position was they took spirituality from the Christians and the Iranians take the position they took it from us and of

course you know how the way that Iranian culture has always influenced Pakistani

Indian culture that is the Muslim country culture of India of the subcontinent is very very strong so that

idea has been picked up from the Orient orientalist on the one hand and the Iranian nationalism on the other it also

as far as I'm concerned has no historical has a certain historical basis there's a certain logic to it but

but you have to remember before you reach this conclusion that most of the jurists were also Iranians most of the

theologians were also Iranians the AR now it's true the beduins the Arabs did not have a culture of writing

they did not have a literate culture that's of course is obvious when the calefate became established they didn't

have administrators they who did who took over the administration they were Iranians or they were Christians people

you know local people who were very well educated the Islamic Sciences developed

the same way they developed the Muslim Scholars who were happen to be Iranian

or maybe Byzantine of of origin got a hold of the the the

material and and and and developed its implications so there's a there's a

certain truth in this that yes the Iranians were were very very Adept

at bringing out the intellectual implications of various myth Mythic

teachings religion always appears in the form of myth the Bhagavad Gita is a grand myth it's also the greatest

spiritual text of India and it's been you know commented upon generation after

generation the same goes for the Quran it's a great book of spiritual teachings

the people who receive it who were now the Persians and and Christians of the

Middle East former Christians former Jews these people read it of course in terms of their own background and they

saw in it all the great spiritual teachings that they themselves liked in

their own traditions and this is natural because those teachings are there so

this is this Iranian notion I think is is misguided if it's the idea is the

Iranians didn't like Islam so they remade it in their own image this is the Iranian nationalist position yeah

unfortunately that is um I'm I'm glad you're exploding that myth now I think

our listeners would like to know that you spent quite a bit of time in

Iran right yes please tell us about that a little bit these were of course

wonderful days before the fall of the shaw the shaw of course had his negative sides but we all have seen After the

Revolution that the Sha was was no question he was a lesser of two evils

the mullers having taken over the situation in Iran deteriorated rapidly I

was there before the Sha left and it and ...

 so I was there for 12 years which is

quite a period of time which means I speak Persian like a native I and and I read Persian ...

 ...

 better than most

natives um and this man you did your doctor I did my PhD at Tan University in

Persian language and literature ...

 and in fact that's where I began my studies my very serious studies

textual studies of Sufism ...

 so now in those days Iran was a lovely lovely country it still is the

people are wonderful the the the environment is a beautiful but there wasn't any of this oppression nowadays

you go to Iran and this has been the case since the revolution people are quite afraid people are you know frightened of the government in a way

they weren't ...

 under the Sha ...

 so it was a lovely time to be in Iran the

Iranians are extremely warm people they they're they're nice people they they love guests they would just treat you

royally and especially me because they hear they would tell me when I met people ...

 especially common people when

I went to the bazaar let's say down you know in the old part of tan to do some shopping they would start talking to me

and it took them a while to realize I was not Iranian and they would say where are you from I said America what are you

doing here I'm studying why do you come here to study we send all of our children to America they were surprised

by this they were Amazed by this and they just treated me you know with great respect and honor because I was studying

their culture and and that is really something that I think most people would be deeply

reverential about um I want to um I want

to talk a little bit about um um the issue of Sufi women so inform us please

um and then after the mid we can take some calls right we'll open the lines and sure okay so talk to us

about inform us about um Sufi women and

um because in the minds of most people when they look at today what's happening in Pakistan Afghanistan Iran the bka and

the the lashes I mean this is awful but give us your view of that oh I I agree

it's utterly awful and I think there's a tremendous Distortion of Islamic

teachings ...

 going on here um and ...

 you know

there's absolutely no excuse for it there's no explanation for it other than stupidity ignorance

self-centeredness and ...

 but it's ...

 it goes against I would

say the whole tradition of Islamic teachings the prophet in you know in a very famous saying said the best of you

is the best to his wife that's the you know the the best of you in terms of your moral and spiritual character is

the one who treats his wife the best and certainly he himself was a model of that good behavior toward his wife or his

wives as the case may be ...

 but ...

 and that this was of course picked up now

this is a very complicated issue of course but let me just say brief can I can I can I share with listeners one

little detail which they probably like that Prophet Muhammad's first wife hasz

Khadijah when Prophet Muhammad married he was her employee he was 25 he was 40

and then for the next almost 25 years ...

 Prophet Muhammad did not marry again

until the death of his wife and he was historical facts are very clear he was so utterly devoted ...

 to Haz kadijah so

please go on I just thought listeners might like to listen that detail yes well it's an important detail

um the ...

 now the question of women in Sufism first of all there

and a notion still floating around that the Quran makes the distinction between men and women in terms of spiritual

capacity this again is no basis in the text the fact is the Quran typically

talks about men and women it does use the the ancient Arab custom of giving

priority grammatically to the to masculine over feminine we've always done it in English too until feminism we

did the same thing ...

 you know an unknown person was always a he it's only

recently we started to say he or she ...

 but in Arabîc it was the masculine

grammar you know grammatically took precedent but the Quran although it follows that also repeatedly when it

starts talking about ...

 the the the men and women who are in the paths of God it

explicitly says that the males and the females using both the masculine and The

Feminine form of the noun so there's absolutely no no question than in the

cron in terms of spiritual capacity in terms of human nature men and women are

identical there's no difference to be drawn the only issue that we have is

that in terms of social ...

 roles and here advice is given among

others that that the family is the utter heart of human society and everything is

to be done to encourage family life and love between husband and

wife and raising of children and all these things now in terms of Sufism what

you see is ...

 first of all there's there's no monasticism in Islam it's

very very rare to find anyone RAB whom you mention is an exception who wasn't

married um the ...

 most luffies were married they had wives who were

themselves practicing they were also engaged in the path but in keeping with

the social norms of that time and until recent ...

 times also in the west the

males were the one who went out in public and the females were the one who

kept themselves relatively concealed going back to the linguistic the word

Allah Al of course refers to female gender and the three primary duties of

um pre Prophet Muhammad Arabs of course were all women al-manat Al so there is a

um I'm really grateful I'm sure that our Muslim listeners are very happy to see

you clarify these things and try to ...

 dispense with these myths we are at the mid hour ...

 we're going to take a quick

station ID would you please stay with us won't [Music]

you [Music]

we

are are listening to b i New York b i New

York play a promo we between shows oh which one do you want play anything we don't want dead

air remember at wba's fall membership Drive runs from October 14th through

November 7th right here at 120 Wall Street 10th floor to become a volunteer

to answer phones during the drive call Vera in advance at 22209

2826 so your name can be entered in the security computer see you during the

drive that's the promo you played I thought it was good yeah it was and you can dance

to it [Music] yeah welcome back to science health and

healing this is your host Maj Deli this week we are devoting to deep healing

Looking Through The Eyes of a Sufi and I mentioned earlier on that tomorrow we're going to continue this program with um

um Professor Muhammad Haj YF ...

 he is right now in United Arab Middle

East United Arab amirite and both my guest now professor chk of Stonybrook

University author of 30 books on the subject he just told us earlier he spent

12 years and he fluently speaks ...

 Persians which puts him at a great

advantage and both of them are ...

 speakers at this important

conference ...

 being held ...

 the title is Islam Sufism and heart of

compassion ...

 at Riverside Church ...

 November 6th and 7th the number for

contact reservation is 212 219 2527 I hope that most of you will try and pack

this place professor chk and Professor Yousef really need to be heard our number is 21220 9295 for you to

participate please limit your comments or questions to the subject of my guest ...

 Professor chk what is um I want to

thank you chk I want to thank you for taking time out to join us what is

compassion in you see for my topic in this in this talk is the anthropology of

compassion compassion in order to get at the root of compassion with the Islamic

notion of of compassion we have to look back at the feminine and ...

 the the way

I Arabî always does things is to go back to the roots of things in god let's understand what it means in the case of

God and then we can understand what it means in the human case now in the case of God the the word I have in mind is

Rah rahma for those who know Arabîc comes from the same root as Rahim Rahim

means the womb now the primary names of God in the Quran is first Allah of

course which simply means god and has no feminine or masculine imp implication all the gramat atically it's masculine

the the secondary name isman and the third isim now both Rahman and Rahim are

derived from this root Mercy or compassion Rah both of them means that

which is compassion but what is it what is it first of all we have to know in Islam there's none compassionate but God

just as there's no God but God there's nothing compassionate but God all compassion is a Divine attribute listen

to The Prophet the prophet put it this way he said on the day that God created compassion he divided it into 100 Parts

he kept 99 Parts with himself and he sent one part down into

the world through that one part mothers take care of their children and

wild animals nurture their young so compassion is this the motherly quality

of the Divine the motherly quality of God through which he treats all of his

creatures as his own children this is God's primary attribute the secondary

attributes are attributes such as Justice let's say because a mother in order to keep her children in line of

course has to discipline them and unfortunately in much of modern Islam in

particular they've forgotten all about the compassion side and they try to have

Justice without compassion and that of course is impossible okay let's talk a little bit

about iabi because that's the subject of this special conference so who was ...

 I

Arabî and um why is he such an important person to have this

conference what about 7 800 800 or 900 years after he died oh it's not that

long 700 it's he he died in 1240 the ...

 he was a his importance has

to do with the fact that he he lived at a at a a key point in Islamic history

when everything intellectually was coming to a head all of the schools of Islamic thought philosophy theology

jurist Prudence ...

 Sufism had developed U you know in in in in great

proliferation if Arabî was an in both an extremely original thinker and extremely

traditional which means that he took all of those Grand Traditions of Islamic thought synthesized them and

reformulated them in extremely interesting and and clever and original

ways such that people who read his books are just are constantly stunned by the

way in which he brings out things which even though you've read that chronic verse let's say 20 times you've never seen that meaning

but as soon as I Arab explains that meaning you see of course the verse means that too I was always missing it

now he's also probably the most prolific author I mean he has an enormous number

of books certainly in the Sufi tradition so he is and and and he became the seed

bit for the past 700 years 600 years of spiritual teaching he and of course

there not number of other key figures like roomy but in terms of his theoretical elaboration his vision of

the whole no one since has been able to ma match Ian Arab's greatness and he's

only recently becoming rediscovered ...

 I would say in the last 50 years largely through the efforts of

Western Scholars no in terms of coming back to

our times um I suppose a simple question would be ...

 if he could

call Arabî up right now you and I what questions would you like to ask

him you know one of the good Scholars chich he's a Frenchman Michelle chich he

has a he has a statement somewhere in his one of his very nice books about Ean

araban is significant he says what really caught the imagination of Muslim

intellectuals of intelligent Muslims about Ian Arabî is that he has an answer for every question and so I would say

well whatever you ask I and Arby has the answer the problem is to find where he

explains it he's written so much but nonetheless he begins always with first

things and if you can get a hold of that the the principles the underlying Roots

then you find usually that your question was not as important as you thought and it's kind of solves itself if you

understand what's going on in the beginning and I I mean this in an ontological and logical sense what is

the origin of reality and what is reality here for this kind of question

my guest is my Este guest is Professor William chk at stonberg University

Department of Asian and Asian-American studies our number is 22209

2900 um I suppose the reason you've not called as you are enthralled because usually when I ask for you to call the

the board lets up and occasionally it doesn't and when it doesn't it is usually is because ...

 the substance of

the presentation of my guest is so deep um that you have a tendency to say I

would rather listen to my guest than try to ask a question but when you ask a question you always questions are to try

to probe the guest's mind and I never know ...

 where the question will take my guest

from so let's see I think Michael G is going to check if we have a caller and

if it is so we'll take him hello you are on the

air hello yes you are on the air okay I I didn't call in because I thought so

many people would call in I'd never get it I never get a chance you heard it today so um I'm finding this fascinating

and I became a Muslim because I I'm you know I was raised Christian

but I was so impressed with the life of Malcolm X and cases clay who became Muhammad Ali that um and other people

that I had met who were a Muslim but I do I do feel that I'm a

little I don't know that I that I um fit in I have I'm older I'm 70 years old and

I have some health problems and financial problems so I'm not able to really participate in the in the

community in the Muslim Community and And yet when I hear the program today I

just feel so happy and the other day I was I had an very unpleasant situation

and found myself instead of coming home I went to the mosque just because I needed to make some type of connection

and my question is I I dialed to make to find out about the the November 6th and

7th and I it's the open Center so my I'm

guessing that it would the cost is going to be prohibitive for me so I wondered

if there's is there a book that could be recommended or suggested possibly by

...

 Professor chick that I'm still a beginner because I don't have the

background is there a book he could recommend or books that I would find helpful I think just listening to you

you are a Sufi in in your heart Professor CH well I would say there are

two books that I always recommend to people one is called which I have a

co-author ...

 Sao marata it's called the the ...

 the vision of Islam it's the

textbook that we use in our introductory courses on Islam ...

 at Stonybrook and um

the people who take the course especially the Muslims are completely astounded because although they've grown

up Muslims they've never heard almost any of this it's all new to them because unfortunately the basic

teachings of Islam in most mosques don't get expressed people are too wrapped up in contemporary issues so ideology Islam

is a is a good place to begin and then if you if you want to go I want to go into Sufism I just want to jump in you

can try my Sufism a short introduction Sufism a short a short introduction or a

beginner's guide I think they republished it with a second title either it's the same book Sufism a beginner's

guide okay caller so here are those two excellent suggestions let's take the next caller Michael G hello you are on

the air ...

 please how can ...

 practicing

sophism on a daily can be um helpful for the health wow great question how can

Sufi is on a day-to-day basis be a source of good health is that what you

said okay ...

 Professor chk well I think if you're

using Sufism Sufi practices which ...

 

include of course the daily prayers that all Muslims ...

 perform but which includes various forms of meditation if

you're using them for your the sake of your health ...

 

your You' got your priorities backwards ...

 your health is for the sake

of of being in the service of God not the other way around God is not in the

service of your health um so I I I would rather not I would say it probably would

have good effects because everyone knows that meditation and cutting yourself off from you know the

busyness of of of everyday activity can be very very helpful pulling you together and reducing tension but if

that's why you're doing it ...

 don't call it

Sufism call it you know ...

 meditation well let me make a comment um

Professor JK um if some was going to engage in the in the true soul of Sufism

and linkage with God sufis are supposed to be impatient they won really direct linkage but I think from that would come

a state a biologic state where arteries would open up where you will have better

delivery of oxygen where the oxygen would burn the acids where oxygen would regulate the and normalize the free

radical chemistry so in fact I don't want to digress too much ...

 but our

regular listeners know that the single most important ...

 practical steps that

people can take for that physical health would be the breathing and it so turns out that in all traditions of mysticism

and um Enlightenment breathing has ...

 a good part as a start it starts the the

the the goal always is that higher attainment but you have to do sometimes basic thing do we have another caller

okay let's take the next call hello you are on the air you are on the air with

Professor chk hello yes sir hello yes sir you are on the air oh okay let me

just turn the radio I'll be right back please please yeah that's something for others to remember too yeah hi this is Ron in

Norwalk hi Ron um I have a question um I

I'm very interested in ...

 spiritual and philosophical matters ...

 ...

 recently

I've been listening to a lot of chrishna myy who I'm sure your guest has probably heard of it's a different tradition or

whatever but here's my question and ...

 I know you it's about

compassion and my question is and I know you said that God practices compassion so leaving God out

of it just this is just for humans only is there a

superiority involved in compassion superiority of whom over whom

well in other words to practice compassion does it I I think

my thinking on it is that if I practice compassion to

someone I'm in a position of superiority in other words flip it around if you're

a poor person earning $1 a year somewhere and I'm a billionaire it's not likely I don't know

maybe it is that this $1 a year person would look up at a billionaire and ...

 

feel Compass feel compassion for him but that's a great question okay let's go Professor J that's actually very

interesting question because you've raised this issue that on the surface ...

 

one person indeed may not be capable of compassion for the other but I'm sure Professor chid is going to have a

different answer yes sir go on um this is again I'm I'm taking it coming at it

from the Sufi reading of this sort of issue you can't put God out of the picture that's like saying okay let me

remove myself from the midst and we I'll talk objectively no no no God is present

so we have to remember that the source of all compassion is God if you think

that you are being compassionate and that you deserve some credit for being compassionate that's not compassion that

is self-interest compassionate compassion is selfless God gives them himself

because that's what he does to be divine in your compassion to be God that is to be human in your compassion because God

created man in his own image we have to be Godlike which means we have to have

no attachment whatsoever to the fruit of our compassion we are compassionate for

the sake of compassion we give of ourselves because it is the fundamental human nature to give of oneself the man

who earns a dollar a year will give what he has and it's not money I suspect that

he can give to the billionaire but if he should be a compassionate person the $1 earner then the billionaire will see the

this man is much happier in life than I am cuz I'm still out trying to make the

second I'm still involved with my own ego and that person has given himself

up I think that that's how I would have answered because this presumption is

that a person who has more money somehow is able to practice compassion which I I

think that many of our listeners would disagree as well um so we have another caller let's take

that call hello you are on the air yes ...

 good afternoon afternoon sir partly

and ...

 a very interesting program ...

 you may have or the doctor must have ...

 

discussed it earlier but I would like to know where what's the origin of

Sufism ...

 where did it came from and how long it has been around thank you I'll

hang up and listen Professor jck well again as as we did say at the beginning of theam Sufism originated with the

revelation of the Quran the first Sufi is the prophet Muhammad the N the word

was not used he was a prophet but what he did is the model for all authentic

Sufism you know I'm I'm so glad having U been born in a Muslim home myself from a

Muslim country Pakistan I think that this um clarification Professor Chik is

most worthy that Prophet Muhammad was indeed the first Sufi and when people

try to separate the tradition of Sufism from the classical contextual chronic

teaching that's really quite a serious error so I think we can take another call we have time for another call hello

you're on the air hello yes sir you are on the air okay ...

 basically it's you

know I I don't want to take up a lot of your time you know because it's diff you can't I can't even express what I want

to say but the nature of God though the in though though the gentleman the the

scholarly gentleman that you have as a guest mentions the idea that that that

one cannot even consider ...

 existence without the nature of God this gets us

nowhere you know if I may say like if what you what he said self-interest is

what generates you Humanity you do so because humanity is the only manner

which allows for an environment for you to exist along with others which you

could not exist without because you could never capture an animal by yourself we would be extinct as a

species and all religions are simply enable enabling us to bank down our

animality which is the the basic basis of our life you understand

into a sophisticated Behavior which is Humanity okay we do so because we have

the brain to do so but the universe is so vast life is so vast that no God or

no book could even have contemplated it much less had anything to do with

it all right I think you made your point quite well in fact I'm tempted to ask

you sometimes get in touch with me because we would like to pursue your line of reasoning but right now we are

close to the end so I'm going to ask Professor Chik to respond to you I wasn't asked to ...

 deal with

contemporary prejudices or contemporary freudianism or sociological interpretations of religion I'm quite

familiar with the gentleman's position because it's mainstream in especially among academic

Scholars I was asked to speak on behalf of the Sufi tradition ...

 which begins with the axiim

there is no God but God which is to say there's nothing real but that which is

truly real and that reality includes Consciousness and awareness and infinite

wisdom and infinite compassion that is the starting point not only of Sufism

but also of Islam and also of Hinduism and also of Christianity and other

religions as well I I think the call point was that

human reason is all what we have and um to to try to make sense of our word and

you know the problem with I just throw we really very short in time but one of

the things that Sufi is are very fond of saying is that there was this boy who goes out and he hears a bird singing and

then he goes into ecstatic trans and when he comes out of it is 40 years later well I mean this sort of a thing

maybe have some symbolic value you but it clearly um stretches imagination and

you ask yourself what else goes on on the name of Sufism um which is so alien

to our experience because we we humans cannot separate ourselves from a ...

 that sort of experience my guest is Professor

William chk he is at the department of Asian and Asian American studies at the

Stony Brook University more most important please find time to listen to

him in person at this conference Islam Sufism and the Heart of compassion he is a keynote speaker it's at Riverside

Church in November 6th and 7th and ...

 ...

 we are we have only about 1 minute so

Professor chk I want to thank you one more time I might tell our listeners that tomorrow we are going to have Professor Muhammad Haj yusf from ...

 the

Middle East um and he is also a speaker at this important conference so we now

have about well whatever 40 seconds ...

 for your closing comments and I want to

thank you for your time sir ...

 I I would just say I've never heard the story about the bird but I have I have read

the Quran where it speaks of the seven sleepers of Ephesus who were who were gone for 200 years and then came back so

it's a quranic story and that is it's a Biblical also story so it's nothing new

in the religious mythology okay so thank you again my

guest has been Professor William IC of an author of 30 books he just

recommended a vision of Islam as one of the books that he uses for teaching his curriculum He also mentioned um a second

book Professor CH you can you give me the title of that second book sism a beginner's guide Sufism beginners guide

thank you very much Professor Chik this has been science health and healing please join us tomorrow to continue this discussion with Professor Muhammad

YF until then may you be gracious and graceful and generous in your spirit

[Music]

 - Generated with https://kome.

ai

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar