Batı Dünyası İslamın Cihat ve Yayılmacı Aksiyonunu Durdurmak İçin Tasavvufu Nasıl Kullandığına Örnek: Professor William C. Chittick
Not: Professor William C. Chittick bu kadar
araştırma yaptığı halde Müslüman olduğunda şüpheler var diyelim. Yahut mistik,
agnostik. Yakın zamanda ölecek ve kabrini göreceğiz. Aynı haçın altına
gömülen Annemarie Schimmel gibi. Bu insanlar Tasavvufu İslamdan ayrı bir
ekol olarak görüyorlar. Bunlar İslâmı değil, tasavvuf/mistizm bağlamında aşkın
bir dine inanıyorlar.
Bazen tasavvufa
saldıran ilahiyatçılara teşekkür etmek lazım. Onların sufiler üzerinde çok ağır
ifadeler kullanması Allah Teâlâ’nın cilve-i rabbâniyesi olmalı. Kıyamete kadar
İslâmın muhafazası Allah Teâlâ tarafından olacağına en güzel örnek bahse konu kişiler
olmalı.
Anlayamadığım bu büyük bir gayret ve bilgi insanın neden İslamı seçmesine yardımcı olmuyor. Genelde Hristiyan dünyasının son dönemde verdiği zarar Yahudilerden daha fazla olduğu alenidir. İlk dönemlerde Yahudiler bu işi başlattılar, daha sonra onların kendi dertlerine düşmelerinden sonra Misyonerler bu işe derinden derinden işlediler. En büyük kılıflarıda Sufizm ekolünü tercih etmeleridir.
Allah Teâlâ
dilediğine hidayet nasip eder.
İnşaallah ben hata ettim diyeyim derim, ama ne yazık ki bilenlerin azgınlığı daha fazla olur. Hakk katında, kocakarı imanı denilen taklidi iman bunların bilgisinden çok daha fazla itibar görecektir.
Hafazanallah...
Doğubilimci What is Mysticism, Sufism - An Interview With Professor William C. Chittick
Yorumlar:
@astrofrk
12 yıl önce
Gnostik bir Hristiyan'dan: Bu güzel bir şey. Eğer İslam'a geçseydim, Sufi
olurdum çünkü Gnostik inançların çoğunu paylaşıyorlar.
@jillalali315
11 yıl önce
Allah (cc) Bay Chittick'e hidayet versin.
2 yıl önce
William Chittick'in Tasavvuf kitabı. Gerçek bir anlayışa sahip olmayan
Hristiyan kökenli biri tarafından araştırılmış, kitap bilmecelerle dolu. KJ
Tanrı'nın insanı kendi suretinde yarattığı yanıltıcıdır. Allah'ın
karşılaştırılabilir bir sureti yoktur ve insan anlayışının ötesindedir,
yaratıcıdır. William içeriye bakan bir yabancıdır.
Generate
Deşifre metni
Bu beyefendiden çok etkilendim, eserlerinin bir kısmını okudum, yeterli
değil, 30 kitap yazdı, Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asya-Amerikan
çalışmaları bölümünde ve olağanüstü bir burs sahibi, gerçekten şaşırtıcı, bunu
okumak için zaman ayırırsanız ve umarım bazılarınız da yapar ve ayrıca size
söyleyeyim, şu anda Riverside Kilisesi'nde bir konferans veriyor ve bu
program 6 ve 7 Kasım'da.
Size şu anda telefon numarasını da
verebilirim, tekrar edeceğim, lütfen telefonu alın, kalemi çıkarın, 212 219
2527 dahili 2, bu, Asya ve Asya-Amerikan çalışmaları profesörü olan ve daha
önce de söylediğim gibi 30 kitabın yazarı olan, beş tanesi en iyi bilinen
Müslüman Sufi filozoflarından biri olan İspanyol ve Arap kökenli Profesör
William Chi'dir.
WBI'a hoş geldiniz Profesör Chi,
çok teşekkür ederim, Sufi olan kim, bu bir bu, elbette böyle bir soruyu
cevaplamak için, ilk etapta kimin sorduğuna bakmalısınız.
Bu son derece karmaşık bir soru
ayrıca mikroskobunu bana doğrultacaksınız.
evet peki devam et evet sadece sen
değil daha çok aklımda seyirci var oh bu daha iyi sanırım çoğu insandan daha
iyi bilgilisin kelime çok ünlü çünkü temelde Rumî şiiri yüzünden ve insanlar
biliyor ki Rumî ünlü bir 13. yüzyıl Fars şairi ve o bir sufiydi ve ayrıca başka sebeplerden
dolayı insanlar normalde bunu mistisizmle ilişkilendirir ve çoğu insan bunun
İslam'ın bir mezhebi veya kolu olduğunu düşünür ...
Ama bundan çok daha karmaşıktır
eğer tasavvufun neyle ilgili olduğunu gerçekten anlamak istiyorsanız önce
İslam'ın neyle ilgili olduğunu anlamalısınız ve bu da ciddi bir bilginlik söz
konusu olduğunda tasavvufun geri kalanının başladığı yerden başlar ve bu da
Kuran'ın Muhammed'e vahyedilmesiyledir
temelde İslam geleneği herhangi bir din gibi üç temel endişeyle ilgilenir
biri aktivite doğru hareket etme şeklidir biri düşünce ve anlayış dünyayı ve
evreni doğru bir şekilde nasıl kavrayacağımızdır ve üçüncüsü ruhun dönüşümü
nasıl daha yakın olunacağıdır İslam'da Tanrı olan veya Tanrı olarak
adlandırılan Nihai Gerçekliğe, İslam yüzyıllar boyunca veya yaklaşık 3.
yüzyılda geliştikçe, bu üç boyutta uzmanlar edinmeye başlıyorsunuz, bunlardan
bazılarına hukukçular denir, bunlar doğru faaliyette uzmanlaşmış kişilerdir
ve İslami yasal öğretileri açıklarlar, bazılarına ilahiyatçılar ve filozoflar
denir ve kodlamada veya kodlamada değil, dünyayı ve kendimizi tefekkür ederken
doğru düşünmeyi ve hata yapmamayı nasıl açıklığa kavuşturmada uzmanlaşırlar ve
bazılarına sufiler denir ve elbette ilk iki konuyla ilgilenirler
çünkü ilk iki konu temeldir, ancak gerçekten ilgilendikleri şey ilk
ikisini koymaktır.
konular pratik ve anlayış ...
bunları insan ruhuna uygulamak
için böylece kendimizi dönüştürebilir ve Tanrı'ya daha yakın olabiliriz bu
yüzden Sufi İslam öğretileri temelinde Tanrı'ya yakın olmak için çabalayan
birisidir özellikle Hz. Muhammed [salla'llâhu aleyhi ve sellem] modeli Bu
programda Profesör Chiak'ın ana konuşmacı olduğunu duyurmayı unuttum size
şiddetle tavsiye ediyorum 6 ve 7 Kasım hafta sonu Riverside Kilisesi'nde
yapılacak ve size tekrar numarayı vereyim 212 219 2527 dahili 2 duyabilir ve görebilirsiniz
Profesör Ch şimdi başka bir önemli konuşmacı olacak ve onu yarın burada
ağırlama ayrıcalığına sahip olacağız ve kendisi Profesör Muhammed Yusuf
Birleşik Arap Emirlikleri'nden ve bu yüzden oradan arayacaktır buna geri
dönelim mistisizm fikri çok eski bir fikirdir ve eski Afrika veya Doğu Afrika
geleneğinde mistisizme dair net bir yazılı referans bulamasam da veya
bulamadım, örneğin eski Hint geleneğinde açıkça Mahabharata'da mistisizm
üzerine büyük bir vurgu vardı.
Hadi Profesör Chk ile
İslam bağlamında Sufi geleneğinin kökeni hakkında konuşalım.
Sonra biraz daha geriye gidip
İslam'dan daha eski olan Geleneklerdeki mistisizm fikirlerine bakmak
isterseniz, İslam'dan veya günümüz geleneğinden, anladığımız kadarıyla Sufizm,
Sufi geleneğinin kendisiyle ilgili olarak, mistisizm olarak bahsettiğiniz şey,
şüpheleniyorum ki ruhu dönüştürmenin ve kendini dönüştürme ve Tanrı'ya
yakınlaşma arayışının meyvesidir ve bu nedenle açıkça görmek, sadece diğer
insanların anlayışını ve yorumunu takip etmek değil, gerçeği olduğu gibi
görmek, Tanrı'nın vizyonunu içerir.
Bu Adem'e kadar uzanır, bu insan
doğasında vardır, her insan dönüşüm geçirme kapasitesiyle yaratılmıştır ve bunu
yapan ilk kişi Adem'di, her şeyin babası, Adem efsanesinin İslami yeniden
anlatımında hatırladığınız her şeyin babasıydı.
Adem sadece sen günah bile işlemedin, unuttun ve bir emre
itaat etmedi, sonra af diledi, affedildi ve peygamber olarak atandı ve bu
yüzden mistisizmin İslam'ın bir yerinde başladığı fikri saçmalıktır, bu insan
doğasıyla ilgilidir, insan olduğumuzda Tanrı ile yakın bir
bağlantımız olur ve buna dışarıdan bakarsanız buna mistisizm diyorsunuz, aksi
takdirde dediğiniz gibi bize mistisizm kelimesini veren Yunanlılara bakarsınız,
onların tüm gizem dini miti kavramlarıyla ayrıca mit kelimesi, Yunanlılardan
çıkan tüm mistisizm kavramının köküyle yakından bağlantılıdır, bu, ister eski
Hindistan, eski Çin olsun ve bu konuda çok eski zamanlarda başlayan gelişmiş
Geleneklerden bahsediyor olalım, her yerde mevcuttur, yani İslam en gençtir. Kesinlikle
bunların hepsinin en genci ve belki de gençliğinden dolayı Tanrı'nın
bilgeliğinin gerçek temel öğretilerinin ne olduğu duygusunu koruyabilmiştir,
kurumlarla ve sosyal ve politik meselelerle çok fazla iç içe geçmiş diğer bazı
Geleneklerden daha iyidir, bu yüzden mistisizm veya tasavvufun kalbi gerçekten
de ortak insan mirasımızdır, biraz tarihsel bağlama geçelim, İslam'ın
tasavvuf felsefesinin kökleri nerededir, nasıl başladı, Hz. Muhammed'in
ölümünden ne kadar sonra, 631'de, buradaki sorun kelimelerin kullanımıdır,
doğru, eğer Sufi kelimesini kullanmakta ısrar ediyorsanız, kelimeyi
bulmadan önce İslam'ın ikinci yüzyılına kadar beklemeniz gerekecek ve henüz
kullanılmıyorsa, bugün kullanmaya çalıştığımız anlam budur, ancak aynı şey
diğer kelimeler için de geçerlidir, örneğin İslam'daki hukukçulardan
bahsediyoruz, çoğu insan İslam hakkında düşünüyor, hukuk hakkında düşünüyor ve
hukukun Kuran'la ilgili olduğunu düşünüyor, bu saçmalık, hukukçular, aynı
zamanda gelişen bir İslami şarkı okuludur 2. yüzyılda ve bize Kuran'ın yasal
öğretilerinin ne olduğunu söyleyen insanlar ilahiyatçılar 2. yüzyılda resme
giriyorlar İslam'ın birinci yüzyılında çok az tarihi kayıt var ama her şey bir
tür sentetik henüz geliştirilmedi İslami öğretinin çeşitli boyutlarını
görebilmeniz için tarihe ihtiyaç var ama ben İslam tarihini gerçekten Hz.
Muhammed'in ölümünden 30 veya 40 yıl sonra yazmadım mı? Bu doğru değil, özür
dilerim, ne oldu? Ünlü Müslüman tarihçi o bundan biraz daha sonra tamam, ben
onun Hz. Muhammed'den 30, 40 veya muhtemelen 50 yıl sonra olduğunu düşünmüştüm,
hayır, yani size günlerini doğrudan söyleyemem ama tüm bu insanlar temelde
sahip olduğumuz kitapları İslam'ın ikinci yüzyılının en erken dönemine
tarihlendiriyor, tamam, birinci yüzyıl çok ...
ve tabii ki birinci yüzyıldan
bahsediyorlar, Hz. Muhammed'in hayatından bahsediyorlar, biliyorsunuz bunlar
peygamberin sahabelerinden ve sonra sahabenin takipçilerinden anlatılan raporlardır, vb.
Sufizm olmayan şeylerden de bahsetmenin
önemli olduğunu belirttiniz, bu yüzden akademik çalışmalarınızda
karşılaştığınız bazı yaygın yanlış anlamaları ortadan kaldıralım.
Bence sahip olduğumuz en kötü yanlış anlama ve
bu hem akademik çevrelerde hem de günümüzde oda arkadaşım gibi insanların
Sufizm hakkındaki popüler algısında çok yaygın.
Bu Sufizm gerçek İslam değil, sonradan eklenen
bir şey ve biliyorsunuz ki Müslümanlar çok fazla yasadan bıktıklarında
mistisizme yöneldiler.
Bu tamamen saçmalık.
Aslında manevi
konulara, felsefeye veya metafiziğe biraz olsun ilgisi olan herkes Kuran'da
Sufizm'i görebilir.
Sorunlar çok çok açık.
bu Tanrı'ya duyulan sevgi ruhun dönüşümü mükemmellik arayışı bunların
hepsi Kur'an'da ve Muhammed'in [salla'llâhu aleyhi ve sellem] sözlerinde ve
Muhammed modelinde mevcuttur insan mükemmelliği açısından İslam düşüncesindeki
en önemli efsanevi olay Kur'an'ın inişinden sonra çünkü Tanrı Kur'an'ı gönderdi
Hz. Muhammed'in Tanrı huzuruna
yükselişidir bu inişin tamamlanmasıdır Tanrı mesajı gönderdiğinde peygamber
mesajı özümsedi ve sonra Tanrı'ya doğru yola çıktı bu elbette son derece önemli
bir olaydır ki tarihçiler yine de bunu küçümseyeceklerdir mistik anlayış
açısından Müslümanlar için büyük resim Kur'an'ın inişinin bir araya gelmesidir
ve sufilerin faaliyetlerini buna göre modelledikleri şey Peygamber'in izinden
giderek Tanrı'ya yükselmek istiyorlar genel bir his var um, bunu okudum ve
duydum diyebilirim hatta Pakistan'da bile oldukça fazla insan buna inanıyor ama
sizin bilginize ve çalışkanlığınıza sahip değiller um ve bu İslam, İran'ı
fethettiğinde Suudi Arabîstan'dan çıktı, Pers eski bir imparatorluktu, harika
gelenekleri, harika kütüphaneleri vardı ve tabii ki zester vardı, bu yüzden
insanlık fikirleri, hümanizm fikirleri, mistisizm fikirleri, Aydınlanma
fikirleri Perslere yabancı değildi ve Araplar geldiğinde temelde göçebelerdi,
tabiri caizse Pers hassasiyetini rencide ettiler, size öğretilenleri sunuyorum
ve bu konudaki yorumlarınızı merak ediyorum, bu yüzden tasavvuf bir tür
sabırsızlıktı, biliyorsunuz, çok fazla hukukçuya, sağduyuya gitmek istemiyoruz,
Tanrı ile doğrudan bir bağlantı kurmak istiyoruz dediler ve bu yüzden bir Sufi Rabia'nın,
en ünlü Müslüman kadının, Sufi olarak ve hikayeyi biliyorsunuz, bir kova su
ve bir alev taşıyordu ve biri Rabia, nereye gidiyorsun diyor ve diyor ki, bu su
cehennem ateşini söndürmek için ve ve ..., alev cenneti yakmak için bu aynı
zamanda sizden kadınların manevi başarı açısından toplum içindeki konumunun ne
olduğu hakkında konuşmanızı istememe izin veriyor ve Araplar kesinlikle Hz. Muhammed'in [salla'llâhu aleyhi ve sellem]
ölümünden sonra nasıl değişti, böylece bir geleneğimiz oldu ve ne olmuş
olabilir, örneğin Rabia, Hasan Basri gibi Sufi kadınlarda buna katkıda
bulunmuştur, burada oldukça fazla soru vardı, ilki İran milliyetçilerinin
tasavvufla ilgili tutumudur.
İranlılar tasavvufa karşı muazzam
bir sevgiye sahipler ve modern zamanlardan beri bu modern öncesi değil, modern
zamanlarda İslam'dan nefret eden ilk kişiler olan oryantalistlerin bazı
öğretilerine tutundular, temelde İslam'ı barbar bir çöl dini olarak gördüler,
hiçbir maneviyat boyutu olmadığını düşündüler.
her neyse ve İslam'da maneviyatın güzel örneklerini görmemizin tek
açıklamasının ödünç alınmış olması olduğunu söylediler şimdi bazı
oryantalistler bunun Yunanlılardan aldıklarını söylediler bazıları Hindulardan
aldıklarını söylediler bazıları Budistlerden aldıklarını söylediler ...
En popüler görüş maneviyatı
Hıristiyanlardan aldıklarıydı ve İranlılar bunu bizden aldıkları görüşündeler
ve tabii ki İran kültürünün Pakistan Hint kültürünü her zaman nasıl
etkilediğini biliyorsunuz, yani alt kıtanın Müslüman ülkesi Hindistan kültürü
çok çok güçlüdür
bu fikir bir yandan Doğu oryantalistlerinden ve diğer yandan İran
milliyetçiliğinden alınmıştır ayrıca benim açımdan bunun belirli bir tarihsel
temeli yoktur bunun belirli bir mantığı vardır ama bu sonuca varmadan önce çoğu
hukukçunun aynı zamanda İranlı olduğunu hatırlamalısınız çoğu ilahiyatçı da
aynı zamanda İranlıydı … şimdi doğru bedeviler ve Arapların bir yazma kültürü
yoktu okuryazar bir kültürleri yoktu bu elbette Açıktır ki, Halifelik
kurulduğunda yöneticileri yoktu, yönetimi ele geçirenler vardı, İranlılar veya
Hıristiyanlardı.
Çok iyi eğitim almış yerel
insanları tanıyorsunuz, İslami Bilimler, Müslüman Alimlerin geliştiği şekilde
gelişti, İranlı veya belki de Bizans kökenliydiler, materyali ele geçirdiler ve
ve ve ve ve onun çıkarımlarını geliştirdiler, bu yüzden bunun içinde kesin bir
gerçek var, evet İranlılar çeşitli mitlerin entelektüel çıkarımlarını ortaya
çıkarmada çok çok ustaydılar.
Efsanevi öğretiler, din her zaman
mit biçiminde ortaya çıkar.
Bhagavad Gita büyük bir mittir,
aynı zamanda Hindistan'ın en büyük manevi metnidir ve nesilden nesile
yorumlanmıştır.
Aynısı Kuran için de geçerlidir,
harika bir manevi öğretiler kitabıdır.
Bunu alanlar şimdi Persler ve Orta
Doğu'nun Hıristiyanları, eski Hıristiyanlar, eski Yahudilerdi.
Bu insanlar elbette onu kendi
geçmişleri açısından okudular ve içinde kendi geleneklerinde beğendikleri tüm
büyük manevi öğretileri gördüler ve bu doğaldır çünkü bu öğretiler yani bu İran
düşüncesi bence yanlış yönlendirilmiş eğer fikir İranlıların İslam'ı sevmemesi
ve kendi imajlarına göre yeniden yaratmasıysa bu İran milliyetçi pozisyonu evet
ne yazık ki bu um bu miti çürüttüğün için mutluyum sanırım dinleyicilerimiz
İran'da epey zaman geçirdiğini bilmek isterler değil mi evet lütfen bize bundan
biraz bahseder misin bunlar elbette shaw'ın düşüşünden önce harika günlerdi
shaw'ın elbette olumsuz yanları vardı ama hepimiz devrimden sonra shaw'ın
olmadığını gördüksoru o iki kötünün daha azıydı müllers'in kontrolü ele
geçirmesiyle İran'daki durum hızla kötüleşti ben Şa gitmeden önce oradaydım ve ...
yani orada 12 yıl
kaldım ki bu oldukça uzun bir süre yani anadilim gibi Farsça konuşuyorum ve ve
Farsçayı çoğu yerliden daha iyi okuyorum ve bu adam sen doktoranı yaptın ben
doktoramı Tahran Üniversitesi'nde Fars dili ve edebiyatı üzerine yaptım ve
aslında çalışmalarımı orada başlattım çok ciddi çalışmalarım tasavvufun
metinsel çalışmaları ...
yani şimdi o günlerde İran güzel
güzel bir ülkeydi hala öyle insanlar harika çevre güzel ama günümüzde bu tür
baskılar yoktu İran'a gidiyorsunuz ve bu devrimden beri böyle insanlar oldukça
korkuyor insanlar biliyorsunuz hükümetten bir şekilde korkuyorlar onlar Şa
altında değillerdi yani İran'da olmak için güzel bir zamandı İranlılar son
derece sıcakkanlı insanlar onlar onlar kraliyet gibi davranırlar ve özellikle
bana çünkü Onlar bana, özellikle sıradan insanlarla tanıştığımda, çarşıya
gittiğimde, diyelim ki Tan'ın eski kesiminde alışveriş yapmak için, benimle
konuşmaya başlarlardı ve İranlı olmadığımı anlamaları biraz zaman alırdı ve
nerelisin derlerdi, Amerika'ya dedim, burada ne yapıyorsun, ben okuyorum, neden
buraya okumaya geldin?
Bütün çocuklarımızı Amerika'ya gönderiyoruz, buna şaşırdılar, buna hayran
kaldılar ve bana büyük bir saygı ve onurla davrandılar, çünkü onların kültürünü
inceliyordum ve bence bu çoğu insanın derin bir saygı duyacağı bir şey, şey,
şey, biraz Sufi kadınlar meselesi hakkında konuşmak istiyorum, lütfen bizi
bilgilendirin, sonra aradan sonra birkaç arama alabiliriz, değil mi? Hatları
açacağız ve tamam, bizimle konuşun, bize Sufi kadınlar hakkında bilgi verin,
çünkü çoğu insanın aklında bugün Pakistan, Afganistan, İran, BKA ve
Kırbaçlar'da neler olduğuna baktıklarında, yani bu korkunç ama bize
görüşlerinizi söyleyin Bunun hakkında, oh, katılıyorum, bu tamamen korkunç ve
burada İslami öğretilerin muazzam bir çarpıtılması olduğunu düşünüyorum, ve
biliyorsunuz bunun için kesinlikle hiçbir mazeret yok, bunun için aptallık,
cehalet, bencillik ve ... dışında hiçbir açıklama yok, ama bu, İslami
öğretilerin tüm geleneğine aykırı diyebilirim.
Peygamber, çok ünlü
bir sözünde, sizin en iyiniz karısına karşı en iyi olanınızdır, biliyorsunuz, ahlaki ve manevi
karakteriniz açısından en iyiniz, karısına en iyi davranan kişidir ve
kesinlikle kendisi karısına veya eşlerine karşı iyi davranışın bir modeliydi,
durum ne olursa olsun, ...
ama ...
ve bunun elbette şimdi ele
alındığını, bunun çok karmaşık bir konu olduğunu söyleyebilirim.
Elbette ama kısaca söyleyeyim, dinleyicilerle paylaşacağım küçük bir
ayrıntı, muhtemelen beğeneceklerdir.
Hz. Muhammed'in ilk karısı Hatice Hz. Muhammed [salla'llâhu aleyhi ve sellem] ile
evlendiğinde onun çalışanıydı, 25 yaşındaydı, 40 yaşındaydı ve sonraki yaklaşık
25 yıl boyunca Hz. Muhammed karısının
ölümüne kadar bir daha evlenmedi ve tarihi gerçekler çok açık, Hz. Hadice'ye tamamen bağlıydı, lütfen devam edin.
Sadece dinleyicilerin bu ayrıntıyı
dinlemek isteyebileceğini düşündüm, evet, bu önemli bir ayrıntı, şey, şimdi
tasavvufta kadın sorunu, her şeyden önce, Kuran'ın erkekler ve kadınlar
arasında manevi kapasite açısından ayrım yaptığına dair hala ortalıkta dolaşan
bir düşünce var, bunun da metinde bir temeli yok.
Gerçek şu ki Kuran genellikle
erkeklerden ve kadınlardan bahsediyor, dilbilgisi açısından eril olana dişil
olana öncelik verme geleneğini kullanıyor, bunu İngilizce'de de her zaman
yaptık, feminizme kadar aynı şeyi yaptık, biliyorsunuz, bilinmeyen bir kişi her
zaman bir erkekti, ancak yakın zamanda başladık o veya o demek, ama Arapça'da
eril dilbilgisiydi, biliyorsunuz dilbilgisi açısından öncelik aldı ama Kuran
bunu takip etse de, Tanrı yolunda olan erkekler ve kadınlardan bahsetmeye
başladığında, hem eril hem de dişil ismin formlarını kullanarak erkekler ve
kadınlar hakkında açıkça söyler, bu yüzden kesinlikle cron'da manevi
kapasite açısından, insan doğası açısından erkekler ve kadınlar aynıdır,
çizilecek bir fark yoktur, sahip olduğumuz tek sorun, sosyal roller açısından
ve burada verilen tavsiyeler arasında, ailenin insan toplumunun tam kalbi
olduğu ve her şeyin aile hayatını ve karı koca arasındaki sevgiyi ve çocuk
yetiştirmeyi teşvik etmek için yapılması gerektiği ve tüm bunlar şimdi tasavvuf
açısından gördüğünüz şey, her şeyden önce İslam'da ruhbanlık yoktur,
bahsettiğiniz RAB'ın evli olmayan bir istisna olduğunu bulmak çok çok nadirdir,
çoğu Suffie evliydi, eşleri vardı kendileri de bu yola girmişler ama o zamanın
toplumsal normlarına uygun olarak ve yakın zamana kadar batıda da dışarı
çıkanlar erkeklerdi ve kendilerini nispeten gizli tutanlar kadınlardı
dilbilimsel olarak Allah kelimesi Al elbette kadın cinsiyetini ifade eder ve
Hz. Muhammed'den önceki Arapların üç
temel görevi elbette kadındı al-manat Al yani bir şey var gerçekten minnettarım
eminim Müslüman dinleyicilerimiz sizin bu şeyleri açıklığa kavuşturmanızı
ve bu mitleri ortadan kaldırmaya çalışmanızı görmekten çok mutlu oluyorlardır
saat ortası gibiyiz hemen bir istasyon kimliği alacağız lütfen bizimle kalır
mısınız? [Müzik] siz [Müzik] biz bi New York bi New dinliyoruzYork bir tanıtım
oynuyoruz gösteriler arasında hangisini istiyorsun bir şey çalmak istemiyoruz
ölü hava hatırla wba'nın sonbahar üyelik kampanyası
14 Ekim'den 7 Kasım'a kadar burada 120 Wall Street 10. katta telefonlara
cevap vermek için gönüllü olmak için Vera'yı önceden 22209 2826 numaralı
telefondan arayın böylece adınız güvenlik bilgisayarına girilebilir sürüş
sırasında görüşürüz çaldığınız tanıtım bu bence iyiydi evet öyleydi ve dans
edebilirsiniz [Müzik]
evet bilim sağlık ve şifaya tekrar hoş geldiniz bu hafta sunucunuz Maj
Deli derin şifaya adadık bir Sufi'nin Gözünden Bakmak ve daha önce bahsettiğim
gibi yarın bu programa şu anda Birleşik Arap Emirlikleri'nde bulunan Profesör
Muhammad Haj YF ile devam edeceğiz.
Konuyla ilgili 30 kitabın yazarı,
bize daha önce 12 yıl geçirdiğini ve akıcı bir şekilde konuştuğunu söyledi.
...
Farsça, bu da ona
büyük bir avantaj sağlıyor ve ikisi de ...
bu önemli konferansta
konuşmacılar ...
başlığı İslam Tasavvuf
ve şefkatin kalbi ...
Riverside Kilisesi'nde
...
6 ve 7 Kasım'da düzenleniyor
iletişim rezervasyonu için numara 212 219 2527 Umarım çoğunuz burayı doldurmaya
çalışırsınız profesör chk ve profesör yousef'in gerçekten duyulması gerekiyor
numaramız 21220 9295 katılımınız için lütfen yorumlarınızı veya sorularınızı
konuğumun konusuyla sınırlayın ...
Profesör chk nedir ...
...
teşekkür etmek istiyorum chk bize
katılmak için zaman ayırdığınız için teşekkür etmek istiyorum şefkat nedir bu
konuşmadaki konum şefkat antropolojisi şefkat şefkatin kökenine inmek için
İslami şefkat kavramıyla kadına geri dönmeliyiz ve ...
Arabî'nin her zaman yaptığı gibi
şeylerin kökenine inmektir tanrıda bunun ne anlama geldiğini anlayalım ve sonra
İnsan durumunda ne anlama geldiğini anlayabiliriz şimdi Tanrı durumunda
aklımdaki kelime Rah Rahma Arapça bilenler için Rahim ile aynı kökten gelir
Rahim rahim anlamına gelir şimdi Kuran'da Tanrı'nın birincil isimleri ilk
olarak elbette ki sadece Tanrı anlamına gelen ve dişil veya eril bir iması
olmayan Allah'tır tüm gramer olarak erildir ikinci isim isman ve üçüncü isim
şimdi hem Rahman hem de Rahim bu kökten türemiştir
Merhamet veya şefkat Rah ikisi de şefkat anlamına gelir ama nedir nedir
her şeyden önce İslam'da Tanrı'dan başka şefkatli kimsenin olmadığını
bilmeliyiz tıpkı Tanrı'dan başka hiçbir Tanrı olmadığı gibi Tanrı'dan başka
şefkatli hiçbir şey yoktur tüm şefkat İlahi bir niteliktir Peygamber'i
dinleyin peygamber bunu şu şekilde ifade etmiştir Tanrı'nın şefkati yarattığı
gün onu 100 parçaya böldüğünü 99 parçayı kendinde tuttuğunu ve bir parçasını o
parçadan dünyaya gönderdiğini söylemiştir. anneler çocuklarına bakar ve vahşi
hayvanlar yavrularını besler, bu yüzden şefkat İlahi olanın annelik niteliği
midir?
Tanrı'nın tüm yaratıklarına kendi
çocukları gibi davrandığı annelik niteliğidir bu Tanrı'nın birincil niteliğidir
ikincil nitelikler Adalet gibi niteliklerdir diyelim ki bir anne çocuklarını
hizaya sokmak için elbette onları disipline etmek zorundadır ve ne yazık ki
özellikle modern İslam'ın çoğunda şefkat tarafını tamamen unutmuşlar ve şefkat
olmadan Adalet sağlamaya çalışıyorlar ve bu elbette imkansızdır tamam biraz
İabi hakkında konuşalım çünkü bu özel konferansın konusu peki ben Arabî kimdi
ve neden bu konferansı düzenlemek bu kadar önemli bir kişiydi peki ya ölümünden
700- 800 veya 900 yıl sonra ne olacak oh o kadar uzun değil
700 o 1240'ta öldü şey onun önemi İslam tarihinde her şeyin entelektüel
olarak doruğa ulaştığı önemli bir noktada yaşamış olmasıyla ilgilidir tüm İslam
okulları düşünce felsefe teoloji hukukçu Tedbir ...
Tasavvuf gelişti biliyorsunuz in
in in in büyük bir yayılma eğer Arabî hem son derece özgün bir düşünür hem de
son derece gelenekseldi yani o İslam düşüncesinin tüm o Büyük Geleneklerini
aldı onları sentezledi ve son derece ilginç ve akıllı ve orijinal yollarla
yeniden formüle etti öyle ki kitaplarını okuyan insanlar sürekli olarak onun
ortaya koyduğu şeylerle şaşkına dönüyorlar ki o kronik ayeti diyelim 20 kez
okumuş olsanız bile o anlamı hiç görmemişsinizdir ama ben Arabî o anlamı
açıkladığı anda elbette ayetin de o anlama geldiğini görüyorsunuz ben de hep
kaçırıyordum şimdi o muhtemelen en üretken yazardır yani kesinlikle sufi
geleneğinde çok sayıda kitabı var bu yüzden o ve ve ve o son 700 yıl için tohum
parçası oldu 600 yıllık manevi öğreti o ve tabii ki oda gibi başka önemli
isimler yok ama onun teorik ayrıntıları açısından bütünün vizyonu o zamandan
beri hiç kimse İbn Arab'ın büyüklüğüyle eşleşemedi ve o sadece yakın zamanda
yeniden keşfediliyor, ...
, büyük ölçüde Batılı bilginlerin çabalarıyla son 50 yılda diyebilirim,
hayır, günümüze geri dönüş açısından, sanırım basit bir soru şu olurdu, ...
, eğer Arabî'yi hemen arayabilseydi, sen ve ben ona hangi soruları sormak
isterdiniz, bilirsin, iyi bilginlerden biri, Chic, o bir Fransız, Michelle
Chic, Ean Araban hakkında yazdığı çok güzel kitaplarından birinde bir yerde bir
ifadesi var, önemli diyor,
Müslüman entelektüellerin ve zeki Müslümanların Ian Arabî hakkında hayal
gücünü gerçekten yakalayan şey, her soruya bir cevabının olması ve bu yüzden
ben de derim ki, ne sorarsanız sorun, benim ve Arby'nin cevabı var, sorun, bunu
nerede açıkladığını bulmak.
Çok fazla yazmış ama yine de her zaman ilk şeylerden başlıyor ve eğer o
prensipleri, altta yatan Kökleri kavrayabilirseniz genellikle sorunuzun
düşündüğünüz kadar önemli olmadığını görürsünüz ve eğer başlangıçta neler olup
bittiğini anlarsanız bir şekilde kendiliğinden çözülür ve bunu ontolojik ve
mantıksal anlamda kastediyorum gerçekliğin kökeni nedir ve bu tür sorular için
buradaki gerçeklik nedir konuğum
Este konuğum Stonberg Üniversitesi Asya ve Asya-Amerikan Çalışmaları
Bölümü'nden Profesör William Chk numaramız 22209 2900 sanırım aramamanızın
nedeni çok heyecanlanmış olmanız çünkü genellikle sizi aramanızı istediğimde
tahta gevşiyor ve bazen gevşiyor ve gevşediğinde genellikle konuğumun sunumunun
özü o kadar derin ki bir soru sormaya çalışmaktansa konuğumu dinlemeyi tercih
ederim deme eğiliminiz var ama bir soru sorduğunuzda her zaman sorular konuğun
zihnini yoklamaya çalışmak içindir ve ben asla bilemem ...
soru konuğumu nereye götürecek
bakalım, sanırım Michael G bir arayanımız olup olmadığını kontrol edecek
ve eğer varsa onu alacağız merhaba yayındasın
merhaba evet yayındasın tamam ben aramadım çünkü çok fazla insanın
arayacağını düşündüm asla alamam hiç şansım olmaz bugün duydun bu yüzden bunu
büyüleyici buluyorum ve Müslüman oldum çünkü bilirsin Hristiyan olarak
yetiştirildim ama Malcolm X'in ve Muhammed Ali olan Cases Clay'in hayatından
çok etkilendim ve tanıştığım diğer Müslüman insanlar ama hissediyorum kendimi
biraz uyum sağlayamadığımı biliyorum daha yaşlıyım 70 yaşındayım ve bazı sağlık
sorunlarım ve maddi sorunlarım var bu yüzden Müslüman Topluluğunda topluluğa
gerçekten katılamıyorum ve yine de bugün programı duyduğumda kendimi çok mutlu
hissediyorum ve geçen gün çok tatsız bir durum yaşadım ve kendimi eve gelmek
yerine sadece camiye gittim
Bir tür bağlantı kurmam gerekiyordu ve sorum şu: 6 ve 7 Kasım hakkında
bilgi edinmek için aradım ve açık bir merkez bu yüzden maliyetinin benim için
engelleyici olacağını tahmin ediyorum bu yüzden Profesör hanımın önerebileceği
veya önerebileceği bir kitap olup olmadığını merak ettim, hala yeni başlayan
biriyim çünkü geçmişim yok, tavsiye edebileceği veya bana yardımcı olabilecek
bir kitap var mı?
Sanırım sizi dinliyorum, kalbinizde bir Sufi'siniz Profesör CH, insanlara
her zaman önerdiğim iki kitap olduğunu söyleyebilirim.
Biri, ortak yazarım
olan Sao Marata adlı kitap.
Adı, İslam'ın Vizyonu.
İslam'a giriş derslerimizde
kullandığımız ders kitabı.
Stonybrook ve özellikle Müslümanlar olmak üzere bu dersi alan insanlar
tamamen şaşkına dönüyor çünkü Müslüman olarak büyümüş olmalarına rağmen
bunların neredeyse hiçbirini duymamışlar, hepsi onlar için yeni çünkü ne yazık ki
İslam'ın temel öğretileri çoğu camide dile getirilmiyor, insanlar güncel
meselelere fazlaca takılıp kalıyorlar, bu yüzden ideoloji İslam başlamak
için iyi bir yer ve eğer gitmek istiyorsanız, tasavvufa girmek istiyorum,
sadece atlamak istiyorum, tasavvufu deneyebilirsiniz, kısa bir giriş,
tasavvuf, kısa bir giriş veya yeni başlayanlar için bir rehber, sanırım ikinci
bir başlıkla yeniden yayınladılar, aynı kitap, tasavvuf, yeni başlayanlar için
bir rehber tamam arayan, işte bu iki mükemmel öneri, bir sonraki arayan Michael
G merhaba, yayındasın, lütfen, günlük olarak sofizmi uygulamak sağlık için
nasıl faydalı olabilir, vay canına, harika soru, tasavvuf günlük olarak nasıl
iyi bir sağlık kaynağı olabilir, dediğin bu mu, tamam,
Profesör, tamam, ben Düşünün ki eğer Sufizm'i kullanıyorsanız, Sufi
uygulamaları ki bunlar elbette tüm Müslümanların yaptığı günlük duaları içerir
ama eğer sağlığınız için kullanıyorsanız çeşitli meditasyon biçimlerini de
içerir Öncelikleriniz terstir, sağlığınız Tanrı'ya hizmet etmek içindir, tam
tersi değil Tanrı sizin sağlığınızın hizmetinde değildir, bu yüzden bunu tercih
etmem.
Muhtemelen iyi etkileri olacağını
söyleyebilirim çünkü herkes meditasyonun ve kendinizi günlük aktivitelerin
yoğunluğundan soyutlamanın sizi bir araya getirmek ve gerginliği azaltmak için
çok çok yardımcı olabileceğini bilir ama eğer bunu bunun için yapıyorsanız buna
Sufizm demeyin, meditasyon deyin, peki bir yorum yapmama izin verin Profesör JK
eğer birileri Sufizmin gerçek ruhuna ve Tanrı ile bağlantıya girecekse
Sufilerin sabırsız olması gerekir, onlar gerçekten doğrudan bağlantı kuramazlar
ama bence bundan atardamarların açıldığı, oksijenin daha iyi iletildiği,
oksijenin asitleri yaktığı biyolojik bir durum ortaya çıkar.
Oksijen serbest radikal kimyasını
düzenler ve normalleştirir bu yüzden aslında çok fazla konudan sapmak
istemiyorum ama düzenli dinleyicilerimiz insanların fiziksel sağlıkları için
atabilecekleri en önemli pratik adımın nefes almak olduğunu bilirler ve öyle
görünüyor ki tüm mistisizm geleneklerinde ve Aydınlanma'da nefes almanın iyi
bir başlangıç noktası vardır,
hedef her zaman daha yüksek bir başarıdır ama bazen yapmanız gereken
temel şey başka bir arayanımız var mı tamam bir sonraki aramayı alalım merhaba
yayındasınız Profesör chk ile yayındasınız merhaba evet efendim merhaba evet
efendim yayındasınız tamam radyoyu açayım hemen döneceğim lütfen lütfen evet bu
başkalarının da hatırlaması gereken bir şey evet merhababen Norwalk'tan Ron
merhaba Ron, bir sorum var, şey, ben ruhsal ve felsefi konulara çok ilgi
duyuyorum, şey, şey, son zamanlarda çok fazla chrishna myy dinliyorum,
eminim konuğunuz muhtemelen duymuştur, farklı bir gelenek veya her neyse, ama
sorum şu ve şey, biliyorum ki bu şefkatle ilgili ve sorum şu ve biliyorum ki
Tanrı'nın şefkat uyguladığını söylediniz, bu yüzden Tanrı'yı bunun dışında
bırakmak sadece insanlar içindir, şefkatte bir üstünlük var mıdır, kimin kime
üstün olduğu, yani şefkat uygulamak bir şey yapar mı?
Sanırım bu konudaki düşüncem, birine şefkat uygularsam üstünlük
pozisyonunda olurum, başka bir deyişle, bunu tersine çevirin, yılda 1 dolar
kazanan fakir bir insansanız ve ben bir milyarderim, bu olası değil, bilmiyorum
belki de yılda 1 dolar kazanan bu kişi bir milyardere bakar ve ..., Compass ona
şefkat duyar ama bu harika bir soru, tamam hadi gidelim Profesör J, bu aslında
çok ilginç bir soru çünkü Bu konuyu gündeme getirdiniz, yüzeysel olarak bir
kişi diğerine karşı şefkat gösteremeyebilir ama eminim Profesör Chid'in farklı
bir cevabı olacaktır, evet efendim, devam edin, bu yine böyle, bunu bu tür
konulara ilişkin Sufi okumasından alıyorum, Tanrı'yı resmin dışında
bırakamazsınız, bu, tamam, kendimi ortadan kaldırayım ve nesnel olarak
konuşacağım demek gibi, hayır, hayır, hayır, Tanrı mevcuttur, bu yüzden tüm
şefkatin kaynağının Tanrı olduğunu hatırlamalıyız, şefkatli olduğunuzu ve
şefkatli olduğunuz için biraz kredi almayı hak ettiğinizi düşünüyorsanız, bu
şefkat değildir, bu kişisel çıkardır, şefkatli şefkat özveridir, Tanrı onlara
kendini verir, çünkü şefkatinizde ilahi olmak için yaptığı budur, Tanrı olmak,
şefkatinizde insan olmaktır, çünkü Tanrı insanı kendi suretinde yarattı, Tanrı
gibi olmalıyız, bu da şefkatimizin meyvesine hiçbir şekilde bağlanmamamız
gerektiği anlamına gelir, şefkat uğruna şefkatliyiz, kendimizden veriyoruz,
çünkü insanın temel doğası kendisinden vermektir, bir dolar kazanan adam yıl
elinde olanı verecek ve bu para değil.
milyardere verebileceğinden
şüpheleniyorum ama şefkatli bir insansa, 1 dolar kazanıyorsa, milyarder bu
adamın hayatta benden çok daha mutlu olduğunu görecek çünkü ben hala ikinciyi
kazanmaya çalışıyorum.
hala kendi egomla meşgulüm ve o
kişi kendini teslim etti.
sanırım ben de böyle cevap
verirdim çünkü bu varsayım, daha fazla parası olan bir kişinin bir şekilde şefkat
gösterebileceğidir.
bence dinleyicilerimizin çoğu buna
katılmayacaktır.
eee, başka bir arayanımız var, o
çağrıyı alalım.
merhaba, yayındasınız.
evet, iyi günler, öğleden sonra
efendim, kısmen ve eee, çokilginç bir program olabilir ya da doktor daha önce
bunu tartışmış olmalı ama tasavvufun kökeninin ne olduğunu bilmek istiyorum
nereden geldi ve ne kadar zamandır var teşekkür ederim telefonu kapatıp
dinleyeceğim Profesör jck, en başta da dediğimiz gibi tasavvuf Kuran'ın
vahyiyle başladı ilk sufi peygamber Muhammed'dir N kelimesi kullanılmadı o bir
peygamberdi ama yaptığı şey tüm gerçek tasavvuf için bir modeldir biliyorsunuz
ben çok mutluyum
Müslüman bir evde, kendim de Müslüman bir ülke Pakistan'da doğmuşum bence
bu açıklama Profesör Chik çok değerlidir Hz. Muhammed gerçekten ilk sufiydi ve insanlar
tasavvuf geleneğini klasik bağlamsal kronik öğretiden ayırmaya çalıştığında bu
gerçekten çok ciddi bir hata bu yüzden başka bir görüşme daha yapabiliriz başka
bir görüşme için zamanımız var merhaba yayındasınız merhaba evet efendim
yayındasınız tamam ...
temelde bu biliyorsunuz çok fazla
zamanınızı almak istemiyorum biliyorsun çünkü farklı, söylemek istediğimi bile
ifade edemiyorum ama Tanrı'nın doğası, beyefendi, misafir olarak kabul
ettiğiniz bilgin beyefendi, Tanrı'nın doğası olmadan varoluşun düşünülemeyeceği
fikrinden bahsediyor, bu bizi hiçbir yere götürmez, biliyorsun, eğer dediğin
gibi, kişisel çıkar seni İnsanlık yapan şeydir, bunu yapıyorsun çünkü insanlık,
senin başkalarıyla birlikte var olman için bir ortam sağlayan tek yoldur, ki
onlarsız var olamazsın çünkü asla bir hayvanı tek başına yakalayamazsın, tür
olarak yok oluruz ve tüm dinler, hayvanlığımızı, hayatımızın temel temeli olan,
karmaşık bir Davranışa, İnsanlığa indirmemizi sağlıyor, tamam, bunu yapıyoruz
çünkü bunu yapacak beynimiz var ama evren o kadar uçsuz bucaksız ki hayat o
kadar uçsuz bucaksız ki hiçbir Tanrı veya kitap bunu düşünemezdi bile, bununla
hiçbir ilgisi olamazdı, tamam, bence fikrini oldukça iyi anlattın, aslında
bazen benimle iletişime geçmeni istemek istiyorum çünkü Mantık dizinizi takip
etmek isteriz ancak şu anda sona yaklaşıyoruz bu yüzden Profesör Chik'ten size
cevap vermesini isteyeceğim Çağdaş önyargılarla veya çağdaş Freudculukla veya
dinin sosyolojik yorumlarıyla ilgilenmem istenmedi Beyefendinin pozisyonuna
oldukça aşinayım çünkü özellikle akademik akademisyenler arasında ana akım.
Sufi geleneği adına konuşmam
istendi, bu gelenek Tanrı yoktur aksiyomuyla başlar, yani gerçek olandan başka
hiçbir şey yoktur ve bu gerçeklik Bilinç, farkındalık, sonsuz bilgelik ve
sonsuz şefkati içerir, bu sadece Sufizmin değil aynı zamanda İslam'ın ve ayrıca
Hinduizm ve ayrıca Hristiyanlık ve diğer dinler de bence çağrı noktası insan
aklının sahip olduğumuz tek şey olduğu ve sözümüzün anlamını çıkarmaya çalışmak
ve biliyorsunuz ki sorun şu ki zamanımız gerçekten çok kısa ama Sufi'nin
söylemeyi çok sevdiği şeylerden biri de dışarı çıkan ve bir kuşun şarkı
söylediğini duyan ve sonra kendinden geçerek transa geçen ve bundan 40 yıl
sonra uyanan bir çocuk varmış, yani bu tür şeylerin belki sembolik bir
değeri olabilir ama açıkça hayal gücünü zorluyor ve kendinize Sufizm adında
başka neler olup bittiğini soruyorsunuz ki bu bizim deneyimimize çok yabancı
çünkü biz insanlar kendimizi bu tür bir deneyimden ayıramayız konuğum Profesör
William chk, kendisi Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asyalı Amerikan
çalışmaları bölümünde çalışıyor daha da önemlisi lütfen bu konferansta onu
şahsen dinlemek için zaman ayırın İslam Sufizmi ve Şefkatin Kalbi, kendisi bir
açılış konuşmacısı, 6 ve 7 Kasım'da Riverside Kilisesi'nde ve ... biz sadece
yaklaşık 1 dakikamız var, Profesör chk, size bir kez daha teşekkür etmek
istiyorum.
Dinleyicilerimize yarın Orta
Doğu'dan Profesör Muhammed Hac Yusuf'un geleceğini söyleyebilirim, o da bu
önemli konferansta konuşmacı, bu yüzden şimdi kapanış yorumlarınız için
yaklaşık 40 saniyemiz var ve zaman ayırdığınız için teşekkür etmek istiyorum
efendim, sadece kuşla ilgili hikayeyi hiç duymadığımı söylemek istiyorum ama
Kuran'da Efes'in yedi uyuyanlarından bahseden ve 300 yıl boyunca ortadan
kaybolan ve sonra geri dönenlerden bahsettiğini okudum, yani bu bir Kuran
hikayesi ve bu aynı zamanda İncil'deki bir hikaye, yani dini mitolojide yeni
bir şey değil, tamam, tekrar teşekkür ederim, konuğum 30 kitabın yazarı
Profesör William IC, müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri
olarak İslam'ın Vizyonu'nu önerdi.
Ayrıca ikinci bir kitaptan da
bahsetti, Profesör CH, bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz, sism yeni
başlayanlar için bir rehber Tasavvuf yeni başlayanlar rehberi, teşekkür ederim.
Çok teşekkür ederim Profesör Chik,
bu bilimsel, sağlık ve şifa dolu bir süreçti.
Lütfen yarın bize katılın ve bu
tartışmayı Profesör Muhammad YF ile sürdürün.
O zamana kadar ruhunuz nazik,
zarif ve cömert olsun [Müzik]
Tasavvuf, bizim deneyimimize çok yabancıdır çünkü biz
insanlar kendimizi bu tür bir deneyimden ayıramayız.
Konuğum Profesör William Chk,
kendisi Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asyalı Amerikalılar Çalışmaları
bölümünde çalışıyor.
En önemlisi, lütfen bu konferansta
onu şahsen dinlemek için zaman ayırın.
İslam Tasavvufu ve Şefkatin Kalbi,
kendisi bir açılış konuşmacısı.
6 ve 7 Kasım'da Riverside
Kilisesi'nde olacak ve sadece yaklaşık 1 dakikamız var.
Profesör Chk, size bir kez daha
teşekkür etmek istiyorum.
Dinleyicilerimize yarın Orta
Doğu'dan Profesör Muhammed Hacı Yusuf'un geleceğini söyleyebilirim.
Kendisi de bu önemli konferansta
konuşmacı.
Yani kapanış yorumlarınız için
yaklaşık 40 saniyemiz var.
Zaman ayırdığınız için teşekkür
etmek istiyorum.
Sadece kuşla ilgili hikâyeyi
hiç duymadığımı söylemek istiyorum ama 300 yıl boyunca ortadan kaybolan ve
sonra geri dönen Efes'in Yedi Uyuyanları'ndan bahseden Kuran'ı okudum.
bu bir kuran hikayesi ve aynı zamanda
bir İncil hikayesi yani dini mitolojide yeni bir şey değil tamam o halde tekrar
teşekkür ederim konuğum 30 kitabın yazarı olan profesör William IC idi
müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri olarak İslam'ın
Vizyonu'nu önerdi ayrıca ikinci bir kitaptan bahsetti profesör CH bana o ikinci
kitabın adını verebilir misiniz sism yeni başlayanlar için rehber tasavvuf yeni
başlayanlar rehberi çok teşekkür ederim profesör chik bu bilim sağlık ve
şifaydı lütfen yarın bize katılın ve bu tartışmaya profesör muhammed yf ile
devam edin o zamana kadar ruhunuz nazik, zarif ve cömert olsun [müzik]Tasavvuf,
bizim deneyimimize çok yabancıdır çünkü biz insanlar kendimizi bu tür bir
deneyimden ayıramayız.
Konuğum Profesör William Chk,
kendisi Stony Brook Üniversitesi'nde Asya ve Asyalı Amerikalılar Çalışmaları
bölümünde çalışıyor.
En önemlisi, lütfen bu konferansta
onu şahsen dinlemek için zaman ayırın.
İslam Tasavvufu ve Şefkatin Kalbi,
kendisi bir açılış konuşmacısı.
6 ve 7 Kasım'da Riverside
Kilisesi'nde olacak ve sadece yaklaşık 1 dakikamız var.
Profesör Chk, size bir kez daha
teşekkür etmek istiyorum.
Dinleyicilerimize yarın Orta
Doğu'dan Profesör Muhammed Hacı Yusuf'un geleceğini söyleyebilirim.
Kendisi de bu önemli konferansta
konuşmacı.
Yani kapanış yorumlarınız için
yaklaşık 40 saniyemiz var.
Zaman ayırdığınız için teşekkür
etmek istiyorum.
Sadece kuşla ilgili hikayeyi hiç
duymadığımı söylemek istiyorum ama 300 yıl boyunca ortadan kaybolan ve sonra
geri dönen Efes'in Yedi Uyuyanları'ndan bahseden Kuran'ı okudum.
bu bir kuran hikayesi ve aynı
zamanda bir İncil hikayesi yani dini mitolojide yeni bir şey değil tamam o
halde tekrar teşekkür ederim konuğum 30 kitabın yazarı olan profesör William IC
idi müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri olarak İslam'ın
Vizyonu'nu önerdi ayrıca ikinci bir kitaptan bahsetti profesör CH bana o ikinci
kitabın adını verebilir misiniz sism yeni başlayanlar için rehber tasavvuf yeni
başlayanlar rehberi çok teşekkür ederim profesör chik bu bilim sağlık ve
şifaydı lütfen yarın bize katılın ve bu tartışmaya profesör muhammed yf ile
devam edin o zamana kadar ruhunuz nazik, zarif ve cömert olsun [müzik]
30 kitabın yazarı, müfredatını öğretmek için kullandığı
kitaplardan biri olarak İslam Vizyonu'nu önerdi.
Ayrıca ikinci bir kitaptan
bahsetti Profesör CH, bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz? Sism, yeni
başlayanlar için bir rehber Tasavvuf yeni başlayanlar rehberi Çok teşekkür
ederim Profesör Chik, bu bilim, sağlık ve şifa üzerineydi.
Lütfen yarın bize katılın ve bu
tartışmaya Profesör Muhammed YF ile devam edin.
O zamana kadar ruhunuz nazik,
zarif ve cömert olsun [Müzik]
30 kitabın yazarı, müfredatını öğretmek için kullandığı kitaplardan biri
olarak İslam Vizyonu'nu önerdi.
Ayrıca ikinci bir kitaptan
bahsetti Profesör CH, bana o ikinci kitabın adını verebilir misiniz? Sism, yeni
başlayanlar için bir rehber Tasavvuf yeni başlayanlar rehberi Çok teşekkür
ederim Profesör Chik, bu bilim, sağlık ve şifa üzerineydi.
Lütfen yarın bize katılın ve bu
tartışmaya Profesör Muhammed YF ile devam edin.
O zamana kadar ruhunuz nazik,
zarif ve cömert olsun [Müzik]
****
I am so impressed by ...
this gentleman I've read some of
his work not enough
he's written 30 books he is in the department of Asian and Asian American
studies at Stony Brook University and an extraordinary scholarship
stunning
really if you take time to read this and I hope some of you will um and
he's also
let me tell you right now he is giving a lecture at Riverside Church and
that
program is on November 6th and 7th I might as well give you phone number
at this time I'll repeat it please take the
phone take the pen out 212 219 2527 extension 2 this is the number that
you
call to make reservations for listening to my guest who is Professor as I
said
of Asian and Asian American studies is the author of 30 Books five of
them on one of the best known Muslim Sufi philosophers Spanish and origin
I
Arabî and he is Professor William Chi welcome to wbi Professor Chi thank
you
very much who is a
Sufi this is a this of course to answer a question
like this ...
you have to see who's asking it in
the first place this is an extremely complicated question also
you're going to turn your microscope on me ...
yeah well go ahead go yeah not not
just you I have the audience rather in mind oh that's better I suspect
you're
better informed than most people are the the word is very famous because
of ...
basically because of the Poetry of
Rumî
and people know that you Rumî is a famous ...
13th century Persian poet and
he was a Sufi and for other reasons as well people normally associate it
with
mysticism and most people people think it's some sect or branch of
Islam ...
but it's much more complicated
than that if you really want to
understand what Sufism is all about you first have to understand what
Islam is all about and so it goes back to because
as far as serious scholarship is concerned Sufism begins where the rest
of Islam begins and that is with the
revelation of the Quran to Muhammad ...
basically the Islamic
tradition like any religion deals with three fundamental concerns one is
activity how to act correctly one is thought and understanding how
to comprehend the world the universe correctly and the third is
transformation of the Soul how to become closer to the Ultimate Reality
which in
Islam is God or is called God ...
so as Islam develops over the
centuries or
around about the 3r century you start getting specialists in these three
dimensions some of them are called jurists they're the people who
specialize in right activity and they
cify Islamic legal teachings some of them are called called theologians
and
philosophers and they specialize in codifying or not not qu codifying but
clarifying how we can think correctly and not make mistakes as we
contemplate
the world and ourselves and some of them are called sufis and they're
interested in the first two issues of course
because the first two issues are foundational but what they're really
interested is putting the first two
issues practice and understanding ...
to applying them to the human soul
so we
can transform ourselves and become closer to God so Sufi is someone who's
striving to become close to God on the
basis of Islam teachings specifically the model of the Prophet
Muhammad I forgot to make an announcement that in this program where
Professor chiak is a keynote speaker I
would really strongly recommend you consider that it's going to be held
at Riverside Church on November 6th and 7th
weekend and let me give you that number again 212 219 2527 extension 2
you can
hear um and see Professor ch now there's going to be another important
speaker
and we are going to be privileged to have him here tomorrow and he's
Professor Muhammad yusf he is from
United Arab Amir Emirate and so he would be calling from
there let's come back to this the idea of mysticism is a very old idea
and
though I can't find or haven't been able to find a clear written
reference to mysticism in the ancient African or east
African tradition ...
clearly in ancient Indian for
example Mahabharata there was
a big focus on mysticism let's talk Professor chk about the origin of
Sufi
tradition in the context of Islam and then if you would like to um go a
little
further back and ...
look into the ideas of mysticism
in Traditions which are
actually older than Islam from from which Islam or the current tradition
Sufism that we understand might have drawn from the ...
as far as the Sufi tradition
itself is concern what you're referring to as mysticism is the fruit of I
suspect the
fruit of transforming the soul and this quest to transform oneself and to
become
nearer to God and therefore to see clearly not to Simply follow other
people's understanding in and interpretation but to see for yourself
to see reality as it is which includes the vision of God this goes back
to Adam
this is in human nature every human being is created with the capacity to
undergo transformation and
the first person to do it was Adam the father of all you remember in the
in the Islamic retelling of the myth of Adam
Adam only U didn't even sin he forgot and he disobeyed a command then he
asked
forgiveness he was forgiven and he was appointed as a prophet and so this
notion that mysticism began somewhere in Islam is nonsense it pertains to
human
nature when we have human beings we have an intimate connection with God
and that
look at from the outside you call it mysticism otherwise as you say you
look at the Greeks who gave us the word
mysticism with their whole notion of mystery religion myth also the word
myth is connected
intimately with with the root the whole notion of mysticism in the
western tradition coming out of the Greeks is
omnipresent that is nearness to Ultimate Reality whether we're talking
ancient India ancient China and for that matter
the developed Traditions that began in very ancient times in many I mean
Islam is the
youngest absolutely the youngest of all these and perhaps has because of
its youth it was was able to preserve ...
a
sense of of what the ...
the real essential
teachings of wisdom of God um better
than some of the other Traditions which got too involved with
institutions and ...
social and political
matters so mysticism or the heart of Sufism is really our shared human
Heritage let's move on to some historical context um where are the roots
of the
Islamic um philosophy of Sufism how did it start
how soon after Prophet Muhammad's death um back in
631 the the problem here is the usage of words right if you if you insist
on
using the word Sufi then you'll have to wait until ...
the second century of
Islam before you find the word and it's not being used yet is the meaning
which
we're trying to use it today but the same thing goes for other words for
example we talk about jurists in Islam
most people they think about Islam they think about law and they think
that law the Quran is all about law that's
nonsense the jurists are a school of Islamic sing which develop also in
the 2
century and they're the people who tell us that what the legal teachings
of the
Quran are theologians come into the picture around the 2 Century in the
first century of Islam there are very few historical records but
everything is kind of synthetic it hasn't been
developed yet history is needed before you can see the various dimensions
of Islamic teaching so but didn't I isak
write the history of Islam really within 30 or 40 Years of prophet
Muhammad's
death is that not true pardon me what happened I is the the celebrated
Muslim
historian he's quite a bit later than that okay I thought he was around
30 40 or possibly 50 years after Prophet no I
mean I I can't tell you offhand his days but all of these people were
writing the
the books that we have basically date the earliest of the second century
of Islam okay the first century is very ...
and of course they're talking about the first century they're talking
about the life of Muhammad the life of Muhammad is
you know these are reports narrated from ...
the companions of the prophet and
then the followers of the companions Etc you mentioned that it's
important to
talk also about what is not Sufism so let's dispel some of the common
misconceptions that in your scholarly work you've encountered well I
think the
the worst misconception we have and it's very common both in
scholarship and especially in the popular perception of Sufism nowadays
with people like roomie is
this Sufism is not real Islam it's something that was added on later ...
and
it's the nice you know when when when Muslims became ...
tired of too much law
they turned to mysticism this is total rubbish in fact anyone with any
sense
any taste for I would say spiritual matters or philosophy or metaphysics
can
see Sufism in the Quran it's very very clearly the issues that is love
for God
transformation of the soul the Quest for Perfection all of these are
present in the Quran and in the sayings of Muhammad
and in the model of Muhammad the most important Mythic event in ...
Islamic thought in terms of
human Perfection after The Descent of the Quran because God sent the
Quran
is the ascent of the Prophet Muhammad to the presence of God this is the
completion of The Descent once God sends
the message the prophet assimilated the message and then traveled up to
God that
is of course an extremely important event ...
which ...
you know historians
will poo poo it nonetheless in the terms of the ...
Mystic understanding the great
big picture for Muslims that is the col mination of The Descent of the
Quran and
that's what sufis are modeling their activity on they want to ascend to
God
in the footsteps of the Prophet there is a general sense um I should say
I've
read and heard it um even in Pakistan is quite um a lot of people believe
in that
and but they don't have your scholarship and your diligence um and that
is that
Islam coming out of Saudi Arabîa when it conquered Iran Persia was an old
old
Empire they had great Traditions they had great libraries and um there is
was of course
zester there so the ideas of humanity the ideas of humanism the ideas of
mysticism Enlightenment they were not foreign to the Persians and as the
Arabs
came they were basically Nomads um they sort of offended the
Persian sensitivity so to speak I'm presenting to you what I was taught
and I am interested in your your comments on
it so then Sufism was a sort of an impatience they said you know we don't
want to really go to so much to jurist Prudence we want to have a direct
linkage with God and so there's a
well-known story of a Sufi Rabia the best celebrated Muslim woman ...
as a
Sufi and you know the story um that she's carrying a bucket of water and
she's carrying a flame and somebody says well Rabia where are you going
and she says well this water is to put out the
fires of hell and the and ...
the the flame is to burn heaven so
this also
allows me to ask you to talk about what was the position of women in
terms of
spirit ual Achi attainment ...
in public and U how did the Arabs
certainly after
Prophet Muhammad's death how did it change ...
so that we have a tradition of bka
and what might have ...
Sufi women
for example Rabia basri have contributed to this that was quite a series
of
questions here the the first is the Iranian nationalist position
concerning
Sufism Iranians have a tremend tremendous affection for Sufism and they
have from in modern times this is not
this is not premodern in modern times they have they have latched on to
certain of the teachings of the
orientalists who were the first person the first ones as Western
orientalists
who hated Islam basically they considered Islam a barbarian desert
religion they considered it with no dimension of spirituality whatsoever
and
they said the only explanation for the fact that we see beautiful
examples of spirituality in Islam is
that it must have been borrowed now some orientalists said it was they
took it from the Greeks some said they took it
from the Hindus some said they took it from the Buddhists ...
the most popular
position was they took spirituality from the Christians and the Iranians
take the position they took it from us and of
course you know how the way that Iranian culture has always influenced
Pakistani
Indian culture that is the Muslim country culture of India of the
subcontinent is very very strong so that
idea has been picked up from the Orient orientalist on the one hand and
the Iranian nationalism on the other it also
as far as I'm concerned has no historical has a certain historical basis
there's a certain logic to it but
but you have to remember before you reach this conclusion that most of
the jurists were also Iranians most of the
theologians were also Iranians the AR now it's true the beduins the Arabs
did not have a culture of writing
they did not have a literate culture that's of course is obvious when the
calefate became established they didn't
have administrators they who did who took over the administration they
were Iranians or they were Christians people
you know local people who were very well educated the Islamic Sciences
developed
the same way they developed the Muslim Scholars who were happen to be
Iranian
or maybe Byzantine of of origin got a hold of the the the
material and and and and developed its implications so there's a there's
a
certain truth in this that yes the Iranians were were very very Adept
at bringing out the intellectual implications of various myth Mythic
teachings religion always appears in the form of myth the Bhagavad Gita
is a grand myth it's also the greatest
spiritual text of India and it's been you know commented upon generation
after
generation the same goes for the Quran it's a great book of spiritual
teachings
the people who receive it who were now the Persians and and Christians of
the
Middle East former Christians former Jews these people read it of course
in terms of their own background and they
saw in it all the great spiritual teachings that they themselves liked in
their own traditions and this is natural because those teachings are
there so
this is this Iranian notion I think is is misguided if it's the idea is
the
Iranians didn't like Islam so they remade it in their own image this is
the Iranian nationalist position yeah
unfortunately that is um I'm I'm glad you're exploding that myth now I
think
our listeners would like to know that you spent quite a bit of time in
Iran right yes please tell us about that a little bit these were of
course
wonderful days before the fall of the shaw the shaw of course had his
negative sides but we all have seen After the
Revolution that the Sha was was no question he was a lesser of two evils
the mullers having taken over the situation in Iran deteriorated rapidly
I
was there before the Sha left and it and ...
so I was there for 12 years which
is
quite a period of time which means I speak Persian like a native I and
and I read Persian ...
...
better than most
natives um and this man you did your doctor I did my PhD at Tan
University in
Persian language and literature ...
and in fact that's where I began
my studies my very serious studies
textual studies of Sufism ...
so now in those days Iran was a
lovely lovely country it still is the
people are wonderful the the the environment is a beautiful but there
wasn't any of this oppression nowadays
you go to Iran and this has been the case since the revolution people are
quite afraid people are you know frightened of the government in a way
they weren't ...
under the Sha ...
so it was a lovely time to be in
Iran the
Iranians are extremely warm people they they're they're nice people they
they love guests they would just treat you
royally and especially me because they hear they would tell me when I met
people ...
especially common people when
I went to the bazaar let's say down you know in the old part of tan to do
some shopping they would start talking to me
and it took them a while to realize I was not Iranian and they would say
where are you from I said America what are you
doing here I'm studying why do you come here to study we send all of our
children to America they were surprised
by this they were Amazed by this and they just treated me you know with
great respect and honor because I was studying
their culture and and that is really something that I think most people
would be deeply
reverential about um I want to um I want
to talk a little bit about um um the issue of Sufi women so inform us
please
um and then after the mid we can take some calls right we'll open the
lines and sure okay so talk to us
about inform us about um Sufi women and
um because in the minds of most people when they look at today what's
happening in Pakistan Afghanistan Iran the bka and
the the lashes I mean this is awful but give us your view of that oh I I
agree
it's utterly awful and I think there's a tremendous Distortion of Islamic
teachings ...
going on here um and ...
you know
there's absolutely no excuse for it there's no explanation for it other
than stupidity ignorance
self-centeredness and ...
but it's ...
it goes against I would
say the whole tradition of Islamic teachings the prophet in you know in a
very famous saying said the best of you
is the best to his wife that's the you know the the best of you in terms
of your moral and spiritual character is
the one who treats his wife the best and certainly he himself was a model
of that good behavior toward his wife or his
wives as the case may be ...
but ...
and that this was of course picked
up now
this is a very complicated issue of course but let me just say brief can
I can I can I share with listeners one
little detail which they probably like that Prophet Muhammad's first wife
hasz
Khadijah when Prophet Muhammad married he was her employee he was 25 he
was 40
and then for the next almost 25 years ...
Prophet Muhammad did not marry
again
until the death of his wife and he was historical facts are very clear he
was so utterly devoted ...
to Haz kadijah so
please go on I just thought listeners might like to listen that detail
yes well it's an important detail
um the ...
now the question of women in
Sufism first of all there
and a notion still floating around that the Quran makes the distinction
between men and women in terms of spiritual
capacity this again is no basis in the text the fact is the Quran
typically
talks about men and women it does use the the ancient Arab custom of
giving
priority grammatically to the to masculine over feminine we've always
done it in English too until feminism we
did the same thing ...
you know an unknown person was
always a he it's only
recently we started to say he or she ...
but in Arabîc it was the masculine
grammar you know grammatically took precedent but the Quran although it
follows that also repeatedly when it
starts talking about ...
the the the men and women who are
in the paths of God it
explicitly says that the males and the females using both the masculine
and The
Feminine form of the noun so there's absolutely no no question than in
the
cron in terms of spiritual capacity in terms of human nature men and
women are
identical there's no difference to be drawn the only issue that we have
is
that in terms of social ...
roles and here advice is given
among
others that that the family is the utter heart of human society and
everything is
to be done to encourage family life and love between husband and
wife and raising of children and all these things now in terms of Sufism
what
you see is ...
first of all there's there's no
monasticism in Islam it's
very very rare to find anyone RAB whom you mention is an exception who
wasn't
married um the ...
most luffies were married they had
wives who were
themselves practicing they were also engaged in the path but in keeping
with
the social norms of that time and until recent ...
times also in the west the
males were the one who went out in public and the females were the one
who
kept themselves relatively concealed going back to the linguistic the
word
Allah Al of course refers to female gender and the three primary duties
of
um pre Prophet Muhammad Arabs of course were all women al-manat Al so
there is a
um I'm really grateful I'm sure that our Muslim listeners are very happy
to see
you clarify these things and try to ...
dispense with these myths we are
at the mid hour ...
we're going to take a quick
station ID would you please stay with us won't [Music]
you [Music]
we
are are listening to b i New York b i New
York play a promo we between shows oh which one do you want play anything
we don't want dead
air remember at wba's fall membership Drive runs from October 14th
through
November 7th right here at 120 Wall Street 10th floor to become a
volunteer
to answer phones during the drive call Vera in advance at 22209
2826 so your name can be entered in the security computer see you during
the
drive that's the promo you played I thought it was good yeah it was and
you can dance
to it [Music] yeah welcome back to science health and
healing this is your host Maj Deli this week we are devoting to deep
healing
Looking Through The Eyes of a Sufi and I mentioned earlier on that
tomorrow we're going to continue this program with um
um Professor Muhammad Haj YF ...
he is right now in United Arab
Middle
East United Arab amirite and both my guest now professor chk of
Stonybrook
University author of 30 books on the subject he just told us earlier he
spent
12 years and he fluently speaks ...
Persians which puts him at a great
advantage and both of them are ...
speakers at this important
conference ...
being held ...
the title is Islam Sufism and
heart of
compassion ...
at Riverside Church ...
November 6th and 7th the number
for
contact reservation is 212 219 2527 I hope that most of you will try and
pack
this place professor chk and Professor Yousef really need to be heard our
number is 21220 9295 for you to
participate please limit your comments or questions to the subject of my
guest ...
Professor chk what is um I want to
thank you chk I want to thank you for taking time out to join us what is
compassion in you see for my topic in this in this talk is the
anthropology of
compassion compassion in order to get at the root of compassion with the
Islamic
notion of of compassion we have to look back at the feminine and ...
the the way
I Arabî always does things is to go back to the roots of things in god
let's understand what it means in the case of
God and then we can understand what it means in the human case now in the
case of God the the word I have in mind is
Rah rahma for those who know Arabîc comes from the same root as Rahim
Rahim
means the womb now the primary names of God in the Quran is first Allah
of
course which simply means god and has no feminine or masculine imp implication
all the gramat atically it's masculine
the the secondary name isman and the third isim now both Rahman and Rahim
are
derived from this root Mercy or compassion Rah both of them means that
which is compassion but what is it what is it first of all we have to
know in Islam there's none compassionate but God
just as there's no God but God there's nothing compassionate but God all
compassion is a Divine attribute listen
to The Prophet the prophet put it this way he said on the day that God
created compassion he divided it into 100 Parts
he kept 99 Parts with himself and he sent one part down into
the world through that one part mothers take care of their children and
wild animals nurture their young so compassion is this the motherly
quality
of the Divine the motherly quality of God through which he treats all of
his
creatures as his own children this is God's primary attribute the
secondary
attributes are attributes such as Justice let's say because a mother in
order to keep her children in line of
course has to discipline them and unfortunately in much of modern Islam
in
particular they've forgotten all about the compassion side and they try
to have
Justice without compassion and that of course is impossible okay let's
talk a little bit
about iabi because that's the subject of this special conference so who
was ...
I
Arabî and um why is he such an important person to have this
conference what about 7 800 800 or 900 years after he died oh it's not
that
long 700 it's he he died in 1240 the ...
he was a his importance has
to do with the fact that he he lived at a at a a key point in Islamic
history
when everything intellectually was coming to a head all of the schools of
Islamic thought philosophy theology
jurist Prudence ...
Sufism had developed U you know in
in in in great
proliferation if Arabî was an in both an extremely original thinker and
extremely
traditional which means that he took all of those Grand Traditions of
Islamic thought synthesized them and
reformulated them in extremely interesting and and clever and original
ways such that people who read his books are just are constantly stunned
by the
way in which he brings out things which even though you've read that
chronic verse let's say 20 times you've never seen that meaning
but as soon as I Arab explains that meaning you see of course the verse
means that too I was always missing it
now he's also probably the most prolific author I mean he has an enormous
number
of books certainly in the Sufi tradition so he is and and and he became
the seed
bit for the past 700 years 600 years of spiritual teaching he and of
course
there not number of other key figures like roomy but in terms of his
theoretical elaboration his vision of
the whole no one since has been able to ma match Ian Arab's greatness and
he's
only recently becoming rediscovered ...
I would say in the last 50 years
largely through the efforts of
Western Scholars no in terms of coming back to
our times um I suppose a simple question would be ...
if he could
call Arabî up right now you and I what questions would you like to ask
him you know one of the good Scholars chich he's a Frenchman Michelle
chich he
has a he has a statement somewhere in his one of his very nice books
about Ean
araban is significant he says what really caught the imagination of
Muslim
intellectuals of intelligent Muslims about Ian Arabî is that he has an
answer for every question and so I would say
well whatever you ask I and Arby has the answer the problem is to find
where he
explains it he's written so much but nonetheless he begins always with
first
things and if you can get a hold of that the the principles the
underlying Roots
then you find usually that your question was not as important as you
thought and it's kind of solves itself if you
understand what's going on in the beginning and I I mean this in an
ontological and logical sense what is
the origin of reality and what is reality here for this kind of question
my guest is my Este guest is Professor William chk at stonberg University
Department of Asian and Asian-American studies our number is 22209
2900 um I suppose the reason you've not called as you are enthralled
because usually when I ask for you to call the
the board lets up and occasionally it doesn't and when it doesn't it is
usually is because ...
the substance of
the presentation of my guest is so deep um that you have a tendency to
say I
would rather listen to my guest than try to ask a question but when you
ask a question you always questions are to try
to probe the guest's mind and I never know ...
where the question will take my
guest
from so let's see I think Michael G is going to check if we have a caller
and
if it is so we'll take him hello you are on the
air hello yes you are on the air okay I I didn't call in because I
thought so
many people would call in I'd never get it I never get a chance you heard
it today so um I'm finding this fascinating
and I became a Muslim because I I'm you know I was raised Christian
but I was so impressed with the life of Malcolm X and cases clay who
became Muhammad Ali that um and other people
that I had met who were a Muslim but I do I do feel that I'm a
little I don't know that I that I um fit in I have I'm older I'm 70 years
old and
I have some health problems and financial problems so I'm not able to
really participate in the in the
community in the Muslim Community and And yet when I hear the program
today I
just feel so happy and the other day I was I had an very unpleasant
situation
and found myself instead of coming home I went to the mosque just because
I needed to make some type of connection
and my question is I I dialed to make to find out about the the November
6th and
7th and I it's the open Center so my I'm
guessing that it would the cost is going to be prohibitive for me so I
wondered
if there's is there a book that could be recommended or suggested
possibly by
...
Professor chick that I'm still a
beginner because I don't have the
background is there a book he could recommend or books that I would find
helpful I think just listening to you
you are a Sufi in in your heart Professor CH well I would say there are
two books that I always recommend to people one is called which I have a
co-author ...
Sao marata it's called the the ...
the vision of Islam it's the
textbook that we use in our introductory courses on Islam ...
at Stonybrook and um
the people who take the course especially the Muslims are completely
astounded because although they've grown
up Muslims they've never heard almost any of this it's all new to them
because unfortunately the basic
teachings of Islam in most mosques don't get expressed people are too
wrapped up in contemporary issues so ideology Islam
is a is a good place to begin and then if you if you want to go I want to
go into Sufism I just want to jump in you
can try my Sufism a short introduction Sufism a short a short
introduction or a
beginner's guide I think they republished it with a second title either
it's the same book Sufism a beginner's
guide okay caller so here are those two excellent suggestions let's take
the next caller Michael G hello you are on
the air ...
please how can ...
practicing
sophism on a daily can be um helpful for the health wow great question
how can
Sufi is on a day-to-day basis be a source of good health is that what you
said okay ...
Professor chk well I think if
you're
using Sufism Sufi practices which ...
include of course the daily prayers that all Muslims ...
perform but which includes various
forms of meditation if
you're using them for your the sake of your health ...
your You' got your priorities backwards ...
your health is for the sake
of of being in the service of God not the other way around God is not in
the
service of your health um so I I I would rather not I would say it
probably would
have good effects because everyone knows that meditation and cutting
yourself off from you know the
busyness of of of everyday activity can be very very helpful pulling you
together and reducing tension but if
that's why you're doing it ...
don't call it
Sufism call it you know ...
meditation well let me make a
comment um
Professor JK um if some was going to engage in the in the true soul of
Sufism
and linkage with God sufis are supposed to be impatient they won really
direct linkage but I think from that would come
a state a biologic state where arteries would open up where you will have
better
delivery of oxygen where the oxygen would burn the acids where oxygen
would regulate the and normalize the free
radical chemistry so in fact I don't want to digress too much ...
but our
regular listeners know that the single most important ...
practical steps that
people can take for that physical health would be the breathing and it so
turns out that in all traditions of mysticism
and um Enlightenment breathing has ...
a good part as a start it starts
the the
the the goal always is that higher attainment but you have to do
sometimes basic thing do we have another caller
okay let's take the next call hello you are on the air you are on the air
with
Professor chk hello yes sir hello yes sir you are on the air oh okay let
me
just turn the radio I'll be right back please please yeah that's
something for others to remember too yeah hi this is Ron in
Norwalk hi Ron um I have a question um I
I'm very interested in ...
spiritual and philosophical
matters ...
...
recently
I've been listening to a lot of chrishna myy who I'm sure your guest has
probably heard of it's a different tradition or
whatever but here's my question and ...
I know you it's about
compassion and my question is and I know you said that God practices
compassion so leaving God out
of it just this is just for humans only is there a
superiority involved in compassion superiority of whom over whom
well in other words to practice compassion does it I I think
my thinking on it is that if I practice compassion to
someone I'm in a position of superiority in other words flip it around if
you're
a poor person earning $1 a year somewhere and I'm a billionaire it's not
likely I don't know
maybe it is that this $1 a year person would look up at a billionaire and
...
feel Compass feel compassion for him but that's a great question okay
let's go Professor J that's actually very
interesting question because you've raised this issue that on the surface
...
one person indeed may not be capable of compassion for the other but I'm
sure Professor chid is going to have a
different answer yes sir go on um this is again I'm I'm taking it coming
at it
from the Sufi reading of this sort of issue you can't put God out of the
picture that's like saying okay let me
remove myself from the midst and we I'll talk objectively no no no God is
present
so we have to remember that the source of all compassion is God if you
think
that you are being compassionate and that you deserve some credit for
being compassionate that's not compassion that
is self-interest compassionate compassion is selfless God gives them
himself
because that's what he does to be divine in your compassion to be God
that is to be human in your compassion because God
created man in his own image we have to be Godlike which means we have to
have
no attachment whatsoever to the fruit of our compassion we are
compassionate for
the sake of compassion we give of ourselves because it is the fundamental
human nature to give of oneself the man
who earns a dollar a year will give what he has and it's not money I
suspect that
he can give to the billionaire but if he should be a compassionate person
the $1 earner then the billionaire will see the
this man is much happier in life than I am cuz I'm still out trying to
make the
second I'm still involved with my own ego and that person has given
himself
up I think that that's how I would have answered because this presumption
is
that a person who has more money somehow is able to practice compassion
which I I
think that many of our listeners would disagree as well um so we have
another caller let's take
that call hello you are on the air yes ...
good afternoon afternoon sir
partly
and ...
a very interesting program ...
you may have or the doctor must
have ...
discussed it earlier but I would like to know where what's the origin of
Sufism ...
where did it came from and how
long it has been around thank you I'll
hang up and listen Professor jck well again as as we did say at the
beginning of theam Sufism originated with the
revelation of the Quran the first Sufi is the prophet Muhammad the N the
word
was not used he was a prophet but what he did is the model for all
authentic
Sufism you know I'm I'm so glad having U been born in a Muslim home
myself from a
Muslim country Pakistan I think that this um clarification Professor Chik
is
most worthy that Prophet Muhammad was indeed the first Sufi and when
people
try to separate the tradition of Sufism from the classical contextual
chronic
teaching that's really quite a serious error so I think we can take
another call we have time for another call hello
you're on the air hello yes sir you are on the air okay ...
basically it's you
know I I don't want to take up a lot of your time you know because it's
diff you can't I can't even express what I want
to say but the nature of God though the in though though the gentleman
the the
scholarly gentleman that you have as a guest mentions the idea that that
that
one cannot even consider ...
existence without the nature of
God this gets us
nowhere you know if I may say like if what you what he said self-interest
is
what generates you Humanity you do so because humanity is the only manner
which allows for an environment for you to exist along with others which
you
could not exist without because you could never capture an animal by
yourself we would be extinct as a
species and all religions are simply enable enabling us to bank down our
animality which is the the basic basis of our life you understand
into a sophisticated Behavior which is Humanity okay we do so because we
have
the brain to do so but the universe is so vast life is so vast that no
God or
no book could even have contemplated it much less had anything to do with
it all right I think you made your point quite well in fact I'm tempted
to ask
you sometimes get in touch with me because we would like to pursue your
line of reasoning but right now we are
close to the end so I'm going to ask Professor Chik to respond to you I
wasn't asked to ...
deal with
contemporary prejudices or contemporary freudianism or sociological
interpretations of religion I'm quite
familiar with the gentleman's position because it's mainstream in
especially among academic
Scholars I was asked to speak on behalf of the Sufi tradition ...
which begins with the axiim
there is no God but God which is to say there's nothing real but that
which is
truly real and that reality includes Consciousness and awareness and
infinite
wisdom and infinite compassion that is the starting point not only of
Sufism
but also of Islam and also of Hinduism and also of Christianity and other
religions as well I I think the call point was that
human reason is all what we have and um to to try to make sense of our
word and
you know the problem with I just throw we really very short in time but
one of
the things that Sufi is are very fond of saying is that there was this
boy who goes out and he hears a bird singing and
then he goes into ecstatic trans and when he comes out of it is 40 years
later well I mean this sort of a thing
maybe have some symbolic value you but it clearly um stretches
imagination and
you ask yourself what else goes on on the name of Sufism um which is so
alien
to our experience because we we humans cannot separate ourselves from a ...
that sort of experience my guest
is Professor
William chk he is at the department of Asian and Asian American studies
at the
Stony Brook University more most important please find time to listen to
him in person at this conference Islam Sufism and the Heart of compassion
he is a keynote speaker it's at Riverside
Church in November 6th and 7th and ...
...
we are we have only about 1 minute
so
Professor chk I want to thank you one more time I might tell our
listeners that tomorrow we are going to have Professor Muhammad Haj yusf from ...
the
Middle East um and he is also a speaker at this important conference so
we now
have about well whatever 40 seconds ...
for your closing comments and I
want to
thank you for your time sir ...
I I would just say I've never
heard the story about the bird but I have I have read
the Quran where it speaks of the seven sleepers of Ephesus who were who
were gone for 200 years and then came back so
it's a quranic story and that is it's a Biblical also story so it's
nothing new
in the religious mythology okay so thank you again my
guest has been Professor William IC of an author of 30 books he just
recommended a vision of Islam as one of the books that he uses for teaching
his curriculum He also mentioned um a second
book Professor CH you can you give me the title of that second book sism
a beginner's guide Sufism beginners guide
thank you very much Professor Chik this has been science health and
healing please join us tomorrow to continue this discussion with Professor
Muhammad
YF until then may you be gracious and graceful and generous in your
spirit
[Music]
- Generated with https://kome.
ai
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar