Print Friendly and PDF

Ne Mutlu Namazında Sehvedenlere

Bunlarada Bakarsınız

 

  Ebû Hureyre (radiyallâhü anh) den mervidir, demiştir  

Resûlullâhın ashabından bir gurub insan Nebiyyi Ekrem (salla'llâhu aleyhi ve sellem) e geldi ve ondan sordular :

Biz, birimizin söylemesini büyük (günah, veya küfür ve kötü) gördüğü şeyi nefislerimizde (nefislerimizin vesvese ve iğvâsında) buluyoruz!

— Bunun üzerine Hz. Rasûlü'llâh salla'llâhu aleyhi ve sellem buyurdu

«Siz, bunu buluyormusunuz?»

      Ashabı kiram : «Evet» dediler.

— Hz. Rasûlü'llâh salla'llâhu aleyhi ve sellem de :

«İşte bu îmanın sarihidir.» buyurdu.       

Sahihi Müslim

İZAHAT

Hadîsi şerifde beyan edildiği üzere, bir kısım cemaatın kalblerine gelen kötü vesvese ve vehimlerin âkiberinin ne olacağı ve bu kalbe gelmenin iyimi, yoksa kötümü olduğu sorulunca, mübarek pyeğmaberimiz, «İşte bu (kalblere gelen vesvese), îmanın sarihidir.» buyuruyor.

Evet kalbleri don yağı gibi donub, katılaşanlar pek makbul kişilerden değillerdi. Müşrik ve kâfirler gönüllerine yerleştirdikleri şirk ve küfür sebebiyle, onların gönüllerine şeytanın sokacağı bir şey kalmamıştır. Onun iste diği çirk ve fenâlıkların en eşeddi yerleşmiştir. Artık vesvese ve şüpheler sokmaya veya sokmak için çapaya luzum kalmamıştır.

Fakat gönlünde îmanı olan müminin îmanını, kirletmek veya çalmak için bütün gayretini sarf ediyor. Her türlü çâreye baş vuruyor. Çünkü onun kalbinde en büyük sermâye olan îman cevheri vardır. Bütün gâyesi o cevheri çalmaktır.

jMetekim, mal, eşya, para ve emsali şeylerle dolu olan bir eve veya oda ya, hırsız girib çalmak için bütün gayretini sarf eder.

Şâyet odada, ev veya dükkanda hiç bir şey olmazsa, hırsız iltifat etmez. İçeriye girmek dahî istemez.

İşte müminin kalbine gelen vesvese ve acâib vehimlerin çeşitleri, müminin kalbindeki îmanının mükemmel ve sağlam olduğuna delâlet eder. Zira şeytan o îmanı kirletmek için vesvese veriyor. Müminde bu vesvese ile mücâdele ediyor. En kemallı cihadı nefsi ile yapmış oluyor.

Hz. Ali (keremâllahu veche radiyallâhü anh) de şöyle demiştir.

«Bir namaz ki, onda vesvese olmazsa, işte o namaz ancak Yahûdî ve Hıristiyanların namazıdır.»              

Mirkatülmefatih, 114

İslam hukukunun hükümlerini beyan eden fıkıh kitablarında «sehvi sec-de babı» başlığı ile yazılan hükümleri okumalı ondan sonra bu hadîsi şerif ve îzahı ile bb İrtibat kurmaya çalışılmalıdır.

Kaynak: İzahlı Mişkâtül - Mesabîh Tercümesi, Tercüme: Mustafa  UYSAL, Uysal Yayınları- 7, Birinci Cild sh:190-191

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar