Print Friendly and PDF

Hacamat Hakkında

 


  1. hacamat nedir?

  2. terminoloji

  3. Peygamber ﷺ hacamat hakkında

  4. Hacamat ne için?

  5. Hacamat prosedürünün prensibi

  6. Çeşitler

  7. Hacamat noktaları. nokta atlası

    1. el-ahdayn noktası

  8. Hacamatın tedavisinde hastalıkların sınıflandırılması

    1. İlk grup

    2. İkinci grup

    3. Üçüncü grup

    4. Dördüncü grup

    5. beşinci grup

  9. Hacamattan sonra kötü sağlığın olası nedenleri

  10. Hacamat için hazırlık

  11. hacamattan sonra

  12. Hacamat ile uykusuzluk tedavisi

  13. İlginç Hacamat Gerçekleri

  14. Oruçlu iken hacamat

  15. Hacamat ve abdest

  16. Hacamat ve resmi tıp


Hacamat - Bu, antik çağlardan günümüze kadar gelen ve hala en etkili tedavi yöntemlerinden biri olmaya devam eden kan alma yoluyla çeşitli hastalıkları tedavi etme yönteminin adıdır.

Hacamat tekniği halen çok çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Hacamat yöntemi sadece Müslüman toplumda değil tüm dünyada çok yaygın: Bu yöntem özellikle boks, güreş gibi spor dallarında en ünlü ve unvanlı sporcular tarafından bile başarıyla kullanılmaktadır ve bu yöntem birçok kişi tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. ünlü sanatçılar.

terminoloji

Hajjam - bu terim, kan akıtan bir kişiyi ifade eder.

" Hacamat " terimi, özünde bir kişinin kanamasına izin verilmesi olan belirli bir tıp sanatına atıfta bulunmak için kullanılır.

Hacamat açık ya da kapalı olabileceğinden, birinci durumda kesi beklenmemekte, ikinci durumda deri kesisi cerrahi olarak yapıldığından, böyle bir kesi için “basğ” tabiri kullanılmaktadır .

Mihjam - bu, kan alma prosedürünün doğrudan gerçekleştirildiği nesnenin adıdır.

" ahda " boyun damarıdır, " ahdaein " iki boyun damarıdır ve " kahil " omuzlar arasındaki noktadır.

Peygamber ﷺ hacamat hakkında

Hacamat, Resulullah ﷺ' ın bir sünnetidir ve Yüce Allah'ın rahmetiyle, hacamat yöntemi Müslümanlara çok etkili ve büyük fayda sağladığı için tavsiye edilmiştir. Bir tedavi ve önleme aracı olarak, hacamat prosedürü eski çağlardan beri bilinmektedir ve hacamat, Hz.Muhammed ﷺ'in hadislerine de yansımıştır.

Hz.Muhammed ﷺ, hacamattan defalarca bahsetmiştir ve bu, çok sayıda hadise yansımıştır .

İbn Maja tarafından sekizinci yüzyılda aktarılan bir hadiste, İsra gerçekleştiğinde veya Hz . Kan alma yöntemini kullanarak çeşitli hastalıkları tedavi etmek için Müslümanlar üzerinde.

Bu, Müslim ve El-Buhari tarafından nakledilen hadislerde de belirtilmiştir : koleksiyonları, Hz.

Hz.Muhammed'in ﷺ kuzeni olan İbn Abbas'a göre, Allah Resulü ﷺ, kan almanın yardımıyla kişinin vücudundaki kanları temizlediğini, omurgasının daha esnek hale geldiğini ve görüşünün düzeldiğini söylemiştir. İbn Abbas'ın bu sözleri Tirmizî'nin rivayet ettiği hadislerde geçmektedir. Ancak bu hadis, hadis alimlerinin çoğu tarafından zayıf kabul edilir.

İnsanın hayatındaki her iki hastalık da, şifası da Allah'ın takdirinde olduğundan, kan dökmeden ve hacamat yapmadan önce bir dua okunmalı ve Yüce Allah'a hamd edilmelidir.

Allah Resulü ﷺ'nün baş ağrısını iyileştirmek için nasıl kan akıttığı koleksiyonlarında İsmail el-Buhari tarafından anlatılmıştır ve Hacamat prosedüründen sonra baş ağrısının çok hızlı bir şekilde kaybolduğunu yazmıştır. Hz.Muhammed ﷺ Mekke yolunda migren krizi geçirdi ve belli bir noktada kafasına bir kesi yapıldı. Ayrıca El-Buhari koleksiyonunda, Hz.Muhammed'in (s.a.v.) uyluğunu incittiğinde ağrıdan kan akıtarak kurtulmaya çalıştığından bahsedilmiştir.

Peygamber Muhammed'in kuzeni olan İbn Abbas'a göre, Allah'ın Elçisi ﷺ kahel ve al-ahdaein'de hacamat yaptı - bu, Al-Buhari hadis koleksiyonunda aktarılan tanıklığıdır.

Hacamatla ilgili en değerli ve yetkili bilgi kaynaklarından biri, Hz. önleyici bir tedbir.

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) tedavi olarak ihramdayken iki hafta içinde iki kez kan akıtma yöntemini kullanmıştır. Hz.Muhammed ﷺ hacamat yardımıyla migreni iyileştirdi ve attan düştükten sonra hacamat yardımıyla ağrıyı da tedavi etti. Hz.Muhammed ﷺ, gerekirse prosedürler arasında önemli bir ara gözlemlemeden hacamat yöntemini kullanma olasılığını gösteren kan alma prosedürleri arasında yirmi gün durmadı.

Anas ibn Malik koleksiyonundan bir hadisin gösterdiği gibi, önleyici bir tedbir olarak , Allah Resulü ﷺ kendi sağlığını iyileştirmek için hacamat yöntemini kullandı. Güvenilir hadislere göre ay takviminin 17., 19. ve 21. günlerinde kan alınması tavsiye edilir.

Hacamat ne için?

Hacamat hem yetişkinlere hem de çocuklara, hem hasta insanlara hastalıkların tedavisi için, hem de sağlıklı insanlara sağlığın korunması ve geliştirilmesi için yapılabilir. Belli noktalarda kan akıtma sünnetin tavsiye ettiği bir tedavi yöntemidir. Belli bir dönemde hacamat kan alma tedavisi popülaritesini kaybetmiş, ancak şimdilerde Sünnetin ihyasıyla ilgi yeniden artmış ve ünlü sanatçılar ve ünlü sporcular da bu yöntemi kullanmak istemektedir.

Hacamat basit ve ustaca bir yoldur ve onunla çeşitli hastalık ve rahatsızlıklardan kurtulabilirsiniz. Hacamat yöntemini kullanarak tüm insan vücudunu temizleyebilir ve ondan durgunlaşan kanı çıkarabilirsiniz.

Bir insan için kan, vücudunun en önemli bileşenlerinden biri olduğu için, insan yaşamının en önemli süreçleri kanın katılımı olmadan gerçekleşmez: kanın yardımıyla oksijen parçacıkları hücrelere taşınır ve yaşam aktivitemiz için gerekli olan kan, hormonlar ve vitaminler, çeşitli eser elementlerin yardımı. İnsan vücudundaki ısı regülasyonunun yanı sıra su-tuz regülasyonu da kan olmadan imkansızdır ve tüm kan fonksiyonları bununla sınırlı değildir.

İnsan vücudunda kan "durgunlaşabilir", çünkü tüm kan venöz arter sisteminden geçmez ve insan vücudundaki kan rezervlerinin bir kısmı her türlü acil durum için (yaralanmalar sırasında meydana gelenler) farklı noktalarda biriktirilir. bir kişi ağır kan kaybı yaşadığında, insan vücudu kapasitesinin sınırında çalışmak zorunda kaldığında, bir kişi oksijen açlığı yaşadığında). Zamanla bu kadar basit kan, bu kanın uzun süre güncellenmeden yaşlanmasına yol açar. Yaşlanma, kan kısmen özelliklerini, faydalı niteliklerini kaybeder ve ayrıca doğru beslenmemesi, periyodik olarak stres yaşaması ve ayrıca insanı çevreleyen kötü ekoloji nedeniyle insan vücuduna giren zararlı parçacıklarla kirlenir. .

Hacamat tekniği, bir kişinin kullanılmayan ancak zamanla vücuda zarar veren gereksiz bileşenlerle kirlenen kandan kurtulmasına yardımcı olur, bu nedenle vücudun doğru seçilmiş belirli noktalarından kan almanın insan sağlığına şüphesiz faydaları vardır.

Hacamat prosedürünün prensibi

Hacamat işlemi sırasında kişi, özel noktalardan salınan kanın belli bir kısmından kurtulur. Bu prosedür sırasında, insan vücudunda bir rezerv olan ve yalnızca vücuttaki kan seviyesini geri kazanma ihtiyacı olduğunda devreye giren bir mekanizma başlatılır. Böyle bir rezerv mekanizması sayesinde yeni kan üretilir ve kişinin sağlığı iyileşir ve bu sürecin sonucunda insan vücudu her türlü hastalıktan kurtulmak için ek kaynaklara sahip olur.

Hacamat tekniği hem tedavi amaçlı hem de önleyici tedbir olarak kullanılmaktadır. Hacamat ile tedavi edilebilen hastalıklar arasında kalp hastalığı ve şeker hastalığı, kadın hastalıkları ve hatta kadın kısırlığı, sağırlık ve sinüzit, hemoroit ve bağışıklığın azalması, kas kolik ve damar hastalıkları, libido azalması ve iktidarsızlık, prostatit ve mide-bağırsak hastalıkları bulunmaktadır. hastalıklar, göz hastalıkları ve diğerleri.

Sünnete göre hacamat noktası doğru seçilirse, sadece vücudu temizlemek için değil, aynı zamanda eğitmek ve vücudun kendi yenilenme kaynaklarını harekete geçirerek yenilemek için en iyi yöntemdir.

Hacamat, eski zamanlarda bir insanı tedavi etmenin tek yöntemiydi, ancak şimdi çok az insan bu tekniği biliyor, hatta bu konuda bir fikri var.

Kan almanın çeşitli yöntemleri olduğu gibi vücutta kan almanın gerçekleştirildiği noktalar da vardır. Kan alma yöntemlerinden biri de insan derisine yapışan ve sadece durgun kanı emmekle kalmayıp aynı zamanda kanı insan sağlığına olumlu etkisi olan özel enzimlerle zenginleştiren tıbbi sülüklerin kullanılmasıdır.

Kan alma yöntemi hap ve ilaçlara bir alternatiftir ve bazen kan almanın etkileri çok fazla ilaç almaktan çok daha etkilidir.

Çeşitler

Hacamat iki tip olabilir ve ıslak ve kuru olarak ayrılır.

Bu tür hacamat, vücudun belirli noktalarında cilde masaj yapmak için kapların kullanıldığı kuru hacamata atfedilebilir: kaplar vücudun belirli noktalarına yerleştirilmeli, altlarından hava pompalanmalı ve sonuç olarak vücudun bu noktasında hafif bir tahriş meydana gelir.

Islak hacamat, vücudun belirli noktalarında cilt üzerinde küçük kesilerin yapıldığı ve buradan vakumlu kaplar kullanılarak kanın alındığı bir yöntemi ifade eder - bu işleme kılcal kan alma denir.

Hacamat noktaları. nokta atlası

Hacamat veya kan akıtma için vücuttaki belirli noktaların kullanılması gerekir ve bu noktalardan başlıcaları arasında yer alan al-kahil noktası beyni diğer kısımlara bağlayan sinir uçlarının yoğunlaştığı yerde bulunur. insan vücudunun 

Tarihçi İbnü'l-Cevzî'ye göre hacamat yöntemini kullanarak omuz ağrılarını azaltabilir, boğaz ağrısından da kurtulabilirsiniz. Tirmizi'den rivayet edilen hadis-i şerifte rivayet edildiğine göre, Peygamber Efendimiz (s.a.v.) devamlı olarak sırtından kan akıtırdı.

el-ahdayn noktası

İnsan vücudunda hacamat yapmak için en önemli ikinci noktadır ve kanın beyni beslediği yerde bulunur, dolayısıyla bu noktanın hacamat için kullanılmasının büyük etkisi vardır.

İbn Cevzi, boyun damarında bulunan noktalarda hacamat tutmanın migren, kulak ve dişlerdeki ağrı ve ayrıca gözbebeklerinin altındaki ağrı ile baş etmeye yardımcı olduğunu, çünkü bu nitelikteki ağrıların fazlalık olduğu gerçeğiyle ilişkili olduğunu kaydetti. vücuttaki kirli kanın

Hacamatın gerçekleştirilmesi için insan vücudundaki noktaların düzeni eski zamanlarda çizilmiştir: bu şemada, noktalar, enerji akışları bu noktalarda birleştiğinden, en büyük enerji gücünün yoğunlaştığı yerlerde bulunur. Bir hastalık sırasında bu noktalara basarsanız kişi ağrı hisseder.

Çinli doktorlar, enerji kanallarının çalışmasını iyileştiren masaj sırasında bu tür noktaları kullanırlar ve noktaların kendilerinin bulunması, karmaşık ve uzun bir prosedür içeren "cun" yöntemiyle hesaplanır, ancak Çinli uzmanlar arasında hata olasılığı hala yüksektir. Sünnete göre farklı bir tedavi şeması kullanılır ve çok daha etkili olduğu kanıtlanmıştır, bu yönteme göre noktaları bulmak için vücudu incelemenize gerek yoktur - hacamat için kullanılan kavanozlar büyüktür. , yani sadece doğru yere sabitlenmeleri gerekiyor.

Hacamatın tedavisinde hastalıkların sınıflandırılması

Uzman, onlarla etkili bir şekilde savaşacaksa, hastalıkların doğasını bilmelidir. Hacamata göre hastalıklar birkaç gruba ayrılır:

İlk grup

Birinci grup, nedeni eklem hastalıklarında yatan romatoid nitelikteki hastalıkları içerir. Bu tür hastalıklarda 1 ve 55 numaralı noktalar ile ağrı hissedilen bölgeye hacamat yapılır. Romatizma vakalarında ise ıslak hacamat yöntemi kullanılmaktadır.

Hasta diz sertliğinden şikayetçiyse, o zaman 11 ila 13. maddeler, 55. madde ve 1. maddeye göre hareket edilmeli ve 53-54. noktalarda ıslak hacamat yapılabilir.

Damla veya çeşitli ödem türleri ile, vücutta sıvı birikmesi nedeniyle hastalık geliştiğinde, bankalar 130, 1 ve 55 numaralı noktalara kurulmalıdır.

Hasta siyatik sinir bölgesinde sağ bacakta ağrı hissederse, hastanın ağrı yaşadığı yerde ve 26, 51, 1 numaralı noktalarda hacamat yapılmalıdır. 55 ve 26 numara. Ağrı sol bacakta ise bu kasın bitiş ve başlangıç ​​noktalarına ıslak hacamat yapılır ve ayrıca 11, 52, 13 ve 1 numaralı noktalara yerleştirilir.

Hastanın bel ağrısı yaşadığı durumlarda 1 No.lu nokta ve 55 No.lu noktaya, kişinin ağrı yaşadığı yerlere sırt yüzeyine teneke kutular uygulanarak hacamat işlemi uygulanmalıdır. Vücutta üre fazlalığı yani gut gibi bir hastalık olduğunda ortaya çıkan boyun veya omuz ağrıları için 28-31 noktalarda ıslak hacamat yöntemini uygulamalı ve o yerlere de takılmalıdır. ağrının olduğu yerde ve 1, 55 ve 121 numaralı noktalarda.

Bir kişi romatoid artritten muzdaripse, 120, 1, 36, 55 ve 49 numaralı noktalarda hacamat yapılmalıdır.

Hastanın vücudunun bir tarafında felç veya hemipleji varsa, hacamat yöntemi etkilidir, bu durumda 11-13, No. 34 ve No. 55 noktalarından kan alınması gerekir. Bankalar ayrıca eklemlerdeki ağrının ortaya çıktığı yere yerleştirilmeli ve tedaviye masaj da dahil edilmelidir.

Uzuvların felç olmasına neden olan kuadripleji #11-13, #34-36 ve ayrıca #1 ve #55 noktalarında hacamat ile tedaviyi içerir ve günlük eklem masajı da gerekir.

Hacamat ayrıca insan bağışıklığının azalmasına da yardımcı olacaktır - bu gibi durumlarda hacamat 120, 1, 55 ve 49 numaralı noktalarda yapılır.

Hacamat, kas spazmlarını gidermek için etkili bir ilaçtır: kasın ağrının hissedildiği bölgesinde bir dizi kuru kan alma işlemi gerçekleştirilir.

Kan dolaşımında bozulma varsa bankalar 11, 1, 55 ve 10 numaralı noktalara yerleştirilmelidir. Ayrıca bu tür hastalıklarda her gün 1 kaşık elma lokması ile birlikte bir kaşık bal içilmelidir.

Hastanın titreyen eller sendromu varsa, o zaman onun için ıslak bir hacamat yapılmalı, teneke kutular 1, 40, 20, 55 ve 21 numaralı noktalara yerleştirilmelidir.

Kişi alt ekstremitelerinde karıncalanma hissediyorsa ve aynı zamanda periyodik olarak bacaklarında titreme yaşıyorsa 1, 11-13, 26-27 ve 55 numaralı noktalarda ıslak hacamat yapılmalıdır. .

Bir kişi periton bölgesinde ağrı yaşarsa, kuru hacamat yöntemine başvurmanız ve 1, 7-8 ve 55 numaralı noktalarda kanamanız gerekir.

İkinci grup

hacamat noktası atlası

İkinci grup, tedavisi derin bir uzman bilgisi gerektiren bu tür hastalıkları içerir ve bu tür hastalıkların tedavisinde her noktada kan alma hem eş zamanlı hem de kademeli olarak yapılabilir.

Hemoroid gibi bir hastalıkta 6, 121, 1, 55, 11 numaralı noktalara ıslak hacamat, 137-139 numaralı noktalara ise kuru kan alma işlemi yapılır. Bir hastada anal fistüller göründüğünde, fistül lezyonunun yanına bankalar kurulmalı ve anüs de bankalarla çevrelenmelidir - toplamda bankalar altı noktaya yerleştirilir: No. 1, No. 11-13, No. 6 ve 55 numara. Hacamat ıslak yöntemle yapılır.

Hacamat yöntemi prostatit ve erkek zayıflığında da etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Bu gibi durumlarda iltihabı gidermek için 11-12, 6, 1, 55 numaralı noktalara göre hareket ederler. 125-126 numaralı noktalara ve 131 numaralı ayaklara da teneke kutular takabilirsiniz. Bu gibi durumlarda kuru hacamat 143 ve 140 numaralı noktalarda yapılır.

Ayrıca, ikinci hastalık grubu akciğer hastalıklarını içerir - zatürree, iltihaplanma, kronik öksürük, bronşit. Bu tür hastalıklarda 115-118, 55, 1, 5, 4, 135-136, 49 ve 120 numaralı noktalarda hacamat yapılır. Ayrıca bu tür hastalıklarda bacaklara dizlerin altına bankalar kurulmalıdır.

Bir kişinin hipertansiyonu varsa, bankalar 6-13, No. 55 ve ayrıca 1-3, No. 101 ve 48 numaralı noktalara kurulmalıdır. #2 ve #3 noktalarını #42-43 noktaları ile değiştirebilirsiniz.

Enfeksiyona bağlı gelişebilen mide kolik ve mide ülseri durumunda mutlaka doktor muayenesine başvurmalısınız ancak 137-140 nolu noktalarda kuru hacamat ve ayrıca ıslak hacamat ile iltihap ve ağrı şikayetlerini giderebilirsiniz. 42, #1, #7, #55, #8 ve #41 numaralı noktalarda.

Böbrek hastalıkları için 137 ve 140 nolu noktalarda kuru hacamat yöntemi, 42, 1, 10, 41, 9 ve 9 numaralı noktalarda da ıslak hacamat uygulanmaktadır. 55.

Hacamat yöntemi, bir kişi peritonda kolik hissettiğinde, sürekli şişkinlik, ishal ve şişkinlik hissettiğinde, irritabl bağırsak sendromu için de başarıyla kullanılır. Genellikle bu hastalığa stres ve kaygı eşlik eder. Bu gibi durumlarda 137 numarada kuru hacamat, 14-18 numarada, 1 numarada, 55 numarada, 45-46 numarada ve 6-8 numarada da ıslak hacamat yapılır.

Hacamat yöntemi, yaygın bir hastalık olan kronik kabızlık için etkili bir şekilde kullanılmaktadır: bu tür hastalıklarda dışkı akıntısı zordur. Kabızlık için, bankaları 28'den 31'e, 11'den 13'e ve ayrıca 55 ve 1 numaralı noktalara ayarlayarak hacamat yöntemi kullanılmalıdır. Bir kişinin ishal olması durumunda kuru hacamat yöntemi kullanılır ve ardından bankalar 137'den 140'a kadar olan puanlara yerleştirilir.

Kişide enürezis, idrar kaçırma şikayeti varsa ve ayrıca beş yaşından büyük çocuklarda gece istemsiz idrara çıkma vakaları varsa 137-142 nolu noktalarda, 125-126 nolu noktalarda kuru hacamat yöntemi uygulanmalıdır.

Depresif durumlarda, uykusuzlukta, psikozda ve kronik yorgunluk sendromunda ve ayrıca sinir krizleri sırasında ayaklarınıza dizlerinizin altına ve 32, 1, 6, 11 ve 1 numaralı noktalara teneke kutular koymalısınız. 55.

Arteriyel skleroz durumunda, kişi anjiyospazm hissettiğinde, ağrının hissedildiği yerlere ve ayrıca 11, 55 ve 1 numaralı noktalara bankalar yerleştirilmelidir. Bu tür hastalıklarda kişi elma sirkesi ve bal almalıdır.

Mide, gastrit veya mukozal hastalıklardaki iltihaplanma süreçlerinden bahsediyorsak, o zaman hacamat 1, 121 ve 55 numaralı noktalarda yapılmalıdır.

Kişinin uykusu geldiğinde sabah kalkmakta zorlanıyorsa 36, ​​1 ve 55 numaralı noktalardan kan alma işlemi yapılmalı, ayrıca elma lokması ve bal alınmalıdır.

Çeşitli ürünlere alerjik reaksiyonlar gibi sık görülen bir hastalık, emmenin zayıf olması için kavanozu göbeğe kuru bir şekilde yerleştirerek hacamat gerektirir.

Ciltte kaşıntı, cerahatli iltihaplanma veya yaralar ve kangren ortaya çıktığında, bankalar 1, 120, 129 ve 55 numaralı noktalara yerleştirilmelidir.

Üçüncü grup

önde hacamat noktaları

Üçüncü grup, kalp hastalığı gibi hastalıkları içerir - bu gibi durumlarda, bankalar No. 1, No. 47, No. 134, No. 19, No. 133, No. 55, No. 8 ve No. 7.

Bu grup diyabeti de içerir. Diyabette, bankalar 22'den 25'e, No. 1'e, 6'dan 8'e, No. 55'e, No. 49'a, No. 120'ye yerleştirilir. Şeker hastalarında kan alma kabının yerleştirilmesinde özel bir prosedür izlenmelidir: Kabın takılacağı yer çörek otu yağı ve bal karışımı ile yağlanmalı ve kan alma işlemi yapıldıktan sonra bu yer bu çözelti ile yağlanmalıdır. üç gün boyunca

Hasta karaciğer ve safra kesesi hastalıklarından muzdaripse, 6 numaralı noktalarda, 122'den 124'e, 55, 48, 51 ve 42 numaralı noktalarda hacamat yapılır. Kutuları ayrıca yanlardaki bacaklara da sabitlemelisiniz: dıştan ve içten.

Varisli damarlarda damarlar artıp yüzeye çıkıp mavilikleri ortaya çıktığında ve kişinin bacakları çirkinleştiğinde damarlara değil bacaklara banklar konulmalıdır.

Bir erkeğin testis torbasında damar genişlemesi varsa o zaman varikosel gibi bir hastalık ortaya çıkar ve bu gibi durumlarda 11'den 13'e, 28'den 31'e, 1'den 1'e, 125'e kadar olan noktalara bankalar yerleştirilir. -126 ve ayrıca 55 numaralı noktada.

Bir kişinin fil hastalığı gibi bir hastalığı varsa, lenfatik kanalların çalışması bozulduğunda ve bacaklar şiştiğinde, kişi hacamat yapmaya başlamadan önce iyice dinlenmeli - bu dinlenme en az iki gün sürmelidir. Bundan sonra, ağrıyan bacağınızı hacamat seansının başlamasından iki saat önce ılık suya koymalı ve ardından kutuları 11 ila 13, No. 1, No. 121, 53 ila 55 ve 126 numaralı noktalara yerleştirmelisiniz.

Sedef hastalığı, liken ve diğerleri gibi cilt hastalıklarında 6 ila 8, No.1 ve No.11, No.129, No.6, No.49, No.120 noktalarında kan alma yapılması gerekir.

Hacamat tekniği, aşırı kilo ve obezite ile ilgili problemlerde de etkili bir şekilde kullanılır - bu gibi durumlarda, vücutta fazla kiloların alınması gereken noktalarda ve 49, No. 1, No. 120, No.10 ve No.55. Bu tür hastalıklarda sadece kan alma yapılmamalı, aynı zamanda masajla birleştirilmelidir. Sorun tam tersi ise ve hasta zayıfsa, bankalar 121, 1 ve 55 numaralı noktalara yerleştirilmelidir.

Hacamat ve günlük “portakal kabuğu” masajının bir kombinasyonunu içeren selülit önleyici kompleks de oldukça etkilidir.

Hastanın kısırlığı varsa, kapları 11'den 13'e, No. 1, No. 42, No. 49, No. 125, No. 6, No. 126, No. 143'e ayarlayarak kan alma işlemi yapılmalıdır.

Tiroid bezi hastalıklarında 41-42, No.1, No.55 noktalarından kan alma işlemi yapılmalıdır.

Dördüncü grup

geri hacamat noktaları

Dördüncü grubun hastalıkları baş ağrısı veya migreni içerir. Migren tedavisi için, başın 1-3 numaralı noktalarında ve ayrıca 55 numaralı noktada hacamat yapılmalıdır. 42, 44, No. 2-3 noktalarını da kullanabilirsiniz. Baş ağrılarının tedavisi için bu tür ağrıların nedenini bulmak gerektiğinden, hacamat prosedürünü gerçekleştirirken ağrının nedenini hesaba katmak gerekir: göz yorgunluğunun bir sonucu olarak baş ağrısı meydana gelirse, o zaman hacamat 102-103, No. 114 noktalarında da yapılmalıdır. Ayrıca, aşağıdaki nedenlerle baş ağrısı oluşabilir:

  • baş ağrısının nedeni kan basıncındaki artış ise 11, 32 ve 101 numaralı noktalar da kullanılmalıdır;

  • baş ağrısının nedeni kabızlık ise, 28'den 31'e kadar olan puanları kullanın;

  • baş ağrısının nedeni soğuksa 4-5 ve 120 numaralı noktalarda hacamat yapılmalı;

  • karın ağrısı nedeniyle baş ağrısı oluşabilir ve bu durumda 7-8 numaralı noktalarda kan akışını etkilemek etkili olacaktır;

  • böbreklerle ilgili problemlerden dolayı da baş ağrısı oluşabilir ve bu durumda 9-10 numaralı noktalar hacamat için kullanılır;

  • Ayrıca baş ağrılarının nedenleri karaciğer veya safra kesesi hastalıkları veya rahatsızlıkları olabilir ve bu gibi durumlarda 6, 48 numaralı noktalar hacamat için kullanılır;

  • baş ağrısı omurga hastalıkları nedeniyle ortaya çıkarsa, omurgada kan alma kullanılır;

  • kişinin uzun süre ve çok çalışması nedeniyle baş ağrıları oluşabilir ve bu gibi durumlarda 11, 6 ve 32 numaralı noktalara hacamat yapılır.

Kansızlık sonucu oluşan baş ağrıları için hacamat yardımı ile tedaviye özel dikkat gösterilmelidir: bu tür baş ağrıları 49 ve 120 numaralı noktalarda hacamat ile giderilecektir. Kansızlık baş ağrısı tedavisi kan alma ile çörek otu, hilbe ve çörek otu karışımı almayı birleştirmeli ve kişi böyle bir ilacı günlük olarak almalıdır.

Baş ağrısının nedeni bir tümör ise, kafaya kan alma kapları takılmalıdır.

Migrenler çok şiddetliyse ve hatta kusma veya görsel halüsinasyonlar eşlik ediyorsa, o zaman 1 ila 3, 106 ve 55 numaralı noktalarda hacamat yapmalı, boynunuza bir kavanoz koymalısınız.

Retina zayıflığı, yanlış göz koordinasyonu, gözlerde "sis" görünümü, bol gözyaşı salgısı, fotofobi ve katarakt şeklinde kendini gösteren göz hastalıkları için 101, 34, 1 numara, 35 numara, 105 numara, 9 numara, 1 numara ve 10 numara. Bankalar ayrıca kaşların üzerine sabitlenmelidir.

Bir diş ağrıyorsa ve orta kulakta ağrı hissettiğinizde, baş dönmesi ve mide bulantısının ortaya çıktığı bademcik veya diş etlerinde iltihaplanma varsa, o zaman kavanozları 114, 1 numaralı noktalara ayarlamalısınız. 20, 44, 21, 43, 41, 120, 55.

İşitme bozukluğu durumunda kulakta iltihaplanma meydana geldiğinde, kulak kepçelerinde ses duyulduğu zaman 20, 38, 1, 21, 37 ve 37 numaralı noktalara hacamat yapılmalıdır. .

Sinüs hastalığı varsa kan alma kaplarını şu noktalara koymak gerekir: No. 14, No. 1, No. 109, No. 36, No. 102, No. 36, No. 55 , No. 108, No. 103 ve ayrıca saç çizgisine bir kavanoz yerleştirin.

Beşinci ve yedinci sinir uçlarının nöriti veya iltihabı varsa, lezyon bölgesinde ve ayrıca 110 ila 114, 1 ve 55 numaralı noktalarda kan alma yapılmalıdır.

Hacamat kişinin dikkatini artırmak için de kullanılabilir: böyle bir durumda 1 numaradan 3 numaraya, 55 numaradan 32 numaraya kadar olan puanlar kullanılır.

Hacamat hafıza kaybını hafifletmek için kullanılıyorsa, durumu karmaşıklaştırabileceği için 39 numaralı noktadan kan alma yapılmamalıdır.

Bir kişinin aptallığı varsa, bankaları 114, 55, 107, 1, 114 ve 36 numaralı noktalara koymak gerekir.

Hacamat tekniği sigara ile mücadelede de etkilidir: Bir kişinin bu kötü alışkanlıktan kurtulmasına yardımcı olmak için 32, 1, 1, 11, 55 numaralı noktalara kan alma kapları takmanız gerekir. 106 numara.

Kan alma, kasılmalar ve kasılmalarla başa çıkmaya yardımcı olur, çünkü bu kan alma, 32, 1, 11'den 13, 36, 107, 55 numaralı noktalarda gerçekleştirilir.

Kan alma ayrıca zihinsel açıdan insan gelişimi ile ilgili sorunların varlığında da yardımcı olur: bunun için hacamat 11 numaradan 13 numaraya, 1 numaradan 3 numaraya, 36 numaradan 101 numaraya, 1 numaradan 101 numaraya kadar olan noktalarda yapılır. 3 ve 49 numara.

Bir kişinin oksijen açlığı koşulları altında beyin hücrelerinin aktif atrofisi varsa, o zaman 32 ila 26, 11, 55 ve 101 numaralı noktalara kan alma uygulanmalı ve ayrıca bardaklar da yerleştirilmelidir. eklemler ve kaslar. Hastanın durumunu iyileştirmek için bal alınmalıdır.

beşinci grup

hacamat noktaları

5. Grup, jinekolojik nitelikteki hastalıkları içerir ve bunlar ayrıca hacamat ile tedavi edilebilir.

Vajinal kanama veya kanama durumunda 1 ve 55 numaralı noktalara kuru yöntemle kaplar ve kanama tamamen duruncaya kadar her iki tarafta göğüs altına üçer bardak yerleştirilmelidir.

Adet görmeme veya adet kesilmesi görülürse 131, 1, 55, 136, 129 ve 135 numaralı noktalara banka konulmalıdır.

Bir kadının kahverengi vajinal akıntısı varsa, akıntı durana kadar her gün göğüslerinin altına kavanozlar yerleştirmelidir. Hacamat ayrıca 11 ila 13, 1, 143, 55 ve 49 numaralı noktalarda yapılmalıdır. İsteğe bağlı olarak akıntı kahverengi veya biraz kokulu olacak ve ardından kavanozları #11'den 13'e, #143, #55, #9, #41, #10 ve #42'ye kadar olan noktalara koymalısınız.

Adet döngüsünün ihlali durumunda, kavanozlar 137 ila 143, No. 126, No. 125, No. 1 ve No. 55 arasındaki noktalara yerleştirilmelidir. Yumurtalıkların uyarılması gerekiyorsa 1, 126, 11, 125 ve 55 numaralı noktalarda kuru yöntemle hacamat yapılmalıdır.

Ayrıca, hacamat yöntemi rahim ameliyatından sonra ağrıyı, adet sırasındaki ağrıyı, fallop tüplerinin tıkanmasının yanı sıra pamukçuk, sinir sistemi bozuklukları ve adetin arka planındaki depresyon gibi hastalıkları tedavi etmek için kullanılabilir - Bunun için 11 ila 13, 6, 55, 49, 48 ve 120 numaralı noktalarda ıslak, noktalarda ise kuru yöntemle hacamat yapılmalıdır. 126 ve 125 numara.

Hacamattan sonra kötü sağlığın olası nedenleri

Bir kişi kan akıttıktan sonra kendini iyi hissetmeyebilir ve bunun birkaç nedeni olabilir:

  • hasta halsizlik yaşayabilir ama bu durum kanın salınmasına bağlı değildir çünkü salınan kan miktarı minimum düzeydedir. Zayıflık hissi psikolojik anlarla ilişkilendirilebilir: kişi işlemden önce, kan görmeden önce korku hisseder. Ayrıca bu tür zayıflığın nedeni, insan vücudunda çok fazla atık birikmiş olması olabilir. Hacamat işlemi tamamlandıktan sonra oluşan halsizlik hissi birkaç günden fazla sürmez ve mutlaka geçer.

  • Ayrıca hacamat işleminden sonra kişi, sıcaklığın kırk dereceye kadar çıktığı “el-hümme” halini yaşayabilir. Vücudun bu tepkisi, vücut insan organlarının etrafında birikmiş tüm kir ve balgamdan kurtulduğunda vücudun savunmasının alarma geçtiğini ve tüm insan kaynaklarının hastalığa karşı korunmak için kullanıldığını gösterir.

  • kan alma prosedürünün tamamlanmasından bir süre sonra bilinç kaybı. Bunun nedeni, bağışıklık sisteminin insan vücudunda yeniden inşa edilmesidir.

  • kan alma prosedürüne herhangi bir insan tepkisinin olmaması da doğal ve olumlu bir tepki olarak kabul edilemez, çünkü böyle bir durum vücudun işleme hiçbir şekilde tepki vermediği, yani hacamat noktalarının yanlış seçildiği anlamına gelebilir. . Böyle bir durumda hacamat işlemini tekrarlamak doğru olacaktır.

  • hacamat prosedürünün gerçekleştirildiği hastalık semptomlarının alevlenmesi. Bu durum iyileşmenin adımlarından biri olarak atılmalıdır. Vücudun bu tepkisinden dolayı hasta korkudan sonraki seansları yapmayı reddedebilir ancak bu yapılmamalıdır.

Hacamat için hazırlık

kuru hacamat

Bir kan alma prosedürü gerçekleştirmeden önce, aşağıdaki adımlar atılmalıdır:

  • hasta bu prosedürün kendisine yardımcı olacağından tamamen emindir, eğer Yüce Allah isterse, hacamat güvenilir ve gerçek tıbba atıfta bulunduğundan, bu yöntem Hz. kendisine.

  • Yüce Allah'a dua edin ve Yüce Allah'tan bir hastalıktan yardım ve şifa dileyin ve kalbinizdeki inançla prosedüre devam edin. Hz.Muhammed ﷺ, hacamat takmanın şifa olduğunu ve bu sözlerinin her zaman hatırlanması gerektiğini söylemiştir. Bir hadis-i şerifte, tedavinin hacamat ve bal kullanımına dayalı olduğuna dair Hz.

  • İşlem için kan akıtma, eğitim ve bilgi konusunda uzun deneyime sahip kişi seçilir ve bir kadını tedavi etmek için hacamat kadın tarafından, erkeği tedavi etmek için bir erkek tarafından yapılmalıdır.

  • Hacamatın zamanı ayın üç rakamından biri olmalıdır: 17, 19 veya 21 ve bazı hadislerde söylendiği gibi Pazartesi, Salı veya Perşembe günleri olmalıdır.

  • Hadislerde, kan alma işleminin aç karnına yapılmasının daha iyi olduğu ve daha sonra hacamat kişinin durumundan kurtulma, ayrıca zihinsel ıstırabının hafifletilmesi ve zihninin aydınlanması anlamına geleceği belirtilmektedir.

  • kişi işlemden en az üç saat önce yemek yemekten kaçınmalıdır ve bu sadece hacamat'ın en büyük etkisinin koşullarını değil, aynı zamanda bereket, yani insan zihnini arındırma koşuludur.

  • ancak hem kan alma işleminden önce hem de sonra meyve suyu veya su içebilirsiniz ve ayrıca hacamat sırasında ağır değilse sıvı alabilirsiniz.

  • hasta hacca giderken, her türlü enfeksiyon, HIV, hepatit ve frengiye özel dikkat göstererek, hastanın sahip olduğu tüm hastalıkları anlatmalı ve hastasından bulaşmaması için doktorun kendisi korunmalıdır.

hacamattan sonra

Hacamat prosedürünün bir kişinin durumunu olumsuz etkilememesi için, hacamat seanslarından sonra hangi eylemlerin yapılması ve nasıl bir yaşam tarzı sürdürülmesi gerektiği konusunda bir dizi ipucu kullanmalısınız:

  • kan alma oldukça fazla güç gerektirdiğinden, hacamat yaptıran bir kişinin gün içinde emek yoğun faaliyetlerde bulunmaması, hayati enerjisini korumaya çalışması gerekir. Basınç düşüşlerini içerdiklerinden, uçak yolculuğu veya su altında yüzme gibi şeylerden de en iyi şekilde kaçınılmalıdır.

  • Hacamattan sonraki gün ayrıca ağır yiyecekler yememelisiniz, sebze veya meyveler, tahıllar gibi hızlı emilim oranına sahip sağlıklı yiyecekler yemelisiniz ve süt ve eti diyetten çıkarmak daha iyidir çünkü vücut onları sindirmek için çok fazla enerji harcar.

  • hacamat prosedüründen sonra hasta iyi dinlenmeli, fazla çalışmaktan, öfke ve güçlü duygulardan kaçınmalı, stresli durumlardan kaçınmalıdır - tüm bu deneyimler kan basıncında bir artışa neden olabilir. Kişi vücudunu sakin bir durumda, uyum içinde tutmalıdır çünkü bu uyumun ihlali vücudu olumsuz yönde etkileyebilir.

  • hasta sigara içiyorsa bir gün sigarayı bırakmalıdır. Ayrıca soğuk su ve buzlu limonata içmekten kaçının.

  • kan akıtılan yerlerin sıcak tutulması gerekir ki, hacamat yapılan yerlere rüzgar düşmesin. Hasta vücudundaki yaralarla aynı şekilde korunmalıdır ki enfeksiyon ya da iltihaplanma meydana gelmesin.

  • kan akıttıktan sonra üç saat içinde kişi baharat ve turşu yememelidir.

  • hacamat geçiren bir hastanın işlemden sonra ateşi olabilir - bu olasılık, işlemden sonraki iki gün içinde normdur ve vücudun bağışıklık savunmasını açtığını ve hastalığın olumsuz belirtileriyle savaştığını gösterir.

  • Bazı kişilerde hacamat işleminden sonra kusma veya ishal açılabilmesi, insan vücudundaki bağışıklık sisteminin çok çalıştığını ve bunlar da dahil olmak üzere insan vücudunun tüm koruyucu yeteneklerini harekete geçirdiğini gösterir.

  • iyileştikten sonra hasta, şifası için Yüce Allah'a şükretmelidir.

Hacamat ile uykusuzluk tedavisi

Uyku insan vücudu için büyük önem taşıdığı için uykusuzluk insan sağlığına önemli ölçüde zarar verir. Uyku yokluğunda, bir kişi zaten yüz doksan saat içinde ölebilir, çünkü uyku sırasında insan beyni önemli süreçlerle meşgul olur ve bu olmadan bir kişi normal şekilde daha fazla çalışamaz: uyuduğumuzda beyin süreçleri hafızamız, duygularımız, gün içinde aldığımız bilgiler, hafıza ile bilinçaltı arasında bağlantı kurulmakta ve tüm bu süreçler temelinde bir kişinin davranış modeli geliştirilmektedir.

Uzun süreli uykusuzluk durumunda tüm vücut sistemlerinin işlevselliği bozulur, kişi hafızasını kaybetmeye başlar, daha yavaş düşünmeye başlar, ilgisini ve yaratıcılığını kaybeder. Bağışıklık keskin bir şekilde azalır, bir kişinin gücü biter.

Uykusuzluğun bir hastalık olarak özellikleri her zaman bireyseldir, ancak tıbbi açıdan uykusuzluk, bir kişinin uyuyamadığı veya yeterince uzun süre uyuyamadığı ve sürekli uyandığı durumu ifade eder. Böyle bir uyku bozukluğunun nedenleri, bir kişinin geceleri bol yiyecek veya içecek tüketmesi, işte aşırı yüklenme sonucu yorgunluk, bilgisayar oyunlarının kötüye kullanılması, stresli koşullar gibi çeşitli fenomen ve faktörler olabilir. çok miktarda kahve, çay veya sigara kullanımı ile yan etkileri arasında uyku bozukluğu olan belirli bir tür ilacın kullanımı. Bu ilaçlar arasında antibiyotikler, antidepresanlar ve blokerler bulunur.

Hacamat, uykusuzluk için genel olarak tanınan etkili bir ilaçtır: insan sinir sistemi, kılcal kan akıttıktan sonra işini normalleştirir, stres ve gerginlikten kurtulur. Zaten birkaç hacamat prosedürü, bir kişiyi bu sorundan tamamen kurtarabilir.

İlginç Hacamat Gerçekleri

hacamat kavanozları

Bilim adamları, hacamat prosedürü sırasında çıkan kanı laboratuvarda inceledikten sonra, özelliklerine göre bu kandaki kırmızı kan hücrelerinin seviyesinin normlara uymadığını bulmuşlardır. Şeyh Amin'e göre hacamat sadece insan vücudu üzerinde faydalı bir etkiye sahiptir.

Ayrıca hacamat yönteminin kişi üzerindeki etkisinin araştırıldığı bir çalışma sonucunda, kan akması sonucunda karaciğer fonksiyonlarının düzeldiği, kan yollarını tıkayan ve kanın normal şekilde dolaşmasını engelleyen ölü hücrelerin uzaklaştırıldığı tespit edilmiştir. vücuttan, hücrelere oksijen sağlar. Karaciğerin kan hücreleriyle beslenmesi düzelir düzelmez, vücuda zarar veren bileşenler daha aktif bir şekilde atılmaya başlar. Hatta birkaç seans kan alma işleminden sonra bir hastada karaciğer sirozunu tedavi etmenin mümkün olduğu bir durum bile vardı ki bu tıp için saçmalık.

Ayrıca hacamat prosedürü, kan pıhtılarını, kırmızı kan hücresi pıhtılarını gidererek vücudu temizleyebilmesi ve bunun sonucunda kanın damarlardan daha hızlı ve sorunsuz akması, yani daha etkili bir şekilde baş etmesi açısından etkilidir. Yüce Allah tarafından kendisine verilen görev. Kan alma işleminden önce kan şekeri, kolesterol ve trigliseritleri yüksek olan bir hastanın hacamattan sonra tüm bu göstergelerin normale döndüğü durumlar vardır.

Avrupalı ​​bilim adamları laboratuvarda aşağıdaki deneyi içeren bir çalışma yürüttüler: bir fareye güçlü bir zehir verildi ve hemen kan alma prosedürü uygulandı. Deneyin sonucu şuydu: deneye katılan tüm fareler hayatta kaldı.

On sekizinci yüzyılda yapılan benzer bir deney, Zihni Kerali'nin hacamat ile ilgili çalışmasında şöyle anlatılır: Daha sonra farelere striknin enjekte edilir ve daha sonra enjeksiyonların yapıldığı yerlere kavanozlar yerleştirilir. zehir kanla birlikte kavanoza çıktı. Ve sıçan, kavanoz çıkarılana kadar hayatta kaldı. Başka bir fareye ıslak tip hacamat verilmiş ve bu durumda fare kavanoz çıkarıldıktan sonra dahi yaşamaya devam etmiş ve böylece ıslak hacamatın etkinliği kanıtlanmış olmuştur.

Müslim'e göre Hz.Muhammed ﷺ, hacamat yardımıyla bir kişinin zehirlenmekten kurtarılabileceğini biliyordu, bir zamanlar Yahudilerden birinin Reslullah'ı ﷺ zehirlemek ve ete zehir koymak için tasarladığı bir durum vardı. Hz.Muhammed'in yemek yemesi gerekiyordu. Ancak yemeğin tadına baktıktan sonra, Hz. Muhammed'e etin zehirlendiği bilgisi verildi ve ardından Yahudi kadın, Hz. her neyse. Peygamber ﷺ'e eşlik eden insanlar bu kadını öldürmeye karar verdiğinde, Peygamber ﷺ onları durdurdu ve kendilerine hacamat yapmalarını istedi. Kan alma onu iyileştirdi.

Kan alma veya hacamat, Hz.Muhammed'in (sav) diğerlerine tercih ettiği tedavi yöntemidir.

Oruçlu iken hacamat

Müslümanların hacamat ile ilgili merak ettikleri sorulardan biri de oruçluyken hacamat nasıl olmalı ve yapılmalı mı sorusudur.

Oruç sırasında hacamat yapılmasının caiz olup olmadığı hakkında Hz.Muhammed ﷺ'in hadisinde şöyle denilmektedir:

  • Al-Buhari'den bir hadis, Sabit'in ibn Malik'e ter sırasında kan akıtmasına izin verilip verilmediğini sorduğunda ve ibn Malik, bir kişi kan akıttıktan sonra gücünü kaybedeceği için oruç sırasında hacamat yapmanın kabul edilemez olduğunu söylediği bir durumu bildirir.

  • ancak İbn Abbas'a göre, Hz.

  • İbn Abbas'tan da rivayet edildiğine göre oruç, vücuda bir şey sokmaktan sakınmayı emreder, fakat kan akıtıldığında vücuda hiçbir şey girmez, sadece kan çıkar ve bunda bir yasak yoktur.

  • Al-Albani'ye göre Hz.Muhammed ﷺ, orucu olumsuz etkilemediği için hacamat yapılmasına izin verdi.

Hacamat ve abdest

Hacamat abdest alma durumunu etkiler mi - bu soru aynı zamanda Müslümanlar arasında en sık sorulan sorulardan biridir.

Abdestin kanlanması bozulmaz - İbn Ömer'e göre kan alındıktan sonra vücutta kan alınan yerin su ile yıkanması gerekir ve kan alan doktorların işlemden sonra abdest alması gerekmez.

Cabir ibn Abdullah'ın dediği gibi, askeri seferler sırasında ağır yaralanan askerlerden biri kanlar içindeyken bile namaz kılmaya devam etti.

Abdest ve hacamat konusunda, Resulullah ﷺ'in kanayan bir kişinin namazını kınamadığını iddia eden Eş-Şevkani de görüşünü dile getirdi.

Hacamat ve resmi tıp

Hacamat tedavisi Şam Üniversitesi'nden bilim adamları tarafından araştırılmış ve araştırma sonuçları on beş kişilik bir heyet tarafından değerlendirilmiştir. Panelin tüm üyeleri sonuçlar karşısında şaşkına döndü, çünkü kan alımından sonra, çalışmaya katılan tüm hastaların analizleri önemli ölçüde iyileşti: kolesterol gibi kan şekeri düştü, ancak kırmızı kan hücrelerinin seviyesi arttı.

Şam Üniversitesi'nden bilim adamlarının araştırma sonuçlarını alıntılayarak hacamat konusunda yayımladıkları yayın bilim dünyasını karıştırdı ve dünyanın dört bir yanından birçok bilim insanının gözü hacamat tekniğine çevrildi.

Fransız bilim adamı Luc Contel, hacamat ameliyatı olan ve kanaması olmayan hastaların kan sayımlarını karşılaştıran bir dizi çalışma yürütmüştür. Bu karşılaştırmanın sonuçlarına dayanarak, kan alma işlemine tabi tutulan hastaların kanlarında çok daha aktif lökositlere sahip oldukları ve insan bağışıklığından sorumlu olan maddelerin çok daha fazlasını ürettikleri ortaya çıktı.

Amerikalı bilim adamı Schatz ayrıca hacamat tekniğinin terapötik etkinliği hakkında konuştu ve kan almanın insan vücudunun dışarıdan gelen olumsuz etkilere direnme yeteneğini geliştirdiğini, çünkü kan alma prosedürü organların çalışmasını harekete geçirdiğini, vücudu enerji ile doyurduğunu belirtti. kan akışını iyileştirir ve dokuları gençleştirir.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar