Print Friendly and PDF

Platon ve Âşık Genç

 


Platon ile bir cariyenin aşkından perişan olmuş öğrencisi arasında geçen konuşma 

“Platon gence,

“Ey falan, bir gün bu sevgilinden ayrılmak zorunda kalacağından şüphe duyuyor musun?” dedi. Genç adam,

"Ben bu konuda şüphe duymuyorum.” dedi. Bunun üzerine Platon,

“O gün geldiğinde mutlaka tadacağın acıyı bu gün tat ve böylece gelmesi kaçınılmaz olan bir hali beklemekten dolayı meydana gelecek olan acı ile şehvanî aşkın yerleşmesinden ve ünsiyet ile kuvvetlenmesinden sonra ortaya çıkacak olan tedavi etme zorluğunu ortadan kaldır.” der. Öğrencinin Platon'a şöyle cevap verdiği söyleniyor:

“Ey hikmetli kişi, söylediğin doğrudur. Fakat gün geçtikçe ben onu beklemenin daha eğlenceli ve rahat olacağını, buna dayanmanın, tahammül etmenin de benim için daha kolay olacağını düşünüyorum.” Bunun üzerine Platon ona şöyle dedi:

“Sen zamanın teselli vesilesi olacağından nasıl emin olabilirsin ve ünsiyetin ona karışmasından korkmazsın! Sevgin tam olarak yerleştikten sonra ve teselli olmadan önce ayrılığın sana gelmeyeceğinden niçin bu kadar eminsin? O durumda elemin artacak ve acın iki katına çıkacak.”

Bu gencin o anda Platon’un önünde yere kapanarak ona teşekkür ve dua ettiği, onu övdüğü, o andaki durumundan daha önceki durumuna dönmediği, bu konuda üzüntü ve hasret göstermediği ve bundan sonra da ara vermeksizin Platon’un derslerine gidip gelmeye devam ettiği söylenmektedir.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar