Print Friendly and PDF

Bahaeddin Sağlam ile Tevrat, İncil ve Kuran






e herkese selamlar bugün konumuz yazar 
Bahattin sağlığım 
İnşallah onunla Tevrat İncil ve Kuran 
üzerine konuşacağız biz kendisini yeni 
nesil Peki tanımaz Ama bu Yaşı biraz 
ilerlemiş olanlar vakti salamı 
tanıyacaklar çeşitli araştırma ve 
eserler var ilginç fikirler de var 
bari İnşallah bugün Tevrat İncil üzerine 
şey Kur'an'ın üzerine o fikirlerini 
öğreneceğiz 
bu 
Muhittin abi Hoşgeldin abi sen bilirsin 
sana abi diye hitap edeyim 
biraz abisi şimdi seni bizim kitle pek 
Tanınmıyor olabilir özellikle yeni nesil 
Belki de hiç tanımıyor Dur biraz kendine 
anlatırsanız seviniriz Hem biz tanıyalım 
benim sizi öteden beri tanıyorum 
biliyorum aslında ama bizim izleyici 
kitlesi için en azından kendinizi bir 
anlatın sizi tanıyalım 
O senin 60 nolu Siirt doğumlu 
değil mi o 
Sen bu meclise lisedeyken Ağabey bu 
bildiğimiz klasik medrese eğitimi almış 
olur 
inşallah 
ondan sonra işte 
ticarette uğraştım ama çok Yıldız bir 
planı birinci merakım edildi 
ha ha ilim Leon İkra bir Hersek abi 
Nasılsınız abi şeyler yapmışsınız bu 
Arapça eğitimi falan da vermişsiniz 
vaktiyle 
Hem Türkiye'de hem de yurtdışında falan 
verdiniz 
çalışmalarınızdan bahseder başlıklar 
halinde Benim bildiğim gelecek geçmişle 
gelecek arasında var Bir müslüman 
gözüyle İncil diye bir çalışmamız var 
bu Kuran'la ilgili dört ve çalışma mı 
Vahide medeniyet gözaltı sayısı 
Kuran'ın evrenselliği 
haberlerin sal Avcısı 
en iyi maşallah baya zaman nasıl 8-10 
27 
Bilmiyorum vallahi 
maşallah iyi misin peki Ama biz yavaş 
yavaş yolumuza gidelim isterseniz 
Kur'an Tevrat ve İncil'in nasıl 
değerlendiriyor 
bakıyor çünkü biz baktığımızda 
kuru Kur'an'ın Tevrat ve İncil'i 
görmüyoruz ve ehl-i kitaba yaklaşımı da 
öyle yani onları reddeden bunlara 
kitaplarını dışlayan 
onları inkâr diliyle bir yaklaşım değil 
tasdik dil ile bir yaklaşımı görüyoruz 
kullandı siz nasıl görüyorsunuz kullanın 
Tevrat ve İncil'e bakışını 
bu özellikle my little 48 ayeti 
bu doğru sırasıyla tevrati inceliyor 
geliyor Sonra Kur'an'a geliyor makinesi 
var bu çok özür dilerim Çok özür dilerim 
Bu sesle ilgili Bahattin bey sesli biraz 
anlatır mısınız deniyor 
diyorlar Ben elimden geleni yapayım da 
çok benle ilgili bir durum değil Sen 
oradan artırabiliyor musun abi sesli 
değil İstersen bak 
var mı 
ya Neyse biraz Mümkün Mertebe Biraz 
yüksek sesle de konuşabilirsin daha iyi 
olur ha 
Özellikle mavi 
48 48 
ve eurosu taktık ediyor Kur'an 
Ne oldu evde ayarlanır var 
ya amca bu projesi Kur'an serafi 
Yasin Suresi'nde Antep sınıfında Kur'an 
Telgrafı kendine zelil yapıyor 
bu ev ev yani şeydi diyorsun değil mi o 
tevratı getirsinler Ferhat'ı getirin 
okuyun diyor o ayeti diyorsun herhalde 
değil mi 
en güzel yanı 
o oynadığı he Ne rahatsızlığınızla 
kalmanız bilirsiniz 
Bu nasıl abi anlamadım 
profi taraftaki bilgi bilgiyi sonra 
tutuyor Kur'an doğru Evet 
kökünden gelir 
katılan katman manaları olan Mason 
demektir 
bu peki adlı şey olarak 
bu İbranice thor'a yani kanun yasağı 
anlamını şey mi yani onu görmüyor musun 
ya da Kur'an düzeldiğinde Tevrat 
kelimesi üzerinde mi gidiyorsun Arapça 
Ya ben sevgili kızım da gel diyor arka 
planı olan arka manaları olan 
kafa manaları olan Metin demektir 
Anladım Anladım 
bu 
fotoğrafın ilk yazarı özel Aleyhisselam 
aldı 
ama söyleme of bambaşka bir şey 
söylüyorsun orada 
uğur böceği nedir Ne Musa'dan itibaren 
yazıldığını düşünmüyor musun 
tarihi 
ulaşamadığım için ilgili 

O ne var 
ayet var O da bir milleti dirildiğini 
ne ifade eden bir ayet var yani Yahudi 
milleti üzere Aleyhisselam tarafından 
biri sildi 
bu doğru sonrasında milli birlik 
arasında 
var ya orada şeyi görüyor Zaten üzerinde 
bir daha da sen Esra'yı diyorsun 
herhalde 
bu İstanbul ili telefonda özel ediyoruz 
Azra 
farklı düşünüyorum 
Bir bir araya getirme gibi bir şey var 
Onu da 
bu peki şey O söylediğini ayeti 
hatırlıyor musun hangi ayet 
bu Mustafa büyük yıkılmış bir şehrin 
kenarında geçti ne zaman burası 
girilecek dedi 
mi Evet 
300 sana 
o zaman 
Bu oyun zaman oldu yani zaman kapının 
kapanması oldu 
o gün sonra sonra yoğurdu milleti 
Urfa'ya da güzeldi yani bu şeyi ayetin 
diyorsun değil mi anne eşeğine bak filan 
şeyine bak 
yemeğine bakmayınız bozulmamıştır 
Babil sürgününden sonra dirildi 
O ne var 
Yok ya ne yapıyor sürgünden Döndükten 
sonraki dönemin çizdirme olarak onların 
dirilişi olarak görüyorsun ya 
ve 
dolayısıyla Davut nasıl imanda arka Türk 
olma ihtimali var yani şehri sağlayan 
henüz bulunabilmiş değildir Davut'un 
ilgili Aslında vardı ama sen yeterli 
görüyorsunuz Büyük ihtimal 
nasıl değerlendiriyorsun 
Üzül öğle İncirli ama nasıl mavide 
48/2 Kur'an'ın inciri ve tasdik ettiğini 
biz görüyoruz değil mi Kur'an'da İncirli 
İncirli 
İncirli 
genelde ahlak var 
şimdi bu 
ayeti 
bazıları tarafından işte Farklı 
yorumlanıyor o dönemki 
söylüyor o 
var yani Allah sesini diyebilirsiniz 
kimya onlar Sevda incirden sorumludurlar 
diyebiliriz direkt doğru ama ayeti 
açıktır incir Polateli Tevrat'ta 
ameliyatın İncirli İncirli ameliyatın 
siz değerli kitap Tevrat ve İncil'e 
ameliyat müzik sebzelerimiz yoktu diyor 
Maşallah 
suresi 68 69 Mustafa ayet kadrosunda 
değil bu 68 olması lazım Hatta şey bütün 
inananların sesleniyor yani 
size indirilen ve amel etmedikçe hiçbir 
şey üzerinde değilsiniz diyor 
Ama bazıları diyor ki Allah birdir niye 
dizisinin Maide 48 ona cevap veriyor 
Allah sizi denemek istiyorum değişik 
değişik mesaj akıllı ki sizi delirsin 
çok güzel çok güzel yarış yarış 
Bu 
meydan Ova yarış 
bu meydanı açma operasyonudur değilsin 
ki siz iyi işlerde yarışın diyor ya 
yarış dediğimiz o aslında 
okunduğunda anlaşılıyor 
bu Nerf Medine Yahudileri Mekke 
müşriklerinin tutuyorlardı 
Müslümanları bırakıyorlardı 
Böyleleri dost edinmeyin bebekleri ayak 
bağlamında kullanılmaması lazım 
Müslümanların bu 
gün sizlerle hiç birini yapalım 
bilemeyiz ama Dindar Yahudi tarihi 
boyunca 
mutluluk içinde yaşamışlar 
Müslüman 
durmamıştır o 
ve bütün Yahudiler Lanetli 
Hristiyanlar la la si hızlı değil 
İyi günler olması Savaşı başlatan 
muhafızın anlayışıdır tarihte böyle bir 
şey yok yani 
ben katılıyorum onlara ya Bir de 
çalışmamızda bir şey vurgulamış Siz o 
benim hoşuma gitti Onun burada 
izleyicilere de aktarmak istiyorum 
demişsiniz ki Kur'an evi kitabı 
elinizdeki kitaplar yanlıştır onları 
bırakın gelin Müslüman oğlum demiyor 
Bilakis Neden tiyatro İncil amel 
etmiyorsunuz diyor yani onları kırmıyor 
Bu da beş sure 44-48 ayetleri atıp 
yapmışsınız 
o Renault Kangoo bunlara Kur'an taklit 
iyi gelir o bile olsa Onları aynı 
almamış Tabi tabi 
aynı olayları çok daha farklı bir dille 
anlatıyor bize 
bu dizinin kokulu Yani bu kitabı 
Mukaddes 
o rahmetullah hindi 
sesini uza 
hiç kadın bu kadar yanlışlar var diye 
iddia etsek kitap yazdılar 
ve Bluetooth 
söylemler diye sıkıntını kitabı vardır 
teolojik ve politik söylemine 
rahmatullahi benzinde 
bu ela ela Tamam Galiba olacak o bir 
kitabı var şimdi bu kitaplar tarih 
değiller Salihoğlu olmadıkları için 
onlardaki farklılıklar hepsini hikmeti 
vardır faydası vardır Sanki Metin hangi 
kişiye hangi tarihe nereden nereye 
bakıyor siz onu ayırt edebiliyoruz 
ama tarihi olarak yere alınsın 
çelişkiler çıkıyor hem sevmez içinde 
çelişkilerden Tevrat ve Kuran arasında 
çeviriden çıkıyor 
Ama ben ona da Katılıyorum abi 
çelişkileri Ben kanalda hepsini izah 
ediyorum çelişki gibi görünen şeylerin 
Aslında çelişki olmadığına dair Neyse 
şey soracağım abi bu insanlığı 4 Ana 
döneme ayırıyorsunuz yine Tevrat İncil 
ve Kur'an üzerinde 
tarihin başından yok 
Ben ona dönem ömürleri yani medeniyet 
ömrü 
bana kısaca izleyiciler de anlasın diye 
ne söylediğini Allah'tan sonra gelmiş 
hale geliyor 
geliyor medeniyet dönemine Adem diyoruz 
bu düğününe genel olduğu dönemler ne 
yapıyoruz da ofisine egemen olduğu 
döneme İbrahim diyoruz bunların hiçbiri 
tarifimiz yani 
şimdi Abi ben izleyiciler da anlasın 
diye sizin dediğinizi Ben bir söyleyeyim 
sonra siz İnşallah izah edin onu 
yiyorsunuz ki insanlığın 4 Ana dönemi 
vardı Ve bu dört ana dönemi Adem bu 
İbrahim ve Ali İmran 
üzerinden açıklıyorsunuz Yani Adem'e 
insanların soyut değerleri öğrendiği 
dönem olarak görüyorsunuz 
ruhu insanların dini değerleri öğrendiği 
dönem olarak değerlendiriyorsunuz o 
İbrahim'i dinin aile hayatına hakim 
olduğu dönemde bu yana dini pratiklerini 
ağırlıklı olduğu dönem olarak 
değerlendiriyorsunuz ve aynı İmralı'da 
Yahudi gelenek dönemi değilim 
devletlerde 
değerlendiriyorsunuz değil mi 
de bundan isterseniz varsın Ali İmran 33 
da hıhh 
seçtik diyor Adem'i seçtik gel Demek ki 
seçilmeyen bir grupta kaldı orada dur 
dur dur dur şeyden mi çıkarıyorsunuz abi 
Bu alemin 33. ayetle Birlik 

olursak aldı 
Sonra 
pratikleri 
başlamış mı 
var yani o zaman şeyin Adem dediğiniz 
gibi alemde Adem dönemiyle Adem'den mu 
ha kadar olan dönemde Aslında insanlar 
yavaş yavaş gelişmeye başlıyor dediğim 
gibi metinlerde 

Bu harika da yok antropolojik bitkileri 
incelediğimizde o dönemde bir görünmüyor 
Win daha sonra ortaya çıkmış 
oy veriyor O zaman din şey gibi mi 
Muğla birlikte mi çıktı diye 
değerlendiriyorsunuz Başlatılıyor 
var mı sana 
Nisa Suresi 163 ayet 
bu Nuh vahyettiğimiz değil mi 
Ondan sonraki peygamberlere 
vahyettiğimiz gibi sana da var diyor bir 
şey yok gelmedi Adana Vallahi gönderdik 
bilgi gönder ayetin yok Kur'an'da 
hadiste de yok 
o Ne o insanlara Noel gidersen telef 
olur musun sen Okulların ilk izin bize 
şefaat atıyorlar Hay şefaat yetkisi 
bende yok diyor 
Bu nasıl peki İbrahim'i 
mi Nasıl değerlendiriyorsunuz Çünkü 
İbrahim'le birlikte böyle hani dini 
pratikler var falan daha çok ön plana 
çıkıyor ya 
bu İbrahim incelemek 
en büyük Var oğlu var hal konuları halk 
onu Yahudileri temsil ediyor 
İsmail'i ara polis temsil ediyor 
Araplarla Yahudiler arasında kardeşim 
yazıyor 
Sen neredesin sağlıyorlar İbrahim'in 
gelenek üzere barışıyorlar 

bu 
İbrahimi
 
nasıl benim içerisinde diye koyuyorsunuz 
İbrahim ruhları barıştıran demektir 
Allah Kur'an'da Meryem sırasında satılık 
halifesi yani fani barıştırıldı 
bu İslam dini İbrahim günün devamıdır 
ayrı bir din değildir 
İbrahim 
bedeni kadınlar şeyi fakir zengini 
barıştıran birleştiren 
realitesi gerçekçi sıktık bir peygamber 
veriliyor mu 
bu 
vs Ali İmran a geldiğimizde orada ne 
görüyoruz 
bu İbrahim değil mi Hayır hayır dört 
döneme ayrılmıştık ya 
ve Ali İmran 
Musa'nın babası mı 
var yani Musa Ali İmran mu sabah 
Harun'la kaçtı Yahudi gelenek var 
Meryem'i baktığımızda da aynı şeyi 
görüyoruz Bu da Ali İmran aslında 
ben onu da babası evran-ı 
ya 
Oha Get evrağı incirden balonu babası 
başka bir insan bu geçiyor Kur'an tarihi 
anlatmıyorum Kur'an Emrah medeniyet 
demek 
bu 
büyünün devlet aştığım mamur imar 
edilmiş durum demek Ali Emrah'ın yani 
bu yavru tavşan Emrah horon 
bu İmran Chrome 
doğum günü hayata Egemen kılan 
Grup demek 
ne yapıyor 
Hıristiyanlık ve Yahudilik o konuda bir 
fayda İkisi de Ağla Emrah mıdır 
ben sana 
dünyayı imar ettiler onunla 
bu ama İslam İbrahim'in devamıdır Hani 
filminin devamıdır 
o oranda 
ha ha suresi 78 ayet 
bu İbrahim size İstanbul ismini saksı bu 
konuda ona oynuyor 
bu peki av sazi İslam'ı İbrahim'in 
İbrahim dinin devamlı olarak 
görüyorsunuz yahudiliği İsyanlı İbrahim 
İbrahim 
madde devlet oku ön planda o Rus yanıksa 
bu hamilelik okul ilik zırhlı ön planda 
İbrahim ikisinin birleşimidir 
İbrahim İbrahim söyle 
bu masala diyorlar mı Yahudilik ve 
sağlık var senin iş zamana istiyorsunuz 
istimâleti ya sudur yahudilikten devlet 
okumadı 
Dedem 
medeniyete Zilan da Hristiyanlık sabah 
hamilelik okuyabilir zırtapoz ne 
olduğunu yazacağım soracağım sizi 
Muhammed geldi ikisini birleştirdi Hz 
Muhammed'in iki ismi var Biz Muhammed 
oğlumu solunda 
Ahmet o ishal olurdu zaten insan Ahmet 
gelecek dedi 
ve evrakta Muhammed gelecek gidiyor 
bu hain 
Evet şimdi orayı tam anlamadım ağabey 
biraz onu açarsan sevinirim 
Muhammed 
birleştirip Hani İbrahim getirdi 
bu İbrahim Alimoğlu sonrasında geçiyor 
Yahudi ve Hıristiyan değildir yani 
İbrahim dünyaya ahireti rol edeni madde 
ile manayı birleştire bilen Tevhid 
2'sinde yürürsem bir şifrelemedir 
mi Evet 
oriflame'e Yahudilik ve hıristiyanlıkta 
da mesela bak 
var Ama ortam hazırlar Yahudi veya Lan 
oğlum mesela 
bu 
yolculukta da Nur Harun var 
Yok canım Bursa oku devletler yağ 
Harun neyi temsil ediyor Sizce Peki 
Ahmet 
ve maneviyatı temsil ediyor 
Birliği Yahudiler devam ettiremediğini 
için İslam geldi Yok 
yeni bir yoktu 
O da ki 
bize şöyle demişsiniz 
hem incirden sorumlu yine son 
gittiği için 
geldi o açığı kapattı mı 
bu şöyle demişsiniz abi insanlık için 
gerekli olan ikaz ve irşad ifadeleri 
Yahudi tarihi ve tipi ile ifade 
edilmiştir diyorsunuz mesela İsrail 
oğullarını demişsiniz ki insanlığın 
motor gücüdür lar motor gücü izler 
var yani 
ranza Denizköy lise Steel 
Deniz Yalnız ben İsrail kavramı 
ve salı günü Yahudilerin ismi değildir o 
sıfatı sındır Müslümanlık gibi hı sonra 
gibi bir sıkıntısı mıdır bir dönem 
sonradan yeni anlaşılıyor Babam beni 
analiz yaptığınız zaman hiçbir dönemiyor 
güzel Ben israildir bir dönem araçlar 
Ben israildir bir dönem Türkleri Deniz 
böyle oluyor şimdi de avrupalılardan 
israildir nasıl Peki beni İsrail 
oluyorlar ya Ne oluyor da beni İsrail 
oluyorlar onu fotoğrafta dediği Sayın 
kelimesini geçtiğini bokları inceleyip 
evrak satılırsa sorularını okumam yok 
yok şeyi bilmek istiyorum Yani onlar 
diyorsun ya bir dönem Araplar oluyorlar 
falan ve Araplar ne yapıyor da ben 
İsrail oluyorlar 
ve İsrail kelimesi Allah'ın koyduğu 
yasaları yenen fakirligi bizi açlık gibi 
hastalık gibi çok soğuk gibi 
da hamurları Yeni Cami hevrat a şöyle 
ifade edelim biz Allah'ın yenen seni 
Allah'ın koyduğu yasaları yenen 
bu Dindar medeni millet demektir Ben 
İsrail yeni Allah yolunda yürüyelim 
Allah'ın yenen Allah'ın yasalarını yenen 
demek o zaman Allah yolunda yürüyen 
herkes beni İsrail mi oluyor oluyor Evet 
Bilmem medeniyeti birleştiren herkes 
beni 
peki İsrail oğullarını seçilmişliği siz 
nasıl değerlendiriyorsunuz niye Allah 
seçiyor 
Evet şimdi burada insanlığın motor gücü 
demişsiniz neden 
bu dünyanın iyi Kalkınma 
bir tek taraflı olmuyor 
3004 medeniyeti birleştirdiği zaman 
insanlıktan ideal sistemi bulmuş oluyor 
en son 
var ama Abbasi dönemi hem Dünyam dün 
bu Osmanlı'da aerys İmam dünya şimdiki 
Avrupa'da hem din hem Dünya 
ve Kemalist an benim sarmasına kaybetti 
Çünkü Kemalist an sağlayacak maddeyi 
tutuyorlar 
bu anladım yani şey 
Bu nedir manevi yönü olması lazım deneyi 
sahibi olması için 
abi bilimle dünyayı barıştıran 
ve medeniyet ve dini barıştıran bilimle 
inancı barıştıran 
herkes beni israildir 

o biraz çalışmamızda bir şey dikkatimi 
çekti Mesela bu Kur'an'daki müteşabih 
ayetler var ya 3. sonra yedi ayet 
Bu bir yönüyle eski kitaplarla ilgilidir 
demişsiniz 
Bu Nasıl yani o hangi yönüyle ya onlarla 
ilgilidir 
ben yanıyorum istiyorlar yorumsuz 
verdiğin zaman saçma sapan bir metin 
ortaya çıkıyor 
O benim İncil ve tevrat'tan Kuran'la 
ilgili çalışmaların İşte o 30'a yakın 
kitap 
bunun Bana net olarak göstermiş oldu 
ve yorum yorum yapılmadı zaman kalemleri 
mecaz ifadelerdir muhteşem ifadelerdir 
eş anlamlı ifadelerdir ancak yorumlara 
anlaşıyorlar Siz tabii şeyi nedir 
sembolizmi de çok ön plana 
çıkarıyorsunuz çalışmalarınızda yani 
tevrat'taki incil'deki birçok ifadenin 
sembolizm olduğunu 
Kuran'da var mı 
da aynı Rüya Bilgili ve zili 
Bediüzzaman'a kayıp gidiyor peki doku 
Kuran'ı da aynı şekilde 
değerlendiriyorsunuz öyle sembolizm 
olarak 
bir gecerlidir 
O benim Özellikle Kuran'ın evrenselliği 
sorun başka sonuna kadar bu sembolleri 
anlatıyor 

bir şey sorayım Bu Enbiya suresi 48 49 
50 ile ilgili kitaplar arasındaki 
farklılığı ve bunun hikmetini ifade eder 
demişsiniz 
 hatırlıyorum aldım 
bu Enbiya suresi 48 49 50 ayetler mesela 
Tevrat'ta hukuk ve ilim İncil'de ise 
zikir ve maneviyat önemlidir Kur'an'da 
ise İlim ve Zikri birleştirdiğinde 
bereketli bir kitaptır demişsiniz 
Abdullah Enbiya Suresi'nin bu üç 
ayetinde yola çıkarak böyle bir şey var 
mısınız 
o mavi ve sonrası tarafında aynısı şey 
var Aynı mana var maydanoz 38'de 
bu horata hukuk o İkincide akla kork 
Kur'an'da bereketli bir kitap iki dolap 
Evet o 

bu Kur'an'ın O zaman şey olduğunu 
düşünüyorsun değil mi 
bu 
hem devlete hem İncirlik birleştirdiğini 
mi düşünüyorsunuz 
sormuyor o bilgileri 
gibi kabul ediyor fakat bazı 
detaylardaki farkların hikmeti de arka 
tip olduğu için tarihi olmadığı içindir 
yani Mesela Yusuf kıssası kulağında 
biraz haklı verilmiş tevrattan 
Yusuf Hz Muhammed 
oyun hayatını anlatır Yusuf Suresi Hz 
Muhammed'e hayatını anlatıyor 
geleceğiz inşallah Ben başka bir şeyler 
söyleyeyim istiyorum Yusuf'la ilgili 
kısmı not aldım ben şey demişsiniz 
şöyle bir bilgi veriyorsunuz diyorsunuz 
kitabı Mukaddes döneminde ve tarihi i a 
bu Kur'an'ın indiği dönemde ise ahir 
zamana kadar edebi anlatım esası 
demişsiniz 
Allah Kur'an'da detaylı Kural 
detaylardan ziyade temel konular 
üzerinde durmuştur diyorsunuz bu 
farklılığı Buna mı 
yapıyorsunuz yani temellendirir sunuz 
mi Evet yani Tevrat mitolojik hususun 
içeriyor Çünkü insanların Peki notaları 
tevrat'taki anlatımları daha somut 
anlatımlar olarak görüyorsunuz ki 
İnciler ve kurana nazaran gerçekten de 
öyledir daha somut şeylerle anlatır ona 
esas olduğu için böyle indirildi imzalı 
oldu yani Allah tarafından vahyedildi 
değil mi 
mitoloji bir dönemin edebiyatıdır 
ve dolayısıyla 
bu İlkay alalım edebiyat parçaları 
şiirler top kitapları ve teolojik olan 
yazılıyordu Vahide mitolojik olarak 
yazıyordu o dönemde 
Ya hayır Dolayısıyla Sevra tantau 
mitolojik uslukol 

bu peki sabırlı Sadece üst olarak mı 
görüyorsunuz yoksa 
gerçek yaşadı 
diyorsunuz edebi anlatım esaslı O yüzden 
daha edebi bir tarzda indirildi gözüyle 
mi bakıyorsunuz 
Ne yapıyorsun Gül Kur'an'ın edebiyatına 
karşı Arka Sokaklar gelemedi 
mi Evet motif tevrattan mitolojik 
bilgiler mucizedir 
hiçbir mitolojide 
ve o bilgileri yok 
UV Vay olduğu anlaşılıyor o bilginize 
var yani Doğan şimdi anladım Yani Tevrat 
yarabbim indiği dönemde mitolojik 
gelenek Çok açıldı Tevrat da o mitolojik 
geleneğin biriyle öyle bir imzalı olundu 
kiriyle ölümü o bütün bugün olmadı bütün 
bütün mitolojik anlatımların üstünde bir 
anlatımla geldiklerini Allah Onlar geldi 
Kural de edebiyat olarak 
Bereket olarak dediğimiz Beraat Yani 
öyle bir belagatta geldi ki anam 
şairleri hayran kaldım benzerini 
getiremedim savaşmak zorunda kaldılar 
Evet Ee o zaman şey mesaj Kuran'ı 
detaylardan ziyade temel konular 
üzerinde durmuştur diyorsun Bunun nedeni 
nedir Sizce cm saat tarafa baktığımızda 
gerçekten çok detaylar görüyoruz birçok 
konuda farklı detaylar verir ama Kuran'a 
baktığımızda bir özet niteliğindedir 
birçok konu ve o özeti Allah Teala bize 
vereceğim mesaj neyse o oranda özet 
anlatım da bize sunuyor onu 
yok yani 
UV Vay ve peygamberin ameliyatı 
önemlidir 
ama hava durumu Anladım kapasitesi Belki 
o kadardı çok ilginç bir şey söyledim 
ama sen 
çok değişik bir şey söyledin o zaman 
peygamberlerin kendi kapasiteleri de rol 
oynuyor mu oynuyor Oynuyor oynuyor Yani 
Kuran vahim suresinde 17 ayeti hangi 
sure hangi ayet 

ayet benzetiyor 
o vadide köpük oğlu 
babası kalır diyor Tamam ne anlamalıyız 
Bunlar peygamberin 
ve boğa birisinden aktığı için o rengi 
ağlıyor o şekli alıyor yani 
Sen hangi okulda hangi kültüre gelen 
soğuk Mayon kültüre göre geliyor Tamam 
ona söyle o kültüre göre gelir Ama 
söylediğin şey bambaşka bir şey yani 
insanın kapasitesi Neyse ya da o pis 
seçilen insan o seçilen Peygamber ne 
kadar akıllı ise bahide o oranda daha 
güçlü oluyor ya da ifadeler uğradı 
değişiyor mu diyorsunuz yani onun 
rengini almıyor onun sıfırı oluyor 
var ya bir nevi onun süzgecinden geçmiş 
oluyor o 
en yeni mesajlara Gül düşünün sıfır yada 
Gül Güldür sözlere güldük çöldeki gün 
farklı olur süpürgedeki gün haklı olduğu 
bu sürpriz bu söylediğin şey biraz 
Hristiyan vahyi ile ilgili bir anlayışa 
benziyor 
kendisidir Yok öyle fakat 
gelir o insanın nasıl söyleyeyim O 
insanın yani diliyle 
konuşur Yani artık okus alıp girdikten 
sonra Oysa kutsal Oyun yönlendirmesini 
dedim ama kendi kapasitesi becerileri 
dil kabiliyeti şimdi hepsini böyle doğru 
mu insan aracılığıyla tezahür eder bayi 
adı 
var yani sibirya'daki günü çöldeki 
Gülden farklı görmek lazım ama buna 
rağmen İkisi de güldüm anladım 
Ha bir de şey de misiniz Bu eski 
insanlar soyut değerler anlamakta 
zorlandıkları için Tevrat'ta üstlük daha 
soğuktur demişsiniz 
O kesin o o o bir o da bir Hadise 
Nisan Allah'ım şey mi mitolojik 
anlatımlar soyut değil midir mesela Oysa 
siz diyorsunuz ki taratın o geldiği 
dönemden mitolojik anlatımlara kim 
gidiyorsunuz o 
Evet şimdi size gelebiliriz 
ve bu Yusuf kıssası ile ilgili ilginç 
tespitlerimiz var Yusuf kıssasının 
ibrani geleneğinin mukadderatın a aynı 
olarak indirildiği yani tevrat'taki 
anlatılan Yusuf kıssasının ibrani gelene 
Mukadder atıyla ilgili bir anlatım 
metodu izlediğiniz düşünüyorsunuz 
Kur'an'daki Kur'an'daki Yusuf kıssasının 
anlatımı ise İslami geleneğin bu kadar 
atına örnek olduğunu düşünüyorsunuz 
bunun de arkadaşlar mailini gönderebilir 
sen ben onlara 
sosyolojik ve ontolojik yönüyle Yusuf 
suresinin tefsirini gönderebilirim 
çalışmamız var herhalde 
Yusuf Suresi 
Hz Muhammed'i anlatıyor o vahim 
mukadderatını anlatıyor İsterseniz biz 
de biraz açın yani özet niteliğinde 
mesela Tevrat kıssasında tevrat'taki 
Yusuf kıssasının anlatımında neden 
İbrahim'i geleneği Mukadder atıdır 
Kur'an'daki Yusuf kıssası neden islamimi 
gelen bu kadar atıdır 
I love you vahiy millete gelmişse oğlumu 
kazası anlatıyor 
bu tarih değildir Vallahi dayım bu kadar 
olsun 
Hepimizin metafizik değildir 
İyi o zaman siz Yusuf peygamberin de 
yaşadığını düşünüyor musunuz bari bulmuş 
değil o 
evet hadi arka Pixiz yani 
onda diyorsunuz ki tarihi delillere 
unutmayın 
Uyusun 
da büyüsün vardır 
olarak 
sunduğu Ya da 
hepimiz mı 
bu adam kalın erkeği kadını çocuğu 
hepsini kuşatan bir isimdir 
kaburgayı meselesi 
Adem'in maddesidir 
ademder o olurdu 
bu öyle bir çalışmada var Adem hava 
kattı 
var yani kaburga dana yaratıldı Allah 
Allah kaburgadan yaratıldı diğer 
diyorsun Tevrat'ta da var hadi sen de 
var 
ol madde madde mana ilişkisini anlatan 
bir sembolü ifade grubu 
Adem'e geçiyorum de bu Yusuf kıssası 
üzerinden İslami geleneğin mukadderatını 
Bize biraz açıklarsanız sevinirim 

Benim tepsi mesajım ayetlerin bağlantıyı 
koparmamak üzere gidiyor Nasıl öyle 
olması lazım surenin bir ayetinde 
başlıyorum bir manayı son ayeti ne kadar 
devam ediyorum bu Sinop bağlamı 111 
ayetler verebilmek Bu programın şey 
hacmi açıyor 
çalışır da hani bir özet niteliğinde 
Bize anlattığınız 
olmaz mı bir şey söyleyemez misiniz 
neydi o 
Sen Yakup'un 12 oğluma benziyorlardı 
Yusuf Muhammed de onu kıskanıyorlar the 
oynatmak istediler Allah onu kurtardığı 
Azizim mesaj attım Medine'de Aziz yaptın 
onu 
çok küçük bir mana bu yanı 
Yusuf Peygamberi Muhammed peygambere 
benzetiyorsunuz 
bu konuda Mustafa yani 
kısaları baştan sona kadar Hz Muhammed'i 
anlatır neden 28 peygamber seçilmiş o 
hazır Muhammed de ilişkisi olan 
peygamberler seçilmiş 
benzerliği olan peygamberler seçilmiş bu 
söylediğinizde İlginç yani Kur'an'da 
anlatılan bütün peygamber kıssaları 
Aslında Allah Allah Muhammed Peygamber 
ile alakalı olan onunla ilişkili Oo 
şeyler kıssalar ya da peygamberler ve 
yine hop Peygamber bir şeyi temsil 
ediyorum Yanımda Adem medeniyeti hazine 
İbrahim Kahveci Musa Sarı altı hava 
durumu hayatı insan bayi 
bu Klor topu 
Volkan'ın Emniyeti 
eu-28 peygamberin hangisi hangi kavramı 
temsil ettiğini 80 yazmışım ilgili 
Arkadaşlar merak ederse ben sana 
göndereyim sen onlara gönderirsin olur 
olur inşallah olur 
bu peki şimdi 
Evet şimdi alsın Adem Özkan dostumuz var 
sizinle izlediğiniz Doktor arkadaş 
bu şöyle diyor Bahattin Bey ve kurana 
böyle yaklaşan çatıdan kendisi temsil 
eden satırlarını Vahit dolduran insanlar 
ve 
bu kusurlar Allah'ın huzuruna çıkıp Sen 
nasıl kitapindirin resimleri falan diye 
bir şey yazmış anlayamadım 
Evet şimdi 
Bahattin sağlama İnşallah sorusu olan 
varsa 
arkadaşlar sorabilirsiniz Ben de 
kendisini ileteyim yoksun 
diyorum ilgili yazılar canım böyle ifade 
ifade biraz dayım kalıyor 
önemli hiç problem değil 
Allah'ın izniyle 
mi Evet 
o Adem Özkan Bey kaynatın önemli 35 
milyar seneye çıkarsın o yanlıştır geçen 
dinledim Onu mu 14 14 milyar yıldır 
kainatın olduğu neyse onu bilemem ben de 
Adem'e sizi bir araya getiririz 
konuşuyorsunuz ya 
bu Peki abi ben 
seni tanımaktan zevk aldım hem de kısaca 
bir giriş niteliğinde sizi tanımış olduk 
fikirlerinize bilmiş olduk 
Umarım izleyiciler için de faydalı 
olmuştur biraz farklı görüşleri 
fikirleri de insanlara dinlet elimizle 
telim istedim 
İnşallah başka zaman yine görüşelim 
Belki de başka bir Konu başlığı altında 
davet etmeye başlar 
olduğu için 
biraz 
böyle garip biraz da yorumlar işte ile 
ilgili çok böyle arka planlar 
anlatıyorsun ya bu daha çok Burada sizin 
Hani Tevrat İncili Kur'an'ın tasdik 
ettiğini 
Sizinde söylediğiniz bir söylem 
üzerinden sizi tanımalarını istedim 
izleyicilerin 
O nedenle anne misafir ettik 
şöyle bir soru gelmiş 
Zülkarneyn insan mı diye sormuşlar 
Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda 
bu yaz İş Merkezi önünde yemeyeceğiz 
Merkez vahşet anarşizm 
Bu yıl kanın iki boynuzlu yani Doğu ile 
batıyı madde ile manayı 
dilimlediğini birleştirilebilen tipleme 
dir 
bu Zehra tiplemeler ana sizin önünü 
kesen Biliyorlar ben İsrail oluyorlar 
Evet şimdi bir bir dakika anlayamadım 
bir de açabilir misin abi biraz da 
iki boynuzlu Tamam iki boynuzu abi 
bilimle dediğin 
bu dünya hep dengesini kronur hamur 
filmi önünü çekebiliyorlar yere cümle 
çocuk kesebiliyor musun O zaman siz onu 
da gerçek bir kişilik değil Yine bir 
arefe 
peygamberler biraz indir Bütün evliyalar 
edevlet indir 
var yani bunu yapabilir misin enişte 
bunları birleştirip anlayışına karşı 
nedir başarı elde eden herkes Zülkarneyn 
Kukuli 
Bediüzzaman'a güzel bir sözü vardır Bu 
konularla ilgili 
kanun ukuli meşhur turlar bu evrak Algül 
da görülebilen ve her yerde numuneleri 
olan bir kanun Yolları okutulan 
meşhur zaten hani görülebilen Tanık 
olunan şey değil mi bir kereye mahsus 
olmuş bitmiş olaylar değiller yani 
aslında Allah 
nedir anlatımları Bize sunarak bizim 
bunlardan ders çıkarmamız ve 
bunlar ileride de sizler yaşayacaksınız 
ve tarih içerisinde bu şeyler cereyan 
edecek diye mi sunuyor diye 
düşünüyorsunuz 
atayım gelişiyor Ateizm hiçbir kurtları 
kabul etmedi doğru 
bu burada denizyüzü kamyonu gerektirir 
ama inşallah dindar bir devlet başkanı 
çıkar da 
işte bunun önünü olur O zaman şey diye 
düşünüyorsunuz değil mi tarih içerisinde 
anarşizm ne zaman yükseldiyse Zülkarneyn 
var çıkmıştır Ortaya 
o zaman bir değil birçok huzur kaynağım 
var Sizin için değil çok musalar var çok 
Yusuflar var 
aslında 
Şimdi bir de zaten mesela 
Hatta incir 
tarihini anlatıyor arkası boyutunu 
anlatıyoruz 
insanın Kendisi anlatıyor 
Bu doğrudur Ha 
yani şey 
insan böyle çok tarihi bir karakter gibi 
bahsetmiyoruz o 
bu Peki 
oldu Abiciğim çok teşekkür ederim 
Teşekkür ederim Çok hoşuma gitti Gitti 
izleyicilerden de çok sevenler olmuş 
seni mi İnşallah bir daha bir Safir 
ederiz konuşuruz birtakım şeyler 
ya beynimi sabah göndersinler Ben 
yazıları gönderirim tamam tamam İnşallah 
Fatih Sağlam ağabey din kitaplarına 
yazılarını sahip olmak isteyenler daha 
da sevdirmek okumak isteyenler benim bu 
Gmail adresime atabilirler Sen onlarla 
paylaşabilirim İnşallah 
AKP 
Atatürk'ü nasıl değerlendiriyor diye 
sormuşlar onunla ilgili de bir şeyler 
söylersen 
var Osmanlıyı bilimsizlik ten yıkıldı 
çok Atatürk geldi bölümü getirdi Biz 
Atatürk'ten Modernizmi ve bilimi 
alabiliriz ama Atatürk'ün din 
konusundaki herhangi bir birikimi yok 
en büyük konusunda oluştuktan öldürmek 
için Adamın biri kim var ya belki 
beğenmedi bize vermedi 
Vermedi Neyse seni senin de sen de biraz 
şey bu risale-i Nur damar olduğu için 
bir şey demiyorum Yok yok 
bilimi ve model olacak mı 
böyle yani iyi şeyler kötü şeyler olmaz 
o o o 
Ulu Tanrı yılı algılanmasına 
karşılığında 
olsa hiç kimsenin Tanrı gibi algılanması 
doğru değil 
tekrar teşekkür ederim Teşekkür ediyorum 
yok mu Ağzına sağlık 
Teşekkür et 
bu Google yazılarım var 
meyvesiniz ilave yazılarıyla ve 
pornobedava gönderdim İnşallah inşallah 
dağıtıyorum Maşallah maşallah inşallah 
çalışmaları göndereceğim sana 
göndereceğim 
inşallah bir sonraki yayında selamlar 
mi Evet abi yayını bir 
 - Generated with https://kome.ai

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar