Print Friendly and PDF

Meyhaneci


Ne zamandan beri buradayım? Ne zamandan beri boşalan kadehlerimi dolduruyorsun, ey
meyhâneci?

Gel, karşıma otur... bana, senin bilip de benim bilmediklerimden bahset. Bana,
geçmiş çağlara basa basa bugünü bulmuş, bugünü de yarın için basamak yapmış
âgâhlıklardan bahseti Bana, sergüzeştlerini kendi kanlarıyle yazan aşk
kahramanlarından bahset! Bana, kahramanlıkların en şereflisi olan Hak
kahramanlarından söz aç! Bana, bu kapının kullarından, gazilerinden,
şehitlerinden söyle!

Ey meyhâneci! Yoksa bu aşırı dileklerimde, talepleri, duaları ve adaklarıyle gayb
hazînelerini zorlayan kulların ısrârı mı var? Hayır, hayır... ben, o
bilmediklerini öğrenmek, bildiklerini İlân etmek isteyenlerin ebediyen yabancısı
kalmayı arzûlarım.

Ey meyhâneci! Sen sâde kadehimi kendi elinle doldur ve beni bu dünyânın ayılmaz
sarhoşlarından kıl!

Eğer küplerin boşaldıysa, eğer kadehime koyacak içkin kalmadıysa, ziyânı yok... gel
karşıma otur ve bana kendinden bahset!

Şâyet seni dinlemeye tahammül edemez olur da, gene elim, boş kadehime sarılırsa,
düşünme, onu kanımla doldur ve korkmadan dudaklarıma daya!


Dile Gelen Taş/Sâmiha Ayverdi


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar