Print Friendly and PDF

Su İçip Sarhoş Olanlar



Sarhoştum.  


—        Ne içtin? dediler.


—        Su! dedim.


Bu cevabımı keyif halime vererek gülüştüler. Amma gene de, insanların zaif anlarından istifade etmesini bilen alaylı bir tecessüsle :      


—        Su insanı sarhoş eder mi? dediler.


—        Etmez! dedim. 


Bu sefer de kendileriyle eğlendiğimi sanarak öfkelendiler.


Ben ise şaşıyordum. Nerede bir an evvelki istihzalı gülüş, nerede bu hiddet? diye.


Amma şaşmamalıydım; zira insanlar hep böyle idiler. Bir nefeste dost, bir nefeste düşman olmaları için, gururlarına küçük bir iğne değdirmek yeter de artardı bile.


—        Öyle ise bizimle alay mı ediyorsun? dediler.


Gücüm olsa belki., çünkü daha hâlâ her zerremle aşk iksirini yudum yudum içip te sarhoş olduğumu bilmiyorsunuz.


Daha hâlâ her zerremin dudağından taşan bu içkiyi yadınıza getirmeyip, beni çanaklardan, kadehlerden içilen bir kaç acı yudumun mesti sanıyorsunuz., diyecek oldum; amma buyruğuna itaatsizlik edemeyeceğim bir el gelip ağzımı örttü.


 


Yusufcuk /Sâmiha AYVERDİ



Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar