Google Sahte haberlerden kazanç sağlıyor mu? Değil ama...Yazmışlar...Okumalı
Google sahte haberlerden kazanç sağlıyor mu?
Sahte haber yayıncıları kimliklerini saklıyor
sahte haber reklamcıları anonim sitelerden para kazanıyor Google
Google Arama Kendimi Şanslı Hissediyorum
Google Sahte Haberlerden Milyonlarca Dolar Kazanıyor
TRUMP %100 DOĞRULANDI: CBS, 11 Eylül'ü KUTLAYAN ÇATILARDA 'SOLUNUM' RAPORUNU VERDİ
MEGA MASS VE COVER UP: RET RED FB AGENT NVEST GATES
KUMLU KANCA
OBAMA LIT AJANI SHOCKER: 'KENYA'DA DOĞDU, ENDONEZYA VE HAWAİİ'DE YÜKSELDİ'
DC Pizzagate Ortaya Çıkıyor : Pedofil
skandal bira
Google Şeffaflık Projesi
İÇİN
HESAP VEREBİLİRLİK
Google Sahte Haberlerden Milyonlarca Dolar Kazanıyor
, Reform Sözlerine Rağmen Sahte Haber Web Sitelerine Reklam Yerleştiriyor
giriiş
2016 seçimlerinden sonra, kamu görevlileri ve medya kuruluşları, sosyal medya platformlarını ve Google dahil olmak üzere diğer teknoloji şirketlerini, sahte haberlerin yayılmasına izin vererek muhtemelen seçimin sonucunu etkilediği için eleştirdi. Bu tür eleştirilerin ardından Google, reklamlarının sahte haber web sitelerinde görünmesini engelleme sözü vererek yayıncıların yanlış içerik üretmeye yönelik mali teşvikini azalttı.
Ancak, Google'ın reklam sunma platformlarının yeni bir Hesap Verebilirlik Kampanyası ( CfA ) analizi, Google'ın sahte haberlerden sorumlu web sitelerine reklamlar yerleştirerek önemli gelir elde etmeye devam ettiğini tespit etti. Google bunun birkaç farklı şekilde olmasına izin verir: ( i ) Şirket, genellikle yanlış bilgiler yayınlayan aşırı partizan sitelerle ortak olmaya devam eder ve (ii) Google, bu anonim web sitelerindeki reklamlar.
CfA , Google ile ortak olan 1.255 partizan haber sitesi örneğini analiz etti ve bunların 184'ünün veya yüzde 15'inin Google'ın anonimleştirme özelliği aracılığıyla adlarını reklamverenlerden gizlediğini buldu. Bu siteler alışılmadık derecede kârlıydı. Analize göre, anonimleştirilmiş yayıncılar, anonim olmayan yayıncılara kıyasla yayıncı başına sekiz kat daha fazla gelir sağladı. Aslında, bu küçük web siteleri alt kümesi, Google'ın örnekten elde ettiği reklam gelirinin tahmini yüzde 60'ından sorumluydu.
Çalışma ayrıca, örneklemdeki, genellikle yanıltıcı içerik yayınlamaktan sorumlu olan sağcı içerik yayıncılarının, Google'ın örneklemdeki web sitelerinden elde ettiği gelirin tahmini yüzde 68'ini veya 48,8 milyon doları oluşturduğunu da ortaya koydu. Buna karşılık, anketimize dahil edilen 1.255 yayıncının bir tahminine dayanarak, solcu içerik yayıncıları, haber web sitelerinden elde edilen yıllık gelirin tahmini yüzde 4'ünü oluşturdu .
Breitbart, Drudge Report ve The Daily Mail gibi genellikle son derece şüpheli ve komplo odaklı içerik yayınlayan aşırı partizan, sağcı web siteleri , örneklemde en çok gelir getiren yayıncılardı. Diğer Google reklam ortakları arasında beyaz üstünlükçü ve Yahudi karşıtı içeriği nedeniyle Güney Yoksulluk Hukuk Merkezi (SPLC) tarafından bir nefret grubu olarak belirlenen VDARE Vakfı , ve SPLC'ye göre, "[Sahip Joseph] Farah'ın paranoyak, gey nefreti, komplocu ve kıyamet vizyonlarını ilerletmek için tasarlanmış manipülatif korku tellallığı ve düpedüz uydurmaları" yayınlayan World Net Daily . 4
Kısacası, aşırı partizan, muhafazakar sahte haberler, Google için son derece karlı bir iştir; bu, neden onlarla ortak olmaya devam ettiğini açıklayabilir ve onlara kimliklerini reklamverenlerden gizleme olanağı sunar. Google'ın hizmet şartları, komplo teorileri ve diğer yanlış bilgilendirilmiş içerikler dahil olmak üzere sahte haberleri yasaklamaz ve Google'ın reklamverenlere yönelik kontrol paneli, sahte haberleri kaliteli gazetecilikten ayırmaz.
Bunun yerine, reklamverenlerin yalnızca reklamlarının sağ siyasetle ilgili içerikte mi yoksa sol siyasetle ilgili içerikte mi görüneceğini seçmelerine izin verilir. Sonuç olarak, reklamcılar güvenli hedef kitleler ve geniş kitleler arasında seçim yapmak zorunda kalır ve farkında olmadan kendi değerlerine aykırı olan grupları ve faaliyetleri finanse edebilirler.
Arka fon
Halkın ve büyük reklamverenlerin tepkisi ile karşı karşıya kalan Google, sahte haber sitelerinin komplo teorilerinden, nefret dolu materyallerden ve düpedüz yalanlardan kazanç sağlamak için baskın reklam ağını kullanmasını defalarca durdurma sözü verdi. Yanlış bilgilerin haber görünümünde artış gösterdiği 2016 başkanlık seçimlerinden sonra Google yaptığı açıklamada şunları söyledi: veya web mülkünün birincil amacı."
, 2017 İlkbaharında reklamverenler için daha fazla seçenek sundu. 6 Google , "Bugünden itibaren, nefret dolu, saldırgan ve aşağılayıcı içerik konusunda daha sert bir duruş sergiliyoruz" dedi. "Bu, insanlara ırklarına, dinlerine, cinsiyetlerine veya benzer kategorilerine göre saldıran veya taciz eden içerikten reklamların daha etkili bir şekilde kaldırılmasını içerir."
Bununla birlikte, CfA'nın sahte haber sitelerine ilişkin derinlemesine çalışması, Google'ın bu tür birçok sitenin baskın reklam ağını kullanmasına izin vermeye devam ettiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca, bu tür pek çok siteye, sayfalarında görünen reklamlara aksi takdirde itiraz edebilecek reklamverenlerden kimliklerini gizleme yeteneği verir.
Google neden bu tür sitelere kimliklerini reklamcılardan gizlemek için araçlar verdiğini söylemiyor. Sadece bazı sitelerin "bu yerleşimleri anonim olarak sunmayı tercih ettiğini ve site adlarını çeşitli nedenlerle reklamverenlere açıklamadığını" söylüyor.
CfA'nın analizi, olası bir nedeni öne sürüyor: para. Haber siteleri analizimize göre, Google , hizmet şartlarındaki boşluklardan ve yayıncıları hakkında sınırlı şeffaflıktan yararlanarak , baskın Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki (GDN) sahte haberlerin aşırı sağcı yayıncılarından büyük olasılıkla önemli kazançlar elde ediyor.
Google'ın Reklam Platformu Nasıl Çalışır?
sayfalarında, uygulamalarında ve videolarında şirketlerin reklamlarını görüntülemek için ortak olduğu 2 milyondan fazla önceden onaylanmış web sitesinden oluşan bir gruptur . Bu ağda reklam vermek, Google'ın kârlılığı için çok önemlidir. Örneğin, 2017'nin ilk çeyreğinde Google , ağdaki sitelere yerleştirilen reklamlardan 4 milyar doların üzerinde gelir elde etti ve dünya çapındaki gelirinin yüzde 16,4'ünü oluşturdu.
beyaz milliyetçiler veya beyaz üstünlükçüler olarak adlandırılan aynı grupların çoğu için bir neolojizm olan "alt-sağ" hareketiyle ilişkili bir dizi site içeriyor . Örneğin, Alman havayolu Lufthansa'nın "şiddet içeren, cinsiyetçi, aşırı ve radikal politik içerik" olarak tanımladığı içerik nedeniyle 1000'den fazla reklamverenin reklamlarını siteden çekmesine rağmen , Breitbart GDN'ye dahil edilmeye devam ediyor. BuzzFeed tarafından yapılan bir araştırma , Breitbart'ın kamuoyunun inkar etmesine rağmen, beyaz milliyetçiler ve neo-Nazilerle özel bağlantıları olduğunu ortaya çıkardı .
Nefret Grubu Reklamcılığı
Google, yüksek derecede ün kazanmış nefret sitelerine karşı oldukça kamuoyuna duyurulan bazı önlemler aldı . Ağustos 2017'de, Charlottesville, Virginia'daki bir saldırının kurbanını karaladıktan sonra neo-Nazi sitesi Daily Stormer'ın alan kaydını iptal etti .
Ancak aynı zamanda Google, nefret dolu içerik ve sağcı komplo teorileri sattığı bilinen diğer birkaç siteyle ortak olmaya devam ediyor. Google görüntülü reklam ağı iş ortaklarından biri, beyaz üstünlükçü ve Yahudi karşıtı içeriği nedeniyle SPLC tarafından bir nefret grubu olarak belirlenen VDARE Vakfı'dır .
AdSense Ayrıca , SPLC tarafından "[Sahip Joseph] Farah'ın paranoyak, eşcinsel nefreti, komplocu ve kıyamet vizyonlarını ilerletmek için tasarlanmış manipülatif korku tacirliği ve düpedüz uydurma olarak tanımlanan bir yayın olan World Net Daily'nin etki alanı genelinde kullanılmaktadır. aşırı sağ ve köktenci dünyaların kenarlarından özenle seçilmiş katkıda bulunanlar.”
2016 seçimlerinin ardından, birçok AdWords ve Doubleclick reklamvereni, reklamlarının nefret söylemi ve aşırılık yanlısı içerikle birlikte yayınlandığını gördükten sonra geri çekmeye başladı. Buna cevaben Google, reklamverenlerin "reklamlarının tartışmalı içeriklere karşı gösterilmesini durdurmasına" izin vereceğini söylediği yeni kontroller sundu.
Bununla birlikte, CfA'nın çalışması, yeni politikanın ve ek araçların, reklamların sakıncalı içeriğin yanında görünme riskini azaltmak için çok az şey yaptığını ortaya koydu. Değişiklikler ayrıca, nefret söylemi ve aşırılık yanlısı içeriğin ticaretini yapanların Google ile olan iş ilişkilerinden kâr elde etmelerini engellemek için çok az şey yaptı.
Sahte Haber Makalelerinin Yanında Görünen Google Reklamlarına Örnekler
Nevada, Las Vegas'taki kitlesel çekimin ardından, Google reklamlarına ev sahipliği yapan birkaç web sitesi, yanlış veya yanıltıcı bilgiler içeren hikayeler yayınladı. Örneğin, muhafazakar provokatör Charles Johnson tarafından yönetilen web sitesi GotNews , 12 Ekim 2017'de "Las Vegas Güvenlik Görevlisi SeanHannity'de İptal Ediyor, Nerede Bulunduğu Bilinmiyor" başlıklı bir makale yayınladı . Doğrulama yapan web sitesi Snopes , makalenin iddiasını "yanlış" ilan etti, ancak Google reklamları hikayenin yanında yayınlanmaya devam ediyor.
Benzer şekilde, 2 Ekim 2017'de The Daily Mirror , "Woman Chillingly , Las Vegas Reveler'ın 21. Doğum Günü Kutlaması'na 'Herkes Ölecek' dedi " başlıklı bir haber yayınladı. Ancak BuzzFeed , güvenlik firmasının CEO'sunun "Pazar gecesi konserde çalıştığını, BuzzFeed News'e bunun yanlış bir rapor olduğunu söylediğini" bildirdi. The Daily Mirror'ın web sitesinde bu haberin yanında Google reklamları da yayınlanıyor .
Google Platformları Sakıncalı Web Sitelerinde Reklamlara Nasıl İzin Verir?
Google'ın politikası , şirketin şu ana kadar çözemediği önemli boşluklarla dolu . Google, belirli gruplara yönelik nefret söylemi de dahil olmak üzere "tehlikeli veya aşağılayıcı içeriği" kısıtlamak için nefret içeriği politikasını genişletti. Ancak hizmet şartları, yayıncıların aşırı partizan sitelerde sıklıkla bulunan komplo ve sahte içerik de dahil olmak üzere yanlış bilgileri teşvik etmesini kısıtlamaz .
Pizzagate " gibi sahtekarlık yapan siteler , yine de Google'ın reklamverenlerinin reklamlarını gösterebilecektir.
" Pizzagate " gibi sahtekarlık yapan siteler - Kuzey Carolina'lı bir adama Washington DC'de yarı otomatik bir silah ateşlemesi için ilham veren yanlış bir hikaye
pizza restoranı - yine de Google'ın reklamverenlerinden gelen reklamları gösterebilecekti."
Kurallar, içeriğin kendisini incelemek yerine, sakıncalı materyalleri bulma ve işaretleme yükünü Google'dan reklamverenlere kaydırıyor. Google'ın sistemine göre, sakıncalı buldukları belirli alan adlarını belirlemek ve kara listeye almak reklamverenlerin sorumluluğundadır.
Ancak Google bunu kolaylaştırmıyor: reklam platformları, reklamverenlerin bir kategori olarak sahte haber sitelerini engellemesine izin vermiyor. Reklamverenlerin yalnızca "politika" gibi geniş konuları dahil etmesine veya hariç tutmasına izin verirler. Bu kategoriyi kara listeye almak, CNN , Breitbart veya WorldNet Daily gibi sıradan haber sitelerini hariç tutabilir .
Reklamverenler belirli uç noktalardaki web sitelerini tanımlayabilseler bile, Google bu yayıncılara sitelerini anonim hale getirerek reklamveren hariç tutmalarını atlatmanın bir yolunu sunar. Bir yayıncı reklam alanını anonim olarak satmaya karar verirse, reklamverenler yalnızca "999188af3695d396.anonymous.google.com" gibi rastgele bir sayı dizisi görür . ” Bu sitelerde reklam satın alan reklamverenler, reklamlarının yanında görünen içeriği göstermeden yalnızca reklamların nasıl performans gösterdiğini görebilir.
Bir reklamveren bir Google temsilcisine şunları bildirdi:
"Tıklamaların yüksek olduğu yerleşimlerden birini kontrol ediyordum. Yerleştirme sitesinde çıplak görüntüler göründüğünde dehşete düştüm !! Metin, hedeflediğim anahtar kelimeleri içeriyordu, ancak anahtar kelimelerin rastgele yerleştirilmiş olduğu sahte bir web sitesiydi !! Şimdi , anonim olarak benzer web siteleri olabileceğinden endişeleniyorum ve bunun üzerinde hiçbir kontrolüm yok .
Reklamverenler, tüm anonimleştirilmiş alanları hariç tutabilir. Ancak bu tür birçok alan adının en yüksek tıklama oranlarına sahip siteler arasında olduğu ve reklamveren açısından tamamen meşru olabileceği bildiriliyor. Başka bir reklamveren bildirdi,
"Bu yerleşimlerden harika sonuçlar alıyorum, sadece bunların ne tür siteler olduğunu bilmek istiyorum."
Google'ın görüntüleme ağındaki web sitelerini anonimleştirme uygulaması, nihayetinde, reklamverenlerin nerede reklam yaptıkları konusunda bilinçli kararlar vermelerini engeller - tam olarak Google'ın onlara vermek istediğini söylediği şey.
metodoloji
CfA , Breitbart (http://www.breitbart.com) ve Drudge Report gibi aşırı partizan yayıncılar da dahil olmak üzere Googl e Görüntülü Reklam Ağı'ndaki 1.255 siyasi haber yayıncısından oluşan bir örneklemden elde edilen reklam gelirini inceledi. (http://drudgereport.com) .
Third Door Media'da ücretli medya muhabiri olan Ginny Marvin, örneği Google Display Planner'da aşırı partizan kategorisinde yer alan site türleriyle ilgili olarak reklamverenler için bir rehber olarak derledi. Google, sahte haber sitelerini bir kategori olarak tanımlamayı ve ayırmayı imkansız hale getirdiğinden, hiper partizanlık bu siteler için en iyi proxy'dir. Bununla birlikte, bu proxy'nin kusurlu olduğunu belirtmekte fayda var: Google bazen tarafsız içeriği partizan olarak yanlış kategorize eder. Örneğin, teknoloji web sitesi trumpex cel.com , Google'a göre "sağcı içeriğe" sahip olarak yanlış etiketlenmiştir. Google, Associated Press'in seçimler sayfasını muhtemelen "alternatif sağ"ın seçim siyasetindeki rolünü kapsadığı için "sağcı" içerik olarak sınıflandırır.
Google için bu yayıncılardan elde edilen potansiyel gelir hakkında herhangi bir ampirik analiz veya sahte veya hileli materyallerin yanında görünen reklamların reklamverenlere yönelik riskine ilişkin bir değerlendirme yapılmamıştır. Konuları sağ veya sol siyaseti (Google tarafından sınıflandırıldığı gibi) içeren 1.255 web sitesindeki Marketing Land verilerini bu analiz için ilk örnek olarak inceleyerek bu boşluğu doldurmaya çalıştık . Marketing Land verileri , tıklama başına maliyetler, haftalık gösterimler ve GDN yayıncısına göre resim reklam boyutu hakkında bilgi sağlar.
Google AdSense'in siyasi içerikli yayıncı site örneklerine dayalı reklamlar yoluyla elde ettiği gelir miktarını tahmin etmek için tıklama başına maliyetlere ve haftalık gösterimlere güvendik.
Terimler Sözlüğü
AdSense : Google Görüntülü Reklam Ağı üye sitelerinin (yayıncıların) reklam alanı satmak için kullandığı, site ziyaretçileri reklamları görüntülediğinde veya tıkladığında gelir elde eden platform.
Anonimleştirme : Google'ın, reklam trafiğini yönlendirmek üzere Ad Exchange yayıncıları ve web siteleri için alan adlarını dinamik olarak oluşturup kaydettirdiği ve yayıncıların reklamverenlere (yani "-.anonymous.google.com") anonim olmalarını sağladığı süreç.
AdWords: Reklamverenlerin Google hizmetlerinde ve Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki milyonlarca üçüncü taraf web sitesinde görüntülenmek üzere reklamları hedeflediği ve satın aldığı platform. Doubleclick for Advertisers , büyük reklamverenler ve ajanslar için AdWords'ün premium bir sürümünü sunar.
Tıklama başına maliyet (TBM veya tıklama başına ödeme): Bir kullanıcı Google tarafından sunulan bir reklamı her tıkladığında yayıncının ve Google'ın kazandığı miktar.
Tıklama oranı : Bir reklama tıklayan kullanıcıların , o reklama maruz kalan toplam kullanıcı sayısına göre oranı.
Çift tıklama AdExchange : GDN yayıncılarının reklam alanı satabilecekleri alternatif bir platform. AdSense ve Doubleclick Ad Exchange, aynı reklam sunma teknolojisine güvenip yayıncılara aynı reklamveren havuzuna erişim izni verirken, yalnızca Ad Exchange satıcıları belirli reklamverenleri engelleyebilir veya alanlarını anonimleştirebilir.
Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) : Google üzerinden reklam gösteren iki milyondan fazla web sitesi ve uygulamadan oluşan ağ. Reklamverenler, bu ağda gösterilecek reklamları AdWords ve DoubleClick aracılığıyla satın alır.
Gösterimler : Yayıncının web sitesinin yüklenme sayısı ve en az bir tam yüklü Google AdSense reklamı döndürür.
Yayıncılar : AdSense veya DoubleClick Ad Exchange aracılığıyla reklam alanı satan web siteleri.
analiz
Sağ Kanat Yayıncılar Daha Fazla Gösterim Üretiyor
Örnek verilere dayanarak , aşırı sağcı haber sitelerinin diğer haber sitelerine kıyasla Google için daha fazla trafik sağladığını ve potansiyel olarak daha fazla gelir elde ettiğini bulduk. Bu, reklamverenler ve marka itibarları için önemli zorluklar doğurur. Breitbart ve Drudge Report gibi sahte haber siteleri olsa da, aşırılık yanlısı ve aşırı partizan web siteleri haber kaynağı olarak nitelendirilebilir . Bu siteler ayrıca, daha yaygın sitelere veya sol eğilimli web sitelerine kıyasla daha fazla gösterim veya internet trafiği oluşturdu. Örneğin, Associated Press seçimleri sayfası haftalık 150.000 ila 200.000 gösterim üretirken, Breitbart 150 ila 200 milyon gösterim elde etti - bu çok daha büyük bir sıra. Daily Mail , Daily Beast'in 50 ila 100 milyonundan daha büyük bir büyüklük sırası olan, etkileyici bir 500 milyon ila 1 milyar gösterim üretti .
Anonim sitelerle birlikte aşırı uç sitelerin dahil edilmesi, reklamverenler için sorunludur çünkü marka güvenilirliğine yönelik risklerin farkında olmayabilirler (ve mevcut raporlar bu riskleri nicelleştirmemiştir). Google şu anda reklamverenlere bu sorunları çözmek için yeterli araçları sağlamamaktadır. Aşırı partizan, sahte haber yayıncıları ve Google geliri arasındaki ilişki henüz ampirik olarak değerlendirilmemiştir . Bu nedenle, Marketing Land tarafından toplanan haber yayıncıları örneğinden Google'ın yıllık gelirini tahmin ettik ve yayıncı özellikleri ile beklenen gelir arasındaki ilişkiyi analiz ettik.
Şekil 1: Yayıncıların Ortalama Haftalık İzlenimleri
Google'ın, Google Görüntülü Reklam Ağı'nın parçası olan anonimleştirilmiş yayıncılardan orantısız miktarda gelir elde ettiğini tespit ettik. Anonim yayıncılar, örneklenen sitelerin yalnızca yüzde 15'ini oluşturmasına rağmen, örnekteki siteler için anonimleştirilmiş yayıncıların AdSense gelirinin yüzde 60'ını oluşturduğunu tahmin ettik. Ayrıca, sol görüşlü içerik yayıncılarının, sağ görüşlü içerik yayıncılarına kıyasla önemli ölçüde daha az yaygın olduğunu ve önemli ölçüde daha az gösterim ve daha az tahmini gelir elde ettiğini bulduk.
Aşağıda tartışıldığı gibi, bu muhtemelen sağcı siteler arasında daha fazla popülerlik ve daha fazla bağlantı ile ilişkilidir. Sağcı yayıncılar tahmini gelirin yüzde 71'ini ve örneklemin yüzde 65'ini oluştururken, sol kanat yayıncılar gelirin yüzde 4'ünü ve örneğin yüzde 13'ünü oluşturdu.
Partizan GDN yayıncıları açısından, Google muhtemelen gelirinin önemli bir bölümünü hem anonimleştirilmiş hem de sağcı yayıncılardan elde etmektedir. Bu eğilim, Google'ı aşırı muhafazakar sitelerden kâr sağladığı için AdSense uygulamalarında nispeten şeffaf kalmaya teşvik ediyor.
Anonim Yayıncılar
Bu çalışmanın anonimleştirme kısmı, Google'ın AdSense anonimleştirme uygulamalarının, anonim olmayan yayıncılara kıyasla örnekte nispeten daha fazla gelirle ilişkili olup olmadığını incelemiştir . Google, sitelerinde kimliklerini reklamverenlerden gizlemek isteyen yayıncılar için dinamik olarak bir alan adı oluşturacak ve kaydedecektir.
10
Çevrimiçi reklamcılar, bireysel anonim alan adları için performans verilerini görüntüleyebilir, ancak bu bağımsız alan adlarının ne olduğunu göremez. Google, reklamverenlere, toplu veya bireysel site hariç tutma yoluyla anonim yayıncıları hariç tutma seçeneği sunar, ancak konu listeleri dışında yayıncı içeriği hakkında bilgi sunmaz.
Google , çoğu yanlış veya komplo içerikli içerik pazarlayan yayıncılardan orantısız miktarda gelir elde ediyor
anonimleştirilmiş
Reklamcılar, anonim yayıncı yerleşim verilerini görüntüleyebilir ve anonim siteleri hariç tutabilir, ancak yayıncının içeriğinin veya sitedeki kullanıcı deneyiminin marka imajını nasıl etkileyebileceğini değerlendiremezler. Google, reklamverenlerin yayıncıların anonimliğini kaldırmaya çalışmasını açıkça yasaklar. AdWords belgeleri, reklamverenlerin yayıncının kimliğini, web sitesini veya anonimleştirilmiş bir alanla ilişkili diğer tanımlayıcı bilgileri belirlemeye çalışamayacağını belirtir. Yayıncı sitelerini kontrol etme yeteneği olmadan, reklamverenler Google'ın hizmet şartlarını ihlal edenleri belirleyip işaretleyemez veya bazı tartışmalı yayıncılarda kalıp kalmamayı makul bir şekilde değerlendiremez.
Google ayrıca yayıncıların sitelerini Doubleclick Ad Exchange'de hem markalı hem de anonim olarak listelemelerine izin verir ve onlara, duruma göre kimliklerini bireysel alıcılara gizleme veya açıklama yetkisi verir. Bu, markalı etki alanı bir reklamveren tarafından engellenen bir yayıncının , aynı etki alanına anonim bir bağlantı yoluyla bu reklamverenin işini yeniden kazanmasına izin verebilir.
Anonimleştirilmiş yayıncılar, alfasayısal bir sorgu dizesi ve ardından - anonim.google.com (ör. 999188af3695d396.anonymous.google.com.) ile görünür. Örneklenen 1.255 GDN yayıncısı arasında (10 Şubat 2017 ile 23 Şubat 2017 arasında toplanmıştır), 184 yayıncı anonimleştirildi veya yaklaşık yüzde 15'i. Google'ın konu listelerine göre, anonimleştirilmiş alan adlarının yüzde 71'i sağcı siyasi içerik barındırıyor. geri kalanlar
politik olarak tarafsız; Google'a göre, anonimleştirilmiş alanların hiçbiri solcu siyasi içerik içermiyordu.
Anonimleştirilmiş alanlar, örneklemdeki sitelerin azınlığını oluştursa da, Google'ın tahmini yıllık gelirine orantısız bir şekilde katkıda bulundular. Tablo 1'de gösterildiği gibi, örnekteki Google'ın ilk on tahmini gelir üreticisinden yedisinin anonimleştirilmiş alanları vardı. 38 İlk on listedeki diğer yayıncılar yalnızca aşırı muhafazakar, sansasyonel sitelerdi: Drudge Report, Breitbart ve Daily Mail 3 Şekil 1 ve Şekil 7'de gösterildiği gibi, Google'ın örneklenen sitelerden yıllık toplam 42.8 milyon dolar gelir elde ettiğini tahmin ettik. anonimleştirilmiş yayıncılar (%60), sağlanmış alan adlarına sahip örneklenmiş yayıncılar ise yalnızca 29,2 milyon $ (yaklaşık %40) elde etmektedir.
"Genellikle yanıltıcı içerikten sorumlu olan sağcı içerik yayıncıları, Google'ın yıllık reklam gelirinin tahmini yüzde 68'ini - veya 48,8 milyon doları - üretti."
anonimleştirilmiş ve anonim olmayan siteler arasında elde edilen ortalama gelir farkı daha da çarpıcıydı (bkz . Şekil 2). Google'ın anonimleştirilmemiş yayıncı başına yıllık ortalama gelir olarak yaklaşık 27.369 ABD doları aldığını tahmin ettik. Anonimleştirilmiş alan adları için Google, yayıncı başına yaklaşık 232.500 ABD doları olmak üzere, yayıncı başına sekiz kat daha fazla gelir elde eder. Anonimleştirme ve artan gelir arasındaki bu olumlu ilişki, yayıncı içeriğinin yandaşlığı, her yayıncı için ortalama tıklama başına maliyet ve yayıncı verileri arasındaki kesinlik (veya istatistiksel hata) farklılıkları hesaba katıldığında bile geçerlidir. Örneklenen yayıncı özellikleri ile örneklenen sitelerden elde edilen tahmini Google yıllık geliri arasındaki ilişkiyi incelediğimizde, anonimleştirmenin gelir üzerinde olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğunu gördük.
38 Yöntemler bölümünde tartışıldığı gibi, tahmini geliri haftalık gösterimlere, tıklama başına maliyetlere ve yüzde 0,1'lik varsayılan tıklama oranına (sektör ortalaması) göre tahmin ettik.
Konu listeleri aracılığıyla muhafazakar olarak sınıflandırılmasa da The Daily Mail , sağcı sansasyonel ve komplocu hikayelerle uğraşan muhafazakar bir İngiliz tabloid yayıncısıdır. Bakınız Dana Nuccitelli , Daily Mail gibi muhafazakar medya kuruluşlarının 'güvenilmez' olmasının nedeni budur , The Guardian, 13 Şubat 2017, https://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent adresinde bulunabilir. /2017/feb/13/this-is-neden-conse rvative- medya-outlet-gibi-günlük-posta-güvenilmezdir.
12
Tablo 1: Tahmini toplam yıllık gelire göre GDN'ye sahip ilk on yayıncı
Pazarlama Alanı veri kümesinde sağlanan aralıklara dayalı olarak gelir, TBM ve haftalık gösterimler için sağlanan tahmini ortalamalar . Tıklama oranı için çevrimiçi reklam endüstrisi ortalaması, yüzde 0,1.
Not 2: Google Yıllık Geliri , şirketin AdSense yayıncıları için gelir paylaşımına ilişkin kendi açıklamalarına dayalı olarak Toplam Yıllık Gelirin yüzde 32'si olarak hesaplanmıştır .
Not 3. *, etki alanını ve ardından anonim.google.com etki alanını belirtir.
Şekil 2: Google'ın örneklenen GDN yayıncılarından elde ettiği tahmini toplam yıllık gelir
site başına 27.369 ABD doları
Sağlanan Etki Alanı
Şekil 3: GDN yayıncıları başına tahmini Google yıllık geliri
site başına 232.585 $
Anonim Alan
14
Şekil 4, regresyon sonuçlarının katsayı tahminlerini göstermektedir. Tam regresyon sonuçları ve model özellikleri Ek'teki Tablo 4'te verilmiştir . Anonimleştirme, Google'ın tahmini yıllık geliri üzerinde olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahipti. Buna karşılık, partizan içeriğinin etkisi bu çalışmada daha az kesindi. Model özelliklerinin hiçbiri partizanlık ve tahmini gelir arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tanımlamadı.
Şekil 4: OLS katsayısı tahminleri, Denk. 2
Anonimleştirme ve gelir arasındaki pozitif ilişki , kısmen anonimleştirilmiş siteler arasındaki yüksek gösterim oranlarından kaynaklanmaktadır . 184 anonimleştirilmiş site (1.255 siteden) toplam haftalık gösterimlerin yüzde 63'ünü, ancak Toplam Tıklama Başına Maliyetlerin yalnızca yüzde 14'ünü oluşturuyordu (Şekil 5). Gösterimler, barındırıcı web sitesinin yüklenme sayısıdır ve en az bir Google AdSense reklamı döndürür; bu, yayıncı web sitesinin tıklandığı ve reklamları tam olarak yüklediği anlamına gelir. Ek'teki Tablo 6'da gösterildiği gibi, haftalık gösterimlerde ilk 13 yayıncıdan sekizi anonimleştirilmiş sitelerdi. En yüksek gösterim oranlarına sahip anonimleştirilmemiş yayıncılar, geliri artıranlara benzerdi: Breitbart, Drudge Report, Daily Mail ve Young Cons. Benzer şekilde, regresyonlardan elde edilen bulgular, anonimleştirmenin ortalama haftalık gösterimler için olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermektedir (Tablo 5).
15
Şekil 5: Örnek GDN Yayıncılarının Özellikleri
Anonimleştirmeyi seçen yayıncıların sansasyonel ve tıklama tuzağı içeriğine sahip olma olasılığı daha yüksek olabilir, bu da sitelerinin tıklanma ve reklamların tam olarak yüklenme sayısını artırır. Clickbait, “asıl amacı dikkat çekmek ve ziyaretçileri belirli bir web sayfasının bağlantısını tıklamaya teşvik etmek olan içerik” anlamına gelir. Daha abartılı veya skandal yaratan başlıkları olan yayıncılar, açıkça dikkat çekmeyi ve web sitelerine daha fazla tıklama almayı amaçlar.
Tıklama tuzağı siteleri, daha fazla kutuplaşmış ve partizan içeriğe, daha olumsuz manşetlere ve kötü amaçlı yazılımlar da dahil olmak üzere daha fazla yanlış bilgilendirilmiş içeriğe sahip olma eğilimindedir. Örneğin, thetrumpmedia.com sitesi (haftada ortalama 375.000 gösterim üretti) , kimliğini gizlemek için anonim bir sunucu kullandığı için dolandırıcılık raporlama siteleri tarafından şüpheli ve "güvenilmez" olarak kabul edildi . Çalışmamızı bitirdikten sonra site çevrimdışı oldu.
Benzer şekilde, trumpinsurrection.com sitesinde çoğunlukla, haber kılığına girmiş yanıltıcı reklamlar ve ziyaretçiler için otomatik olarak açılır pencereler oluşturan reklamlar da dahil olmak üzere reklamlar görüntüledi. Bu iki belirli site Google Görüntülü Reklam Ağı tarafından anonimleştirilmemiş olsa da, web sitelerinin tıklama oluşturmak için aşırı muhafazakar içeriği ve sahte haber olarak gizlenmiş reklamları (potansiyel olarak yasal reklamların yanında) nasıl yayınlayabileceğini gösterirler.
Resim 1: The Trump Media Ana Sayfası (artık mevcut değil)
17
Resim 2: Trump Ayaklanması
.. TRUMP., HABER VİDEOLARI TREND EĞLENCE BUZZWORTHY SPOR ^INS URRECTION *
1969'dan önce mi doğdun? Alabilirsin
DERİN DEVLET HAYVANLARI BAŞKA BİR Muhafazakar Kişiliği FOX HABER'den Uzaklaştırıyor
Her muhafazakar sesin ağını birer birer soymaya çalışıyorlar.
daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulsa da, anonimleştirme, muhtemelen daha fazla tıklama tuzağı ve daha az güvenli içerikle ilişkilendirilir ve anonimleştirilmemiş sitelere kıyasla önemli ölçüde daha fazla sayıda gösterim oluşturur, aynı zamanda kullanıcıları ve yasal reklamverenleri daha büyük bir riske sokar.
Anonimleştirilmemiş siteler arasında tıklama başına maliyetler (TBM) daha yüksekti. Anonimleştirilmiş siteler daha yüksek gösterimler oluştururken, anonim olmayan siteler, tıklama başına maliyeti daha yüksek olan reklamlara sahip olma eğilimindeydi. Tıklama başına maliyet, bir kullanıcı bir AdSense reklamını her tıkladığında yayıncının ve Google'ın kazandığı miktardır, esasen komisyon ücretidir. Örnekteki en yüksek tıklama başına maliyet 5,00 ABD doları (her tıklama için 5,00 ABD doları), en düşük ise 0,00 ABD dolarıdır. Anonimleştirilmemiş yayıncılar, anonimleştirilmiş yayıncılardan biraz daha yüksek bir ortalama tıklama başına maliyete sahipti (0,53 ABD dolarına kıyasla 0,57 ABD doları), ancak önemli ölçüde daha yüksek bir maksimum. Anonimleştirilmiş yayıncılar için maksimum tıklama başına maliyet yalnızca 3,00 dolardı, ancak anonimleştirilmemiş yayıncılar için maksimum tıklama başına maliyet 5,00 dolardı.
Anonimleştirilmemiş yayıncılar arasında daha yüksek tıklama başına maliyetlerin nedenleri belirsizliğini koruyor. AdSense için daha yüksek tıklama başına maliyetler, Kalite Puanları, GDN'deki rakip reklamları ve reklamverenin ürün ve pazarlama kampanyasının kendisi (daha pahalı ürünlerin tıklama başına maliyetleri daha yüksek olma eğiliminde olduğundan) dahil olmak üzere çeşitli faktörlerle ilişkilidir.
Ayrıca Google, reklamları hem kullanıcı hem de yayıncı faktörlerine göre hedefler. Daha pahalı ürünlere sahip reklamverenlerin yalnızca anonimleştirilmemiş sitelerde görüntülenmesi olabilir, ancak Google'ın teklif verme algoritması (kullanıcı ve yayıncı faktörleriyle birleştiğinde) tıklama başına maliyetlerin bir grup arasında diğerine kıyasla genellikle neden daha yüksek olduğunu belirlemeyi zorlaştırır.
Sağ ve Sol İçerik
GDN örneğimizde, yayıncıların çoğunluğunun (%65) öncelikle sağcı içeriğe sahip olduğu belirlendi . Buna karşılık, ağırlıklı olarak sol içerikli yayıncılar, örneğin yalnızca %13'ünü oluşturuyordu (geri kalanların açıkça tanımlanmış hiçbir siyasi içeriği yoktu). Bu, yayıncıların yüzde 65'inin sağcı bir önyargıya sahip olduğu anlamına gelmez, çünkü Google'ın "sağ siyaset" konu listesi, sağ siyaseti siyasi olarak tarafsız (veya sol eğilimli) bir perspektiften tartışan siteleri yanlış sınıflandırabilir.
toplandığından , bu kısmen Amerikan sağ siyaseti hakkında haber sitelerinde daha fazla içeriği yansıtıyor olabilir . Öte yandan, sağcı içerikteki bu eğilim aynı zamanda aşırı partizan muhafazakar sitelerdeki daha geniş artışı yansıtıyor ve iyi - liberal sitelere kıyasla bağlı muhafazakar siteler. Daha iyi bağlantılı ancak daha az güvenilir hiper-muhafazakar siteler üzerine yapılan önceki çalışmaların ışığında, GDN yayıncıları arasında sağcı partizanlık ile sağcı içerik arasındaki ilişki daha fazla araştırmayı hak ediyor.
Şekil 6'da gösterildiği gibi, sağcı yayıncıların Google'ın GDN yıllık gelirinin yüzde 71'ini veya örneklenen siteler arasında 48,8 milyon doları oluşturduğunu, sol kanat yayıncıların ise toplam gelirin yalnızca yaklaşık yüzde 4'ünü veya yaklaşık 3 milyon doları oluşturduğunu tahmin ettik. Bu, sol görüşlü içerik yayıncılarının, sıklıklarına göre bile Google için daha az gelir elde ettiği anlamına gelir. Müstehcen siyasi içeriği olmayan siteler, toplam yıllık gelirin yüzde 28'ini veya 20 milyon doları oluşturuyor. Sağcı ve solcu içerik yayıncıları arasındaki bu önemli gelir farkı, anonimleştirilmiş ve anonim olmayan yayıncılar arasında geçerlidir (bkz. Şekil 7). Bunun nedeni, kısmen sol görüşlü yayıncıların, sağ kanat yayıncılara göre ortalama olarak önemli ölçüde daha az gösterime sahip olmalarıdır.
Sağcı ve solcu içerik yayıncıları arasındaki ortalamaların karşılaştırılması veya t-testi örneği , bu farklılıkları gösterdi; solcu yayıncılar haftada ortalama yalnızca 2.188.816 gösterime sahipken, sağcı yayıncılar haftada ortalama 9.713.027 gösterime sahipti. Sağcı yayıncılar arasındaki haftalık önemli ölçüde daha yüksek gösterimler, sağcı yayıncılar arasındaki daha yoğun ağlara bağlanabilir . Bu, Conservapedia , Rense , Breitbart News ve Daily Caller dahil olmak üzere hiper-muhafazakar merkezlerle ilişkili bu tür sahte haber siteleri ağlarını bulan diğer ampirik araştırmalarla örtüşüyor.
Resim 3: Breitbart
Tişörtler
satın3 al 9 bedava
Google Reklamı
StBNUPFORTHEBRErrBARTEMAILBÜLTENİ E-posta adresinizi girin ekleyin |
P ARAMA O © O ANA SAYFA
BÜYÜK HÜKÜMET BÜYÜK GAZETECİLİK BÜYÜK HOLLYWOOD ULUSAL GÜVENLİK TEKNOLOJİSİ VİDEO SPOR THEWlRES :ilHIBE BREITBART LONDRA BREITBART KUDÜS BREITBART TEXAS BREITBART KALİFORNİYA
Ku
[ETREEDOMUNF
BU CNN: DÜNYA AĞININ DEMOKRAT OSSOFFFLOPS OLARAK HUZURLUĞUYLA alay ediyor
reklamcılık
E-posta adresinizi giriniz
BREITBART HABERLERİNİN GELEN KUTUSUNA ULAŞILMASI İÇİN KAYDOLUN
Sıradaki Trump zaferini tahmin eden adam
DRGIA'NIN YÜKSEK KAZANÇ ÖZEL SEÇİMİ
...LİMON TUZLANIR...
IAN RANCH ETT tarafından
Seçim sonuçları, Gürcistan'daki özel seçimde Cumhuriyetçi Karen Handel'in rakibi Jon Ossoff'u sağlam bir şekilde yendiğini gösterdiğinden , CNN analistleri, sunucu Anderson Cooper ara vermeden önce sonuçlardan hayal kırıklığına uğradı.
' CHARLIE SPIERING tarafından : Q
...SCARBOROUGH: DEMS İÇİN '2010'DAN BU YANA KAYBETMEKTEN BAŞKA HİÇBİR ŞEY' - AHLAKİ ZAFERLER İÇİN ZAMAN BİTTİ'
JEFF POOR tarafından
KRALİÇE'NİN İNGİLTERE PARLAMENTOSUNDAKİ KONUŞMASI TRUMP İÇİN DEVLET ZİYARETİ YAPILMAMASINI ÖNERMİYOR
ile JACK MONGOMERY
DAVA: YASAL YASA YASAL YABANCI AİLESİ, SINIRLANDIRILMASININ DİNİ İNANÇLARINI İHLAL ETTİĞİNİ SÖYLEDİ
LAN A SHADWICK tarafından
ŞİMDİ SATIN AL >
★★★★★★★★★★★
Trump Prophet Açıkça Konuşuyor
viti CURT SCHILLING B
HER NEYSE
ALIR
9-11AM DOĞU PAZARTESİ-CUMA
Breitbart Reklamı
Şekil 6: Yayıncının siyasi içeriğine göre örneklenen sitelerden tahmini Google yıllık geliri
GDN site başına ortalama yıllık gelir 50.000 100.000150.000200.000250.000
21
Çözüm
Bu çalışma, Google'ın reklamcılık hizmet şartlarında yaptığı son güncellemelere rağmen, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki haber yayıncıları ağının, Google'ın finansal yararına, reklamverenlere karşı şeffaf olmadığını göstermektedir. Google , aşırı partizan ve sahte haber sitelerinden kazanç sağlarken , meşru reklamcılar, reklamları sahte veya kötü niyetli içeriğin yanında göründüğünde marka itibarına istenmeyen zararlar verebilir. Bu örnekteki en büyük reklam gösterimleri, anonimleştirilmiş alan adları ve sağcı içerikle ilişkilendirildi. Buna karşılık, solcu içerik yayıncıları hiçbir zaman anonim olmadılar ve önemli ölçüde daha az reklam gösterimi ve tahmini gelir sağladılar. Sol görüşlü içeriğin yayıncıları, sağ görüşlü içeriğin yayıncılarından daha fazla şeffaflığa sahipti , ancak reklam gösterimlerinden yoksundu . Bu çalışmadan, Google'ın hem anonimleştirilmiş hem de sağcı içerik yayıncılarından kâr etmesini bekleyebiliriz . Bu eğilim, Google'ı AdSense yayıncıları ve yayıncı içeriği hakkında ilgili bilgileri gizlemeye teşvik ettiğinden, reklamverenler ve kullanıcılar için sorunludur.
Ek
Ayrıntılı Metodoloji
Bu çalışma için, Google üzerinden reklam yayınlayan bir haber sitesi örneğinden Google'ın yıllık gelirini tahmin ettik. Bu iddiaları ve önerilen metodolojiyi test etmek için ilk örnek olarak Marketing Land'in Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki 1.255 haber sitesindeki verilerini kullandık . Marketing Land örneği çevrimiçi olarak mevcuttur ve 10 Şubat 2017 ile 23 Şubat 2017 arasındaki dönemi kapsar . Veri kümesi, tıklama başına maliyet aralıkları, haftalık gösterimler, resim reklam boyutu ve yayıncı web sitesinin konu listeleri ve alt konu listeleri hakkında bilgiler içerir. Google AdSense'e göre.
Tıklama başına maliyet, bir kullanıcı bir Google Adsense reklamını her tıkladığında barındırıcı sitenin ve Google'ın kazandığı tutardır. Yayıncılar, içerikli reklamları görüntülemek için gelirin yüzde 68'ini alır ve Google, gelirin yüzde 32'sini alır. Tıklama başına maliyet, reklamverenin maksimum teklifi ve Kalite Puanının yanı sıra rakip reklamverenlerin maksimum teklifleri ve Kalite Puanlarının bir kombinasyonu olan AdSense teklif verme süreci tarafından belirlenir. Tıklama başına maliyetler reklama göre değişir ve tek bir yayıncının tıklama başına farklı maliyetlere sahip birden fazla reklamı olabilir. Bu nedenle Marketing Land , yayıncı başına tıklama başına bir dizi maliyet sağlar. Bu bilgileri kullanarak, her yayıncı için ortalama tıklama başına maliyet, minimum tıklama başına maliyet ve maksimum tıklama başına maliyet ölçümleri oluşturduk.
Gösterimler, barındırılan web sitesinin yüklenme sayısıdır ve en az bir Google AdSense reklamı döndürür, böylece web sitesi tıklanır ve reklamları tam olarak yükler. Gösterimler, tek bir yayıncı içinde hem zaman içinde hem de sayfalar arasında değişebilir. Tıklama başına maliyetlere benzer şekilde,
Marketing Land , her yayıncı için bir dizi haftalık gösterim sağlar. Daha sonra her yayıncı için haftalık ortalama gösterim, haftalık minimum gösterim ve haftalık maksimum gösterim ölçümlerini oluşturduk.
Tıklama oranlarıyla birleştirildiğinde, gösterimler ve tıklama başına maliyetler hakkındaki bilgiler, GDN haber sitelerindeki reklamlardan elde edilen geliri tahmin etmemizi sağladı. Tıklama oranı, belirli bir bağlantıya tıklayan kullanıcıların, Adsense reklamını görüntüleyen veya bu reklama maruz kalan toplam kullanıcı sayısına oranıdır ( tıklama sayısının web sitelerinin gösterim sayısına oranı). Marketing Land verileri, haftalık gösterimleri ve tıklama başına geçmiş maliyetleri sağlar, ancak geliri tahmin etmek için gereken üçüncü bileşen olan TO hakkında bilgi içermez . TO'yu tahmin ederken, yüzde 0,1'lik çevrimiçi pazarlama ortalamasını kullandık. TO'lar reklam endüstrisine, ülkeye ve diğer faktörlere göre önemli ölçüde değişebilir. Kesin TO'ları elde etmenin zorluğu kabul edildiğinde, bulgularımızın sağlamlığını test etmek için alternatif bir yaklaşım, Markov zinciri Monte Carlo (MCMC) örneklemesi gibi potansiyel TO'ların olasılıklı bir dağılımını oluşturmak olacaktır. Bu tekniği kullanarak, Google'ın gelirini, daha sonraki tıklama oranlarına dayalı olarak belirleyebilirdik.
Bu ilk analiz için, gelirin hesaplanmasında yüzde 0,1'lik sabit ve ortalama bir tıklama oranı kullanıyoruz. Marvin bir dizi gösterim ve TBM sağladığından, geliri hesaplamaya ortalama, minimum ve maksimum değerleri dahil ediyoruz. Gösterimler, tıklama oranları ve tıklama başına maliyetler hakkındaki bilgileri kullanarak, haftalık toplam geliri hesapladık.
( tıklama oranı) x (haftalık gösterim) x (tıklama başına maliyet) = haftalık toplam gelir
Yıllık geliri , haftalık geliri bir yıldaki hafta sayısıyla çarparak tahmin ettik (yani haftalık gelir x 52). Son olarak, yıllık gelir Google ve GDN yayıncıları arasında paylaştırılır . Daha önce de belirtildiği gibi, yayıncılar içerikli reklamları görüntülemek için gelirin yüzde 68'ini alır ve Google gelirin yüzde 32'sini alır.
Sağ ve sol siteleri belirlemek için GDN konu kategorilerine ve konuların içerik için “sol” veya “sağ” alt kategorileri içerip içermediğine güvendik . Bu konular ve alt konular Google tarafından oluşturulur ve içeriğe atıfta bulunur, ancak web sitesinin genel ideolojisine veya siyasi bağlantısına atıfta bulunmaz. Google'a göre yayıncıların yüzde otuz dördü açık bir sol veya sağ içerikten yoksundu.
Tablo 2, yukarıda açıklanan değişkenler için tanımlayıcı istatistikleri göstermektedir.
Destekleyici Tablolar ve Grafikler
Tablo 2: Özet istatistikler.
Tablo 3: Ortalama tıklama başına maliyete göre GDN'ye sahip en iyi yayıncılar
Not 1: Yıllık gelir, TBM ve haftalık gösterimler için sağlanan tahmini ortalamalar.
24
Tıklama oranı için çevrimiçi reklam endüstrisi ortalaması, yüzde 0,1.
Not 2: *, web sitesini ve ardından anonim.google.com alan adını belirtir.
Tablo 4: OLS: Google Yıllık Geliri ve Anonimleştirilmiş GDN Yayıncıları
Not 1: Parantez içinde sağlam standart hatalar. *** p<0.01, ** p<0.05, * p<0.1
Not 2: Ginny Marvin'in GDN haber siteleri örneğinden alınan veriler (2-10-17 - 2-23-17)
25
Not 1: Parantez içinde sağlam standart hatalar. *** p<0.01, ** p<0.05, * p<0.1 Not 2: Ginny Marvin'in GDN haber siteleri örneğinden alınan veriler (2-10-17 ila 2-23-17)
Tablo 6: Ortalama haftalık gösterim sayısına göre GDN'ye sahip en iyi yayıncılar
Not 1: Yıllık gelir, TBM ve haftalık gösterimler için sağlanan tahmini ortalamalar. Tıklama oranı için çevrimiçi reklam endüstrisi ortalaması, yüzde 0,1.
Not 2: *, web sitesini ve ardından anonim.google.com alan adını belirtir.
26
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar