Print Friendly and PDF

Sana âşık olanın hâkine kurban olurum

 
 

NÂ’T-I ŞERİF

Yâ Muhammed! O büyük ismine hayran olurum.

Yaktığın nûr ile gönlümde hurûşân olurum.

Yâ Muhammed! Ne büyüksün ki, senin nâmını ben,

Ne zaman yâda getirsem hemen insan olurum.

Yâ Muhammed! Seni sevmek, ne saadet beşere,

Sana âşık olanın hâkine kurban olurum.

Yâ Muhammed! O kadar çok ki, günahım, ancak

Seni sevmek ile ben nail-i gufran olurum.

Mazhar olmazsam eğer ben, o senin lûtfuna ah!

Akıbet haşre kadar hüzn ile giryân olurum.

Gel de ey bâd-i sabâ! Al, beni uç Yesribe dek

Ki bu sevda ile ben, müktesib-i can olurum.

«Ümmetimdir» deyiversen «şu Rıza-yı âsi»,

Yâ Muhammed! Ben o dem vâsıl-ı cânân olurum.

Ali Rıza Sağman (1889 — 1965)


NA’T

Gösterdi bu şeb şanını ma’nâde Muhammed

Kıldı hemen ihsânını bâlâda Muhammed

 Feth oldu o dem kudret ile bâb-ı medîne

Ta’lîm edüben ilmini esrâda Muhammed

Sürdüm yüzümü, hasret ile bâb-ı Resûle

 Bezl etti heman hûnunu me’vâda Muhammed

Dostun gamı gaalib olucak âşıkı maglûb

Bildirdi o dem. kim gelir imdâda

Muhammed Zâtıyla sıfat farkını tahkike erersen

Ol hüccete bürhân ile âmâde Muhammed

Hem cânıma cânan nazarı aks olununca

İsm oldu nihân zât-ı müsemmâda Muhammed

Çün baktığı dem lûtf ile Vuslat nazarıyla

Mahv oldu kamu kaldı bu esnada Muhammed

Şeyh Hasan Vuslat

 

NÂ’T-I NEBEVİ

Cânımın cânanı sensin yâ Muhammed Mustafâ

Derdimin dermânı sensin yâ Muhammed Mustafâ

Çıkmadı bahr-i muhabbetten senin gibi Güher

 İİm ü hikmet kânı sensin yâ Muhammed Mustafâ

Cümle âlem ilmine nisbet senin bir katredir

Ma’rifet ummânı sensin yâ Muhammed Mustafâ

Nûr-i zâtındır cihan mir’âtı içre cilveger

Yusufun da ânı sensin yâ Muhammed Mustafâ

Kulluğunla iftihâr eyler Nebiyy ü ger Velî

Cümlenin sultânı sensin yâ Muhammed Mustafâ

Nûr-i zâta mazhar-ı tâm olduğunda şübhe yok

Hakk’ının bürhânı sensin yâ Muhammed Mustafâ


İsmail Hakkı
(Ölm. 1724)

 

 

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar