Kehanet Danışma Şekilleri
“ 1. Küçük bir iple bir aynayı çeşmeye
indirirler, böylece alt kenar suyun yüzeyine değecek, ancak su tarafından
örtülmeyecek; Bunu yaptıktan sonra tanrı ya tütsü ve dualar sunulur, sonra
aynaya bakarlar ve içinde temsil edilen çeşitli şekil ve görüntülerden niyet
hakkında tahminlerde bulunurlar.
“ 2. Lecanomancy, su veya yağ ve şarap
karışımı içeren bir kase ile kehanet.
“ 3.
Aynaların susuz kullanıldığı katoptromansi. Bazen orta kısmına gaster adı
verilen bir su kabında yapılırdı ve daha sonra kehanete Gastromancy denirdi.
“ 4. Gastronomi. Temiz suyla doldurulmuş
ve meşalelerle çevrili cam kaplar kullanıldı. Bir hüddam çağrılır ve bir çocuk,
cinnin su üzerindeki hareketiyle ortaya çıkan tüm görünüşleri gözlemlemekle
görevlendirilir.
“ 5. Onychomancy ' Kirlenmemiş, yağ ve
isle kaplı, güneşe çevirdikleri, ışınlarının yansımasının belirli görüntülerle,
tatmin etmek istedikleri şeyleri temsil ettiğine inanılan tırnaklarıyla yapılan
Onychomancy belirli işaretler ve şekillerle ifade edildiği cilalı ve tılsımlı
kristaller tarafından icra edilir .' ”
Hindistan'da
aynalar kullanıldı ve bazı durumlarda, ruhları ve hüddamları görmesi beklenen
bir çocuğun eline hint yağı döküldü.
Polinezya'da,
toprağa bir çukur kazıldı ve suyla dolduruldu ve rahip, hırsızlığın yazarlarını
keşfetmek için buna bakardı.
Bazı
Kızılderililer, hastalarının, kendileri için iyi olan yiyecek veya ilaçların
resimlerini görmeleri gereken suya bakmalarını sağlar.
Apaçiler
arasında kristal çalıntı malları keşfetmek için kullandılar.
Joseph'in
kadehinin Güney Denizi Adalıları tarafından kullanıldığı gibi kehanet için
kullanılıp kullanılmadığı kesin değildir, ancak Urim ve Tummim'in kristal görme
uygulamasının sonucu olduğundan şüphelenebiliriz. Bu şüphe, Pers şairlerinde
tüm dünyanın ve içinde yapılan her şeyin görülebildiği Kupa Giamschid'e atıfta
bulunulmasıyla desteklenmektedir. Romalılar arasında Varro , Mithridates'in
savaşı konusunda danışılan bir çocuğun hikayesini anlatır ve öğrendiğimiz
kadarıyla çocuklara Fabius tarafından danışılır. Ayrıca bir çocuğun aynada
okuyarak Severus ve Tullius Crispinus arasındaki yarışma konusunu önceden gördüğü
ve kehaneti kahine danıştığı Di dius Julianus'a açıkladığı söylenir.
Casaubon,
kendisine gelen bir adamın eline bir vazo su koyan bir keşişin hikayesini
anlatır ve ikincisi bunun sonucunda vizyonlar görür. Specularii , bir ayna
yardımıyla geleceği sorgulama alışkanlıklarından besbelli olarak
isimlendirilmiştir ve görünüşe göre orta çağda büyük bir takipçi kitlesine
sahip olmuşlardır. Thomas Aquinas fenomenden bahseder ve onu cinnisine haraç
olarak verir, ancak kınanmasına rağmen on altıncı yüzyıla kadar devam etti.
Francis I ve Charles V arasındaki mücadelede Fransızların eyleminin,
Milano'daki olayların ilerleyişini bir aynanın yansımalarında keşfeden bir
sihirbazdan etkilendiği söyleniyordu .
Kaynak:James
H. Hyslop, Ph.D., Ll.D.,Enıgmas Of Psychıcal Research, Mart, 1906
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar