Print Friendly and PDF

Hz. Mevlana Bize de Çocuklarımıza da İmdad Eyler... İnşaallah








Tesadüfen rast geldiğim bu resim bana şu menkabeyi (olayı) anımsattı. Şöyle ki:

Hazret-i Mevlânâ kaddesallâhu sırrahu’l-azîz Efendimizin hayâtında Mevlevî fukarasından bir zat, bir sefer esnâsında gider iken haramiler gelip bu dervişi soymuşlar, kamilen (her şeyini/uryan eder gibi) elbiselerini ve akçesini almışlar. O haramilerden birisi de başında olan sikke-i şerifi alıp kendi başına koyup alay yolu ile; 
“Ne tuhaf külah!” demiş. Bir müddet sonra çıkarıp dervişe vermiş. Bir gün Hazret-i Mevlâna Efendimiz mürîdânına ders okutur iken murakabeye (düşünceye) varmışlar. Bir müddet murakabede durup, sonra başını kaldırıp yine ders ile meşgul olmuşlar. Dersten sonra, bazı yakın müridler bu esrardan sual etmişler. Buyurmuşlar ki, 
“Bir tarihte bizim fukaramızdan bir dervişi haramîler soymuş idiler. Onlardan birisi alay olsun diye bizim alâmet-i şerifimizi alıp başına koyup bir müddet başında kalmış ve sikkemiz altına girmiş idi. Şimdi o adam rûhunu teslim ediyor idi. Şeytan gelip onun imanını çalmaya çalışıp gayret ediyordu. Onun imanını koruyarak şeytanı uzaklaştırıp ve kovdum ve imanla ruhunu teslim etti. 
Zira ki, bizim alâmet-i şerifimizi az bir müddet başına koyup durdu, bize lâyık olan budur ki, o zamanda ona imdat edelim” buyurmuşlardır.
( A.İbrahim Dede, Hatıraları. c. II, s.742 )

Zeki Müren içinde Hz. Mevlana'nın yardım edeceğine inanıyorum.
Ancak ADNAN PEKAK tan helallik alması da gerekiyor.

Şiir
Avuçlarımda yanan ipek ellerin benim mi?
Gülerken yanağında açan güller benim mi?
Gözlerinde tutuşan sonsuz çöller benim mi?
Tanrının  lütfusun sen. 
Benim misin? Benim mi?
Sevdanın damarında akan bir kan gibiyiz…
Bazen sonsuz mutluluk bazen hicran gibiyiz…
Bazen uzun seneler bazen bir an gibiyiz.
Tanrının lütfusun sen.
Benim misin? Benim mi?
Yalvarırım tanrıma ayırma diye bizi…
N’olur hasret bitsin…mutlu et ikimizi 
Doğumdan ölüme dek sevdik birbirimizi
Allah'ın lütfusun sen 
Benim misin? Benim mi?

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar