Kayıtlar

Yayınlar


Aciz Kulun Duası

Ey     Allahım! Ben zayıf düştüğümde ve sıkıntılı günümde, yalvarışım sana erişsin.  Yüzünü benden gizlemez, hemen bana cevap verenimsin.  Çünkü sen, sığınağımız ve gücümüzsün; sıkıntımızda hep yardımımıza hazır ve nazır olansın. Ey Rabbim! Büyüksün ve yalnızsın. Övülmeye layıksın, lütufkar ve sevecensin. Sonsuz sevgin ile kuluna acır öfkelenmezsin. Her zaman sevgini hissettikçe sevincimden ağlıyorum.     Nasıl öveyim ki seni, sana layık övgüler yine senden sanadır. Arşın sahibi Alemlerin Rabbi sensin.     Ezelden Ebede varsın Samedsin.   Arşında meleklerin     “Kuddüs, Kuddüs, Kuddüs” diye tavaf ederler. Süflileri kovan yakıcı/ateşli     meleklerin tazim ile sana boyun eğerler Ey Allahım,     Sevgin uğruna; lütuf ve ihsanını bizlere artır, çok merhamet et.   Rahman ve rahim sıfatınla isyanımı sil. Suçumu benden büsbütün yıka, günahımdan temizle beni. Çünkü isyanlarımı biliyorum,...

Yahudi Mistisizminde, Melekler, İnsanlar Ve İlahi Olan Arasındaki İlişki

Yahudi mistisizminde, melekler, insanlar ve ilahi olan arasındaki ilişki, Tanrı'nın/Yahve'nin mutlak egemenliği altında, meleklerin aracı ve aktif uygulayıcı roller üstlendiği karmaşık ve hiyerarşik bir sistem üzerine kuruludur. Melekler, Tanrı’dan aşağıda konumlanan kutsal varlıklar olarak kabul edilirler ve kutsal metinlerde bazen Tanrı adına konuşan, hatta Tanrı gibi görünen varlıklar olarak tasvir edilmeleri, onların Tanrı'nın gücünün/kudretinin bir tezahürü olarak yorumlanmasına yol açar. Bu ilişki, özellikle Kabala/Yahudi Mistik Edebiyatı geleneğinde derinlemesine işlenmiş ve pratik uygulamalara ( Havas /Pratik Kabala) dönüşmüştür. I. Meleklerin İlahi Olanla İlişkisi: Ruhani Yaratılış ve Kutsal Görevler Melekler, Yahudi düşüncesinde bedeni olmayan, saf ruhlar olarak tarif edilen kutsal varlıklardır. Tanrı'ya olan yakınlıkları nedeniyle kutsal metinlerde zaman zaman "Tanrı'nın oğulları" ( Bene Elohim ) şeklinde anılırlar. A. İlahi Düzenin Ko...