ORTAÇAĞ İSLAM'DA DOĞA, İNSAN VE TANRI
İSLAM
FELSEFESİ
İLAHİ VE BİLİM
Metinler
ve Çalışmalar
TARAFINDAN DÜZENLENDİ
H.
DA1BER ve D. PINGREE
HACİM XLV
ORTAÇAĞ
İSLAM'DA DOĞA, İNSAN VE TANRI
* ABD ALLAH
BAYDAVVTs metni
Tawcdi'ul-Enwar min Matali' al-Enzar
İLE BİRLİKTE
MAHMUD
ISFAHANI'nin yorumu
Matali' el-Anzar,
Şerh Tawali' el-Envar
DÜZENLENMİŞ VE ÇEVİRİLMİŞ
İLE
EDWIN E.
CALVERLEY ve JAMES W. POLLOCK
BİRİNCİ CİLT
BRILL
LEIDEN
- BOSTON • KÔLN
2002
Bu kitap asitsiz kağıda basılmıştır
Kongre Kütüphanesi Yayın Verilerini
Kataloglama
Beydavi, Abdullah ibn Ömer, d. 1286 mı?
[Tevâli el-envar min matali el-ayuar.
İngilizce |
Ortaçağ İslam'ında
doğa, insan ve Tanrı: *Abd Allah Bavdawi'nin metni, l awali 4 al-enwar
min matali' al-anzar> ile birlikte Mahmud İsfahani'nin şerhi, Matali'
al-enzar, şerh Tawali 4 al-enwar / düzenlenmiş ve tercüme edilmiştir
Edwin E. Calvrriey ve James VV tarafından. Pollock.
P. santimetre. —
(İslam felsefesi teolojisi ve bilimi, ISSN 0169-8729; v. 45)
Bibliyografik icfcrcnccs ve indeksi
içerir.
ISBN 9004121021 (ayar: alkali kağıt)
I. İslam- Doktrinler.
2. Felsefe; İslami. I. İsfahan), Mahmud ibn 'Abd al-Rahman, 1275 veya 6-1348
veya 9. Matali 4 al-anzar. İngilizce. II. Calvericy, Edwin Elliott,
1882-1971. MERHABA. Pollock, James W. James Wilson), 1922-IV. Gelgit.
Die Deutsche
Bibliothrk — CIP-Einheitsaufhahme
Ortaçağ İslam'ında
Doğa, İnan ve Tanrı / cd. ve transi. kaydeden Edwin E.
Cah'crley ve James W.
Pollock. - Ix?idcn; Boston; Köln : Brill, 2001 (İslam felsefesi, teoloji ve
bilim; Cilt 45)
BİRİNCİ
CİLT İÇERİĞİ
Teşekkür xv
Çevirmenlerin Girişi xvii
Çeviri, basım ve revizyon üzerine bir not xvii
'Abdullah Beydavi [d. 1316?] xxvi
.Mahmud İsfahani fl276 1348 üzerine bir not] xxxviii
ÇEVİRİ
Mahmud İsfahani'nin Şerhinin Önsözü 3
Konu Metnine Önsöz - Abdullah Beydavi .... 9
İsfahani'nin Beydavi'nin Metnine Şerhi 10'da başlıyor
AI; TH ( ) RS' IN I -ROIMJCT1
MANTIK AKIL AÇMA ÇALIŞMALARI ÜZERİNE
Bölüm 1: Epistemolojinin İlkeleri 28
1 . Bilmenin iki aşaması: bir değişim
arasında. ve b 28
a . Ne olduğuna ilişkin kavram oluşumu
algılanan 28
b . özelliklerine yargısal onay veya muhalefet
konsept oluşturuluyor 28
c . Her aşama ya sezgiyle ya da rasyonel olarak
bilgi edinme 28
2 . Mantıksal akıl
yürütme, böyle bir kazanımın araçları 42
Bölüm 2: Açıklayıcı ifadeler 48
1 . Bir tanımı yöneten
koşullar 48
2 . Tanım sınıfları 60
Razi'nin itirazları 64
Baydawi'nin Razi 68'e cevabı
3 . Tanımlanabilir ve
kesin gerçeklikler 78
Vi
BİRİNCİ CİLT İÇERİĞİ
Bölüm 3: Tartışma 82
1 . Tartışma türleri 82
Analojik çıkarım 82
Araştırmacı tümevarım 82
Açıklayıcı analojik çıkarım 82
2 . Kıyasta analojik çıkarım ve türleri 88
Varsayımsal istisnai kıyas 94
Kategorik bağlayıcı kıyas
ve dört rakam 98
Şekil 1, 2, 3, 4;
Rakamların ve ruh hallerinin özeti 100
3 . Tartışmanın öncül
materyalleri 123
Rasyonalite kanıtı,
retorik, yanılgı üzerine yapılandırılmış argümanlar 123
Otoriter gelenek üzerine
yapılandırılmış argümanlar 133
Bölüm 4: Sağlam mantıksal
akıl yürütmenin ayırt edici özellikleri 137
1 . Sağlam mantıksal
akıl yürütme bilgi sağlar 137
Budistlerin İtirazları 139
Geometricilerin İtirazları 147
Bilgi veriminin sonuçları 151
2 . Bilgi için sağlam mantıksal akıl yürütme yeterlidir
Tanrı'nın 158
3 . Bilgi için sağlam mantıksal akıl yürütme zorunludur
Tanrı'nın 161
BİRİNCİ KİTAP
GERÇEK! 1 MÜMKÜN
Bölüm
I: Evrenseller
Bölüm I: Bilinen şeylerin sınıflandırılması 171
1 . Asha'irah ve
Mu'tezile'ye göre 171
2 . Filozoflara ve
Mütekellirnun'a göre 176
Bölüm 2: Varlık ve Yokluk 180
1 . Varlık anlayışı
sezgiseldir 180
2 . Varlık, tüm
varlıklar arasında ortaktır 187
Olumsuzlamadan bir kanıt 189
3 . Varoluş, mahiyetlere
bir ilavedir 191
CONTENTS OF VOLUME ONE
VU
Eş'ari'nin değişken argümanı %1
Gerekli varlığın özel durumu 198
Filozofların değişken argümanı 209
Sonuç 211
4 . Dışarıdan var
olmayan kesin değildir 213
Mu'tezile'nin yokluk hakkındaki iddiası 217
5 . Öznitelik durumu
hariç tutulacaktır 221
Bölüm 3: Mahremiyet 229
1 . Mahiyetin kendisi
hakkında 229
2 . Mahiyet sınıfları 234
Basit mahiyete ilişkin sonuç 239
Ayırt edilebilir
parçalara sahip bileşik mahiyete ilişkin sonuç 241
İç içe geçen
parçalarla kompozit mahiyete ilişkin sonuç 242
3 . Bireyleşme 243
Bireyleşmenin varoluşsal olup olmadığı 247
Ben filozofların doğal sonucu 250
Bölüm 4: Gereklilik ve
olasılık, sonsuzluk ve zamansallık 255
1 . Bu özneler hiçbir fikri olmayan entelektüel varlıklardır.
dış varoluş 255
2 . Zorunluluğun ayırt
edici özellikleri 261
3 . Olasılığın ayırt
edici özellikleri' 266
Olasılık, olası bir gerçekliğin
bir nedene ihtiyaç duymasını sağlar 266
Olası bir gerçekliğin hiçbir durumunun önceliği
yoktur' 281
Olası bir gerçekliğin
varlığı etkili bir nedene bağlıdır 283
Olası bir gerçeklik var
olduğu sürece fiili nedene ihtiyaç duyar 284
4 . Etcrnitv 287
5 . Geçicilik 290
Zincir 5: Tekillik ve Çoğulluk 300
1 . Tekillik ve
Çoğulluğun Gerçek Doğası Üzerine 300
Tekillik özü itibarıyla çoğulluğun karşıtı
değildir 304
2 . Tekillik sınıfları 307
Vlii
BİRİNCİ CİLT İÇERİĞİ
3 .
Çoğulluk sınıfları 310
Siyah/beyaz kontrastına ilişkin itirazlar 319
Bazı sonuçlar iU1M 320
Bölüm 6: Sebep ve Sonuç 326
1 . Sebep sınıfları 326
2 . Çoklu nedenler ve
sonuçlar 329
3 . 'Amacın etkili tavası ile arasındaki fark
sınırlayıcı koşulu 336
4 . Bir şeyin hem alıcı hem de aracı olup olamayacağı
nedensellik aynı anda 336
Bölüm
2: Kazalar
Bölüm 1: Genel konular 341
1 . Çeşitli tesadüfi
nitelikler 341
2 . arasında geçiş yaparken kazaların imkansızlığı
alt tabakalar 346
3 . Bir kazanın başka bir kazada devam edip edemeyeceği
kaza . 348
4 . Kazaların kalıcı
sürekliliği olup olmadığı 351
5 . Bir kazanın iki kazada yaşanmasının imkansızlığı
alt tabakaları aynı anda 355
Bölüm 2: Miktar 360
1 . Miktar sınıfları 360
2 . Özünde ve tesadüfi
olarak nicelik 363
3 . Büyüklüklerin
Varolmayan Doğası Üzerine 365
4 . Zaman süresi 372
'Zaman süresinin dış
varlığı: 372'ye karşı
argümanlar
Zaman
süresinin dış varlığı: .... için argümanlar 373
Zaman süresinin doğasına ilişkin teoriler 381
5 . Yerleştir ve
geçersiz kıl 387
Yer teorileri 387
Bölüm 3: Kalite 405
1 . Duyusal nitelikler 405
niteliklerin sınıfları 405
BİRİNCİ CİLT
İÇERİĞİ ix
Dokunma duyumları 408
Sıcaklık: ısı 408
Sıcaklık: soğuk 411
Nem 412
Ağırlık 413
Doku 416
Görme duyumları 418
Renk gücü 421
Işığın doğası 422
İşitme duyumları 427
Tat duyuları 431
Koku duyuları 433
2 . Psişik nitelikler 434
Yaşayan doğa [ya da yaşam ve onun yokluğu]
434
Algı ve bilgi 439
Zihinsel formun sonuçları 457
Rasyonel ruhun
entelektüel gelişiminin dört aşaması 460
Özerk eylemin gücü ve
istekli doğa 463
Zevk ve acı apaçık kavramlardır 469
Sağlık, hastalık ve ilgili duygular 471
3 . Büyüklüklere özgü
nitelikler , 476
4 . Yatkınlığın
nitelikleri 477
Bölüm 4: İlişki Kazaları 479
1 . Dış
varoluşta görünüp görünmedikleri 179
2 . 'Placc-nerede'
vakası 482
Nicelik, nitelik, konum
ve konumdaki kademeli hareket değişimi 488
Kademeli hareket
değişiminde zorunlu olarak yer alan genel faktörler 498
Kademeli hareket
değişikliğini gerekli kılmak için gereken kuvvet türleri 506
Düz çizgi hareketi yön
değiştirdiğinde sükunetin oluşup oluşmadığı 510
3 . Birleşik ilişki
durumu 512
Birleşik ilişkide öncelik 518
BİRİNCİ CİLT
İÇERİĞİ
Bölüm
3: Maddeler
Bölüm 1: Cesetler 523
1 . Bir 'beden'in tanımı
523
2 . Vücudun bölümlerine
ilişkin önde gelen doktrinsel teoriler 533
Bir cismin bölünmez
atomlardan oluşan bir bileşik olduğu yönündeki Kelâmcıların delili 534
Filozofların atomlardan
oluşan cisimlerin bileşimine karşı argümanları 546
Filozoflar bedenin kendi
içinde bir süreklilik olduğunu ve sınırsızca bölünebileceğini söylüyorlar 553
Filozofların cisim öğretisinin sonuçları 558
3 . Vücut sınıfları 571
Basit gövdeli gök küreleri 571
Kürelerin varlığının
sonuçları: onların ruhani doğası 585
Kürelerin varlığının
sonuçları: dairesel dönüşte hareket 589
Basit gövdeli gök küreleri kürelere
sabitlenmiştir 592
Basit gövdeli elementler: ateş, hava, toprak, su 593
599 elementinden yapılır
4 . Zamansal fenomen
olarak Bixlies 603
Filozofların kozmogoni teorileri 603
Bedenlerin zamansal doğasına ilişkin argümanlar 611
Bedenler geçmişteki
sonsuzlukta mevcut olsalardı hareketsiz kalırlardı 611
Bedenler olası gerçekliklerdir ve arkın neden
olduğu 620
Bedenler zamansal olgulardan ayrılamaz 624
Bedenlerin zamansal doğasına karşı argümanlar 625
5 . Sınırlı kuruluşlar
olarak kuruluşlar 639
Bölüm 2: Maddi olmayan önemli varlıklar 644
1 . Maddi olmayan maddi
varlıkların sınıfları 644
2 . Göksel sistemin
akılları 648
Göksel sistemin akılları
maddenin sınırlarını aşar 659
3 . Göksel sistemin
ruhları 661
4 . İnsan 'akılcı
ruhlarının' maddi olmayan doğası 666
CONTENTS OF VOLUME ONE
XI
Akıl, rasyonel ruhun
maddi olmayan doğasına dair kanıt sağlar 667
Rasyonel
ruhun Tanrı hakkındaki bilgisi
madde olarak bölünebilir 667
Rasyonel ruhlar
zıtlıkları aynı anda algılayabilir 672
Maddi bedenler
olarak tasarlanan rasyonel ruhlar özgürce düşünemezlerdi 673
sınırsızca kavrayabilirler 677
Maddi bedenler
olarak tasarlanan rasyonel ruhlar tümelleri algılayamıyordu 679
Gelenek, rasyonel ruhun
maddi olmayan doğasına dair kanıt sağlar 681
5 . Radonal
ruhların zamansal
doğası 684
6 . Rasyonel ruhun bedenle bağlantısı ve
içindeki yönetim 690
Dış algının güçleri 693
Görüş 693
İşitme 697
697 kokusu
Lezzet 698
öğesine dokunun . 698
İç algının güçleri 699
Koordinasyon 699
Hayal Gücü 701
Tahmin 702
Mcmory r 703
Yürütme ..... 704
İsteğe bağlı ve seçmeli
vücut hareket değişikliği yetkileri 707
Doğal olarak otonomik
olan vücut hareket değişimi güçleri 709
7 . Rasyonel ruhun kalıcı olarak hayatta kalması
cesedin ölümü 716
İKİNCİ
CİLT İÇERİĞİ
KİTAP İLAHİ
GERÇEKLER
Bölüm
I: Tanrı'nın özü
Bölüm 1: Tanrı hakkında kapsamlı bilgi 727
1 . Dairesel ve sonsuz
tarama argümanlarının geçersiz kılınması 727
2 . Gerekli Varlığın
Varlığının Kanıtı 740
3 . Tanrı'nın özüne
ilişkin deneyimsel bilgi 744
Bölüm 2: Tanrı'ya tam olarak atfedilemeyen
nitelikler 749
1 . Allah'ın hakikati ile hakikati arasındaki benzerliğin
dışlanması
başkası 749
2 . Bedenselliğin ve bölgeselliğin
hariç tutulması 755
Tin- bedenselcilerin tartışması 758
3 . Birliğin ve
bedenlenmiş ikametin dışlanması 761
4 . Zamansal olayların varoluştan dışlanması
Tanrı'da 767
5 . Duyusal niteliklerin
hariç
tutulması 778
Bölüm 3: İlahi tekillik doktrini 784
1 . Müslüman
Filozofların ve Kelâmcıların Argümanları 784
Bölüm
2: Tanrı'nın sıfatları
Bölüm
I: Yerleşik nitelikler, Tanrı'nın fiillerinin temeli .... 803
1 . Özerk eylemde
Tanrı'nın her şeye gücü yetmesi 803
Mantığın
bazı problemleriyle ilgili ilahi her şeye gücü yetme .... 812
Tanrı'nın
özerk eylemdeki her şeye gücü yetmesi her şeyin üzerindedir
olası gerçekler 821
2 . Tanrı'nın her zaman
mevcut olan her şeyi bilmesi 829
Farklı bir argüman 839
Sonuç I: Tanrı tüm akledilirleri kuşatır 842
Sonuç 2: Tanrı'nın
'bilgisi' ve 'gücü' Kendisinden farklı varlıklardır 848
İÇİNDEKİLERVOLUMETWO XÜi
3 . Clod'un yaşayan doğası 867
4 . Tanrı'nın
isteği 868
Tanrı'nın iradesi geçici bir olgu değildir 875 _
Bölüm 2: Tanrı'nın fiillerinin temeli olmayan diğer nitelikler
.... 879
1 . Allah'ın işitmesi ve
görmesi 879
2 . Tanrı'nın konuşması 884
Tanrı'nın söylediği söz doğrudur 886
3 . Tanrı'nın
ölümsüzlüğü 887
4 . Eş'arî'nin vasıf
olarak adlandırdığı diğer vasıflar 890
5 . Tanrı'nın 892 olma üretimi
6 . Allah'ın ahirette
müminler için güzel görünürlüğü 896
Mu'tezile'nin ihtilaflı delilleri 906
Bölüm
3: Tanrı'nın eylemleri ve insanlığın eylemleri [konulara göre]
1 . İnsanlığın Eylemleri
Üzerine 915
Mu'tezile doktrini, insan fiillerinde
''Özerklik'' 921
Asha'irah doktrini, insan fiillerinde “Zorlama” 929
2 . Tanrı, ahlaki olguları irade eden kurumdur.
tüm yaratıklar 931
3 . İyiyi ve kötüyü
tahmin etme üzerine 941
4 . Tanrı'nın hiçbir
yükümlülüğü yoktur 945
5 . Gcxi'nin eylemleri
gizli amaçlara dayanmıyor 948
6 . Yüklenen yükümlülükler Allah'ın insanlığa bir uyarısıdır
nihai yaşam değerlendirmesinin 952
ÜÇÜNCÜ KİTAP
GERÇEKLER KAHRAMAN
Bölüm
1: Peygamberlik [konulara göre]
1 . İnsanlığın
Peygambere İhtiyacı 959
2 . Mucizelerin
olasılığı (psikoloji ve dinde) .... 968
3 . Hz.Muhammed'in
Peygamberliği 984
Brahmanların akıl hakkındaki doktrininin reddedilmesi .... 995
Yahudilerin Mozaik I aw 1000 hakkındaki
doktrininin çürütülmesi
4 . Peygamberlerin
Suçları 1003
Suçlama kötülüğü önleyen
psişik bir ele geçirilmedir 1014
5 . Peygamberler
meleklerden üstündür 1017
XlV
CONTFATS OF VOLUME TWO
6 . İlahi lütuf
işaretleri [azizlere ve peygamberlere verilen] 1023
Bölüm
2: Yeniden yapılanma toplantısı ve ücret [konulara göre]
1 . Yok olanın
restorasyonu 1027
2 . Diriliş. İnsan
bedenlerinin birleştirilmesi 1036
Vücudun atomik
salkımlarının gerçekten yok edilip edilmeyeceği ve ardından 1042'ye geri
getirilip getirilmeyeceği
3 Bahçe ve Ateş 1043
Bahçe ve İrlanda yaratılmış varlıklardır 1048
4a. Mükâfat ve ceza hakkında Mu'tezile 1052
4a. Ödül ve ceza hakkında Aşa'irah 1064
5 Bağışlama ve şefaat lor
tlio.se suçlu
korkunç büyük günahlar 1073
6 Kabir azabı mutlaka kazanılmıştır . 1078
7 Diğer geleneksel doktrinler 1080
8 'İnanç' ve delilsel
uygulama' terimleri
dini kod 1081
Bölüm
3: Müslüman topluluğunun üst düzey liderliği [konulara göre:
1 Dini bir lider atama yükümlülüğü hakkında 1089
İnsan
geleneğinin Sünni Asha'irah argümanı
sorumluluk 1089
İlahi hayırseverliğin İmamiye
argümanı .... 1093
2 .
Bir İmamın
Nitelikleri 1095
Suçsuzluk bir önkoşul değil 1098
3 İmam atanırken aranacak kriterler 1101
4a.
Gerçek İmam, Peygamberi değiştirmiştir: Ebu Bekir
Sünni doktrini 1104
4b.
Peygamber'den sonra hak olan imam: 'Ali in Slii'ah
doktrin 1112
5 1'Sahabenin fazileti 1133
Romanizasyon Tablosu 1137
Sözlük ve 1139
Kitap I, Bölüm 3 1149'a ilişkin
resimler
Kaynakça 1157
Dizin 1163
ACKN(
)VVLE1X;M ENTS
İşiten,
onaylayan ve böylece alan herkesle dost olan nazik Yaratıcıya ,
Ve
yazan ve dua eden Edwin ve Eleanor Calverley'e,
Konuşan ve emanet eden Elmer ve Eva Douglas'a,
Ve
imanla ve gençlerin yardımıyla cesaretlendiren Rachel Pollock'a da,
"Size şükranlarını sunanların arasındayız."
Bloomington'daki
Indiana Üniversitesi'ndeki kütüphaneci ve öğretim elemanlarının mutlu ortamını
da her zaman aklımızda tutuyoruz. Bunlardan biri, başlangıçta mevcut kelime
işlemci fikrine zihinsel olarak dokunarak şunu söyledi: "Bu olmadan, o
kitap projesi mümkün değil!" Oradaki diğerleri, iki kaynak basılı baskının
çalışma fotokopilerinin yapılmasına ve Princeton Üniversitesi Kütüphanesi
koleksiyonlarından satın alınan mikrofilm üzerine dört el yazmasının aynı
kullanım için büyütülmüş halinin basılmasına yardımcı oldular. Ve diğer
kütüphaneciler bu amaca az ya da çok hizmet ettiler. .
Aynı
şekilde, başlangıçta bazı bölümleri okuyup destekleyici tavsiyeler veren Iowa
Üniversitesi Din Okulu'ndan Profesör James C. Spalding'e, editoryal format ve
üslup konusunda nazik rehberlikleri için kuzenler Max ve Dorothy Davidson'a ve
birader John C.'ye içten teşekkürler. Sözdizimsel perspektifin zamanında
düzeltici ayarlanması için Pollock . Aslında bu çeviriyle konuşan herkes, onun
geliştirilmesini amaçlamış olacaktır.
Pek
çok başka ruh da orada,
Genişleyen ilgi çemberleri içinde—
Nominal
çevrelerin, dünya çapında, tüm zamanların ötesinde -
“Fa-nahnu lakum min al-shâkirïn”,
Çeviride,
yukarıda.
James
W. Pollock
Bu
sayfa bilerek boş bırakılmıştır
TRANSI
ATO RS'İN GİRİŞİ
Çeviri, Baskı ve Revizyon Üzerine Bir Not
Edwin
Elliott Calverley (1882 1971), Mahmud el-İsfahani'nin Matai ? el-enzar. Şerh
Tevâli'l-envar, konu metniyle birlikte 'Abdullah el-Beydâvî'nin Tevâli?
el-envar min matai? El Enzar.
Bu
iki eser, önce 1305/1887'de İstanbul'da litografi ile, burada 'L' olarak
belirtilen, daha sonra 1323/1902'de Kahire'de burada 'T' ile gösterilen dizgi
ile matbaalarda çok nüsha halinde birlikte basılmıştır . Bu iki basılı baskıda,
el-Beydavi'nin kısa metninde yaptığı her bölümü , İsfahani'nin o bölüm
hakkındaki şerhinin sunumu takip ediyordu . T'nin editörleri, metni mevcut
metinlerle kontrol ederken çalışmalarını L.'ye dayandırdılar . L'nin yazım
hatalarının çoğunu düzelttiler ancak süreçte bazı yazım hatalarını da
eklediler.
Calverley,
İsfahan'ın mükemmel bir el yazması kopyasını satın aldı! Görevlendirdiği bir
temsilci aracılığıyla İstanbul'dan gelen bir şerh ve kendisi belirlemiştir
(taslağındaki kendi el yazması “MS 875”, tamamlandığı Hicri tarihten itibaren,
a.ii. 875/MS 1470. Editörün başka
bir metni kullanması nedeniyle). MS ayrıca 875 tarihli, Calvcrlcy'nin el
yazması burada sadece 'MS' olarak adlandırılmıştır. L ve T ile birlikte 'MS'ye
bir çeviri kaynağı olarak yakından bakılmıştır. Lilly Kütüphanesi, Indiana
Üniversitesi, Bloomington'da okunabilir.
Müslüman
Dünyası'nda yayınlanan bir makalede eserinin bir özetini ve satın aldığı el
yazmasının bir açıklamasını yazdı ve burada eserinin bir an önce yayına hazır
olacağı umudunu dile getirdi. Calverley'in materyallerindeki tarihlerden
hareketle, bu çift metin üzerindeki çalışması yaklaşık 1930'ların ortasından
(çeviri ms. 168'de "5 Ağustos 1937") 1960'ların başlarına kadar
uzanıyordu (I. s. 88'de "24 4 63") ). “Çevirinin Sonu, 20 Eylül 1962
EEC” diye yazdı:
1 “Al-Beydawi'nin .Vftv<* al-Anzar, a Systematic
Theology of Islam\ Muslim Wwld r Si (1963; [293]-297.
xvni
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar