Print Friendly and PDF

GÜNEY HİNDİSTAN'DA BÜYÜ VE BÜYÜCÜLÜK



HÜSEYİN RANDATANI

GÜNEY HİNDİSTAN'DA BÜYÜ VE BÜYÜCÜLÜK

MALABAR'IN MAPPILA
TOPLULUKLARININ GİZLİ UYGULAMALARI 
ASMA' VE THALSAMAT )

Okültizm , doğaüstü güçler veya varlıklarla bağlantılı çok çeşitli teori ve uygulamaları kapsar. Bu tür inanç ve uygulamalar tarih boyunca tüm insan toplumlarında hem doğası hem de toplumların onlara karşı tutumu açısından önemli farklılıklarla ortaya çıkmıştır. Okültistlerin doğa yasalarını kendisinin veya müşterilerinin yararına değiştirme yeteneğine sahip olduğuna ve bu tür inançların din tarafından güçlendirildiğine inanılmaktadır. Astroloji, kehanet, büyü, büyücülük ve büyücülük, okültizmin tüm insan toplumlarında ortak gibi görünen farklı yönleridir.

Popüler anlamda okültizm, bir yandan Helenistik büyü ve simyadan, diğer yandan da Yahudi mistisizminden kaynaklanan eski bir gizli felsefedir. İslam'da okültizm, maneviyatın ( ilm-al Ruhani) alt kolu olan al rukya veya simiya (beyaz büyü) olarak bilinir ve genellikle yüksek ve Tanrı ile ilgili olan ('ulwi ve rahmani) olmak üzere iki kola ayrılır. ve alçak ve şeytani olan (sifla veya shaitani), ikincisi ise asıl kara sanatla ( sihr ) bağlantılıdır. Allah'ın isimleri ve Kur'an ayetleriyle bağlantılı olanlar dışındaki tüm okültist uygulamalar İslam hukuku tarafından kınanmıştır. 3

Okuma yazma bilmeyen Mappilas arasında okültizm yaygın bir olgudur. Çoğunlukla İslam hukukunun onayladığı beyaz büyüye güvenirler ve bu amaç için Müslüman din adamlarına yaklaşırlar. Bu ilahiyatçılar, hastaları Allah'ın yüce sıfatları (Es-me'al Hüsna) ve Kur'an ayetleriyle tedavi ederler. Onlar herhangi bir Sufi tarikatına mensup olan dindar insanlardır. Bunların çoğu Seyyid ailelerine mensuptur ve çok azı da ulema sınıfındandır; ilki Tangallar, ikincisi ise Musliyarlar olarak biliniyordu.

, bir okültist olarak pratiği için rızasının (ijaza) gerekli olduğu bilgili bir rehberden (Mürşid) almalıdır. Rehberin silsilesi, bu gizli bilginin kaynağı ve otoritesi kabul edilen Hz. Muhammed'e ulaşmalıdır Ayrıca uygulayıcının dini kanunlara sıkı sıkıya bağlı kalması ve kötü alışkanlıklardan tamamen uzak durması gerekir. Tedavide Kuran ayetlerinden yararlanma konusunda çok dikkatli ve dikkatli olmalı , büyücülük, kara büyü, astroloji gibi yasaklanmış uygulamalara asla başvurmamalıdır. 4

sihr ) uygulayan kişilere büyücü ( sahir ) adı verilir; Mappila'nın eşdeğeri Isminte Panikkaran veya Kanakku nokkunnavan'dır Okuma yazma bilmeyen Mappila'lar, bu büyücülerin kara büyü yaparak sadece hastalığa değil aynı zamanda ölüme de neden olabileceğine inanıyor. Büyücülük, büyücülük ve kara büyünün etkilerini savuşturmak için falcılar, kehanetçiler, sihirbazlar, şeytan kovucular ve diğerleri gibi bir dizi paralı askerle meşgul olurlar. 6

Okültizm üzerine iki Arapça-Malayalam eseri Mappilas arasında popülerdir: Upakara Saram veya Upakara Tarjuma (Faydalı Anlam veya Faydalı Çeviri) ve Paropakaram veya Soluk Ulsaram (Karşılıklı yararların veya çeşitli İç Anlamların Çevirisi). 1310/1892'de yazılan ikincisi, 1306/1888'de yazılan ilkinin gözden geçirilmiş baskısıdır. Her iki eser de Makhdum Zainuddin Kutty.Musliyar'ın oğlu Konganam Veetil Ahmad Bawa Musliyar (ö. 1314/1896) tarafından yazılmıştır. Yazarın iddia ettiği gibi eserleri, konuyla ilgili altmış Arapça eserden referans alınarak derlenmiştir. Kara Büyücüler veya büyücüler çoğunlukla eskilerin kullandığı geleneksel sırları takip ederler. Yukarıdaki eserde bu sırların çoğundan bahsediliyor, ancak bunların din tarafından yasaklandığı uyarısıyla.

Astroloji

Astroloji, gök cisimlerinin, özellikle de gezegenlerin ve yıldızların, bir şekilde ay altı dünyadaki değişiklikleri belirlediği veya gösterdiği varsayımına dayanarak geleceği tahmin etme yöntemidir. Bu varsayımın teorik temeli tarihsel olarak Helenistik felsefeye dayanmaktadır ve ilk olarak antik Mezopotamya'da kategorize edilmiş ve kataloglanmıştır. İslam medeniyetine sekizinci ve dokuzuncu yüzyıllarda Yunan, Hint ve Fars akımları aracılığıyla girmiştir. İlk Müslüman entelektüeller astrolojiye çok önem verdiler, ancak dünyaya ilahi müdahaleyi ve insanın iradesini reddettikleri için ilahiyatçıların saldırılarına maruz kalan astrolojinin, Müslüman entelektüellere olan çekiciliği hızla azaldı. Ancak doğaüstü gücü, dini itirazlara rağmen Müslüman kitlelerin günlük yaşamını derinden etkilemişti.

Mappila'lar sıklıkla Hindu astrolojisini takip ediyor ve burçlarını öğrenmek için Kanishan veya Panikkar adlı Hindu astrologlara yaklaşıyordu. Çoğu zaman bazı Mollalar ve büyücüler (sahir) de astrolojiyle uğraşırlar ve bu tür insanlara yukarıda bahsedildiği gibi Kanakku nokkunnawar adı verilir . Paropakaram'ın yazarı astrolojinin sırlarını tüm detaylarıyla uzun uzun anlattıktan sonra, okuyuculara astrolojiye inanmanın ve astrolojiyi uygulamanın İslam'da yasak olduğunu tavsiye ediyor. Yazar aynı zamanda bir ilahiyatçıdır, eserindeki astrolojinin tanımını, bunun çalışma amaçlı olduğunu ve yöntemi bilmek olduğunu, ancak ona inanmak veya uygulamak için olmadığını söyleyerek haklı çıkarmaktadır. 9

Ebced Sayısal Sistemi: Yukarıda da belirtildiği gibi Mappila astronomisi Arapça metinlere göre sürdürülmektedir. Büyülü eserlerin tamamı belirli hesaplamalara göre yapılır ve her Arap alfabesine sabit bir sayı verilerek hazırlanır . Arap alfabesi

sekiz gruba ayrılmış yirmi sekiz harften oluşur. Birinci grupta a, b, j, d harfleri bulunduğundan sayısal sisteme Hisab-el Ebced (ebced hesabı) adı verilmiştir. Bütün düzenleme eski semitik alfabelere uygun olarak yapılmıştır. Sekiz harf grubu ve bunlara karşılık gelen sayısal değerler şunlardır:

a, b,j,d

1,2,3,4

h,w,z

5,6,7

s, t, y

8, 9,10

k,l,m,n

20,30,40,50

S,'a,f,'s 60,70,80,90

Qr,sh, t 100.200, 300.400

inci, kh, d 500.600.700

z,'z,gh 10

800.900.1000

zodyakın on iki işareti (rashi) (buruj / nakshatam), yedi gezegen (tali; veya graham) ve dört element (unsur veya kur) ile bağlantılı olduğuna inanılmaktadır .

İşaretler (rashi)

Yunan

Arapça

Malayalamca

Koç burcu

Hami

Madam

Boğa burcu

Sevr

Idavam

İkizler burcu

Jauza

Midhunam

Kanser

Sartan

Karkkidakam

Coğrafya

Esad

Çingam

Başak

Sünbül

Kanni

Terazi

Mizan

Tulam

Akrep

'Akrab

Vrikshikam

yay Burcu

Qaw'lar

Dhanu

Oğlak

Jady

Makaram

Kova

Dali

Kumbham

balık Burcu

kulübe

Meenam

Gezegenler

Yunan

Arapça

Malayalamca

Güneş

Şems

Süryanice

Ay

Kamer

Chandran

Jüpiter

Müşteri

Vyazham

HAYIR.

Zodyak işaretleri ve bunlara karşılık gelen Malayalam isimleri

Gezegenler

Elementler

Erkek kadın

Gezegenlerin göreceli konumu

Şekil

Doğumu         _

peygamberler

1

Hami / Medam

Mars

Ateş

Masc.

Satürn

Koyun

Adem

2.

Sevr/

Edavam

Venüs

Toprak

Kadın

.

Öküz

Şiş

3.

Javaza / Midhunam

Merkür

Rüzgâr

Masc.

Jüpiter

İkiz

Zekeriya

4.

Sartan/Karkkidakam

Ay

su

Kadın

-

Yengeç

İdris

5.

Esad / Chingam

Güneş

Ateş

Masc.

Satürn

Aslan

Muhammed d

6.

Sunbula/

Kanni

Merkür

Toprak

Kadın.

-

Demet

Hızır

7.

Mizan/Tulam

Venüs

Rüzgâr

Mas

-

Denge

Dil Karneyn

8

Aqrab/Vrikshika m

Mars

su

Kadın.

Venüs

Akrep

Süleyman

9.

Qaws/Dhanu

Jüpiter

Ateş

Msc.

Merkür

Okçu

Yakup

10

Jady / Makaram

Satürn

Toprak

Kadın

Satürn

Keçi

Musa

11.

Dali/ Kumbham

Satürn

Rüzgâr

Masc.

Satürn

Erkek kadın

-

12

Kulübe/Meenam

Jüpiter

su

Kadın

-

Balık

-

Merkür

Atarid

Buda

Satürn

Zuhal

Şani

Mars

Mirrikh

Chowva

Venüs

Zühra

Şükran

Elementler

Türkçe

Arapça

Malayalamca

Ateş

nar

Thiyy

Toprak

Arz

Mannu

su

anne

tanen

Rüzgâr

Reeh

Katt

Okültizm üzerine Arapça-Malayalam çalışmaları, zodyak burçlarını, gezegenleri ve elementleri ve zodyak burcuna karşılık gelen Malayalam ayını açıklamak için ayrıntılı tablolar sağlar. Tabloda peygamberlerin yıldızları da yer almaktadır. 11

Kendi yıldızlarında doğan erkek ve kadınların tabiatları ve durumları da verilmiştir. Örneğin Haml burcunda doğanlar asil doğumlu olacaktır; kafası büyük olacak; izin verilen (helal) yollardan zenginlik elde edecek; arkadaşlara, akrabalara ve ebeveynlere yardımcı olacaktır; oğulları ve kızları doğacak, biri ölecek, biri ona dünya ve ahiret saadeti verecektir. Hastalıklarının çoğu kötü ruhlardan olacaktır. İlk karısından boşanıp başka biriyle evlenebilir. Başka kadınlarla yasa dışı bağlantıları olabilir. Memleketinin doğu yakasına uzun yolculuklar yapacak ve sayısız faydalar toplayacak. Hacca gidecek ve herkes tarafından saygıyla karşılanacaktır. 12

, Hindistan'da İslam adlı eserinde Muhammed Gavs Gauleri'nin Farsça eseri Cevahir-i-Hamse'den hazırladığı astrolojik bir tablo sunmaktadır . Tablo, Mappilas arasında pek popüler olmasa da, Deccan ve Güney Hindistan Müslümanları tarafından yaygın olarak kullanılıyor. Tablo aşağıda verilmiştir. 13

Dört element

Etkileriyle Gezegenler

Gezegenlerin parfümleri

su

Hava

Toprak

Ateş

HeH

8

Z.eZ.

7

Waw.W 6

O.H.

5

Jüpiter İyi

Benzoin

Şeker

Lam.L 30

Kaf.K 20

Evet

10

Ayak parmağı.T 9

Mars

Fenalık

Banzoin

AhşapAloes

'Evet.'A

70

Günah.S.

60

Nun.N.

50

Mim.M

40

Güneş Orta halli

Benzoin

Tarçın

Khe.KH

600

Se.S 500

Te.T 400

Shin.SH

300

Merkür İyi

Benzoin

Sandal ağacı

Ghain. GH 1000

Zoe, Z 900

Zwad.z 800

Dal.D

700

Ay Ortası

Benzoin

Kafur

Yeniden R 200

Kaf.Q 100

Swad.S

500

Fef

80

Venüs İyi

Benzoin Beyaz sandalet

Yengeç.Akrep,Balık

İkizler, Terazi, Suluk

Boğa

Bakir

Dişi keçi

Koç, Aslan, Okçu         / Zodyak Burçları

Bu tablonun bir başka örneği olarak, Ahmed'in bir erkek Rabia adlı bir kadınla yakınlaşmayı istiyorsa, bunu sihir yoluyla gerçekleştirmek istiyorsa, elementlerin, gezegenlerin ve burçların uyuşup uyuşmadığının tespit edilmesi gerekir. Burada Ahmed'in ilk harfi, elementi ateş olan A, ilk harfi R olan Rabia'nınki ise sudur. Dolayısıyla unsurlar birbirine karşıttır.

Şimdi gezegenlerin göreceli konumlarının belirlenmesi gerekiyor. Tabloda gösterildiği gibidir:

Vdenus ve Satürn

Venüs &

Ay

Güneş         ve

Venüs

Jüpiter &

Venüs

Jüpiter ve Güneş

Güneş         ve

Ay

Jüpiter ve Ay

Arkadaş gemisi

Ay &

Merkür

Satürn ve Merkür

Güneş         ve

Merkür

Jüpiter ve Merkür

Mars ve

Merkür

Venüs ve Merkür

Mars ve

Venüs

Kayıtsız

Satürn ve;

Güneş

Satum ve

Ay

Mars ve güneş

Mars ve Güneş

Satürn ve;

Ay

Jüpiter ve Mars

Jüpiter ve Satürn

düşmanlık

Ahmed'in gezegeni Satürn, Rabia'nın gezegeni ise Venüs olduğundan ve bunlar da dost olduğundan, kadın ve erkeğin birlikte mutlu yaşayacakları anlaşılıyor.

Üçüncü olarak işaretlere geliyoruz. Burçlar erkek, dişi ve hermafrodit olmak üzere üçe ayrılır. Koç, Aslan, Akrep, Balık ve Okçu erkek, Boğa, Terazi ve Fare dişi, İkizler, Bakire, Dişi Keçi ve Suluk hermafrodittir. Erkeklerle dişiler arasında dostluk, erkeklerle hermofroditler arasında bazen dostluk, bazen düşmanlık, dişilerle hermofroditler arasında ise en köklü düşmanlık vardır. Yukarıdaki örnek olumludur çünkü Ahmed'in burcu Koç, Aslan ve Okçudur ve Rabia'nın burcu ise Yengeç, Akrep ve Balıktır. 14

Upakara Saram'da insanın farklı hallerini unsurlara göre anlatan ayrıntılı bir tablo verilmiştir. 15 Onun makamları, düşmanları, hastalıkları, rüyaları, ölümleri, burçları, ruhu vb. anlatılır. Masayı takip eden cahil Mappila'lar, yıldızlarının kötülüklerinden kurtulmak ve doğaüstü tedaviler almak için Kanakku nokkunnavar'a veya Hindu Panikkan'lara veya Jolsyan'lara yaklaşırlar.

Belirli gök cisimleri ile bunların çeşitli hareketleri, birbirleriyle olan konfigürasyonları ve ateş, hava, su ve toprak dünyasında görülen oluşum ve bozulma süreçleri arasında belirli özel ilişkilerin mevcut olduğu söylenir. Bu ilişkiler bazen hiçbir insan aklının onları tamamen kavrayamayacağı kadar karmaşık olarak kabul edilir; böylece astrologun hataları kolaylıkla affedilebilir.

Astrolojik teori, en katı haliyle, tamamen mekanik bir evreni varsayar; Tanrı'nın müdahale olasılığını, insanın ise özgür iradeyi reddeder. Hal böyle olunca da astrolojiyi şirkin bir parçası olarak gören, asla bir astroloğa yaklaşmayan ve burçları takip etmeyen Müslüman alimler ve dindar Müslümanlar tarafından sert bir şekilde saldırıya uğramıştır.

Palkanakku

Palkanakku, hırsızı tanımak, kaçırılan sığırı bulmak, hayattaki sıkıntıları bilmek, anne karnındaki çocuğu tanımak, bir yolcunun koşullarını bilmek vb. için sihirli bir araçtır. Palkanakku çeşitli türlerdedir ve Her birinin ismi ya peygamberlerle ya da velilerle bağlantılıdır: Kur-at el Latif, Cafer-el Sadık. Daniel Peygamber'in Kur'at-el Enbiya'sı, Şeyh Muhyaddin'in Kur-'at-el Tuyur'u ve İbn Arabi'nin Kur'at-el Mübarek'i bunlardan bazılarıdır.

Jafar al Sadiq'in Palkanakku'sunda bir kare yapılmalı ve dört tarafa Arabie harfleri A, BJD ( د , ج , ب , ا ) yazılmalıdır. Kare üç kez yere atılıyor ve her seferinde karenin üst kısmına gelen harf alınıyor. Aşağıda verilen tablodan harflerin sonuçlarına ulaşabilirsiniz. 17

ABJ

ADA

AJA

ABA

AAD

AAJ

AAB

AAA

iyi

kötü

iyi

kötü

Beklemek

iyi

kötü

iyi

EKLEMEK

AJJ

ABB

ABT

ADB

AJD

ABD

AJB

kötü

Beklemek

iyi

kötü

iyi

kötü

iyi

kötü

BJB

BAJ

DDA

JJA

BBA

GDD

JJJ

BBB

kötü

iyi

Beklemek

Beklemek

iyi

iyi

iyi

iyi

KÖTÜ

BJA

BAB

BDB

BJJ

BAA

BJD

BBD

iyi

kötü

iyi

iyi

kötü

iyi

Beklemek

Beklemek

JAD

JAJ

JDD

IBI

JAA

JJD

JJB

BDA

Beklemek

iyi

iyi

Beklemek

iyi

Beklemek

iyi

kötü

Kur'an -ı Enbiya'da otuz iki havarinin ismi verilmektedir. Gözlerini kapatarak elçilerden herhangi birinin üzerine parmağını koymak gerekir. Her havarinin sonucu bir tabloda verilmiştir. Palkanakku'da çok basit bir Kur'an yöntemi vardır. Abdest aldıktan sonra Kur'an-ı Kerim'in ilk ve son iki suresini (Fatiha, İhlas ve Felak) üç defa okuyun. Daha sonra belirli duaları okuyarak kitabı açın, yedi sayfa daha sayın ve yedinci sayfada yedinci satırın son harfini görün. Her mektubun kaderi bir tabloda verilmiştir. Yazarın kendisi, Kur'an'ın metodunun Müslüman alimler tarafından yasaklanması nedeniyle tavsiye edilmediğini söylüyor. 18

Palkanakku'nun yanı sıra, Mappila'lar arasında ebced sayısal sistemlerini kullanan farklı türdeki matematiksel hesaplamalar da geçerlidir. Hasta kişilerin geleceği hesaplamalar (kanakku nottam) yoluyla tahmin edilebilir. Bunun için kişinin hastalandığı zamanın tespit edilmesi gerekmektedir. Tarihin unutulması veya bilinmemesi halinde, hastanın ve annesinin adlarındaki harf sayısı toplanıp yediye bölünür. Eğer biri kalırsa cumartesi günü hastalığa yakalanmış olabilir; Pazar günü 2; Pazartesi günü 3; Salı günü 4; Çarşamba günü 5 ve Perşembe günü 6. Eğer sayı kalmazsa o gün Cuma olacaktır. 19 Hastalıklara idrar tahlili (idrarın rengine bakılarak) ve ayrıca vücudun farklı yerlerindeki kasların kasılmasıyla da karar verilir. ٥ Mesela: Başın sağ tarafında kıvranma varsa, bu ya evlilik hayatındaki mutsuzluğa ya da sağ salim döneceği bir yolculuk ihtimaline işaret eder. Kıvrılma sol tarafta ise mutlu ve refah dolu bir hayata ve güvenli bir yolculuk imkanına işarettir. Ancak bu yöntemler ilahiyatçılar tarafından yasaklanmıştır. 21

Büyü ve büyücülük

Büyü ve büyücülük astrolojinin yanı sıra okültizmin diğer biçimleridir. Kehanet veya büyü sanatlarının sayısı çoktur ve farklı kültürel ortamlara göre değişiklik gösterir. Daha önce de belirtildiği gibi, astroloji de dahil olmak üzere her türlü kehanet bir danışma kurumudur ve bir kahin için sorulan konu, birkaç kayıp madeni parayla ilgili bir sorudan, önemli devlet sorularına kadar değişebilir. Meselenin sıradan ve ciddi doğası normalde tutum, teknik ve üslup açısından kahinlerinkiyle eşleşir. Kehanet büyüsü, esasen, sıradan insan küresinin ötesinde, harici ve kişisel olmayan bir mistik güç tarafından insani veya doğal olayları etkilemeye yol açtığı düşünülen bir ritüel performans veya aktiviteyi ifade eder. Performans, özel nesnelerin kullanımını veya sihirbaz tarafından doğuştan gelen bir güce sahip büyülerin okunmasını içerir. Büyü çoğu zaman büyücülükle karıştırılır. Ancak modern antropologlar büyü ile cadılık arasında yararlı bir ayrım yapıyorlar; birincisi, başkalarını etkilemek amacıyla dışsal bir gücün mekanik veya davranışsal araçlarla manipülasyonu, ikincisi ise aynı amaçlara yönelik kişisel bir niteliktir. Bu sınıflandırmada büyücülük veya kara büyü kelimesi, başkalarına zarar vermeyi amaçlayan büyüler için kullanılırken, faydalı amaç için kullanılan büyü ise beyaz büyüdür. İslam hukuku kara büyüyü büyük günahlar arasında sayarken diğerini de izin verilen bir uygulama olarak sayar. 22 Kara büyü iki türlüdür; Biri ahlaka ve akla etki eder, diğeri ise bedene zarar verir. Birincisi deliliğe yol açabilir, ikincisi ise ölüme bile sebep olabilir. İslami kaynaklara göre büyü sanatı, Harut ve Marut adlı melekler aracılığıyla Babil'den gelmiştir. Kötü amaçlarla kullanılmaması gerektiği uyarısıyla insanlara sanatın sırrını öğrettiler. 23 Ancak bu tavsiyeye uymayan halk, bunu kötü amaçlarla kullandı. 24 Bunun üzerine İslam, idam cezasını hükmetti. 25

Büyücülük genellikle kara büyü ve büyücülük olarak anılır. Antropologlar için bu tarafsız bir terimdir, ancak ilgili eylemler üretken, koruyucu veya yıkıcı olarak sınıflandırılabilir. Büyücülük yıkıcı büyü kategorisine girer ve anti-sosyal ve yasa dışı olarak kabul edilir; öfke, kıskançlık veya kötü niyet uyandıran sorunları çözmek için tahkime veya davaya başvurması gereken yanlış yönlendirilmiş kişilerin başvurduğu çaredir. Bu tür kişilerin cadılara gizlice yaklaştığı ve onların, müvekkilinin düşmanına zarar verebileceğine veya ölümüne neden olabileceğine inanılıyor.

İster beyaz ister siyah olsun, tüm büyünün yinelenen dört unsuru vardır: ritüellerin veya önceden belirlenmiş resmi sembolik jestlerin yerine getirilmesi, sembolik önemi olan maddi maddelerin ve nesnelerin kullanımı, yakından belirlenmiş bir büyünün veya daha az resmi bir hitap ve icracının önceden belirlenmiş bir koşulunun söylenmesi.

Ruh (Cin )

Ruh veya Cin, okültizmde manevi araç olarak rol oynadığına inanılan doğaüstü varlıklardır. Ruhan 26 olarak da adlandırılan cinler, irade ile yaratılmış olup, yeryüzünde insanınkine benzer bir dünyada yaşamakta olup, normal hallerinde insan gözüyle görülmemektedir. Kur'an cinlerin kavurucu bir rüzgarın ateşinden yaratıldığını27 ve doğrudan ateşten yaratılan meleklerden farklı olduğunu tasdik eder 28

Arapça cin kelimesi, saklanmak anlamına gelen janna fiilinden gelir ve İngilizce genie terimi de cin kelimesiyle eşanlamlıdır. İslam literatüründe Şeytan (Şeytan veya şeytan) kelimesi kâfir cinlere verilen isimdir. Cinler de bazen insanlarla birlikte yer, içer ve türlerini sürdürürler. Bedenleri var ama içsel olmalarından dolayı görülmeyen bir şey var. Onların bilgilerinin kapsamı da aynı şekilde insanlardan gizlidir. Cinler insanlardan üç hususta ayrılırlar: Ruhları, şekilleri ve konuşmaları. Bunlardan salih amellerde bulunanlara genel olarak Cin, kötülük yapanlara ise Şeytan denir. İslami gelenek cinleri beş sınıfa ayırır: yani: Jann, Jinn, Shaitan, Ifrit ve Marid. 29

10

Kur'an tefsirinde şeytanın cinlerin evladı olduğunu ve Allah'ın ona düşmüş melek Azazil unvanını verdiğini anlatır. 30 İmam Zahid, Şeytan'ın, Allah'ın rahmetinden ümidini kesen, Adem'e secde etmeyi reddettiği ve kötü niyetiyle Adem ile Havva'yı yasak meyveyi yemeye ayarttığı için İblis adını aldığını itaati sayesinde kaydetmişti. ' İblis'in Tarnus'un oğlu Hulianus'un oğlu olduğu söyleniyor. Jann'ın oğlu Sumas'ın oğlu. Shailan'ın dört vekili veya Halifesi var: Atiqa'nın oğlu Maliga. Janus'un oğlu Hamu, Mablut'un oğlu Balabat ve Yasif oğlu Yusuf.32 Adem'in soyadı Ebu el Beşar olduğu gibi, Şeytan'ın soyadı da Ebu-al Marrat'tır. 33 Efsaneler , Malik Gushtan'ın tüm cinlerin kralı olduğunu ve dünyayı çevreleyen efsanevi bir dağ olan Kaf Dağı'nda yaşadığını söyler. dünya, gökyüzüne rengini veren büyük bir zümrüt olan Sakhrat taşının üzerinde durmaktadır.34 Cinler arasında Müslümanlar, Hindular ve ateşe tapanlar vardır.Müslüman cinlerin krallarının isimleri 'nus' ile biter, ateşinkiler ise 35 ile biter. ibadet edenler 'nas 36 (Jatunas) ile biter ve Hindular'ınkiler 'tas' (örneğin Naqtas) ile biter. 37 Tefsir -i Kebir'de cinlerin dört çeşit olduğu bildirilmektedir: Gökte oturan Felakiyye; Kuzey kutbu civarında ikamet eden Kulubiyye; İnsanların hayallerini süsleyen Wahmiya ve cennette yaşayan Firdausiya. Tefsir-i-Niyabiya, Cinlerin on iki askerini tanıtıyor; Altısı Roma ve Avrupa'yı, Yunanistan'ı, Rusya'yı, Babil'i ve Şahbatan'ı işgal etti. Diğer altısı Yecüc ve Mecüc, 38 Nubia, Zanzibar, Hindistan ve Sind bölgesindedir . Bu üç lejyonun arasında Müslümanlardan oluşan bir lejyon vardır ve kralları Bakhtanus'tur. Cinlerin gerçek mahiyetine gelince, onlar onda dokuzu ruh, onda biri ise etten ibarettir. 39 Yukarıda bahsedildiği gibi şeytani cinler, Şeytan olarak bilinir ve İblis'in torunlarıdır ve ancak onunla birlikte ölürler, diğer cinler ise ondan önce ölürler. İblis'in ayrıca hayvanlar ve ruhlar alemi üzerinde otoriteye sahip olduğu söyleniyor. 40 Şeytan sözcüğü Arapçadır ve muhalefet anlamına gelen shain'den türemiştir, yani karşı çıkan kişi anlamına gelir ve İblis adı da kötü ya da ahlaksız kişi anlamına gelen balas'tan türemiştir. Sıradan Mappila'lar ve atalarının geleneklerini takip eden yeni din değiştirenler Hindu ruhlarına inanırlar. Hindu geleneği en az on dört kötü ruhu tanıtırken42 Mappila'lar epilepsiye neden olan yaklaşık on sekiz ruhun olduğuna inanıyor kasılmalar ve diğer hastalıklar." 43

Bir gelenek, şeytanın sular üzerindeki tahtına oturduğunu ve insanlar arasında çekişme ve çekişmeyi kışkırtmak için ordularını gönderdiğini ve ordularında güç ve rütbe bakımından ona en yakın olanların en fazla fesat yapanlar olduğunu söyler. İçlerinden biri devii'ye dönerek 'Ben şunu şunu yaptım' der, o da 'Sen hiçbir şey yapmadın' der. Daha sonra bir başkası gelir ve 'Hanımıyla arasını taksim etmedikçe onu bırakmadım' der. Daha sonra şeytan onu kendine yakın bir yere görevlendirir ve 'Sen iyi bir yardımcısın' der.44 Paropakaram'da kaydedilen başka bir rivayete göre Süleyman peygamber, cinlere, farklı yıldızlarda doğan bütün şeytanları getirmelerini emretmiştir. Cinler öyle yaptı ve Süleyman sordu:

11

Bu şeytanların her birinin adı, yaşadığı yer ve neden olduğu hastalıklar. Aşağıdaki tablo ayrıntıları göstermektedir: 45

Yıldız

Şeytanın Adı

Mesken

Şeytanın neden olduğu hastalık

Koç burcu

Karbardar

Dört güzergahın kavşağı

Sırtta, gözlerde ve başta ağrı; uykusuzluk

Boğa burcu

Huntut

Atların ve öküzlerin eski ahırları, karanlık alanlar ve eski evler

Bacakta, elde ve başta ağrı

İkizler burcu

Ujajil

Mezar bahçesi. Ağaçların ve eski evlerin altında

Kalpte, gözlerde ve eklemlerde ağrı var ve hasta her gün bu şeytanı rüyasında görüyor

Yengeç

Humtut

Evlerin üst katlarında yolların kesiştiği noktada; Yeşil ağaçların altında ve suyun içinde

Vücutta, kulakta ve denizde ağrı

Aslan

Ya'udu

Eski evler, karanlık odalar, tapınaklar ve çarşılar

Kulakta ses, ateş, sırt ağrısı, eklem ağrısı ve baş ağrısı

Başak

Yamnaş

Eşeklerin, dağların, mağaraların ve karanlık yerlerin ahırı

Baş ve midede ağrı

Terazi

İfrit

Sahillerde ve çarşılarda

Vücut solgun ve zayıf olacak

Akrep

Huntut

Manda ve keçi ahırları; karanlık yerler

Yanaklarda, ellerde ve uyluklarda sıcaklık ve ağrı

Yay burcu

Ma'ufihi

Üst katta, eski kuyularda ve ağacın altında

Vücutta, başta ve eklemlerde ağrı

Oğlak

Hatatun

Üst katta, eski kuyularda ve ağaçların altında

Sırtta, ayak bileğinde ve vücutta ağrı

Kova

Hantut

Eski evler ve nehir kıyısı

Eklemlerde ağrı

balık Burcu

Bilinmeyen

Bilinmeyen

Bilinmeyen

12

Mappilalar arasında thangallar ve muslivarlar beyaz büyüyü uygularlar. Ancak büyücülük için çoğunlukla Hindu cadılarına, bazen de İsminte Panikkaran (Tanrı'nın İsimleriyle uğraşanlar) adı verilen Müslüman uzmanlara başvurulur. Ancak Jinn'in etkisi altındaki erkek ve kadınlar, büyü ve büyücülük konusunda daha popülerdir. Onlara Cin Hazratları denir ve genellikle ruhların ve büyünün neden olduğu hastalıkları tedavi etmek için yaklaşılır. Cin Hazreti her zaman tangaldır ve nadiren Müslüman kadındır. Cinlerin ara sıra insana sahip olmaları, tıpkı insanlarda olduğu gibi, cinlerin olağan arzularından, kaprisli kaprislerinden ve hatta aşklarından kaynaklanabilir. Müslüman geleneği ayrıca cinlerin ve insanların da birbirleriyle cinsel ilişkiye girebileceği ve çocuk sahibi olabileceği görüşünü benimsiyor. 46 Bu, konuyu uzun uzun tartışan Müslüman hukuk alimlerinin iyi bildiği sık görülen bir olaydır. Ancak ele geçirilme çoğu zaman cinlerin kendilerine bir haksızlık yapıldığından dolayı öfkelenmesinin bir sonucudur, dolayısıyla onlara haksızlık edenlere bir cezadır. 47 Şeytani ele geçirme bazen at oyunu sonucunda da ortaya çıkar. Tıpkı insanlar arasında da benzer sebeplerden dolayı kötülük ve fesadın meydana gelmesi gibi, cinlerin şakaları veya açık kötülükleri de vardır.

Müslüman balıkçılar ve okuma yazma bilmeyenler, şeytandan korunmak ve tedavi olmak için Murtisevarullavan adı verilen şeytanın ele geçirdiği Hindulara başvuruyor. Bu Hindular normalde kast dışı gruplardan, özellikle de Cherumanlar ve Parayarlar, Kaniyanlar ve Panikkarlardan gelirler. Pananlar, İzhavalar ve aslında Brahminler de kara büyü ve büyücülükle ilgileniyorlar. Mappilalar dini yasaklara rağmen onlara danışır ve tedavilerini kabul ederler. Genelde Mantravaldiler olarak bilinen Hindu büyücüler halk arasında oldukça etkili olup bu konuda doğu, renk ve topluluk ayrımları göz ardı edilmektedir. Şeytanın yılan, akrep, deve gibi hayvanların şeklini alabileceği söyleniyor. inek, keçi, koyun, at, katır, eşek ve kuşlar. 48 Malabar'da, iblislerin ele geçirdiği, dokunulmaz bir Hindu kastı olan Parayanlar, kendilerini görünmez kılabiliyor veya kendi tatlı istekleri ve zevkleri doğrultusunda kendilerini öküz, kedi ve köpeğe dönüştürebiliyor, hatta düşmanlarına saldırabiliyor veya onları öldürebiliyorlardı. Bu tür kara büyüye Odi adı verilir ve yalnızca Parayanlar tarafından uygulanan bir tarikattır. 49 Sıradan Mappilas'ın Odi'ye inancı tamdı ve asıl mesleği bambudan sepet ve savurma yapmak olan Parayanlara zarar vermemek veya hakaret etmemek için son derece dikkatli davranıyorlardı.

Kür Yöntemleri ve Teknikleri

13

Sihirbazlar kötülüklerden kurtulmak ve arzuları gerçekleştirmek için çeşitli yöntem ve teknikler kullanırlar. Evliyalar ve evliyalar, Kur'an'ın usullerini benimserler ve Allah'ın büyük isimleriyle (Esma-ül Hüsna) muamele ederler. Tılsımları, tılsımları ve kareleri İslami geleneğe uygunken, cadılar ve büyücülerin olivunokk, mashinotam, uzhinju vangal, muskalar, levhalar, homam, bali vb. gibi çeşitli yöntemleri vardı. Al Ruqaya adı verilen Kur'anî tedavi, tarafından doğrulanmıştır . "Şüphesiz ki Kur'an'da hastalığınıza bir şifa vardır." diyen bir peygamberlik hadisidir .' ' Tedavi, belirli ayetlerin büyüsünü, muskaların ve Kur'an ayetlerinin karelerinin kullanılmasını ve Kur'an ayetlerinin kaplar, tabaklar ve yapraklar üzerine yazılmasını ve içilmesini (waraq ezhuth/Pinjanamezhuth) vb. içerir. Thangal veya musliyar sorar Hastanın Kur'an'ın bazı ayetlerini veya Allah'ın büyük isimlerini belli bir sayıda tekrar etmesi veya belirli ayetleri okuduktan sonra bir bardak su veya süte kendisi üflemesi ve hastaya içirmesi Bazen suya üflemek yerine İlahiyatçılar doğrudan hastanın başına ve vücuduna üfler.Ayrıca bir kağıda bazı Kur'an ayetleri veya belirli rakamlar yazıp bunu muska veya tılsım olarak hastaya verir.Döküm için en sık kullanılan Kur'an ayetidir. 'Arş'ın ayeti' (Ayet-el Kürsiyy, Kur'an , 2/255) kötülükten uzaktır.Kuran'ın Fetiha sureleri (başlangıç bölümü) ve el-Muavvadetayn (son iki bölüm) de Kur'an'ın sureleridir. Kur'an'dan seçilmiş dualar ve Allah'ın isimlerinin kullanıldığı büyüler de farklı amaçlar için öngörülmüştür. “İfayet-el Feth (zafer ayeti)” diyor Cafer Şerif, “belirli vakitlerde sürekli okunursa, Allah şüphesiz kırk gün içinde kişinin arzularını yerine getirir. Bu ayet beş farz namazdan sonra kırk defa tekrarlanmalıdır.” Zenginliğin artması için sabah ve akşam namazlarından sonra Allah'ın şu isimlerini bin defa tekrar etmesi tavsiye edilmiştir: "Ya Ghani, Ya Mughini ؛؛"

Kur'an'da pek çok ayette emredilmiştir . Mesela: "De ki Rabbim, şeytanın kışkırtmasından sana sığınırım, Rabbim, onların huzurundan sana sığınırım." ؛ Hem Adan (namaz çağrısı) hem de kamet (namazın başladığının duyurulması), şeytanı kovmak için peygamber tarafından tavsiye edilmiştir. 7 ؛ Peygamber tarafından, şeytanı kovmak için emredilen çeşitli Kur'an duaları vardır . Bir defasında şöyle demişti: "Kim, 'Allah'tan başka ilah yoktur' derse; Kim ortağı olmadan yalnızdır; Mülk ve hamd O'nundur ve O, her şeye kadirdir' derse, günde yüz defa derse, ona on köle azat etmiş gibi sevap verilir, kendisine yüz sevap yazılır, yüz günahı bağışlanır ve Bütün gün geceye kadar Şeytan'a karşı bir büyüsü olacaktır. Bunu daha çok yapan dışında hiç kimse bundan daha iyisini yapamaz. ;

Yaprak yazımı (Yaprak yazımı)

14

Kur'an ayetlerini veya herhangi bir gizli harfi bir yaprağa veya tabağa yazma uygulamasıdır . Bu amaçla jack meyve ağacının yaprakları veya porselen tabaklar kullanılır. Yazı mürekkebi özel olarak hazırlanmış olup ana maddesi galtnut (kadukka) veya susam tozudur 9 .Mürekkep bir şişede muhafaza edilir ve bambudan yapılan kalem, mürekkebe batırılarak yazı yazılır. Çoğunlukla molla veya musliyar olan yazarın, yazmadan önce abdest alması gerekir. Basit harfler kullanılır yani. Harflerin birbirleriyle bağlantısı olmayacak. Bu yazılar temiz su ile yıkanır ve hastaya içirilir. Mesela: Şeytanı kovmak için beyaz porselen bir tabağa şu dua defalarca yazılmalı ve yıkandıktan sonra o su hastaya içirilmelidir. içki: Ya hayybeena;yahayy,dimnmiyyamn ١ kntewabaqaihi.Tahuyy ٥

Her türlü amaçla Kur'an ayetleri veya sihirli kareler tabaklara, yapraklara veya kağıtlara yazılır, yazılar yıkanır ve içilir Bir kadın doğum yaparken zorlanırsa bazı Kur'an ayetleri tabağa yazılarak ona verilir. içmek İşte böyle bir ayet: Allah'ın adıyla; Allahtan başka tanrı yoktur; Nazik, Cömert. Yüce Arş'ın Rabbi Allah'ı tesbih ederim. Hamd alemlerin Rabbi olan Allah'a mahsustur. Onu (cehennemi) gördükleri gün, sanki (dünyada) bir akşam ve bir sabah kalmış gibi olacaktır. 61 "Kendilerine vaad edileni gördükleri gün, sanki günün bir saati kalmış gibi olacaktır. Bir tebliğ: Günahkarlardan başkası helak olur . 62. Bazen yıkanan suyun bir kısmı hamile kadına içirilir, diğer kısmı da vücudunun üzerine serpilir.63

Cinlerin çağırılması

Cinlere sahip olmak bir takım hastalıklara yol açabilir: Bazıları dilsiz kalır, bazıları başlarını sallar; bazıları delirir ve çıplak dolaşır; her zamanki işlerini yapma eğilimi duymazlar, ancak uzanır ve hareketsiz kalırlar. Epilepsi veya nöbetlerin şeytani bir hastalık olduğuna inanılıyor. Ölüme bile iblisler neden olur. Bir insanda şeytanın bulunması, cin hazratları (cinlerin içinde bulunduğu adam) adı verilen sihirbazlar tarafından bir cin veya ruhun varlığının emredilmesi anlamına gelen dua yoluyla tedavi edilir. 64 Hazretler bazı cinlerin yardımıyla Her zaman hizmetlerinde olan kişiler, hastada hastalığa neden olan şeytanı çağırırlar. Bu hazretler her zaman tangal, nadiren de hanımefendidir (Beevi). Bazı ailelerin kalıtsal olarak cinleri çağırma gücüne sahip olduğu söylenir.

Cin hazreti olmak veya cinlerin varlığını sağlamak için çeşitli yöntemler benimsenmektedir. Yöntemlerden birinde hazret olmak isteyen kişiden kırk gün boş bir yerde kalıp oruç tutması istenir. Kara üzüm, buğday ve buğday dışındaki tüm yiyeceklerden uzak durmalıdır.

15 ekmek. Daha sonra her farz namazdan sonra yüz defa şu duayı tekrarlamalıdır: "Ya Banukh ve Darmukh: Cevap verin! Çabuk olun; Siz ve çocuklarınız Sam'at, Şam'u'a, Barhut, Barhin ve As hakikatleriyle. -heem: Yaparsın, ah, yardımcılar, ne emredilirse, hizmetten, aşktan, ayrılıktan, hanımlara üstünlük veya kazançtan, hazinelerin açılmasından veya iyiliklerin kazanılmasından; 'Nerede olursa olsun' siz varsanız, Allah sizi bir araya getirecektir. Çünkü Allah, her şeye kadirdir." ;

Her gün yukarıdaki duayı herhangi bir yere yazdıktan sonra oruç bozulur. Bu uygulamaya hiç ara vermeden devam ederse, cin hizmetkarı karşısına kaplan şeklinde çıkacak, namaza korkmadan devam ederse aynı hizmetçi siyahi bir adam olarak görünecek ve bu adamın elinde kırmızı bir taş bulunacaktır. . Taş kendisine verilecek ve eğer elindeki bu taşı çevirirse arzusu yerine gelebilir. Kral Jinn Melikal Ahmar'ın kızı Necma'ya belirli tekniklerle dua edilebilir. Bunun için Pazar günü inzivaya çekilmeli ve aşağıda verilen kareyi (Şekil 1) sol avucuna çizmelidir.

Şekil 1

Kur'an'dan bazı dualar okumak zorunda kaldı . Sonra önünde beyaz bir güvercin belirecek ve sol elindeki kareyi yalayarak uçup gidecek. İkinci gün huzuruna güzel bir hanım çıkacak ve ona Allah'ın kudretiyle yardım etmesi için dua edecek. Duasını kabul edip ellerini ona doğru uzatabilir. O zaman ona veda etmeli. Bundan sonra ne zaman namazı tekrarlasa, o da ona cevap verebilir. 67 Yakarılan sihirbazların, ruhlarının yardımıyla hastalıklara sebep olabileceğine ve hastalıkları iyileştirebileceğine inanılmaktadır. Ayrıca bedenine hakim olan şeytanları uzaklaştırırlar.

16 hastalar, çeşitli şekillerde koodothram 68 shaitan ozhippikkal, 69 homam, ٥ halilakkal 71 ve uzhinju vanga olarak bilinen belirli ritüeller ve teknikler yardımıyla tedavi edilir . 72

Teknikler, belirli ayinler ve ritüellerle birlikte sihirli çemberlerin veya figürlerin kullanımını içerir. Hindistan'ın başka yerlerinde uygulanan tantrik yöntemlere çok benzer. Bu yöntemlerde uzmanlaşmış sihirbazlar var. Büyüler ve ritüeller yoluyla bir devii'nin bir kişinin içine girmesine veya onu uzaklaştırmasına neden olurlar. Kareler ve şekiller yere veya tahta bir kalas üzerine (Res. 2) çeşitli renkli tozlarla, külle, odun kömürüyle, bazen de sandal ağacıyla çizilir. İblis figürün merkezine yerleştirilmiştir ve ruhun ya da şeytanın adını çağıran büyüler tekrarlanmıştır. Bazen Kur'an ayetleri kullanılır. Bu figürlerin etrafına meyveler, çiçekler, betel ve tatlılar yerleştirilmiştir. Bazıları figürün önünde bir horoz kurban eder, kanını etrafına serper ve üzerine yanan mumlar veya lambalar yakar. Daha sonra bazı inek gübresi külleri veya beş çeşit mısır üzerine belirli Arapça büyüler okunur, sihirbaz veya şeytan kovucu her seferinde nesneye üfler ve onu şeytanın başına ve omuzlarına atar. Sihirbaz da çiçekleri üfler ve ona atar. Sihirbaz bazı kokular yakar ve duayı yirmi bir kez okur ve hastaya gözleri kapalı oturmasını ve duaları tekrarlarken dumanı iyice koklamasını emreder. Büyünün okunması sırasında hastanın vücudunda herhangi bir hareket gözlemlenirse sihirbaz şunu söylemelidir: "Eğer erkek bir şeytansan başını sola, dişiysen sağa, eğer hermafroditsen öne doğru eğ. Bazı iblisler, şeytanın başını ve vücudunu şiddetli bir şekilde sallarlar. Resital bitince sihirbaz, hastaya herhangi bir sarhoşluk, halsizlik, kafasında bir ağırlık hissi, zihninde herhangi bir korku hissedip hissetmediğini veya bazı şeylerin olduğuna inanıp inanmadığını sorar. arkasındaki biri başını sallıyor. Eğer bu tür belirtiler ortaya çıkarsa, durum iblis tarafından ele geçirilmiş demektir, aksi takdirde değil.73 Bazı şeytanlar, bir kişiyi ele geçirdiklerinde onun iki ya da üç hafta, hatta aylarca gitmesine izin vermezler. O zaman şeytan asla konuşmaz ve içinde şeytan mevcut olsa da hareket etmez veya yürümez. 74 Bazı şeytanların kaçmasını önlemek için sihirbaz, aşağıdaki Kur'an ayetlerini okuduktan sonra şeytanın saçına bir düğüm atar. Üç defa üfleyerek: "Şüphesiz O, bir şeye niyet ettiği zaman O'nun emri Ol'dur, o da hemen olur. O halde her şeyin hükümranlığı elinde olan Allah'ın şanı yücedir ve siz O'nundur.

17

İncir. 2

75 Bazen başka bir ayet okunur : "Ve biz Süleyman'ı denedik ve tahtına bir hayalet (cin) koyduk, o da bize tevbe ederek döndü." 76 Bazı sihirbazlar şu duayı okurlar ve ona üflerler : hastanın bir veya her iki kulağı: "Ah, işiten, kulaklarınla biliyorsun, kulakların işitiyor. Ah, işiten." 77 Bir hastalığın şeytandan mı yoksa büyüden mi kaynaklandığını anlamak için yere veya tahtaya bir şekil (Şekil 3) çizilir, hastanın eline bazı çiçekler konulur ve onlara bunları sıkıca tutması ve tutması söylenir. Kapalı yumruğunu diyagramın yakınına koyun. Sihirbaz biraz daha çiçek alır ve her birinin üzerine aşağıdaki büyülü sözleri okuyup havaya üfledikten sonra onu hastanın ellerine doğru fırlatır, birkaç dakika içinde elleri hareket etmeye başlayacaktır. Şekildeki bölmelerden biri (Şekil 4). İşte büyü: "Süleyman'dandır ve şudur: Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla. Bana düşman olmayın, Müslüman olarak bana gelin. Kaf Haya, 'Ain, Seen, Swad, Hameen. "A See Qin." 78 Davud oğlu Süleyman'ın bereketiyle beni uyar, uyar, iki eli de gitsin.

18

ve Tanrı'nın izniyle bu sayıya ulaşın!" Bu büyüyü okuduktan sonra ara sıra şunu söylüyor. "Bu beş bölmeye beş belanın adı eklenmiştir. Tanrı! Hastanın ellerinin, yakalandığı hastalığın adının bulunduğu bölmeye girmesine izin verin" 79

Şekil 3

Şeytanın mülkiyetini bilen bir figür

19

Şeytanlar

Periler

Hastalıklar

Büyücüler

Cinler

Şekil 4

Şeytan'ı, Jinn'i, Ruhani'yi ve Ifi'it'i defetmek için Mappila büyücüleri aşağıdaki homam'ı tavsiye ediyor. 80 İki toprak çömlek, kanjeeram (Strychnos Nux Vomica) veya jack fiuit ağacından yapılmış tahta, iki metre beyaz kumaş, beyaz bir horoz, iki yumurta, iki bakır levha (takidu), bir kurşun levha, vayambu, pinari, nagunam. kunthirikkam(buhur). kottakam, counch Idampiri ve valampiri (saat yönünde ve saat yönünün tersine), channi nayakam, perumkayam, somanadi kayam, sarımsak kabuğu. pamuk tohumu, susam, ceviz, çeltik, pirinç, tuz, kiriyatha, Horsegram, yeşil gram, kuskus, chenchalyam, kachuram, sandal ağacı (her biri bir rupi ağırlığı için) ve birkaç yaprak puvaranji homam için gerekli olan maddelerdir.

İçine kare çizilen kaplardan birini alın(Şekil 5) ve hastanın adını veya annesinin adını yazın. Daha sonra bir beze Kur'an'ın 102. suresini (Tekasur) ve ayetleri veya 81. ayeti (Şifa) ikincisine kömürle yazın. Kur'an'ın seksen birinci suresinin ilk on dört ayetini (Al Tek weer) ve kareyi (Şek. 6) bir yaprağın üzerine yazın ve bunu horozun boynuna bağlayın. İki ölçek (nazhi) pirinç alın ve üfleyin "Eğer biz bu Kur'an'ı bir dağa indirseydik, elbette sen onu, Allah korkusundan baş eğerek, parça parça olmuş görürdün. İşte biz, insanlara böyle misaller veriyoruz ki, 82 Her yumurtanın üzerine şu ayeti yazın: "O gün insanlar yaptıkları amellerin kendisine gösterilmesi için gruplar halinde hareket edeceklerdir. Kim zerre kadar iyilik yapmışsa onu görecektir, kim de zerre kadar kötülük yapmışsa onu görecektir.” 83 Her iki plakaya da kareyi (Şek. 7) çizin.

Şimdi poovaranji'nin yedi yaprağını alın ve her birinin üzerine şu harfleri yazın: th, kh, kh, z, sh, 'z ve f. 84 Bütün baharatları ve ilaçları karıştırıp, tencere, yumurta, tabak, bez, pirinç ve horozla karışımı yukarıda ayeti okuyarak hastanın başına sallayın. 85 Daha sonra zeminde yaklaşık 3/4 metre derinlikte bir çukur açın. Yedi yumurtayı ve iki tabağı bir tencereye koyun ve diğerini kapatın. Çukura yerleştirin, üzerini çamurla örtün ve yüzeyi odunla yakın. Bezlerden birini çukurun üzerine bağlayın, diğeriyle de hastayı örtün. Horozu hastanın yakınına bağlayın ve ona pirinç ve su verin. Bu uygulamaya yedi gün boyunca ateşi söndürmeden ve örtüyü açmadan devam edin. Her gün Kur'an-ı Kerim 59:21 ayetini okuyarak hastaya üfleyin . 1:1-7. 112:1-4, 113:1-5, Ayat el kürsiyyi 86 ve şifa ayetleri 87 iki defadır. Ve yukarıda bahsettiğimiz karışımdan bir miktar alıp hastanın başına sallayarak ateşe atın. Bunu günde yedi kez tekrarlayın. Açık

20

ا ا ١٧

مير٢مل«*^

yedinci gün dört hindistancevizi alın, açın ve her birinin üzerine Kur'an'ın doksan dokuzuncu suresinin son üç ayetini 88 ve Arapça sh, j, kh, r,sh, band f 89 harflerini ve ya Qitmir ve ya Hafeez kelimeleri üç kez. Aynısını iki yumuşak kırmızı hindistancevizi üzerinde tekrarlayın. Üç yumurtanın üzerine üç kez 'ya qitmir' yazın. Daha sonra hindistancevizi ve yumurtaları hastanın başının üzerinde üç kez sallayın ve hepsini bir bıçakla kırın. Bir kaba su alın ve “Lev Enzalna…” ٥ ayetini okuduktan sonra içine üç defa üfleyin ve ateşi söndürün. Hastayı aynı suyla yıkayın. 91

Şekil 7

Homam, Mappilalar ve Hindular arasında olağan bir uygulamaydı. Çoğu zaman bu amaç için kalıcı bir homa kundam (kurban çukuru) yapılır. Erikku'nun (Calatropis Giyganta) yaprakları genellikle çukurda yakılır. Erikku'nun (Calatropis Giyganta) yaprakları genellikle çukurda yakılır. Homam genellikle yirmi bir gün boyunca yapılır92 ve sıklıkla

21 ardından yukarıdaki durumda olduğu gibi baş ve vücut üzerinde sallama yapılır. Bu törene uzinju vangal denir. Bu tören için kullanılan eşyalar bir kümes hayvanı, bir kotti (bir buçuk metre uzunluğunda yeni bir kumaş), bir adet olgun hindistancevizi, bir adet yumuşak hindistan cevizi, on iki cadjan yaprağı, on iki yumurta, dört muz, yüz bir çivi, üzerinde bir manda kafası olan bir bufalo kafasıdır. boynuzlar, kuruthola kayhiru, yüz bir fitil (tiris), bir litre hindistancevizi yağı, büyük bir karthern tenceresi, şişirilmiş pirinç, iki ölçek (nazhi) çiğ pirinç tozu, zerdeçal tozu, yanmış kabuk, neem yapraklarından hazırlanan yeşil toz ve biraz siyah iplik ve muz yaprağı

Tozlarla alkollü içki figürleri çizilir (kelam varakkal). Ayinler figürlerin yanında gerçekleştirilir. Pamuk fitiller yakılır ve aile üyelerinin başına doğru sallanır. Şişirilmiş pirinç ve muzlar bir muz yaprağında toplanır ve üzerinde ilahiler tekrarlanır. Tüm eşyalar sallanır ve tencerede saklanır. Kümes hayvanı da aynı şekilde sallanır. Mandanın kafatasındaki yüz bir noktaya çivi çakılır ve manda başı kuzeye gelecek şekilde çukura gömülür. Çömlek de aynı şekilde uzhinju vangal'dan sonra gömüldü

Kareler ve Muskalar

İlahiyatçılar ve sihirbazlar, içine gizemli harf ve rakamların yazıldığı kareleri kullanırlar. Bunlar Mappilas tarafından çeşitli şekillerde kelam veya ism olarak adlandırılmıştır. Kareler çeşitli hastalıklara şifa vermek, şeytanları kovmak, karı koca arasında sevgi oluşturmak, kadının veya ineğin göğsündeki sütü artırmak vb. amaçlarla kullanılır. Tılsımlarda ve karelerde Kur'an cümleleri kullanıldığında ayetlerin harflerinin sayısal değerleri toplanır ve toplamla kare doldurulur. Kare, kağıtlara, şişelere, tabaklara, yumurta, yaprak, bakır, çinko veya gümüş tabaklara, porselen tabaklara, hayvanların omuz kemiklerine vb. çizilir. Çoğunlukla bu kareler, kağıtlara yazıldıktan sonra tabaklara (takidu) veya yapraklara sarılır. balmumu ile kaplanmış ve bakır, gümüş ve hatta altından yapılmış muska kutularında saklanmıştır. Muskalara Mappilas tarafından hykal, hirz veya taksir, yerel Hindular tarafından ise yanthram adı verilmektedir. 94 Bu kılıflar bir ipe bağlanıp beline, koluna, beline, türbanına bağlanır veya mendilin köşesine bağlanır veya kişinin boynuna asılır. Bazen kareler yakılır ve hastaya dumanla tütsü yapılır veya parfümlü yağa batırılmış pamuğa sarılıp lambada yakılır veya parmaklara takılan yüzüklerin üzerine kazınır. Bazen muska kutusu, üzerine Kuran ayetleri kazınmış , kaplan pençeleri gümüşten yapılmış bir taşı tutacak şekilde yapılır . 95 İşte farklı muska türleri:

22

Fig.8

Kareler, kare içindeki bölme veya bölme sayısına göre çeşitli tiplerdedir.

a ) Thulathi: Bu üç bölümden oluşan karedir (Şek. 9). Bu kareyi yapmak için         ebced sistemiyle kişinin isminin toplamını hesaplayın ve ayrıca onun elementini (su, ateş, rüzgar veya toprak) bulun. Kişi sayısından on ikiyi çıkarın ve zikrin üçte biri ile bölmeleri şu şekilde doldurun: Toplam kişi sayısı 27 olsun, 12 çıkarın. Sonra zikir 15, üçte biri de 5 olsun. Bu sayıyı 1 rakamının yazılı olduğu sütuna yerleştirin ve diğer sütunu her bölmeye 1 ekleyerek tamamı dolana kadar doldurun. Bu kare ateş unsuruna yöneliktir(Şek. 10). Diğer üç elementin kareleri için şekil 11,12 ve 13'e bakınız.

Toplamın üçte biri alınırken 1f bir kalırsa yedinci bölmedeki orijinale, kalan sayı iki ise dördüncü bölmeye eklenmelidir.

b )Rubai (Murabb'a): Dört bölmeli karedir(Şek.14). Bu kareyi yapmak için toplam sayıdan 30'u çıkarın. Kalan sayıyı dörde bölün ve dörtte biri ile şekil 2'deki bölmelere yazılan sayılara göre önbellek numarasına bir ekleyerek on altı bölmeyi doldurun. l4. 1our elementleri için rubai sonucu aşağıda verilmiştir:

Şekil 14 Dünya

Şek.15 Su         Şek.16 Hava         Şek.17 Ateş

Bölündüğünde bir tane kalırsa on üçüncü bölmeye bir sayı daha, iki kalan dokuzuncu bölmede bir sayı daha, 1 üç kalırsa beşinci bölmeye bir sayı daha eklenir.

c )         Khumasi(Khamsi): Beş bölmeli karedir (Şek. 18). Khumasi için toplam sayıyı alın ve yirmiyi çıkarın. Teraziyi her birinde birer tane artırarak beş bölmeye bölün. Bölmede bir tane kalırsa 21. bölmeye bir tane ekleyin. İki kalırsa 10'uncuya bir ekleyin; üç ise 15'e bir ekleyin, dört ise 5'e ekleyin

d )         Sudsi(Musaddas): Bu kare altı bölmeden oluşmaktadır. Sudusi karesini oluşturmak için verilen sayıdan 105 çıkartılır, altıya bölünür ve altıda bir ile doldurulur (Şekil 19). Biri kaldığında 31. bölmeye ekleyin; 2 kalırsa 35'e bir ekleyin ; eğer 3 ise 19 ' h'ye bir ekleyin ; 13'üne 4 eklenirse 7'sine 1 eklenir. Böylece yüz bölmeye kadar kareler oluşturulur. 96

18

12

22

33

35

1

3

29

10

5

30

34

13

4

31

48

11

24

21

32

7

8

27

16

20

9

26

33

6

17

36

25

15

14

2

19

Şekil 19

Ahmed Musliyar, karelerin gizeminin aslında Tanrı'dan geldiğini, onun bunu Adem'e ve ondan sonraki havarilere bildirdiğini söylüyor. Ebced rakamları harflerin ruhları olup, Allah'ın ve peygamberlerin isimleriyle yapılan kareler ve muskalar ilahiyatçılar tarafından kabul edilmiş ve tavsiye edilmiştir. 97

Farklı Takılar

Şeytan, cin, ruhani ve ifrit gibi kötülükleri defedecek tılsım:

a) İzm veya kareyi (Şek. 20) bir kağıda çizin, yuvarlayın ve siyah iplikle bağlayın. Onu inek yağıyla yakın ve hastanın başının yanına veya yazı tipine yerleştirin. Aynı kareyi başka bir kağıda onun adı ve altında babasının adı yazılı olacak şekilde çizin. Daha sonra yakıp eskisi gibi yerleştirin.

Şekil 20

b) Aşağıda verilen kareyi (Şekil 21) bir demir levha üzerine yazın, çiviyle yuvarlayın ve üzerini muska ile kapatarak hastaya bağlayın.

م

ط

ى

ع

ى

ع

م

ط

ع

ى

ط

م

ط

م

ع

ى

Şekil 21

c) Şeytanı kovmak için aşağıdaki kareyi toprak bir tencereye yazın ve ocağa koyup yakın.

Şekil 22

d) Aşağıdaki kareyi (Şek. 23) dört toprak levhanın (chatti) üzerine yazın ve onu evin dört köşesine gömün.

26

2 .         Büyüden kurtulmak için büyü. Kareyi (Şek. 24) vax'a yazın. suya koyup, Kur'an'ın otuz yedinci suresini (Saffat) yedi kez okuduktan sonra suya üfleyin ve aynı suyla yıkanın.

incir 24

3 .         Çalınan eşyaları geri almak için. Bir kağıda bir kare (Şek.25) çizin ve içine çalınan eşyanın adını yazın. Karenin her iki yanına yazın., Kaf, ha. Evet, 'Ayn, Swad, Ha, Meem ve 'Aseeqin. Bir iğne delin ve bir deri parçasıyla havaya asın.

Şekil 25

4 .         Tüm hastalıkları iyileştirmek için. Kareyi (Şek.26) bir kağıda yazın, bir muska içine koyun ve gövdede saklayın. Ayrıca aynı kareyi tabağa yazın, yıkayın ve için.

27

5. Çiçek hastalığı için aşağıdaki kareyi (Şek.27) bir kağıda yazıp muskanın içine koyun ve hastaya bağlayın.

6. Hamilelik için: Kareyi (Şekil 28) çizin ve onu kısır kadına veya ağaçlara bağlayın.

Nazar (Kanneru)

Pottakkanum veya kanneru adı verilen nazar, bir erkeğin veya bir kadının nazar boncuğuna sahip olduğu inancıdır.

28 Nazar ya da kıskanç göz, başka bir erkeğe, kadına ya da çocuğa sadece bakarak hastalığı bulaştırabilir. Diğer tüm topluluklar gibi Mappilalar da nazara inanırlar. Peygamber bizzat gözün insanı kabre, deveyi de tencereye sokabileceğini söylemiştir. Nazar sahibi olanlar genellikle kadınlardır; erkekler nadiren. Sebep gözün kendisindedir ve hiçbir kötü ruhun onunla hiçbir şekilde bağlantısı yoktur. Gözü olan bir anne istemeden kendi çocuğunu etkileyebilir. Güzel veya sağlıklı bir çocuğa nazar boncuğuyla bakmak bile onu etkiler ve çoğu zaman istemeden de olsa gerçekleşir. Gözün fesat verme gücü, sahibinin iradesinin tamamen ötesindedir; ama gerçekten yaramazlık yapmak istendiğinde aşırı derecede öldürücü olur. Bunun çocuk üzerindeki etkisi ise; zayıf düşmesi, ateşlenmesi, güzel görünümünü kaybetmesi ve uykusunda ağlamasıdır. Erkekler ve kadınlar baş ağrılarından ve uzuvlardaki ağrılardan muzdariptir. Hayvanlar halsizliğe yatkındır ve az yerler. İnekler süt vermeyecek

Nazarın İslami perspektifi, Sharali Muslim'de nazar gören kişilerin halka açık yerlere girmelerine izin verilmeyeceği ve yetkililer tarafından kendi yerlerinde kalmalarının isteneceği konusunda uyaran İmam Nevevi'nin ifadesinden açıkça görülmektedir. kendi evleri. 99 Bir hastalığın nazardan mı kaynaklandığının anlaşılması için bazı deneyler emredilmiş olmasına rağmen bu tür deneylerin birçoğu din tarafından yasaklanmıştır. ٥٥ Âlimler, nazardan korunmak için Kur'an ayetlerinin okunmasını tavsiye ederler. Nazardan korunmak için Kur'an'ın Asr (no. 103), Kureyş (no. 106), Felak (no. 113) surelerini yazıp başına bağlaması istenir . Ayrıca, "Öyleyse görüşünüzü çevirin: Herhangi bir korku görürseniz. Görüşünüzü ikinci kez tekrar çevirin. Görüşünüz size yıpranmış, donuk ve rahatsız bir halde geri gelecektir." 101 Veya "Kâfirler, mesajı işittikleri zaman, neredeyse gözleriyle sana çelme takacaklardı ve 'Şüphesiz o, melundur' diyorlardı. Ancak bu, tüm dünyalara verilen bir mesajdan başka bir şey değildir.” 102 Aşağıdaki kareler (Şekil 29&30) bir kağıda yazıp muska içine konularak cesede bağlanırsa, kişiye nazar tesir etmez.

Şekil 29

29

Şekil 30

Mappilalar genellikle nazardan korunmak için yerli yöntemleri uygularlar. Yeni bir bina inşa edilirken, nazardan korunmak için ahşap veya samandan yapılmış çirkin bir figür (Şekil-31) dikkat çekecek bir konuma yerleştirilecektir. KP.Padmanabha Menon, tarlalarda güzel bir sebze yetişen bir mutfak bahçesine her zaman bir çeşit umacı kurulduğunu, genellikle chunnam ve kömürden yapılmış kabalistik işaretlerle kaplı bir tencerenin veya daha sıklıkla bir dalın kurulduğunu kaydeder. dikenli kaktüs veya samandan yapılmış kadın modeli. Bu yoldan geçenlerin nazarını önlemek içindir. 103 Bazen figürlerin kenarlarının altına 'karimkanna nokku (Bak! ah, kara gözlü) yazılır. Bebeklere nazar değmesin diye yanağının üzerine colliriumlu siyah bir nokta konur.

Şekil 31

30

Mashi Nottam

Mashinaltam, hazinenin nereye gömüldüğünü veya çalınan malların nerede saklandığını veya şeytanın ele geçirdiği bir hastanın durumunu vb. bilmek için kullanılan okült bir yöntemdir. Adından da anlaşılacağı gibi, mürekkebin içine bakmaktır (nottam). mashi) ve sonucu bulmak için. Herhangi bir kaba veya avuç içine farklı türde mürekkepler dökülür ve bazı ritüeller ve okumalardan sonra sekiz veya dokuz yaşındaki bir çocuğun ona bakması sağlanır. Mappila'lar arasında iki tür Mashinutam yaygındır: IQufin Qufin. Bunun için porselen bir kap içerisinde 'quf, quf' yazan bir kare (Şekil 32) yapılması gerekmektedir. taltalish taltalish, mirish, mirish,

Şekil 32

anzilu, anzilu'. Üzerine mürekkebi ve Castrol yağını dökün. '٥ 4 Çocuğun alnına farz olan duayı yazın ve ondan kabın içine bakmasını isteyin. 2. Abbasi: Abbasi için bir kare (Şek.33)

bir tabağa veya avuç içine yazıp içine mürekkep ve Castrol yağı dökün. Bir çocuk çağırılır ve tırnaklarına bazı ayetler yazılır ve bazı dualar okunduktan sonra mürekkebe bakması istenir.

Şekil 33

31 Bazen farklı hayvanlardan veya bitkilerden belirli bir tür koliyum hazırlanır ve bir kişinin gözüne veya alnına sürtüldüğünde onu görünmez hale getirirken, kendisi sıradan gözlerle göremeyen şeyleri görebilir. Farklı amaçlar için farklı türde koliyumlar kullanılır. '؛٥ Ruhları kontrol etmek için bazı fitiller (tiri) kullanılır. Böyle bir fitil kullanılacağı zaman, kapağıyla birlikte yeni bir toprak çömlek alın, suyla iyice yıkayın, çömleğin üzerine birkaç parça sandal ağacı macunu sürün, boynuna çiçek çelenkleri bağlayın, yanına her türlü tatlıyı ve şekeri koyun. çiçekler ve benzoik pastilleri yakın. Daha sonra kapağın boşluğuna biraz parfümlü yağ dökün, bir fitil yakın ve uygun büyüyü Arapça olarak tekrarlayın. Kız veya erkek çocuk yıkanır, temiz elbiseler giydirilir, çiçeklerle süslenir ve alevlere bakması söylenir ve çocuğun çalınan eşyayı, hastalıkları vb. anlatabildiği söylenir. Bazıları porselen veya bakır bir tabak üzerine aşağıdaki kareyi (Şekil 34) yapacak, ikincisini suyla dolduracak ve çocuğun içine bakmasını sağlayacaktır.

Şekil 34

Şanslı ve Şanssız Günler

Diğerleri gibi Mappila'lar da haftanın belirli günlerini şanslı, diğerlerini ise şanssız olarak görüyorlardı. Şanssız günlere hayır , kötü şans günleri denir ). Nahs günlerinde Mappila yeni bir işe, önemli bir göreve veya törene başlamayacaktır. Bir evin, bir dükkanın, bir dükkânın açılışı ya da bir düğünün açılışı gibi yeni bir şeye başlamadan önce, Mappilalar genellikle bu tür törenler için şanslı bir gün ve saat belirleyen ve kendilerini şanssız günlerden kurtaran bir din adamına yaklaşırlardı. Her Arap ayında, hiçbir hayırlı işe başlanmayacak yedi kötü gün vardır: 3'üncü 5'inci 13'üncü 16'ncı , 21'inci, 24'üncü ve 25'inci Bazılarına göre ise her ayda iki kötü gün vardır: Muharrem ayının 4'ü ve 5'i ; Safar 1. ve 8'h ; Rabia-ül Evvel 10. ve 20'h ; Rabi'a-al Akhir Ist ve Ilth; Jamad-al Awwal Ist ve 11; Recep'in 11'i ve 13'ü ; Şaban 4. ve 6 .; Ramazan 3'ü ve 20'si ; Di- al Qa'ad 2. ve 3. ve Di-al Hijjah 6. ve

32

25'inci. İlk iki ayın (Muharrem ve Safar) ilk on günü de uğursuz sayılır. 106

Haftanın günlerinden pazartesi, çarşamba perşembe ve cuma uğurlu, diğerleri uğursuzdur. Salı, tüm insani girişimler için en az elverişli gündür, çünkü Allah, bütün hoş olmayan şeyleri o gün yaratmıştır. Cuma, güneşin doğduğu en hayırlı gün, Adem'in cennete alındığı ve 107 kişinin cennetten çıkarıldığı gündür ve Cuma da yeniden diriliş günüdür.' Peygamberimiz Cuma günü Medine'ye ilk girişini yapmış ve aynı gün toplu ibadete başlamıştır. Cumartesi günü yaratıldı, Pazar günü ise dağlar; Salı günü karanlık; Çarşamba günü ışık; Perşembe günü hayvanlar ve Cuma günü Adem.' 108 Arap günü diğerlerinden farklı olarak geceden başlayıp akşamla biter. Bu nedenle Perşembe gecesine Velliyazhcha ravu veya tüm iyi işler için en hayırlı kabul edilen Cuma gecesi adı verilir.

Yerli İnançlar

Malabar Mappilas'ı yerli kökenli birçok inancı takip ediyordu. Bu tür inançlar, odi kültünü, alametleri ve yerel şeytanları vb. içeriyordu. Bir tür kara büyü olan Odi, tanrıçaları Kalladikkode Nili'nin kutsamasıyla Parayanlar adı verilen kabile kastı tarafından uygulanan kötü şöhretli bir büyücülük türüdür. kendi istek ve zevkleriyle kendilerini görünmez kılarlar ya da öküz, kedi ya da köpeğe dönüşürler. Odi, Paraya büyücüsü tarafından sıkı ritüellerden sonra, en önemlileri rahimdeki bebekten (pilla thailam) yapılan yağ olan bir dizi eşyayla mümkün kılınır. Parayanların petrol elde etmek için hamile kadınları öldürdüğü ve bebeğin dışarı çıkarıldığı söyleniyor . Mappilas bazen düşmanlarını kara büyü yoluyla öldürmek veya onlara işkence etmek için uzak köylerin Paraya odiyanlarıyla anlaşırdı. Odi tarikatın sebep olduğu belanın çaresi, büyünün sebep olduğu diğer hastalıkların çaresi aynıdır. Hastaya teşhis koymak için sihirbaza veya mantravadi'ye danışılır ve eğer hastalığından odi'den şüpheleniliyorsa mantravadi, odi'nin kimden kaynaklandığını belirlemek için hastaya bir takım sorular sorar. Kişi biliniyorsa vazgeçmeye ikna edilir, vazgeçmeyi reddederse karşı tedbirlerle intikam alınabilir. 110 Odi'den kurtulmak için gümüş veya bakır levhalara (thakidu) veya siyah tavuğun yumurtladığı yumurtalara büyüler (manthramlar) yazılır. Bunlar bir hayvanın veya yılanın kafatasının veya bir adamın tırnak çiftlerinin gömüldüğü yere götürülür. Büyüler tabaklarda veya takiduda ve yumurtalarda okunur. Daha sonra yumurtalar tabağın üzerinde ikiye bölünür. Daha sonra takidu iki parçaya bölünür ve yarıları akan bir nehre atılır." 111

33

İşaretler

Mappila Müslümanları arasında hakim olan bir diğer yerli inanç da alamettir (şakunam). Bir yolculuğa çıktığınızda bu çok önemli hale gelir. Soldan sağa uçan karga, sağdan sola koşan tilki ve tavus kuşu yolculuk için iyiye işarettir. Kızlar, krallar, fil, beyaz çiçekler, inekler ve ördekler de iyidir. Bufalo, kara kedi, dul. Tuz, eşek, engelli ve süpürge kötü alamettir. Kedilerin ve baykuşların ağlaması kötüdür. Bir kertenkelenin gıdaklamasının vereceği pek çok Bilgi vardı ve sadece kertenkelenin farklı gıdaklama türleri ve bunların etkileriyle ilgilenen bir bilim vardır. '' Mappilas genellikle avuç içi çizgilerini inceleyerek kişinin geleceğini söyleyen kahinlerin ve falcıların sözlerini takip ederdi. Kurava adlı bir kast el falı konusunda oldukça bilgili. Bu kastın (kurati) kadın üyeleri bu amaçla evleri ziyaret ederler. Genellikle yanlarında bir papağanın tutulduğu bir kafes bulundururlar. Papağan ses çıkarır ve Kurati, papağanın geleceği anlatması niyetiyle bunu tercüme eder. Mappila kadınları, evlilik hayatlarının geleceğini veya ailelerinin geleceğini öğrenmek için sıklıkla bu tür insanlara yaklaşır.

Kafesiyle birlikte bir Kurathi

Dip notlar:

1 .         Encyclopedia Britannica, 1993, Macropaedia, Cilt, 25,76

2 .         Helenistik Hint ve Sasani uygulamaları Müslüman toplumuna sızmıştı. Yunanca ve Süryanice'den yapılan Arapça çeviriler Helenistik bilimleri, Sanskritçe'den Hint versiyonu ve Pehlevi'den bu ikisinin birleşimi olan Sasani bilimlerini temsil ediyordu.

34

3 .         Auf bin Malik diyor ki: "Cahiliye döneminde sihir yapardık. Peygamber'e (Muhammed) sorduk: “Ya Resulullah, bu konudaki görüşün nedir?” Peygamber şöyle buyurdu: 'Sizin büyülerinizi duyayım, çünkü içinde şirk bulunmayan büyüler caizdir.' Abdul Hameed Siddiqui, Sahih Muslim, İngilizce Çeviri, Darul Arabistan, Beyrut, nd, Cilt. 4, 5457, 1197. Ayşe anlatıyor: Halk Hz. Muhammed'e astrologlar hakkında soru sorduğunda, onların hiçbir şey olmadığını söyledi. Bunun üzerine insanlar sordular: "Ey Resul, bazen onların kehanetleri gerçekleşir. Bunun üzerine elçi şöyle dedi: “Bu gerçek, şeytanlar tarafından meleklerin elinden alınmıştır. Şeytanlar, hakikatin yanına yüzlerce yalan katarlar. ve onu astrologun kulağına verir.” İmam Nevevi, Riyaz al Saliheen, Fas.303, No.1647, Ayrıca bkz. Fasıl, 362, No.1799.

4 .         Konganam Veetil Ahmad Bava Musliyar (ö. 1314/1896), Upakara Saram, Haji, VM Abdulla & Co., Ponnani, 1988 (Bundan sonra Upakara Saram olarak anılacaktır ), 178-88,238-9; Cafer Şerif, Hindistan'da İslam, Hindistan Müslümanlarının Gelenekleri. Çev., GAHerklots, Gözden Geçirilmiş baskı, WilliamCrooke, Curzon Press. Londra, Dublin, 1972, Yeniden Basım. 1975, 219–20

5 .         Bu sanatın uygulayıcıları çoğunlukla alt kastlardandır. Bazen Thangallar ve Musliyarlar da büyücülükle uğraşırlar.

6 ». PRG, Mathur, The M^ap^piita Fisher Folk of Ke^raln, AS udy in Interrelationshipbetween Habitat, Te^kn^oic^y Economy, Society and Culture, Kerala Historical Society, Trivandrum, 1977,303

7 . Aynı yazarın yazdığı         Meganim el İhvan el Tarjuma adında üçüncü bir kitap daha vardır , ancak popüler değildir. Mappila kahinleri, yukarıdaki eserlerin yanı sıra, İmam Buni'nin Şems el Ma'arif'i , Feth el Malik'i gibi Arapça eserlere de güvenmektedir. Dairabi, İbn Arabi'nin Kur'at-ül Mübarek'i ve İmam Senusi'nin Mücerrebat'ı vb.

8 .         Konganam Veetil Bava Musliyar, Paropakaram, Hacı. VM Abdullah and Company, Ponnani, 1988 (Bundan sonra Paropakaram olarak anılacaktır),3O

9 .         Age., 31

1 0.         İslam Ansiklopedisi, Cilt 1, Leiden, 2007, 97-98

1 1.         Bildiri , 14 12.Ibid., 14-25 13.Ibid.

35

14. Age, 222-2

15. Urctrc Sciram.

16.Ayg.

17. F^cu^c^r^ck ^c^i^c^m,

18. Age.,

1 9.         Cafer Şerif, a.g.e., 261-2

2 0 .         Urctrc Scrcm,, 46-47

2 1.Ayg.,51

2 2.         Sihire İslami bakış açısı için bkz. İbn Haldan, 1^ ا 0.0^& أ ™^. Mal. çev., Mutranisseri M. Koya Kutty. Mathrubhoomi Yayınları, Kozhikode, 1984,814-839

2 3.         Qwi, 2:102

2 4.         Ayrıntılar için. Bkz. Kur'an-ı Kerim, İngilizce Çeviri, Kral Fahd Kur'an-ı Kerim Basım Kompleksi, Medine, 1410/1989,41

2 5.         "Her kim bir kahin veya kehanetçiye gider ve onu tasdik ederse, o, Muhammed'e vahyolunanın kâfir olacağı yönündeki inancını kaybeder" diyor Peygamber Muhammed. Dr. Sulyman Qush'tan alıntıdır . ScientficDisco, Glcricus Kur'an'da yer almaktadır, Filipinler İslami Davet Konseyi, 1988,60.

2 6. Bazen meleklerin bir kısmı (melaik) ruhcn olarak da bilinir ancak genellikle ruhan cinlere verilen isimdir, Parcpakaram, 31

2 7.         Kur'an, 13:27, Kavurucu rüzgarın ateşi için Kur'an'ın kullandığı tabir mcrij'dir Bazıları onu, hava ve ateşten oluşan, dumansız bir alev (Cafer Shanf,232) olarak görür: Öte yandan insan, su ve çamur içeren kilden yaratılmıştır. Peygamber cinleri 'bağımsız, yaşayan' olarak tanımlıyor. İrade sahibi, emir ve yasaklara tabi olan akıllı varlıklar Bkz. Abu Aminah Bilal Philips, İbnTc^ymeeyc^h.sEssc^ycn1^t^eJin^n(Dem^cns ١ , Tevhid Yayınları. Riyad, 1989, s.5)

2 8.         Kur'an, 66:6

2 9.         TP Hughes, Dicticncry cf Islcm, Kazi Publications,USA, 1994, 134;Beş takım arasında marid en güçlü olanıdır

30.İmam Bayizavi, Tefsir Baizawi, Cafer Şerif'ten alıntı, 232-33 31.Ibid.,233

32. Cafer Şerif,233

33. Şeytanın dokuz oğlu vardı: Ordusuyla birlikte çarşıları işgal eden ve tüm kötülüklerin arkasında olan Dul Bcizun ; Kederin ve kaygının yöneticisi Wcssin ; Awcn, kralların arkadaşı; Hcffcn, Patron

36

şarap içenler; Müzik ve dans şefi Marra ; Lagis, ateşe tapanların efendisi: Ma'z ama haberlerin ustası, insanlara kötü niyetli ve yalan haberlerin yayılmasına neden olan: Dasim, karı koca ile meskeni abdest yerleri olan Dalhan arasında nefrete neden olan köşklerin efendisi ve dua. Bkz. aynı eser, 233. 34.Ayg.234

3 6. Örneğin. Tc^rnn^'ler,Huiic^nn^'ler,Dc^khiyc^nus

3 6.         Örneğin. Jatunalar

3 7.         Cafer Şerif. P. 234

38. Aynı eser,35

39. Aynı eser, 234-35

40.TP Hughes, a.g.e., 84

41. Aynı eser. Şeytan kelimesi Kur'an'da elli iki defa, İblis ise dokuz defa geçmektedir. Bir başka görüşe göre ise şeytan , hakikatten uzak olan, İblis ise ümitsiz olan demektir.

42. Ana Hidu ruhları Karinkutti, Kuttichathan, Parakkutty, Odikkutty, Katta Bhairavan, Vanni Bhairavan, Chotala Bhadra kali, Dumapati, Narasimha Murthi, Kala Bhairavan ve Odi Bhairavan'dır. R. Fawcett, Malabarlı Nayarlar, Yeni Delhi, 1990, 314.

43» ParopakaramL, 24-26

44.TP Hughes,84

<46 Paropakaraffl, 24-26

4 6.         Abu Ameenah Bilal Philips, İbn Teymeeya'nın Cinler Üzerine Denemesi .

a.g.e., s.31. Ortaçağ Avrupa'sındaki pek çok keşiş ve rahibe, resmi olarak succubi olarak adlandırılan şehvetli dişi iblisler ve aynı derecede baştan çıkarıcı ve çekici incubi adı verilen düşmüş melekler tarafından ziyaret edildiklerini ve tecavüze uğradıklarını bildirdi. Daha sonra birçok rahibe hamile kaldı ve çocuklarını doğumda öldürerek onları rahibe manastırlarının dışına gömdü. LT Hobhouse'a bakın. Evrimde Ahlak. Karşılaştırmalı Etik Üzerine Bir Çalışma, Chapman ve Hali, Londra,1951,213. Modern batılı araştırmacılar, bu iblislerin, seksten alıkonulmaları nedeniyle hayal güçlerinin bir ürünü olduğunu ve hamileliklerin, keşişler ve rahiplerle olan yasadışı ilişkilerin bir sonucu olduğunu varsaydı. Abu Ameenah Bilal Philips, a.g.e.. s. 32

4 7.         Mesela insanlar kazara onlara zarar verdiklerinde, üzerlerine idrar yaptıklarında, üzerlerine sıcak su döktüklerinde veya bir kısmını öldürdüklerinde cinler kendilerine kasten zarar verildiğini düşünürler. Age..s.32.

37

48.Aynı yerde, s.41

4 9.         Odi kültünün ayrıntıları için bkz. Fawcett, a.g.e.,312-13; Bhaskaranunni, a.g.e., 72-74; Aşağıya bakınız,376-77

5 0.         Kur'an geleneğine göre Allah'ın, Allah isminin yanı sıra, en iyi isimler olan Esmaül Hüsna olarak bilinen doksan dokuz ismi daha vardır.

5 1.Sulyman Qush, a.g.e., 52

5 2.         Örneğin. Bir dileğin gerçekleşmesi için şu duanın yüz defa okunması tavsiye edilir: Bismillahi al Ramani al Rahim. Wala hitamla mala kummata laahi. af-Hepsi ٦ x^ ٦ ^hasta. 'a'zeem. Ya Ha| Ya Qanm. Ya Haleem. Ya Kadir, Ya Daim. YaFardl, Ya Wiitr. Ya Ahadj Ya Samad (Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla. Güç ve kuvvet ancak Allah'tadır. Ey Diri, Ezelî, Hakim, Güçlü, Sonsuz, Eşsiz, Eşsiz olan Allah'tan başkası değildir.) Tuhaf olan, Tek, Ebedi olan) Paropakaram a.g.e., s.

9 1.

5 3.         "Gaybın anahtarları O'nun yanındadır. Onları O'ndan başkası bilmez. O, karada ve denizde ne varsa bilir. Yaprak düşmeden O'nu bilir; karanlıklarda tek bir tane bile yoktur. Ne toprak ne de taze ve kuru hiçbir şey yoktur, ancak apaçık bir yazıyla belirtilmiştir." Kur'an-ı Kerim. 6:59.

5 4.         Cafer Şerif,232.

5 5.         "Ah, Zengin. Ah, Zenginleştirici." Cafer Şerif'e bakın. s.231: "Ebu Hureyre anlatıyor: Peygamber şöyle dedi: 'Şüphesiz şeytan, içinde Bakara suresinin okunduğu evden kaçar " 'Abdül Hamid Sıddıkî, Sahih Müslim, Müh. trans, op. cit., Cilt. IP337, hayır. 1707.

5 6.         Kur'an, 23:97.

5 7.         Muhammad Muhsin Khan, Sahihul. Buhari. Arapça-İngilizce, Maktabat al Riya'z al-Hadeeth. Riyad, 1987. Cilt. I. s.336: Sahih Muslim, a.g.e., Cilt.1, s.211

5 8.Ayg., Cilt.IV, s.1415no.65O8

5 9. Maraq ezhuth için özel olarak yapılmış mürekkebe Arap mürekkebi denir

6 0 .         Gpakara Saram, 54

6 1.         Kur'an, 79:46

6 2.Ayg., 46:35

6 3.Abdullah bin Ahmed, babasından gelen ve bunu İbn Abbas'tan derleyen bir hadisi aktarır; Bu tedaviyle ilgili şunları söylüyor: “Ben

38 babamın kadınlar için bir kasede ya da temiz bir yerde yazı yazdığını gördüm.” Abu Ameenah'dan alıntı, op.cit, 10-23

6 4. İblisi çağıran Hindu büyücülere Kuttichn;thja.n:te Seuakkan adı verilir.

6 8.         b^i^c^k^c^i^a Saram,,122

66.Ayg.

67.Ayg., 132-33

6 8.         Koodothram , Malayalam dilinde Guta Patra'dan türetilmiş, gizli yaprak veya kağıt anlamına gelen bir sözcüktür .

6 9.         Shaitan Ozhippikkal şeytanı kovmak demektir

7 0.         Homam, şeytanları kovmak için ateşte yapılan bir kurban törenidir.

7 1.         Haal Ilakkam “çılgınlık heyecanıdır” Bir tür geleneksel hipnotizmadır.

Malabar köylü mücadeleleri sırasında Mappilas arasında yer alan Haal Ilakkam'ın ayrıntıları için bkz. William Logan, I, 557-60

7 2.         Uzhinju Vangal, elleri ya ateşle ya da sihirbazların önerdiği maddelerle tüm vücut üzerinde sallamak anlamına gelir.

7 3.         Cafer Şerif, 235-3

7 4.         Sihirbazların çağırdığı çeşitli iblislerin isimleri Fatuna, Habeebika, Amin, Saqika, Akesan, Balisan, tılsım, Suradan, Kahlan, Mahlan, Sadidan ve Nabian'dır, age.,

7 5.         Kur'an, 16. 82-8

7 6. Aynı eser, 18:3

7 7.         Cafer Şerif,

7 8.         Bunlar Arap harfleri ق S ع م H ص ع ben eh ك

(Kaf, Haaya, Ayn, Swad, Haa, Meem, Ayn, Seen, Kaf) Kur'an'ın bazı ayetlerinin ilk ayetleri olarak kısaltılmış harflerle gelen, anlamı bilinmeyen . Bkz. Kur'an-ı Kerim, İngilizce Çeviriler ve Şerh, a.g.e., 134-3

7 9.         Cafer Şerif, 234-40

8 0.         Aynı Homam nazar, büyü ve zihinsel ıstırabı tedavi etmek için kullanılır.

Kur'an'ın altı ayeti şifa ayeti sayılır. bunlar: 9:14, 41:44, 10:57, 17:82, 16:69 ve 26:80

82. Kuran , 59:21

83. Age, 99:6-8

بى ظ ش ز لخ لخ ح ث 0,84

85. Kur'an-ı Kerim 59:21

39

86.Ayg., 2:255

87. Bkz. fn,

88. Aynı eser.

ben ظ Ş ز لخ لخ ح s.89 _

90. Bkz. fn, yukarıda 82

9 1.         Upakara Saram,137-39, Yazarın kendisi de Homam'ın İslam'da tavsiye edilmediğini ve Homamas'ın canlıların kullanılmasının kesinlikle yasak olduğunu söylüyor, age, 129

9 2.PRG         . Mathur, a.g.e., 332-3

9 3.Ayg., 334-36

9 4.         Hindu tipi kareler için bkz. Fawcett, a.g.e., 305-07.

9 5.         Farklı muskaların faydaları için bkz. Paropakaram, 169-95

9 6> Upakara Sciram,, 177-8

9 7.Ayg., 179

9 8.Sulyman Qush, a.g.e., 60

9 9.         Upakaa Saram, 83

1 00.         Age., 81; Paropakaram, 45-46

1 01.         Kuran 67:3-4

1 02.         Age, 68: 51-2

1 03.         K.P Padmanabha Menon, A History of Kerala, Visscher's Letter from Malabar, ed., Sahitya Kalabham TKKrishna Menon, Asian Educational Service, New Delhi, Cilt. 1, 1982, 142

1 04.         Upakara Saram, 134

105. Aynı eser         .

1 06.         Cafer Şerif, 280

1 07.         TP Hughes, 131

1 08.         SH Lideri, Mısır'ın Örtülü Gizemleri ve İslam Dini, Londra, 1912, 237

1 09.         Bhaskaranunni, Pathimpatham Noottandile Keralam, Kerala Sahithya Akademisi, Thrissur, 1988, 72-74

1 10.         PRG.Mathur, 338

1 11.         Age.,339

1 12.         Bhaskaranunni, 140-141

40

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar