Print Friendly and PDF

Günümüzdeki İnternet Takipçileri İçin

 


 

"O olmadan ne anlamı var ki?"

- Bu çok saçma.

 Ben kimim ki senin gibi birini eleştirebileyim?

 Sorun değil, kaldırabilirim.

 Çok zekice yazılmış.

 Gerçi senin yazdığın her şey öyle.

 Ama bir sorun var.

 Küfürler

 Sonunda söyledim.

 - Kullandığım lisan seni rahatsız mı ediyor?

 Asil bir yönü yok.

 Onlar varoş çocukları.

 Ben de kenar mahallede büyüdüm.

 Orada herkes öyle konuşur.

 - Hayır konuşmaz!

 Kasabadaki dükkana gittiğimde ne söylüyorum sanıyorsun   "Kaldır kıçını Wally, boktan domuzum için yem versene pislik!

" Ya da bankaya gittiğimde bay Bollinger'e, Şu çeki bozsana   bok herif!"

mi diyorum?

 Gördün mü?

Misery Chastein asla ölemez.

 Annie 71 yılında bir çok kadın doğum yaparken öldü.

 Ama önemli olan onun ruhu ve Misery"nin ruhu hala yaşıyor.

 Ben onun ruhunu istemiyorum!

 Ben onu istiyorum!

 Ve sen onu öldürdün!

 - Hayır!

 Öldürmedim.

 Kim öldürdü?

 - Hiç kimse.

 Göçüp gitti.

 Göçüp gitti mi?

Göçüp gitti mi?

 O göçüp gitmedi!

 Onu sen öldürdün!

 Sen yaptın!

 Sen yaptın!

 Sen yaptın!

 Misery"mi sen öldürdün!

Hey!

 İyi olduğunu sanmıştım.

 Ama iyi değilsin.

 Sen de diğerleri gibi yalancı bir kargasın.

 Bir süre yanında olmam gerektiğini de sanmıyorum.

 Senin için kimsenin geleceğini de düşünme.

 Ne doktorlar, ne ajansın, ne ailen.

 Çünkü onları hiç aramadım.

 Burada olduğunu kimse bilmiyor.

 Bana bir şey olmaması için dua etsen iyi olur.

 Çünkü ben ölürsem   sen de ölürsün.

Tanrıya seni sordum, O da seni bana, sana yolu gösterebilmem için   gönderdiğini söyledi.

 - Yolu göstermek mi?

 Evet.

 Şakanın sırası değil.

 Dünyayı bu iğrenç şeyden kurtarmalısın.

 Kitabımı yakmamı mı istiyorsun?

 - Senin için zor olacağını biliyorum   ama bu en iyisi.

 Bu bir şeyi değiştirmez.

 Kitabımı yakmak istiyorsan, yak.

 Ama dünyayı bir şeyden kurtardığını sanma.

Bak ne diyeceğim.

 Basılması gerekmiyor, kimsenin   okuması da gerekmiyor.

 Sadece kendime saklayabilirim.

 Kimsenin varlığından haberi bile olmaz.

 O var olduğu sürece, aklın asla özgür olmayacak.

Bence kibriti çakmalısın.

 Bunun Tanrının isteği olduğunu görmüyor musun?

 Sen zeki birisin, bunu kolayca görebileceğini biliyorum.

 Bizler bu dünyaya yardım için gönderildik.

 Benim sana yardım etmem gibi.

 Lütfen.

 Sana yardım etmeme izin ver.

 Doğru olanı yapıyorsun.

 Aman Tanrım!

 Tanrım!

Artık o iğrenç karalamadan da kurtulduğuna göre   asıl iyi olduğun konuya geri dönebilirsin.

 Yeni bir roman yazacaksın.

 Bugüne dek en büyük başarını.

 Sen bir dahisin.

 Beni ilham kaynağın olarak düşün.

 Sana inancım tam sevgilim.

 Yakala.

- Yağmur.

 Bazen hüzün verir.

 Buraya ilk geldiğinde   Paul Sheldon"un sadece yazar yönünü seviyordum.

 Ama şimdi onu bütünüyle sevdiğimi biliyorum.

 Ama şimdi onu bütünüyle sevdiğimi biliyorum.

 Beni sevmediğini biliyorum.

 Sevdiğini söyleme.

 Sen dünyanın, en yakışıklı, en ünlü adamısın.

 Ama ben   film yıldızları gibi değilim.

 Benim gibi biri olsaydın, senin gibi birini kaybetmenin   ne olduğunu anlardın.

 - Beni neden kaybedesin ki?

 Kitap neredeyse bitti.

Yakında gitmek isteyeceksin.

 Neden gitmek isteyeyim?

 Burayı seviyorum.

 Çok naziksin.

 Ama bunun doğru olduğunu sanmıyorum.

 Bu silaha gelince   bazen onu kullanmayı düşünüyorum.

 Artık gitsem iyi olur.

 Belki de içine mermi koyarım.

 İnsan oğlundan daha yüce bir adalet var.  Beni o yargılayacak.


Kaza haberini aldığımda neredeyse ölecektim.

 Dizlerimin üzerine çöküp gerçek olmaması için yalvardım.

 Söyleyeceklerim sizi güldürebilir ama önemli değil.

 Dua ederken, Tanrı bana hazır olmamı söyledi.

 Niçin?

 - Yerini almam için.

 Bir çok insana büyük keyif verdi.

 Zamanımızda bunu yaşatabilen insan sayısı çok az.

 Tanrı bir numaralı hayranı olduğum için, …yazma görevini bana verdi.

Bir daktilo aldım.

 Ve yazı kağıtları.

 Misafir odamı çalışma odasına çevirdim.

 Görmek ister misiniz?

Yalnızlık hissediyor olmalısınız.

 Kişi kendinden zevk almıyorsa, başkaları için neşe kaynağı olamaz.

 Bu çok doğru.

Kötü hissetme.

 Bu er ya da geç mutlaka olacaktı.

 Bu bir işaret.

 Neden seni korumak için seçildiğimi anladın mı?

 Birbirimiz için yaratılmışız.

 Ama artık bu dünyadaki süremiz sona ermeli.

 Endişelenme.

 Yapılması gereken şey için her şey hazır.

 Silaha iki kurşun koydum.

 Biri senin.

 Biri benim için.

 Sevgilim, bu muhteşem olacak.

 Sakın korkma.

 Seni seviyorum.

 Ben de seni seviyorum.

 Haklısın.

Birbirimiz için yaratılmışız.

 Ölmemiz gerektiğini de biliyorum.

 Olmeliyiz ki   o yaşayabilsin.

Ona sonsuz yaşamı verecek güç bizde.

 Kitabı bitirmek zorundayız.

Hepsi burada yazılı.

 Yapamazsın!

 - Neden?

 Senden öğrendim.

 Hayır, hayır!

 Benim sevdiğime yapamazsın!

 Seni öldüreceğim lanet olası yalancı!

 İstiyor musun?

 

[Ölüm Kitabı (1990) Misery]

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar