Print Friendly and PDF

Melek mi İnsan


"Ebul Hasan Harkânî, Necmeddin el-Kübra’ya şöyle dedi:





"Ben tavaf ederken
rûhaniyyetimle yükseldim ve Kâbe’nin etrafını binlerce kere tavaf ettim.
Etrafımda olanlar benin bu sür'atli tavafıma şaşırdılar. Bense onların tavafına
şaşırmadım. Onlara dedim ki,





 "Siz kimsiniz? Ve bu tavafınız niçin bu
kadar yavaştır."





Onlar dediler ki, "Biz
melekleriz ve nuruz, ama bundanhızlı tavafa asla gücümüz yetmez."





Onlar da bana sorarak,





"Sen kimsin ve bu sür'at de neyin
nesi?"





Ben de onlara dedim ki,





"Ben Ademiyim ve bende aşkın
nuru vardır. Bu sür'atin sebebi ise nûr-u şevktir."





Raks ve devrân hâlinde de,
fukaranın aşk ve şevkle dönüp dönmediği, o devranın hızlı dönüp dönmediğinden
anlaşılır.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar