Print Friendly and PDF

Mansûr b. Ammâr’ın kıssası….






Kim içinde
Allah ismi yazılı bir şeyi yerden kaldırırsa, Allah’ta onu cennette en yüksek makama
(illiyyûn) yükseltir ve müşrik de olsalar ebeveyninin [azabını] hafifletir.
Mansûr b. Ammâr’dan şöyle rivayet edilir. Küçüklüğümde yerden kâğıt parçalarını
(karâtîs) kaldırmaya düşkündüm ve bununla bilinirdim. […] Bir gün çölde içinde
Lâ İlahe illallah yazan bir kâğıt parçası buldum ve yerden kaldırdım. Ancak
etrafımda onu koyacak duvar veya yüksek bir şey bulamadım ve o kâğıt parçasını
yuttum. O akşamı rüyada bana şöyle seslenildi: “Ey Mansûr Allah Teâlâ yaptığının
karşılığını verecek.”





 [Kuşeyrî, Şerhu Esmâillâhi’l-Hüsnâ, s. 23.]


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar