Print Friendly and PDF

Zikr - ı - Qalbi

Bunlarada Bakarsınız

 

 

 

İle :

Hazret - ül - Alâam

Moulana Allah Yaar Khan ( RA )

Yayımcı :

Idarah Nakşibendiye AwaisiaR

Zikr -ay- Qalbi Pas - Anfas

Başlangıç :

İnsanoğlunun sadece bir beden adı olmayıp , hem ruh hem de bedenin birleşimi olduğu ancak birbirlerinden ayrı oldukları gerçeğinin herkes farkındadır . Gövde kilden yapılmış betondur . _ Ruh derin bir gerçekliktir ve Allah'ın mucizelerinin ( Sübhane Huve Ta'ala ) bir örneğidir .

Tasavvuf alimlerine göre insan , on şeyin toplamıdır . Beşinin bu dünyanın yaratılış âlemiyle bağlantıları var , diğer beşinin ise Emir Alemiyle bağlantıları var . İnsan bedeni yeryüzünde ateş , su , kil ve hava olmak üzere dört elementten yaratılmıştır . Bu unsurların birleşmesiyle gerçekliği madde olan ama Lateef olan 5. nefs ( Nefs ) yaratılmıştır . _ _ _ Gözünüzle göremediğiniz , elinizle tutamadığınız şeye Lateef denir örneğin çiçek kokusu . Ruh , beş Lataif'ten oluşan Emir Alemindendir . Bunlara daha sonra değinilecektir .

Nasıl ki insan vücudunun sağlığı için maddi beslenme gerekliyse , aynı şekilde Allah'ı anmak da ruhun bir gereğidir . İnsan bedeninin gıdası maddidir çünkü maddi elementlerden oluşmuştur , ruhun gıdası ise alem tarafından bahşedilen ilahi ışıklardır . Nasıl ki güneş maddi gıdanın üretimi için bir kaynak olarak atfediliyorsa , manevi olarak da aynı statü , Kur'an'ın şöyle bahsettiği Hz . Muhammed ( Sallallahu aleyhi ve Sellem ) ' e bahşedilir .

al" , Parlak Lamba ( 33:46 ) .

Her ne kadar maddi gıda ana element olarak topraktan oluşsa da su , hava ve sıcaklık kirle birleşerek insan vücuduna gıda ve ilaç görevi gören farklı şeyler üretir . Böyle bir sistem de manevidir . Asıl bereket/bereketler Hz. Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem)' dendir , oysa diğer Yüce Peygamberler ruha ilahi ışıklar sağlayan kaynaklardır . Bu Büyük Peygamberler, bu ilahi ışıkları başlangıçta Hz . Muhammed (salla'llâhü aleyhi ve sellem)' den alırlar .

İnsan bedeninin hayati organları kalp , beyin , akciğer , karaciğer ve böbrek olduğu gibi , insan ruhunun hayati organları da Latife kelimesinin çoğulu olan Lataif'tir ( görünmeyen şey ) . Sufi alimleri , Kur'an ve Hadislerin emirlerine göre insan vücudundaki bu gerçeğin doğruluğunu tasdik etmişlerdir . Nakşibendi Owaisia tarikatı bunları şu şekilde tanımlıyor :

LATAIF

1. Kalb (İnce Kalp) : Bu ruhsal yetenek , fiziksel kalple ilişkilidir ; kalp atışı hepimizin bildiği bir şeydir .

2. Rooh: Bu , kalbin sağ tarafında , aynı çizgidedir .

3. Siri : Sol tarafta , Kalp'in dört parmak üstündedir .

4. Khafi : Bu Siri'nin sağ tarafında , yani sadece 4 parmak

Lateefah Rooh'un üstünde .

5. Akhfa: Dört Lataif'in de merkezinde yer alır .

6. Nefs : Burası secde yaptığımız yer olan alın bölgesidir . _ _

Salat (Namaz ) sırasında .

7. Sultan- ül-Azkaar : Vücudun tamamını kaplar .

Allah'ın zikri bedenin her hücresinden yayılır .

Beş büyük Peygamber vardır : 1 ) Hz. Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem) , 2) Hz. İbrahim ( Aleyhisselam ) , 3 ) Hz. Musa (aleyhisselâm ), 4 ) Hz. Nuh (aleyhisselâm ), 5 ) Hz. İsa (aleyhisselâm ). Her ne kadar Hz . Adem (aleyhisselâm)insanlığın öncüsü olsa da . Bu Büyük Şahsiyetler Lataiflerle bu şekilde akrabadır .

• İlk Lateefah'ta Hz. Adem (aleyhisselâm)aracılığıyla bereket ve ilahi ışıklar alınır . İkinci Lateefah, Hz. Nuh (aleyhisselâm) ve Hz.İbrahim (aleyhisselâm)' den gelmektedir . Üçüncü Latife Hz. Musa (aleyhisselâm)'tan , dördüncü Latife Hz. İsa (aleyhisselâm )' tan ve beşinci Latife ise En Büyük Peygamber Hz. Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem)' dendir .

Altıncı ve yedinci Latife'de zuhur eden ilahi nurların rengi, ruh hali ve şekli , şimşek çakması gibi sürekliliğine hükmedilemez . Genellikle renksiz ve kasvetlidirler .

Zikir Prosedürü _

Nakşibendi Owaisia tarikatının uyguladığı zikrin adı Zikr - ay - Qalbi olup , bu zikir yöntemine Pas- AnFas ( nefes al/ nefes ver ) adı verilmektedir . İslam alimleri Kur'an'dan birçok ayet nakletmişlerdir ; bunlardan biri şudur : - _

وَاذْكُر رَبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُد ُوِّ وَالْأَصَالِ وَلَا تَكُنْ مِّنَ الْغَفِلِينِ

(ve Rabbini , kalbinden yalvararak , ondan korkarak ve öyle bir ses tonuyla an ki ,

arıyor . Sabah ve akşamları ihmal etmeyin . ) _

Zikr -ay - Kalbi'nin fazilet ve bereketi, Hazreti Aişe Sıddıka'nın (radiya’llâhü anha . ) rivayet ettiği hadislerle daha da belirgindir :

عن رسول الله  صلى الله عليه وسلم   قال : الذكر الذي لا تسمعه الحفظة يزيد على…  رواه البيهقي

Gerçek şu ki

Gerçek Zaman

الذكر.

Peygamber Efendimiz (salla’llâhü aleyhi ve sellem) ' in " Zikr , Kiramen - Katbeen dinlemedikleri , dinledikleri Zikr'den yetmiş kat daha üstündür : Bu Zikr - ay - Hafi'dir " buyurduğunu anlattı .

Zikir sırasında kişi nefesini öyle korur ki , Allah'ın zikri olmadan hiçbir nefes boş kalmaz .

Bu zikir yöntemi üç güçten oluşur: -

1 ) Konsantrasyon Gücü

2) Solunum Gücü

3 ) Beden Gücü

Şimdi yüzünü kıbleye çevirerek otur , dikkatler Allah'a çevrilsin ve aşağıdaki tesbihleri ( Tesbih ) oku .

سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلَا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ وَلَا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ العَلِي العَظِيمِ

أَعوذُ بِالله مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

بسم الله الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Gözleri ve ağzı kapalı , Allah'a odaklanmış ,

üç defa ve ( Allah ) Allah, ( الله ) Allah ,( Allah) Allah’ı çağır

ardından Lateefah Qalb'dan başlamak için " Huu " ( *) . Zikre öyle başlayın ki , nefes alırken dikkatler tamamen Latife Kalp'e çevrilsin .

kalbin derinliklerine inmek . Bu (الله ) kelimesi Allah

Allah  isminin kalbe Latife-Kalb'e doğru geçmesi anlamına gelir . Aynı nefes , nefes verirken kalbe " Hoo " ( 4) sesiyle karşılık verir . Lateefah Qalb'e makul bir süre kadar saldırıldıktan sonra aynı işlem diğer lataifler yani Rooh, Siri , Khafi , Akhfa, Nafs ve Sultan- ül- Azkar ile tekrarlanır ve ardından tekrar Qalb'e dönülür . Zikir boyunca nefes almanın hızlı ve güçlü olması gerekir .

Yedi Lataif'in hepsinin Pas - Anfas'ından (nefes alma/ nefes verme) sonra , tekrar Qalb'e konsantre olduğunuzda , bilinçli olarak nefes almayı bir süreliğine bırakın . Beden hakkında düşünmeyi tamamen bırakın ve nefes almanın her zamanki gibi devam etmesine izin verin . Her nefesinizi öyle koruyun ki , kalpte zikir süreci devam etsin .

Bu yöntemin kendi kendine devam etmediğini unutmayın . Manevi bir Şeyhe ihtiyacı vardır çünkü tüm bu nitelikler yansıma ve tezahür yoluyla dağıtılır. Bu tıpkı Peygamber Efendimiz (salla’llâhü aleyhi ve sellem) ' e hizmet ederek Sahabi yüceliğini kazanan kişiye , Sahabe'ye sahabe olmaya Ta'abi , onlara hizmet etmeye de Taba Ta'abi denilmesi gibidir . _

Büyük Şeyhler, bu nadide hazineyi nesilden nesile , göğüsten göğüse intikal eden bu Şahsiyetlerden elde etmişlerdir . Kıyamete kadar Mü'minler ( 4 ) faydalanmaya devam edeceklerdir . _

Bu zenginliğe bütün Müslümanların ulaşabileceğini unutmayın .

Erkek ya da kadın , alim ya da alim olmayan , zengin ya da fakir . İnsanın sadece inanca , samimiyete ve başarılı bir Şeyh'e ihtiyacı vardır . Meşru bir şeyh olsa bile , eğer kişinin kalbinde bir şüphe veya belirsizlik varsa , bu zenginlik kaybolur .

İhtiyaç ve Yararlılık

Ancak Zikr- Ullah'ın ihtiyacı ve faydasının öyle olduğu söylenebilir ki , o olmadan insan kişiliğinin yeniden şekillenmesi imkansızdır. Peygamber'in ( Tezkiye , 4 ) nimetlerinin bir göğüsten diğerine aktarıldığını unutmayın , bu nedenle arınma insanlığın, özellikle de Müslümanların asıl ve sürekli ihtiyacıdır ve onsuz hiç kimse günahtan iyiliğe geçemez . Duygular samimi değilse ve sadece bir iddiadan ibaretse , o zaman pratik yaşam olumlu etkilerden ziyade olumsuz etkilerle karşı karşıya kalacaktır .

Murakabeler

Üçlü Murakabelar

Muraqba Ahadiyat : Allah'tan gelen ilahi ışıklara ulaşmak için , Allah'ın vizyonuyla kalpte tam konsantrasyona Murakabe denir . _ _ Bu Murakabelardan ilkine " Muraqba Ahadiyat " denir . _ _ Bu Murakabe sırasında sözlü okuma

وخالد لا شريك لك يا الله وإلهكم إله واحداً إِلَهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Bu Murakabeun sağlamlığı, Murakabe yapan kişinin hayatına öyle bir etki yapar ki , kişi her türlü şirke karşı nefret geliştirir , ancak Allah'ın birliği kalbe kazınır .

Muraqba Maiyat (Yoldaşlık ): Bu Murakabe sırasında , Murakabe yapan kişide Allah'ın (cc ) dostluğunun farkındalığı sağlamlaşır . Okuma _

وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَمَا كُذَّم الله ، حاضري الله ناظري ، الله معي çünkü öyle

evet ,

, bu okuyuştan dolayı لا تحرن إِنَّ اللَّهَ مَعَذَا Sonra oku

Murakabe yapan kişi pratik hayatta Allah'ın varlığını her yerde hisseder ve bu duygudan dolayı günah işlemekten utanç duyar .

• Muraqba Aqrab'iyat ( Aşırı yakınlık ) : _

ونَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِن حبل الوريد bu murâkbe için okunuş

Bu Murakabeun sürekliliği ile Murakabe yapan kişi, Kur'an'ın " Sibghat Allah " ( ) olarak aktardığı Allah'ın yakınlığında renklenir .

Bu üç Murakbaat'ı sırasıyla Murakba Kabe ziyareti , Murakba Roza - ay - Esher ve Murakba Mescid - i Nebvi (salla'llâhü aleyhi ve sellem) takip ediyor . Manevi Baiyat'tan sonra aşağıdaki Murakabelar da yapılabilir .

Üçlü Daireler

Sevgi Çemberi ( ilk ): Bu Murakabe sırasında

يُحبَّهُم ويُحبُّونَهُ meditatör aşağıdaki duayı okur

Murakabe yapan kişi ruhsal olarak Akrabiyat noktasında durur ve ruhunun alnının etrafında bir ışık çemberi hayal eder . Bu Murakabeun sonucu Murakabe yapan kişide öyle olur ki , kişi Allah sevgisini geliştirir .

Sevgi Çemberi (İkinci ): Bunun için okunan kıraat de

ve bu Murakabe sırasında Murakabe yapan kişi يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ

birincisinin etrafında, birincisinden daha büyük ve Allah sevgisini daha da yücelten ikinci bir daire tasavvur eder .

Sevgi Çemberi ( Üçüncü ): Bunun için okunuş da

Bu üçüncü daha büyük ve en parlak dairedir يُحبَّهُم وَيُحبُّونَهُ

birinci ve ikincinin etrafında . Nimetler nedeniyle

Bu üç daire bir Müslümanın Allah sevgisine olan tutkusunu güçlendirir .

Aşk çemberlerinden sonra İsmay - Zahir - val - Batin Murakabeu yapılır. Murakabe için okunuş şu şekildedir :

هو الأول والآخر وَالظَّاهرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

Bu okuma sırasında üç sevgi çemberinin ilahi ışıkları Murakabe yapan kişinin ruhunu sarar ve tüm iç ruhu aydınlatır .

Murakba Sair- ay- Kabe :

Bu Murakabe Talbeeh ile başlar : -

لَبَيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ ، لَبَيْكَ لَا شَريكَ لَكَ لَبَيْكَ، إِنَّ الْح و النَّْمَةَ لَكَ وَالْ مُلْكَ لا شَرِيكَ لَكَ

ve وَلْيَطُوفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ Sonra şu ayeti oku

Meditatörün ruhu yedi defa Kabe'yi dolaşmaya başlar , dili dua etmeye devam eder ve Murakabe bitene kadar bir süreliğine mültezimde durur .

مراقبہ روضہ اطہر ﷺ (ذکر قلبی) Muraqba Roza Athar (Zikr-e-Qalbi):

Murakabe yapan kişi ruhsal olarak Ravzai Mutahhara önünde tam bir saygı ve gönül kırıklığıyla durur , aşağıya bakar ve sürekli olarak şu Salavat Şerifini okur: -

اللَّهُمَّ صَلَّ عَلَى مُحمَّدِ النّبي الأمي واله وصحبه وبارك وسلّمُ

Murakba Mescidi Nebevi (salla’llâhü aleyhi ve sellem) :

Bu Murakabe sırasında Murakabecu son derece saygılı ve mecnun yüreklilikle durur ,

Mescid - i Nebevî'de Peygamber Efendimiz'in (salla’llâhü aleyhi ve sellem) minberinin önünde bulunur ve yukarıda sözü edilen Salavatı Şerif'i okur.

Rohani Yemi (Bağlılık Yemini):

Tüm bu Murakabelar tamamlandığında ve Murakabe yapanın pratik hayatı Peygamber'in (salla’llâhü aleyhi ve sellem) sünnetlerinin kalıbına oturtulduğunda , o zaman kendisine Peygamber'in (salla’llâhü aleyhi ve sellem) kutsal ellerine manevi Yem verme şerefi bahşedilir . onun Şeyhi . Bu , her Müslümanın hayat amacı olması gereken tarikatın en yüksek vasıflarından biridir .

وما تَوْفِيقِي إِلا بِاللهِ

Zikr-ay- Kaseer:

Allah'ın Zikri hasta kalplerin ilacı , sağlıklı kalplerin gıdasıdır . _ _ Allah  şöyle buyuruyor :

çok güzel” ,

Ey inananlar! Hatırla " " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا

Allah'ı sık sık " ( Ahzab 41 ) . Eğer bunu sadece dilimizle sınırlandırırsak , Allah'ın Zikrini uykuda , günlük dünya meselelerinde veya necis olduğumuz zamanlarda yapamayız . Ancak doğru usulü kendimize öğretirsek . _ _ _ _ _ _ _ _ _ pas - anfeslerle Zikr - i kalp'i yapmak , o zaman her bakımdan Allah'ın  ismi kalbimizde sürekli bir okunuş haline gelir . Bu duygunun devamlılığı Kur'an'ın emirlerine göredir - pratik bir yorum .

Not: Kadınlar belirli günlerde dahi Zikr-Ullah yapabilirler.

.

Not

Herhangi bir sıkıntı , felaket veya zorlukla karşılaşırsanız , şafak vaktinden önce , normal Zikr - Ullah rutininden sonra , Nakşibendiye Vaisiye Tarikatı Şemasını okuyun ve tüm kalbinizle Allah'a dua edin . İnşaAllah dilekleriniz gerçekleşir ve Allah'ın izniyle İman'la son bulursunuz . _ _ _ _ _ _

Nakşibendiye   Düzeninin Günlük Azkaar'ı

1. Mescidde Günlük Beş Vakit Cemaatle  Namaz  .

2. Teheccüd ve Evvabin namazlarından sonra Zikr-i Kalbi .

3. Mümkün olduğu kadar günlük Kur'an okunması .

4. Günlük Minimum 100 Defa Tekrarlanması ,

66

استغفر الله الذى لا اله الا هو الحى القيوم ve اتوب اليه

5. Günlük 500 kez tekrarlanması ,

44

ولا حَوْل ولا قوة الا بالله العلي العظيم

34 " الحمد لله " kere 33 " سبحان الله " Günlük 33 defa .6

ve 3 defa آیت الکرسی ve 1 defa “ الله أكبر " defa

Salavat ay Ibrahime .

7. İlk Kalime'nin günlük 1000 defa tekrarı ,

||

لا إله إلا الله محمد رسول الله

75

8. Günlük Minimum 300 Defa Salatu Şerif Tekrarı

Allah'ın izniyle _ _ _ _ _ _ _

Kur'an'da Zikr Ullah

Allah'ın izniyle قُلُوبُ _ _ _ _ _ _

( ۲۸:۱۳)

Onlar , iman eden ve kalpleri Allah'ı anmakla huzura kavuşan kimselerdir .  Kalpler Allah'ı anmakla huzur bulur . ( 13:28)

واصبر نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ دِل ونربَّهُم بِالْعَدُوةَ وَالْعَشِيِّ يُرِيد ون وَجَهَا ۖ وَلَا قَدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ وَيدُ زِينَةَ الْحَيَاوة النْيَا وَلا طَعْ من أَغْفَلْنَا قَلْبَا عن ذكرنا واتَّبَعَ هَونَهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فَرُطًا ( ۲۸:۱۸ )

Sen de sabah akşam Rablerine O'nun rızasını dileyerek dua edenlerle birlikte sabret, dünya hayatının süsünü arayarak gözlerini onlardan ayırma ve kalbini yarattığımız kimseye itaat etme . Bizim zikrimizi ihmal eden , şehvetine uyan ve işi haddini aşan kimsedir . ( 18:28 )

Hadislerde Zikr Ullah _

1. Abdullah Bin Abbas ( RA ) , Rasûlullah'ın (salla’llâhü aleyhi ve sellem) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir : " Şeytan , Adem çocuğunun kalbine yapışır . Allah'ı zikrettiği zaman ( Şeytan ) ondan kaçar . Adem çocuğu Allah'ın zikrinden gafil olur , şeytan onun kalbine vesvese ( kötü telkinler) sokmaya başlar . ( Buhari )

2. Muaz bin Cebel (RA), Rasûlullah'ın (salla’llâhü aleyhi ve sellem) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir : " Cennet ehli, yalnızca Allah'ın zikrinin boş olduğu o ana pişman olacaklardır . " ( Beyhaki ) +

 

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar