Print Friendly and PDF

Müritler şeyhlerini sadaka ile yetiştirebilirler.

 

Şeyh Muhyiddin Arabi Allah'ın rahmeti üzerine olsun. Bazı yazılarında şöyle diyor:

"Hace Yusuf Hamedani dikkatimizi çekti. Yetmiş yıldan fazla velilik yapmış ve irşad silsilesinde kalmıştır. Bir gün kapısındaydı ve dışarı çıkmak istiyordu. Cuma günü dışında dışarı çıkmıyor. Ama bugün gerçekten dışarı çıkmak istiyordu. Bir eşeğe bindi ve gitti. Eşeğin başından ayrılır ayrılmaz, nerede durursa ben de oraya gideceğim, dedi . Eşek onu şehrin dışına çıkardı ve çölde gizli bir caminin önünde durdu. Camiye girdi. Caminin içinde yakışıklı bir genç ayakta duruyor. Genç adam başını kaldırdı ve şöyle dedi: Yusuf ! Bir sorunum var ve o bana bunu anlatıyor. Yusuf bunu söyledikten sonra ey! Sevgili genç adam, majestelerinin bir sorunu olduğunda şehre gelin, bana sorun, bana sorun çıkarmayın. Genç adam ona cevap verdi. Bir derdim olduğunda her taş benim için bir Yusuf'tur."

Şeyh İbnu'l-'Arabi diyor ki: " Ben bundan şunu anlıyorum ki mümin müritler şeyhlerini sadaka ile yetiştirebilirler."

Şeyh Necibeddin Buzhuş Şirazi (Allah rahmet eylesin) şöyle diyor: " Yusuf'un bazı cümleleri arada sırada elime ulaştı, çok hoşuma gitti. Onlar hakkında çok araştırma yaptım ve bunun gibi birçok kelime buldum. Şafaktan önceki gece çok tuhaf bir rüya gördüm. Genç ve beyaz yüzlü , yaşlı , büyük bir adam gördüm . Kapıdan geçtikten sonra ellerini yıkamak için banyoya gitti. Beyaz elbiseler giyiyordu. Elbisesinin üzerinde siyah harflerle Ayetü'l-Kürsi yazıyordu. Yanına gittim, cübbesini çıkarıp bana verdi. Altında ise üzerine Ayetü'l-Kürsi'yi yazdığı bir şakyr vardı . O da bana verdi ve bunlara ben baktığım sürece bunları saklamamı söyledi. El sıkıştıktan sonra "Bunlardan hangisini istiyorsun?" dedi. Ne verirsen kabul edeceğimi söyledim. Yeşil olanı bana verdi, beyaz olanı da yanına aldı. Beni tanıyor musun dedi? Peşinde olduğun kelimelerin sahibiyim. Ben Ebu Yusuf Hamedani'yim. O kitaba Rubtetu'l-Hayat adını verdim. Ayrıca çok güzel ürünlerim var. Uyuduğumu fark ettim. Yani bunu rüyamda gördüm. Kadırgalara göre Ebu Yusuf Hamedani Bağdat'taki Nizamiyye Medresesi'nde ders veriyordu. Arada bir sana ilim verirken kalkıp Ebu Yusuf'a soru sorardı. Ebu Yusuf bir konuşma yapıyor ve şöyle diyor: Sözleriniz küfür kokuyor. Bir Müslüman olarak senin Allah'ın en merhametlisi olduğuna inanmıyorum. Daha sonra halifeye Roma İmparatoru'ndan bir elçi geldi. [1]İbn Saka ve onunla konuşmak istiyor. İslam dininden çıkıyorum, sizin dininize gelebilir miyim?

Hıristiyan onun isteğini kabul etti. Onlarla birlikte İstanbul'a gitti, Kayseri'ye gitti ve Hıristiyanlar gibi öldü.

İbni Sakk Kur'an okumuştu. Masanın önüne geldiğinde bazı kişiler ona sordular: Kur'an'dan bir şey hatırlıyor musun? Şu ayet dışında hiçbir şey hatırlamadığımı söyledi: "Kâfir olanlar, bir gün keşke Müslüman olsaydım diyecekler." "[2]



[1]    "İmparator" Sezar'dır, "Rum" ise Roma'dır. Bizans İmparatorluğu Roma'nın varisiydi. Osmanlı İmparatorluğu Bizans'ın varisiydi. Dolayısıyla Romalıların takipçileri olduğumuzu söylemek demektir.

[2]    Hicr Suresi 2. Ayet.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar