Print Friendly and PDF

Uyudun Deme



Başka bir çare mi bıraktın
Yalvardım…söyledim.
Sabret dedin…
Öl desen daha iyi olmaz mıydı?

Bir gün Mecnun Leyla’ya selâm verdi.
Leylâ selâmını almadı. Mecnun nedenini sorunca Leylâ’dan şu cevabı aldı:
«—  Dün gece birazcık olsun uyudun! Eğer aşkında samimî olsaydın uyumazdın!»
Buna Mecnun şu mukabelede bulundu:
«— Bütün çalışma ve gayretlerime rağmen, seni göremedim. Belki rüyamda görürüm diye uyudum, bağışla beni!»
—Demek ki beni unuttun da hayalimle uğraştın..
—Ne yapayım seni göremeyince bari timsalini göreyim, dedim.. Bunun üzerine Leylâ şöyle bir şiir söyledi:
«Perişan halim, Mecnun’unkinden değişik değildi.
Aramızdaki fark ancak, şu idi:
Mecnun aşkını açığa vurmuştur,
Ben fakir Leylâ ise, aşkı içinde saklayarak ölmüştü...»

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar