Kayıtlar

Hadislerden

“Kim bir günah işlerse, geri dönmemek üzere aklı ondan gider.” “Müminin kalbi, kaynayan kazandan daha fazla değişime uğrar.” “Sizden biriniz yolculukta devesini zayıflattığı gibi, mü’min de şeytanını zayıflatabilir.” “Koru etrafında dolaşanın, koruya girmesi muhtemeldir.” “Bir şeyi sevmen seni kör ve sağır eder.” “İnsanlar niyetlerine göre haşrolunurlar.” “Ben üstün ahlakî değerleri tamamlamak için gönderildim.” “Yaşlıların dinine (tecrübelerine) uyun.” İsa (a.s) dedi ki: “Dünya bir köprüdür, üzerinden geç tamirine bakma.” Terketme-sen İbn Ömer’den (V. 73/692) gelen rivâyete göre Rasülüllâh salla'llâhü aleyhi ve sellem ikindinin farzından önce dört rekat nâfıle namaz kılmayı teşvik etmiş ve bu namazı kılan kimse için : “Allah Teâlâ rahmetini bol kılsın” dileğinde bulunmuştur.* * “Ahmed b. Hanbel, II.117; Ebû Dâvûd, tatavvu’ 8, (11,53); Tirmizî. salât 201. (11.295): İbn Huzevme. Sahih. 11,206; İbn Hibbân, Sahih, IV,77; Beyhakî, Sünen. 11.473. Tirmizî (v

Namaz Terkin Küfür mü?

Rasülüllâh salla'llâhü aleyhi ve sellem buyurdu ki: ”Kul ile şirk ve küfür arasında namazı terk etmek vardır” “Şüphesiz ki bizimle onlar arasındaki ahit namazdır. Kim namazı terk ederse küfre girmiştir” ”Farz namazı kasten terk etme! Kim farz namazı kasıtlı olarak terk ederse o kimseden zimmet kalkar” “Kim namazı korur/muhafaza ederse o namaz kıyâmet gününde o kimse için nûr, delil ve kurtuluş olur. Kim de namazı muhafaza etmezse o namaz onun için nûr, delil ve kurtuluş olmaz. Ve kıyâmet gününde o kimse Karun, Firavun, Haman ve Ubey b. Halef ile beraber olur” Hz. Ali kerremallâhü aleyhi veche , “Namaz kılmayan kimse kâfirdir” buyurdu. Hulasa: Hanefî, Malikî ve Şafiî mezhepleri söz konusu hadisleri esas alarak namaz kılmayan kimseyi tekfir etmemiş, Hanbelî mezhebi ise hadisleri delil alarak namazı terk edeni kâfir kabul etmiştir. Hanefi mezhebinde bu ceza dövme ve hapis iken, Maliki mezhebinde ise öldürme şeklinde olmuştur.   Dört mezhebinde namazı terk edenler

Siyasetin Kendine Mesnet Bulmasına Örnek

(Tarih Felsefesi açısından bir yorum) Ebu Süfyan ve Muaviye hakkında, sahabi kategorisini  bir tarafa bırakıp yaptıklarına bakarak bir değerlendirme yaparsak, İslâm için onulmaz yaralar açtığını kimse inkar edemez. Susmak güzeldir, ancak iktidar hırsları için dinin temelini dinamitlemişlerdir. Günümüzde bile düzelme gösteremiyorsak bir nedeni olduklarını söylememek doğru değildir. Evlat babanın sırrıdır. Yezid’den geriye doğru gidersek, azgınlığın ve hırsın artışı insana neyi ifade eder. Onların kendi menfaatleri için yapmayacakları şey yoktur. Öldürmek, iftira etmek yanında yalan söz isnad etmek daha kolaydır. Bunu da yapmışlardır. Rasülüllâh salla'llâhü aleyhi ve sellemin evlatlarına düşman olan için tek sonuç vardır. Bunlar nedir?  .... Demek gerekiyor. حدثنا أحمد بن عمر قال : نا عبد بن أحمد ، ثنا علي بن عمر ، ثنا القاضي أحمد بن كامل ، ثنا عبد الله بن روح ، ثنا سلام بن سليم ، ثنا الحارث بن غصين ، عن الأعمش ، عن أبي س

Böceklerden Anlaşılan

Diğer canlılarla kıyaslandığında, böceklerin çok ayrı bir yeri vardır. Fosil kayıtlarından anlaşıldığına göre, böcekler en az 400,000,000 yıldır varlıklarını sürdürmektedirler. Bu dönem boyunca, çeşitli felaketler yaşanmış, dünyadaki hayvan türlerinin büyük bir kısmı yok olmuş ama bu olaylardan belki de hiç etkilenmemişlerdir. Bal Faydaları 1- Ihlamur balı: Sinir yatıştırıcı, uykusuzluk giderici özelliği vardır. 2- Nane balı: Bağırsak gazlarını önleyici, kolitleri çözücü, pankreas salgısını söktürücü, sindirimi kolaylaştırıcı etkisi vardır. 3- Kuşdili balı: Sindirim bozukluklarını ve karaciğer hastalıklarını iyileştirir. 4- Portakal balı: Yatıştırıcı ve kramp çözücü özelliklere sahiptir. 5- Kestane balı: Kalp çarpıntısına ve yüksek tansiyona karşı olumlu etkileri vardır. 6- Çam balı: Diüretik olarak ve solunum sistemi rahatsızlıklarında kullanılır. 7- Kızıl yonca balı: Solunum sistemi rahatsızlıklarına olumlu etkileri vardır. 8- Okaliptus balı: Solunum sistemi rah

Bitkisel Boyalar

Bilinen bazı boyayıcı bitkiler ve özellikleri şöyledir; Armut ağacı: Yurdumuzun hemen hemen her bölgesinde yetişen ve yapraklarının kaynatılması ile kahverengi elde edilen bir ağaçtır. Aspir: Bu bitkinin çiçeklerinin kaynatılması ile kırmızı renk elde edilir. Yurdumuzda daha çok Doğu Akdeniz’de yetişir. Ayva ağacı:   Bu ağacın yaprağı, soğan kabuğu, ceviz yaprağı ve is ile kaynatılırsa, koyu kahveden, sarıya çalan kahveye kadar pek çok renk elde edilebilir. Kabuğu ve çekirdeği birlikte kaynatıldığında ise, lacivert renk elde edilir. Bakam ağacı:   Bu ağaca Adana ve Tokat haricinde rastlanmaz. Odun kısmı kaynatılıp, çeşitli mordan maddelerle karıştırıldığında birçok renk elde edilir. Örneğin mordan olarak tanin kullanılırsa kırmızı, krom şapı kullanılırsa mavi kırmızı, krom sülfat kullanılırsa koyu mavi renk elde edilir. “Mordan:   Boyanın elyafa doğrudan bağlanması halinde boya maddesini elyafa bağlayan ara maddeye ‘mordan’ denir. Aynı zamanda bu katkı maddesi ren

Söz Kelime Lugat Bahçesi

Lisan İnsanı insan yapan, lisandır. Belki de, insanı insan yapan yegâne şey lisandır. Aynı zamanda lisan, bilimdeki en büyük sorundur. Dikkat edin, aslında konuşmaktan değil, lisandan bahsediyorum. Bazı insanlar için bu kelimeler eş anlamlıdır. Ne zaman insan evrimi hakkında yeni yazılmış bir kitabın dizin kısmını açıp "lisan: bakınız konuşma" maddesini görsem, içimi bir sıkıntı basar . "Seni aptal, konuşmayı göremezsin," diye bağırmak gelir içimden, "konuşmayı duyarsın." Bir anlam kastetmeden konuşmak da mümkün; pek çok papağan anlamsız anlamsız konuşur. Konuşmak, lisanın araçlarından sadece biri. İşaret dili de bu manada bir araç. (Amerikan İşaret Dili gibi sağırlar için oluşturulmuş işaret dillerinden bahsediyorum, işitme sorunu olmayan insanların doğaçlama el kol hareketlerinden değil. ) Lisan, kelimelerin ve işaretlerin anlamlarını belirler, bunlardan anlamlı bütünler oluşturur, böylece sohbetler, muhabbetler, deneme yazıları, epik şiirler orta