Print Friendly and PDF

Efendim, Senin Aynanda Allah'ı Gördük

 



Sevgilime Allah Teâlâ Şahit


G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\VeKefaBillahiSehida2.jpg

"ve kefâ billâhi şehîdâ...Muhammedun resûlullâh"


Muhammed, Allah'ın Rasûlüdür. Şahid olarak Allah yeter, 


(Fetih Süresi, 28-29)

Efendim, Senin Aynanda Allah'ı Gördük


G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\ayine2.jpg

"Ayinedir bu âlem, her şey Hakk ile kaim / Mir'at-ı Muhammed'den Allah görünür daim."

Benim Sevgilim Efendim Beşer Değildir


G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\beşer2.png

Muhammedun beşerun la kelbeşer

Bel hüve kel yakuti beynel hacer

Abdullah bin Cübeyr -radıyallahu anh- anlatıyor:

Bir gün Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem bir grup sahabi ile yolda yürürken, onlardan birisi örtü ile Efendimizi güneşten korumak istedi. Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem, bir kimsenin kendisine gölgelik yapmakta olduğunu fark edince ona hemen bırakmasını söyledi ve örtüyü alıp yere koydu. Ardından da:

- “Ben de sizin gibi bir insanım!” buyurdu. (Heysemi, IX, 21)

Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem bir beşer olmakla birlikte herhangi bir kimse gibi de değildir. Şairin ifade ettiği gibi:

“Hazreti Muhammed -salla'llâhü aleyhi ve sellem- Efendimiz bir beşerdir, lakin diğer insanlar gibi değildir. Taşların arasında yakut ne ise Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve sellem de insanlar arasında öyledir.”

Efendim Biz Sana İtaat Ettik


G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\itaat2.png


مَنْ يُطِـعِ الرَّسُولَ فَقَدْ اَطَاعَ اللّٰهَۚ وَمَنْ تَوَلّٰى فَمَٓا اَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَف۪يظاًۜ

Kim o Rasûlüllah salla'llâhü aleyhi ve selleme itaat ederse muhakkak Allah Teâlâ’ya itaat etmiştir. Kim de yüz çevirirse... Zâten seni onların başına bekçi göndermedik ya!

Nisa-80

Efendim Canım Sana Feda


G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\kısas.jpg


وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَاْ أُولِيْ الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

Ve lekum fil kısası hayatun ya ulil elbabi leallekum tettekun.

Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Bu sayede korunmanız umulmaktadır.. (Bakara,179)

Sevgilim Efendim,  Güzellik Senin Ahlakındır 


G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\hasen2.jpg

Ravel Hasen an ebil Hasen an Ceddil Hasen İnne ahsenel hasen el hulugul hasen

"Hasan rivayet etti, o da Hasan'ın babasından rivayet etti, o da Hasan'ın ceddinden rivayet etti: Muhakkak güzellerin en güzeli güzel ahlaktır."

Ayağının Tozuna Binlerce Defa Can Kurban Olsun

G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\gubari-payine2.jpg

NA'T-I ŞERÎF

Gubâr-ı pâyine almam cihânı yâ Resûlallah

Değişmem mûyine heft âsumânı yâ Resûlallah

Duyunca makdem-i teşrîfin Âdem sulb-i pâkinden

Değişdi habbeye bağ-ı cinânı yâ Resûlallah


Ebûbekir Kânî Efendi

***

Yâ Rasûlallah, senin ayağının tozu bile bana bütün cihândan daha kıymetlidir

Yâ Rasûlallah, senin saçının tek bir teli bile benim için yedi kat göklerden daha kıymetlidir

Âdem Peygamber, senin kendi zürriyyetinden geleceğini haber alınca

Cenneti ve içindeki bütün nimetleri senin uğrunda fedâ edip oradan çıkıverdi

Yüzümü Yerlere Serdim Basar Diye Sevgilim Efendim

G:\0 wd yedek\yeni siteler hudavend\ilhay tumbrl\habibihuda\resimler\Basmasa mübarek kademin2.jpg

Basmasa mübârek kademin rûy-i zemîne,

Pâk etmez idi kimseyi hâk ile teyemmüm.

Kazasker Mustafa İzzet


"Senin mübarek ayağın yeryüzüne basmamış olsaydı,

Toprakla teyemmüm etmek kimseyi temizlemezdi."


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar