Print Friendly and PDF

Allahın İşine Karışmamak Lazım





İsmail Hocam şimdi bu insan damarlarına 
benziyor hakikaten insanda da egzozun da 
etkisi var on bakın Eee Eğer insan 
insandan ders alsaydı trafik de olmazdı 
Şimdi siz söylediniz bunu anlatmam lazım 
tabii ki hocam Ben beyin cerrahı beynin 
1 milim küpünde 1 Mim küp 1 milim 
gösteremeyiz bile bir kum tanesi 4 km 
otoban var beynin Bir daha söyle hocam 
beynin beynin 1 milim Yani bir kum 
tanesi kadar olan parçasında 4 km otoban 
var Tüm beyinde Biz bunu kabaca bir yani 
1 1200 ml biz onu 10'la çarparsan yani 
4'le çarparsan o kadar ne kadar 
çıkıyorsa otaban var ve bu otabanda hiç 
kaza olmuyor Eyvallah Bak eğer biz 
sadece onu hayata 
uygulayabilir hızda ne kadar biliyor 
musun yani şimdi burada trafik akıyor 
gidiyor beynimizdeki düşüncenin hızı 
düşüncenin hızı düşüncenin hızı 2 milyon 
800.000 km BS ışığın kaç katı ne Işığı 
3 800.000 saniye 300.000 km sedir o o 
değil bu 2 milyon 800.000 km s işte 
kıyas yaparsak yani çok çok kıyas kıyas 
kabul etmez Peki Yoğunluk ne kadar 
biliyor musun yani şimdi burada diğer 
işte % % 70 % diyoruz bir nöronun tek 
bir nöron bir tek bir nöronun ki 100 
milyar nöron var beyinde 100 milyar 
asgari 100 milyar 1,5 trilyon da ona 
hizmet eden Lojistik hücreler var bir 
nöronun saniyede yaptığı işlem Yani iş 
yükü 10 üzeri 10 üzeri 16 işlem böl 
saniye yani Ne demek bu 10un önüne 16 
tane sıfır koyuyorsun saniyede o kadar 
işlem 
yapıyor yani biz beyni hala anlamış 
değiliz Biz diyoruz ya işte % 2'sini 
falan hiç kullanmıyoruz beyni hiç 
kullanmıyoruz ve her bir nöron da her 
bir hücre de diğerinden farklı işi 
farklı Yani biz 
mesela yıllardır ameliyat yapıyor on 
binlerce Beyin ameliyatı yaptım hiçbir 
beyin bir diğerine benzemiyor hiçbirine 
ve Hiçbirinde de bir trafik kazası 
olmuyor olursa işte nöbet i epilepsi kaç 
geçiriyoruz değil mi pıtı atar kan 
tıkanıklık o Tabi bakın burada bu benim 
Beynimin çalışmasıdır onu verebilir 
Nasıl hocam bir burada anlatabilir gö Bu 
benim beynim sizin beyniniz bu Bu benim 
Beynimdeki 
de verebilir misiniz Ses Mehmet geliyor 
mu Nasıl bir şey özel bir çalışma 
yapıldı benim beynimde söyle alabilir 
miyim Hocam tamam şöyle Bu sizin 
beyniniz is bu Bese de bizim benim şeyd 
bu müzik nedir müzik tambur dur bu 
tambur Taksim birir besle sizin mi hocam 
küfte bana aittir güfte sizin biraz daha 
yükselt Mehmet sana zahmet biz de bur 
Bak şimdi burada ben düşünürken bu özel 
bir çalışma yapıldı Ben benim beynimde 
kitapları da geçti zaten O kitaplarda 
vardı zaten barkoduyla beraber bu E bir 
şey düşünürken kien musk'ın 
Eee domuzlarda yapmış olduğu çalışmayı 
Biz kitap orada Muttalip Bey göndermedi 
onu size biraz 
çingenelik yapmış yollamışlar imzayla 
gitti Kitapların hepsi gitti bundan 45 
sene evvel 44 sene 45 sene önce biz onu 
biz Atatürk Üniversitesi'nde bunu 
insanda yaptık düşünceyi okuduk yani şu 
an ne oluyor Hocam şu an bir Siz bir şey 
düşünüyorsunuz düken bütün nöronlar Ben 
dediğim gibi 100 seyircimiz de daha ret 
anlasın Bir de radyoda da dinliyorlar şu 
an bizim gösterdiğimiz şey ne sizin 
beyniniz düşünürken bu renklere mi 
bürünüyor Hayır bunu renkler diler ki 
daha net anlaşılsın diye 
ş düşüren bütün bu5 trilyon 100 milyar 
beyindeki hücre 100 milyar nöron 1 bu5 
trilyonu onlara destek vce kendi 
aralarında haberleşiyor Ben mesela 
burada elimdeki sopayı ayağa kaldırayım 
mı uzatayım mı diye düşündüğümde bütün 
nöronlar hücreler birbirleriyle Sen ne 
diyorsun sen ne diyorsun sen ne diyorsun 
yani bir Hiyerarşi var burada trafik ve 
trafikte hiçbir aksama olmuyor ve o bu 
renklendirildi ki hareketliliği görelim 
diye evet yani o onun için 
renklendirildi ben bu Konuşurken de bu 
oluyor ama şimdi konuşurken beynin 
aktives Biz yazabiliyoruz artık bugün 
var Onu Keşke onu yollasaydın Yani ben 
düşünürken beynin frekanslarını 
yazabiliyoruz Bir de e konuşurken 
düşünürken yani konuşmuyorum ama beynim 
O esnada düşündüğümün de frekanslarını 
yazıyoruz ve o frekansları Biz 45 sene 
önce yaptık biz onu yayınladık World 
Brain web diye beyinler arası interneti 
45 sene önce yaptık biz bunu şimdi o Es 
bakıyoruz ki düşünürken Yani biz 
Eee Ekrem beyle Ekrem Bey'e şöyle bir 
cevap vereyim 
düşündüğümde çizdiğimiz frekanslar o 
cevabı verirken konuşurken bile verdiğim 
Eee frekansların baktık ki Birbirine çok 
yakın O zaman ne oldu bugün ohio'da 
Amerika Silahlı Kuvvetlerinin bütün eee 
askerlerin kafalarına bir bant takarak 
sizin düşüncelerinizi daha fazla teksif 
etmeyi öğrendi bugün bu yapılıyor Onun 
için düşük alçak zayıf akımlı e 
elektromanyetik alanla sizin 
düşüncelerinizi artık biz kaydedebiliyor 
bu ne olacak işte yarın dedim ya 2500 
yılın orada Var zannediyorum o 2500 
yılına kadar ne olacağını yazdığımda 
bütün insanların düşünceleri Herhangi 
bir şeye gerek kalmadan Yani bir bugünkü 
Mela Amerika'da çı 
[Müzik] 
bu Yapay Zeka Yok yok Yapay Zeka geçti 
onlar geçti onlar Apple Vision Pro çıktı 
ya Türkiye daha gelmedi ona da gerek 
kalmayacak artık lenslerim beraber Hatta 
embrio çalışmalarıyla beraber Chris kile 
beraber artık Gözlerimiz projektör 
olacak Zoom yapacağız 45 45 km öteyi 
göreceğiz oradaki Bir kuşun veya bir 
yaprağın bir çiçeğin iç indeki böceği 
görebileceğiz veya bir bina binaya 
baktığımız zaman da onun Herhangi bir 
şeye gerek kalmadan özellikle söylüyorum 
buu Bir binaya baktığımız zaman da onun 
çimento miktarı ne kadardır beyin Eee 
Demir miktarı ne kadardır Bunu içe yap 
veya kendim beynimde Acaba bir şey bakın 
burada beynimde acaba diye başım ağrıyor 
acaba bir eee bir tümör var mı beynimde 
diye düşündüğün anda ekran karşına 
gelecek herhangi MR da gerek kalmayacak 
baktığımda şunu görüyorum sizin 
anlattıklarınızı da düşününce hocam 
nesnelerin interne olmaması mucize yani 
böyle karmakarışık bir yapı içerisinde 
bizim Ayakta duruyor olabilmemiz sizinle 
karşılıklı konuşuyor olabilmemiz kendisi 
büyük bir mucize bir şey ekstradan 
olmasına gerek yok Başımıza bir şey 
gelmemesi Yani bu mekanizmanın çalışması 
başlı başına mucize bilim adamları 
sonunda ya kafayı sıyırır ya der ki 
Tamam bu Allah var yani Einstein mesela 
boh ateistti Allah'a inanmıyordu Hatta 
biliyorsunuz einstein' la tartışıyordu 
Einstein tanrı Z Aratmaz diyor yordu fan 
Allah çok İnançlı bir adamdı Einstein 
çok Dindar bakın İsrail 
1948'de İsrail diyor ki gel cumhurbaşkan 
ol diyor einstein'a diyor Ben diyor 
bilim adamıyım diyor siz siyonist siniz 
diyor o başka bir alemde yaşıyor Evet ve 
Bohr 1921'de Einstein Nobel alıyor Bohr 
tartışıyorlar boh ateist bu 
elektronların yani o kadar karmaşık bir 
elektron sistem var ki atomun etrafında 
birbirine değmiyor müthiş bir sistem var 
En sona diyor ki 
Allah'ın işine karışma diyor Bohr diyor 
1922'de de o alıyor nobeli Bohr alıyor 
ve diyor ki Allah'ın işine karışmamak 
lazım O bakımdan dediğiniz gibi bu 
sistem içerisinde ve buradan size 
söylüyorum Önümüzdeki 10 yıl ben 
kitaplarımda yazdım Daha önce Chris kes 
Nobel alacağını yazdım işte bu e 
dolanıklık kuantum dolanıklığı la ki 
alan bu rajil penrose Bu arada yine ril 
Pen roz'un bir kitabı var onu 
izleyicilerimize mutlaka öneriyorum onu 
Shadows of the mind ne gölgesi 
düşüncenin gölgesi aklın gölgesi müthiş 
bir kitap yine bir kitap daha öneriyorum 
schrödinger'in kedisi 
kedisin What is life diye bir kitabı 
vardır Hayat nedir di ki evet What is 
Life Onda da aslında dna'yı bulan o 
adamdır yani James Watson ondan aldı 
Şimdi buradan söylüyorum ki Bunlar Noel 
alacağını söyledim ve aldılar 
kitaplarında yazdım önümüzdeki 10 yıl şu 
nöronların nasıl çalıştığını dediniz ya 
düşünce biraz Onun üst duralım Bence 
akşam Çünkü dediğiniz gibi Bunlar çok 
önemli bilgiler ama pratiğe nasıl 
aktaracağımız noktasında bir şeyler 
söylememiz gerekiyor Şu da Bence 
herkesin sorunu bu insanlar hayatlarını 
değiştirmek istiyorlar Pazartesi sabahı 
rejime başlamak istiyorlar 
alışkanlıklarını değiştirmek istiyorlar 
ama diyorlar ki ya hep hani çok zor bir 
alışkanlığı değiştirmek einstein'dan 
bahsediyorsunuz sürekli Hani atomu 
parçalamaktan daha zor diyor önyargıları 
yıkmak insanların değişmeye şansı var mı 
bunu bir bilim adamı olarak nasıl 
görürsünüz o yüzden sordum nöron 
ilişkisi Mesela benim alış 
var sabah kalkıyorum Kahve içiyorum 
Bilmem işte bir şeyler yapıyorum Biraz 
yürüyüş yapıyorum rutinin dışına çıkmam 
için adeta beynim beni zorluyor hocam 
sen rutininde devam et diyor Nasıl 
değişe Melih Bey müsaade et bunu 
anlatayım bu çok önemli özellikle 
gençlere buradan söylüyorum anne 
babalara söylüyorum Zeki Çalışkan 
çocuklarınızı lütfen Doktor mühendisi 
yapmayın temel bilimler fizik kimya 
biyoloji moleküler biyoloji genetik 
epigenetik alan yönlendirin Çünkü 
önümüzdeki 10 yıl mutlaka bunu çözen 
Nobel alacak Bu bir bizim gibi sıradan 
insanlara bakalım Evet şimdi bu onun 
için şimdi alışkanlıklar diyorlar ya bu 
medyatik olan şeylere Lütfen inanmayın 
yok ceviz yiyin yok şunu yiyin yok Bunu 
yiyin okuyun 
beyin dinlendikçe 
yorulur beyin dinlendikçe yorulur 
beyninizi 
dinlendirin dinlenir beyin yoruldukça 
dinlenir pozitif feedback nasıl yorulur 
beyin okuyacaksın yazacaksın Yeni Lisan 
öğreneceksin ezberleyeceksin aktaracak 
the best learning with the teaching 
öğrendiğinde aktaracak en iyi öğrenme 
öğretmek nedir En beynin nim şeysi e 
gücü bilgidir bilgi ne kadar fazla beyne 
yüklenirse o kadar açılır ama kaygı 
değil değil mi insanlar diyor ki ben 
düşünerek beynimi yoruyorum takılıyor 
bir şeye birine düşünüyor u Yalan yok 
öyle bir şey yok uydurma Bakın ben 50 
küsür yıldır tıbbın içindeyim 
on binlerce Beyin ameliyatı yaptım der 
çok okutup da sürmenaj Oldu Bilmem 
vallahi yalan billahi yalan yok kastım 
şuydu yanlış anlattım Yanlış ifade ettim 
şunu demek istiyorum siz okuyarak dil 
öğrenerek beyninizi yorun diyorsunuz ama 
insan bazen oturuyor hocam tek başına 
kurmaya başlıyor kaygılanıyorum gereksiz 
düşünceler şunlar bunlar Bu da beyne 
zarar Değil mi değil efendim bakın mi 
değil yani Bakın ben bundan 10 sene önce 
yazdığım kitap vardı beynin şifresi 
orada beynin kapasitesinin 2 bu5 milyon 
gab olduğunu yazdım ben yazdım sonra 
beyin tanrısal parçacık diye bir kitap 
yazdım orada da yazdım şimdi Son 
yazdığım kitapta diyorum ki beynin 
kapasitesi namütenahi Bu ne demek 
kainatta ne kadar atom varsa kainatta 
Kainat dediğim ne 500 Milyar ışık yılı 
çapında ve devamlı genişleyen saniyede 
300.000 km Sani yani 300.000 ne demektir 
ışık yılı ışık yılı Bir ışık yılı 
yaklaşık 10 trilyon k edir saniyede o 
kadar genişleyen bir Evrende Ne Kadar 
atom varsa o kadar bilgiyi beyin alır 
gene boş kalır onun için beyni yoracak 
sınız beyni din Evdeki bütün hanımlardan 
özür diliyorum anadolua bir laf vardır 
Bu kullanılır Hani evdeki genç kız 
geliyor bakım evdeki genç kızı boş 
bırakmaya gelmez Hani yine özür 
diliyorum ya da olz siz söyle ben 
söylemedim Aynen beyin de öyledir beyin 
de öyledir beyin boş bırakmaya gelmez 
bırakırsanız ya bunsuz alzayer olursunuz 
alzayer tembellik hastalığıdır 
Eğer siz okumazsanız çalışmazsanız sizin 
yani Mesela diyelim ki katarak değil mi 
katarak buluyor yani beyinde e bunama 
alzayer alzayer Sonuçta bu nöronlar 
arasında kapılar vardı Böyle menteşeler 
çalışır böyle ben sizinle konuşurken o 
hepsi bakın sizinle bu konuşurken o 
Beynimdeki bütün e kapılar Çalışıyor 
yani trilyon 100 milyar Kapı kendi 
aralarında dedik ya O kadar kilometre 
otoban çalışıp iniyor 2 mil 800.000 km s 
hızda ve 10 üzeri 16 işlem bölü saniye 
hızda birbirine çarpmıyor ve bir şey 
üretiyorlar diyorlar ki ben Melih beyle 
Bunu konuşalım diyorsun bu e aktivasyon 
esnasında beyin kendini yeniliyor hiçbir 
zaman bir an beyinde bir an yaşanır hiç 
hiçbir zaman beyin tekrar onu yaşamaz 
yeni bir Ülgü Siz konuşmanın başında 
dediniz ki yeni yollar yönetilir yeni 
Irmaklar oluşur zihin öyle oluşur yani 
düşündüğün zaman da Eee Çünkü insan 
düşüncesinin bizati kendisidir düşünce 
senin karakterine senin hareketlerine 
senin sözlerine sirayet eder Senin o 
hareketlerin de senin istikametini 
belirler senin istikametin kaderini 
belirler akıbetini belirler o zaman 
değişmek mümkündür Yani karar vermek bu 
alışkanlıklarımızı şey 
hocam beyinde bir olayla bir durumla 
karşılaştığımızda kızağın kaydığı yolu 
düşünün alışkanlıklarımız Bunlar o 
durumla karşılaştığında o yolu izliyor 
alışkanlık ama bir kar yağdırın diyorlar 
mesela irade Bu olabilir Kar yağdığında 
kızak böyle böyle çizecek Orası yeni bir 
yol olmaya başlıyor Aynen öyle beyin her 
sıkıntıya karşı Bir çıkar yol bulur Eğer 
Yeter ki Siz çalışın siz okuyun bakın 
beyinde beyinde ne dedim Dün kainatta ne 
kadar atom varsa o kadar bilgiyi alır 
Ben yazdığım kitapta hep birbirinin 
update' didir yani güncellenmiş halidir 
Çünkü ben görüyorum bakın yıllardır her 
bir nöron diğerinin aynısıdır diye 
biliyorduk Biz ameliyat yaptık ettik 
bittik şimdi baktık ki bir nöronun içine 
girdik bugün yani patch crem teknik 
dediğimiz bir teknik var Her bir nöronun 
içine giriyoruz şimdi ne yapıyor diyor 
onu görüyoruz şimdi ve bakıyoruz ki o 
nöron diğerinden farklı o Ondan o ondan 
farklı hepsi birbirinden farklı ve bugün 
Normalde Eskiden Eee Eskiden değil bugün 
de öyle bir anatom atlasları vardı insan 
vücudu işte karaciğer 
falan falan Bugün artık hücresel 
atlaslar yapmaya başladık ne demek 
karaciğerin hücresel Atlası farklı 
beynin hücresel Atlası farklı ve kendi 
aralarında haberleşiyor Sen ne diyorsun 
sen ne diyorsun beyinde müthiş bir 
Hiyerarşi vardır Öyle bir demokrasi 
vardır ki Hiyerarşi Yani ben böyle 
diyorum kardeşim sen ne dersen de 
demiyor Sen ne diyorsun sen ne diyorsun 
sen ne diyorsun Hepsi Bir de şu var bir 
tek hücre ters düşündüğü zaman da onu 
diskalifiye ediyorlar Bakın bu kadar da 
tahammülsüz hocam yani Hayır tahammül 
değil onu ikna 
ediyorlar tabii 
 - 


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar