Print Friendly and PDF

Sa'di Şirâzi



Seyyid Muhammed Ali Cemalzade'nin anısına

 

ÖN SÖZ

 

Derler ki, "Sadi kadının aşkından pek bahsetmez"

Edeceğim... Ve yarın da onlar bahsedecek benden.

 

Ben hem klasik hem modern İran edebiyatıyla büyüdüm. Okuduğum ilk klasik de Sadi idi, nitekim sonraki yıllar da da Sadi üzerine çalışmaktan asla vazgeçmedim. Başka işler ve ilgi alanları uzun bir süre beni -199o'daki bir konferans için hazırladığım yazı dışında- Sadi üstüne bir şeyler karalamaktan alıkoydu, ta ki bir şeyler yazmaya karar verip de Sadi ve eserleri üstüne bir dizi Farsça makale kaleme alana kadar. Sonuçta ortaya on yedi makale çıktı, bunlar yayımlandı ve üçü de bu kitabın Seçilmiş Kaynakça bölümündeki listede yer alan Iranshenasi dergisinde yayımlanacak. Dizi tamamlandıktan sonra da makaleler İranlı yayıncım Neşr-i Merkez tarafından tek bir cilt halinde yayımlanacak.

İçeriğinden de görüleceği üzere, bu kitap sadece Sadi'nin eserleri üzerine yapılan derin ve eleştirel araştırmalara değil, aynı zamanda klasik İran edebiyatının tarihine, biçim ve içeriklerine, tür ve üsluplarına, vezinlerine, konuşma biçimlerine ve kullandığı edebi araçlara dair bilgilere dayanmaktadır. Sadi üstüne bir kitap yazma fırsatı, Patricia Crone'un editörlüğünü yaptığı Oneworld dizisinden gelen bir teklifle doğdu. Kitabın Sadi'nin anısına duyulan bir borcu ödemekte olup, konu hakkında bilgi sahibi olan veya olmayan bütün okurların ilgisini çekeceğini umut ediyorum.

 

HK

 

Oxford, Kasım 2005

 




Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar