Print Friendly and PDF

Kovboy Politikası... Henry Kissinger



Soru: Peki Dr. Kissinger, inanılmaz süperstar statünüzü nasıl açıklıyorsunuz , ­bir başkandan neredeyse daha ünlü ve popüler hale gelmiş olmanızı ­nasıl açıklıyorsunuz ? Herhangi bir teoriniz var mı?

C: Evet ama ne olduklarını size söylemeyeceğim. Çünkü genel teoriyle örtüşmüyorlar. . . . Benim teorim oldukça farklı ama tekrar ediyorum, size bunun ne olduğunu söylemeyeceğim. Hala işimin ortasındayken neden bunu yapayım ki? Bunun yerine bana seninkini söyle. Eminim sizin de ­popülerliğimin nedenleri hakkında bazı teorileriniz vardır.

S: Emin değilim Dr. Kissinger, bu röportajda bir teori arıyorum. Ama henüz bir tane bulamadım. Her şeyin kökeninin başarıda yattığını düşünüyorum. Demek istediğim şu ki, bir satranç oyuncusu gibi iki ya da üç akıllıca hamle yaptın. Her şeyden önce Çin. İnsanlar, rakibinin şahını ele geçiren bir satranç oyuncusuna hayranlık duyarlar ­. başarımın mekaniğinde Çin önemli bir unsurdu . Ancak yine de asıl mesele bu değil. Ana nokta. . . Peki neden olmasın? Sana anlatacağım. Sonuçta benim umurumda olan ne? Asıl mesele benim her zaman tek başıma hareket etmemden kaynaklanıyor. Amerikalılar buna büyük bir hayranlık duyuyor. Amerikalılar, atının üzerinde tek başına kervanı yöneten kovboya, atının üzerinde tek başına bir köye veya şehre giren kovboya hayranlık duyarlar. Tabancası bile yok, belki de ateş etmek için içeri girmediği için. Hareket ediyor, hepsi bu: Doğru zamanda doğru noktaya nişan almak. İsterseniz bir Vahşi Batı masalı.

S: Anlıyorum. Kendinizi silahsız ve dürüst idealler uğruna çıplak yumruklarıyla savaşmaya hazır bir tür Henry Fonda olarak görüyorsunuz . ­Yalnız, cesur.

C: Kesinlikle cesur olmak zorunda değil. Bu kovboyun cesarete ihtiyacı yok. Yalnız olması, köye nasıl tek başına girdiğini ve her şeyi kendi başına yaptığını başkalarına göstermesi yeterli . ­Bu romantik, şaşırtıcı karakter bana çok yakışıyor çünkü yalnız olmak her zaman benim tarzımın, dilerseniz tekniğimin bir parçası olmuştur. Bağımsızlık da . Evet, bu benim için ve benim için çok önemli. Ve son olarak mahkumiyet. Yaptığım her şeyin gerekliliğine her zaman ikna oldum.

"Kissinger: Oriana Fallaci ile Röportaj"dan New Republic, Cilt. 167, Sayı. 23 (16 Aralık 1972), s. 21.


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar