Print Friendly and PDF

Bulmak İçin

 


 

Aynada, geçip gidici bir hayal gördüm de sen nesin diye sordum; cevap verdi de dedi ki:

Ben, yaşayışın pasıyım.

Yaşayanları ebedî hayatta bulursun sen, kimdir bu yaşayanlar?

"Yaşayış âleminde gönülleri daralanlar.

Barış ehli olanlar yaşayışı kestiler, vazgeçtiler hayattan; şu adam olmayanlardır, yaşayış savaşında kalanlar.

Divan-ı Şems, cilt 1

 


ayrılık aldı aklımı

kaybettim kendimi

şöyle sen dur 

 

bulmak için leylayı…güneşle ay gitsin

karanlık mı gerekli…seni bulmanın şevkında

 

sabrederim güneş bile kararır

taş bile ayrılır kaç yerinden

kanadı kopar yüzlerce kuşun

 

aç kapıyı bir kere…yandım ateşinden

ne vakit göreceğim diye merak ediyorum

 

neyim var yandı

 

bana kızıyorlar

anlat diyorlar… ne diyeceğim

ay gibi mi…ay nedir ki..

yoksa can mı…can nedir ki

 

bir benzerini

olmazsa bir sevdiğini bulmak için

Tanrı’ya ne diller döktüm

bir işaret-im olsun diye

 

bunlardan da geçtim

seni n’eliğe sığdıramadım

bırak bütün bunları

a benim canım…nasılsın

gönlümü almak için

bana bir  görünmüyorsun

izini bulsam… ne gerek var bene

yeterli olmaz mı

zahmetlerini niceye dek çekebilirim

artık kaldırsan perdeyi

güller utanca düştü

o güzel neymiş diye

 

rüyalarda görmediğim güzel

nasıl da buldum seni

şaşılacak şey şu

ben rüya göremem aslında

olsun… uyanıkken nasıl da buldum seni

 

deli-divâne oldum da öylesine

 

söze sen başla 

dilimi keserim senin gönlün için

susarım…terennüm eden… bende o derim

değil mi

nasıl da buldum seni


İsmail Hakkı Altuntaş

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar