Print Friendly and PDF

Yayınlar


Parapsikoloji - Psişik Araştırmalar 3

Bunlarada Bakarsınız


"Rüya görme sanatı nedir, rüyalar aracılığıyla nasıl bilgi sahibi olunur ve geleceği görmek için bu potansiyel nasıl kullanılır?", bu konu parapsikoloji, derinlik psikolojisi ve mistisizm kaynaklarında, zihnin en güçlü işlevlerinden biri olarak ele alınmaktadır.

Eldeki kaynaklar, rüyaların sadece biyolojik bir dinlenme süreci olmadığını, aksine "Dördüncü Boyut" / Fourth Dimension olarak adlandırılan, zaman ve mekan sınırlarının aşıldığı bir bilinç düzeyi olduğunu vurgular. Bu boyutta geçmiş, şimdi ve gelecek iç içe geçmiştir ve bilinçaltı / subconscious burada "Sonsuz Zeka" / Infinite Intelligence ile doğrudan temas halindedir.

1. Rüya Görme Sanatı: Dördüncü Boyuta Erişim

Rüya görme sanatı, pasif bir uyku halinden çıkıp, rüya sürecini aktif bir bilgi toplama aracı olarak kullanma becerisidir. Joseph Murphy'nin Telepsychics (Telepsişik) eserine göre, uyku sırasında bilinçli zihin (duyular ve mantık) devre dışı kalır, ancak bilinçaltı asla uyumaz. Bu durum, ilahi bilgelikle iletişim kurmak için en verimli zamandır.

  • Gece Bakanlığı: Murphy, uykuya dalmadan hemen önceki anın kritik önemini vurgular. Bu an, bilinçaltına talimat vermek için en uygun zamandır. Kişi, çözmek istediği bir sorunu veya cevabını aradığı bir soruyu zihnine "ekerek" uykuya dalarsa, bilinçaltı bütün gece bu soru üzerinde çalışır ve cevabı sabah uyanma anında veya rüya sembolleri aracılığıyla sunar.
  • Berrak Rüya / Lucid Dreaming: (Önceki yazılarımızda) değinilen astral seyahatle yakından ilişkili olan bu teknikte, kişi rüya gördüğü sırada "Şu an rüya görüyorum" farkındalığına ulaşır. Kaynaklar, Oliver Fox ve Frederick van Eeden gibi araştırmacıların, rüyada bilinç kazanarak rüyanın akışını kontrol edebildiklerini, istedikleri yerlere gidebildiklerini ve bilgi toplayabildiklerini belirtir. Örneğin, Fox rüyasında ellerine bakarak veya mantıksız bir detayı fark ederek (örneğin kaldırım taşlarının yanlış dizilmesi) bilincini uyandırmış ve rüya alemini keşfetmiştir.

2. Rüyada Bilgi Sahibi Olmak ve Problem Çözme

Tarih boyunca pek çok bilimsel keşif ve sanatsal eser, rüyalarda alınan bilgilerle ortaya çıkmıştır. Kaynaklar, bunun tesadüf olmadığını, "Süper Bilinç"in / Superconsciousness veya bilinçaltının devasa veri bankasının rüyalarda erişilebilir hale gelmesiyle açıklar.

  • Yaratıcı Çözümler: Robert Louis Stevenson, Dr. Jekyll ve Mr. Hyde hikayesinin kurgusunu, bilinçli zihniyle tıkandığı bir noktada, rüyasında "Küçük İnsanlar" / Brownies (bilinçaltı güçleri) tarafından kendisine gösterilen sahnelerle tamamlamıştır. Benzer şekilde, dikiş makinesinin mucidi Elias Howe, iğnenin deliğini nereye koyacağını bulamayıp bunaldığı bir dönemde, rüyasında mızraklarında delikler olan yamyamlar tarafından kovalandığını görmüş ve iğnenin deliğinin uçta olması gerektiğini bu rüya sayesinde keşfetmiştir.
  • Kayıp Eşyaların Bulunması: Murphy, babasının ölümünden sonra miras belgelerini bulamayan bir kadının veya kayıp bir mücevherin yerini arayan bir kişinin, uyumadan önce bilinçaltına verdikleri komutlarla, rüyalarında bu nesnelerin saklandığı yerleri (bir dedektif gibi) net bir şekilde gördüklerini aktarır. Bilgi, kişinin bilinçli zihninde unutulmuş olsa bile, evrensel hafızada (Akaşik Kayıtlar) mevcuttur ve rüya bu bilgiye erişim sağlar.

3. Geleceği Görmek: Kahin Rüyalar / Prophetic Dreams

Geleceği rüyalarda görmek, parapsikolojide "prekognisyon" / precognition olarak adlandırılır. J.W. Dunne'ın "Seri Zaman" / Serial Time teorisine göre, zaman doğrusal değildir; geçmiş, şimdi ve gelecek, bir nehrin yukarıdan görünüşü gibi bir arada mevcuttur. Uyanıkken sadece "şimdi"yi görürüz, ancak rüyada bilincimiz serbest kaldığı için nehrin ilerisini (geleceği) görebiliriz.

  • Uyarıcı Rüyalar: Birçok vaka, rüyaların yaklaşan tehlikeleri haber verdiğini gösterir. Örneğin, uçağa binmeden önce rüyasında uçağın kaçırıldığını gören ve biletini iptal eden bir kadının hikayesi, rüyaların koruyucu bir işlevi olduğunu kanıtlar niteliktedir. Uçak gerçekten kaçırılmıştır. Burada bilinçaltı, henüz gerçekleşmemiş bir olayı "önceden bilme" yetisiyle algılamış ve kişiyi uyarmıştır.
  • Yarış Sonuçları ve Borsa: John Godley (Lord Kilbracken) gibi rüya kahinleri, rüyalarında at yarışlarının sonuçlarını önceden görerek büyük kazançlar elde etmişlerdir. Godley, rüyasında ertesi günkü yarışın kazanan atlarını ve bahis oranlarını gazete küpürü şeklinde görmüş, uyandığında bu atların gerçekten koştuğunu teyit etmiş ve bahis oynayarak kazanmıştır. Bu durum, rüyaların sadece sembolik değil, bazen "geleceğin gazetesi" gibi literal bilgiler de sunabildiğini gösterir.

4. Rüyalardan Yardım Alma Yöntemi: "İnkübasyon"

Rüyalardan bilinçli olarak yardım almak için kaynakların önerdiği süreç "Rüya İnkübasyonu" / Dream Incubation olarak adlandırılabilir.

  1. Hazırlık: Uyumadan önce zihni sakinleştirmek ve bedeni gevşetmek (Alfa frekansına geçmek).
  2. Talep: Cevabını aradığınız soruyu net bir şekilde formüle etmek. "Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka, [sorun] hakkındaki gerçeği biliyor ve bu gece bana çözümünü gösterecek."
  3. Güven: Cevabın geleceğine dair kesin bir inançla uykuya dalmak.
  4. Kayıt: Uyanır uyanmaz, henüz yataktan kalkmadan, görülen en ufak detayı bile not etmek. Çünkü rüya hafızası çok hızlı silinir.

Hikaye: Kayıp Pırlanta Yüzük ve Hizmetçinin Ayakkabısı

Joseph Murphy'nin Telepsychics kitabında anlatılan gerçek bir vakada, varlıklı bir kadın 5 karatlık değerli bir pırlanta yüzüğünü kaybeder. Evin her yerini arar, ancak bulamaz. Çaresizlik içinde, Murphy'nin önerdiği yöntemi uygulamaya karar verir.

Üç gece boyunca uyumadan önce bilinçaltına şöyle hitap eder: "Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka, o yüzüğün nerede olduğunu biliyor. O yüzük bana ait ve şimdi bana yerini gösterecek." Üçüncü gece, rüyasında hizmetçisinin odasını görür. Rüyadaki görüntüde, hizmetçinin eski bir ayakkabısının içine sıkıştırılmış bir kağıt parçası ve onun içinde de yüzük vardır.

Kadın heyecanla uyanır, doğruca hizmetçinin odasına gider. Hizmetçi evde yokken odaya girer ve rüyasında gördüğü o eski ayakkabıyı bulur. Elini içine attığında, kağıda sarılı yüzüğü tam olarak rüyasında gördüğü yerde bulur. Hizmetçi daha sonra yüzüğü aldığını itiraf eder.

Kıssadan Hisse: Bu hikaye, "bilinmeyen" diye bir şeyin olmadığını, bilginin sadece bizim bilinçli zihnimizden saklandığını gösterir. Rüya görme sanatı, bu saklı bilgiye (ister kayıp bir eşya, ister bir kişinin gerçek niyeti olsun) erişmenin en güvenilir yoludur. Bilinçaltı, dedektif gibi çalışır ve uyku sırasında bize gerçeği sunar.

Günümüze Bakan Yüzü: Modern insan, kaybettiği bir şeyi veya çözemediği bir sorunu bulmak için dış dünyada panik halinde koşturur, teknolojiden medet umar. Oysa en gelişmiş arama motoru (Google'dan bile daha hızlı ve kişisel), kendi zihnimizin derinliklerinde, uykuda bizi beklemektedir. Bir proje fikri bulmaktan, kayıp bir dosyayı hatırlamaya kadar her konuda, "üzerine bir gece yatmak" deyimi bilimsel ve ruhsal bir gerçektir.


Dua ve Uygulama: Rüyada Bilgi ve Rehberlik İsteme

Bu dua, gece yatmadan önce, geleceğe dair bir öngörü, bir karar konusunda rehberlik veya belirli bir bilgiye erişim sağlamak amacıyla okunur.

Okunuş Usulü: Yatağa girip gevşedikten sonra, uyku ile uyanıklık arasındaki o "eşik" evresinde, kelimelerin anlamına odaklanarak ve cevabın sabah hazır olacağına güvenerek, uykuya dalana kadar içinizden tekrar edin.

Arapça Dua (İstihare Niyetiyle): "Allahümme hayrun lî vahter lî. Ve lâ tekilnî ilâ ihtiyarî." (Allah'ım, benim için hayırlı olanı seç ve beni kendi seçimime bırakma.)

Joseph Murphy'nin "Telepsişik" Dua Örneği (Türkçe): "Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka, her şeyi bilir ve her şeyi görür. Şu anda, [öğrenmek istediğiniz konuyu buraya ekleyin: örn. bu işe girmeli miyim / kayıp yüzük nerede] hakkındaki gerçeği bana açıklıyor. Cevabın rüyamda veya sabah uyandığımda bir sezgi olarak geleceğini biliyorum. O'nun bilgeliği, rüyalarımda beni korur, eğitir ve aydınlatır. Sabahleyin doğru cevapla uyanacağım için şükrediyorum."

(Dipnot: Kaynaklar, rüya cevabının bazen sembolik olabileceğini, bu yüzden sabah ilk hissin ve rüyanın genel duygusunun dikkate alınması gerektiğini belirtir.)

Kaynakça

  • Browne, S. (2008). Prophecy. Dutton.
  • Dunne, J. W. (1927). An Experiment with Time. (Atıfta bulunulan "Seri Zaman" kavramı için genel bilgi).
  • Girard, S. (1990). Messages de l'au-delà. Les Éditions JCL.
  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
  • Wilson, C. (2019). Super Consciousness. Watkins Media.

Bilinçli Rüya (Lucid Dreaming) Nedir

 "Bilinçli rüya / Lucid Dreaming hali nedir, bu durum iradi olarak nasıl oluşturulur ve rüya aleminde sevilen bir kişiyle buluşmak veya ortak bir deneyim yaşamak için hangi yöntemler izlenmelidir?", bu konuyu eldeki kaynaklar ışığında parapsikolojik, psikolojik ve pratik uygulama yöntemleriyle, "berrak rüya" ve "telepatik rüya" kavramları üzerinden detaylandırmak gerekir.

Eldeki kaynaklar, rüyaların sadece bilinçaltı yansımaları olmadığını, aynı zamanda zaman ve mekanın aşıldığı "Dördüncü Boyut" / Fourth Dimension olarak nitelendirilen bir etkileşim alanı olduğunu vurgulamaktadır [Murphy, 2010]. Sevilen kişiyle rüyada buluşmak, iki ana kategoride ele alınır: Kişinin kendi zihninde o kişinin bir yansımasını (projeksiyonunu) yaratması veya telepatik bir bağ kurarak "ortak rüya" / mutual dream deneyimlemesi.

1. Bilinçli Rüya (Lucid Dreaming) Nedir ve Nasıl Sağlanır?

Bilinçli rüya, kişinin rüya gördüğü sırada "Şu anda rüya görüyorum" farkındalığına ulaşması ve rüyanın akışını kendi iradesiyle yönlendirebilmesidir. Terim ilk kez Hollandalı doktor Frederick van Eeden tarafından kullanılmıştır [Wilson, 2024].

Hazırlık ve Farkındalık Teknikleri:

  • Rüya Günlüğü: Richard Webster, rüyaların hatırlanmasının ilk adım olduğunu belirtir. Yatağın yanında bir defter bulundurulmalı ve uyanır uyanmaz rüyalar not edilmelidir. Rüyalarına ilgi gösteren kişiler, berrak rüya görmeye daha yatkındır [Webster, 2015].
  • Gerçeklik Testi / Reality Check: Gün içinde kişinin kendisine "Şu an rüya mı görüyorum?" diye sorması ve çevresindeki mantıksızlıkları (örneğin saatin ters çalışması, yazıların değişmesi) kontrol etmesi önerilir. Bu alışkanlık rüyaya taşındığında, kişi rüyadaki tutarsızlığı fark edip uyanıklık bilincine geçer [Webster, 2015].
  • İnkübasyon / Kuluçka Yöntemi: Joseph Murphy'nin (Önceki yazılarımızda) değindiği gibi, uyumadan önce bilinçaltına net bir komut verilmelidir: "Bu gece rüyamda uyanacağım ve [Kişinin Adı] ile buluşacağım." Zihin, bu komutu bir görev olarak kabul eder [Murphy, 2010].
  • Tekrarlayan Rüyalar: Colin Wilson, Oliver Fox'un deneyimlerine atıfta bulunarak, kişinin rüyasında sürekli gördüğü bir mekanı veya nesneyi "işaret" olarak belirlemesini önerir. Fox, rüyalarında sıkça gördüğü "yanlış döşenmiş kaldırım taşlarını" fark ettiğinde rüyada olduğunu anlardı [Wilson, 2024].

2. Sevilen Kişiyle Rüyada Buluşma ve Etkileşim

Bilinçli rüya durumuna geçildiğinde, sevilen kişiyi rüyaya dahil etmek için kullanılan yöntemler "aktif imgeleme" ve "telepati" üzerine kuruludur.

A. Zihinsel Projeksiyon (Tek Taraflı Buluşma): Bu yöntemde, rüya gören kişi (lucid dreamer), rüya ortamını kontrol ederek sevdiği kişiyi oraya "çağırır".

  • Yöntem: Rüyada bilinç kazandığınızda, bir kapı veya dönemeç hayal edin ve "Bu kapıdan geçtiğimde [Kişinin Adı] orada olacak" diye güçlü bir niyetle emin olun. Kaynaklar, rüyada beklenti ve inancın anında gerçekliğe dönüştüğünü belirtir [Webster, 2015].
  • Sonuç: Karşınızdaki kişi, o kişinin sizin bilinçaltınızdaki yansımasıdır. Onunla konuşabilir, özlem giderebilir ve senaryolar yaşayabilirsiniz. Ancak bu, o kişinin gerçek ruhuyla iletişim kurduğunuz anlamına gelmeyebilir; daha çok kendi zihninizdeki imajıyla etkileşimdir.

B. Telepatik ve Ortak Rüya (Çift Taraflı Buluşma): Bu daha ileri seviye bir tekniktir ve iki kişinin aynı anda, aynı rüya düzleminde (örneğin Robert Monroe'nun "Yerel II" / Locale II dediği boyut) buluşmasını hedefler.

  • Senkronizasyon: Richard Webster, "Telepati ve Rüyalar" bölümünde, iki kişinin önceden anlaşarak belirli bir gecede, belirli bir rüya mekanında buluşmayı hedeflemesi gerektiğini belirtir. Bu deney, karşılıklı güçlü bir duygusal bağ gerektirir [Webster, 2015].
  • Uygulama: Uyumadan önce her iki taraf da birbirine odaklanmalı ve "Bu gece rüyamda seninle buluşacağım" niyetini tekrarlamalıdır. Webster, bir arkadaşının (Peter) her gece büyükannesine telepatik mesajlar gönderdiğini ve büyükannesinin de uykusunda bu mesajları alıp yanıtladığını aktarır [Webster, 2015].
  • Kanıt: Bu tür deneyimlerin doğruluğu, sabah uyanıldığında her iki tarafın da rüyadaki detayları (mekan, konuşulanlar, giysiler) birbirine doğrulatmasıyla anlaşılır.

3. "Rüya Bedeni" ve Astral Boyut

(Önceki yazılarımızda) bahsedilen astral seyahat ile bilinçli rüya arasında ince bir çizgi vardır. Sylvan Muldoon ve Oliver Fox gibi araştırmacılar, bilinçli rüyanın aslında "astral projeksiyon"un bir başlangıç aşaması olduğunu savunur.

  • Beden Dışı Deneyim: Kişi rüyada bilinçlendiğinde, fiziksel bedeninden ayrılıp sevdiği kişinin yanına "uçarak" veya düşünce hızıyla gidebilir. Bu durumda, sevilen kişi uyanık olsa bile onun ne yaptığını görebilir veya o uyuyorsa onun rüyasına girebilir. Ancak kaynaklar, bu tür bir "davetsiz misafirliğin" etik boyutlarına ve kişinin enerji alanına izinsiz girmenin zorluklarına dikkat çeker [Wilson, 2024].

Özet Değerlendirme

Kaynaklara göre, sevilen kişiyle rüyada yaşamak mümkündür ve iki şekilde gerçekleşir:

  1. Psikolojik Tatmin: Kendi bilinçaltınızdaki imajla buluşarak özlem gidermek (Bilinçli Rüya).
  2. Parapsikolojik Bağ: Telepatik yolla gerçek bir ruhsal buluşma sağlamak (Ortak Rüya).

Hikaye: Southampton Common Buluşması

Parapsikoloji araştırmacısı ve yazar Colin Wilson, Mysteries (Gizemler) adlı eserinde, bilinçli rüya öncüsü Oliver Fox'un (gerçek adı Hugh Calloway) arkadaşlarıyla yaptığı bir "ortak rüya" deneyini anlatır.

Oliver Fox ve iki arkadaşı (Slade ve Elkington), rüyalarda bilinçli olmayı ve astral seyahati araştırmaktadırlar. Üçü de o gece rüyalarında "Southampton Common" adı verilen halka açık parkta buluşmak üzere anlaşırlar. Hepsi uyumadan önce zihinlerini buna odaklar.

Fox rüyasında bilinçlenir ("Bu bir rüya!" der) ve hemen anlaştıkları parka gider. Orada arkadaşı Elkington'ı görür. Ancak üçüncü arkadaşları Slade ortada yoktur. Fox ve Elkington rüyada Slade'in nerede olduğunu tartışırlar ve onun "gelemediği" sonucuna varırlar.

Ertesi sabah, gerçek hayatta üç arkadaş bir araya gelir. Fox ve Elkington, rüyadaki buluşmalarını ve Slade'in yokluğunu doğrularlar. Slade ise üzgündür; o gece rüya görmediğini veya hatırlamadığını, dolayısıyla "randevuya" gelemediğini itiraf eder.

Kıssadan Hisse: Bu hikaye, rüyaların sadece kişisel hayaller olmadığını, zihinlerin buluşabileceği ortak bir "sanal alan" (veya astral boyut) olabileceğini gösterir. Ancak bu buluşma, her iki tarafın da aynı bilinç seviyesine (frekansa) ulaşmasını gerektirir. Biri "uyurken" diğeri "uyanmazsa" (bilinçli olmazsa), buluşma gerçekleşmez.

Günümüze Bakan Yüzü: Günümüz ilişkilerinde, insanlar fiziksel olarak yan yana olsalar bile zihinsel ve ruhsal olarak "aynı frekansta" olmayabilirler (biri telefonuna bakarken diğeri konuşur). Oliver Fox'un deneyi, gerçek bir bağın (ister rüyada ister uyanıkken) ancak karşılıklı odaklanma, niyet birliği ve "aynı anda orada olma" çabasıyla mümkün olduğunu hatırlatır. Sevdiğinizle "buluşmak" için sadece aynı yatakta uyumak yetmez; ruhların da aynı "parkta" randevulaşması gerekir.

Kaynakça

  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
  • Webster, R. (2015). Kak chitat' mysli ljubogo cheloveka? [How to read anyone's mind?].
  • Wilson, C. (2024). Misterii [Mysteries]. Diversion Books.

Rüyalar ve Ruhsal İletişim Teknikleri

"Öteki alemde bulunan bir ruh ile rüyada bilinçli bir bağ kurmak, ondan haber almak veya bir sorunun cevabını öğrenmek mümkün müdür ve bunun yöntemleri nelerdir?", bu husus parapsikoloji ve metafizik literatüründe "Rüya Telepatisi" / Dream Telepathy ve "Ölülerle İletişim" / Communication with the Dead başlıkları altında, özellikle bilinçaltının gücü ve dördüncü boyut kavramları üzerinden incelenmektedir.

Eldeki kaynaklar, fiziksel ölümün bir son olmadığını, sadece bir boyut değişimi olduğunu ve uyku halinin bu iki boyut (fiziksel dünya ile ruhsal alem) arasındaki en geçirgen kapı olduğunu vurgulamaktadır.

1. İletişimin Temeli: Dördüncü Boyut ve Sevgi Bağı

(Önceki yazılarımızda) değinildiği gibi, Joseph Murphy'nin Telepsychics (Telepsişik) eserine göre, uykuya daldığımız an, fiziksel dünyanın üç boyutlu sınırlamalarından kurtulup "Dördüncü Boyut"a / Fourth Dimension geçeriz. Burası zaman ve mekanın olmadığı, düşüncenin anında deneyime dönüştüğü ve "ölü" olarak nitelendirilen kişilerin aslında yaşadığı yerdir [Murphy, 1201].

  • Zihinsel Bağ: Richard Webster'ın belirttiği üzere, zihinler arası iletişimde mesafe bir engel değildir. Sevgi, iki ruh arasındaki en güçlü iletkendir. Öteki alemdeki kişi, sizin onu düşündüğünüzü ve onunla iletişim kurmak istediğinizi anında algılar. Ancak bu iletişimde en büyük engel, yaşayan kişinin duyduğu aşırı keder, üzüntü veya depresyondur. Bu negatif duygular, frekansı düşürür ve ruhsal hattı bloke eder [Webster, 2253; Murphy, 3643].

2. Rüyada Haber Alma Yöntemleri

Kaynaklarda, rüya yoluyla öteki alemden haber almak için belirli "inkübasyon" (kuluçkaya yatırma) teknikleri önerilmektedir.

A. Yedi Günlük Hazırlık Tekniği: Richard Webster, rüyada iletişim kurmak istenilen kişiye (ister yaşayan ister ölmüş olsun) odaklanarak şu yöntemin izlenmesini önerir:

  1. Niyet Beyanı: Uyumadan önce, zihnen o kişiye hitap ederek, "Önümüzdeki yedi gece içinde rüyama gelmeni ve benimle konuşmanı istiyorum" şeklinde niyet edilmelidir.
  2. Görselleştirme: Kişinin yüzü, sesi veya birlikte paylaşılan mutlu bir anı zihinde canlandırılmalıdır. Bir fotoğrafına bakmak bu süreci hızlandırır.
  3. Beklenti: Cevabın geleceğine dair şüphe duymadan, sanki bir randevulaşma kesinleşmiş gibi uykuya dalınmalıdır. Genellikle ilk birkaç denemede olmasa bile, zihin sakinleştiğinde temas gerçekleşir [Webster, 2240].

B. "Cevap" Tekniği (Sorun Çözme Odaklı): Joseph Murphy, kayıp bir eşyanın yerini sormak veya ölmüş bir yakından belirli bir bilgi almak (vasiyet, tapu vb.) için şu yöntemi önerir:

  1. Gevşeme: Yatağa girince beden tamamen gevşetilir.
  2. Sorgu: Bilinçaltına (veya evrensel zekaya) hitap edilerek, "Bu sorunun cevabını biliyorsun ve şimdi bana açıklayacaksın" denilir.
  3. Anahtar Kelime: Uykuya dalarken, zihni bulandırmadan sadece "Cevap" / Answer kelimesi bir ninni gibi tekrarlanır. Murphy'ye göre bu kelime, bilinçaltı için bir tetikleyicidir ve ruhsal alemden gerekli bilgiyi çekip rüya sembolleri veya doğrudan ses olarak sunar [Murphy, 3665].

3. İletişimin Doğası ve Engeller

Öteki alemden gelen mesajlar her zaman açık ve net konuşmalar şeklinde olmayabilir.

  • Sembolik Dil: Webster ve diğer kaynaklar, rüyaların sembolik diline dikkat çeker. Ölen kişi konuşmak yerine bir nesne gösterebilir veya bir eylemde bulunabilir. Örneğin, bir baba kızına rüyasında eski bir ayakkabıyı işaret ediyorsa, aranan şeyin orada saklı olduğu anlamına gelebilir [Murphy, 1361].
  • Veda ve Şifa: Bazen iletişim, sadece bir veda veya "ben iyiyim" mesajıdır. Sylvia Browne, öteki taraftaki ruhların genellikle yaşayan sevdiklerini teselli etmek ve ölümün korkulacak bir şey olmadığını göstermek için rüyalara girdiklerini belirtir [Browne, 1318].
  • Öfke ve Suçluluk: Eğer rüyayı gören kişi ölen kişiye karşı öfke veya suçluluk duyuyorsa, bu durum "kabuslara" veya iletişimin kopmasına neden olabilir. Murphy, iletişimin sağlıklı olması için ölen kişinin sevgiyle ve huzurla serbest bırakılması gerektiğini vurgular [Murphy, 3806].

Hikaye: Kayıp Tapu ve Babanın Sırrı

Joseph Murphy'nin aktardığı gerçek bir vakada, genç bir kadın babasının ani ölümünden sonra büyük bir miras sorunu yaşar. Babası ölmeden önce ona Hawaii'de bazı araziler aldığını söylemiştir, ancak kadın ne tapuları ne de herhangi bir belgeyi bulabilmektedir. Bu belgeler olmadan miras hakkını kaybedecektir.

Kadın, Murphy'nin tavsiyesine uyarak, her gece uyumadan önce zihnini sakinleştirir ve şöyle dua eder: "Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka / Infinite Intelligence her şeyi bilir. Babamın ruhuyla iletişim halindeyim. O bana belgelerin nerede olduğunu gösterecek."

Birkaç gece sonra kadın rüyasında babasını görür. Babası son derece canlıdır, gülümser ve ona bir bankanın ismini verir, ardından belirli bir kiralık kasanın numarasını söyler. Hatta anahtarın evde, çalışma masasının gizli bir bölmesinde olduğunu gösterir.

Kadın heyecanla uyanır. Rüyasında gördüğü masayı kontrol eder ve anahtarı bulur. Bankaya gittiğinde, rüyasında kendisine söylenen kasa numarasının babasına ait olduğunu doğrular. Kasayı açtığında, Hawaii'deki arazilerin tapularını ve diğer önemli belgeleri orada bulur.

Kıssadan Hisse ve Günümüze Bakan Yüzü: Bu hikaye, ölümün bilinci yok etmediğini, sadece form değiştirdiğini gösterir. Sevgi ve ihtiyaç anında, iki alem arasındaki perde rüyalar aracılığıyla aralanabilir ve fiziksel dünyada "kayıp" olan bilgi, ruhsal boyuttan transfer edilebilir.

Günümüze Bakan Yüzü: Modern insan, çözümsüz kaldığı durumlarda genellikle dış dünyada panikler veya maddi kanıtlar arar. Oysa bu örnek, en doğru bilginin bazen içsel kanallarla ve rüyalarla gelebileceğini hatırlatır. Ölen yakınlarımızla bağımız, "Wi-Fi" sinyali gibi görünmez ama etkindir; doğru frekansı (sevgi ve sakinlik) yakaladığımızda, ihtiyacımız olan rehberliği alabiliriz.


Dua: Rüyada Bağlantı ve Haber Alma İçin

Bu dua, uykuya dalmadan önce, öteki alemdeki bir yakınınızla (veya Yüksek Benlik ile) güvenli ve huzurlu bir bağlantı kurmak niyetiyle okunur.

Okunuş Usulü: Abdestli veya temiz bir şekilde yatağa girilir. Zihin günlük kaygılardan arındırılır. Niyet edilen kişi kalpte hissedilir ve aşağıdaki dua 7 kez, huzurla okunur.

Arapça Dua: "Yâ Allâmü'l-guyûb, yâ Keşşâfü'l-kulûb. İftah lî ebvâbe'l-hakîketi ve'l-visâl. Ve'c-al beynî ve beyne [Kişinin Adı] sıla-i rûhâniyyeten fî menâmî, bi-hakkı ismike'l-Azîm."

Türkçe Anlamı: "Ey gaybları (gizlilikleri) en iyi bilen, ey kalpleri açan (Allah'ım). Bana hakikat ve vuslat (kavuşma) kapılarını aç. Benimle [Kişinin Adı] arasında uykumda ruhani bir bağ kur, Yüce İsminin hakkı için."

Ardından şu olumlama (niyet) 3 kez tekrar edilir: "Sevgiyle uykuya dalıyorum. Ruhum özgürdür ve sevdiklerimle buluşmak için zaman ve mekanın ötesine geçer. Bu gece [Kişinin Adı]'ndan hayırlı bir haber alacağım ve sabah net bir şekilde hatırlayarak uyanacağım."

Kaynakça

  • Browne, S. (2008). Prophecy: What the Future Holds for You. Dutton.
  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
  • Webster, R. (2015). Kak chitat' mysli ljubogo cheloveka? [How to read anyone's mind?].
  • Wilson, C. (2024). Misterii [Mysteries]. Diversion Books.

Rüya Alanına Sızan Varlıklar ve "Psişik Vampirler"

"Metafizik ve parapsikoloji kaynaklarında 'rüyaları çalan' veya uyku sırasında psişik bütünlüğe saldıran unsurlara karşı ne tür korunma yöntemleri, zihinsel teknikler ve ritüeller önerilmektedir?", bu konu eldeki kaynaklar ışığında "psişik korunma", "astral savunma" ve "bilinçaltı yönetimi" başlıkları altında detaylandırılmalıdır.

Kaynaklarda "rüya hırsızlığı" kavramı, genellikle bireyin rüya enerjisinin emilmesi (psişik vampirlik), rüya alanına izinsiz girişler veya kabuslar yoluyla zihinsel manipülasyon şeklinde ele alınır. Korunma, uyku öncesi hazırlıktan rüya içindeki farkındalığa kadar uzanan bir süreçtir.

1. Rüya Alanına Sızan Varlıklar ve "Psişik Vampirler"

Literatürde, uyku sırasında insan bilincinin ve enerji alanının (auranın) dış etkilere daha açık olduğu belirtilir. Joe H. Slate'in çalışmalarında ve Colin Wilson'ın Mysteries (Gizemler) adlı eserinde, "psişik vampirler" / psychic vampires veya "astral parazitler" olarak adlandırılan düşük titreşimli varlıkların, uyuyan kişinin yaşam enerjisini (prana veya mana) emebileceği vurgulanır. Bu durum, sabah yorgun uyanma, kabuslar veya "karabasan" deneyimleriyle kendini gösterir [Slate, 2009; Wilson, 1978].

  • Astral Parazitler: Robert Monroe'nun beden dışı deneyimlerinde, "Yerel II" / Locale II (astral boyut) olarak adlandırdığı alanda, rüya gören veya astral seyahat yapan kişilere yapışmaya çalışan "kauçuksu" / rubbery varlıklardan bahseder. Bu varlıklar, kişinin korkusundan beslenir ve rüya alanını manipüle etmeye çalışırlar [Wilson, 1978].
  • Negatif Düşünce Formları: Dion Fortune gibi okültistler, kötü niyetli kişilerin gönderdiği psişik saldırıların veya yoğun negatif düşünce formlarının (tulpa), uyku sırasında bireyin zihnine sızarak rüyaları "çalabileceğini" veya bozabileceğini belirtir [Wilson, 1978].

2. Korunma Teknikleri ve Kalkan Oluşturma

Rüyaları ve uyku alanını korumak için kaynaklarda önerilen temel yöntemler şunlardır:

A. Beyaz Işık Tekniği ve Auranın Mühürlenmesi

Gavin ve Yvonne Frost ile Susan Shumsky, uykuya dalmadan önce bireyin enerji alanını "mühürlemesi" gerektiğini belirtir.

  • Işık Kulesi: Kişi, yatağının etrafında dört köşeli bir "Işık Kulesi" veya silindiri hayal etmelidir. Bu silindirin saf beyaz veya mavi-beyaz bir ışıktan oluştuğu ve aşılamaz bir duvar ördüğü imgelenir. Bu imgeleme sırasında, "Ben Tanrı'nın saf beyaz ışığıyla çevriliyim" olumlaması yapılır [Frost & Frost, 1986].
  • Aura Onarımı: Gün içindeki stres veya korku, aurada yırtıklar oluşturabilir. Shumsky, uyumadan önce Kutsal Ruh'tan veya Evrensel Enerji'den bu yırtıkları "iyileştirmesini ve mühürlemesini" / heal and seal talep etmeyi önerir. Bu, rüya alanına sızıntıyı engeller [Shumsky, 2014].

B. Bilinçaltı Komutları ve 91. Mezmur

Joseph Murphy, Telepsychics (Telepsişik) eserinde, uykunun "Dördüncü Boyut"a yapılan bir yolculuk olduğunu ve bu yolculuğa çıkmadan önce bilinçaltına koruma talimatı verilmesi gerektiğini vurgular.

  • Koruyucu Frekans: Murphy, korku veya kabuslardan korunmak için uyumadan önce Ayetel Kürsi / 91. Mezmur'un (Psalm 91) okunmasını şiddetle tavsiye eder. Bu metin, "Yüce Olan'ın barınağında" olmayı ve "gecenin dehşetinden" korunmayı taahhüt eder. Bu dua, bilinçaltını yüksek bir titreşime ayarlayarak düşük seviyeli rüya hırsızlarının erişimini engeller [Murphy, 2010].

C. Bilinçli Rüya (Lucid Dreaming) ile Savunma

(Önceki yazılarımızda) değinilen bilinçli rüya tekniği, rüya hırsızlarına veya kabuslara karşı en aktif savunma yöntemidir.

  • Yüzleşme: Oliver Fox ve Frederick van Eeden gibi araştırmacılar, kişi rüyada olduğunu fark ettiğinde (bilinçli rüya), rüyasındaki tehditkar figürle yüzleşebileceğini belirtir. Rüyayı manipüle eden varlığa "Sen sadece bir rüyasın" veya "Burada benim iradem geçerli" dendiğinde, o varlık gücünü kaybeder ve rüya kontrolü kişiye geçer [Wilson, 1978].
  • Dönüştürme: Kişi rüyasında korkunç bir canavar veya saldırgan gördüğünde, onu sevgiyle kucaklayarak veya komik bir nesneye dönüştürerek (örneğin bir kediye) enerjisini nötralize edebilir. Negatif varlıklar, korku enerjisi bulamadıklarında rüya alanını terk ederler.

3. Fiziksel ve Sembolik Önlemler

  • Su ve Tuz: Bazı ezoterik kaynaklar, yatağın altına veya başucuna bir bardak tuzlu su koymanın, gece boyunca biriken negatif enerjiyi emerek rüya alanını temizlediğini öne sürer [Slate, 2009].
  • Değerli Taşlar: Ametist veya siyah turmalin gibi taşların yastık altına konulması, psişik saldırılara karşı bir bariyer oluşturabilir [Austin, 2008].
  • Kutsal Nesneler: Padre Pio gibi mistikler, inancı simgeleyen nesnelerin (kutsal eşyalar, tespih vb.) yastık altında veya yakında bulundurulmasının, inanç aracılığıyla güçlü bir psikolojik kalkan oluşturduğunu belirtir [Browne, 2008].

Hikaye: Robert Monroe ve "Lastik" Varlıklar

Parapsikoloji araştırmacısı Robert Monroe, Journeys Out of the Body (Beden Dışı Yolculuklar) adlı eserinde (Colin Wilson tarafından Mysteries kitabında alıntılanmıştır), astral seyahatleri sırasında yaşadığı bir "rüya saldırısı"nı anlatır.

Monroe, bedeninden ayrılıp astral boyuta (Yerel II) geçtiğinde, sırtına yapışmaya çalışan, "lastik gibi" / rubbery ve yapışkan varlıkların saldırısına uğrar. Bu varlıklar, onu aşağı çekmeye, enerjisini emmeye ve hareketlerini kısıtlamaya çalışırlar. Başlangıçta panikleyen Monroe, bu varlıklarla fiziksel olarak savaşmaya çalışır ama başaramaz. Sonunda, korkusunu yenip iradesini odaklayarak, zihinsel bir imgeleme kullanır: Kendisinin elektrik yüklü bir tel olduğunu veya ateşten yapıldığını hayal eder. Bu yoğun irade ve enerji projeksiyonu karşısında, rüya/astral hırsızları olan bu varlıklar ondan kopar ve kaçarlar.

Kıssadan Hisse: Bu hikaye, rüyalara veya astral alana yapılan saldırıların (rüya hırsızlığının) temel besin kaynağının "korku" olduğunu gösterir. Monroe korktuğu sürece varlıklar ona yapışmıştır. Ancak iradesini kullanıp kendi enerjisini (ışık/ateş) yükselttiğinde, davetsiz misafirler barınamamıştır. Korunma, pasif bir saklanma değil, aktif bir bilinç ve irade beyanıdır.

Günümüze Bakan Yüzü: Modern insan, medyadan ve çevreden gelen korku dolu mesajlarla (haberler, ekonomik kaygılar) zihnini kirletir. Bu korkular, geceleyin "rüya hırsızları" (kabuslar, stres rüyaları) olarak geri döner. Monroe'nun yöntemi, günümüzde "medya diyeti" yapmak ve uyumadan önce zihni pozitif imgelerle (ışıkla) şarj etmek gerektiğini hatırlatır. Kendi zihnimizin efendisi olduğumuzu hatırlamak, en büyük kalkandır.


Dua: Gece Korunması ve Ruhsal Huzur İçin

Bu dua, uyku sırasında rüya alanını ilahi korumaya almak, negatif etkileri (hırsızları) uzaklaştırmak ve sabahleyin taze bir enerjiyle uyanmak niyetiyle okunur. Joseph Murphy'nin önerdiği 91. Mezmur ve Susan Shumsky'nin aura mühürleme tekniklerinin bir sentezidir.

Okunuş Usulü: Yatağa girildiğinde, sağ tarafa yatılarak eller birleştirilir veya kalbin üzerine konur. Gözler kapatılır ve vücudun etrafında parlak bir nur (ışık) halesi olduğu hayal edilir. Duanın kelimeleri, bir kalkan örüyormuşçasına tane tane ve güvenle okunur.

Arapça Dua (Korunma Niyetiyle): "Bismillâhillezi lâ yedurru mea'smihî şey'un fi'l-ardi ve lâ fi's-semâi ve hüve's-semiu'l-alîm." (3 defa) Anlamı: "İsmiyle beraber yerde ve gökte hiçbir şeyin zarar veremediği Allah'ın adıyla. O, hakkıyla işiten ve her şeyi bilendir."

Türkçe Koruma Olumlaması (Murphy ve Shumsky'den derleme): "Şu anda Yüce Olan'ın koruyucu örtüsü altındayım. Tanrı'nın saf beyaz ışığı beni, yatağımı ve rüyalarımı sarmalıyor. Zihnimin kapılarını korkuya, endişeye ve davetsiz misafirlere kapatıyorum. Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka, gece boyunca beni korur, şifalandırır ve eğitir. Rüyalarıma sadece sevgi, bilgelik ve huzur girebilir. Auralarım mühürlüdür. Huzur içinde uyuyor, sevinç içinde uyanıyorum."

Referanslar

  • Austin, J. P. (2008). ESP, Psychokinesis, and Psychics. Chelsea House.
  • Browne, S. (2008). Prophecy. Dutton.
  • Frost, G., & Frost, Y. (1986). Astral Travel. Samuel Weiser.
  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
  • Shumsky, S. (2014). Awaken Your Third Eye. Red Wheel/Weiser.
  • Slate, J. H. (2009). Psychic Vampires. Llewellyn Publications.
  • Wilson, C. (1978). Mysteries. Diversion Books.

Rüya İnkübasyonu ve Ruhsal Şifa Yolları

"Rüya hali veya trans durumunda, bedensel hastalıkların şifası için melekler, iyi niyetli ruhsal varlıklar (halk arasında iyi cinler olarak da bilinir) veya 'ruh doktorları' ile irtibat kurarak manevi bir ameliyatın gerçekleşmesini sağlamak için kaynaklarda hangi yöntemler, zihinsel hazırlıklar ve dualar yer almaktadır?", bu hususu parapsikoloji, spiritüalizm ve bilinçaltı terapileri ışığında; psişik cerrahi / psychic surgery, inkübasyon / incubation ve şifa vizyonları başlıkları altında detaylandırmak gerekir.

Eldeki kaynaklar, fiziksel bedenin inşasının ve onarımının, bilinçaltındaki "Sonsuz Zeka" / Infinite Intelligence veya dışsal ruhsal operatörler tarafından gerçekleştirilebileceğini, uykunun ise bu müdahale için en uygun "anestezi" hali olduğunu vurgulamaktadır.

1. Manevi Ameliyatın Zemini: Dördüncü Boyut ve Uyku

Joseph Murphy'nin Telepsychics (Telepsişik) eserine göre, uyku, insanın beş duyudan ve zaman/mekan kısıtlamalarından kurtulup "Dördüncü Boyut"a / Fourth Dimension geçtiği andır. İyileştirici güç, bedeni inşa eden zekadır ve bu zeka, bilinçli zihin (ego) aradan çekildiğinde, yani uyku veya trans halindeyken en verimli şekilde çalışır [Murphy, 2010].

  • Ruh Doktorları ve Varlıklar: Colin Wilson'ın Mysteries (Gizemler) adlı eserinde ve diğer parapsikolojik kayıtlarda, Brezilyalı şifacı Arigo gibi medyumların, trans halindeyken "Dr. Fritz" gibi ölmüş doktorların ruhları veya yüksek varlıklar tarafından ele geçirildikleri ve bu varlıkların, fiziksel aletler kullanmadan veya paslı bıçaklarla bile enfeksiyonsuz, acısız ameliyatlar yaptıkları belgelenmiştir. Bu durum, "iyi cinler" veya "ruhsal rehberler"in, uygun medyumik koşullar sağlandığında fiziksel biyolojiye müdahale edebileceğini gösterir [Wilson, 2024; Sheldrake, 2004].

2. Hazırlık Süreci: Arınma ve İzin Verme

Rüya yoluyla şifa veya manevi ameliyat talep etmeden önce, zihinsel ve ruhsal bir arınma şarttır. Murphy, öfke, kin ve suçluluk duygularının, iyileştirici yaşam akışını (prana veya ilahi nuru) bloke ettiğini belirtir.

  • Affetme Terapisi: Uyumadan önce, kişiye zarar veren veya kızdıran herkes affedilmelidir. "Onları serbest bırakıyorum ve Tanrı'nın huzuruna emanet ediyorum" demek, ruhsal enfeksiyonu temizler ve "manevi cerrahların" çalışabileceği steril bir alan yaratır [Murphy, 2010].
  • Korkuyu Reddetmek: Korku, negatif varlıkları (parazitleri) çeken bir sinyaldir. Meleklerin veya iyi ruhların yardımı, ancak yüksek bir titreşim (sevgi ve güven) frekansında mümkündür. Kişi, "Tanrı'nın sevgisi beni kuşatıyor" diyerek aurasını mühürlemelidir [Murphy, 2010; Shumsky, 2014].

3. Uygulama: "Rüya İnkübasyonu" ile Şifa İsteği

Eski Yunan'daki Asklepios tapınaklarında uygulanan "uyku tapınağı" / sleep temple geleneğine benzer şekilde, modern kaynaklar da belirli bir ritüelle uykuya dalmayı önerir.

Adım Adım Uygulama:

  1. Gevşeme: Yatağa girildiğinde beden tamamen serbest bırakılır.
  2. Talep: Bilinçaltına veya koruyucu meleklere hitaben net bir komut verilir: "Bu gece uykumda şifalanmak istiyorum. Bedenimdeki [hastalık bölgesi] onarılsın ve ilahi düzene kavuşsun."
  3. İmgeleme / Visualization: Kişi, kendisini parlak bir ışık altında, beyaz giysili varlıkların (melekler veya ruh doktorları) etrafında şefkatle çalıştığını veya doğrudan hastalığın vücudundan siyah bir duman ya da katı bir kütle olarak çıkarıldığını hayal etmelidir.
  4. Teşekkür: İşlem bitmiş gibi şükrederek uykuya dalınmalıdır. Murphy, bir kadının gözlerindeki hastalığı, her gece "Doktor benim iyileştiğimi söylüyor" diyerek ve doktorun sesini zihninde duyarak iyileştirdiğini aktarır [Murphy, 2010].

4. İşaretler ve Sonuçlar

Rüya ameliyatları bazen sembolik, bazen de son derece gerçekçi (viseral) hissedilebilir.

  • Rüya Deneyimi: Kişi rüyasında bir hastanede olduğunu, bir ışık huzmesinin bedenine girdiğini veya tanımadığı nazik birinin ona dokunduğunu görebilir. Sabah uyandığında, ameliyat bölgesinde hafif bir sızı, bir iz veya tamamen bir rahatlama hissi olabilir.
  • Teşhis Rüyaları: Bazen ruhsal varlıklar doğrudan müdahale etmek yerine, rüyada kişiye hangi bitkiyi kullanması gerektiğini veya hangi doktora gitmesi gerektiğini gösterirler. Bir vakada, babasının ruhunu rüyasında gören bir kadın, babasının uyarısı üzerine gazı kapatarak hayatını kurtarmıştır [Murphy, 2010].

Hikaye: Paslı Bıçak ve Dr. Fritz (Arigo Vakası)

Colin Wilson'ın Mysteries ve The Occult eserlerinde detaylandırılan, Brezilyalı medyum Arigo (José Pedro de Freitas), ruhsal varlıkların fiziksel bedene müdahalesinin en çarpıcı örneğidir. Arigo, tıp eğitimi almamış basit bir köylüydü. Ancak transa geçtiğinde, 1918'de ölmüş bir Alman doktor olan "Dr. Fritz"in ruhu (veya bu kılıkta bir varlık) bedenini ele geçiriyordu.

Dr. Fritz'in kontrolündeki Arigo, hiçbir anestezi veya antisepsi (sterilizasyon) kullanmadan, bazen sadece paslı bir çakı veya mutfak bıçağı ile hastaların göz kataraktlarını alıyor, tümörleri çıkarıyor ve derin kesiler yapıyordu. Hastalar, işlem sırasında ne acı hissediyor ne de kanama yaşıyordu. Arigo kendine geldiğinde ise yaptığı işlemlerden habersizdi ve kan görmekten korkuyordu.

Bir vakada, Brezilya senatörlerinden biri, inatçı bir tümör için Arigo'ya (Dr. Fritz'e) başvurdu. Arigo, senatörün karnını bir bıçakla açıp tümörü çıkardı ve yarayı eliyle kapatarak iyileştirdi. Senatör, daha sonra çekilen röntgenlerde tümörün yok olduğunu ve sadece ince bir yara izi kaldığını hayretle gördü.

Kıssadan Hisse: Bu vaka, fiziksel gerçekliğimizin ötesinde, maddeye hükmedebilen zeki güçlerin (ruhlar, cinler veya bilinç formları) varlığını kanıtlar. "Manevi ameliyat", sadece bir metafor değil, uygun medyumik koşullar ve inanç sağlandığında fiziksel maddeyi değiştirebilen bir olgudur. İnsan bedeni, ruhsal enerjinin yoğunlaşmış halidir ve ruhsal boyuttan (yazılım düzeyinden) yapılan müdahale, fiziksel bedeni (donanımı) anında onarabilir.

Günümüze Bakan Yüzü: Modern tıp, hastalığı sadece biyokimyasal bir arıza olarak görürken; bu tür vakalar, hastalığın ruhsal ve enerjik kökenleri olduğunu hatırlatır. İnsanlar, çaresiz kaldıkları hastalıklarda, sadece ilaca değil, içsel iyileştirici güce ve evrensel zekanın yardımına da başvurmalıdır. Rüya ve dua, bu "görünmez cerrahların" ameliyathanesine giriş kapısıdır.


Dua: Manevi Şifa ve Koruyucu Hekimlik İçin

Bu dua, uyku öncesinde, bedensel ve ruhsal hastalıkların şifası için Yüce Yaratıcı'nın izniyle meleklerin ve iyi varlıkların yardımını talep etmek amacıyla okunur.

Okunuş Usulü: Abdestli veya temiz bir halde yatağa girilir. Sağ el, rahatsızlığın olduğu bölgeye veya kalbin üzerine konur. Gözler kapatılır, bedenin nurdan bir koza içinde olduğu hayal edilir ve şu dua 7 kez, fısıltıyla okunur.

Arapça Dua: "Bismillâhi'ş-şâfi, Bismillâhi'l-kâfi, Bismillâhi'l-muâfi. Allahümme rabben-nâsi, ezhibil-be'se, veşfi enteş-şâfi, lâ şifâe illâ şifâuke, şifâen lâ yuğâdiru sekamen."

Türkçe Anlamı: "Şifa veren Allah'ın adıyla, Kafi (yeten) Allah'ın adıyla, Afiyet veren Allah'ın adıyla. Ey insanların Rabbi olan Allah'ım! Bu ızdırabı gider. Şifa ver, şifa veren sensin. Senin şifandan başka şifa yoktur. Öyle bir şifa ver ki, hiçbir hastalık izi bırakmasın."

Ardından şu niyet (telepsişik olumlama) 3 kez tekrar edilir: "Bedenimi inşa eden Sonsuz Zeka, şimdi onu onarıyor. İyileştirici melekler ve rehber ruhlar, uykumda benimle çalışıyor. Bedenimdeki her hücre, ilahi düzene ve mükemmel sağlığa geri dönüyor. Şifa gerçekleşiyor, biliyorum ve şükrediyorum."

Kaynakça

  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
  • Sheldrake, R. (2004). Le septième sens [The Seventh Sense]. Éditions du Rocher.
  • Shumsky, S. (2014). Awaken Your Third Eye. Red Wheel/Weiser.
  • Wilson, C. (2024). Misterii [Mysteries]. Diversion Books.

Rüya Yolu: Kehanet ve Seri Zamanın Sırları

"Geleceği öngörmek, kehanetlerde bulunmak veya şans oyunlarında isabetli tahminler yapmak amacıyla rüya yolu / dream incubation nasıl kullanılır ve bu fenomenin mekanizması kaynaklarda nasıl açıklanmaktadır?", bu konuyu J.W. Dunne'ın zaman teorileri, Joseph Murphy'nin bilinçaltı programlama teknikleri ve parapsikoloji arşivlerinde yer alan kehanet vakaları ışığında detaylandırmak gerekir.

Eldeki kaynaklar, rüyaların sadece geçmişin bir tortusu olmadığını, aynı zamanda "geleceğin hatıraları"nı da barındırdığını öne süren "Seri Zaman" / Serial Time ve "Dördüncü Boyut" / Fourth Dimension teorilerine dayanarak, rüyaların kehanet (prekognisyon) amacıyla eğitilebileceğini belirtmektedir.

1. Zamanın Doğası ve Rüya Boyutu

Geleceği rüyada görmenin teorik zemini, zamanın doğrusal (lineer) akmadığı varsayımına dayanır.

  • Seri Zaman Teorisi: J.W. Dunne, An Experiment with Time (Zamanla Bir Deney) adlı eserinde ve Colin Wilson'ın analizlerinde belirtildiği üzere, zaman bir nehir gibidir. Uyanıkken bir teknede nehrin sadece bulunduğumuz kısmını görürüz. Ancak rüyada, bilincimiz bu "şimdi" noktasından kurtulur ve nehrin yukarısına (geçmişe) veya aşağısına (geleceğe) bakabilir. Dunne, rüyaların geçmiş ve geleceğin görüntülerini eşit oranda içerdiğini, ancak uyanık zihnin sadece geçmişi tanıdığı için gelecek görüntülerini elediğini savunur.
  • Bilinçaltının Zamansızlığı: Joseph Murphy'ye göre, bilinçaltı (veya ruh), zaman ve mekanın ötesindedir. O, "Sonsuz Şimdi"de yaşar. Dolayısıyla, yarın olacak bir olay, bilinçaltı düzeyinde şu anda zaten mevcuttur. Rüyalar, bu bilginin bilinç yüzeyine çıkması için en uygun kanaldır.

2. Kehanet Rüyaları İçin Uygulama Teknikleri

Kaynaklar, rastgele rüya görmekten öte, belirli bir bilgiye (borsa, yarış sonuçları, sınav soruları) erişmek için zihnin programlanması gerektiğini vurgular.

A. İnkübasyon (Kuluçka) Yöntemi: (Önceki yazılarımızda) değinildiği gibi, uyku öncesi telkin, bilinçaltını yönlendirmenin anahtarıdır.

  • Talep: Joseph Murphy, borsada veya şans oyunlarında başarı isteyen kişilerin, uyumadan önce bilinçaltlarına net bir görev vermelerini önerir. Örneğin, bir yatırımcı her gece "Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka, bana en doğru yatırımı gösteriyor" diyerek uykuya dalmış ve rüyasında gördüğü hisse senetleri sayesinde büyük kazançlar elde etmiştir.
  • "Yarın Nasıl Oynayacağım?": Las Vegas'ta bir kumarbazın, her gece uyumadan önce "Yarın nasıl oynayacağım?" sorusunu sorarak uykuya daldığı ve rüyasında rulet masasında duran sayıları veya kartları görerek büyük servet kazandığı aktarılmaktadır.

B. Kayıt ve Takip (Dunne Yöntemi): J.W. Dunne, kehanet rüyalarını yakalamak için yatağın başında mutlaka kağıt kalem bulundurulmasını şart koşar.

  • Hemen Kayıt: Rüyalar uyandıktan saniyeler sonra silinir. Dunne, rüyadaki en ufak, anlamsız görünen detayın bile not edilmesini önerir. Çünkü geleceğe dair bilgi, genellikle rüyanın ana kurgusunda değil, arka plandaki detaylarda gizlidir.
  • Yanılsamayı Aşmak: Çoğu zaman rüya, gelecekteki olayın kendisini değil, o olayı öğrendiğiniz anı (örneğin gazetede okuduğunuzu) gösterir. Lord Kilbracken (John Godley), at yarışı sonuçlarını rüyasında atların koştuğunu görerek değil, ertesi günün gazetesinde sonuçları okuduğunu görerek öğrenmiştir.

3. Sembollerin Dili ve Sayılar

Rüyalarda alınan kehanetler her zaman literal (gerçekçi) olmayabilir; bazen sembolik bir dille gelirler. Angela Toffoli'nin Los secretos de los sueños (Rüyaların Sırları) eserinde, rüya sembollerinin şans oyunları için sayısal karşılıkları detaylandırılmıştır.

  • Sayıların Dönüşümü: Rüyada görülen nesnelerin (örneğin bir ağaç, bir hayvan) "Loto" veya şans oyunları için belirli sayısal değerleri olduğuna inanılır. Örneğin, rüyada "Kartal" görmek 20 sayısına, "Yılan" 11 sayısına işaret edebilir. Rüyada duyulan veya görülen sayılar (örneğin otel kapı numarası, saat) doğrudan kehanet niteliği taşıyabilir.
  • Renkler ve İşaretler: Rüyada sarı renk zeka ve başarıyı, kırmızı renk tutku ve cesareti simgeler. Bu renklerin yoğun olduğu rüyalar, girişilen işin (veya oynanan oyunun) sonucuna dair ipuçları verir.

Hikaye: Lord Kilbracken ve Yarış Atları

Parapsikoloji literatüründe en çarpıcı "rüya yoluyla kehanet" örneklerinden biri, Oxford öğrencisi John Godley'nin (sonradan Lord Kilbracken) deneyimidir.

1946 yılının Mart ayında, Godley bir sabah zihninde "Bindle" ve "Juladdin" isimli iki atın adıyla uyanır. Rüyasında ertesi günün yarış sonuçlarının olduğu gazeteyi görmüştür. Arkadaşlarına bundan bahseder ve gazeteleri kontrol ettiklerinde bu atların o gün gerçekten koştuğunu görürler. Godley, öğrenci bütçesiyle risk alarak bahse girer. "Bindle" kazanır. Kazandığı parayı "Juladdin"e yatırır ve o da kazanır. Godley o gün büyük bir meblağ elde eder.

Bu olay bir defaya mahsus kalmaz. Yıllar sonra, 1958'de, Büyük Ulusal Yarış'ı "What Man?" (Hangi Adam?) adlı bir atın kazandığını rüyasında görür. Yarış listesinde bu isimde bir at yoktur, ancak "Mr. What" (Bay Ne) adlı bir at vardır. Godley, rüyanın sembolik dilini ve isim benzerliğini dikkate alarak bu ata oynar. At 18'e 1 oranla kazanır ve Godley'e hayatının en büyük kazançlarından birini getirir.

Kıssadan Hisse: Bu hikaye, rüya kehanetlerinin iki türünü gösterir: Doğrudan bilgi (gazete küpürü görmek) ve sembolik bilgi ("What Man" yerine "Mr. What"). Ayrıca, "geleceğin" zihinsel bir boyutta zaten var olduğunu ve rüya halinin bu bilgiye erişim sağlayan bir "zaman makinesi" gibi işlediğini kanıtlar. Ancak Godley, bu yeteneği zorlamaya çalıştığında (sırf para kazanmak için rüya görmeye çalıştığında) başarısının azaldığını, yeteneğin kendiliğinden ve rahat bir zihinle geldiğinde daha güçlü çalıştığını fark etmiştir.

Günümüze Bakan Yüzü: Modern insan, geleceği tahmin etmek için karmaşık algoritmalar ve veri analizleri kullanır. Ancak bu vaka, insan zihninin en gelişmiş bilgisayardan daha ileri bir "öngörü yeteneğine" (prekognisyon) sahip olduğunu hatırlatır. Yatırım kararları veya hayatî seçimler öncesinde, verilerin ötesine geçip "üzerine bir gece yatmak" ve rüyalara kulak vermek, rasyonel aklın göremediği fırsatları yakalamayı sağlayabilir.


Dua ve Uygulama: Rüyada Rehberlik ve Kehanet İçin

Bu dua, uyku öncesinde, belirli bir konuda (yatırım, karar, gelecek bilgisi) bilinçaltından veya evrensel zekadan net bir yanıt almak amacıyla okunur. Joseph Murphy'nin önerdiği yöntemin bir uyarlamasıdır.

Okunuş Usulü: Yatağa girip gevşedikten sonra, zihni gündelik kaygılardan arındırın. Cevabını aradığınız konuyu düşünün ve şu sözleri, cevabın sabah hazır olacağına dair tam bir güvenle, uykuya dalana kadar yavaşça tekrarlayın.

Arapça (Niyet): "Ya Alîm, Ya Habîr, iftah lî ebvâbe'l-gaybi ve'l-hikmeti fi menâmî." (Ey her şeyi bilen, ey her şeyden haberdar olan (Allah'ım), uykumda bana gayb ve hikmet kapılarını aç.)

Türkçe Olumlama (Murphy Tarzı): "Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka her şeyi bilir ve her şeyi görür. Şu anda, [öğrenmek istediğiniz konu: örn. bu yatırımın sonucu / yarınki sınavın soruları] hakkındaki gerçeği bana açıklıyor. Cevap, rüyamda net bir vizyon veya sabah uyandığımda güçlü bir his olarak bana verilecek. Bu bilgiyi sevgiyle ve hayırla kabul ediyorum. Sabahleyin doğru cevapla uyanacağım için şükrediyorum."

Kaynakça

  • Wilson, C. (1978). Mysteries.
  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics].
  • Toffoli, A. (2018). Los secretos de los sueños.
  • Wilson, C. (2019). Super Consciousness.

Bilinçaltı Şifa

"Bedenimizde henüz fark etmediğimiz bir hastalığı rüyada teşhis etmek veya mevcut bir rahatsızlığı uyku sürecinde 'içsel zeka'yı kullanarak tedavi etmek için kaynaklarda hangi yöntemler, zihinsel disiplinler ve imgeleme teknikleri önerilmektedir?", bu konuyu Joseph Murphy'nin bilinçaltı yasaları, William Hewitt'in zihinsel odaklanma egzersizleri ve Colin Wilson'ın psişik şifa araştırmaları ışığında detaylandırmak gerekir.

Eldeki kaynaklar, bedenin inşasının bilinçaltı / subconscious tarafından gerçekleştirildiğini ve bu "yapıcı"nın, bedendeki her hücrenin planına ve işleyişine hakim olduğunu vurgular. Dolayısıyla, bedeni inşa eden güç, onu onarma gücüne de sahiptir ve bu süreç en verimli şekilde, bilinçli zihnin devreden çıktığı uyku sırasında gerçekleşir.

1. Rüya Yoluyla Teşhis: İçsel Tarama

Bedendeki bir sorunu rüyada görmek, bilinçaltının sembolik dili veya durugörü / clairvoyance yeteneği ile mümkündür. Joseph Murphy'nin Telepsychics (Telepsişik) eserine göre, bilinçaltı bedendeki herhangi bir dengesizliği, biz fiziksel belirtileri hissetmeden çok önce bilir.

  • Talep Yöntemi (İnkübasyon): Uyumadan önce bilinçaltına net bir soru sorulmalıdır. Yatağa girildiğinde gevşenir ve şu komut verilir: "Bedenimi inşa eden Sonsuz Zeka, şu anda sağlığım hakkında bilmem gereken her şeyi biliyor. Bu gece rüyamda bana bedenimin durumunu açıkça gösterecek ve yapmam gerekeni bildirecek." [Murphy, 2010].
  • Sembolik Uyarılar: Bazen rüya, hastalığı doğrudan göstermez (örneğin bir röntgen filmi gibi), bunun yerine semboller kullanır. Kirli bir su birikintisi, tıkanmış bir boru veya evin bozuk bir odası, bedendeki toksinlere veya tıkanıklıklara işaret edebilir. (Önceki yazılarımızda) değinilen rüya kayıtları, bu sembolleri çözmek için kritik öneme sahiptir.
  • Durugörü ile Tarama: William Hewitt, The Truth About Mind Power (Zihin Gücü Hakkındaki Gerçek) eserinde, kişinin kendi bedenini taraması için zihinsel bir "iç oda" yaratmasını önerir. Gevşemiş bir haldeyken, zihinsel olarak bedenin içine girildiği ve organların "ışıkla" tarandığı hayal edilir. Karanlık veya gölgeli görünen bölgeler, potansiyel hastalık alanları olarak not edilir ve daha sonra şifa çalışması bu bölgelere odaklanır [Hewitt, 2005].

2. Rüyada Kendi Kendine Tedavi Yöntemleri

Tedavi süreci, bilinçaltının "yapıcı" gücünü, iyileşme modeline ikna etmeye dayanır. Kaynaklar, inancın / faith bu sürecin yakıtı olduğunu belirtir.

A. "Ruh Doktorları" ve İçsel Ameliyat

Colin Wilson'ın Mysteries (Gizemler) kitabında, Brezilyalı şifacı Arigo örneğinde olduğu gibi, bazı durumlarda "ruh doktorlarının" fiziksel bedene müdahale edebildiği belirtilir. Rüya boyutunda, kişi kendi "içsel hekimini" veya "ruhsal cerrahlarını" çağırabilir.

  • Uygulama: Uykuya dalarken, beyaz ışıklar içinde şifacı varlıkların veya meleklerin geldiği, hasta olan organı çıkardığı, temizlediği veya yenisiyle değiştirdiği (metafizik bir ameliyat) imgelenir. Murphy, bilinçaltının bu tür "drama" ve "tiyatro"ya çok güçlü yanıt verdiğini ve rüyadaki bu işlemin, bedendeki hücre yenilenmesini tetiklediğini belirtir [Wilson, 2024; Murphy, 2010].

B. Renkli Enerji Küreleri ile Şifa (Hewitt Yöntemi)

William Hewitt, zihinsel yorgunluğu atmak ve bedeni şarj etmek için "Renkli Toplar Egzersizi"ni önerir. Bu teknik, rüya öncesi veya meditasyon sırasında uygulanarak bedenin titreşimini yükseltir.

  • Teknik: Gözler kapatılır ve sağ taraftan zihinsel görüş alanına giren renkli toplar hayal edilir. Kırmızı (canlılık), turuncu (uyarım), sarı (zihinsel berraklık), yeşil (şifa ve büyüme), mavi (huzur) ve mor (ruhsal güç) topların bedenin içinden geçip sol taraftan çıktığı vizüalize edilir. Özellikle Mor Top / Violet Ball, hastalığı iyileştirmek için bedenin merkezinde durdurulur, büyütülür ve tüm vücudu saf mor bir ışıkla (ruhsal enerjiyle) yıkamasına izin verilir. Bu sırada "Bedenimdeki her hücre ilahi düzenle yenileniyor" telkini verilir [Hewitt, 2005].

C. Ayna Tedavisi (Benlik İmajını Değiştirmek)

Joseph Murphy, fiziksel hastalıkların çoğunun kökeninde, kişinin kendisine yönelik öfke, suçluluk veya değersizlik hissinin yattığını belirtir. Rüya çalışmasını desteklemek için gün içinde "Ayna Tedavisi" önerilir.

  • Uygulama: Aynada kendi gözlerine bakılarak 5 dakika boyunca, "Ben Tanrı'nın bir kuluyum. Sağlık, enerji ve bütünlük benim hakkımdır. Bedenimdeki her organ ilahi zekanın kontrolü altındadır" denir. Bu, bilinçaltındaki "hasta adam" imajını silip yerine "sağlıklı adam" imajını yerleştirir. Gece rüyaları, bu yeni imajı pekiştirerek iyileşmeyi hızlandırır [Murphy, 2010].

3. Hikaye: Gözleri İyileştiren Rüya (Murphy'den)

Joseph Murphy'nin Telepsychics eserinde, glokom (göz tansiyonu) teşhisi konulan ve görme yetisini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya olan bir kadının hikayesi anlatılır. Doktorlar durumun ciddi olduğunu söylemiştir. Kadın, Murphy'nin öğretilerini uygulayarak her gece uyumadan önce zihninde özel bir "film" yaratmaya karar verir.

Her gece, bedenini tamamen gevşetir ve hayali bir senaryoyu canlandırır: Göz doktorunun kendisine baktığını ve şaşkınlık içinde şöyle dediğini duyar: "Bu bir mucize! Gözlerin tamamen iyileşmiş. Görme yetin mükemmel." Doktorun ses tonunu, yüz ifadesini ve kendi hissettiği rahatlamayı o kadar canlı hayal eder ki, bu sahne zihnine bir gerçeklik olarak kazınır. Bu imgelemeyle uykuya dalar.

Bilinçaltı, gece boyunca bu "emir" üzerinde çalışır. Birkaç hafta sonra, rutin kontrol için doktora gittiğinde, doktoru onu muayene eder, duraksar ve tam olarak kadının her gece rüyasında/hayalinde duyduğu cümleyi kurar: "Bu bir mucize! Ne yaptığınızı bilmiyorum ama gözleriniz tamamen iyileşmiş."

Kıssadan Hisse ve Günümüze Bakan Yüzü: Bu vaka, bedenin inşasının "zihinsel planlara" göre yapıldığını gösterir. Biz uyurken bilinçaltı, verdiğimiz son plana (sağlık veya hastalık) göre bedeni onarır.

Günümüze Bakan Yüzü: Modern tıpta "plasebo etkisi" olarak bilinen durum, aslında zihnin bedeni iyileştirme kapasitesinin bilimsel kanıtıdır. Kendi kendimize tedavi, tıbbi bakımı reddetmek değil, tıbbi sürece en güçlü müttefiki (kendi zihnimizi) dahil etmektir. Uyumadan önce "hasta olduğumuzu" düşünmek yerine, "iyileştiğimizi" film gibi izlemek, biyokimyasal süreci değiştirir.


Dua: Şifa ve Bedensel Yenilenme İçin

Bu dua, uyku öncesinde, bedendeki hastalığı "Sonsuz Zeka"ya teslim etmek ve uykuda şifa bulmak niyetiyle okunur.

Okunuş Usulü: Yatağa girildiğinde, el, rahatsızlığın olduğu bölgeye konur. Gözler kapatılır, o bölgenin altın rengi bir ışıkla yıkandığı hayal edilir ve şu sözler fısıltıyla, güvenle 7 kez tekrar edilir.

Arapça Dua (Şifa Ayeti Niyetiyle): "Ve ızâ maridtu fehüve yeşfîn. Allahümme rabben-nâsi, ezhibil-be'se, veşfi enteş-şâfi, lâ şifâe illâ şifâuke, şifâen lâ yuğâdiru sekamen."

Türkçe Anlamı: "Hastalandığım zaman bana şifa veren O'dur (Şuara, 80). Ey insanların Rabbi olan Allah'ım! Bu ızdırabı gider. Şifa ver, şifa veren sensin. Senin şifandan başka şifa yoktur. Öyle bir şifa ver ki, hiçbir hastalık izi bırakmasın."

Ardından şu "Telepsişik" olumlama Türkçe olarak 3 kez tekrar edilir: "Bedenimi yaratan Zeka, şimdi onu onarıyor. Gevşiyorum ve kendimi O'nun ellerine bırakıyorum. Uykumda, O'nun iyileştirici gücü her hücreme nüfuz ediyor, tıkanıklıkları açıyor ve beni bütünlüğe kavuşturuyor. Sabah sağlıkla ve enerjiyle uyanacağım. Şifa gerçekleşti, biliyorum ve şükrediyorum."

Kaynakça

  • Hewitt, W. W. (2005). Psychic Development for Beginners. Llewellyn Publications. (Atıfta bulunulan "Renkli Toplar" ve zihinsel egzersizler için).
  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
  • Wilson, C. (2024). Misterii [Mysteries]. Diversion Books.

İçsel Şatoda Saklı Kalbin Sırları

"İnsanın kendi iç dünyasına, kalbinin derinliklerindeki gizli odalara zihinsel bir yolculuk yapması, orada saklı tuttuğu sırları, bastırılmış duyguları veya henüz keşfedilmemiş potansiyelleri gün yüzüne çıkarması mümkün müdür ve bu süreç kaynaklarda nasıl tarif edilmektedir?", bu durumu Colin Wilson'ın "bilinç hiyerarşisi" ve Joseph Murphy'nin "bilinçaltı bilgeliği" kavramları üzerinden, psikolojik ve metafizik bir keşif süreci olarak ele almak gerekir.

Eldeki kaynaklar, insanın tek bir "benlik"ten oluşmadığını, aksine bir "benlikler merdiveni" veya içinde birçok odası olan bir "içsel şato"ya sahip olduğunu vurgular. Bu odalara girmek, sadece psikolojik bir rahatlama değil, aynı zamanda kişinin kaderini değiştirecek sırlara erişmesi anlamına gelir.

1. Kalpteki Gizli Odalar: "İçsel Şato" ve Çoklu Benlikler

Colin Wilson, Mysteries (Gizemler) adlı eserinde, insan zihnini bir gökdelene benzetir. Bizler genellikle bu gökdelenin zemin katındaki küçük bir dükkanda (günlük bilinç) yaşarız ve binanın geri kalanının (üst katların ve bodrumların) farkında olmayız. Oysa "kalbin gizli odaları" olarak tabir edilen bu alanlar, muazzam bir enerji ve bilgi deposudur.

  • Çoklu Benlikler: Wilson, Pierre Janet ve Morton Prince gibi araştırmacıların çalışmalarına atıfta bulunarak, insan zihninde birden fazla kişiliğin veya "kiracının" barınabileceğini belirtir. Örneğin, Doris Fisher vakasında, Doris'in içinde "Margaret" (yaramaz ve çocuksu), "Sick Doris" (Hasta Doris) ve "Ariel" (bilge ve koruyucu) gibi farklı benlikler ortaya çıkmıştır. Bu durum, kalbimizde veya zihnimizde, bizden habersiz yaşayan, farklı yeteneklere ve hafızaya sahip "öteki benlerin" olduğunu gösterir [Wilson, 2481, 2483].
  • Bodrum Katları ve Tavan Araları: (Önceki yazılarımızda) değindiğimiz gibi, bilinçaltı sadece bir depo değil, aynı zamanda yaratıcı bir güçtür. Wilson, bu gizli odalara inildiğinde (veya çıkıldığında), kişinin "robot" adını verdiği otomatikleşmiş davranış kalıplarından kurtulduğunu ve "gerçek irade" ile temas kurduğunu belirtir. Kalpteki sırlar, genellikle bu otomatikleşmiş günlük yaşamın gürültüsü altında ezilen, ancak kriz veya derin gevşeme anlarında ortaya çıkan gerçeklerdir [Wilson, 2609, 3184].

2. Gizli Odaları Gezme Yöntemleri

Kaynaklar, bu içsel mekanlara erişmek ve saklanan sırları görmek için "aktif imgeleme", "rüyalar" ve "dua" yöntemlerini öne çıkarır.

A. Aktif İmgeleme / Active Imagination (Jung Yöntemi)

Carl Jung'un geliştirdiği ve Wilson'ın detaylandırdığı bu teknik, uyanıkken rüya görmeye benzer. Kişi, zihnindeki bir fanteziye veya ruh haline odaklanır ve onun kendi kendine hareket etmesine, konuşmasına izin verir.

  • Uygulama: Jung, zihninde bir mağaraya veya yeraltı dehlizine indiğini hayal eder, orada "Philemon" (Filemon) adını verdiği yaşlı bir bilge ile karşılaşır ve onunla sohbet ederdi. Bu figürler, Jung'un bilinçli zihninin bilmediği şeyleri söylerdi. Wilson'a göre bu, kalbin gizli odalarına inip oradaki "kiracılarla" tanışmanın en doğrudan yoludur [Wilson, 2646].

B. Rüyalar Yoluyla Keşif

Joseph Murphy'nin Telepsychics (Telepsişik) eserine göre, rüyalar, bilinçaltının (kalbin) gizli odalarındaki gerçeği sembolik bir dille sunduğu tiyatrolardır.

  • Sırların İfşası: Bazen sakladığımız sırlar, kendimize bile itiraf edemediğimiz korkular veya şüphelerdir. Murphy, nişanlısı hakkında açıklayamadığı bir huzursuzluk hisseden genç bir kadının örneğini verir. Kadın, rüyasında sürekli bir adamın kendisine "Davut'un Yıldızı"nı (Yahudilik sembolü) gösterdiğini görür. Sonradan öğrenir ki nişanlısı, geçmişini ve dini kimliğini ondan saklamıştır. Rüyalar, bilinçli aklın görmezden geldiği "sırları" ifşa eden bir dedektif gibi çalışır [Murphy, 3627].

C. İçsel Genişleme ve "Kayma" / The Glide

Wilson, zihnin vitesini boşa alarak, zorlamadan, sadece gevşeyerek "kayma" durumuna geçilebileceğini belirtir. Bu durumda, kişi günlük kaygılardan (zemin kattaki dükkandan) uzaklaşır ve zihinsel bir genişleme yaşar. Bu genişleme anında, geçmişe dair unutulmuş anılar ("Proust etkisi"), geleceğe dair sezgiler ve kişinin gerçek arzuları berrak bir şekilde görülür. Bu, kalbin kapılarının zorlamayla değil, teslimiyetle açılmasıdır [Wilson, 2704, 2718].

3. Sakladığımız Sırları Görmek ve Yüzleşmek

Kalpteki gizli odaya girildiğinde karşılaşılan "sır", her zaman hoş bir şey olmayabilir. Bazen bu, "Gölge" / Shadow olarak adlandırılan, kişiliğimizin karanlık, ilkel veya bastırılmış yönüdür. Ancak kaynaklar, bu yüzleşmenin şifa için zorunlu olduğunu belirtir.

  • Arınma: Murphy, kişinin içindeki korku, öfke veya kıskançlık gibi "duygusal zehirlerin" farkına varması gerektiğini vurgular. Bu sırlar (negatif duygular) saklandığı sürece bedeni ve kaderi zehirler. Onları görmek, kabul etmek ve "sevgi yasası" ile dönüştürmek gerekir [Murphy, 3754].
  • Gerçek Kimlik: Wilson'a göre, en büyük sır, insanın kendini "küçük, sınırlı bir ego" sanmasıdır. Oysa gizli odalara girildiğinde, kişinin "tanrısal bir kökene" sahip olduğu ve potansiyelinin sınırsız olduğu gerçeğiyle karşılaşılır. Sakladığımız en büyük sır, aslında ne kadar güçlü olduğumuzdur [Wilson, 3496].

Hikaye: Nişanlı ve Davut'un Yıldızı

Joseph Murphy'nin Telepsychics kitabında anlatılan, kalbin derinliklerindeki bilginin (sırrın) nasıl ortaya çıktığına dair çarpıcı bir vakadır.

Genç bir kadın, nişanlısıyla evlenmek üzeredir ancak içten içe, nedenini bilmediği derin bir huzursuzluk ve depresyon yaşamaktadır. Mantıklı zihniyle baktığında her şey yolunda görünmektedir, ancak "kalbi" bir şeylerin ters gittiğini hissetmektedir. Kadın, Murphy'ye danışır ve on gece üst üste aynı rüyayı gördüğünü anlatır: Rüyasında sakallı bir adam ona Yahudiliğin sembolü olan altı köşeli Davut Yıldızı'nı göstermektedir.

Kadın Hristiyandır ve nişanlısının da öyle olduğunu sanmaktadır. Murphy, rüyanın ona bir mesaj verdiğini söyler. Kadın nişanlısıyla yüzleşir ve rüyasını anlatır. Adam şaşırır ve itiraf eder: Aslında Yahudi kökenlidir, ancak ailesiyle bağlarını koparmış, kimliğini gizlemiş ve hatta adını değiştirmiştir. Daha da önemlisi, adamın karakterinde yalan söylemeye ve geçmişini gizlemeye yönelik patolojik bir eğilim olduğu ortaya çıkar.

Kadın, bu "gizli gerçeği" öğrendikten sonra nişanı atar. Rüyasındaki bilgi (kalbinin bildiği sır), onu mutsuz ve yalan üzerine kurulu bir evlilikten kurtarmıştır.

Kıssadan Hisse: Bu hikaye, bilinçli zihnimiz (mantığımız) bir gerçeği görmezden gelse veya bilmese bile, bilinçaltımızın (kalbimizin derinliklerinin) her şeyi bildiğini ve kaydettiğini gösterir. "İçimizdeki dedektif", semboller aracılığıyla bizimle konuşur. Saklanan sırlar, er ya da geç rüyalar veya sezgiler yoluyla yüzeye çıkar.

Günümüze Bakan Yüzü: Modern çağda, sosyal medya profilleri ve yüzeysel flörtleşmelerle insanlar kendilerini olduklarından çok farklı sunabilmektedir. Birçoğumuz "kırmızı bayrakları" (uyarı işaretlerini) görmezden gelir, mantığımızla kendimizi ikna etmeye çalışırız. Ancak o içsel huzursuzluk, o "kötü his", kalbimizin gizli odasındaki gerçeğin sesidir. Bu hikaye, sezgilerimize ve rüyalarımıza güvenmemiz gerektiğini, onların en gelişmiş güvenlik yazılımından daha doğru çalıştığını hatırlatır.


Dua ve Uygulama: İçsel Gerçeği Görmek İçin

Bu dua, kalbinizdeki gizli hakikatleri, saklı kalan yönleri veya bir durumun içyüzünü rüyanızda veya sezgilerinizle berrak bir şekilde görmek niyetiyle, uyku öncesi veya meditasyon sırasında okunur.

Okunuş Usulü: Sessiz bir ortamda oturun. Gözlerinizi kapatın ve dikkatinizi kaşlarınızın arasına veya kalbinize odaklayın. Zihninizi sakinleştirin ve cevabını aradığınız konuyu veya sadece "kendini bilme" niyetini tutun. Aşağıdaki duayı 7 kez, anlamını hissederek okuyun.

Arapça Dua: "Yâ Allâmü'l-guyûb, yâ Keşşâfü'l-kulûb. İkşif lî hakîkate nefsî ve esrâra kalbî. Ve erinî el-hakka hakkan verzuknî ittibâ'ah, ve erinî el-bâtıla bâtılan verzuknî ictinâbah."

Türkçe Anlamı: "Ey gaybları (gizlilikleri) en iyi bilen, ey kalpleri açan/keşfeden (Allah'ım). Bana nefsimin hakikatini ve kalbimin sırlarını aç. Bana hakkı hak olarak göster ve ona uymayı nasip et; batılı (yanlışı/gizlenen kötüyü) batıl olarak göster ve ondan sakınmayı nasip et."

Ardından şu olumlamayı (niyet) 3 kez tekrar edin: "Bilinçaltımdaki Sonsuz Zeka, kalbimin derinliklerindeki her şeyi bilir. Şu an, kendimle ve hayatımdaki bu durumla ilgili bilmem gereken gerçeği bana açıklıyor. Sırlar aydınlanıyor, hakikat sevgiyle yüzeye çıkıyor. Gördüğüm ve hissettiğim her şeyi kabul etmeye ve şifalandırmaya hazırım."

Kaynakça

  • Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
  • Wilson, C. (2024). Misterii [Mysteries]. Diversion Books.
  • Webster, R. (2015). Kak chitat' mysli ljubogo cheloveka? [How to read anyone's mind?].

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar