Parapsikoloji - Psişik Araştırmalar 6
Dion Fortune (gerçek adıyla Violet Mary Firth)
Dion Fortune
(gerçek adıyla Violet Mary Firth), 20. yüzyıl Batı Ezoterizminin en etkili
figürlerinden biri, okültist, yazar ve psikologdur. Onun çalışmaları,
geleneksel majikal bilgileri modern psikoloji kavramlarıyla harmanlayarak,
"Batı Gizem Geleneği"ni / Western Mystery Tradition anlaşılır
ve pratik bir sisteme dönüştürmesiyle tanınır.
Eldeki kaynaklar ışığında, Dion Fortune'un
hayatı, öğretileri, Altın Şafak / Golden Dawn cemiyetiyle olan
çatışmaları ve kurduğu "İçsel Işık Kardeşliği" / Fraternity of the
Inner Light üzerine kapsamlı bilgiler şöyledir:
1. Erken Dönem ve Kökenleri
- Kimliği: Asıl adı
Violet Firth olan yazar, "Dion Fortune" takma adını ailesinin
mottosu olan "Deo,
non fortuna" (Şans değil, Tanrı) ifadesinden türetmiştir.
Ailesi Kuzey İngiltere kökenli olup, Viking/Norman soyuna dayanmaktadır.
Çocukluğunu Galler'de geçirmiş, bu da onun mistik Kelt bakış açısını
etkilemiştir.
- Psikoloji ve Hristiyan Bilim:
Gençliğinde, Mary Baker Eddy'nin kurduğu "Hristiyan Bilim" / Christian
Science tarikatı ile tanışmış, ancak daha sonra maddenin gerçekliğini
reddeden bu görüşü sorgulamıştır. Londra'da bir klinikte psikanalist
olarak çalışmış, Freud ve Jung'un teorilerine ilgi duymuştur. İlk okült
hocası, "Dr. Taverner" hikayelerine de ilham veren Dr. Theodore
Moriarty olmuştur.
2. Altın Şafak ve Moina Mathers Çatışması
Fortune'un okült kariyerinin dönüm noktası, 1919
yılında ünlü "Altın Şafak Hermetik Cemiyeti"nin / Hermetic Order
of the Golden Dawn bir kolu olan "Alpha et Omega"ya inisiye
olmasıdır.
- Çatışma:
Cemiyetin o dönemki lideri, kurucu MacGregor Mathers'ın eşi Moina Mathers
idi. Moina Mathers, Dion Fortune'un aurasında "yanlış işaretler"
olduğunu iddia ederek onu dışlamıştır. Ancak kaynaklar, asıl sebebin
Fortune'un yazdığı Aşk
ve Evliliğin Ezoterik Felsefesi, Kozmik Doktrin ve Sağlıklı Okültizm
gibi kitaplarda cemiyetin sırlarını ifşa etmesi olduğunu belirtir. Altın Şafak'ta iki akım
vardı: Sırları saklayanlar (Mathers) ve sırları ehil kişilere açıklayanlar
(Fortune, Blavatsky, Crowley). Fortune, bilgiyi yaymayı seçmiştir.
- Ayrılık: Moina
Mathers'ın ültimatomu üzerine Fortune cemiyetten ayrılmış (veya kovulmuş),
kısa bir süre "Stella Matutina" koluna geçmiş ve nihayetinde
kendi okulu olan "İçsel Işık Kardeşliği"ni kurmuştur.
3. Temel Eserleri ve Öğretileri
Dion Fortune, okültizmi sadece teorik bir bilgi
yığını olmaktan çıkarıp, "Batı'nın Yogası" olarak tanımladığı
"Kutsal Kabala" sistemi üzerinden pratik bir eğitim metoduna
dönüştürmüştür.
- Mistik Kabala / The
Mystical Qabalah : Bu eseri, İsrael Regardie tarafından bir
"başyapıt" olarak nitelendirilmiştir. Fortune, Kabala'yı Yahudi
mistisizminden alıp, onu din, mitoloji, astroloji ve tarot ile
ilişkilendirerek evrensel bir "zihin kullanma yöntemi" ve
"kart indeks sistemi" olarak sunmuştur. Ona göre Hayat Ağacı / Tree
of Life, insan ruhunun ve evrenin haritasıdır.
- Kozmik Doktrin / The
Cosmic Doctrine : Bu eser, Fortune'un medyumik kanalla
(trans halindeyken) "Sokrates" dediği bir bedensiz varlıktan
(Üstat'tan) aldığı tebliğleri içerir. Evrenin oluşumunu (Kozmogoni),
"Logos" kavramını, atomların evrimini ve "Halkalar" / Rings
(Kozmos ve Kaos) teorisini son derece karmaşık ve soyut bir dille anlatır.
- Sağlıklı Okültizm / Sane
Occultism : Okültizmin tehlikelerine, şarlatanlıklara ve
"Sol El Yolu"na / Left Hand Path karşı uyarılar içeren,
aklıselim ve dengeyi öğütleyen bir kılavuzdur. Fortune burada, psişik
yeteneklerin kontrolsüzce (uyuşturucu veya zorla hipnoz ile) açılmasının
tehlikelerini vurgular.
4. Batı ve Doğu Yolu Ayrımı
Fortune,
(Önceki yazılarımızda) değinilen evrensel ezoterizm fikrine katı bir şerh
düşer. Ona göre, Batılı bir beden ve zihin yapısına sahip olanlar, Doğu'nun
(Hint/Tibet) yöntemlerini (çilecilik, vejetaryenlik, dünya kaçışı)
uygulamamalıdır.
- Irksal Dharma: Her
ırkın veya kültürün bir "Grup Ruhu" ve evrimsel görevi (Dharma)
vardır. Batı'nın görevi maddeyi fethetmek ve somut zihni geliştirmektir.
Doğu'nun pasif ve içe dönük yöntemleri, Batılı bünyede dengesizlik ve
nevroz yaratabilir. Batılı inisiye, "Hayat Ağacı" ve
"Kutsal Kase" gibi kendi arketiplerini kullanmalıdır.
5. Psişik Savunma ve Maji Anlayışı
Fortune'a göre maji, "İrade / Will
aracılığıyla bilinçte değişiklik yaratma sanatıdır".
- Psişik Parazitler:
"Düşünce formları" veya "elementaller" konusundaki
deneyimleri, Psychic Self-Defense (Psişik Korunma) kitabında
detaylandırılır. İstenmeyen psişik saldırıların veya "vampir"
etkilerin, genellikle kişinin kendi bastırılmış arzuları veya kontrolsüz
medyumluğu nedeniyle aurasında açılan gediklerden kaynaklandığını
belirtir.
- Tanrı'nın Adı: Bir
grubun veya kişinin psişik bir kirlilik (kara büyü veya ahlaki çöküş)
yaşadığı durumlarda, en etkili temizleme yönteminin "Allah'nın
Adı"nı zikretmek olduğunu savunur. Ona göre bu isim, temiz olmayan
titreşimleri dağıtan güçlü bir mantradır.
Hikaye: Yesod Vizyonu ve Mor Küre
Dion Fortune'un Mistik Kabala üzerine
çalışırken yaşadığı bir deneyim, onun yönteminin ne kadar pratik ve görsel
olduğunu gösterir. Fortune, fiziksel duyularını kapatıp zihinsel olarak
"Yesod" (Ay Küresi / Bilinçaltı) sefirasının sembolleri üzerine
odaklanır.
Aniden bilincinde net bir görüntü belirir: Ay
ışığıyla aydınlanmış kumlu bir çöl, bir göl, palmiye ağaçları ve uzaklaşan
develer. Görüntü o kadar gerçektir ki suların sesini duyar. Ardından gökyüzünde
devasa bir Başmelek (Cebrail/Gabriel) belirir. Melek ona beyaz alçıdan
yapılmış, yukarı bakan bir koni sembolü gösterir.
Meditasyonun sonunda Fortune, önündeki Yesod
şemasındaki "mor küre"nin kağıttan ayrılıp büyüdüğünü ve kendi
aurasını kapladığını hisseder. Küre daha sonra küçülerek bedeninin içine,
omuriliğinin dibine (üreme organları bölgesi / Kök-Sakral çakra) yerleşir.
Fortune, bu mor ışığın ve enerjinin fiziksel gerçekliğini, iskeletinde
hissettiği titreşimi uzun süre unutamaz.
Kıssadan Hisse: Bu deneyim, Kabalistik
çalışmanın sadece entelektüel bir ezber olmadığını; sembollerin (çöl, ay, mor
renk) doğru kullanıldığında "İç Planlar"ın kapısını açan birer
anahtar olduğunu ve bu enerjilerin bedensel (eterik) etkiler yarattığını kanıtlar.
Zihin, semboller aracılığıyla evrensel enerjiyle rezonansa girer.
Günümüze Bakan Yüzü: Günümüzde
meditasyon yapan birçok kişi "bir şeyler hissetmeyi" bekler ancak
zihinsel odaklanmayı (imgelemeyi) ihmal eder. Fortune'un deneyimi, disiplinli
imgelemenin, soyut bilgiyi somut bir ruhsal deneyime dönüştürdüğünü hatırlatır.
Dua: Zihinsel Berraklık ve Korunma İçin
Bu dua, Dion Fortune'un "İsa'nın Adı"
ve "Işık" üzerine yaptığı vurgulardan esinlenerek; zihni karışık
düşüncelerden, dışarıdan gelen negatif telkinlerden (psişik saldırıdan)
arındırmak ve Yüksek Benlik (Kutsal Koruyucu Melek) ile hizalanmak niyetiyle
okunur.
Okunuş Usulü: Sessiz bir yerde, omurga dik
oturulur. Başın üzerinde parlak bir ışık küresi (Keter) hayal edilir. Bu ışığın
aşağı inerek tüm bedeni bir sütun gibi (Orta Sütun) kapladığı düşünülür.
Arapça Dua: "Bismillâhi'n-Nûri, Bismillâhi'l-Hakk. Yâ
Hâfız, yâ Kaviyy, yâ Metîn. Tahhir kalbî ve aklî min vesvâsi'ş-şeytân ve min
şerri'n-neffâsâti fi'l-ukad. Ve'c-al lî nûran emşî bihi fi'n-nâs."
Türkçe Anlamı: "Nur olan Allah'ın adıyla, Hak olan Allah'ın
adıyla. Ey Koruyucu, ey Güçlü, ey Metin (sarsılmaz) olan. Kalbimi ve aklımı
şeytanın vesvesesinden ve düğümlere üfleyenlerin (büyücülerin/negatif
enerjilerin) şerrinden temizle. Ve bana, insanlar arasında kendisiyle
yürüyeceğim bir nur (aydınlık/farkındalık) ver."
Ardından şu niyet 3 kez güçlü bir sesle (veya
fısıltıyla) tekrar edilir: "Ben İrade'nin ve Işığın merkezindeyim.
Dışarıdan gelen hiçbir karanlık düşünce veya etki, benim iznim olmadan zihnime
giremez. Kendi mabedimin efendisiyim. Yüksek Benliğim, şu an ve her an beni
yönetiyor. Işık benim zırhımdır."
Kaynakça
- Fortune, D. (2010). Sağlıklı Okültizm [Sane Occultism]. Hermes
Yayınları.
- Fortune, D. (2009). Mistik Kabala [The Mystical Qabalah].
Hermes Yayınları.
- Fortune, D. (2010). Kozmik Doktrin [The Cosmic Doctrine].
Hermes Yayınları.
- Knight, G. (2000). Dion Fortune & the Inner Light. Thoth
Publications.
"Kara Güneş"
"Kara Güneş" veya Batı dillerindeki
karşılığıyla Black Sun / Schwarze Sonne, ezoterizm ve siyaset
tarihi literatüründe iki farklı ancak yer yer kesişen ana eksen üzerinde
incelenmektedir: Birincisi,
simya ve Kabala geleneğindeki "içsel aydınlanma" ve "Sol El
Yolu" / Left Hand Path öğretileri; İkincisi ise, Nasyonal Sosyalizm
ve savaş sonrası gelişen neo-völkisch akımların mitolojisindeki "gizli güç
kaynağı" ve "Aryan kimliği" sembolizmidir.
Eldeki kaynaklar, bu sembolün hem bireysel
bilinçaltının derinliklerine yapılan bir yolculuğu hem de siyasi bir ütopyanın
(veya distopyanın) mistik merkezini temsil ettiğini ortaya koymaktadır.
1. Ezoterik ve Simyasal Anlamı: "Sol
Niger" ve Thagirion
Thomas Karlsson'un Kara Güneş dergisindeki
makalelerine ve Ezoterik Astroloji notlarına göre, Kara Güneş kavramı,
aydınlanmanın "karanlık" veya "gece" tarafını temsil eder.
- Tiferet ve Thagirion:
Kabalistik Hayat Ağacı'nda (Sefirot), "Tiferet" (Güzellik)
küresi Güneş ile ilişkilendirilir ve merkezi dengeyi, Mesih bilincini
temsil eder. Karlsson'a göre, bunun gölge tarafı olan "Klifot" /
Qliphoth ağacında, Tiferet'in zıddı Thagirion bulunur.
Thagirion, "Kara Güneş"tir. Tiferet dışsal ve parlak güneşi
temsil ederken, Thagirion içsel, yeraltına ait ve bilinçaltındaki güneşi
ifade eder. Bu, Mısır mitolojisindeki "Amenti'deki Ra" veya
İskandinav mitolojisindeki Balder'in (Güneş) ölüler diyarına (Hel)
inişiyle eşleştirilir [Karagüneş Dergi, 418, 426].
- Simyasal Sol Niger: Simyada "Sol
Niger" (Kara Güneş), maddenin çürüme / putrefaction aşamasını,
yani "Nigredo"yu temsil eder. Ancak bu karanlık, yok oluş değil,
yenilenme ve "içsel ışığın" doğuşudur. Karlsson, Kara Güneş'in
insanın içindeki "ejderha gücünü" (Kundalini veya Vril)
uyandıran prensip olduğunu belirtir. Bu ışık, gözle görülmeyen, ancak
inisiyenin içsel gözüyle algılayabildiği bir "gece yarısı
güneşi"dir [Karagüneş Dergi, 427, 429].
- 666 ve Sorath: Ezoterik astrolojide ve
Karlsson'un analizinde, Güneş'in karesindeki sayıların toplamı olan 666,
sadece Hristiyanlıktaki "Canavar"ı değil, aynı zamanda Güneş'in
ruhu olan "Sorath"ı temsil eder. Bu bağlamda Kara Güneş, insanın
içindeki ilahi potansiyeli (Tanrı-İnsan olma sürecini) tetikleyen,
medeniyetin baskıladığı vahşi ve ilksel gücü simgeler [Karagüneş
Dergi, 429].
2. Siyasi ve Mitolojik Okültizm: Wewelsburg ve SS
Miti
Nicholas Goodrick-Clarke'ın Kara Güneş
adlı kapsamlı incelemesi, bu sembolün 20. yüzyılda nasıl bir "siyasi
din" aracı haline geldiğini detaylandırır.
- Wewelsburg Mozaiği: Kara
Güneş sembolünün en somut ve ünlü tezahürü, Heinrich Himmler'in SS
tarikatının merkezi olarak tasarladığı Wewelsburg Kalesi'nin
"Obergruppenführersaal" (Generaller Salonu) zeminindeki
mozaiktir. Bu sembol, on iki adet "Sig" (Zafer) rününün bir
araya gelmesiyle oluşan koyu yeşil/siyah bir güneş çarkıdır.
Goodrick-Clarke, bu sembolün SS'in elitleri için "dünyanın
merkezi" ve Cermenik bir "Vatikan" işlevi görmesi planlanan
kalenin mistik kalbi olduğunu belirtir [Goodrick-Clarke, 2375, 2406].
- Thule ve Hiperborea Miti: Savaş
sonrası dönemde, özellikle Wilhelm Landig gibi yazarlar, Kara Güneş'i
"Thule" (Kayıp Kuzey Kıtası) ve Aryan köken mitleriyle
birleştirmiştir. Landig'e göre Kara Güneş, Babil ve Sümer geleneklerinden
gelen, "içten parlayan" mor renkli bir disktir ve "Gece
Yarısı Dağı"nın üzerinde parlar. Bu ışık, sadece saf kanlı ve inisiye
olanlar tarafından görülebilir ve "tükenmiş" olan görünür
güneşin yerine geçecek olan ruhani enerji kaynağıdır [Goodrick-Clarke,
2400, 2404].
3. Alternatif Bilim ve UFO Mitolojisi
Kara Güneş kavramı, II. Dünya Savaşı sonrasında
gelişen "Nazi UFO'ları" efsaneleriyle de iç içe geçmiştir.
- Vril Enerjisi ve Aldebaran: Bazı
ezoterik gruplar (örneğin Landig grubu ve daha sonra Jan van Helsing),
Almanların "Vril" adı verilen gizemli bir enerjiyi kullanarak
uçan daireler (Haunebu, Vril diskleri) geliştirdiğini iddia etmiştir. Bu
mitolojide Kara Güneş, Aldebaran yıldız sisteminden gelen uzaylı atalarla
veya "Aydınlık Loca" ile kurulan telepatik bağın sembolüdür.
Kara Güneş, boyutlar arası bir kapı veya solucan deliği olarak görülür; bu
kapıdan geçen "Son Müfreze"nin (Last Battalion), gelecekte
dünyayı kurtarmak (veya fethetmek) üzere geri döneceğine inanılır
[Goodrick-Clarke, 2428, 2429].
- Miguel Serrano ve Ezoterik Hitlercilik: Şilili diplomat ve yazar
Miguel Serrano, Kara Güneş'i "Yeşil Işık" / Green Thunderbolt
ile ilişkilendirir. Ona göre Kara Güneş, evrenin ötesindeki bir
"anti-evren"e açılan kapıdır. Hitler ve diğer "büyülü
kahramanlar", bu kapıdan geçerek ölümsüzleşmişlerdir. Serrano için
Kara Güneş, maddi evreni yaratan ve "Demiurgos" (sahte tanrı)
olarak adlandırılan güce karşı verilen kozmik savaşın merkezidir
[Goodrick-Clarke, 2448, 2467].
4. Modern Kültür ve Neopaganizm
Günümüzde Kara Güneş, hem bir "kimlik
sembolü" hem de mistik bir ikon olarak kullanılmaktadır.
- Müzik ve Gençlik Kültürü: Goodrick-Clarke,
bu sembolün "Black Metal", "Endüstriyel Müzik" ve
neo-folk sahnelerinde (örneğin Allerseelen ve Blood Axis
grupları) bir "karanlık romantizm" ve modern dünyaya başkaldırı
ifadesi olarak popülerleştiğini belirtir. Bu gruplar, Wewelsburg güneş
çarkını, Hristiyanlık öncesi pagan gücün ve "aydınlanmış
elitizmin" bir işareti olarak kullanırlar [Goodrick-Clarke, 2408,
2409].
Hikaye: Point 103 ve Mor Işık
Wilhelm Landig'in Götzen gegen Thule
(Thule'ye Karşı İdol) romanında anlatılan ve Goodrick-Clarke tarafından analiz
edilen hikaye, Kara Güneş mitinin savaş sonrası nasıl bir "kaçış ve
kurtuluş" efsanesine dönüştüğünü gösterir.
Savaşın son günlerinde, Berlin düşerken, seçilmiş
bir grup Alman subayı ve bilim insanı, çok gizli "V-7" uçan
disklerini kullanarak Norveç üzerinden Kuzey Kutbu'na, "Point 103"
adı verilen gizli bir yeraltı üssüne kaçarlar. Bu üs, buzulların altında,
jeotermal enerjiyle ısıtılan ve "manisola" adı verilen ışık
diskleriyle aydınlatılan, dış dünyadan bağımsız bir teknokratik ütopyadır.
Bu üssün en büyük sırrı, laboratuvarlarında
değil, tinsel merkezindedir. Üssün sakinleri, "Kara Güneş"in görünmez
ışığına (Sol Niger) meditasyon yaparlar. Onlara göre, dış dünyadaki güneş
(madde, altın, kapitalizm) ölmekte olan bir çağın sembolüdür. Kendi "Kara
Güneşleri" ise simyasal bir dönüşüm geçirmektedir; "Nigredo"
(kararma) aşamasından "Albedo" (beyazlama/gümüşleşme) aşamasına
geçip, sonunda dünyayı arındıracak olan "Mor Devrim"i başlatacaktır.
Kahramanlar, bu yeraltı dünyasından çıkarak Tibet'e, Babil harabelerine ve
Güney Amerika'ya gidip "eski müttefikleri" (Agartha sakinleri veya
yeraltı uygarlıkları) uyandırmaya çalışırlar.
Kıssadan Hisse: Bu anlatı,
yenilgiye uğramış bir ideolojinin (Nazizm), fiziksel dünyada kaybettiği savaşı
metafizik ve mitolojik bir düzleme taşıyarak nasıl hayatta kalmaya çalıştığını
gösterir. Kara Güneş, burada "umudun" (karanlık bir umut da olsa) ve "alternatif
gerçekliğin" sembolüdür. Hikaye, insanın gerçeklikten kaçmak için ne kadar
karmaşık mitolojiler (UFO'lar, yeraltı krallıkları, gizli güneşler)
yaratabileceğini ve sembollerin, arkalarındaki siyasi güç çökse bile zihinlerde
yaşamaya devam edebileceğini öğretir.
Günümüze Bakan Yüzü: İnternet
çağında komplo teorilerinin ve "alternatif tarih" anlatılarının
yükselişi, Landig'in kurguladığı "gizli bilgi" cazibesinin hala ne
kadar güçlü olduğunu kanıtlar. İnsanlar, görünen dünyanın arkasında
"yönetici bir elit" veya "gizli bir teknoloji" olduğuna
inanma eğilimindedir. Kara Güneş, bugün modern insanın "sistemden"
duyduğu memnuniyetsizliğin ve "gizli, elit bir gerçeğe" ulaşma
arzusunun karanlık bir yansıması olarak popüler kültürde dolaşmaya devam
etmektedir.
Dua: İçsel Karanlığı Aydınlatma (Simyasal Niyet)
Bu dua, Kara Güneş'in siyasi veya ırkçı
çağrışımlarından tamamen arınmış, kavramın kökenindeki "simyasal" ve
"psikolojik" anlamına (bilinçaltını aydınlatma, gölgeyle yüzleşme)
odaklanarak hazırlanmıştır.
Okunuş Usulü: Gece yarısı, zifiri karanlık
bir odada veya gözler kapalıyken, "içsel güneşin" (kalp veya üçüncü
göz bölgesinde) siyah ama parlak bir nur gibi parladığı imgelenerek okunur.
Arapça Dua: "Yâ Nûra'n-nûr, Yâ Müdebbira'l-umûr. İkşif lî
an zulümâti nefsî ve esrâri kalbî. Allahümme'c-al fî kalbî nûran, ve fî basarî
nûran, ve fî sırrî nûran. Ve ahricnî mine'z-zulümâti ile'n-nûr."
Türkçe Anlamı: "Ey Nurların Nuru, ey işleri çekip çeviren
(Allah'ım). Bana nefsimin karanlıklarını ve kalbimin sırlarını aç/keşfet.
Allah'ım kalbimde bir nur, gözümde bir nur ve sırrımda (iç alemimde) bir nur
yarat. Ve beni karanlıklardan aydınlığa çıkar."
Ardından şu niyet 3 kez tekrar edilir: "Kendi
gölgemden korkmuyor, onu tanıyor ve dönüştürüyorum. İçimdeki 'gece güneşi',
bilincimin derinliklerini aydınlatıyor. Karanlık, ışığın rahminden başka bir
şey değildir. Benliğimdeki ham maddeyi (kurşunu), ruhun altınına dönüştürmeye
niyet ediyorum."
Kaynakça
- Goodrick-Clarke, N. (2011). Kara Güneş: Aryan Kültleri, Ezoterik
Nazizm ve Kimlik Politikaları. (Çev. K. Güney). Kırmızı Kedi Yayınevi.
- Karlsson, T. (2010). Ezoterizm ve Sol El Yolu / Thagirion. Kara
Güneş Dergisi. Yılan Cemiyeti.
- Fortune, D. (2006). Mistik Kabala. (Çev. M. Sağlam). Hermes
Yayınları.
- Anonim. (Tarihsiz). Ezoterik Astroloji Notları.
(185141083-118908199-Ezoterik-Astroloji-docx.pdf).
Mentalizm
Mentalizm,
insan zihninin sınırlarını zorlayan, düşünce okuma, geleceği öngörme ve
zihinsel manipülasyon gibi yetenekleri sergileyen bir performans sanatı ve
psikolojik bir disiplindir. Eldeki kaynaklar, mentalistleri ve psişik medyumluk
iddiasında bulunan modern temsilcilerini; tarihsel kökenleri, kullandıkları
teknikler (soğuk okuma, sıcak okuma) ve toplum üzerindeki etkileri bakımından
geniş bir perspektifte ele almaktadır.
Bu alandaki figürler, yeteneklerinin kaynağı
konusunda ikiye ayrılır: Bazıları bunu tamamen psikoloji, telkin ve illüzyon
sanatı olarak tanımlarken (Mentalistler), diğerleri doğaüstü güçlere veya
ruhsal iletişime sahip olduklarını iddia ederler (Psişik Medyumlar). Ancak
şüpheci kaynaklar, her iki grubun da benzer teknikleri kullandığını
savunmaktadır.
1. Tarihsel Öncüler ve Kodlu İletişim
Mentalizmin sahne sanatlarına dönüşmesi ve
kitleleri etkilemesi, 19. ve 20. yüzyılın başlarındaki figürlerle hız
kazanmıştır.
- Harry Houdini ve Zihinsel Kodlar: Ünlü illüzyonist Harry
Houdini, kariyerinin başlarında eşi Bess ile birlikte bir "zihin
okuma" / mentalism gösterisi sergilemiştir. Çift, izleyiciler
arasından seçilen bir gönüllü hakkında bilgi aktarmak için kendi
geliştirdikleri karmaşık bir "sözel kod" sistemi kullanmıştır.
Örneğin, Houdini'nin sahneden sorduğu sorudaki belirli kelimeler veya tonlamalar,
Bess'e gizli bilgiyi (örneğin kişinin cebindeki eşyayı) iletiyordu.
Houdini daha sonra bu tür numaraları kullanarak insanları kandıran sahte
medyumları ifşa etmeye hayatını adamıştır [Austin, 1948].
- Wolf Messing: (Önceki
yazılarımızda) değinildiği üzere, Sovyetler Birliği döneminde yaşayan Wolf
Messing, mentalizmin en güçlü tarihsel temsilcilerinden biridir. Stalin
tarafından test edildiği rivayet edilen Messing, zihinsel telkin yoluyla
insanları etkileyebildiğini (örneğin boş bir kağıdı kimlik kartı gibi
kabul ettirmek) iddia etmiştir. Messing, yeteneklerini "kas
okuma" / muscle reading veya telepatik telkin olarak
tanımlamıştır [Wilson, 3055].
2. Modern Temsilciler ve Medya İmparatorlukları
Günümüzde mentalizm ve psişik medyumluk,
televizyon şovları ve çok satan kitaplarla devasa bir endüstriye dönüşmüştür.
Kaynaklar, bu figürlerin toplum üzerindeki etkisini ve kullandıkları yöntemleri
detaylandırır.
A. Uri Geller:
Metal Bükücü
1970'lerde ortaya çıkan İsrailli mentalist Uri
Geller, sadece bakışlarıyla kaşıkları bükebildiğini ve kapalı kutuların
içindeki nesneleri görebildiğini iddia ederek dünya çapında bir fenomen haline
gelmiştir.
- Etkisi ve Tartışmalar: Geller,
Stanford Araştırma Enstitüsü (SRI) gibi bilimsel merkezlerde test edilmiş
ve bazı fizikçiler tarafından yeteneklerinin "gerçek" olduğu
savunulmuştur. Ancak James Randi gibi illüzyonistler, Geller'in
yaptıklarının "el çabukluğu" / sleight of hand ve önceden
hazırlık gerektiren basit sihirbazlık numaraları olduğunu, Geller'in
bunları "psişik güç" olarak pazarladığını öne sürmüşlerdir.
Geller, "Psikokinezi" / Psychokinesis kavramını popüler
kültüre sokan en önemli isimdir [Austin, 1889, 1908].
B. James Van
Praagh ve John Edward: Medya Medyumları
Joanne Austin'in ESP, Psychokinesis, and
Psychics eserinde, modern dönemin en etkili "psişik medyumları"
olarak James Van Praagh ve John Edward gösterilir.
- Televizyon Etkisi: Bu
isimler, "Crossing Over" ve benzeri programlarla ölülerle
iletişim kurduklarını iddia ederek milyonlarca izleyiciye ulaşmışlardır.
Şüpheciler, bu kişilerin "Soğuk Okuma" / Cold Reading
tekniğini (genel ifadelerle başlayıp izleyicinin tepkisine göre daraltma)
ustaca kullandıklarını savunsa da, hayranları onların gerçekten "Öte
Taraf"tan mesaj getirdiğine inanmaktadır. Van Praagh, yeteneğini
Tanrısal bir hediye olarak nitelendirirken, Edward bunu bir "enerji
frekansı" olarak açıklar [Austin, 1890, 1938, 1952].
- Sylvia Browne:
Kitapları ve televizyon görünümleriyle tanınan Browne, hem kehanetlerde
bulunmuş hem de öteki alemin detaylı haritalarını (Kayıt Salonu, Tarama
Makinesi vb.) anlatmıştır. Browne, psişik yeteneklerin yanı sıra
Hıristiyan gnostisizmine dayalı bir teoloji geliştirmiştir [Browne, 3470;
Austin, 1937].
3. Mentalistlerin Kullandığı Psikolojik Teknikler
Kaynaklar, mentalistlerin ve medyumların
başarılarının arkasında yatan, psişik güçten ziyade "psikolojik
manipülasyon" ve "gözlem" yeteneğine dayalı teknikleri ifşa
etmektedir.
- Soğuk Okuma / Cold
Reading : Şüphecilerin en sık işaret ettiği yöntemdir. Mentalist,
karşısındaki kişi hakkında hiçbir ön bilgiye sahip olmadan, istatistiksel
olarak herkes için geçerli olabilecek genel ifadeler ("Barnum
ifadeleri") kullanır. Örneğin, "Babanızla ilgili göğüs
bölgesinde bir sorun hissediyorum" (kalp hastalığı yaygındır) veya
"Evinizde tamamlanmamış bir proje var" gibi cümleler kurar. Kişi
bu ifadeleri kendi hayatına uyarlayarak onayladığında, mentalist detaya
girer. Bu, "balık tutma" / fishing yöntemidir
[Austin, 1949].
- Sıcak Okuma / Hot
Reading : Bu teknikte, mentalist veya ekibi, gösteri
öncesinde katılımcılar hakkında gizlice bilgi toplar (internet
araştırması, kulis konuşmaları vb.). Sahneye çıkıldığında, bu bilgiler
"psişik bir vizyon" gibi sunulur. Bu, tamamen hileye dayalı bir
yöntemdir [Austin, 1950].
- Kas Okuma / Muscle
Reading ** (Hellstromizm):** Mentalist, bir kişinin bileğini veya
elini tutarak gizlenmiş bir nesneyi bulur. Bu, psişik bir güç değil,
kişinin bilinçdışı kas hareketlerini (ideomotor tepki) okuma sanatıdır.
Kişi gizli nesneye yaklaştığında kasları gevşer, uzaklaştığında gerilir;
mentalist bu sinyalleri takip eder [Austin, 1909].
4. Lior Suchard ve "Etkileme" Sanatı
Modern mentalist Lior Suchard, Mind Reader
kitabında, mentalizmin sadece "okumak" olmadığını, aynı zamanda
"etkilemek" / influencing olduğunu belirtir.
- Düşünce Ekimi: Suchard,
insanların kararlarının (seçtikleri sayı, çizdikleri şekil) tamamen özgür
iradeyle alınmadığını, ince psikolojik yönlendirmeler ve telkinlerle bu
seçimlerin manipüle edilebileceğini gösterir. Bu, mentalizmin "zihin
kontrolü" boyutudur [Suchard (Cited in conversation history), 3037].
Hikaye: Kayıp Yüzük ve "Sarkaç"ın
Cevabı
William Hewitt'in The Truth About Mind Power
kitabında, mentalizmin bir aracı olan sarkacın / pendulum, bilinçaltı
bilgiyi nasıl açığa çıkardığına dair bir vaka anlatılır.
Genç bir kadın, büyükannesinden yadigar kalan
değerli bir yüzüğü evde kaybeder. Her yeri arar ama bulamaz. Bir sarkaç (ucunda
ağırlık olan ip) kullanarak zihinsel bir tarama yapmaya karar verir. Evin
krokisini çizer. Zihnini sakinleştirip (mentalist bir odaklanmayla) sarkacı
krokinin odaları üzerinde gezdirir. Sarkaç, yatak odasının üzerinde daireler
çizmeye başlar. Kadın odaya gider ve sarkacı bu kez dolapların üzerinde
gezdirir. Sarkaç eski bir kışlık montun cebi üzerinde tepki verir. Kadın elini
cebe attığında, aylar önce oraya koyup unuttuğu yüzüğü bulur.
Kıssadan Hisse: Bu hikaye, mentalizmin (veya
psişik yeteneğin) her zaman dışsal bir "ruh" veya "büyü"
gerektirmediğini gösterir. Sarkaç, kadının bilinçaltında zaten var olan ancak
unuttuğu bilgiyi, kaslarındaki mikro hareketler (ideomotor etki/kas okuma)
aracılığıyla bilinç düzeyine çıkarmıştır. Mentalist, aslında kendi zihninin
derinliklerini okuyan kişidir.
Günümüze Bakan Yüzü: Bugün
mentalistler (Derren Brown, Lior Suchard gibi), insan zihninin ne kadar telkine
açık olduğunu, hafızanın ne kadar güvenilmez olabileceğini ve dikkatin nasıl
yönlendirilebileceğini göstererek bizi uyarmaktadır. Onların gösterileri,
"gerçeğin" algımızla nasıl oynanarak değiştirilebileceğinin bir
kanıtıdır. Bu teknikleri bilmek, modern dünyada manipülasyonlara (reklam,
siyaset, sahte medyumlar) karşı zihinsel bir savunma kalkanı oluşturur.
Dua: Zihinsel Berraklık ve Hakikati Görme
Bu dua, zihni illüzyonlardan, manipülasyonlardan
ve kafa karışıklığından arındırıp; gerçeği, sezgiyi ve içsel bilgeliği
parlatmak niyetiyle okunur.
Okunuş Usulü: Sabahları veya zihinsel bir
karar aşamasında, iki kaşın arasına (zihin merkezi) odaklanılarak okunur.
Arapça Dua: "Allahümme erinel
hakka hakkan verzuknâ ittibâ'ah, ve erinel bâtıla bâtılan verzuknâ ictinâbah.
Yâ Nûr, Yâ Alîm, Yâ Hakîm."
Türkçe Anlamı: "Allah'ım! Bize hakkı
(gerçeği) hak olarak göster ve ona uymayı nasip et. Batılı (yanlışı/illüzyonu)
batıl olarak göster ve ondan sakınmayı nasip et. Ey Nur (aydınlatan), ey Her
Şeyi Bilen, ey Hikmet Sahibi."
Ardından şu niyet tekrar edilir: "Zihnim
berrak, algılarım açıktır. İllüzyon perdelerini aralıyor, görünenin ardındaki
gerçeği görüyorum. İçimdeki bilgelik, beni doğruya ve hakikate yönlendiriyor.
Manipülasyona kapalı, sezgiye açığım."
Kaynakça
- Austin, J. P. (2008). ESP, Psychokinesis, and Psychics. Chelsea
House.
- Browne, S. (2008). End of Days. Dutton.
- Murphy, J. (2010). Telepsikhika [Telepsychics]. Popurri.
- Wilson, C. (1978). Mysteries. Diversion Books.
Aleister Crowley
"20. yüzyılın en tartışmalı okültisti
Aleister Crowley kimdir; geliştirdiği 'Thelema' öğretisi, 'Horus Çağı' kavramı
ve hem ezoterik cemiyetler (Altın Şafak, O.T.O.) hem de modern politik/kültürel
akımlar (Neo-Faşizm, Satanizm) üzerindeki etkileri kaynaklarda nasıl
detaylandırılmaktadır?", bu konuyu Nicholas Goodrick-Clarke'ın Kara
Güneş eserindeki politik analizler, Dion Fortune'un Mistik Kabala ve
Sağlıklı Okültizm eserlerindeki eleştiriler ve Crowley'nin kendi
metinleri (Book of Lies, 777) ışığında incelemek gerekir.
Eldeki kaynaklar, Aleister Crowley'yi sadece bir
büyücü olarak değil, geleneksel ahlakı yıkan, cinselliği ve iradeyi majikal bir
silaha dönüştüren ve etkileri ölümünden sonra "radikal sağ" ve
"karşı kültür" hareketlerine kadar uzanan bir "peygamber"
veya "kışkırtıcı" olarak tanımlamaktadır.
1. Kimliği ve "Büyük Canavar 666"
Edward Alexander Crowley (1875-1947), kendisini
Vahiy Kitabı'ndaki "Büyük Canavar" / The Great Beast 666 (To
Mega Therion) olarak adlandıran İngiliz bir törensel majisyendir.
- Altın Şafak Dönemi:
Kaynaklara göre Crowley, 1898'de "Altın Şafak Hermetik
Cemiyeti"ne / Hermetic Order of the Golden Dawn katılmış ve
hızla yükselmiştir. Ancak cemiyetin lideri S.L. MacGregor Mathers ile
çatışmaya düşmüş ve (Önceki yazılarımızda) Dion Fortune'un belirttiği gibi, cemiyetin gizli
bilgilerini ifşa ederek "yeminini bozmuştur". Fortune, Crowley'nin
(Frater Perdurabo) yetenekli olduğunu ancak yöntemlerinin (uyuşturucu ve
kontrolsüz seks majisi) tehlikeli olduğunu ima eder [Aleister
Crowley.pdf, 318; Fortune, 101, 575].
2. Thelema Yasası ve Kahire Vahyi
Crowley'nin etkisinin merkezi, 1904 yılında
Kahire'de yaşadığı deneyimdir.
- Aiwass ve Kanun Kitabı: Nicholas Goodrick-Clarke, Kara
Güneş eserinde, Crowley'nin Kahire'de "Aiwass" adlı,
bedensiz bir zeka veya "Kutsal Koruyucu Melek" tarafından
kendisine dikte ettirilen The Book of the Law (Kanun Kitabı / Liber
AL vel Legis) adlı metni aldığını belirtir. Bu kitabın temel
yasası şudur: "Yapmak istediğini yap, bütün yasa budur" / Do
what thou wilt shall be the whole of the law. Bu, keyfi bir istek
değil, kişinin evrensel amacı olan "Gerçek İrade"sini / True
Will keşfedip onu gerçekleştirmesidir [Goodrick-Clarke, 519, 2025].
- Horus Çağı: Crowley,
bu vahiyle birlikte Hıristiyanlığın ve "Osiris Çağı"nın (ölüm,
kurban ve çile çağı) sona erdiğini; yerine "Horus Çağı"nın (güç,
ateş, savaş ve çocuk çağı) başladığını ilan etmiştir. Bu yeni çağ, eski
ahlaki değerlerin yıkılmasını ve bireyin mutlak özgürlüğünü öngörür
[Goodrick-Clarke, 519, 521].
3. O.T.O. ve Cinsel Maji
Crowley, 1912'de Alman kökenli bir masonik örgüt
olan "Ordo Templi Orientis" (O.T.O.)'e katılmış ve Theodor Reuss
tarafından örgütün başına geçirilmiştir.
- Seks Büyüsü: Kaynaklar,
O.T.O.'nun sırrının "seks büyüsü" / sex magick olduğunu
belirtir. Crowley, bu örgütte cinselliği (özellikle 8., 9. ve 11.
derecelerde) "büyülü bir yakıt" olarak kullanarak, orgazm
anındaki enerjiyi belirli bir niyete odaklamayı öğretmiştir. Bu,
"tapınak fahişeliği" veya simyasal birleşme kavramlarıyla
ilişkilendirilir [Aleister Crowley.pdf, 315; Goodrick-Clarke, 519].
- Thelema Manastırı: 1920'de
Sicilya, Cefalù'da kurduğu "Thelema Manastırı" / Abbey of
Thelema, uyuşturucu kullanımı ve cinsel ritüeller nedeniyle
skandallara yol açmış ve Crowley, Mussolini hükümeti tarafından sınır dışı
edilmiştir [Goodrick-Clarke, 519].
4. Politik ve Kültürel Etkileri:
"Faşist" ve "Satanist" Yorumlar
Goodrick-Clarke'ın Kara Güneş adlı eseri,
Crowley'nin öğretilerinin ölümünden sonra nasıl "aşırı sağ",
"Neo-Nazi" ve "Satanist" gruplar tarafından benimsendiğini
detaylandırır.
- Hitler ve Crowley: Crowley'nin Alman
müritlerinden Martha Künzel, Hitler'in Crowley'nin "Kanun
Kitabı"ndaki prensipleri uyguladığına inanmıştır. Crowley de,
Hitler'in konuşmalarında kendi "Yeni Çağ" kehanetlerinin
izlerini gördüğünü iddia ederek bu fikri okşamıştır. Ancak, Hitler ve
Naziler aslında okült locaları kapatmış ve Crowley'i yasaklamışlardır
[Goodrick-Clarke, 519].
- Nietzscheci Faşizm: Kerry
Bolton gibi modern Neo-Faşist figürler, Crowley'nin "Horus
Çağı"nı, "güçlülerin zayıfları yöneteceği", demokrasinin ve
Hıristiyan merhametinin yok olacağı bir "Güç ve Ateş Çağı"
olarak yorumlamışlardır. Onlara göre Thelema, bir "savaşçı
öğretisidir" [Goodrick-Clarke, 521, 2058].
- Satanizm: Anton
LaVey ve Michael Aquino gibi modern Satanizm kurucuları, Crowley'i bir
ilham kaynağı olarak görmüş, ancak onun ritüellerini daha materyalist veya
"karanlık" bir çerçeveye oturtmuşlardır. Crowley kendisini bir
"Satanist" olarak tanımlamasa da (o kendini "Canavar
666" olarak İncil'in bir antitezi gibi konumlandırsa da, sistemi
Kabalistik ve Mistikti), modern Satanistler onu "Sol El Yolu"nun
/ Left Hand Path bir öncüsü kabul ederler [Goodrick-Clarke, 2026,
2031].
5. Kabalistik ve Edebi Mirası
İsrael Regardie'nin editörlüğünü yaptığı The
Qabalah of Aleister Crowley, onun Kabala üzerindeki derin bilgisini ortaya
koyar.
- 777 ve Gematria: Crowley,
777 adlı eserinde, evrenin tüm sembollerini (renkler, tanrılar,
bitkiler, sayılar) "Hayat Ağacı" üzerinde sınıflandırarak,
modern okültizmin en kapsamlı "tekabüller tablosunu"
oluşturmuştur. Gematria çalışmasında ise, kelimelerin sayısal
değerleri üzerinden gizli bağlantılar kurmuştur [The Qabalah of Aleister
Crowley, 2574, 2578].
- Yalanlar Kitabı: The
Book of Lies, 93 bölümden oluşan, paradokslar ve sembollerle dolu, hem
mistik hem de mizahi bir eserdir. Crowley bu kitapta, gerçeğin "düz
mantıkla" anlaşılamayacağını, zihnin "kırılması" (breaks)
gerektiğini savunur [Book of Lies, 2788].
Hikaye: Kahire Müzesi ve 666 Numaralı Stel
Crowley'nin "Horus Çağı"nın başladığına
dair inancını pekiştiren olay, 1904'te Kahire'de yaşanır. Eşi Rose Kelly,
transa girerek ona "Seni bekliyorlar" der. Crowley, eşinin okültizmle
ilgisi olmadığını bildiği için ona sorular sorar ve "Seni bekleyen
kim?" der. Rose, "Horus" cevabını verir.
Crowley,
şüpheci bir tavırla Rose'u Boulak Müzesi'ne götürür ve "Bana Horus'u
göster" der. Rose, uzaktaki bir cam vitrini işaret ederek "İşte
orada" der. Crowley vitrine yaklaştığında şok olur. Rose'un
gösterdiği, eski bir Mısır cenaze steli olan "Ankh-af-na-khonsu
Steli"dir. Ancak asıl sarsıcı olan, müze envanterindeki numarasının 666
olmasıdır. Crowley, çocukluğundan beri annesinin ona "Canavar 666"
demesi nedeniyle bu sayıyla özdeşleşmiştir. Bu "eşzamanlılık", onun
Aiwass'tan gelen vahyi kabul etmesini ve Kanun Kitabını yazmasını
sağlayan dönüm noktası olur.
Kıssadan Hisse: Bu hikaye,
"işaretlerin" ve "eşzamanlılığın", bir bireyin kaderini
(İradesini) nasıl şekillendirebileceğini gösterir. Crowley için bu olay,
kişisel hezeyanlarının evrensel bir onayı gibi algılanmıştır. Ancak tarih, bu
"yüksek iradenin" ego ile karıştığında (Crowley'nin hayatındaki
yıkımlar ve takipçilerinin faşist yorumları gibi) nasıl tehlikeli yollara
sapabileceğini de öğretir.
Günümüze Bakan Yüzü: Bugün "istediğini yap"
felsefesi, popüler kültürde hedonizm (hazcılık) olarak algılanmaktadır. Oysa
Crowley'nin (ve hikayedeki işaretin) asıl vurgusu, kişinin "rastgele
arzularını" tatmin etmesi değil, evrensel planla uyumlu olan "tek ve
gerçek görevini" (Gerçek İrade) bulup onu icra etmesidir. Modern insan,
"canının istediğini" yapmakla "yapması gerekeni" yapmak
arasındaki farkı kaybettiğinde, Crowley'nin "Canavar" yönüne, yani
kaosa sürüklenir.
Dua: Gerçek İradeyi Keşfetme ve Güçlendirme
Bu dua, Crowley'nin öğretisindeki "Gerçek
İrade" kavramına atıfla, kişinin nefsani arzularından sıyrılıp, kendi
yaşam amacını (Dharma'sını) bulması ve ona odaklanması niyetiyle, İslami ve
ezoterik dille harmanlanarak hazırlanmıştır.
Okunuş Usulü: Sabah güneş doğarken veya
önemli bir işe başlamadan önce, dik bir duruşla (iradeyi simgeleyen) durulur.
Derin bir nefes alınır ve içsel bir ateşi (niyeti) hissetmek için solar
pleksusa (mide bölgesine) odaklanılır.
Arapça Dua: "İlahî, entel-Maksûd ve rıdâke matlûbi.
Allahümme, elhimnî rüşdî ve eıznî min şerri nefsî. Ve sebbit kademeyye alâ
sırâtıke'l-müstakîm. Ve'c-al irâdetî, fâniyeten fî irâdetik."
Türkçe Anlamı: "Allah'ım, maksadım Sensin ve aradığım Senin
rızandır. Allah'ım, bana doğru yolu (rüşdümü) ilham et ve beni nefsimin
şerrinden koru. Ayaklarımı dosdoğru yolun üzerinde sabit kıl. Ve benim irademi,
Senin iraden içinde yok et (Seninle bir kıl)."
Türkçe Niyet (Thelemik Uyarlama):
"Benliğimin derinliklerindeki Gerçek İrade'yi uyandırıyorum. Arzuların ve
korkuların illüzyonundan sıyrılıyorum. Benim yasam, varoluşumun amacıdır. Her
eylemim, bu yüce amacın bir ifadesi olsun. Sapmadan, korkmadan ve durmadan,
kendi yörüngemde bir yıldız gibi parlamaya niyet ediyorum."
Kaynakça
- Crowley, A. (1986). The Qabalah of Aleister Crowley. Samuel
Weiser.
- Crowley, A. (1992). The Book of Lies. O.T.O.
- Fortune, D. (2010). Mistik Kabala [The Mystical Qabalah].
Hermes Yayınları.
- Goodrick-Clarke, N. (2011). Kara Güneş [Black Sun]. Kırmızı
Kedi Yayınevi.
- Aleister Crowley (New
Source Excerpt).
Kutsal Cinsellik ve
Simyasal Dönüşüm
...Cinsellik, biyolojik bir üreme işlevi olmanın
çok ötesinde, insanın sahip olduğu en yoğun "yakıt" veya "ham
enerji" kaynağıdır. Parapsikoloji ve ezoterizm kaynakları, bu enerjinin
(Libido/Prana/Kundalini) doğru tekniklerle dönüştürüldüğünde, sadece fiziksel
haz değil, yüksek bilinç durumları, şifa ve "irade doğrultusunda
değişiklik yaratma" (maji) gücü sağladığını belirtir. Bu enerjiyi kullanma
teknikleri, "kutupluluk yasası", "yüceltme" / sublimation
ve "odaklanmış niyet" prensiplerine dayanır.
1. Kutupluluk Yasası ve Manyetik Değiş tokuş
Dion Fortune, Mistik Kabala ve Sağlıklı
Okültizm eserlerinde, cinsel enerjinin temelinin "kutupluluk" / polarity
olduğunu vurgular. Bu, sadece fiziksel birleşme değil, "eril"
(pozitif/verici) ve "dişil" (negatif/alıcı) enerjilerin manyetik
etkileşimidir.
- Manyetik Şarj: Fortune'a göre, erkek ve
kadın (veya eril ve dişil prensipler), birbirlerini sadece fiziksel olarak
değil, "eterik" ve "duygusal" planlarda da şarj
ederler. Erkek
fiziksel planda pozitif (verici) iken, duygusal/astral planda negatiftir
(alıcıdır) ve kadının duygusal manyetizmasına ihtiyaç duyar. Teknik
olarak, cinsel birleşme sırasında sadece bedensel tatmine odaklanmak
yerine, partnerlerin birbirlerinin auralarını "beslediği" ve
dengelediği bir enerji devresi (circuit) kurdukları imgelenmelidir. Bu,
"vitalite" (canlılık) ritüelidir [Fortune, 888, 949].
- İlahi İsimlerin Kullanımı: (Önceki
yazılarımızda) değinildiği üzere, Kabalistik sistemde eril enerji
"Hokmah" (Baba/Kozmik Uyaran), dişil enerji "Binah"
(Ana/Form Verici) sefirasında temsil edilir. Birleşme sırasında bu
arketiplere odaklanmak, enerjiyi hayvani seviyeden "tanrısal"
bir yaratım seviyesine yükseltir. Fortune, dengeli bir enerji akışı için
"Elohim" (Tanrı ve Tanrıça / Eril ve Dişil birleşimi) ismine
odaklanılmasını önerir [Fortune, 950].
2. Simyasal Dönüşüm: Yüceltme / Sublimation
Susan Shumsky ve Colin Wilson, cinsel enerjinin
"bastırılmadan" ama "tüketilmeden" yukarıya, üst merkezlere
taşınması gerektiğini belirtir. Bu, simyadaki "kurşunu altına
çevirme" işlemidir.
- Jing'den Shen'e: Taoist öğretilere göre,
cinsel öz (Jing), alt karın bölgesinde (alt Dantian) bulunur. Bu enerji,
boşalma yoluyla dışarı atılmak yerine, "nefes" ve "zihinsel
yönlendirme" ile omurga boyunca yukarı çekilerek beyne taşınırsa,
ruhsal enerjiye (Shen) ve ışığa (Ojas) dönüşür. Shumsky, bu enerjinin
beyin hücrelerini beslediğini ve "Üçüncü Göz"ü açtığını belirtir
[Shumsky, 294].
- Hidrojen Dönüşümü: Colin Wilson, Gurdjieff'in
"Hidrojenler Tablosu"na atıfta bulunur. Cinsel enerji (Hidrojen
12), biyolojik bir yakıttır. Ancak, cinsel uyarılma anında bu enerji
fiziksel olarak harcanmazsa ve iradi bir şokla (bilinçli bir frenleme veya
yönlendirme ile) tutulursa, daha ince bir maddeye (Hidrojen 6 -
zihinsel/psişik enerji) dönüşür. Bu, kişiye telepati ve durugörü yeteneği
kazandırır [Wilson, 2936].
3. Cinsel Maji ve İrade Odaklaması
Aleister Crowley ve diğer okültistler, orgazm
anının zihinsel bariyerleri yıkan bir "patlama" anı olduğunu ve bu
anın bir "niyet" ekmek için en uygun zaman olduğunu savunurlar.
- Zihinsel Boşluk ve Tohumlama:
Wilson'ın aktardığına göre, orgazm anında "robot" (günlük,
otomatik bilinç) devre dışı kalır ve zihin kısa bir süreliğine
"hiçlik" veya "süper bilinç" durumuna geçer. Cinsel
maji tekniği, tam bu boşluk anında, önceden belirlenmiş bir isteği
(örneğin bir sorunun çözümü, bir vizyonun gerçekleşmesi) zihinde tek bir
resim olarak tutmayı içerir. Enerji, bu imgeyi "astral ışık"
üzerinde kristalize eder ve gerçekleşmesi için evrene fırlatır [Wilson,
3070].
- Magnum Opus (Büyük Çalışma): Simyada
"Kral ve Kraliçe'nin Evliliği" olarak sembolize edilen bu
süreçte, amaç sadece haz değil, iki ruhun birleşerek "Magical
Child" (Büyülü Çocuk - fiziksel bir bebek değil, yaratılan yeni bir
kader veya ruhsal varlık) meydana getirmesidir [Wilson, 2919].
4. Telepatik ve Astral Cinsellik
Allie Theiss, Out of Body Ecstasy
eserinde, cinsel enerjinin fiziksel bedenin ötesinde, enerji bedeniyle (astral
form) de kullanılabileceğini belirtir.
- Çakralar Arası Bağ: Fiziksel temas olmadan,
uzaktaki bir partnerle "kalp çakrası" ve "sakral
çakra" (cinsel merkez) üzerinden enerji kordonları kurularak
telepatik bir birleşme yaşanabilir. Kişi, gevşemiş bir haldeyken (trans),
kendi cinsel enerjisini aktive eder ve bunu bir ışık huzmesi olarak
partnerine gönderir. Bu teknik, enerjiyi fiziksel sürtünme ile değil,
rezonans ile yükseltir ve çok daha derin, ruhsal bir doyum sağlar
[Theiss, 2307].
5. Tehlikeler ve Uyarılar: "Karanlık
Yol"
Dion Fortune, Sağlıklı Okültizm eserinde,
cinsel enerjinin kötüye kullanımına (Sol El Yolu) karşı şiddetle uyarır.
- Vampirlik ve Sömürü: Bazı
"kara okültistlerin", partnerlerini sadece bir "enerji
deposu" olarak kullandığını, onları cinsel yolla uyararak açığa çıkan
enerjiyi emdiklerini (vampirlik) ve kendi psişik güçlerini artırmak için
kullandılarını belirtir. Bu, partnerde tükenmişlik ve sinirsel çöküntü
yaratır. Gerçek teknik, karşılıklı ve dengeli bir akış (devre) olmalıdır;
"sadece al, hiç verme" prensibi yıkıcıdır [Fortune, 1601, 1605].
Hikaye: Simyacının "Gizli Ateşi"
- yüzyıl simyacısı Thomas
Vaughan, laboratuvarında "Felsefe Taşı"nı (maddeyi altına,
insanı tanrısal bilince dönüştüren madde) ararken, geleneksel
kimyasalların ötesinde bir yöntem kullanır. Günlüklerinde, karısı Rebecca
ile olan ilişkisine sık sık atıfta bulunur ve "Büyük Sırrı",
"Halcali'nin Yağını" (Prima Materia), laboratuvar tüplerinde
değil, karısıyla birleştiği anlarda bulduğunu ima eder.
Vaughan, bu enerjinin sadece bedensel birleşmeden
değil, iki ruhun birbirine duyduğu derin ve kutsal sevgiden (manyetik uyumdan)
doğan bir "gizli ateş" olduğunu keşfeder. Bu ateş, normalde atıl olan
ruhsal melekeleri "pişirip" olgunlaştırır. Ancak Rebecca öldüğünde,
Vaughan bu enerjiyi tek başına üretmekte zorlanır ve çalışmalarında bir çöküş
yaşar.
Kıssadan Hisse: Bu vaka, cinsel enerjinin en
yüksek formunun "sevgi" ile katalize edildiğini gösterir. Simya
fırını (Athanor), aslında insan bedenidir ve "yakıt", cinsel
enerjinin yüceltilmiş halidir. Çiftler bu enerjiyi sadece haz için değil, birbirlerini
"uyandırmak" ve "şifalandırmak" için kullandıklarında,
fiziksel eylem kutsal bir ayine (Sacred Rite) dönüşür.
Günümüze Bakan Yüzü: Modern çağda pornografi ve yüzeysel
ilişkilerle tüketilen cinsel enerji, insanları "boşalmış piller"e
dönüştürmektedir. Vaughan'ın (ve Fortune'un) öğretisi, cinselliğin kutsal ve
dönüştürücü gücünü hatırlatır. Partnerler birbirlerine "enerji
bedeni" seviyesinde yaklaştıklarında, tükenmek yerine yenilenirler ve
"gençlik pınarı"nı kendi içlerinde bulurlar.
Dua ve Uygulama: Enerjiyi Saflaştırma ve
Yükseltme
Bu uygulama, cinsel enerjiyi (Sakral Çakra) ham
halinden arındırıp, yaratıcı ve ruhsal bir güce (Tepe Çakra) dönüştürmek için
yapılır.
Okunuş Usulü: Sakin bir yerde oturun.
Dikkatinizi omurganın en altına verin. Nefes alırken, bu bölgedeki enerjinin
parlak kırmızı/turuncu bir sıvı gibi omurganızdan yukarı çıktığını, kalbinize
uğrayıp (yeşile/pembeye dönüşerek) başınızın tepesinden beyaz bir ışık olarak
evrene yayıldığını hayal edin.
Arapça Dua: "Allahümme tahhir
kalbî ve hassin farcî ve nevvir basîretî. Ve'c-al kuvvetî fî rızâke. Yâ Kuddûs,
Yâ Nur, Yâ Hayy."
Türkçe Anlamı: "Allah'ım, kalbimi
temizle, iffetimi/enerjimi koru ve kalp gözümü nurlandır. Gücümü senin rızan
(ve yüksek hayır) doğrultusunda kıl. Ey Kuddûs (tertemiz), Ey Nur (ışık), Ey
Hayy (diri olan)."
Ardından şu niyet 3 kez tekrar edilir:
"İçimdeki yaşam ateşi kutsaldır. Bu enerjiyi nefsim için tüketmiyor,
ruhumun uyanışı için yükseltiyorum. Bedenim bir tapınaktır. Arzum, sevgiye ve
yaratıcılığa dönüşüyor. Ben gücümün efendisiyim."
Kaynakça
- Crowley, A. (References in Wilson, C. Mysteries).
- Fortune, D. (2010). Sağlıklı Okültizm [Sane Occultism]. Hermes
Yayınları.
- Fortune, D. (2009). Mistik Kabala [The Mystical Qabalah].
Hermes Yayınları.
- Shumsky, S. (2014). El despertar del tercer ojo [Awaken Your
Third Eye]. Ediciones Obelisco.
- Theiss, A. (2013). Out of Body Ecstasy. Gypsy.
- Wilson, C. (2024). Misterii [Mysteries]. Diversion Books.
Goetia'da Ruhlara Hükmetme Mekanizması
Lemegeton veya diğer adıyla Kral
Süleyman'ın Küçük Anahtarı kitabının ilk bölümü olan Goetia'da, 72
cehennem ruhuna (demon) hükmetmek, keyfi bir "rica" süreci değil,
kesin kurallara bağlı, hiyerarşik ve zorlayıcı bir otorite kurma protokolüdür.
Aleister Crowley ve S.L. MacGregor Mathers tarafından derlenen ve yorumlanan
metinlere göre, bu işlem majisyenin ruhsal otoritesini, Tanrısal isimleri ve
özel sembolleri kullanarak ruhu itaate zorlaması esasına dayanır.
Eldeki kaynaklar ışığında, Goetia'da ruhlara
hükmetme mekanizması şu aşamalar ve tekniklerle gerçekleşir:
1. Otoritenin Kaynağı: İlahi İsimler ve Korku
Goetia majisinde operatör (majisyen), ruhun
karşısına kendi beşeri kimliğiyle değil, Evrenin Yaratıcısı'nın vekili ve ilahi
otoritenin taşıyıcısı olarak çıkar.
- Tanrısal İsimler: Ruhları
bağlamak ve itaat ettirmek için kullanılan en temel güç, "Kutsal
İsimler"dir. Majisyen, ruhu çağırırken Tetragrammaton, Adonai,
Agla, Anaphaxeton, Yah, El gibi isimleri titreşimli ve
gırtlaktan gelen bir sesle zikreder. Bu isimler, ruh üzerinde mutlak bir
baskı kurar ve onu gelmeye mecbur bırakır. Örneğin, ruhun gelmemesi
durumunda, Musa'nın Firavun'a felaket getirdiği veya Yeşu'nun güneşi
durdurduğu isimler kullanılarak ruh tehdit edilir.
- Kozmik Hiyerarşi:
Majisyen, ruhu sadece kendi gücüyle değil, o ruhun bağlı olduğu üst
rütbeli varlıkların (örneğin Doğu'nun Kralı Amaymon veya Corson
gibi) otoritesini kullanarak çağırır. Ruhu, bağlı olduğu kralın ismiyle
tehdit etmek, gelmesini sağlayan en güçlü yöntemlerden biridir.
2. Ritüel Araçları ve Mekanizmalar
Ruhlara hükmetmek, doğru "teknolojiyi"
(ritüel araçlarını) kullanmayı gerektirir. Bu araçlar olmadan ruhlar majisyeni
ciddiye almaz veya ona zarar verebilir.
- Büyülü Çember / Magical
Circle : Majisyenin korunma alanıdır. Çemberin etrafına
İbranice tanrı isimleri (Eheie, Kether vb.) ve koruyucu meleklerin
isimleri yazılır. Majisyen işlem boyunca asla bu çemberden çıkmamalıdır;
aksi takdirde ruhların saldırısına açık hale gelir.
- Süleyman'ın Üçgeni / Triangle
of Solomon : Çemberin dışına, ruhun tezahür edeceği yere
çizilen bir üçgendir. Ruhun şekil alması ve fiziksel olarak görünmesi için
bu üçgenin içine girmesi emredilir. Kaynaklara göre, üçgenin içine girmeyen ruh yalan
söyler ve aldatıcıdır (örneğin Beleth veya Furfur gibi
ruhlar). Üçgen, ruhu hapseden ve doğruları söylemeye zorlayan bir hücre
görevi görür.
- Mühür / Sigil
** ve Lamen:** Her ruhun kendine ait, metalden yapılmış bir mührü vardır.
Bu mühür, ruhun rütbesine uygun metalden (Krallar için altın, Dükler için
bakır vb.) yapılmalı ve majisyenin boynunda bir "Lamen" (göğüs
levhası) olarak taşınmalıdır. Metne göre, majisyen bu mührü taşımazsa, ruh
ona saygı duymaz ve itaat etmez.
- Süleyman'ın Yüzüğü: Bazı
güçlü ve öfkeli ruhlar (örneğin Beleth veya Asmoday),
çağrıldıklarında ağızlarından ateş veya kötü kokulu nefesler saçarlar.
Majisyen, bu ölümcül etkiden korunmak için parmağındaki gümüş yüzüğü
yüzüne/burnuna doğru tutmalıdır. Bu, bir kalkan görevi görür.
3. Davet ve Zorlama Aşamaları (Constraint)
Ruhun gelmesi ve itaat etmesi için kademeli bir
baskı uygulanır. Bu süreç "nazik bir davet"ten "şiddetli bir
lanetleme"ye kadar uzanır.
- İlk Çağrı (Invocation): Ruhu,
Tanrı'nın isimleriyle nazikçe ve barışçıl bir şekilde, insan formunda
görünmesi için çağırmaktır.
- İkinci Çağrı ve Zorlama: Eğer ruh
gelmezse, majisyen daha sert bir dille, onu "Süleyman'ın pirinç
kabına" hapsettiği yedi büyük isimle (Adonai, Preyai vb.) tehdit
eder.
- Lanetleme / The
Curse : Ruh hala direniyorsa, "Ruhların Zinciri"
adı verilen genel lanet okunur. Majisyen, ruhu " dipsiz
uçuruma", "kükürt ve ateş gölüne" göndermekle ve ismini yok
etmekle tehdit eder.
- Ateşin Büyüsü: Son
aşamada, ruhun parşömen üzerine çizilmiş mührü (sigili), kötü kokulu
maddelerle (sülfür, şeytantersi) birlikte siyah bir kutuya konur ve ateşe
tutulur. Bu, ruha fiziksel ve enerjik bir işkence yapar. Ruh bu acıya
dayanamayarak itaat etmek üzere gelir.
4. Karşılama, Emir ve Gönderme
Ruh ortaya çıktığında, majisyen korkusunu belli
etmemeli ve otoriter tavrını sürdürmelidir.
- Hoş Geldin: Ruh
(örneğin bir Kral veya Dük formunda) geldiğinde, majisyen onu "Hoş
geldin ey Ruh..." diyerek selamlar. Ancak bu selamlamada bile,
"Seni çağıran benim (Tanrı'nın adıyla)" vurgusu yapılır.
- Emir: Majisyen,
elindeki asayı veya Süleyman'ın Pentacle'ını (beş köşeli yıldız) ruha
göstererek, "Bu sembollere itaat et" der ve isteğini (hazine
bulmak, bilim öğretmek vb.) net bir şekilde belirtir. Ruh, üçgenin
içindeyken yalan söyleyemez.
- Ayrılma İzni: İşlem
bittiğinde, ruh "Tanrı'nın barışı seninle benim aramda olsun"
denilerek, kimseye zarar vermeden gitmesi için serbest bırakılır. Ruh
gitmeden çemberden çıkılmaz.
5. Crowley'in Psikolojik Yorumu
Aleister Crowley, Goetia'nın önsözünde, bu
ritüellerin aslında "insan beyninin bölümlerini uyarmak" için
tasarlandığını savunur. Ona göre:
- Ruhlar Beynin Parçalarıdır: Goetia
ruhları, aslında insan beynindeki veya bilinçaltındaki belirli
yeteneklerin ve komplekslerin kişileştirilmiş halidir.
- Ritüelin Amacı:
"Ruh Cimeries mantık öğretir" ifadesi, aslında
"Cimeries ritüeli, beynin mantık merkezlerini uyarır ve
geliştirir" anlamına gelir. Mühürler ve isimler, beynin bu
bölgelerine erişmek için kullanılan anahtarlardır. Dolayısıyla hükmetmek,
kişinin kendi zihnindeki gizli potansiyelleri (beyin loblarını) iradesi
altına almasıdır.
Özetle: Goetia'da ruhlara hükmetmek; korunma
(çember/yüzük), kimlik (ilahi otoriteyi takınma), teknoloji
(mühür/üçgen) ve irade (ısrar/lanetleme) unsurlarının birleşimiyle
gerçekleşen, tehlikeli ve disiplinli bir "irade savaşı"dır.
Kaynakça
- Crowley, A. & Mathers, S.L.M. (Çev. Simam). Lemegeton: Goetia
ve Theurgia Goetia [Lemegeton-Goetia-TR aleister.pdf].
- Waite, A. E. The Book of Black Magic and of Pacts.
İlahi İsimler… Kozmik Titreşim Anahtarları
Ritüellerde kullanılan isimler, sadece birer
etiket değil, belirli bir enerji frekansını, kozmik bir ilkeyi veya bilinç
durumunu harekete geçiren "titreşimsel anahtarlar" / vibrational
keys olarak kabul edilir. Eldeki kaynaklar, özellikle Dion Fortune'un Kabalistik
analizleri ve Lemegeton (Süleyman'ın Küçük Anahtarı) gibi grimoire'lar /
büyü kitapları üzerinden bu isimleri detaylandırır. Bu isimler,
İbrani kökenli Kabala geleneğinde ve İslami Havas ilminde (Esma-ül Hüsna)
farklı ses tonlarıyla zikredilerek "astral" veya "eterik"
planda etki yaratmak amacıyla kullanılır.
İşte kaynaklarda yer alan temel ritüel isimleri,
anlamları ve Arapça/İslami karşılıkları:
1. Kabalistik Hayat Ağacı (Sefirot) Üzerindeki İlahi İsimler
Dion Fortune'un Mistik Kabala eserine
göre, Hayat Ağacı'ndaki on küre (Sefira), evrenin ve insan ruhunun katmanlarını
temsil eder. Her kürenin bir "Tanrı İsmi" (Atzilut alemi için), bir
"Başmelek İsmi" (Briyah alemi için) ve bir "Melek Korosu"
vardır. Ritüellerde bu isimler hiyerarşik olarak çağrılır [Fortune, 862, 889].
A. Keter (Taç
/ En Üst Küre)
- İlahi İsim: Eheieh
(Ehiye).
- Anlamı: "Ben Ben'im"
veya "Olacağım Şey Olacağım". Saf varoluşu ve mutlak kaynağı
temsil eder.
- Arapça Karşılığı: Hû
(O/Mutlak Zat) veya Vâcibü'l-Vücûd (Varlığı Zorunlu Olan).
- Başmelek: Metatron
(Yüzlerin Prensi).
- İşlevi: Tanrısal
huzura en yakın olan, ilahi iradeyi ileten varlık.
B. Hokmah
(Hikmet / Bilgelik)
- İlahi İsim: Yah
veya Yehovah.
- Anlamı:
Tanrı'nın eril, dinamik ve yaratıcı yönü.
- Arapça Karşılığı: El-Hakîm
(Hikmet Sahibi) veya El-Mübdi (Yaratmayı Başlatan).
- Başmelek: Raziel
(Tanrı'nın Sırrı).
- İşlevi: Gizli
ilimlerin ve evrensel sırların koruyucusu.
C. Binah
(Anlayış / Form)
- İlahi İsim: Yehovah
Elohim.
- Anlamı: Tanrı
ve Tanrıça (Eril ve Dişil ilkelerin birleşimi). Form veren, şekillendiren
güç.
- Arapça Karşılığı: El-Musavvir
(Şekil Veren) veya El-Halık.
- Başmelek: Tzafkiel
(Tanrı'nın Gözetimi/Temaşası).
D. Hesed
(Merhamet / Jüpiter Küresi)
- İlahi İsim: El.
- Anlamı: Yüce,
Kudretli, Merhametli Yönetici.
- Arapça Karşılığı: El-Kebîr
(Büyük/Yüce) veya Er-Rahmân.
- Başmelek: Tzadkiel
(Tanrı'nın Adaleti/Doğruluğu).
- İşlevi:
Bereket, büyüme ve organizasyon enerjilerini yönetir.
E. Geburah
(Şiddet / Mars Küresi)
- İlahi İsim: Elohim
Gebor.
- Anlamı: Güçlü
Tanrı, Savaşçı ve Hüküm Veren Tanrı.
- Arapça Karşılığı: El-Cebbâr
(Dilediğini Zorla Yaptıran), El-Kahhâr (Kahreden) veya El-Müntakim
(İntikam Alan).
- Başmelek: Kamael
(Tanrı'nın Yanışı/Arzusu).
- İşlevi:
Disiplin, cesaret ve engelleri yok etme (Budama bıçağı işlevi).
F. Tifaret
(Güzellik / Güneş Küresi / Merkez)
- İlahi İsim: Yehovah
Eloah Ve Daath.
- Anlamı: İlim ve
Hikmet sahibi Tanrı. Zihin küresinde tezahür eden Tanrı.
- Arapça Karşılığı: En-Nûr
(Işık), El-Alîm (Bilen) veya Eş-Şâfi (Şifa Veren).
- Başmelek: Rafael
(İsrafil/Tanrı'nın Şifası).
- İşlevi: Şifa,
denge, aydınlanma ve uyum [Fortune, 1114, 1178].
G. Netzah
(Zafer / Venüs Küresi)
- İlahi İsim: Yehovah
Tzabaoth.
- Anlamı:
Orduların Rabbi (Doğa güçlerinin efendisi).
- Arapça Karşılığı: Rabbü'l-Âlemîn
(Alemlerin Rabbi) veya El-Azîz (İzzet Sahibi).
- Başmelek: Haniel
(Tanrı'nın Lütfu/Güzelliği).
- İşlevi: Aşk,
sanat, doğa, cinsellik ve ilham.
H. Hod
(İhtişam / Merkür Küresi)
- İlahi İsim: Elohim
Tzabaoth.
- Anlamı:
Orduların Tanrısı (Form ve büyü dünyasını yöneten).
- Arapça Karşılığı: El-Muktedir
(İktidar Sahibi).
- Başmelek: Mikael
(Mikail).
- İşlevi: Zeka,
iletişim, maji ve bilim [Fortune, 1258].
I. Yesod
(Temel / Ay Küresi)
- İlahi İsim: Shaddai
El Chai.
- Anlamı: Yaşayan
Güçlü Tanrı (Maddenin temeli, eterik güç).
- Arapça Karşılığı: El-Hayy
(Diri) ve El-Kayyûm.
- Başmelek: Gabriel
(Cebrail).
- İşlevi:
Bilinçaltı, rüyalar, doğum ve psişik yetenekler [Fortune, 1300, 1301].
J. Malkut
(Krallık / Dünya Küresi)
- İlahi İsim: Adonai
Ha Aretz.
- Anlamı: Yerin
Efendisi / Dünyanın Rabbi.
- Arapça Karşılığı: El-Melik
(Mülkün Sahibi) veya Rabbü'l-Arz.
- Başmelek: Sandalphon
(Duaları Taşıyan Melek).
- İşlevi: Maddi
tezahür, pratik işler ve fiziksel dünya [Fortune, 1337, 1406].
2. Goetia ve Davet Ritüellerinde
Kullanılan "Zorlayıcı" İsimler
Lemegeton (Goetia) metinlerinde,
varlıkları (cinleri/demonları) itaat altına almak, üçgenin içine hapsetmek ve
zarar vermelerini engellemek için kullanılan özel "Kısıtlama /
Constraint" isimleri vardır. Bu isimler, genellikle Tanrı'nın gazabını
veya mutlak otoritesini temsil eder [Lemegeton, 266, 275].
- Tetragrammaton: (YHVH -
Yehova). Dört harfli kutsal isim. Evrenin dört elementini ve yaratılışın
temelini temsil eder. Arapça'da Lafza-i Celal (Allah) isminin
kuşatıcılığına denktir.
- Adonai: Efendi,
Rab. Varlığa "Ben senin efendinim" mesajını vermek için
kullanılır.
- Agla: İbranice
"Ateh Gibor Le-olam Adonai" (Sen sonsuza dek güçlüsün ey Rab)
cümlesinin baş harflerinden oluşur. Koruyucu bir isimdir.
- Anaphaxeton: Büyük
melekleri çağırmak ve evrensel düzeni sağlamak için kullanılan isimlerden
biridir. Harun'un (Aaron) duyduğu ve onu bilge kılan isim olarak geçer
[Lemegeton, 260].
- Primeumaton: Musa'nın
yerin yarılıp isyankarları yutması için kullandığı iddia edilen, birinci
ve sonuncu anlamına gelen güç ismi [Lemegeton, 263].
- Iah (Yah): Tek
heceli, ani ve kesin ilahi güç.
- Elion (Elyon): En Yüce
Olan. Arapça karşılığı El-Aliyy (Çok Yüce).
3. İslami ve Tasavvufi Kaynaklarda Güç İsimleri
Kenan Keskin'in notlarında ve diğer ezoterik
kaynaklarda, beynin frekansını değiştirmek, koruma sağlamak ve belirli manyetik
alanları oluşturmak için kullanılan Esma-ül Hüsna (Allah'ın Güzel İsimleri)
vurgulanır. Bu isimler, sadece kelime değil, "beyindeki kilitli devreleri
açan şifreler" olarak görülür.
- Yâ Fettâh: Açan,
genişleten. Zihinsel blokajları kaldırmak, maddi kapıları açmak için.
- Yâ Vedûd: Seven ve
sevilen. Manyetik çekim, aşk ve uyum oluşturmak için (Venüs/Netzah
enerjisi).
- Yâ Hâfız: Koruyan.
Psişik saldırılara, negatif enerjilere ve kazalara karşı kalkan oluşturmak
için.
- Yâ Kahhâr:
Kahreden. Negatif enerjileri yok etmek, nefsi terbiye etmek ve düşmanlığı
(içsel veya dışsal) kırmak için (Mars/Geburah enerjisi).
- Yâ Latîf: İncelik
sahibi, lütfeden. Olayların akışını yumuşatmak ve gizli bilgilere (gayba)
nüfuz etmek için.
Hikaye: Süleyman'ın Mührü ve İsmin Gücü
Efsaneye göre, Kral Süleyman (Hz. Süleyman), bir
gün çok güçlü ve inatçı bir cinle (Asmoday) karşılaşır. Cin, Süleyman'ın
fiziksel gücünden veya askerlerinden korkmaz; kibirle ona meydan okur ve "Beni bağlayacak zincir
demirden olamaz, çünkü ben ateştenim" der. Süleyman, bunun üzerine
parmağındaki yüzüğü çevirir ve demirden bir zincir değil, "ses"ten
bir zincir kullanır. Havaya, o varlığın doğasını ve kaynağını yöneten "Kutsal
İsmi" (Tetragrammaton veya İsm-i Azam) titreşimli bir sesle fısıldar.
Bu isim telaffuz
edildiğinde, cinin etrafındaki hava yoğunlaşır, görünmez bir basınç onu yere
çiviler. Cin, fiziksel bir acıdan ziyade, varlığının özüne hitap eden bu
otorite karşısında küçülür ve "Beni isimlendirdin, dolayısıyla bana sahip
oldun" diyerek itaat eder. Süleyman ona, "Senin gücün kaos, benim
gücüm ise düzendir (Nizam). İsim, düzenin anahtarıdır," der.
Kıssadan Hisse: Bu hikaye, ritüellerde
kullanılan isimlerin, varlıkları veya enerjileri çağırmak için rastgele seçilen
kelimeler olmadığını; o enerjinin "titreşimsel kodunu" (DNA'sını)
taşıdığını anlatır. Bir şeyin gerçek ismini (veya onu yöneten İlahi İsmi) bilmek,
o şeyin üzerindeki hakimiyetin (iradenin) anahtarıdır. İsim, kaosu düzene sokan
kalıptır.
Günümüze Bakan Yüzü: Modern
psikolojide ve iletişimde de "isimlendirmek" gücü elinde tutmaktır.
Bir korkuyu, bir travmayı veya bir sorunu tam olarak tanımladığınızda (adını
koyduğunuzda), onun üzerinizdeki belirsiz ve kaotik baskısı azalır,
yönetilebilir hale gelir. İsimlendirmek, bilinçdışını bilince getirmektir.
Dua: Esma ile Güçlendirme ve Dengeleme
Bu dua, Hayat Ağacı'nın orta sütununu (Denge)
temsil eden ve insanın içindeki ilahi potansiyeli (Keter'den Malkut'a)
uyandıran isimlerle kurgulanmıştır.
Okunuş Usulü: Sessiz bir yerde, ayakta veya
oturarak (sırt dik), gözler kapalı. Aşağıdaki dua okunurken, her isimde vücudun
ilgili bölgesine odaklanılır (Baş üstü, Boğaz, Kalp, Karın, Ayaklar). İsimler,
içinizde titreşiyormuş gibi, uzatılarak ve derinden (vibrasyonla) okunmalıdır.
Arapça Dua: "Yâ Hayyu Yâ Kayyûm
(Baş üstü - Keter). Yâ Alîm, Yâ Hakîm (Boğaz - Daat). Yâ Nûr, Yâ Şâfî (Kalp -
Tifaret). Yâ Azîz, Yâ Kaviyy (Karın/Mide - Yesod). Yâ Mâlike'l-Mülk (Ayaklar -
Malkut). Allahümme, nevvir kalbî bi-nûri ma'rifetike ve sebbit kademeyye alâ
sırâtıke'l-müstakîm."
Türkçe Anlamı: "Ey Hayy (Diri) ve Kayyum
(Her şeyi ayakta tutan). Ey Alîm (Bilen), ey Hakîm (Hikmet sahibi). Ey Nur
(Işık), ey Şâfi (Şifa veren). Ey Aziz (İzzet sahibi), ey Kaviyy (Güçlü). Ey
Mülkün Sahibi. Allah'ım, kalbimi marifetinin (seni tanımanın) nuruyla aydınlat
ve ayaklarımı dosdoğru yolun üzerinde sabit kıl."
Ardından şu niyet edilir: "İlahi
isimlerin gücüyle, bedenimdeki ve ruhumdaki enerji merkezlerini dengeliyorum.
Yukarıdan gelen ışık (Keter/Hayy) ve aşağıdan gelen güç (Malkut/Malik) kalbimde
(Tifaret/Nur) birleşiyor. Dengedeyim, güçlüyüm ve koruma altındayım."
Kaynakça
- Fortune, D. (2006). Mistik Kabala. Hermes Yayınları.
- Crowley, A. (Trans. Simam). Lemegeton: Goetia.
- Keskin, K. (2006). Telepati - Duru Görü.
- 185141083-118908199-Ezoterik-Astroloji-docx.pdf
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Yorumlar
Yorum Gönder