Print Friendly and PDF

HAD GADİA (Ah Kuzucuk) İBRANİCE TEKERLEME

 


Bitmeyecek bu döngü

babam almıştı onu bana

sadece iki paraya.

kuzucuk! ah kuzucuk!

babam almıştı onu bana

sadece iki paraya.

anlatılır haggadah'ta.

düzenbaz kedi yattı pusuya,

zıplayıp yuttu kuzuyu bir lokmada

sonra köpek boğdu,

babamın aldığı kuzuyu yiyen kediyi.

babam sadece iki paraya

almıştı onu bana

kuzucuk! ah kuzucuk!

derken sopa geldi,

vurup dövdü

babamın aldığı,

kuzuyu yiyen,

kediyi boğan,

köpeği.

sadece iki paraya,

almıştı onu bana

kuzucuk! ah kuzucuk!

gecikmeden

ateş çıktı ve kül etti.

babamın aldığı,

kuzuyu yiyen,

kediyi boğan,

köpeği döven,

sopayı.

babam almıştı onu bana

sadece iki paraya

kuzucuk! ah kuzucuk!

ardından su geldi

babamın aldığı,

kuzuyu yiyen,

kediyi boğan,

köpeği döven,

sopayı yakan,

ateşi söndürdü.

babam almıştı o kuzuyu bana

sadece iki paraya.

sonra öküz geldi ve

babamın aldığı,

kuzuyu yiyen,

kediyi boğan,

köpeği döven,

sopayı yakan,

ateşi söndüren,

suyu içti.

babam almıştı onu bana

sadece iki paraya

kuzucuk! ah kuzucuk!

ardından kasap çıktı ortaya

ve babamın aldığı,

kuzuyu yiyen,

kediyi boğan,

köpeği döven,

sopayı yakan,

ateşi söndüren,

suyu içen,

öküzü kesti.

sonra ölüm meleği geldi

babamın aldığı,

kuzuyu yiyen,

kediyi boğan,

köpeği döven,

sopayı yakan,

ateşi söndüren,

suyu içen,

öküzü kesen,

kasabın aldı canını.

babam almıştı onu bana

sadece iki paraya

kuzucuk! ah kuzucuk!

neden şarkı söylüyorsun, küçük kuzu?

henüz bahar gelmedi buraya,

ne de fısıh bayramı erişti.

değiştin mi hiç?

değiştim ben bu sene.

ve her gece,

her bir gece.

sadece dört soru sormuştum sana

ama bu gece

başka bir soru düşündüm:

zalimin mazlum ile,

celladın kurban ile

dönüp durduğu

bu dehşet çemberi

bunca delilik ne kadar daha sürecek böyle?

bu yıl, benim değişen.

eskiden uysal bir kuzuydum,

sonra bir kaplan oldum

ve vahşi bir kurt.

güvercindim önceden, bir ceylandım.

bugünse bilmiyorum ne olduğumu.

babamız almıştı onu bize

sadece iki paraya

kuzucuk! ah kuzucuk!

ve her şey yeniden başlıyor işte...




Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar