Print Friendly and PDF

50 000 kişilik Pers Ordusunun Mısırda Kayboluşu




 Çevirmen: Amanda Chu Yorumcu: Peter van de Ven

Küçüklüğümden beri

Eski Mısır'la ilgili her şeye tutkum vardı.

ve açıklayamadım.

Ailem şaşırdı.

Bunun neye yol açacağını bilmiyorlardı, ama onlara her şeyin yoluna gireceğini temin ettim.

ve böylece Mısırbilim okumaya devam ettim.

Ve şimdi bulmamı sağlayan araştırma yapıyorum

antik dünyanın en büyük gizemlerinden biri hakkında bir şey.

Size anlatmak istediğim hikaye bu.

Böylece Mısırbilim okumaya gittim.

Bu, eski hiyeroglifleri incelediğiniz, arkeolojik kalıntıları incelediğiniz anlamına gelir.

ve bu eski kültür hakkında elinizden geldiğince çok şey öğrenmeye çalışıyorsunuz.

Mısırbilim olduğunu düşünebilirsiniz

insan bilgisinin çok küçük bir sınırıdır.

Eh, oldukça büyük;

Mısır'ın 5.000 yıldan fazla bir geçmişi var,

ve o muazzam tarihten her şeyi örtmek için

çok fazla.

Bu yüzden meslektaşlarım, Mısırbilimciler de daha da uzmanlaştı.

O tarihin bir veya iki dönemini yapıyorlar,

veya belirli materyal türleri, din vb. üzerinde çalışıyorlar.

Mısırbilimdeki uzmanlığımı seçme zamanı geldiğinde,

Az ya da çok ihmal edilen malzeme üzerinde çalışmaya karar verdim.

bu en az çalışılan şeydi -

Mısır'ın eski firavun kültüründen değişmeye başladığı zamanda

daha modern bir Helenistik toplum türüne, Greko-Romen dönemine.

Ve Mısır'da bir arkeolojik projeye katıldım.

Çölde Roma dönemi kalıntıları üzerinde çalıştığım yer,

Batı Çölü'nün vahalarında.

Şimdi, orada kendimi güzel bir köşeye boyadığımı söyleyebilirsin;

Mısırbilimci olmak

ve ayrıca bir dönem çalışıyor

bu en az ilginç ve ilgisiz kabul edildi.

Yine de beni bazı yeni fikirlere yönlendirdi.

Ve önce seni geri götürmek istiyorum

antik dünyaya ve Yunan tarihçi Herodot'a.

Herodot, eski Mısır'a, Mısır'a geldi.

Firavunlar zamanında MÖ 450 civarında dolaştı,

ve bu kendim yapmayı çok istediğim bir şey -

Firavunların zamanında gezebilmesi.

Tam olarak ne duyduğunu ve gördüğünü yazdı -

çok değerli malzeme.

İlişkilendirdiği hikayelerden biri

Batı Çölü'ne gönderilen bir Pers ordusu mu?

ve asla geri gelmedi.

Ne oldu?

Pers kralı Cambyses II,

büyük bir orduyla geldi

Mısır'ı fethetti ve daha da güneye indi.

Ve o Thebes'te, güneyde, günümüzün Luksor'dayken,

ordusundan 50.000 kişiyi ayırdı ve onları Batı Çölü'ne gönderdi.

Amon'a tapan Amonyalılara saldırmak,

ve Amun kehanetini ateşe verdiler -

amaçları buydu.

Bir şekilde bir rehberle seyahat ettiler.

Teb'den yola çıktılar,

ve çölde yedi gün seyahat ettiler

Ta ki Oasis adında bir şehre varıncaya kadar.

Sonra daha da ileri gittiler, diyor Herodot,

Amonyalılara doğru seyahat ederler ve bir yere tutunurlar,

ve orada kahvaltı yaptıklarında,

bir kum fırtınası çıkar, muazzam bir olağanüstü kuvvet rüzgarı,

ve kum onları yok eder.

Herodot, Amonyalılara asla ulaşmadıklarını söylüyor

ve asla Nil Vadisi'ne geri dönmezler.

Bu antik dünyanın en büyük gizemlerinden biridir.

ve tabi ki,

birçok insan onlara ne olduğunu merak ediyor,

ve modern zamanlarda birçok insan

bu ordunun kalıntılarını bulmaya çalıştım

çünkü Pers döneminden tam bir orduya sahip olma fikri

Kazı yapmak için orada olacak bir kumulla kaplı -

Gerçek olamayacak kadar iyi.

(Kahkahalar)

Elbette hayvanlarıyla birlikte seyahat ederlerdi.

yanlarında silahları olacaktı, madeni paralar -

sahip oldukları her neyse

hala orada olacaktı.

Pek çok insan bu orduyu aradı.

Benim için her zaman gerçek olamayacak kadar iyi olmuştur.

Herodot'un bu hikayesiyle sorun yaşadım;

aslında bir araya gelmeyen birkaç şey var.

Her şeyden önce Persler 50.000 erkekle seyahat etti.

Bu, özellikle daha uzun çöl yolculukları için çöl yolculukları için çok büyük bir miktar.

İşte gidiyorlar

İlk durağa varmadan önce çölde yedi gün geçti.

Tamamen pratik değil. Neden?

Eh, hepsi kendi su ve yiyeceklerini almak zorunda.

ve sonra bu suyu ve yiyeceği taşımak için onlarla seyahat eden tüm hayvanlar

Ayrıca suya ve yiyeceğe vb.

Kervan çok büyük olurdu - fazlasıyla kullanışsız.

Bir de Thebes'in amacı var:

Teb'den gönderildiler;

Cambyses onları Thebes'ten Batı Çölü'ne gönderdi.

ve Amonyalılara gitmek için.

Bir Amun kahin vardı, çok ünlü bir kahin,

o da Büyük İskender'i ziyaret etti.

Ve bu, Batı Çölü'nün kuzeyindeki Siwa'da.

Oraya Thebes'ten gitmiyorsun.

Siwa'ya gitmek istediğinde kuzey kıyılarını gezersin.

ve bu çok daha mantıklı olacaktır.

Yani yine anlamıyorum.

Sonra ölüm meselesi:

Bu ordu bir kumulda, fırtınada kaybolur.

Ben de Batı Çölü'nde çok seyahat ettim.

ve Sahra'da çok deneyimli birçok gezginle konuştum.

Ve kum fırtınaları oldukça kötü -

büyük bir baş belası olabilirler, günlerce sürebilirler,

Suyun bitebilir, yolunu kaybedebilirsin -

ama seni öldürmez.

Kum fırtınası - kesinlikle büyük bir orduyla -

bu kadar insanı gerçekten öldüreceği düşünülemez.

Yani bana göre

Herodot tarafından kaydedilen efsane sadece bir efsaneydi, bir efsaneydi,

Gerçekte olması mümkün olmayan bir şey.

Ama yine de çekici; bu bir hikaye.

İnsanlar inanılmaz olana inanmayı severler.

Sadece fikir çekici çünkü aynı zamanda gizli hazineyle ilgili -

Mısır çöllerinde bir yerlerde gizli bir hazine.

Bana göre, bir bilim adamı olarak,

Hikayeyle ilgilendim çünkü öğrenmek istedim,

Nereden geliyor?

Gerçekte temel nedir?

Bu hikaye neden ortaya çıktı?

Ve Batı Çölü arkeolojisindeki çalışmamda,

Aslında bu bulmacayı çözmeme yardımcı olan malzemeyle karşılaştım.

Yaklaşık 10 yıldır,

New York Üniversitesi'nden Amerikalı ve İtalyanlardan oluşan bir ekiple kazı yapıyorum.

Dakhla vahasında bir şehirde kazı yapıyoruz,

ve şehrin yaklaşık 1.500 yıldır işleyen bir tapınağı var.

Bulduğumuz ilk parçalardan biri hiyerogliflerle yazılmıştı,

ve bir isim, bir kraliyet adı, "Petubastis" içeriyordu -

iyi, çok ilginç

ama Petubastis adlı bu isimde birkaç kral var;

Onu yerleştiremedim ve sadece tek parçaydı.

Sonra 2014, Ocak ayında,

Başka parçalar bulduk ve bu onların bunu çözmelerine yardımcı oldu.

Ve bunun Petubastis IV olduğu ortaya çıktı.

neredeyse bilinmeyen bir kral.

Bu büyük bir sürprizdi çünkü bu kral bir gerilla lideriydi.

o bir asiydi, erken Pers dönemindeydi,

yetkililere meydan okuyor ve kraliyet unvanlarını talep ediyordu,

ama ülkenin kuzeyinde.

Onun adına birkaç referansımız vardı ve ondan tek bildiğimiz buydu.

Bu kralın vesayeti ile dört blokumuz vardı.

Başka yazıtlarımız da vardı; birleştirilebilirler.

Ve bunun bir ağ geçidi olduğu ortaya çıktı.

Bu Petubastis IV'ün tam adıyla yazılmış süslü bir kapı,

ve bu tapınağı şehrin yerel tanrısı için yaptığını söyleyen bir yazıt.

Bu büyük bir keşifti.

Bunun büyük bir şey olacağını hemen anladım

çünkü eklenmedi.

Aslında onu bulduğumuzda çok kafam karışmıştı.

Eve gittim.

Ve akşam,

Kazı evimizde oturuyordum

karanlıkta evin önünde bir bankta,

ve orada birkaç saat oturdum çünkü çözemedim.

Bir asi lider, bir gerilla savaşçısı için kanıt bulmuştuk.

antik dünyanın bir Che Guevara'sı,

Ülkenin bilinmediği bir köşesine bir tapınak inşa etmek,

ve - bir tapınak inşa etmek - gerilla liderleri tapınaklar inşa etmez.

Pek eklenmedi.

Ayrıca, bu dört numaralı Petubastis hakkında kitap yoktu.

onun hakkında hiçbir şey bilmiyorduk

ve aniden ortaya çıktı ve vahada bir tapınak inşa etti.

Orada saatlerce oturdum - ay yükseliyordu,

tarlalardaki cırcır böceklerinin gürültüsü.

Bir şeylerin eklenmesini bekliyordum.

ve aniden bana çarptı:

Hikayeyi bağlayabilirim;

Petubastis'in bulduğumuz bloklarının noktalarını birleştirebilirim.

bildiğimiz diğer malzemelere.

Açıklamama izin ver.

Cambyses II devasa ordusuyla geldi ve Nil'den aşağı indi.

ve ordusunu Teb'den gönderdiğinde,

çünkü Dakhla Vahasında Petubastis IV vardı -

Bu onun ana üssüydü.

Şimdi Pers ordusunun düşmanına sahibiz

orduya 50.000 adam veya benzeri bir şekilde meydan okuyan

Yenilmek için Batı Çölü'ne gönderilmesi gerekiyordu.

Şimdi bir savaş olduğunu varsayabiliriz;

vahada bir Mısır kuvveti olmalı,

ve bir çatışma olmalı -

belki daha fazla çatışma, bunu henüz bilmiyoruz -

ama bir savaş alanı aramalıyız

Thebes ve Dakhla Vahası arasındaki bölgede bir yer.

Ve sonunda vahada bir tapınak inşa edilmesinin nedeni budur.

Petubastis'in savaşı kazandığını biliyoruz

çünkü Mısır'ın başkentini talep etmeye devam etti.

Kuzeye gitti

ve adını zaten bulduğumuz yer burası.

Yani birdenbire çok mantıklı geldi:

Bir savaş alanı aramalıyız

bir kumulda kaybolan kayıp bir ordu yerine.

Sanırım bulduğum hikaye

bu krala Mısır kral listesindeki yerini geri verir.

Hikayem temelde unutulmuş bir kral hakkındadır.

Bu Petubastis IV, bizim onu ​​yaptığımızdan çok daha önemliydi.

Aslında birkaç yıl sorumluydu;

Şimdi birkaç yıldır görevde olması gerektiğini tahmin edebiliriz.

Yeterli gücü vardı.

Kendi adına tapınaklar inşa ettirecek kadar nüfuzu vardı.

bu oldukça özel bir şey.

Tamam, Mısır'ın kral listesine bir kral daha ekledik.

Şahsen benim için

Hikaye aynı zamanda hayatımda yaptığım seçimlerle de ilgili.

Bana göre, tutkumun nerede olduğunu erken fark ettim,

Mısırbilimci olmak istediğimi ve sonunda öyle yaptım.

Bence bu aslında en önemli şey

hayatında yapabilirsin:

tutkunu takip et,

tutkunun nerede olduğunu bul ve onu takip et,

seni nereye götürürse götürsün

ve sonunda,

tarihin bir bölümünü yeniden yazmanıza olanak sağlayabilir.

Çok teşekkür ederim.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar