Print Friendly and PDF

Neden Yalnızlıktan Utanıyoruz?

 


Yalnızlık, hakkında konuşulmayan bir duygudur. İngiliz yazar Olivia Lang, yalnızlıkla başa çıkma hikayesini paylaştı.

Yalnızlıkla ilk karşılaştığımda otuzlu yaşlarımdaydım. İlişki daha başlamadan bitti. Adamım New York'ta yaşıyordu ve mutlu bir gelecek umuduyla onun yanına taşındım. Ama birkaç ay sonra ayrıldık.

Garip bir şehirde, iki yakayı bir araya getirmeye çalışırken yalnız bırakıldım. New York'ta hiç arkadaşım yoktu. Çok geçmeden dünyadan kopmuş bir yetim gibi hissetmeme şaşmamalı.

Bu durumdan çıkardığım ilk sonuç, yalnızlığın istediğimiz sevgi ve samimiyet eksikliğinin sonucu olduğuydu.

GÖRÜNMEZ HİSSETTİĞİNDE

Beni en çok korkutan şey, yalnızlığının başkalarını senden uzaklaştırdığı hissidir. Bir keresinde, bir genç olarak, tren istasyonunda oturmuş babamı bekliyordum. Güneşli bir gündü, ilginç bir kitap okuyordum.

Yanına yaşlı bir adam oturdu. Birkaç kez konuşmayı başlatmaya çalıştı. Ve konuşmayı sürdürmek istemedim. Adam gitti ve ancak son zamanlarda bir yetişkin olarak ne kadar ilgi görmek istediğini anladım. Ve o zaman onunla konuşmadığım için utanıyorum.

Nasıl yalnız hissettim?

 Berbattı. Sanki görünmez olmuştum ya da kendimi insanlardan milyonlarca kilometre uzakta uzayda bulmuş gibiydim. Ama aynı zamanda, aileler ve çiftler için yapılmış bir dünyada kendini acı içinde savunmasız hissediyordu.

Aylar geçtikçe daha da yalnızlaştım. Arkadaşlarımı durumumla ilgili hikayelerle boğmak istemedim, sadece dehşet içinde kaçacaklarından korktum ve bu yüzden giderek daha fazla geri çekildim.

Yalnızlık ve mutsuzluk benim için eş anlamlıydı

Daha sonra, tecritte ne kadar uzun süre kalırsak, o kadar kötü hissettiğimizi öğrendim. Psikologlara göre yalnızlık, bir kişinin sosyal etkileşimde anlam görme yeteneğini yok eder. Neden insanlara ihtiyacımız var?

 Neden yeni bir ilişki?

 Sadece ağrıya neden olurlar. Sonuç olarak, etrafındaki boşluk sadece artar.

İnsanların yalnızlığa alıştıklarında sosyal kaygı denen şeyi tetikledikleri söylenir.

Bu durumda, bir kişi dünyayı olumsuz bir ışıkta görür, yalnızca reddedilmeyi bekler ve hatırlar - mağazada düşmanca bir toplantı mı yoksa başka koşullar altında asla fark etmeyeceğimiz bir arkadaşın küçümseyen bir tonu olsun.

Zamanla, gerçekten kötüyü daha sık fark etmeye başladım. Gittikçe daha da şüphelendiğim bir kısır döngü yarattığımın farkında değildim. En kötüsü, bu durumu kendi başınıza tanımanın kolay olmamasıdır.

MANTIKLI

Kalabalık New York'ta bir şey daha öğrendim - yalnızlık sadece dışlanmışları değil, aynı zamanda ilişkilerdeki insanları, çok arkadaşı olan veya aktif bir yaşam tarzı süren insanları da etkiler. Evli insanların nasıl gerçek yalnızlık yaşadıklarını ama bunu kendilerine anlatmaktan bile korktuklarını gördüm.

Neden?

 Niye?

 Sadece söylenmemiş bir kural var - aktif, zengin bir yaşam sürmeliyiz ve kaybedenlerin çoğu yalnızlıktır. Ben de öyle düşündüm. Böyle bir deneyim yaşamaktansa yalnız olduğumu kabul etmekten daha çok korktuğumu fark ettim.

Ama başarısız olmanın ya da üzgün olmanın nesi yanlış?

 Yaşamın kaçınılmaz bir parçası olmalarına rağmen, duygulardan, özellikle olumsuz olanlardan çok korkar hale geldik. Ve sevgi ve ilgi istemekte utanılacak bir şey yok.

Kötü bir insan görürseniz, unutmayın - o sadece yalnızdır.

Bir noktada, tek olmadığımı anladım. Dünyada milyonlarca yalnız insan olduğunu. Bazıları yasını kaybetmiş, bazıları utangaç, bazıları sosyal becerilerden yoksun. Birisi çocuklukta dışlanmış oldu.

Herkesin güldüğü veya kaçındığı sınıf arkadaşlarını hatırlıyor musun?

 Bir çocuk itildiğinde ya da ona karşı çok acımasız olduğunda, içine çekilir ve ömür boyu yalnız kalır.

Bazıları çok agresif hale gelir ve bazıları çok kapalı olur. Ancak sevgiden yoksun bırakılan çocuklar tam olarak böyle davranırlar - ya kendi içlerine çekilirler ya da küserler. Böylece kendilerini yeni acılardan korurlar.

Öfkeli bir insan görürseniz, onun sadece yalnız olduğunu unutmayın.

UTANMANA GEREK YOK

Tek kurban olmadığımı anladıkça, kendime, tanıştığım insanlara karşı daha yumuşak oldum. Yalnızlığın önemli bir artısı vardır - başkalarına karşı daha dikkatli olmanızı ve yeni ilişkileri takdir etmenizi sağlar.

Ani izolasyonum kalbimi açtı. Bu yüzden teşekkür etmek istiyorum. Hayatımın en zor dönemiydi ama atlattım.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar