Print Friendly and PDF

Sık Sık Öldüğümü Hayal Ediyorum

 


Olga Ağafonova: Psikolog

Uzun bir süre, öldüğümü hayal etmeye başladım. Ölümden sonra kendimi garip, karanlık ve soğuk yerlerde buluyorum. Bazen orada yalnız değilim - örneğin eski bir sınıf arkadaşımı bile gördüm. Ne zaman eve gitmeye çalışsam ve bir çıkış yolu bulduktan sonra sonunda uyanırım. Bazen yerden havalandığımı ve sonra tekrar düştüğümü hayal ediyorum. Bu tür rüyalar neyi gösterebilir?

 Arkadaşım rüyamda düşerek öldüğümü gördü ve bu beni çok korkuttu.

Marina, 19 yaşında

Marina, rüyalar konusu çok hacimli ve araştırma için verimli, ancak rüyalar doğrudan ve tek taraflı yorumlanamaz. Rüyalardaki ölüm gerçeğinin sizi korkuttuğunu doğru anlıyor muyum?

 Genellikle sinir sistemi ve bilinçaltı bizi endişelendiren her şeyi rüyalarda verir. Bu hem neşeli deneyimlerimiz hem de endişelerimiz, şüphelerimiz, korkularımız için geçerlidir. Bununla ilgili bir çok literatür yayınlanmıştır ve dilerseniz konuyu daha detaylı inceleyebilirsiniz.

Sizin durumunuzda, rüyalarda tezahür eden ölüm ve düşme korkusunun, gerçekte bir çöküş, başarısızlık, yenilgi, güç ve kaynak eksikliği korkusu anlamına gelebileceğini varsayabilirim. Belki de bilinçaltınız, belirsizlik veya yanlış yöne gidiyormuşsunuz hissi ile üzerinize çöktüğünüzü iletmeye çalışıyordur. Bu, hayatınızın herhangi bir alanı için geçerli olabilir: insanlarla ilişkiler, eğitim, iş, sağlık…

Kız arkadaşına gelince, ne yazık ki, sadece neden böyle bir rüya gördüğünü tahmin edebilir. Büyük olasılıkla, kişisel olarak sizinle hiçbir ilgisi yoktur. Büyük olasılıkla, imajınızla ilgili kendi derneklerinden bazılarına sahiptir. Senin bununla hiçbir alakan yok, bunlar rüyalarda kendini gösteren bilinçaltının oyunlarıdır. Bilgi ve beceri olmadan kafanız daha da karışabilir ve yanlış sonuçlara varabilirsiniz.

Son olarak, rüyalarda durumdan bir çıkış yolu aradığınızı ve onu bulduğunuzu not ediyorum. Belki de bu benzetmeyi gerçeğe çevirmeliyiz?

**

“Rüyamda, Uzun Süredir Ölmüş Olan Kocamın Ölümünü Tekrar Öğreniyorum”

Larisa Harlanova: Psikanalist

Aynı rüyayı görüyorum: Bir kafede tanımadığım bir kadın yanıma geliyor ve kocamın kalp krizinden öldüğünü söylüyor. Üzgünüm, uzun zamandır gittiğini bilmeme rağmen: sadece kalp krizinden neredeyse 20 yıl önce öldü.

Natalya, 58 yaşında

Natalya, bir rüya, kocanızla olan deneyiminizin bir kısmının alakalı olmaktan çıktığı, “öldüğü” anlamına gelebilir. Bu, ortak nedeniniz veya bunun için acı çekmeniz veya kocanız hayatta olsaydı her şeyin şimdi nasıl olacağına dair düşünceleriniz veya hatta kendinize sitemleriniz olabilir.

Belki de tüm bu yıllar boyunca bir şeye yatırım yaptınız, aktif olarak bir şeyle uğraştınız - örneğin bir kariyer ve şimdi sizi ilgilendirmeyi bıraktı.

Kocanızın 20 yıl önce ölümü sizin için önemli bir şeyi sonlandırdı. Sadece onunla birlikte olan hayatınız değil, aynı zamanda planlar, hayaller, ortak projeler. Belki şimdi bilinçaltınız size tüm bu planların veya bunların bir kısmının hiç uygulanmadığını, onları terk ettiğinizi, onları hayata geçirmeye çalışmadığınızı hatırlatıyor. Bu doğruysa ve bu rüyalar hala sizinle alakalıysa, bugün tam olarak ne yapabileceğinizi düşünün.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar