Print Friendly and PDF

Utandığımız Rüyalar

 


Andrey Rossokhin: psikanalist

Hayvancılık, ensest, tecavüz - bazen rüyalarımızda gerçekte hayal bile edemeyeceğimiz senaryolar ortaya çıkar. Bizi rahatsız ederler, gizli ahlaksızlıktan şüphelenmemize neden olurlar. Psikanalist Andrei Rossokhin ve psikoterapist Jacques Montangero bizim için birkaç olay örgüsünü deşifre ettiler.

Andrei Rossokhin bir psikanalist, Çağdaş Psikanaliz Merkezi'nin direktörü, Çağdaş Psikanaliz Antolojisi'nin (St. Petersburg, 2005) yardımcı editörü (A. Gibo ile birlikte).

Jacques Montangero bir psikolojik bilimler doktorudur, birçok kitabın yazarıdır, en yenilerinden biri “Kendinizi daha iyi tanımak için rüyaları anlamak” (“Comprendre ses reves pour mieux se connaitre”, Odile Jacob, 2007).

Onlardan bir zevk duygusuyla uyanıyoruz ve ... bütün gün bizi rahatsız eden gariplik, kafa karışıklığı. Neden gerçek hayatta bizi hiç çekmeyen patronumuzla veya kocamızın en iyi arkadaşıyla seviştiğimizi hayal ediyoruz?

 Belki de kendimizi gerçekte olduğumuzdan daha iyi sanarak kandırılıyoruz?

 Andrey Rossokhin, "Rüyalar, ruhumuzun bizim için oynadığı görkemli performanslardır" diye yanıtlıyor. "Konuları, manzaraları ve karakterleri gerçek hayatta bize tanıdık gelebilir, ama aslında onlar bizim için önemli bir şeyi aktarmaya çalışan ruhun karmaşık içsel çalışmasının bir tezahürüdür." Uluslararası Düşler Okulu'nun (Kanada) başkanı Nicole Gratton, "Rüyalarımız, ne kadar rahatsız edici olursa olsun, bize her zaman iyiliği dilerler," diyor. - Cinsel bağlam olsun ya da olmasın, onlara ihtiyacımız var. kendini daha iyi tanımak için Bize yardım etmek için tasarlanmış bir mesaj taşırlar ve bazen, diyelim ki, eğer içlerinde gaddarlık duyulursa, tehlike konusunda uyarıda bulunabilirler.” Aynı zamanda gün içinde başa çıkmayı başaramadığımız arzular ve endişelerle de ilişkilidirler. Rüyalar pek yeterli olmayan davranışlarımızı gösterebilir, muhakeme veya hareket tarzımızı vurgulayabilir, duruma farklı bakmayı teklif edebilir veya bize bireyin kullanılmayan rezervlerini hatırlatarak manevi destek sağlayabilir.

"RÜYA GÖRÜŞMELERİ YALAN: BİR RÜYANIN ANLAMI SADECE GÖREN  KİŞİYE TAM OLARAK AÇIKLANABİLİR."

Andrey Rossokhin, "Rüyalarımız genellikle cinsel bir bağlam kullanır" diyor. “Fakat hayalperestin çağrışımlarından ve fantezilerinden tamamen farklı bir uyku boyutu doğar, daha derin, bilinçsiz anlamı ortaya çıkar.” Cinsellik sahip olduğumuz en mahrem şeydir, bize haz verir ve açılmamızı sağlar. İlişki rüyaları, kişiliğimizin erkek ve dişi bileşenleri arasındaki bir uyum durumundan bahseder. Yaşamın doluluğu hissi ve kişiliğimizin gelişmesi bu psişik birliğin başarısına (veya sorunsalına) bağlıdır.

Bilincimizi rahatsız eden rüya senaryolarını daha iyi anlamamıza yardımcı olmak için, psikanalist Andrey Rossokhin ve psikoterapist Jacques Montangero birkaç entrikayı deşifre etmeye karar verdiler. Aynı zamanda, her iki uzman da bir rüyanın anlamının ancak ziyaret ettiği kişiyle birlikte ortaya çıkabileceğini şiddetle vurgulamaktadır. Rüyaların yorumlanmasında sarsılmaz kurallar ve ortak doğrular yoktur. İşte sadece birkaç yönerge ve ipucu.

Mastürbasyon Rüyası

Maxim: “Sahildeyim. Arkamda, alçak taş bir korkulukla harap olmuş, şehre giden büyük, karanlık bir merdiven var. Eğrileri güven vermiyor. Bu merdivenden epey insan inip çıksa da ben çıplak oturuyorum ve açık açık kendimi okşuyorum, bu bana büyük keyif veriyor. Havaya yükselme yeteneği ile mastürbasyona devam ederken herhangi bir basamağın yüksekliğine tırmanabilirim. Görünüşe göre kimse beni fark etmiyor ve bunu herkesin önünde yaptığım için kesinlikle utanmıyorum.

Andrei Rossokhin: “Bir rüya, çocuksu narsisistik deneyimleri yansıtır. Genç adam kumsalda kendini okşuyor, önünde annelik ilkesini simgeleyen deniz var. Bu rüya, anne ile erotik ilişkinin, genç adamı, sembolü baba (arkasındaki şehir) olan yetişkin hayatından daha fazla ilgilendirdiğini gösteriyor. Her şeye gücü yeten bir anneyle birleşme fantezisinden, havaya yükselme yeteneğini kazanır. Merdivenleri tırmanmanıza gerek yok - sadece kendinizi okşayın. Bu rüya, her şeye gücü yeten narsisistik fantezilerle, gerçek hayatta aktif olma korkusuyla doludur."

Jacques Montangero: “Böyle bir rüyanın büyük olasılıkla seksle ilgisi yok. Belki de mastürbasyon teması, rüyanın diğer unsurlarının da aktarmaya çalıştıklarını en canlı şekilde ifade ettiği için seçilmiştir - kısıtlamalardan kurtuluş. Rüya kahramanı artık toplumda belirli davranış biçimlerinin yasaklanmasına tabi değildir, başkalarının onu “yargılayıp yargılamayacağını” artık umursamaz, yerçekimi yasasına bile tabi değildir. Rüya bir bulmaca ise, o zaman bu rüya olumlu benlik saygısını güçlendiren bir mesaj taşır ve aynı zamanda tüm kısıtlamaları kendinden atma arzusunu ifade eder.

Rüyada Tecavüz Görmek

Anna: “Rüya karanlık bir sokakta başlıyor. İki adam bana saldırdı ve beni bir kamyona itti. Gözlerim bağlı, çığlık atmıyorum, direnmeye çalışmıyorum. Korkuyorum ama sakinliğimi koruyorum! Yolda, aralarında boğuk seslerle konuştuklarını, güldüklerini duyuyorum. İçlerinden biri, müstehcen sözler söyleyerek bacaklarıma dokunuyor, büyük ellerinin göğsüme nasıl yükseldiğini, buruştuğunu hissediyorum. Sonra kamyonun kapısı açılıyor ve beni dışarı çıkarıyorlar. Hâlâ gözlerim bağlı ama büyük, boş bir odası olan bir eve girdiğimizi biliyorum: Seslerinin yankısını duyabiliyorum. İçlerinden biri beni şilteye atıyor ve gözlerimdeki göz bağını kaldırıyor. Sayvanlı bir yataktayım. İki adam soyunuyor, edepsizce sırıtıyor... Biri bana doğru koşuyor ve kıyafetlerimi yırtıyor. Rüyamda bu durum beni heyecanlandırıyor.

Andrei Rossokhin: “Bu tecavüze uğrama arzusuyla ilgili değil. Bu tür erotik rüyalar, cinsel fantezileri annenin dayattığı yasakla ilişkilendirilen ergenler için tipiktir ve cinsel arzunun ortaya çıkmasından dolayı suçluluk duygusu vardır. Bu durumdan zihinsel çıkış yolu tecavüz fantezileridir. Rüyanın tüm olayları, kızın arzusu dışında sanki gerçekleşir ve kendini masum sayabilir. Gerçekte tecavüzle yüzleşmek ciddi zihinsel travmaya yol açabilir, ancak rüyalarda kişinin kendi ve erkek cinselliğini keşfetmesi haline gelir.

Jacques Montangero: “Bazı kadınlar kendilerini şiddetin nesnesi olarak sunmaktan hoşlanır, aynı zamanda gerçek tecavüz onları çileden çıkarır ve ciddi bir şok olur. Bu rüya bu tür fantezilere benzer olabilir. Çoğu rüya gibi, tema abartılı, kaba bir şekilde sunulduğu için kelimenin tam anlamıyla alınmamalıdır. Bu tema, güçlü bir arzunun nesnesi olma ve bir partnerde yadsınamaz erkekliği bulma arzusudur.

Hayvanlık Rüyası

Marina: “Genç bir adamın yanında yerde yatıyorum, en derin dinginlik ve hassasiyet duygusu beni ele geçirdi. Başım omzuna yaslanıyor, gözlerinin daha derinlerine bakıyorum - bir geyiğinki gibi büyük - kalbimin bu hassasiyetten nasıl daraldığını hissediyorum. Ve sonra bir canavar belirir - bir cadı gibi çirkin bir yüze ve saça sahip yarı hayvan, yarı kadın. Genç adamın üzerine atlıyor ve vahşi vücut hareketleriyle heyecanlı, uyluğuna sürtüyor. Cinsel bağlam açıktır. dehşete düştüm."

Andrei Rossokhin: “Uykunun hayvanlarla alakası yok. İlk bölümde erotik gerilim yok, bir erkeğe karşı annelik tavrı gibi geliyor kulağa. Arkasında sevilen biri için cinsel istek duyma korkusu yatıyor. İkinci bölümde, cinsel bir hayvan gibi davranan dişi bir canavar ortaya çıkıyor. Manevi ve cinsel ilkelerin iç çatışması hakkında bir rüya. Seksiysen, cadıya dönüşürsün. Cinsel arzu, korkutucu bir canavarın görüntüsüne dönüşüyor."

Jacques Montangero: “Rüya, birleşmeye yakın, heyecan verici bir aşktan, tam bir bağlantı hassasiyetinden bahsediyor. Hoş olmayan bir varlık bu dolgunluğu ve huzuru bozar. Bu yaratık - yarı kadın, yarı canavar - hayalperestin dizginsiz şehvet ve potansiyel saldırganlık olarak algıladığı cinsel prensibini gösterebilir. Bu komplo, onu gören kadını, buradaki cinselliğin neden bu kadar rahatsız edici ve hassasiyetle bağdaşmaz göründüğünü düşünmeye sevk etmelidir.

Eşcinsellik Hakkında Rüya

Zhanna: “Bir otelin restoranındayım. Belli bir kadın beni cezbediyor, dikkatimi çekmeye çalışıyor ama beni ilgilendirmiyor. Birkaç gün sonra, aniden İspanyol bir güzele aşık oldum. Işık ondan yayılıyor gibi görünüyor, o çok güzel. İçimden ona sarılmak, göğüslerini tenimde hissetmek, çıplak vücuduna dokunmak geliyor... Sonra yere yatıyoruz ve fantezilerimi gerçekleştiriyorum. Etrafımızdaki tüm insanlar ortadan kayboldu. Köşeden sadece bir kişi bizi hayal kırıklığı dolu bir bakışla izliyor - bu beni seven ilk kadın.

Andrey Rossokhin:“Uykunun açık eşcinselliği, anne ve çocuk arasındaki derin ilişkinin tezahürleriyle ilişkilidir. Çocuklukla ilgili yetişkin fantezilerinde anne genellikle parlak bir ışık veya ilahi güzelliğe sahip bir kadın olarak temsil edilir. Çıplak vücuduna dokunma arzusu, annesinin göğsüne uzanan bir çocuğun hareketidir. Anne ile çocuk arasında kimse yoktur. Ama onları izleyen üçüncü bir figür var. Bu, ilk sahne fantezilerindeki tipik bir sahnedir (anne ve baba arasındaki cinsel ilişki hakkında). Bu üçüncü, kaçınılmaz olarak anne ve çocuk arasına giren babadır. Ancak durum tersine dönecek ve daha sonra çocuk, babası ve annesi üzerinde casusluk (fantezi) yapan bir gözlemci olarak hareket etmek zorunda kalacaktır. Rüyanın ikinci bölümündeki kadın gözlemci, rüyayı görenin ikinci "ben"i olabilir. Bu rüyada iki çatışma oynanır: bir anneye sahip olma arzusu ve onu gören terk edilmiş bir çocuk hissi.

Jacques Montangero: “Burada mesele eşcinsellikten çok, arzu edilen bir varlık olarak bir kadının seçimi ya da reddedilmesiyle ilgili. Belki de hayalperestin düşünmesi gereken şey buydu. Diğer önemli detayların yokluğunda, hayalperestin cinselliğinden tam olarak zevk alabilmek için nasıl bir kadın olması gerektiği veya olması gerektiğine inandığı hakkında konuştuğumuz varsayılabilir. Unutulmamalıdır ki sevişme bazen cinsel ilişkileri sembolize etmez, ancak genel olarak partnerimizle olan ilişkinin türünü gösterir: İç dünyamıza karşı zorunlu veya özgür, dikkatli veya belirsiz ... "

Ensest Rüyası

Christina: “Birçok merdiveni, kapısı ve geniş koridorları olan yabancı bir evdeyim. Ev kötü aydınlatılmış ve duvarın yanında seviştiğim adamın yüzünü seçemiyorum. Durum çok heyecan verici çünkü korkarım ki bu kapılardan birinden biri çıkıp bizi şaşırtabilir. Orgazm anında, bu adamın benim babam olduğunu keşfediyorum. O kadar şok oldum ki uyandım."

Andrei Rossokhin: “Babasıyla iyi bir ilişkisi olan her kızın ona karşı sıcak hisleri vardır. Ancak anne tezahürlerini yasaklar. Rüyanın kahramanı, annenin içsel imajından korkmasına rağmen bir erkekle aşk ilişkisine girer - sürprizle alınabilir. Ancak orgazm anında, sevilen bir erkeğin imajını bir babaya dönüştüren suçluluk duygusu devreye girer. Eğer bu bir babaysa, bu bir suçtur ve orgazmı suçluluk ve kendini cezalandırma takip eder: cinsel arzuların, sevilen bir erkekle ilişkilerin ve kişinin kendi kadınlığının reddi. Rüya, genç cinsellik çatışmasından ve yetişkinliğe geçişinden bahseder.

Jacques Montangero:“Bence, rüyanın içeriği çoğunlukla ensestle ilgisiz. Bu, yasak zevk temasının uygulanmasıdır ve bu nedenle daha da heyecan verici hale gelir. İkili karakteri, eylemin birçok merdiven, kapı ve koridor tarafından vurgulanan bir geçitte gerçekleşmesinde yatmaktadır. Ensest teması ortaya çıktığında, rüya durur. Gizlenmesi gereken zevk bu kadına çocukluğunu hatırlatır. Dolayısıyla baba - belirli yasaklar koyan bir figür olarak. Görünüşüyle heyecan verici bir yasak, utanç verici bir yasak haline gelir. Genel anlamda bazı rahatsız edici rüyalar, herkesin başına gelen bazı beklenmedik düşüncelere benzetilebilir, ancak endişeli kişilerde daha fazla rahatsızlığa neden olurlar. Bu düşünceler onlarda kontrolü kaybetme korkusu yaratır - kendileri ve olanlar üzerinde. Dindarın başına gelen de bu değil mi?”

18+ Rüyalar

Hakkında

Veniamin Solovyov "Rüyaların Açıklayıcı Sözlüğü" Eksmo, 2006.

Sözlük, tüm tarihsel dönemlerin rüyalarından çeşitli görüntülerin, sembollerin ve arsaların beş bin yorumunu içerir. Yorumlarını iki düzine pozisyonda verir - rüya kitaplarından ve antik öncesi yorumlardan Jungian analizine ve psikometodoloji yardımıyla rüyaların açıklamasına kadar.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar