Print Friendly and PDF

Akraba / İkiz Ruhlar... Oluyor Mu?

 


Herkesin ideal bir tamamlayıcısı, eksik bir parçası, bir bütün oluşturduğu birine sahip olduğu fikri nereden geliyor?

 Ve neden bazı insanlar diğer yarılarıyla zaten tanıştıklarından emin?

 Psikolog Toby Nathan, bir gün hepimizin başına gelen tutkulu alter ego rüyasını inceledi.

Bir ruh eşinin, zevklerin ve değerlerin çakıştığı bir kişi olan “ikinci yarımız” olduğuna inanılıyor. Bu, aşkın sonsuza kadar sürmesi umuduyla evli bir çift yapacağımız kişidir. Mutluluk, hassasiyet, zevk hakkındaki fikirlerimiz büyük ölçüde popüler filmlerin veya kitapların romantik olay örgülerine dayanmaktadır. "Yarım" arayışımız, modern aşk manzarasına o kadar sıkı bir şekilde yerleşmiştir ki, ruhlar arasındaki ilişkinin daha yüksek kökenini tamamen unuttuk. Ancak şu açıktır: bir "ruh"un olduğu yerde, kişi ilahi mevcudiyet olmadan yapamaz.

Etnopsikolog Toby Nathan, "Bu fikir, insanlar ve tanrılar arasındaki ilişkiyi tasvir eden eski uygulamalardan ortaya çıktı" diyor. Bizi, Bacchanalia'da, şarap yapımının koruyucu azizi ve doğanın hayat veren güçleri tanrı Bacchus'un onuruna yapılan şenlikler sırasında, dalgalı saçlı kadınların ormanlarda ve dağlarda trans halinde koştukları Antik Çağ zamanlarına götürür. Bu fikir, atalarımızın aşk tanrılarına, İştar, Kibele, Afrodit, Venüs'ü arzuladıkları ve hayallerindeki kişileri yatağa getirmeleri için yalvardıkları zamanlara atıfta bulunur: "

Bu gelenekler modası geçmiş gibi görünse de, onları hala yanımızda taşıyoruz. Bu, Boris'in hikayesiyle kanıtlanmıştır. O - kırk yaşlarında boşanmış bir adam, bir işkolik - bir keresinde yanlışlıkla Anna ile tanıştı. Ve hayatı değişti. Birlikte sadece bir gece geçirdiler ... Anna sabah erkenden kaçtı ve sonra onunla görüşmeyi reddetti. Boris, ruh eşiyle, “yarısı” ile tanıştığına ikna olmuştu. Uykusunu ve iştahını kaybetti, hayat anlamını yitirdi. Sonra tek bir ricayla Toby Nathan'a döndü: "Onu geri getir! Bunu yapabilirmisin?”  Ve şaka yapmıyordu!

Akraba bir ruhla tanıştığımız inancı, çekim gücünü çoğaltır.

Boris ile çalışmayı taahhüt eden psikolog, Anna'nın kaderi olduğu kesinliğinin onu nereye götüreceğini takip etmeye karar verdi. İki yıl sonra, Boris Anna ile evli, bir çocukları var. Büyü?

 Belki. Aslında, sonunda bir ruh eşiyle tanıştığımız inancı, çekimin gücünü kat kat artırır. Çok farklı planları olsa bile, kalbimizden seçilen kişiyi kazanmamız için bize güç veriyor.

Boris antik çağda doğmuş olsaydı, İştar'ı veya Venüs'ü çağırırdı... Ama bu toplantının kaderine olan güvenini daha iyi anlamak için, hadi Yahudi geleneğine dönelim. Toby Nathan, “Ruh eşimiz, ideal ikizimiz, eksik yarımız, 13. ve 16. yüzyıl Kabalistleri arasında doğdu ve daha sonra diğer kıtalara yayıldı” diyor. Kabala, bize dünyanın yaratılışının gizemlerini anlatan ve Tanrı ile bağlantı kurma olasılığı hakkında sorular soran Yahudiliğin ezoterik, mistik bir geleneğidir.

Eski Ahit Tanrı ruhları çiftler halinde yaratır. Eril olanı yaratırken aynı zamanda ona bir kadın partner verir. Mutlaka bir erkek ve bir kadınla ilgili değildir, iki erkek veya iki kadın olabilir, çünkü erkek özü bir kadında olabilir ve bunun tersi de olabilir. Eril ilke vermek, dişil ilke almak olarak kavranır. Bu, herhangi birimizin bir gün kendimize sorduğu soruyu gündeme getiriyor: Mükemmel bir birliktelik kurabileceğimiz, sürekli ve her yerde, hatta tanışma sitelerinde bile aradığımız kişi kim?

Akraba bir ruhla tanışmak, ruhumuzu derinden sarsan ve bizi doğaüstü sınırlarına getiren bir yeraltı şokuna benziyor. 49 yaşındaki Sabina, "Bu adam seyircilerin arasına girdiğinde açıklanamaz bir mide bulantısı hissettim: Kalp krizi geçirdiğimi bile düşündüm" diyor. - Tanıştık ve ilk sözlerinden onu tanıdığımı hissettim. Genelde sevdiğim adam tipine uymuyordu ama hayatım boyunca onu bekliyormuşum gibi hissettim. Ve bu, aramızda sevginin olağan tezahürleri gibi bir şey olmamasına rağmen. Birbirimizi anlamak için kelimelere, bakışlara, jestlere ihtiyacımız yoktu. O noktaya kadar, fiziksel yakınlık bile bize anlamsız ve hatta biraz gülünç geldi.

Garip fenomenler başladı: öngörü flaşları, kehanet rüyalar. Eylemler yaptığını gördüm ve bir telefon görüşmesi doğru tahmin ettiğimi doğruladı. Daha oraya varmadan dairesini hayal ettim, vb. Sadece delirdiğim izlenimi edindim. Onun da başına benzer şeyler geldi. O da korkmuştu ve bu anlaşılabilir: trans halindesiniz ve hiçbir şeyi kontrol edemiyorsunuz.

İki kat daha hızlı düşünmeye başladım, düşünceler peş peşe aklıma geldi. Kendime itiraf etmem uzun yıllar aldı: Kelimenin manevi anlamıyla "ruh eşim" ile tanıştım. Bu itiraf benim için kolay olmadı, çünkü tasavvufa hiç meyilli değildim.

Psikanaliz açısından, kaygı, düşünce süreçlerinin hızlanması ve fikir bolluğu ile karıştırılan sevinç hissine "manik durum" denir, ancak burada bu teşhis hiçbir şeyi açıklamaz. Telepati fenomenine gelince, bebek doğrudan anne duygularına "bağlı" olduğunda, anneyle olan birincil bağlantıyı hatırlatır.

Psikanalistlere göre, “ruh eşi” hayali âleme aittir: annemizle kaynaşmanın nostaljisini yaşarız ve bilinçsizce onu tekrar bulmaya çalışırız, iletişim kurabileceğimiz bu ideal başka bir insan figürünü “icat ederiz”. sözcükleri kullanarak ve bizi yetersizlik duygusundan sonsuza dek koruyacak olan.

Genellikle bu tür çiftler hayatlarının geri kalanını birlikte geçirmezler.

Ama ya bazen deneyimlediğimiz, görünürde hiçbir sebep olmaksızın bu yalnızlık hissine yol açan şey kayıp, "yarım"ın yokluğuysa?

 Her durumda, Toby Nathan, Sabina'nın hikayesine benzer düzinelerce hikaye dinledi: “Her zaman uzaktan iletişim, başka bir kişinin eylemleri ve hareketleri hakkında sezgisel bilgi, kehanet rüyalar ... Ve bunun gibi bir şey yaşayan herkes bu onların nasıl şok olduklarını hatırlıyor." Bu güçlü bağlantıya rağmen, Sabina'nın ikinci kişiliği birkaç ay sonra dünyanın diğer ucuna uçtu. Psikolog, “Genellikle bu tür çiftler hayatlarının geri kalanını birlikte geçirmezler” diyor. "Çünkü ikisinden biri genellikle yaşam tarzlarını kökten değiştirmeye hazır değil."

Ancak, bu garip! Ruh eşleri birbirlerini nasıl tanıyamaz, ömür boyu bir kez bir fırsatı kaçırabilir mi?

 İçimizdeki rasyonalist, “Basit, bu hikayeler hayal gücünün ürünüdür. Bu çiftte biri, ruh eşiyle tanıştığına ikna olmuş, diğeri ise çok daha az aşık ya da hiç olmadığını hayal ediyor.

Kabala o kadar da alaycı değildir. 13. yüzyılda Kastilyalı bir kabalist olan Joseph Gicatilla'ya göre, eğer ruh eşleri arasında mükemmel bir eşleşme yoksa, bu, bizim diyeceğimiz gibi, iki ruhun dünyevi yaşam döngülerinin farklı aşamalarında veya farkındalık gelişiminin farklı aşamalarında olduğu anlamına gelir. bizim dilimizde.

Alışılmadık bir deneyim, kısalığına rağmen, Sabina'yı derinden değiştirdi: “Sevmeye ve çalışmaya karşı tutumumu kökten değiştirdi. Başka bir hayat arkadaşı buldum. Tabii ki, onunla her şey farklı, ama hayatımın bu bölümünü öğrenmesi benim için önemliydi. Ve yine de eminim: iyi ruhlar bir araya geldiğinde dünya daha iyi bir yer olur.

Bu tuhaf hikayeler mantıksız ve hatta tamamen delice görünüyor, ancak hayal kurmamıza, bizi acı veren günlük yaşamın üstüne çıkaran görünmez bir dünyanın vaadini taşımamıza izin veriyorlar. Neden rüya görmüyorsun?

Toby Nathan , Paris-VIII Üniversitesi'nde Klinik Psikoloji Profesörü, etnopsikiyatri üzerine araştırma makalelerinin yazarıdır.

**

Ruh Eşinizle Tanıştığınızın 10 İşareti

Herkes 7 milyar insan arasında kaderin bizim için mukadder olduğuna inanmıyor. Bir “ruh eşine” inananların genellikle aklında başka bir şey vardır - anında ortak bir dil bulacakları ve derin bir manevi yakınlık hissedecekleri, bir yandan onları olduğu gibi kabul edecek ve bir yandan diğer - büyümeyi ve gelişmeyi teşvik edin.

Bu mutlaka romantik ilişkilerle ilgili bile değil, bazen bir arkadaşta, akrabada, akıl hocasında akraba bir ruh buluruz. Ve bu kişiyle ilişkiler her zaman bulutsuz değildir. “Görünüş veya yaşam koşulları açısından her zaman somutlaşmış ideal olduğu ortaya çıkmaz - ve ilişkilerde zorluklar olabilir. Ancak bu zorluklar sadece bağı daha da güçlendirecek, hayattaki zor dönemleri birlikte atlatmanıza ve kendiniz olmanıza yardımcı olacak ”diyor The Lodge Dating Club'ın kurucusu Kaylen Rosenberg.

Ama bir kişinin bizim için özel olduğunu nasıl anlayabilirim?

 İşte ruh eşini bulanların söyledikleri.

1. İlişkinin en başından itibaren onun varlığı bir dinginlik ve rahatlık hissi veriyordu.

"Randy ve ben internette tanıştık ve ilk tanıştığımızda endişeli ya da endişeli hissetmedim. Şarkının dediği gibi, "ruhum iyi hissediyor" hissettim: onda bir şey hemen yakın ve tanıdık geldi, varlığı bana huzur ve sükunet hissi verdi. Yakışıklıydı ve gözlerini benden alamıyordu ama “midemde kelebekler uçuşuyor” yerine, ruhum onda eksik olan kısmını görmüş gibi başka bir şey hissettim. Zaman durmuş gibiydi - sadece kendi kalbimin atışını duydum ve Randy'den başka hiçbir şey ve hiç kimse görmedim. Christina, 36 yaşında

2. Çok farklı olabilirsiniz ama aynı zamanda birbirinizi dengelersiniz.

“Farklılıkların bizi dengelediğini, benzerliklerin büyümemize ve gelişmemize yardımcı olduğunu fark ettiğimde, karımın benim “ruh eşim” olduğunu anladım. Bu gerçek dışı bir duygu, bir adrenalin dalgası: “Benim için ne kadar mükemmelsin!” Victor, 42 yaşında

3. Kişinizi bulduğunuza dair neredeyse somut bir his var.

““Yarı” ile tanıştığımda, bunun ne anlama geldiğini bile bilmiyordum - sadece, genellikle bize söylenen “ve sonsuza dek mutlu yaşadılar” ruhundaki hikayeler için. Arkadaşlarım ve ben Hawaii adası Maui'ye dinlenmeye gittik. Barda oturuyordum, bir adam yanıma geldi ve yarın onunla düğüne gitmek isteyip istemediğimi sordu. En yakın arkadaşı evlenmek üzereydi ve bir arkadaşa ihtiyacı vardı. Sanki psikoterapistimin bana risk almaktan korkmamamı ve dolu dolu yaşamamı söyleyen sesini duydum ve bu yüzden kabul ettim. Ertesi sabah uyandığımda kararımdan pişman oldum, ama o arayıp telesekreterine bir mesaj bırakıp soyadımı sorduğunda ve ne tercih ettiğimi sorduğunda - tavuk, sığır eti veya balık - bunun kader olduğunu anladım. Ve gitmeye karar verdim.

Hemen birbirimizden hoşlandık, beni öptü, ama sonra her şey açık - önümüzdeki 10 yıl boyunca birlikteydik, sonra ayrıldık. Bana onu tüm hayatım boyunca tanıyormuşum gibi geldi ve beni öptüğünde bu his daha da güçlendi. Sezgisel olarak, onun “tek”, “ruh eşim” olduğunu anladım. İlk görüşmemizde garip bir olayı çok iyi hatırlıyorum - kısa bir süre için dışarı çıktı (tuvalete veya başka bir yere) ve şöyle düşündüm: “Nasıl göründüğünü hatırlayamıyorum, umarım döndüğünde onu tanırım. ” Sanki bedeniyle değil, ruhuyla ya da bir tür enerjisiyle ilgileniyor ve beni çekiyor gibiydi. İlişkimiz 10 yıldan fazla sürdü ve o hala her gün benimle - ruhumda ve kalbimde. Akraba ruhlar arasındaki bağ asla kopmaz.” Maria, 46 yaşında

4. Yaşam İlkeleriniz ve Değerleriniz Uyuşuyor

Ahlaki değerlerimiz ve yaşam biçimimiz mükemmel bir şekilde örtüştüğü için onun“ tek ”olduğunu anladım. Birbirimize sırılsıklam aşık olduk. Çıkmaya başladıktan iki hafta sonra, hayatım boyunca onunla yaşamak istediğimi fark ettim. Neredeyse tüm zamanımızı birlikte geçirdik ve onunla kendimi tarif edilemez hissettim. Dedikleri gibi, "hissettiğin zaman anlayacaksın." Sanki yedinci cennette olduğum bir tür uyuşturucu almışım gibi. Arkadaşımı ona bir “yarım” bulduğumu söylemek için aradım ve ona sarhoşmuşum gibi geldi (neredeyse içmiyorum) - sesimde çok fazla neşe vardı. Katerina, 27 yaşında

5. Bu kişiyi hayatının zor dönemlerinde gördünüz ve hala onu seviyorsunuz.

“En yakın arkadaşım ve ruh eşimle, nefret ettiğim bir alanda okurken tanıştım. Tüm yaşam planım çöktü. Ortak mutfaklı bir daire kiraladık. O zamanlar, neler olduğunu bile bilmiyordum. Ancak eve dönüp her şeye yeniden başlamaya karar verdiğimde onun benim için ne kadar yakın bir insan olduğunu anladım. Hayatımın kara döneminde benden yüz çevirmedi. Üç yıl geçti ve hala bana yakın, neredeyse bir kız kardeş gibi. Birlikte her türlü denemeye ve maceraya doğru ilerliyoruz, her zaman birbirimizi destekliyoruz. Anna, 33 yaşında

6. Birbirinizi o kadar önemsiyorsunuz ki onun acısını kendi acınız gibi hissediyorsunuz.

“Acısını kendi acımmış gibi hissetmeye başladığımda, akraba bir ruh bulduğumu fark ettim. Birlikte üniversiteye gittik ve dersler arasında ciddi şekilde hasta olan bir akrabasından bahsetti. Onun için ne kadar zor olduğunu gördüm ve ayrıldığımızda tuvalete oturdum, kendimi bir kabine kilitledim, ağladım ve her şeyin iyi olması ve artık acı çekmemesi için dua ettim. Akrabalarım kadar hiç görmediğim aile fertleri için de endişelendiğimi fark ettiğimde, ona olan hislerimin ne kadar güçlü olduğunu anladım.” Lisa, 24 yaşında

7. Dokunma elektrik çarpması yaratır.

“Ruh eşinizle tanışıp aşık olduğunuzda, bu, ruhu uyandıran, dizlerde titremelere neden olan, her şeyi tüketen, benzersiz bir duygudur. Aniden, bu kişinin sizin bir uzantınız olduğunu sezgisel olarak anlarsınız ve çılgınca bir çekim hissedersiniz. El ele tutuştuğunuzda, aranızda bir kıvılcım sıçrar gibi olur. Birbiriniz için mükemmelsiniz. Birlikte ne kadar zaman geçirirseniz geçirin, ayrılıklar hala acı vericidir. Margarita, 34 yaşında

8. İlişkinizde zor dönemler var ama bunlar sadece gelişmenize yardımcı oluyor.

“Yarımlarımız” tüm eksikliklerimizi gösteren bir ayna gibidir. Bazen görmek çok acıtıyor. Birçoğu kaçmak ister, bu nedenle bu tür ilişkiler genellikle istikrarsızdır. Ayrılıyorsun, barışıyorsun, yine ayrılıyorsun. Ama ayrılık sırasında bile birlikteymişsiniz gibi görünür, çünkü enerjisel olarak gerçekten birliktesiniz. Bu bağlantı, acı sizi tekrar kaçmaya zorlayana kadar sizi tekrar bir araya getirir. Ve döngü tekrar eder. Bazen birçok kez - bende olduğu gibi. Mihail, 48 yaşında

9. Bu kişiyle rahatlayabilir ve kendiniz olabilirsiniz.

"Ruh eşiniz, genellikle yabancılardan sakladığınız tüm tuhaflıklarınızı ve tuhaflıklarınızı göstermekten utanmadığınız en iyi arkadaşınız, takım arkadaşınızdır." Maksimum, 35 yaşında

10. Bu kişinin size önemli bir ders vermek için ortaya çıktığını fark ediyorsunuz.

"Ruh eşimiz" en iyi öğretmenimizdir. Bize meydan okuyan, bizi çıldırtan, içimizde uyuyan tutkuyu uyandıran ve ruhun en gizli "kollarına" basan. Bize kendimiz, gerçekten ne isteyip ne istemediğimiz hakkındaki fikirlerimizi aşık olarak yeniden düşünme fırsatı verir. Ne yazık ki, ilişkiler bazen çok çabuk bitiyor çünkü birçoğunun hayatlarını yeniden düşünmesi zor. ” Sofya, 47 yaşında

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar