JAPON KAĞIT KATLAMA SANATI
Vygonov Viktor Viktorovich
Teknolojisi. Japon kağıt katlama sanatı. 1-4 / V.V. Vygonov. - M.: Yayınevi "Sınav", 2013. - 95, [1] s.
GİRİŞ
Japonya origami ülkesidir.
Origami sanatının, ülkeye kağıt teknolojisinin gelmesinden sonra Japonya'da (Şekil 1) ortaya çıktığına uzun zamandır inanılmaktadır. Bazı tarihçiler, kağıdın yaygın olarak kullanıldığı diğer ülkelerde (Arap ülkeleri, İspanya, Fransa) origaminin ortaya çıkmasının mümkün olduğuna inanmaktadır.
Resim. bir
Ancak sadece Japonya'da bu sanat insan yaşamının neredeyse tüm yönlerine nüfuz etti: tiyatro, dini ritüeller, eğitim, faydalı ve keyifli boş zaman. Japonların bu ülkenin kültürünün karakteristik güzellik duygusunu somutlaştırabilmeleri origami idi.
Doğu'nun kültürel mirasının bir ürünü olan Japon kültürü, yine de benzersizliği ile öne çıkıyor: dış ihtişamın aksine iç zarafet tercih ediliyor.
Miyabi (rafine zarafet), mono no farkında (doğanın pathos'u), wabi (sakin tat) ve sabi (zarif sadelik) gibi kavramlarla ifade edilen Japon güzellik anlayışı, estetik ve duygusal bir uyum dünyası önerir.
Modern Japon kültürü, geleneksel Japon ve yabancı kültürler arasındaki bir dizi temasın sonucudur, bu sayede ikinciler ilkiyle tanıştırıldı, asimile edildi ve uyumlu hale getirildi. Bu sürecin dikkate değer bazı özelliklerinin arasında esneklik ve yabancı kültürlere karşı açıklık olduğu söylenebilir. İkincisini reddetmek yerine, Japonlar onları kendi estetik çerçeveleriyle uyumlu hale getirmeyi ve yaratıcı bir şekilde Japon ihtiyaçlarına uyarlamayı tercih etti.
"Kültür", edebiyat, görsel sanatlar ve müzik, din gibi alt dallara ayrılabilen eğitim, sanat gibi alanlar için kullanılan genel bir terimdir.
O zamanın dini, doğanın tanrılaştırılmasıydı. Tanrı ile insan, doğa ile kutsallık arasında net bir ayrım yoktu. İnsanların dini duyguları, doğaya olan bağımlılıklarını ve bunun sonucu olarak tabu ve büyücülük tarafından güçlendirilen doğa korkusunu yansıtıyordu. Japonya'da dinin ilkel biçimlerini inceleyen bazı bilim adamları, tarımsal ritüelin bir parçası olan büyücülük kültünün, daha sonraki ulusal Şinto kültünün temeli haline geldiğini savunuyorlar.
Tanrılar sadece insanlığın savunucuları ve mutluluk verenler olarak değil, aynı zamanda insanların duaları ve ritüelleri tatmin edici olmadığında yok edebilecek kötü ve intikamcı güçler olarak da hareket ettiler. Birçok Şinto töreninde, çoğunlukla taştan, metalden ve ahşaptan ve nadiren kağıttan yapılan çeşitli tılsımlar kullanıldı. Bunun nedeni, 7.-5. yüzyıllarda olmasıdır. Japonya'da kağıt hala nadir ve oldukça pahalıydı. İlk başta, yalnızca ortaya çıkan Budist tapınaklarında, eski el yazmaları ve Vedaların sayımı için ve ayrıca törenlerde ve ritüellerde yaygın olarak kullanıldığı Şinto merkezlerinde kullanıldı. Bu malzemenin teknolojik olarak gelişmiş olduğu ortaya çıktı ve ahşap, metal veya kumaştan yapılamayan ürünlerin üretilmesini mümkün kıldı.
Sanatsal kağıt katlamanın Japonya'da dini amaçlarla bilinen en eski kullanımı, eski zamanlardan beri Şinto törenlerinde kullanılan katashiro ile ilişkilidir. Katashiro, özel (kutsal) kağıttan kesilir ve günah ayinlerinin ritüel temizliğinde hizmet eder.
şeytan çıkarma için tostlar (Şekil 2-1-2-3). Şintoistlere göre, katashiro tüm kötülükleri emer ve ardından yakılır. Katashiro'nun unsurları bugün çeşitli törenlerde kullanılan kağıt kesiklerde ve Japonya'da Mart Kukla Festivali vesilesiyle oluşturulan kağıt bebeklerde bulunabilir.
Japon kızları tarafından "evcilik oynamak" (anne-kızları) için kullanılan kağıt bebekler arasında en popüler olanları ninyu kyogami idi. Ve bu popüler bebeklerin gelin kostümü giymeye başlaması oldukça doğal. Japonya'daki en eski kağıt bebek türü "ane-sama" veya "abla" bebektir. Bu kelimenin daha doğru bir anlamsal çevirisi gelindir (Şek. 3-1-3-4).
Resim. 3-1
Resim. 3-3
Resim. 3-4 Origami'nin başlangıcı gohei'de (shide, nigite, nusa, mitegura olarak da adlandırılır) bulunabilir. Bu, özel bir şekilde kesilip katlanan dar kağıt veya keten şeritlerle süslenmiş bir çubuktur (Şek. 4). Gohei, ritüeller sırasında Şinto tapınaklarında rahipler tarafından kullanılır. Gohei üretimi için genellikle beyaz kağıt alınır, ancak bazen altın ve gümüş kullanılır.
Zigzag kağıt şeritler genellikle hasır iplere veya iplere takılır (şekil 5). Resim sapından yapılan bu halatlar, pisliklerden ve kötü ruhlardan korunmak için kutsal yerlere asılır. Bu tür halatların ilk sözü 1300 yıl önce literatürde ortaya çıktı. Bugün Şinto tapınaklarında asılı olarak görülebilirler.
Shimane Eyaletindeki Izumo Mabedi'nin ana ibadet salonunun girişinin önünde kutsal bir ip (shimenawa) (Şekil b) asılıdır. Uzunluğu 8 m, çevresi 4 m, ağırlığı neredeyse 1,5 tondur.
Resim. dört
Resim. 5
Resim. b
Kutsal ağaçların gövdeleri de gohei asmak için kullanılır. Bu halatların daha küçük versiyonları, Şinto sunaklarının üzerindeki evlere ve Yeni Yıl Arifesinde - kapıların üzerine asılır.
Yavaş yavaş, kağıt katlama sanatı Japonların laik yaşamına girmeye başladı, mobilya dekorasyonunda tiyatro kostümlerine yansıdı. Origami, hediye paketleme sanatı olan Japon folklorunun önemli bir parçası haline geldi.
Özel günlerde verilen hediyeler için ambalaj kağıtlarını katlamak için birçok seçenek vardır. Düğünler ve cenazeler için, sözde seikeyi süsleyen süslemeli (örneğin, erkek ve kadın şeklinde kelebekler) özel kağıt kullanırlar. Kağıt katlama yapıldı ve Japon folklor ritüelinin önemli bir parçası olmaya devam etmektedir, örneğin, yük yapılırken kullanılır (Şek. 7-1-7-4).
Resim. 7-2
Bu dekoratif katlanmış kağıt.
İle birlikte
Resim. 7-3
Resim. 7-1
kuru şerit
hediye paketleme menti).
Abalone, Japonya'nın kıyı sularında yaşayan bir tür büyük deniz istiridyesidir. Japonlar istiridyeleri çok eski zamanlardan beri biliyorlar, yendiler ve kabukları çeşitli amaçlar için kullanıldı. Abalone, Japonlar için asimetrik görünümünden dolayı karşılıksız aşkın simgesiydi. Bu görüntü, 8. yüzyıldan beri Japon şiirinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Şu anda, origami'de, deniz kulağı aynı şekle sahip katlanmış kağıtla değiştirilir - bu, kare bir kağıttan katlanmış uzun bir altıgendir. Yapılan figür altın ve gümüş veya kırmızı ve beyaz iplerle bağlanır. Folklor ritüellerinde tate de kullanıldı - bir tür kağıt gaga veya göğse takılan bir el çantası.
İlk bakışta, bir kağıttan bir rakamı katlamak basit gibi görünüyor, ancak bu aktivite biraz yaratıcılık gerektiriyor. Origami tutkusu, gözlem becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Sonuçta, örneğin bir hayvan veya kuş yapmak için onların şeklini, hareketlerini ve alışkanlıklarını bilmeniz gerekir, aksi takdirde köpek köpeğe, serçe serçeye benzemez. Ek olarak, nesneyi görmek ve hissetmek önemlidir, aksi takdirde çalışma tatmin etmeyecek ve öğretmenin hareketlerinin tamamen mekanik bir tekrarı olarak kalacaktır.
Ürünü tamamlamak için, uygun boyutta bir orijinal kağıt yaprağına sahip olmanız gerekir. Origami için en uygun kağıt boyutları: 15 x 15, 20 x 20, 12 x 18, 15 x 30, 20 x 30 cm Sayfayı dikkatlice katlamanız, bir köşeyi diğerine eşit ve doğru bir şekilde bağlamanız gerekir. Kare için 4 hazırlık kıvrımı vardır: bir diyagonal boyunca, diğer diyagonal boyunca (Şek. 8), soldan sağa (bir kitap gibi) ve yukarıdan aşağıya doğru (Şek. 9) directrix boyunca ikiye katlayın. Bu kıvrımlar birbirleri ile kombine edilebilmekte (Şekil 10), birçok üründe tekrarlanmaktadır.
Resim. sekiz
Resim. 9
Resim. on
Ürün elemanlarını katlama tekniğini geliştirirken, aşağıdakilere özel dikkat gösterilmelidir: açıların tam bölünmesi (örneğin, 45 ° açının üç eşit parçaya bölünmesi (Şekil 11)), kıvrımların doğru uygulanması. Kıvrımlar neredeyse "keskin" olmalı ve içlerindeki kağıt katmanları sıkıca oturmalıdır.
9 birbirlerine. Aksi takdirde, bükümler üst üste bindirildiğinde, sonraki işlemlerde elemanlar yer değiştirir. Her bir çalışma aşamasını tamamladıktan sonra, tüm kıvrımların "netliğini" kontrol etmeniz gerekir.
Resim. on bir
Simetrik kıvrımları katlama tekniğini (pençeler, gaga, çiçek elemanları yapma) yaparken, bükülmüş kenarlar birbirine sıkıca bağlanmamalıdır, çünkü sonraki işlemler sırasında birbirleriyle örtüşebilir ve ürünün görünümünü bozabilirler. Bu tür büyük hatalarla, ürünün katlanması bazen imkansızdır.
Origaminin güzelliğini anlamak konusunda belli bir bakış açısı vardır. Bunu sanat olarak algılamanız ancak hassas bir zevkiniz varsa mümkündür. Bu sanat çok kişiseldir, çünkü farklı insanlar tarafından yapılan ürünler karakterlerinin, eğilimlerinin, ilgi alanlarının izlerini taşır. Şu anda dünyanın birçok ülkesinde lisenin origami sanatıyla aktif olarak meşgul olması tesadüf değildir.
VİNÇ VE KAPLUMBAĞA
Güzelliğe duyarlı Japonlar, kültürlerindeki önemli sembollerden biri olan turna kuşu (tantyozuru) (Şekil 1) gibi sıra dışı dans eden kuşlarını görmezden gelemezlerdi. Dans eden uzun boyunlu kuş figürleri, iç mekanları ve ev eşyalarını süslüyor. Görkemli güzellikleri için turna resimleri genellikle ev eşyalarında, hatıra işaretlerinde, amblemlerde ve tılsımlarda dekorasyon olarak kullanılır. 1797'de klasik Sembazuru Orikata, Bin Turna Tılsımının Katlanması yayınlandı. Şekil 2, bu baskıdan küçük bir vinç zincirinden sarkan büyük bir katlanmış vinci göstermektedir.
Resim. bir
Japonlar için vinç, uzun ömür ve refahı simgeliyor. Tuhaf bir şekilde tsurukame kaplumbağası ile tek bir hiyeroglifte birleşen turna, uzun yaşam dileği haline geldi. Vinç aynı zamanda umudu simgelemektedir. Bin kağıt turna senbazuru yaparsanız, dileklerin gerçekleşeceğine ve hatta ciddi bir hastalığın ortadan kalkacağına inanılır.
Bu hikaye 1945 yılında, insanlık tarihindeki ilk atom bombasının Japonya'nın Hiroşima kentine atılmasıyla gerçekleşti. Yarım milyon diğer sakiniyle birlikte, Japon kızı Sadako Sasaki'nin ailesi bu talihsizliğe katlanmak zorunda kaldı, o zaman iki yaşındaydı. Şehir yandı ve
yere yıkıldı. Sadako, nükleer patlamanın meydana geldiği yere iki kilometreden biraz daha yakındı, ancak herhangi bir yanık veya başka bir görünür hasar almadı. Birkaç hafta sonra, şehrin hayatta kalan sakinleri korkunç, anlaşılmaz bir hastalıktan ölmeye başladı.
A B C O EF
Ac, B'yi b ile ekleyin ve g / ile G'ye kadar böyle devam edin.
(Her taraf yedi eşit parçaya bölünmelidir. Diyagram Satoshi Takagi tarafından restore edilmiştir.)
0
hakkında_
Turnaların başları O simgesi ile gösterilen yerlere katlanır.
Resim. 2
On iki yaşında, neşeli ve çevik Sadako okula gitti, okudu ve tüm çocuklar gibi oynadı.
Kasım 1954'te radyasyon hastalığı belirtileri geliştirdi. Bir keresinde, bir okul bayrak yarışına katılarak, koştuktan sonra kız çok yorgun ve baş dönmesi hissetti. Olanları unutmaya çalıştı ama özellikle kaçmaya çalıştığında baş dönmesi tekrarladı. Bunu kimseye söylemedi, en yakın arkadaşına bile. Sadece çocukları olan anne ve komşu komşular bir şeylerin yanlış olduğundan şüpheleniyorlardı, kalpleri kaba düşüncelerden batıyordu.
Bir gün düştü ve hemen kalkamadı. Muayene için Kızılhaç hastanesine kaldırılan Sadako'nun lösemi (kan kanseri) olduğu ortaya çıktı. O zaman, kızın yaşıtlarının çoğu lösemiye yakalanıp öldü. Sadako korktu, ölmek istemedi.
21 Şubat 1955'te lösemi teşhisiyle hastaneye kaldırıldı. Chizuko'nun en iyi arkadaşı geldiğinde hastanedeydi ve yanında turna yaptığı özel bir kağıt getirdi ve şunları söyledi:
Sadako'nun bir efsanesi var: Japonya'da şanslı bir kuş olarak kabul edilen turna bin yıldır yaşıyor; hasta bir insan kağıttan bin turna yaparsa iyileşir.
Bu efsane, asalet arasında kağıttan katlanmış figürler (“origami”) şeklinde mesajlar yapmanın popüler hale geldiği Japon Orta Çağlarına kadar uzanıyor. En basit figürlerden biri sadece “tsuru” idi - bir vinç. Japonya'da kaplumbağa ve turna uzun zamandır mutluluğu ve uzun ömürlülüğü simgelemektedir. Bu nedenle inanç ortaya çıktı - bir dilek tutarsanız ve bin "tsuru" eklerseniz, kesinlikle gerçekleşecektir.
Sadako, tüm varlığımızla yaşamak isteyen herhangi birimizin muhtemelen inanacağı gibi efsaneye inanıyordu. Sadako için ilk vinci yapan Chizuko'ydu.
Bin turna, bin yaprak kağıttır. Sadako bin turna yapmaya karar vermiş ama hastalığı nedeniyle çok yorulmuş ve çalışamamış. İyileşir iyileşmez beyaz kağıttan küçük turnalar katladı. Vinçleri katlamak için yeterli zamanı olmasına rağmen, yeterli malzeme - kağıt yoktu, hemşirelerden ve diğer koğuşlardan gelen hastalardan almayı başardığı herhangi bir uygun kağıt parçasını kullandı. Sadako sadece 644 turna yapabildi, bu yüzden arkadaşları turnaları ölümünden sonra tamamladı.
Sadako Sasaki Anıtı
Sadako 25 Ekim 1955'te öldü ve binden fazla kağıt turna cenazesine uçtu. Görünmez iplerle birbirine bağlanan binlerce vinç.
BAZ (ZHURAVAYIK)
on dört
VİNÇ 1
VİNÇ VE KAPLUMBAĞA
VİNÇ 2
16
VİNÇ 2
gövdeyi delikten şişirin, kanatları yayarak
17
VİNÇ VE KAPLUMBAĞA
VİNÇ 5
VİNÇ 4
vinç kartpostalı
yirmi
vinç kartpostalı
* - 7-16 pozisyonunu tekrarlayın.
KAPLUMBAĞA
Doğu mitolojisinde kaplumbağa, evrenin kendisinin görüntüsüdür. Kaplumbağa kabuğunun üstü gök kubbe gibi yuvarlak, altı toprak gibi düzdür. Yaratılışın başlangıcı onunla ilişkilidir, bu nedenle kraliyet mezarlarında her sütun bir kaplumbağaya dayanıyordu. Aynı zamanda suyun sembolizmi ile de ilişkilidir. Bir kaplumbağanın kabuğuna tam olarak girme yeteneği, konsantrasyon, orijinal durumuna geri dönüş anlamına gelebilir. Kaplumbağanın ünlü uzun ömürlülüğü ölümsüzlüğü simgelemektedir. Tüm kaplumbağaların anasının sudan ve ateşten yaratıldığı söylenir; başka bir versiyona göre - takımyıldız Yay'ı oluşturan yıldızların ışığından.
HAYVANLAR
TAVŞAN
FARE
MAYMUN
LZ
FARKLI HAYVANLAR
YILAN
HOROZ
"GÜNEŞ" VE "FAN"
Bu kompozisyonlar (Şekil 1, 2), origami tekniği kullanılarak yapılan figürler temelinde yapılmıştır.
Resim. bir
Resim. 2
Resim. 3
"Güneş" bileşimi (Şekil 1) boşluklardan yapılır: bir vinç - 100 mm'lik bir kare (1 adet); vinç - kare 110 mm (1 adet); çam - kare 60 mm (5 adet).
"Fan" bileşimi (Şekil 2) boşluklardan yapılmıştır: bir vinç - 80 mm'lik bir kare (1 adet); vinç - 90 mm kare (1 adet); çam - kare 70 mm (3 adet); çam - kare 95 mm (3 adet).
ÇAM
“Güneş” kompozisyonu için çam, şemaya göre çift taraflı sarı-yeşil kağıttan yapılır (Şek. 5). “Fan” kompozisyonunda, aynı şemaya göre (Şekil 5) çift taraflı sarı-yeşil kağıttan büyük çamlar, çift taraflı yeşil kağıttan küçük çamlar yapılır.
Her iki bileşim için vinçler, şemaya göre beyaz kağıttan yapılmıştır (Şekil 3).
İlk kompozisyonun arka planı güneştir (Şek. 3), ikincisi için - kırmızı veya turuncu kadife kağıttan yapılmış ve 2 mm kalınlığında beyaz veya açık mavi kartona yapıştırılmış bir fan (Şek. 4). Sıradan karton kullanırken, her iki tarafa da kalın beyaz veya mavi kağıtla önceden yapıştırılır.
ÇAM
Resim. 5
VİNÇ
YENİ YIL VE NOEL
NOEL AĞACI
Rusya'da, Yeni Yıl ağacının geleneği Peter I dönemiyle başlar. Ağacın aslında ülkeye Noel niteliği değil, tam olarak Yeni Yıl olarak gelmesi ilginçtir. 20 Aralık 1699 tarihli kraliyet kararnamesine göre, bundan böyle, kronolojinin dünyanın Yaratılışından değil, Mesih'in Doğuşundan ve Rusya'da kutlanan o zamana kadar "Yeni Yıl" gününden tutulması emredildi. 1 Eylül'de "tüm Hıristiyan halkların örneğini izleyerek" 1 Ocak'ı kutlamak için.
Bu kararname ayrıca Yeni Yıl tatilinin organizasyonu hakkında talimat verdi. Yıldönümündeki anma töreninde roket fırlatması, ateş yakması ve başkenti (daha sonra Moskova) iğnelerle süslemesi emredildi: “Büyük caddelerde, kasıtlı evlerde, kapıların önüne, ağaçlardan bazı süslemeler koyun. ve çam dalları, ladin ve beyincik örneklerine karşı Gostiny Dvor'da yapılanlar. Ve “yetersiz insanlar” her birine “kapıya veya tapınağının üzerine bir ağaç veya bir dal koysalar da ... ancak ilk gün Ocak ayının o süslemesi üzerinde dursalar” davet edildi.
21. yüzyılın Noel ağaçları
NOEL AĞACI 1
YENİ YIL VE NOEL
NOEL AĞACI 2
NOEL BABA
NOEL Çelengi 1
Noel çelengi (Şekil 1, 2) ince parlak veya lamine kağıttan yapılmıştır. Yazıcılar için origami kağıt ve renkli kağıt kullanabilirsiniz.
Resim. bir
Resim. 2
Çelenk tabanı sekiz özdeş elemandan oluşur, bu nedenle boşluklar aynı boyuta ve aynı kalınlığa sahip olmalıdır.
Çelenk tüm elemanlarını yaptıktan sonra birbirine yapıştırılır ve çelenkin bükülmemesi için yükün altına yerleştirilir.
Bir çelengi süslemek için fiyonklu çanlar yapabilir (Şekil 3, 4) ve çelenk üzerine çok renkli figürler (daireler, yıldızlar, halkalar) yapıştırabilirsiniz. Yükün altındaki çelenk üzerine yaylı bir çan yapıştırılır.
Resim. 3
NOEL Çelengi 1
ZİL
BLNTIK 1
42
Noel Çelengi 2
yay 2
Noel Çelengi 2
280 mm çapında bir Noel çelengi yapmak için ihtiyacınız olan: bir çelenk için - bir kare 170 x 170, bir mum için - bir kare 140 x 140, bir yay için 1 - bir kare 125 x 124, bir yay için 2 - bir çan için bir dikdörtgen 105 x 55 - bir kare 90 x 90 .
Resim. bir
ÇELENK
ÇELENK
ICICLE
KAR TANESİ
HEDİYE SEPETİ
ŞAPKA
YILDIZ
YILDIZ 1
YILDIZ 2
YILDIZ 4
YILDIZ 5
YILDIZ 5
YILDIZ 6
YILDIZ 7
TOPLAR
ÇİÇEK TOP 1
Bir çiçek topu yapmak için (Şekil 1), 2-3 blok hamuru, düz bir halka veya delikli bir top, renkli kağıt, iplikler gereklidir.
30-35 cm çapında bir çiçek topu elde etmek için, hamuru, ortasına 5-6 cm çapında bir halka veya topun yerleştirildiği 8,5 cm çapında bir topun içine yuvarlamak gerekir. ona bağlı güçlü bir iplikle.
Çiçeğin yoğun bir sapı olmalıdır. 2 mm çapında, 8-10 cm uzunluğunda ince bir tahta çubuğun ucu çiçeğin sapına yapıştırılır (Şekil 2), mukavemet için yapıştırma yeri ipliklerle sarılır. Çubuğun diğer ucu bir hamuru topun içine sıkışmış. Büyük çaplı bir çiçek topu yapması gerekiyorsa, iç topu polistiren köpükten yapmak ve çubukları tutkalla tutturmak daha iyidir. Bu tür çiçeklerin 150-200 parçaya ihtiyacı vardır. 8-10 cm'lik bir çiçek boşluğu ile Büyük toplar, 20 cm'lik boşluklardan yapılır.
Çiçek, Şekil 3'te gösterilen herhangi bir desende üçgen, kare, beşgen, altıgen veya yedigen bir kağıt yaprağından yapılır. 3-7.
ÇİÇEK TOP 1
trilyum
NERGİS ZAMBAĞI
ÇİÇEKLİ KABAK
PANKRATIVM
GIPPEASTRVM
* pozu tekrarlayın. 11-12
ÇİÇEK TOP 2
Bir çiçek topu yapmak için (Şekil 1-2), 2-3 blok hamuru, düz bir halka veya delikli bir top, renkli kağıt, iplikler gereklidir.
30-35 cm çapında bir çiçek topu elde etmek için, hamuru, ortasına 5-6 cm çapında bir halka veya topun yerleştirildiği 8,5 cm çapında bir topun içine yuvarlamanız gerekir. ona bağlı güçlü bir ip.
Çiçek, Şekil 3'te gösterilen herhangi bir desende üçgen, kare, beşgen, altıgen veya yedigen bir kağıt yaprağından yapılır. 4-8. Çiçeğin yoğun bir sapı olmalıdır. Bu tür çiçeklerin 150-200 parçaya ihtiyacı vardır. 8-10 cm iş parçası boyutunda.
2 mm çapında, 8-10 cm uzunluğunda ince bir tahta çubuğun ucu, yapılan çiçeğin sapına yapıştırılır; diğer ucu ise bir hamuru topun içine sıkışmıştır (Şek. 3). Büyük çaplı bir çiçek topu yapması gerekiyorsa, iç topu polistiren köpükten yapmak ve çubukları tutkalla tutturmak daha iyidir. Büyük bir top için boş boyut 20 cm'dir.
Resim. bir
Resim. 2
TILLANDSIA
ZAMBAK
STREPTOKARPUS
AAPAGERIA
GLOKSİNYA
ÇİÇEK TOP 5
Üç boyutlu bir pedisel (Şekil 2-5, 6, 7) olan çiçeklerden bir çiçek topu (Şek. 1) yapılır, bu da onların doğrudan birbirine bağlanmasına izin verir (Şek. 8, 8-1) . Çiçek topunun boyutu, doğrudan kurucu çiçeklerin boyutuna bağlıdır.
Resim. bir
Topun temeli, seçilen çiçek türünden yapıştırılmış bir dairedir.
Pedalın şekline bağlı olarak, pedicel normal üç, dört, beş ve altı kenarlı piramitler olduğu için dairedeki çiçek sayısı farklı olacaktır. Örneğin Aloysia sapının kenarları arasındaki açı 45° yani bir çemberde 360:45=8 adet olması gerekir. (Şek. 9). Pediküllerin kenarları arka arkaya yapıştırılarak bir daire oluşturulur.
Tüm çiçekleri birebir aynı yapmak zor olduğu için son çiçeği yapıştırırken yüzün tüm yüzeyine yapışmayabilir (yarıklar oluşur). Çiçeğe bastırıp ezmek gerekli değildir, kalan çiçekleri yapıştırırken tüm hatalar gizlenecektir.
Daireyi yapıştırdıktan sonra, daha sonra bükülmeyi önlemek için yatay bir yüzey üzerinde küçük bir yük altında kurutmak gerekir. Daha sonra üstte ve altta “*” ile işaretlenmiş yüzlerin arasına üçer çiçek (Şek. 10-11) yapıştırıyoruz ve çapları kesişen iki çiçek çemberi elde ediyoruz (Şek. 12).
ÇİÇEK TOP 7
ALOYSIA
ZİL
VADİ ZAMBAĞI
ÇİÇEK TOP 7
Resim. 6
Resim. 7
Resim. 8-1
Resim. sekiz
Resim. 9-1
Resim. 9
TOPLAR
Resim. on
Resim. on bir
Aynı çiçekleri serbest bölümlere yapıştırın (Şek. 13). Kenarları tam olarak yapıştırmak mümkün değilse renklerin temas eden yüzeylerini yapıştırın. Bazen top toplandıktan sonra renkler arasında boşluklar kalır. Uygun bir pedicel ile çiçekler bunlara yapıştırılabilir. Bu top için üç yüzlü bir pedisel ile çiçekler kullanabilirsiniz (Şek. 14). Bu, bitmiş ürüne daha yuvarlak bir görünüm verecektir.
Resim. 12
Resim. 13
Resim. on dört
Topu asmak için ip, yapıştırıldıktan sonra dairenin ortasına yapıştırılır. Bitmiş asılı top bir tarafa eğilirse, karşı tarafta (çiçek içinde) dengelemek için bir parça hamuru eklemeniz gerekir.
Böyle bir top için çiçekler, ince ambalaj kağıdından, origami kağıdından yapılabilir.
TOP "SALUT"
GÜNEŞ
MODÜLLERDEN TOPLAR
Bu tür toplar (Şekil 1-9) bir dizi modülden yapılır Modüller ambalaj kağıdından, origami kağıdından, yazıcılar için renkli kağıttan yapılır. Topların elemanları, PVA tutkalı veya bir tutkal çubuğu ile birbirine yapıştırılır.
Resim. bir
Resim. 2
Resim. 3
Resim. dört
Resim. 5
Resim. 6
Resim. 7
Resim. sekiz
79
Resim. 9
TOPLAR
Bu topların temeli, düzenli üçgenler, dörtgenler, beşgenler ve beşgenlerin bir kombinasyonundan oluşan geometrik cisimlerdir (Şekil 10).
altıgenler.
eşkenar dörtyüzlü
kesik tetrahedron
altı yüzlü (küp)
kesik altı yüzlü (küp)
oktahedron
kübiktahedron
eşkenar ikosahedron
on iki yüzlü
kesik oktahedron
ikosidodekahedron
eşkenar dörtgen
kesik eşkenar dörtgen
Resim. on
MODÜL 1
1 2 "0* 3 4
Modül 1 (Şekil 11), geleneksel Japon origamisinden bir modüldür.
Temeli altı yüzlü (küp) (Şek. 10) olan bu modülden (Şek. 12) en basit topu yapmak için, altı özdeş modül (Şek. 11) (seçenek 1) yapmak ve yapıştırmak gerekir. onları Şekil 13'e göre. Modülleri (Şekil 11) (seçenek 2) yaptıktan sonra, farklı bir şekle sahip bir top elde ederiz (Şekil 14).
Resim. 12
Resim. 13
Resim. on dört
Modül 2'yi (Şekil 15) kullanarak birçok sıra dışı top yapabilirsiniz. En basiti, dört normal üçgenden oluşan bir eşkenar dört yüzlüdür (Şekil 10), ancak modülleri birbirine yapıştırmak için köşeleri bükmek gerektiğinden, modül dokuz kenarlı olur. Bu rakam bir üçgene sığar (Şekil 16), bu da bir tetrahedron temelli bir ürün elde etmeyi mümkün kılar (Şekil 17).
Temel olarak bir eşkenar ikosahedron alırsak (Şekil 10) ve 20 modül 2 (Şekil 15) yaparsak, ortaya çıkan ürün neredeyse düzenli küresel bir şekil alacaktır. Benzer şekilde, modül 3 ve 4'ten küresel formlar gerçekleştirilir (Şekil 18, 19).
MODÜL 2
MODÜL 5
Resim. on sekiz
MODÜL 4
Resim. 19
1, 2, 3, 4 modüllerini kullanarak ve ürünün tabanının bir veya daha fazla geometrik şeklini alarak çok çeşitli toplar elde edebilirsiniz. Örneğin: cuboctahedron'u temel alarak (Şekil 10), modül 1'i karelere (Şekil 11) ve modül 2'yi üçgenlere (Şekil 15) giriyoruz ve bir top elde ediyoruz (Şekil 4). Bu topun sekiz modülü 2 ve altı modülü 1 vardır.
Top farklı modüllerden yapılmışsa, bunları tüm modüllerin eşleşen tarafları aynı uzunlukta olacak şekilde yapmak gerekir (Şekil 20). Bu, doğru şekle sahip güzel bir ürün elde etmeyi mümkün kılacaktır.
Resim. yirmi
Şekil 21-24, aşağıdakilere dayanan bu tür topların örneklerini göstermektedir: ikosidodekahedron, tepesi kesik oktahedron, tepesi kesik eşkenar dörtgen, kübiktahedron.
Resim. 21
Resim. 22
Resim. 23
86
DÜZENLİ ÜÇGEN İNŞAATI
ŞEKİLLERİN İNŞAATI
DÜZENLİ ÜÇGEN İNŞAATI
R yarıçaplı bir daireyi üç eşit parçaya bölen noktalar oluşturmak için, çapın ucundan, örneğin B noktasından R yarıçaplı bir yay çizmek yeterlidir. Bu yay, bu daire üzerinde istenen iki nokta 1 ve 2'yi algılar; üçüncü nokta , aynı çapın karşı ucundaki A noktası olacaktır . A, 1, 2 noktalarını düz çizgilerle birleştirerek, eşkenar (düz) bir D12 üçgeni elde ederiz.
DÜZENLİ BİR ALTIGEN İNŞAATI
R yarıçaplı daireyi altı eşit parçaya bölen noktaları bulmak için , çapın uçlarından, örneğin A ve B noktalarından R yarıçaplı yaylar çizmek gerekir . Bu yaylar, bu daire üzerinde istenen dört noktayı algılayacaktır 1 , 2 ve 3, 4. Beşinci ve altıncı puan bölümleri A ve B noktaları olacaktır. Tüm bu noktaları düz çizgilerle birleştirerek normal altıgen D24V31'i elde ederiz.
ALTIGEN VE ÜÇGEN
88
ÜÇGEN (SEÇENEK 2)
12 3
ALTIGEN (SEÇENEK 2)
KARE YAPMAK
Daireyi dört eşit parçaya bölen noktaları bulmak için, örneğin AB ve CD gibi birbirine dik iki çap çizmek yeterlidir. A, C, B ve D noktalarını düz çizgilerle bağlayarak ACBD karesini elde ederiz.
F. FREBELS MEYDANI
91
ŞEKİLLERİN İNŞAATI
DÜZENLİ BİR PENTAGON İNŞAATI
R yarıçaplı bir daireyi beş eşit parçaya bölen noktalar oluşturmak için , AB ve CD karşılıklı olarak dik iki çap çiziyoruz. OD yarıçapını F noktasında ikiye bölün ve bir FB çizgisi çizin . F noktasından FE = FO segmentini erteliyoruz. O zaman BE doğru parçası ongenin kenarına eşittir ve KL kirişi beşgenin kenarına eşittir ( BE parçası K ve L noktalarını bulmak için bir yarıçap olarak kullanılır ). KL kirişine eşit bir yarıçapa sahip K ve L noktalarından , daire üzerinde 1 ve 2 noktalarını buluyoruz A, 2, L, K, 1 ve A noktalarını düz çizgilerle birleştirerek düzgün bir beşgen elde ediyoruz.
92
DÜZENLİ BİR PENTAGON İNŞAATI
PENTAGON. YILDIZ
93
SEMBOLLER
görünür kontur çizgisi
görünmez çizgi
bükülme çizgisi
merkez çizgisi
uzatma, ölçü çizgisi
öne katla arkaya katla
bükmek ve bükmek
dönüş
94
arkaya çevir
düzeltmek
yapıştırmak, bağlamak
yapıştırma yeri
kes, kes
çizmek, daire içine almak
içeri gir ve dışarı çık
düzeltmek, ortaya çıkmak
birleştirmek
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar