Doğanın Sırlarını Ortaya Çıkaran Yeni Kimyasal Amblemler... Atalanta'dan Kaçmak
Michael Maier
Önsöz
17. yüzyılın başında, Kont
Pfalz ve İmparator Rudolph II Michael Mayer'in danışmanının resmi olarak
kendisini sıralamadığı ve İngiliz filozof Robert Fludd'ın basın aracılığıyla
ısrarla ve başarısız bir şekilde iletişim kurmaya çalıştığı Gül Haç Düzeni
seçti. doktrinin teorik temeli olarak bu iki yazarın eserleri, yeni bir
süper-masonluğun temeli olması gereken ve tüm inançlardan insanların barış ve
huzur içinde yaşamasına izin vermesi gereken tüm dini mezhepler tarafından
kabul edilebilir bir tür panzofi. uyum, bilim, din ve evrensel kardeşliğe
dayalı geleceğin toplumunu inşa etmek.
Mayer'in hayatı çok
çeşitliydi. 1568 civarında Rensburg'da (Holstein) doğdu - tarih hala tam olarak
bilinmiyor - 1587'den 1596'ya kadar Rostock, Nürnberg, Padua, Frankfurt an der
Oder ve son olarak Basel üniversitelerinde eğitim gördü ve burada tezini
savundu. Tıp Doktoru derecesi için. 1601'de Mayer, Königsberg Üniversitesi'nde
Tıp ve Felsefe Doktoru olarak öğretim kadrosunun bir üyesiydi, ancak orada
fazla başarı elde edemedi ve özel tıp pratiği yapmak için Prag'a gitti. 1609'da
imparatorluk hizmetine girdi ve iki yıl sonra Avrupa'da uzun bir yolculuğa
çıktı - Saksonya üzerinden Amsterdam ve İngiltere'ye; İkincisi, büyük
simyacıların ve hepsinden önemlisi Bristol'den Thomas Norton'un doğum yeri
olarak onu en çok cezbeder. Tıpkı John Dee'nin bir zamanlar birçok Avrupa ülkesinde
İngiltere'nin gayri resmi elçisi olarak hareket etmesi gibi, Mayer de İngilizce
öğrenmek, Thomas Norton'u tercüme etmek, İngiliz Hermetik okulunu iyi tanımak
amacıyla yeni Alman düşüncesinin tam yetkili temsilcisi olarak İngiltere'ye
gitti. ve geri dönerek fikirlerini Almanya'da yayar. Tabii ki, I. James'in bu
girişimde desteği gerekliydi - özellikle, felsefi yanı sıra, Mayer, Pfalz
Elektörü Frederick için İngiltere ile ittifak kurmaya çalışarak siyasi hedefler
de peşinden gittiğinden. Ama burada başarısız oldu. Gül Haç evrensel kardeşlik,
ilerleme ve refah fikirleri, Kral James'in sempatisini uyandırmadı; Pfalz
hükümdarlarının radikal çiftine Bohemya tahtı iddialarında yardım etmeyi
tamamen reddetti ve aslında Pfalz Elektörünün sadık ve sevgi dolu karısı kızı
Prenses Elizabeth'i kaderin merhametine bıraktı. . 8 Kasım 1620'de, Prag'ın
eteklerindeki Beyaz Dağ'da, yeni basılmış Bohemya kralı, hayalperest ve filozof
Frederick V'in birlikleri, Habsburg ordusu tarafından tamamen yenildi.
Friedrich ve Elisabeth, iki çocuklarıyla birlikte tüm mal varlıklarını geride
bırakarak aceleyle kaçtılar ve Habsburglar, Avrupa'da hiçbir özgür düşünceye
müsamaha göstermeyeceklerini bir kez daha kanıtladılar. Pfalz'ın harika şarkı
söyleyen fıskiyeleri yok edildi; Prag'da toptan tutuklamalar ve infazlar
yaşandı. Otuz Yıl Savaşları başladı. Ancak Mayer, bu trajik olaylardan çok önce
İngiltere'den ayrıldı; 1614'ün sonunda, İngiliz sarayında pek bir başarı elde
edemeyerek Almanya'ya, Kassel'e döndü ve burada Hessen'li Landgrave Maurice'in
kişisel doktoru olarak çalışmaya başladı, Frankfurt'taki mülkünü korudu ve
önemli kitaplar yayınladı. Seçmen Friedrich, Johann Theodor de Brie ve diğer
gizli patronların yardımı - Pfalz trajedisinin kendisine kadar. 1622'de
Magdeburg'da belirsiz koşullar altında, Rosicrucian Michael Mayer hayatına son
verdi ve resmen Otuz Yıl Savaşı'nın birçok kurbanından biri oldu ...
Mayer'in biyografisinde
bolca bulunan yaşamın iniş çıkışlarından bağımsız olarak, onun bilimsel ve
edebi etkinliğinin sonucu çok önemlidir. 17. yüzyılın başında, daha sonra Simya
Rönesansı olarak adlandırılan Avrupa bilimsel düşüncesinde değişiklikler olmaya
başladı; Daha önce Paracelsus tarafından önerilen antik bilimin yorumu, şimdi
seçkin matematikçi, kabalist ve sihirbaz John Dee tarafından geliştirildi.
Araştırması, simya, Kabala, melek büyüsü ve o zaman için en gelişmiş matematik
ve astronomiden bazı evrensel hermetik bilimin sentezini amaçlıyordu. Michael
Mayer, çalışmalarının halefi ve popülerleştiricisi oldu. İncelemelerinde kendi
mistik simya-dini felsefesini geliştirerek, Avrupa'nın eğitimli insanları
arasında Hermetizm'e büyük ilgi uyandırdı ve İngiltere ve Almanya'da sonuna
kadar devam eden yeni bir simya yayınları "dalgasının" ortaya
çıkmasına katkıda bulundu. 17. yüzyıldan kalma. Doğal ve ezoterik bilimler
alanında en geniş bilgiye sahip olan Meyer, aynı zamanda hem klasik hem de
ortaçağda ya da kafiyeli üslupta Latin dizeleri yazan çok yetenekli bir şairdi.
Ayrıca, klasik uyum ilkelerinin uzmanı olan mükemmel bir müzisyen ve
besteciydi. Ve tüm bu yetenekler, mucizevi tutkusuyla birlikte, kendisi için en
önemli bilimin sunağına ve en yüksek sanat olan Simya'ya, Gül Haç
aydınlanmasının bu en ilginç filozofunun tüm düşüncelerinin etrafında döndüğü
güneşe getirdi.
Atalanta ve Hippomenes
efsanesine dayanan Atalanta Fugiens (1617) eseri, Mayer'in eserinin bir tür
zirvesi haline geldi veya her durumda, onun müzik, Simya ve şiire ayrılmış
bölümü oldu. Yazarın kendisinin kitabı tarif ettiği gibi, bunlar “Bakır üzerine
kazınmış şekillerde, ekli açıklamalar, epigramlar ve notlarla birlikte, hem
tefekkür hem de yansıma için uygun, Doğanın Sırlarını açığa çıkaran, ruhta
yeniden yaratmak için tasarlanmış yeni Kimyasal Amblemler ve elli müzik
fügünün, ikisi basit bir melodiye getirilen, beyitlerin söylendiği üç ses
halinde sesi ve tüm bunlar bir bütün olarak düşünülebilir, okunabilir,
meditasyon için kullanılabilir, anlaşılabilir, değerlendirilebilir,
söylenebilir ve dinlenilebilir. hoşluk... ”Bilgisayara aşina olan herkesin
burada 'multimedya' denilince akla kesinlikle geleceği, yani çok boyutlu bir
bilgi ortamı; bu prensibe göre modern sunum CD-ROM'ları ve elektronik öğretim
yardımcıları oluşturulur. Doğal olarak, on yedinci yüzyılda hiçbir ses veya
video kaydı yoktu, bu nedenle Mayer'in video dizisi gravürlerle çalınıyor ve
müzik, bir insan sesiyle çalınmak üzere tasarlanmış notalar şeklinde sunuluyor.
Okuyucuya sunulan eserde
Simya açısından üç ana karakter vardır: Önde koşan Atalanta, onu kovalayan
Hippomenes ve kahramanın koşusunu yavaşlatan Altın Elmalar. Mayer, arsanın
müzikal gösterimi için ideal formu seçti - üç sesli bir füg. "Füg"
kelimesinin kendisi kovalamak veya kaçmak anlamına gelir (Atalanta Fugiens'in
incelemesinin başlığına dikkat etmelisiniz). 18. yüzyıla kadar polifoninin en
önemli formu olarak kabul edilen bu müzikal form, esasen birinci sesin (Dux
denilen, yani "öncü") ikinci sesin (Comes, yani "eşlik
eden") biraz gecikmeli olarak tekrarlanmasıdır. ikincisi, sözde Cantus
Firmus'un arka planına karşı, yani, diğer iki sesin bir deseni işlediği bir
kumaş gibi, değişmeyen bir melodik temel. Mayer'in beste deneyinin sonucu,
kendi türünde oldukça benzersiz bir eserdi; o zamanın polifonik müziğinde artık
bulunmayan uyumsuzlukları bulabilirsiniz - Kanonu kesinlikle takip eden Mayer,
bu keskin köşeleri düzeltmemeyi tercih etti (prensipte, bu tür kompozisyon
problemlerini çözme yöntemleri çok daha sonra geliştirildi - özellikle, IS
Bach). Bununla birlikte, müzik profesörü Jocelyn Godwin İngilizce çevirisinin
önsözünde “bestecinin Monteverdi olmaması, yalnızca çalışmanın ana amacına
ulaşılmasını engellemekle kalmıyor, aksine ona katkıda bulunuyor” diyor.
Atalanta'nın. Mesele şu ki, Mayer'in fügleri konser dinlemeyi eğlenceli hale
getirmiyor; bu, amblemlerin ve içlerindeki fikirlerin daha dikkatli ve derin
bir şekilde düşünülmesine katkıda bulunan bir tür entelektüel yardımdır. Müzik
malzemesinin aşırı estetik çekiciliği, büyük olasılıkla böyle bir süper görevin
gerçekleştirilmesine engel olacaktır.
Çizimlere gelince, bu
şüphesiz simya oymacılığının bir başyapıtı ve gelişiminin zirvesidir. Adam
McLain döngüsünün elli gravürü, sembolik anlamları açısından yedi artı bir
olmak üzere yedi gruba ayrılmıştır. Sembollerin kodunun çözülmesinin
ayrıntılarına girmeden, tamamen tematik olarak yedi gruba ayrılabilirler: ölüm
ve sonraki yeniden doğuşla ilgili amblemler, ateş ve su işiyle ilgili
amblemler; karşıtların ilişkisinin ve mücadelesinin sembolizmi; taşın yerini ve
üç ve dört parçalı yapısını gösteren amblemler; gerçek Çalışma'nın anahtarını içeren
amblemler. Teknik ve sanatsal imgeler açısından Atalanta gravürleri çok çeşitli
ve çok yönlüdür. Bazıları, kentsel peyzaj perspektifleriyle İtalyan
Quattrocento'ya atıfta bulunur; diğerleri ise ifadesiz yüzleriyle Carpaccio'nun
sembolik eserlerini andırıyor. Atalanta bağlamı dışındaki ayrı amblemler, var
olmayan nesnelerin gerçekçi bir görüntüsünü temsil eden yirminci yüzyılın
gerçeküstü kavramına oldukça doğru bir şekilde uyar. Bu arada,
gerçeküstücülüğün “babası” Andre Breton'un 17. yüzyıl simya gravürüne ciddi bir
ilgi gösterdiğini ve eserlerinden ilham aldığını belirtmek gerekir.
Genel olarak, Fleeing
Atalanta'nın simya ve mitolojik sembolizmin benzersiz bir görsel-işitsel
birleşimi olduğu ve Büyük Çalışma sürecinin dinamiklerini, illüstrasyonlar, şiirler
ve nesir yorumlarının eşlik ettiği bir müzik kompozisyonunun gelişimi örneği
üzerinde gösteren sonucuna varabiliriz. . Kendi türünde benzersiz olan böyle
bir "bütünsel" Hermetik inceleme, aynı zamanda, belki de Gül Haç
Aydınlanması döneminin Avrupa düşüncesinin en çarpıcı örneğini temsil eder.
Gleb Butuzov
Atalanta'dan kaçmak
veya
Doğanın Sırlarını Ortaya
Çıkaran Yeni Kimyasal Amblemler,
Bakır üzerine kazınmış
figürlerde, ruhta ve seste yeniden yaratmayı amaçlayan ekli açıklamalar,
epigramlar ve notlar ile hem tefekkür hem de yansıma için uygundur, ikisi basit
bir melodiye indirgenmiş, bunların söylendiği üç ses için 50 müzikal füg
beyitler ve tüm bunlar bir bütün olarak kabul edilebilir, okunabilir,
meditasyon için kullanılabilir, anlaşılabilir, takdir edilebilir, söylenebilir
ve dinlenilebilir:
Yazılı
Michael Mayer
İmparatorluk Konsolosluğu
Kontu, Tıp Doktoru, Şövalye vb.
Yazarın Epigramı
Yakışıklı bir genç, Hesperides'in
bahçesinden
Paha biçilmez üç meyve, Kıbrıs
hediyesi.
Onları birer birer yere atıyor.
Filo ayaklı Bakire'nin önünde; sadece
onu görmek
Uzaklara talip; o takip ediyor
Yeni bir hediye için rüzgardan daha
hızlı esiyor.
Bir adım atacak, sonra tekrar koşacak,
Seven üçüncü meyveyi kaybedene kadar;
O zaman ödülü sadece Atalanta takdim
edecek.
Sülfür, Hippomenes erdemine sahiptir;
O anlaşılması zor Merkür'dür.
Peşinde, kadın adam tarafından yenilir.
Aşka susamışlar, kucaklaşmaya mahkumlar
Tanrıçayı öfkelendiren Kibele
tapınağında,
Onları aslana çevirecek olan;
Aşıkların bedenleri kırmızı, yürekleri
yanıyor.
Bu kovalamayı daha net anlatmak
gerekirse,
İlham perisinden üç sesle füg istedim:
Biri çok basit: aranan meyve budur;
Bir diğeri uçar ve üçüncüsü onu takip
eder.
Bu amblemler, bakışların yanı sıra
işitme için de erişilebilirdir,
Ve akılları gizli anlamı çözecek.
senin duygularına bıraktım yani
Böylece zihin, içlerinde saklı olan her
şeye hakim olabilsin;
O zaman anlatılmamış zenginlik ve
sağlık kazanacaksınız:
İki yüzlü aslan sana ne istersen verir.
Adanmışlık
Thüringen İmparatorluk
Cumhuriyeti'ndeki en seçkin, şanlı ve dikkate değer Mühlhausen Senatör
Düzeni'ne, erdemleri, bilgileri ve gerçek ruh asaleti ile tanınan adamlar; ve
aynı zamanda en ihtiyatlı Yargıç Üyesi Christopher Reinart'a, tüm Kanunların en
bilgili Doktoru, Kont Pfalz, vb.'ye , içten şükranlarını ifade eden Michael
Mayer, MD, Imperial Consistory Kontu, Şövalye ve Kont Pfalz, bu çalışmayı
(değeri ne olursa olsun) minnet ve iyi dileklerle önerir ve derin bir saygıyla
ithaf eder.
Seçkin ve aydın lordlar,
Vulcan'ın Pelops'a sunduğu ünlü TRİPOD hakkında, Kral Elis Oenomaus'un kızı
Hippodameia ile evlendiğinde Pelops'un Tripod'u inanılmaz özelliklerinden
dolayı Delphi'deki Apollon'un Pythia'sına verdiğini söylüyorlar. ve bakirenin
Tanrı'nın ilhamıyla peygamberlik etmesini sağlamaya yardım etti. Böylece,
Vulcan tarafından yapılan bu Tripod Pelops örneğini izleyerek elime geçtiğinde,
onu feda etmeye ve en layık düzene ve elbette her şeyden önce, Ekselanslarına ve
Ekselanslarına teslim etmeye karar verdim. Tabii ki, Peygamber rolünde konuşmak
amacıyla değil (kehanetlerde, en azından kimyasal kehanetlerde bir eksiklik
olmamasına rağmen), ancak birkaç yıl boyunca ruhumun özlemlerini ve iyi
niyetlerini alenen tanıklık etmek amacıyla değil. Daha önce gezilerim
sırasında, İmparator Majesteleri II. Rudolf'un kutsanmış hatırasının tıp
danışmanlarından biri olarak, bakanlarına bu asilzade ile ilgili derin
duygularını dile getirdi. O zamandan beri, sadece kelimelerle değil, aynı
zamanda bilgimi pratikte nasıl daha tam olarak kullanacağıma ve en iyi sonucu
nasıl alacağıma çok dikkat ederek, erdemlerinizi mümkün olduğunca övdüm. Sadece
sınırlı edebi yeteneğim olduğunu fark ederek, Atalanta Fugiens'i yazmak için
büyük çaba sarf ettim ve bu yazıda hem modern hem de eski yazarları
olmayanlardan taklit ederek, olduğu gibi, Ekselansları ve Ekselansları'na ithaf
etmek istiyorum. bir eskort veya refakatçi olmadan tek başına halka görünmeyi
severdi. Çünkü düşerlerse, yükselmelerine kim yardım edecek? Size bu küçük işin
Kartuşları demenize izin verilmesini rica ediyorum; Elinizi bu çalışmaya
koymanızı istediğim için değil (en ciddi çalışmalarınız size yeterli zaman
bırakmıyor), ama bana öyle geliyor ki bu doktrini tam olarak savunmaya hazırsınız
ve bu benim için en önemli şey. ve şu anda değerli. Her ne olursa olsun, bu
kitabın kıtlığını değil, kalbimin samimiyetini artık göz önünde bulundurarak,
çabalarımı takdir edeceğinize ve beni, Hazretlerinin en sadık kulları arasına
katacağınıza eminim. Bu konuda sana veda ediyorum.
Frankfurt am Main'de
yazıldı,
Ağustos 1617'de
OKUYUCU İÇİN ÖNSÖZ
Hayırsever okuyucum insan,
bu bağlamda, kaderin kendisine üç yaşam sürmeye mahkum ettiği evrenin özeti
olarak adlandırılabilir: annenin rahminde bitkisel, hemen hemen her şeyde bir
bitki gibi gelişir; şehvetli yaşam, yani, diğer tüm hayvanlar gibi çoğunlukla
duyularını takip ettiği bu dünyadaki yaşam, kusurlu bir şekilde kullanmasına
rağmen, yalnızca zekası nedeniyle farklıdır; ve nihayet, başka bir dünyada, iyi
Meleklerin dehaları eşliğinde Tanrı'ya ait rasyonel yaşam. Mevcut yaşamda,
ilahi doğaya ne kadar yakınlaşırsa, şeyleri zihinle keşfetmenin sevincini ve
hazzını o kadar çok deneyimler - ince, harika ve nadir şeyleri. Öte yandan,
hayvan doğasına meyledenler, bu tür şeyleri çok daha az anlarlar ve duyusal
algı ile sınırlıdırlar. Her ikisinin de örneklerini görebiliriz: İlki kendini
güzel sanatlara ve bilime adamış daha eğitimli insanları; ikincisi bedensel
zevklere, şehvete, oburluğa, gösterişli lükse ve benzerlerine düşkün insanların
büyük çoğunluğunu içerir.
Aklın gelişimine gelince,
Tanrı, silikon bir kıvılcımdan elde edilen ateş gibi, çok çeşitli bilim ve
sanatlarda izole edilebilen ve uygulanabilen sayısız gizemi doğaya gizlemiştir.
Kimyanın Sırları aralarında sonuncusu değil, ilahi tabiatın incelenmesinden
sonra ilk ve en değerli olanıdır; ama sadece gezgin dolandırıcıların ve sözde
kimyasal şarlatanların (bu konuda lir çalmaya çalışan bir eşeğe benzeyen,
gerçek doktrin ve amaçtan uzak olan) ellerinde değil, gerçek ustalar tarafından
ele geçirildiklerinde, aydınlanmış ve çeşitli yazarların kitaplarını okuduktan
sonra derin derin düşünmekten ziyade, duyulardan ziyade zihin tarafından
bilinebilen en ince ve aynı zamanda görkemli, kutsal, nadir ve gizli olan
şeyleri incelemek için doğmuş, Onları, Teori bilgisi olmadan hiçbir yere
götürmeyen duyusal eylemler veya pratik deneyler yerine birbirleriyle ve
doğanın eserleriyle karşılaştırmak.
Bu türden entelektüel
uğraşlar arasında, bir sonraki dikkat edilmesi gereken, görünür ve işitilebilir
nesnelerle, yani Optik veya perspektifle ve tıpkı mektuba konuşan bir resim
olarak adlandırılması gibi, sessiz Şiir olarak adlandırılan çizimle
ilgilenenlerdir; ayrıca, Themistokles'in bize tanıklık ettiği gibi, eski
Filozofların tatil sırasında lir üzerinde hiçbir şey çalamayan veya elinde bir
mersin dalı tutarak şarkı söyleyemeyenleri cahil saydıkları, hem vokal hem de
enstrümantal müzik. Sokrates müzik konusunda eğitimliydi ve Platon da Müziğin
armonisinden hoşlanmadıkça hiç kimsenin armoniye ulaşamayacağını ileri
sürüyordu . Bu açıdan en ünlüsü, öğrencilerinin ruhunu güçlendirmek için
sabahları ve akşamları müzikli senfoniler kullandığı söylenen Pisagor'dur.
Evet, Müziğin farklı müzik modlarına göre tutkuları heyecanlandıran ve
sakinleştiren özel bir gücü var; bu nedenle, Frig tarzı Yunanlılar tarafından
savaşçı olarak ilan edildi, çünkü savaş ve savaş çağrısında bulundu ve
askerlerin ruhunu yükseltmek için belirli bir yeteneğe sahip: bunun yerine,
daha önce lirik olarak kabul edilen (ki bu) İyon modu şimdi kullanılıyor.
Perdelerin birbirinin yerini aldığını varsayabileceğimiz şimdi Frig diyoruz).
Cicero'nun De Legibus 2'de belirttiği gibi, Frig modunu kullanan Miletoslu
Timothy'nin Büyük İskender'in askeri işlerde daha fazla beceri ve metanet
kazanmasına yardımcı olduğu iddia ediliyor. Midilli adasından Terpander daha
önce ortaya çıktığında İyon modunu kullandı. Spartalıların mahkemesi, öfke
çığlıklarıyla sağır oldu ve böylece şarkıyla ruhlarını sakinleştirebildi,
böylece dostça ve sakin oldular. O zamandan beri, Midilli şarkıcıları her zaman
Spartan mahkemesinin başlangıcından önce ortaya çıktı.
Fabius müzik hakkında
şunları söyledi: "Müzik, öğrenme ve özgür düşünme yeteneğine sahip
insanlara en çok yakışan, değerli ve övgüye değer bir meslektir." Böylece,
bütün bunları tek bir bütün halinde sunmak ve en manevî duyular, yani görme,
işitme ve aklın kendisi için üç nesneyi birleştirmek ve ruhun bütün bunları
aynı anda kucaklamasını sağlamak için, Bu bilime tekabül eden işitme ve gözlem
için seçilmiş kimyasal amblemler biçiminde Optik ile Müzik ve entelektüel duyu
arasında bağlantı kurduk. Bununla birlikte, amblemler veya öğretiler yaratmak
veya doğanın sırları gibi şeyleri tasvir etmek için başka sanatlar kullanılmış
olsaydı, olması gerektiği gibi herkes tarafından anlaşılabilir olma eğiliminde
olduklarından, bu onların yeteneklerine ve hedeflerine karşılık gelmezdi. Kimya
böyle değildir, çok açık bir nedenden dolayı çok renkli bir örtünün altında
gizlenmiş olarak başka türlü görülemeyen Diana gibi ızgaraların arkasındaki
iffetli bir kız gibidir. Bu kitapta dört şey birbirine kilitlenmiş ve sonsuza
kadar bağlı, yalnızca sizin yararınıza: şiirsel alegori; "Venüs" veya
bakır üzerine zarafetle işlenmiş sanatsal ve sembolik bir kurgu; Entelektüel
araştırmalara yönelik Kimyanın en derin sırları; ve son olarak, müzikal
minyatürler. Bu araçlar duyular üzerinde değil de zihin üzerinde ne kadar
etkili olursa, o kadar faydalı olurlar ve sonuç o kadar dolgun olur: elbette,
önce duyular onları doğrulasalar da, sonra şüphesiz, onları zihne yönlendirmeleri
gerekir. bir kapı. Yeni doğmuş bir bebeğin zihni, üzerine henüz hiçbir şey
yazılmamış boş bir sayfa gibi olduğu için, duyulardan biriyle bize girmeyecek
kadar entelektüel bir şey olmadığı söylenir, ancak duyu yardımıyla her şey
yazılabilir. , bir kalem yardımıyla olduğu gibi. Ayrıca bir deyiş vardır:
"Kimse bilmediğini istemez", çünkü her şeyin akıl tarafından
bilinmesi, bir yargıç ve efendi olarak, duyular onu kâşifler ve haberciler gibi
algıladıktan sonra, onu koruyan muhafızlar gibi akıl tarafından bilinmesi
gerekir. kapılar. şehirler.
Size garip ve tatsız
gelebilecek amblemlerin isimleri hakkında birkaç kelime daha ekleyeceğim.
Şairler Atalanta'yı, peşinden koşanları, ödül olarak vaat edilen bakire yerine
ölümü bulan kaybedenleri yenmesine izin veren hızı için övüyor; ta ki en
cüretkar ve ileri görüşlü genç Hippomenes, koşarken üç altın elmayı tek tek
fırlatarak onu yendi ve fethetti, böylece onların arkasına yaslanmışken
yaklaşmak için zamanı oldu ve bitişe kadar onu yakaladı. astar. Tıpkı Atalanta
gibi, bir müzikal ses her zaman diğerinden önce gelir ve biri Hippomenes gibi
peşinden koşar, ta ki altın bir elma gibi basit ve sabit bir ritmi temsil eden
üçüncü bir ses temelinde birleşene kadar.
Bu bakire tamamen
kimyasaldır, yani altın kükürt tarafından sabitlenmiş ve uçuşta tutulan Felsefi
Merkür; Onu nasıl elde edeceğini bilen, aradığı eşi bulacaktır, ancak bu bilgi
olmadan her şeyini kaybedecek ve yok olacaktır. Hippomenes ve Atalanta,
Tanrıların Anası'nın tapınağında, yani vazoda birleştikten sonra aslanlar
ortaya çıkar, yani kırmızı olurlar. Bu kız, Meleager'dan ödül aldığı dev bir
domuzu öldürdüğünde de erkeklere karşı zafer kazandı. Steteia'daki Aesculapius
tapınağında, susadığını hissederek eliyle bir kayaya vurdu ve kayadan su aktı.
Tüm bu bölümler, kesinlikle tarihsel olmasa da, alegoriler ve amblemler
olduğundan, özellikle önüne atılan elmaların Hesperides Bahçesi'nde
toplandığını ve ihsan edildiğini göz önünde bulundurarak, bu sembolik
incelemeyi bu Kahramana entelektüel bir ithaf olarak yazmaya karar verdim.
Güzellik tanrıçası Venüs tarafından Hippomenes üzerine.
Müzik parçalarında veya
füglerde, üç sesle düzgün bir şekilde icra edilen her beyitin, füg
çeşitliliğinin tek bir melodiye indirgendiği bir şarkı oluşturduğunu
göreceksiniz, böylece makul ve akıllı herhangi bir kişi böyle bir şeyi tamamen
onaylayacaktır. beyitlerin sembolik sunumu ve bireysel oylara ayrıştırılması ve
onu adil bir şekilde yargılaması. Bazı sanatçıların eserlerini değerlendiren ve
çok paraya satın alan tüccarlar varsa, bu eserler sadece göze aldansa da, çünkü
üzerlerindeki görüntü doğaya çok yakın görünüyorsa, okuryazar bir insan
bunlardan ne kadar değerli olabilir? akla ve bazı duyu organlarına hitap eden
ve hem yararlı hem de eğlenceli çok büyük şeyler keşfetmesi beklenebilecek
figürler? İyi şanslar okuyucu!
EPİGRAMLAR
Amblem 1. Rüzgar onu kendi
içinde taşıdı
özdeyiş 1
Boreas'ın rahminde saklı meyve,
Canlı ve güçlü kendini gösterecek.
Tüm başarılar ona başarması için
verilir.
Düşünce ve beden güçleri ile ustaca,
ustaca.
Allah korusun Kezo gibi ucube olmasın,
Veya Agrippa, ama şanslı bir yıldızın
altında doğdu.
Amblem 2. Arazisini koru
özdeyiş 2
Dişi kurdun meme uçları bebek Romulus'u
besledi;
Jüpiter, efsaneye göre bir keçi
tarafından emzirildi.
Tüm filozofların ÇOCUĞU'nun neden garip
Hemşire - TOPRAK? Ve eğer basit
Hayvanlar böyle Kahramanlar yetiştirdi,
TOPRAK KÜRESELİNDEN beslenen kişi ne
kadar BÜYÜK olmalıdır?
Amblem 3. Çamaşır yıkayan
bir kadın örneğini izleyin
özdeyiş 3
Gizli doktrinleri seven,
Tek bir ipucu kaçırılmayacak;
çamaşır yıkayan bir kadın görüyorsun
Ve kazana sıcak su ekliyor mu?
Onun örneğini takip et, yoksa yenilgiyi
bileceksin,
Ve siyah bir vücuttaki kiri
yıkayamazsınız.
Amblem 4. Erkek ve kız
kardeşleri birbirine bağlayın ve onlara aşk kupasını verin
özdeyiş 4
İnsan ırkı sayısız olmazdı,
Bir zamanlar bir erkek kardeş, kız
kardeşini karısı olarak almamış olsaydı.
Bu iki akrabayı bir araya getirin,
Eşlerin yapması gerektiği gibi
sevişmek.
Philotesia bardağından onlara bir içki
daha ver.
Aşkın meyve verdiği nektar.
Amblem 5. Kurbağayı
emzirmesi için kadının göğsüne koyun; kadın ölebilir ama kurbağa güçlenecek
özdeyiş 5
Bir kadının göğsü buzlu kurbağayı
besleyecek,
Küçük bir çocuk gibi süt emeceğini;
Sürüngenlerin büyümesine izin verin;
Kadının kurumasına ve ölmesine izin
verin.
Böylece harika bir ilaç yapacaksın,
Bununla kalpten zehiri atabilirsin.
Amblem 6. Altınınızı beyaz
sürülmüş araziye ekin
özdeyiş 6
Köylü tahılı yağlı toprağa atar
Pullukla sürdükten sonra.
Bilge dedi ki, karla kaplı yerdeki bu
altın,
Öyle ki kurumuş bir yaprak gibi
inceydi;
Bunu yaparken dikkatli olun; altın
olgunlaşıyor
Buğday başaklarının büyümesini ayna
gibi tekrarlamak.
Amblem 7. İşte yuvadan
uçmaya çalışan bir civciv, tekrar yuvaya düşüyor
özdeyiş 7
Jüpiter'in uçurumunun tepesinde bir kuş
Civciv yetiştirdiği bir yuva yaptı.
İçlerinden biri uçmaya karar verdi.
Ama kanatsız arkadaşı onu geri tuttu,
Ve tekrar beşiğe düştü.
Onları bir araya getirin, baş ve kuyruk
ve yanlış gidemezsiniz.
Amblem 8. Yumurtayı alın ve
ateşli bir kılıçla delin
özdeyiş 8
Bir kuş var, en büyüğü.
Tek endişen onun yumurtasını bulmak.
Protein kabuğundaki narin sarısı
Ateş kılıcıyla delin, ama dikkatli bir
şekilde.
Vulcan'ın Mars'a yardım etmesine izin
verin
Ve kuluçka demir ve ateşe hakim olacak.
Amblem 9. Yaşlı bir adamı ve
bir ağacı çiy ile kaplı bir kubbenin altına yerleştirin; sonra, meyveyi
tattıktan sonra, yaşlı adam tekrar genç olacak
özdeyiş 9
Altın meyveleri olan bir elma ağacı
var.
Hikmet bahçelerinde ne yetişir.
Onu ve yaşlı adamı camdan bir eve
kapat,
Çiy ile kaplayın ve uzun süre orada
bırakın.
Yaşlı adam meyvelerini yediğinde, -
Göreceksin, yeniden gençleşecek.
Amblem 10. Ateşe ateşi,
Merkür'ü Merkür'e ekleyin, bu kadarı yeter
özdeyiş 10
Dünya basit bir prensibe dayanmaktadır:
STRIVES GİBİ GİBİ:
Merkür'e Merkür ekleyin, ateşe ateş,
Ve bu senin tüm sanatın olacak;
Hermes Vulcan tarafından yenilecek;
kanatlı tanrı
Ay eriyecek, o kardeştir, Güneş.
Amblem 11. Latona'yı beyaz
yapın ve kitapları yırtın
özdeyiş 11
Latona'nın ikizlerinin olduğu
bilinmektedir.
Efsaneye göre Jüpiter doğum yaptı.
Ama diğerleri, ışığın
Yüzü aşınmış olan ay, güneşe karıştı.
Öyleyse Latona'yı ağartmaya hazırlanın
Ve anlamı belirsiz olan kitaplar, yok
etmek.
Amblem 12. Satürn'ün oğlu
Jüpiter'in evinde yuttuğu ve ardından kustuğunu taş, ölümlüler için bir anıt
olarak Helicon'a dikildi.
özdeyiş 12
Helikon'un eğimine şaşırdınız mı?
Havalı şairler, çoğu şarkı söyledi mi?
En üstte bir TAŞ, bir ANIT var;
Satürn tarafından Jüpiter için dışarı
atıldı.
Sadece kelimelere inanıyorsan, zihnin
zayıf,
Satürn'ün TAŞI için gerçekten KİMYASALDIR.
Amblem 13. Filozofların
altını sulu, Ürdün'deki cüzzamlı Naaman gibi nehirde yedi kez yıkanmalı
özdeyiş 13
Bilgenin hasta altını şişmiş
Damlalardan, şifalı sular için dua
eder.
Böylece Naaman Ürdün'deki cüzamı
yıkadı,
Yıkama üç ve dört kez akan suda
olmalıdır.
Öyleyse cesurca cesetleri suya atın,
Ve yakında onları iyileştirecek.
Amblem 14. Kendi kuyruğunu
yiyen ejderha
özdeyiş 14
Aç polipler kendilerini kemirir,
Ve ayrıca açlık, bir insanın insanları
yemesine neden olabilir.
Ejderha kuyruğunu ısırıp yutar,
Kendini yemek gibi.
Onu demirle, açlıkla, zindan
zincirleriyle köle edin,
Böylece kendini yedi, kustu, öldü ve
doğdu.
Amblem 15. Çömlekçinin
çalışmasının size nem ve kuruluk hakkında bilgi vermesine izin verin
özdeyiş 15
Çömlekçinin nasıl tencere yaptığını
görün:
Çarkı çevirir ve su ekler -
Ve sadece iki şeye güvenir;
Onun sanatı ıslak ve kuru karışımıdır.
Sen de su dökmemeyi öğren,
Böylece dünyayı fethetmez ve bunun
tersi de geçerlidir.
Amblem 16. Bir aslanın
kanadı yok, diğerinin
epigram 16
Aslan, hayvanların kralı, kalbi ve
pençeleri güçlüdür,
Savaşta korkusuz, uçuş hakkında ve
düşünmez;
Kanatlı dişi aslan ile onu bağlarsınız:
Erkeği çıkarıp taşımaya çalışacak,
Ama o yeryüzünde sabittir ve onu boyun
eğdirecektir;
Bu doğal görüntünün size yolu
göstermesine izin verin.
Amblem 17. Dört yüzlü
tekerlek ateşli işi yönetir
özdeyiş 17
Doğanın işini taklit ederseniz,
Canlı ateşle dolu dört küre bulun;
Aşağıda ne var - bu Vulcan'a ait,
Merkür - ikincisi,
Ve üçüncüsü, Ay Ateşi küresi.
Dördüncüsü senin, Doğanın ateşi
Apollon.
Sanat yaparken elinizden bu zinciri
kaybetmeyin.
Amblem 18. Ateş, altın
değil, ateş yaratmayı sever, bu da sadece altın yaratır
özdeyiş 18
Doğada hareket eden ve dünyaya ne
verir?
Tüm güçler, çoğalmalarını izlemeyi
sever.
Böylece alev tutuşmaya neden olur ve
aynı şekilde
Hiçbir iş bundan kaçamaz.
Ateş Altın üretmez veya tam tersi:
Herhangi bir şey yalnızca tahılını
içerir.
Amblem 19. Dördünden birini
öldürürseniz, geri kalanlar hemen ölecektir.
özdeyiş 19
İki kardeş bir sırada durur;
Sağ elinde bir toprak parçası var;
Diğerleri su, hava ve ateş tutar.
Hepsini öldürmek için sadece birini
öldürün;
Yani onun ölümü diğerlerinin de ölümünü
gerektiriyor, -
Doğa onları birbirine bağladı.
Amblem 20. Doğa, doğaya
ateşin nasıl üstesinden gelineceğini öğretir
özdeyiş 20
Ejderha benzeri, her şeyi yiyip bitiren
ateş
Bakire'nin güzelliğini yok etmeye
çalışır.
Onu gözyaşları içinde görenlere,
Ona yardım etme yeteneği verildi.
Bakire'yi koruyacak ve ateşi yenecek,
Ve zihni ona korkmamayı öğretecek.
Amblem 21. Bir erkeği ve bir
kadını bir daire içine alın, sonra bir kare içine, sonra bir üçgen içine alın,
daireyi tekrar tanımlayın ve Felsefe Taşı'nı alacaksınız.
özdeyiş 21
Yüzüklü bir kadınla bir adam alın;
Eşkenar bir kare içine alın.
Sonra tüm bunlar - bir üçgende,
Böylece her köşe ile küreye dokunur;
Taş böyle doğar; net değilse,
Geometri yasalarını bilin ve her şeyi
anlayacaksınız.
Amblem 22. Beyaz kurşun
aldığınızda, kadın işi yapın, yani BOW
özdeyiş 22
Çok ve kolayca elde etmek istiyorsanız,
Siyah Satürn yüzüne kar dağıtın:
O zaman en iyi ipucunu alacaksın,
Ve geri kalan her şey kadın işi.
Şimdi bir kazandaki yemek gibi
kaynatın,
Ama bu sularda alabalık kaynatalım.
Amblem 23. Pallas Rodos'ta
doğduğunda ve Güneş Venüs'le birlikte yattığında altın yağmur gibi yağacak
özdeyiş 23
Yunanlılara göre harika bir hikaye,
Rodos adasında bulunur.
Rodoslular altın yağmurunun yağdığını
söylüyor
Güneş, Kıbrıs Venüsü ile birleştiğinde:
Athena Jüpiter'in alnından ne zaman
yeniden doğacak,
Altın, bir kovadan sanki gemiye
dökülecek.
Amblem 24. Kurt kralı yuttu,
ancak yandığında kral tekrar hayata dönecek
özdeyiş 24
Kara kurt için bir tuzak kur
Ona kralın cesedini atmak.
Sonra yanardağın yandığı yere yakın -
Canavarın sadece külleri kalsın.
Bu yüzden defalarca yapın ve bir gün
Kral bir aslanın gururlu yüreğiyle
yükselecek.
Amblem 25. Bir EJDERHA ancak
erkek ve kız kardeşi, yani Güneş ve Ay tarafından yok edilebilir.
özdeyiş 25
Görev Ejderhayı öldürmek zordur,
Böylece canlanıp tekrar sürünmesin.
Kardeşi ve kız kardeşi onu ölümüne
dövecek
Birlikte ve başka hiçbir şey yardımcı
olmaz.
Phoebus onun erkek kardeşi ve Kynthia
onun kız kardeşidir;
Python Phoebus'tan önce, Orion ondan
önce düşecek.
Amblem 26. İnsan
bilgeliğinin meyvesi Hayat Ağacıdır
özdeyiş 26
İnsan uğraşları arasında en yüksek
bilgelik vardır,
Hangi zenginlik ve sağlık yol açar.
Sağ elinde uzun ömürlü bir kurdele
gizlidir,
Ve sol sayısız hazinelerle dolu;
Ve eğer ona bir kafa ve ellerle
yaklaşırsanız, -
Hayat Ağacından bir meyve gibi olacak.
Amblem 27. Felsefi Gül
Bahçesi'ne anahtarı olmadan girmek isteyen, ayakları olmadan yürümeye çalışan
gibidir.
özdeyiş 27
Bilgelerin Bahçesi açmış güllerle dolu
Ancak kapılar her zaman sıkıca
kilitlenir:
Ve isimsiz şey tek anahtar,
Ve onsuz, bacaklarınız olmadığı gibi
tek bir adım atamazsınız.
Parnassus'un zirvelerine ulaşmak
mantıksız
Yerde zar zor ayakta durabilenler için.
amblem 28
özdeyiş 28
Yeşil Aslan'ın elleriyle Kral Duenech,
Safra doluydu, korkutucu ve zalimdi.
Sonra onu ikna eden Dr. Farut çağrıldı.
Banyoda yıkayın ve ısıtın:
İçinde bir cam kemerin altına daldı,
Tüm safra çiyi ondan çıkana kadar.
Amblem 29. Semender gibi taş
da ateşte yaşar
özdeyiş 29
Semender sıcak bir alev içinde
büyürken,
Volkan'ın tehditlerine kulak asmamak,
Aynı şekilde, Taş ateşin dillerinden
korkmaz,
Çünkü sürekli yanma içinde doğdu.
Ama Semender alevi söndürür ve gider,
Ve Taş ısıyla dolu, en azından biraz
farklı.
Amblem 30. Horozun tavuğa
ihtiyacı olduğu gibi, güneşin de aya ihtiyacı vardır.
özdeyiş 30
Ey Güneş, yalnız değilsin; yardımsız
Tavuksuz horoz gibisin benim için.
Ve ben, ay, sana da ihtiyacım var
Horoz isteyen tavuk gibi.
Ayrılmak isteyen aptaldır
Sonsuza dek doğaya bağlı olan şeyler.
Amblem 31. Kral denizde
yüzer ve yüksek sesle bağırır: “Beni kurtarana büyük bir ödül verilecek!”
özdeyiş 31
Tacı ağır olan kral
Geniş denizde yüzer ve bağırır:
“ Ne bekliyorsun? Kaydet, her şeyi
acele et -
Karaya çıkarsam seni mutlu edeceğim!
Akıllıysan krallığa dön
Ben ve sen sonra yoksulluk ve hastalık
bırakacaksınız. »
Amblem 32. Taş, su altında
büyüyen ve havada sertleşen bir mercan gibidir.
özdeyiş 32
Sicilya dalgaları altında su bitkisi
Sıcaklıkta her şey dallarını çoğaltır;
Adı Coral; sertleşir
Soğuk kuzey Boreas getirdiğinde,
Katmanlı kırmızı bir taşa dönüşerek,
Şifa taşına bu kadar benzeyen şey.
amblem 33
özdeyiş 33
Biseksüel ve iki başlı, benziyor
Bir ceset üzerinde, nem alındıktan
sonra.
En karanlık gecede saklı; ateşe
ihtiyacı var:
İhtiyacın olanı ver ve o hayata geri
dönecek.
Ateş taşın gücünü gizler, altın
Kükürt'ü gizler,
Ve gümüş - Merkür'ün gücü gizlidir.
Amblem 34. Bir havuzda gebe
kalır ve havada doğar, ancak kırmızıya döndüğünde sudan çıkar.
özdeyiş 34
Muhteşem, gebe kaldığı andaki
rezervuardır,
Doğum anında - gökyüzü; suları geçmek
Kızarır, dağa tırmanır - beyaza döner;
Bilen biri için, o tek bir endişedir.
Ve bu bir taş, taş değil; cennet
hediyesi,
Mutluluk veren Allah'ın lütfu.
Amblem 35
özdeyiş 35
Güçlü Triptolemus'un annelerinin nasıl
olduğunu görün
Ve Aşil onlara en güçlü ısıya dayanmayı
öğretti.
Biri kıyaslanamaz Ceres, diğeri Thetis,
Geceleri ateşle, gündüzleri sütle
beslediler.
Öyleyse tam olarak Bilge'nin ilacını
öğretin
Bir annenin göğsü gibi ateşte beslemek
için.
Amblem 36
özdeyiş 36
Taş pis atık gibidir,
Yolda yatıyor - herkes tarafından
erişilebilir.
Ama aynı zamanda dağlarda yüksek
olduğunu da söylüyorlar.
Aranmalıdır; veya temiz havada,
Ile nehirde derin. Bütün bunlar
doğrudur. Ama burada
Tavsiyem: Bu harika hediyeyi dağlarda
arıyorsunuz.
Amblem 37. Yapmak için üç
şeye sahip olmak yeterlidir: beyaz duman, yani su; Hermes cevheri olan yeşil
aslan; ve kokuşmuş nem
özdeyiş 37
Ustanın üç tohuma ihtiyacı vardır:
çürümüş nem,
Kar beyazı buhar ve yeşil tenli bir
ASLAN:
Su diğer tüm elementleri besler,
O, taş yapmanın başlangıcı ve sonudur.
Yeşil aslan - Hermes cevheri, taş,
Kitapların beyaz duman ve su dediği
şey.
Amblem 38. Rebis,
Hermafrodit gibi iki dağdan doğdu - Merkür ve Venüs
özdeyiş 38
Eskiler bu iki yüzlü yaratığı çağırdı
REBİS, hem dişi hem de erkek bir vücuda
sahip.
Bu androjen iki zirve arasında doğdu,
Venüs'ün Hermes'i doğurduğu
Hermafrodit.
Biseksüelliği küçümsemeyin; erkek ile
kadın
Birde bir, sana bir kral verecek.
Amblem 39. Sfenks'i yenen ve
babası Laiya'yı öldüren Oidipus, annesini karısı olarak aldı
özdeyiş 39
Thebes'in gizemi karşısında şok olan
Sfenks,
Oidipus intihara yol açtı;
Sabahları iki ayak üzerinde yürümesini
istedi,
Öğlen iki kişilik, akşam olduğunda üç
kişilik mi?
Laiya, galip gelenler tarafından
acımasızca yok edilir,
Kim kendi annesini karısına aldı.
amblem 40
epigram 40
Güçlü ırmaklar akan iki çeşme vardır;
Biri, erkek figürlü, sıcak suyla dolu,
Diğeri ise her zaman soğuk olan
Bakire'nin Kaynağıdır.
İkisini de bağlayın, ikiden birini
yapın,
Ve güçleri birleşecek; tam olarak
Jüpiter Ammon'un anahtarı soğuk ve
sıcaktır.
Amblem 41. Boğa Adonis'i
öldürdü ve koşan Venüs kanıyla gülleri renklendirdi
özdeyiş 41
Babası Myrrha'yı değerli Adonis'e
verdi,
Fireweed, boğa tarafından öldürülen
favoriye.
Venüs koşar ve bacaklarını yaraladıktan
sonra,
Beyaz güller kırmızıya boyanmıştır.
Venüs ağlıyor (Suriyeliler yas tutuyor,
dünya inliyor),
İhale bırakır aşkını yalanlar.
Amblem 42. Kimya
bilginlerine Doğa, Akıl, Tecrübe ve Okuma Rehber, asa, gözlük ve lamba olsun.
epigram 42
Doğayı rehberiniz yapın,
Sanatta onu takip et, yoksa yanılırsın.
Zihniniz bir asa olsun; ama gözlere
Tecrübe güç verecek ve uzağı
göreceksin.
Okuyun: Sonuçta, ışık okumak karanlığı
dağıtır,
Ve birçok şey ve düşünce üstesinden
gelmeye yardımcı olacaktır.
Amblem 43. Sizi asla
aldatmayacak konuşan kuşu duyun
özdeyiş 43
Dağın zirvesine tünemiş kuş
Acımasızca bağırarak: “ Ben siyah
beyazım;
Ben sarı ve kırmızıyım ve burada
aldatma yok. »
Onun gibi uçan kanatsız bir kuzgun
Gecenin karanlığında da, gündüzün
aydınlığında da;
Sanatta en önemli şey ikisidir.
Amblem 44. Typhon, Osiris'i
hile ile öldürdü ve uzuvlarını dağıttı, ancak yenilenen İsis onları toplayacak
özdeyiş 44
Suriyeli Adonis, Yunan Dionysius,
Mısırlı Osiris; Hepsi
Bilgelik Güneşi var; Osiris'in kız
kardeşi İsis,
Eşi ve annesi Typhon tarafından ayrıldı
Bağlanacak, ancak erkek üye denizde
kayboldu;
KÜKÜRT burada eksiktir, bu da KÜKÜRT
yapar.
Amblem 45. Güneş ve gölgesi
işi tamamlıyor
özdeyiş 45
Güneş, lamba parlak, yapamıyor
Yoğun cisimlerden nüfuz eder, bu
nedenle
Dünyanın yarısı her zaman gölgededir.
Gölge aşağılık bir şey ama Astronom
için değil.
Bilge için, Güneş, gölge ile birlikte
Altın oluşturma sürecini tamamlamak
için gerekli.
Amblem 46. Biri Doğu'dan,
diğeri Batı'dan iki kartal buluşuyor
epigram 46
Jüpiter, DELPHI'den iki kartal gönderdi
Batıya - biri, diğeri Doğu'ya,
Dünyanın içini keşfetmeye karar
verdiğinde.
Kartallar aynı anda geri döndü.
Birkaç taş onlar tarafından temsil
edilir: bir
Doğu'dan, Batı'dan - başka; bu toplantı
harika.
Amblem 47. Doğudan gelen
kurt ve batıdan gelen Köpek birbirini ısırır
özdeyiş 47
Güneşin doğuşundan gelir Kurt,
Köpek oturduğu yerden.
Bir kavgaya tutuşup, öfkeyle hırlıyor,
Ve ağzı yırtmak, birbirini parçalamak.
İçlerinde iki taş size sunuluyor,
Her şeyde, her zaman - sadece yakala.
amblem 48
özdeyiş 48
Erdemleri sayısız olan Fontana Kralı,
Suyla dolu bir kadehi sevdim
Yaklaştırılır; içti ve içti
Ama damarlar kanla doldu ve şişti;
Banyo yapan ve yıkanan doktorları
aradılar
Tedavi edilen hastalık; ve şimdi,
kralın yanakları yeniden pembeye dönüyor.
Amblem 49. Felsefi Çocuk,
Orion gibi üç babayı tanır
özdeyiş 49
Efsane diyor ki: Phoebus, Vulcan ve
Hermes
Bir tohum bir öküzün derisine
batırıldığında;
Büyük ORION, üç babanın oğlu oldu.
Bilgelik Varisi bu konuda ona çok
benzer:
GÜNEŞ onun için bir baba, ikincisi
Vulkan,
Üçüncüsü ise sanatta üstün olandır.
Amblem 50
özdeyiş 50
Kötü ejderha derin bir mezara
mahkumdur.
Sıkı halkalarla bir kadını sardı,
Ve bu evlilik yatağından hoşlanır,
Ejderha toprağa gömülüyken ölüyor.
Onun bedeni de kan içinde yok olacak;
İşinizin gerçek yolu bunun içindedir.
BİTİŞ
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar