İkonografide Şeytanlar ve Günahkarlar...
Giriş.
Görünmezi görün
Bölüm I.
Kutsal Sanat 17'de "Düşmanın İmgesi"
1. Bir ortaçağ görüntüsündeki olumsuz karakterler 19
1. Bir ikondaki şeytan mı? 19
2. "Tehlikeli" görüntüler - sürtünme yüzleri
21
3. Baş pozisyonu: profil ve tam yüz 31
2. Kara melekten zoomorfik canavara 35
1. HIRİSTİYAN İblis İkonografisinin Kökenleri
35
2. ŞEYTANİ BİR İŞARET OLARAK Crest 43
3. Kökenlerin Çokluğu - İşlevlerin Çokluğu 47
Bölüm II.
Şeytanlar, Günahkarlar ve Canavarlar: Şeytanın Göstergebilimi
53
1. Eski Rus şeytanı: bir imaj inşa etmek
55
1. Rusya'da Bizans şeytanı 55
2. Hades'ten Şeytan'a 57
3. Kanatlı Eidolonlar 63
4. Şeytan ve Şeytanlar: Görsel Hiyerarşi 66
5. Alevli İmp Saçı 70
6. 72. Şeytan, Khohol ve Boroda'daki "Aşil'in
topuğudur"
7. Bir melek, insan, canavar kılığında iblis
75
8. Yılan, ejderha ve imp 80
9. Ara sıra görüntüler 89
10. Boynuzlar ve şapkalar
91
2. Günahkarlar, sapkınlar, inanmayanlar: düşmanın
şeytanlaştırılması
1. Geleneğin Kökenleri : Bizans ve Batı 97
2. Roma Lejyonerleri ve Günahkar Savaşçılar 101
3. Yeryüzündeki ve cehennemdeki günahkarlar
108
4. sahip
114
5. paganlar 115
6. idoller 117
7. "Divye halkları" ve canavarlar
119
3. İkonografi, okuryazarlık ve halk kültürü
122
1. Resimler ve metinler: "gezici" resimler
122
2. Ortaçağ demonolojisi ve modern zamanların folkloru 125
Bölüm III.
Geç Orta Çağ'ın 131
1. İblis Canavarları 133
1. "Demonolojik Sıçrama" ve Eskatoloji
133
2. "Biri çıplak, diğeri kaftanda " 139
3. Geç ikonografide şeytanın "dil bilgisi"
142
a. "Gölgeler"-eidolonlardan zoomorfik melezlere
142
b. "Onların adı lejyon": şeytanın alacalılığı
147
c. Yüzlerin ve gövde altının çarpımı 150
d. Şeytanın dili - ateşin dili - günahkarın dili
157
4. Şeytanlaştırma: Yeni İşaretler
160
2. Deccal: Kıyametin "rengarenk" düşmanı
164
1. Canavar, Hayalet veya İnsan? 164
2. " Aslanın Gözü " veya Deccal'in nasıl
tanımlanacağı 169
3. Avrupa İkonografisinde Baştan Çıkarıcı ve Canavar 172
4. Başlar, boynuzlar ve taçlar: Vahiy 176'nın görüntüleri
5. Şeytan'ın koynunda: Deccal mı Yahuda mı ? 184
3. Ölüm: yeniden canlanan bir metafor
191
1. Death 192'nin çok yönlü ikonografisi
2. Ölüm ve Diğer Şeytanlar 195
3. Eski Rus macabrası mı? 197
4. Gençlik, aslan ve yaşlı kadın
201
5. Ölüm muzaffer ve mağlup 204
6. Mahşerin Dördüncü Atlısı 207
7. Ölen kişinin başucunda ölüm
213
8. “Ve bunun için gelecek…” 217
9. Eski Rus Ölümünün Zaferi ve Düşüşü
221
10. Kayıp Zamanın İzinde 223
4. Cehennem: rexokha veya yosiz? 227
1. Metaforlar ve kişileştirmeler 227
2. Cehennem Boğazı: Aç Canavar 229
3. cehennemin başı 238
4. "Ve cehennem onu takip etti..."
245
Bölüm IV.
" Cehennem Resimleri": 17.-18. yüzyılların ön yüz
koleksiyonları 247
1. Rusya'da "Dante'nin Komploları"
249
1. Gerçek mi yoksa sembol mü?
249
2. Kıyamete Kadar Ahiret Azabı
251
3. Daireler, mağaralar, pullar 255
4. İnfazların sembolizmi 258
5. "Onu yatağıma yatır..." 266
6. Eziyet eden iblisler veya bariz olan hakkında anlaşmazlıklar
272
2. Geç Orta Çağ'ın "eskatolojik okuması"
274
1. Cehennemde Yahuda 274
2. Demonoloji mi yoksa hayvancılık mı?
278
3. Şeytanın "Portreleri"
285
4. "Demonolojik ansiklopediler"
291
5. Asla bilemezsin. Korkudan grotesk'e mi? 297
6. Cehennemin "Mobil" ikonografisi 306
Çözüm. "Düşmanın imajı": Orta Çağ'dan Yeni Çağ'a 313
Gezi. Son Yargı 327'nin Karpat simgelerinde
ölüm
Kısaltmalar listesi 333
Kaynakça 335
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar