Print Friendly and PDF

Kuran'ın Gizemli Harflerinin Tahlili

Bunlarada Bakarsınız

 

Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler Buluş Dergisi ISSN (Çevrimiçi): 2319 - 7722, ISSN (Basılı): 2319 - 7714 www.iihssi.org Cilt 3 Sayı 4 I Nisan. 2014I S.49-55

Kuran'ın Gizemli Harflerinin Tahlili

1, Attahir Shehu Mainiyo, 2, Muhammad Dahiru Shuni

1,2 ' Usmanu Danfodiyo Üniversitesi İslami İlimler Bölümü,

Sokoto

ÖZET: İmanın şartlarından biri olan ilahi kitaplara inanmak her Müslümanın üzerine farzdır. Allah (Sübhânehu ve Teâlâ), Kitaplarını Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem)'den önceki Peygamberlerine vahyetti ve bu Kitaplar, Allah'ın (Sübhânehu ve Teâlâ) Kur'an'ı Hz. Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem)'e vahyettiği gibi, ilk peygamberlere de vahyedildi.) Unutulmaması gereken önemli nokta, Allah (cc)'ın, Kur'an-ı Kerim'i, doğruluğu ve saflığı bakımından her türlü tahrif, tahrif ve bozulmadan muaf tuttuğunu, diğer vahyedilen kitaplara verilmeyen bir ayrıcalığı garanti ettiğidir. Öte yandan Kur'an'ın belirli surelerinin başında yer alan eşsiz harf birleşimi olan gizemli harfler de Kur'an mucizelerinin yönlerinden birini oluşturur. Ancak bunlar, yüce Kur'an'daki ilgili surelerin açılış ayetini oluşturdukları için Fawatih, yani açılış ayetleri olarak bilinirler. Kur'an-ı Kerim'de Arap alfabesinden on dört farklı harf içeren, gizemli harflere sahip yirmi dokuz sure vardır. İşte bu arka plana dayanarak bu makale, Kur'an-ı Kerim'in gizemli mektuplarıyla dolu surelerini ve alimlerin bu Huruf-i Mukatta'at hakkındaki görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır.

I.          GİRİŞ:

Rahman ve Rahim olan Allah ( cc ) 'ın adıyla . Hamd, insanı yaratan, onlara yüce Kur'an'ı indiren ve onu iman edenler için bir öğüt, şifa, hidayet ve rahmet kaynağı kılan Allah'a mahsustur . Allah'ın salat ve selamı O'nun seçilmiş ve mührü Peygamberleri Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem)'in, onun asil ehlibeytinin ve tüm sahabelerinin (RA) üzerine olsun. Amin. Kur'an-ı Kerim'de yer alan gizemli harfler, önüne geldikleri surelerin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilir ve bu harflere göre okunur. Müslümanlar tarafından her gün okunan veya okunan bu gizemli mektuplar, Kuran'ın apaçık ve ayrıntılı bir kitap olduğuna dair açık bir hatırlatma ve vurgulu bir şahitliktir. Bu makalenin amacı bu arka plana karşı aşağıdaki konuları ele almaktır; Vahyedilmiş bir kitap olarak Kur'an, Kur'an'ın diğer vahyedilmiş kitaplardan farkı, gizemli harflerin analizi, gizemli harfli Kur'an sureleri, ondört kombinasyonlu gizemli harfler ve ardından alimlerin gizemli harfler hakkındaki görüşleri.

VAHY EDİLEN BİR KİTAP OLARAK KUR'AN

Bir insanın Kuran gibi bir kitap ortaya çıkarması imkansızdır; ilim ve hikmet dolu bir kitap. Müslümanların Kur'an'ın ilahi olduğuna ve Allah'ın kelamına inanması körü körüne bir inanç değildir. Kur'an'ın sıhhatinin net bir resmini vermek için Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:

Bu Kitap sana vahyediliyor; Bu konuda kalbinizde bir tereddüt olmasın ki, onunla kâfirleri uyarasınız ve müminlere de öğüt veresiniz .

tüm belirsizlikleri temizler ve dolayısıyla mükemmel gerçeğin deposudur2 .

(salla’llâhü aleyhi ve sellem) 'e indirilen Kur'an'ın aynısıdır ve onun mesajının yüzyıllar boyunca aktarılmasında hiçbir bozulma yaşanmamıştır. Bu nedenle tarih boyunca varlığını sürdürmüş ve mükemmel bir şekilde korunmuştur 3 . Peygamber Efendimiz ( s.a.v. )'in kelimeleri bir araya toplayıp vahiy olarak tebliğ ettiğini iddia eden inkarcıların aciz iddialarına cevaben Yüce Allah, Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:

Ey Muhammed, sen onlara vahiy getirmediğin zaman: "Sen henüz icat etmedin mi?" derler. Onlara de ki: "Ben ancak Rabbimden bana vahyedilene uyuyorum. Bu kitap, Rabbinizden gelen gerçek bir anlayış, gerçek müminler için bir hidayet ve nimettir. "

Kutsal kitaptaki ifadelere uygun olarak Müslümanlar, Kur'an'ın, Allah'ın "hiçbir insanın benzerini üretemeyeceği" ebedi sözü olduğuna inanırlar. Kutsal kitabın taklit edilemezlik (İ'caz) olarak adlandırılan bu özelliği, Kur'an'ın ilahi yazarlığı inancına dayanmaktadır. 5 Kur'an'ın vahyedilmiş bir kitap olması nedeniyle Müslümanlar tarafından kökeninin insandan ziyade ilahi olduğuna inanılmaktadır. İlahi kitapların bazı Peygamberlere vahyedilmesinin hikmeti, Allah ( cc )'ın emirlerini ve rehberliğini insanlığa tebliğ ederek onların bu dünyada ve ahirette kurtuluşa kavuşmasını sağlamaktır.

Nispeten, Kur'an'ın ilahi vahyine ve vahyedilen diğer kutsal kitaplara inanmayan hiç kimse gerçek bir Müslüman olarak kabul edilmeyecektir; Tevrat, Zebur ve İsa'nın orijinal İncili (AS) ve bunların insan ırkının ruhsal gelişimindeki tarihsel rolü. Yüce Allah, ilahi hidayetin kolay ve etkili bir şekilde yayılması için, ilahi Kitaplarını seçilmiş Peygamberlerine kendi ana dillerinde vahyetti. Bu nedenle mesela Kur'an-ı Kerim Hz. Muhammed (S.A.V)' e Arapça, Tevrat Hz. Allah'tan. Her Peygambere bir mucize verilmiştir. İslam Peygamberine verilen en büyük mucize Kuran'dır. Bugün, ceza 6 gününe kadar yaşayan bir mucize olan Kur'an'dan başka peygamberlerin mucizesinin bulunmadığı kayıtlara geçmiştir . Kur'an-ı Kerim, ilahi bir kitap olduğundan zaman, mekân ve mekândan bağımsız olarak tüm insanlığa yönelik evrensel bir mesaj içermektedir. Bu amaçla insana hayatın her alanında rehberlik etmeyi amaçlar; manevi veya dünyevi, bireysel veya kolektif. Bununla birlikte, zengin ve fakir, eğitimli ve eğitimsizlere yönelik yönergeleri ve davranış kurallarını içerir 7 . Yüce Kur'an-ı Kerim, ilahi kaynağını ispat etmek için on dört asır önce nazil olmuştur, fakat bugüne kadar hiç kimse onun güzelliği, belagati alanında bir ayet veya surenin benzerini ortaya koyamamıştır. görkem, hikmet, hikmet, doğru bilgi, doğru peygamberlik ve diğer mükemmel niteliklerdir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)' i Allah'ın katından gelen gerçek bir Peygamber olmaktan çıkarmak için çeşitli girişimlerde bulunan, güzel ve mükemmel şiir yazma konusundaki belagatlarıyla tanınan kâfir Arapların bile bu hamlesinde başarısız olduklarını bilmek daha da şaşırtıcıdır. Kur'an Allah'tan başkasından gelmiştir.8 Öte yandan, Kur'an'ın ayet ve surelerinin okunmasının, dünya çapında tek kelime Arapça bilmeyen milyonlarca insanın kalbini harekete geçirdiği gözlemlenmiş ve inanılmıştır. Daha net ifade etmek gerekirse, ünlü Mısırlı Kari 9 Abdul Basit, Cemal Abdul Nasir'e eşlik ettiği bir toplantıda üst düzey Sovyet liderlerinin önünde Kuran'dan bazı ayetler okudu. Sovyet liderlerinden dördü o anda gözyaşları dökerek bu sözlerde dokunaklı bir şeyler olduğunu ihtiyatlı bir şekilde kabul etmeye başladı .

II.                         KURAN'IN DİĞER VAHY EDİLEN KİTAPLARDAN FARKI

Kuran, birçoğu henüz insanoğlu tarafından keşfedilmemiş binlerce konuyu ele alan bir bilgi deryasıdır. Her kişi, her yer ve her zaman için bir yönü vardır 11 . Kur'an'ın konuşması uyumlu, dengeli ve tutarlıdır ve her kelimesi yeri doldurulamaz. Diğer kitaplarla ilgili iddialara rağmen Kur'an-ı Kerim, tarihi boyunca en çok okunan ve tamamıyla ezberlenen tek kitaptır. Aynı zamanda dünyada en çok çalışılan kitaptır. Kur'an-ı Kerim, Yüce Allah'ın onu tek bir kelime veya harf dahi olsa her türlü değişiklikten koruyacağını ve kıyamete kadar da öyle kalacağını vaat etmesi anlamında farklıdır. Öte yandan, diğer İlâhi kitapların müritleri, kendi vahyedilen kitaplarında çok sayıda ve büyük tahrifat, tahrifat ve bilgi manipülasyonu yapmışlardır ki, bunun benzeri Kur'an-ı Kerim'de hiçbir zaman gerçekleşmeyecektir. Nitekim Kur'an-ı Kerim, Allah'ın son ve son emirlerini indirmiş, daha sonra önceki kitapların birçok emrini iptal etmiştir. Yine Kur'an, dünyada modern ve yerleşik bilimsel gerçeklerle tamamen uyumlu olan tek dini kitaptır. 1400 yıldan fazla bir süredir bildirilen Kuran'da bahsedilen bilimsel gerçeklerin çoğu, insanoğlu tarafından ancak son 100 yılda keşfedilmiştir12 . Kur'an aynı zamanda yalnızca vahyedilen Kitap olması, vahiy dilinin hala canlı olması ve yaşayan bir iletişim biçimi olması ve şüphesiz Kur'an-ı Kerim'in indirildiği zamanki orijinal haliyle kalması anlamında da farklıdır. Bu aslında milyonlarca insana, Arabistan'da kullanıldığı gibi bu Asil dilde konuşma, yazma ve iletişim kurma konusunda mümkün olan her türlü şansı veriyor. Koruma açısından bakıldığında, Kur'an, öğretileri ve/veya emirleri takipçileri -Müslümanlar- tarafından uygulamalı olarak korunan, diğer kitapların sahip olmadığı bir statüye sahip olan, vahyedilen tek Kitaptır.

Diğer vahyedilen Kitaplardan farklı olarak, bu zamana kadar Kur'an-ı Kerim'in yalnızca tek bir nüshası mevcuttu; tam, orijinal olarak standart ve tüm ümmet tarafından topluca tasdik edilen13 . Bu tek nüshadan birçok nüsha çıkarılmış ama ilginçtir ki tek bir harf bile ekleme veya çıkarma yapılmamış, Kur'an ne kadar büyüktür! Dolayısıyla bu Kitabın -Kuran'ın- günümüz dünyasına etkisi hesaplanamaz14 . İnkarcıların, diğer kutsal kitaplarda da yaygın olan Kuran'daki çelişkileri ispatlamaya çalıştıkları ancak bu çabalarında başarısız oldukları kaydedildi. Bu noktada Münih Üniversitesi'nde bu konuda yürütülen bir araştırmanın sonucunu ortaya koymak önemli: Geçtiğimiz yüzyılda en kapsamlı araştırma Almanya'nın Münih Üniversitesi Münih Enstitüsü'nde yapıldı. Dünyanın farklı yerlerinde üretilmiş el yazmaları ve matbu metinler de dahil olmak üzere 42 bin Kur'an-ı Kerim toplandı. Araştırmalar yarım yüzyıla yakın sürdü ve sonunda araştırmacılar, bu kırk iki bin nüshanın metninde kopyalama hataları dışında herhangi bir tutarsızlık bulunmadığı sonucuna vardı; her ne kadar dünyanın farklı yerlerinden toplanmış olsalar da ve Hicret 1. yüzyıl ile Hicret 14. yüzyıl arasındaki döneme ait olsalar da 15 .                                                                                                                         Nispeten, lorious

Son vahiy olan Kur'an'ın kelimesi kelimesine derlenip kaydedildiğine inanılır, ancak diğer kutsal kitaplarda ne Musa, ne İsa ne de İbrahim, Allah'ın öğretisini insanların yanlış yorumlamasına ve yozlaştırmasına yol açacak şekilde kaydetmemiştir.

olarak aktarılmıştır16 . Artık şunu bilmenin zamanı gelmiştir: Yüce Kur'an, Hz. bu güne kadar tüm dünyada. Kur'an-ı Kerim'i ezberleyenlere Huffaz-ı Kur'an denir. Onlar Kur'an'ı kelime kelime, hece hece bilirler; dolayısıyla eğer dünya Kur'an'ı bu dünyadan silmeye karar verirse, Huffaz Kur'an'ı çok kısa sürede yeniden üretebilecek ve böylece Kur'an'ı yok edilemez ve yok edilemez kılacaktır17 .

Analiz yoluyla özellikle Kur'an ile İncil arasında pek çok farklılık tespit edilebilir. Birincisinin kıyamete kadar korunacağı ve korunacağı garanti edilmişken, ikincisi tahrif edilmiş ve çeşitli basımlara uğramış, böylece içindeki orijinal ve ilahi mesajlar kaybolmuştur. Bu nedenle Kur'an, İncil'den farklı olarak, Adem ile Havva'nın (Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerine olsun) Aden Bahçesi'nde Allah'a itaatsizlik ederek işledikleri hatadan dolayı, Kur'an-ı Kerim'in ayetlerinde bildirildiği gibi kadınları suçlamaz. ' 18' . Kuran'da ayrıca Adem ile Havva'nın Allah'a tövbe ettikleri ve Allah tarafından anında affedildikleri vurgulanır19 . Aynı zamanda, Adem ile Havva'nın Dünya'da yaşamasının, onları yaratmadan önce bile Tanrı'nın planının bir parçası olduğundan20 ve bir tür ceza21 olmadığından söz eder .

Aslında İncil, Kur'an'ın çok açık bir şekilde bildirdiği tarihi bilgiler konusunda tamamen sessizdir. Bu bilgiler, diğerlerinin yanı sıra, Ad ve Semud kavmi ile onların peygamberleri Hud ve Salih'in hikayelerini; Tufan öncesinde Nuh Peygamber ile oğlu arasındaki diyalog 22 , İbrahim ile babası arasındaki diyalog 23 ve ayrıca kendisi ile bir kral arasındaki diyalog 24 ve kendisi ile kavmi arasındaki diyalog 25 ve İsa'nın beşikten konuşma mucizeleri 26 ve (Allah'ın izniyle) çamurdan bir kuş meydana getirmesi 27 . İncil'de Büyük Tufan'ın tüm Dünya'yı kapladığı anlatılırken, Kur'an'da tufanın sadece yerel bir olay olduğu anlatılmaktadır; bu, bilimsel kanıtlarla daha tutarlı bir tanımdır28 ve son olarak kritik bir fark, Kuran'ın İsa (AS)'ın hiçbir zaman gerçekten çarmıha gerilmedi 29 . Son bir not: Kuran İncil'den çok farklıdır. Kuran'a hiçbir insan katkısı yoktur; bu yalnızca Tanrı'nın vahyidir. Yani Kur'an'da Peygamberimiz (s.a.v.) ile ilgili sahabelerin (r.a.) yazdığı hiçbir kıssa bulamazsınız.

, Kur'an'ın vahyi olarak belirttiğinin dışında hiçbir konuşmasını bulamazsınız30 . Peygamber'in kendi sözleri Kur'an'dan tamamen ayrı tutulmuştur. Bu da şüphesiz Kur'an-ı Kerim'in ilahi korumasını temsil etmektedir. Bu noktada Tanrı'nın neden daha önceki vahiylerinin çarpıtılmasına ve korunmamasına izin verdiği sorulabilir. Musa ve İsa gibi önceki peygamberlerin tüm insanlığa gönderilmediğini anlamalıyız. Mesajları açıkça İsrail Kabilesi'ne ve onların özel zamanlarına yönelikti. Aslında Allah bize, tüm insanların kendilerine gönderilen ve görevleri sınırlı olan elçiler aldığını öğretmektedir31 . Hz. Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem) ve dolayısıyla onun vahyi , kendi zamanından kıyamet gününe kadar tüm insanlığa yöneliktir32 . Yine, eğer vahiyleri korunmuş olsaydı, takipçileri bunu peygamberlerini takip etmeye devam etmek ve Hz. Muhammed'i takip etmeyi reddetmek için bir neden olarak kullanabilirlerdi33 .

Tarihsel deliller, metin içindeki çelişkili ifadeler vb. pek çok yolla, onların kutsal kitaplarının ayrıntılı olarak korunmadığı ve insan dinine karışmayan, tamamen Allah'ın dinine uyduklarını iddia edemeyecekleri çok açık olduğundan. enterpolasyon - Kuran'da bulunan, Tanrı'dan gelen gerçek, tam ve kesin vahiy için korunmamış vahiylerini terk etmemek için geçerli bir mazeretleri yoktur.

III.                                     KURAN'DAKİ GİZEMLİ HARFLERİN İNCELENMESİ

Gizemli harfler, Kur'an'ın belirli surelerini başlatan eşsiz harf birleşimidir. Edebi olarak kısaltılmış veya kısaltılmış anlamına gelirler. İlgili bölümlerin açılış ayetini oluşturdukları için Fawatih, yani açılış ayetleri olarak da bilinirler34 . Kur'an sûrelerinin yaklaşık dörtte birinin (1/4) başında, ilgili surelerin başında yer almaları nedeniyle Mukatta'at (bağlantısız/bağlantısız harfler) adı verilen gizemli harf-semboller yer alır. Ancak Arap alfabesindeki yirmi sekiz (28) harften tam olarak yarısı (1/) yani ondördü (14) bu konumda tek başına veya iki, üç, dört veya beşin değişen kombinasyonları halinde bulunur. harfler 35 .

IV.                      GİZEMLİ (BAĞLANTISIZ) HARFLİ KURAN SÜRELERİ

Arap alfabesinde yirmi dokuz (29) harf bulunduğu gibi (hamza ve elif iki harf sayılır), Kur'an-ı Kerim'de de gizemli/bağlantısız harfli yirmi dokuz sûre vardır. Böylece yirmi dokuz (29) sûrenin başına Arap alfabesinden on dört (14) farklı harf getirilmiş, on beş (15) harf ise kullanılmamıştır36 . Bu on dört (14) harf şunlardır: Elif, Ain, Ha, H, Lam, Mim, Nun, Kaf, Ra, Sin, Sad, Ta ve Ya37 . Bu harflerin bulunduğu sureler şunlardır: Sureler 2,3,7,10,11, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 36, 38, 40 , 41, 42, 43, 44, 45, 46, 50 ve 68 38 . Yukarıda birbiriyle bağlantısız harflerle bahsedilen surelerin tümü, üç sure, yani 2, 3 ve 13. sureler hariç, Mekke'dir .

V.                                    ON DÖRT (14) KOMBİNASYONDAKİ GİZEMLİ MEKTUPLAR

Bu harfler aşağıda gösterildiği gibi on dört kombinasyonda kullanılmıştır:

1.                Üç (3) surede yalnızca bir harf bulunur :

(A)            Nun, Kalem Suresi'nde geçtiği şekliyle

Rahibe. Kaleme ve (insanların) yazdığı (Kayıta) andolsun ki 40

(B)             Kaf Suresi'nde geçen Kaf

Kaf. Yüce Kur'an'a andolsun ki (Sen Allah'ın Resulüsün) 41

(C.)     Sad suresinde geçtiği gibi üzücü

Üzgün. Öğüt dolu Kur'an'a andolsun ki: (Bu Haktır) 42

2.                On (10) Surenin iki (2) harf kombinasyonu vardır :

(A)            Kafir Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ha Mim 43

Fussilet Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ha Mim 44

Şura Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ha Mim 45

Zuhruf Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ha Mim 46

Duhan Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ha Mim 47

Casiye Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ha Mim 48 ve sonra

Ahkaf Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ha Mim 49

(B)             Taha Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ta Ha 50

(C)             Neml Suresi'nde göründükleri şekliyle TS

Ta Sin 51

(Ç)             Yasin Suresi'nde göründükleri şekliyle

Ya Sin 52

3.                On üç (13) Surenin üç (3) harf kombinasyonu vardır :

(A) ALM        Bakara Suresi'nde görüldüğü şekliyle

ALM 53

Ali İmran Suresi'nde görünen şekliyle ALM

ALM 54

Yunus Suresi'nde geçtiği şekliyle

ALM 55

Hud Suresi'nde ortaya çıktığı şekliyle

ALM 56

Yusuf Suresi'nde görüldüğü şekliyle

ALM 57

İbrahim Suresi'nde göründükleri şekliyle

ALM 58

Hicr Suresi'nde görünen şekliyle ALM

ALM 59

Ankebut Suresi'nde görüldüğü şekliyle

ALM 60

Rum Suresi'nde görüldüğü şekliyle

ALM 61

Lokman Suresi'nde geçtiği şekliyle

ALM 62

Secde Suresi'nde göründükleri şekliyle

ALM 63

(B)                   Şuara Suresi'nde geçen şekliyle TSM

Ta Sin Mim 64

Kasas Suresi'nde göründükleri şekliyle TSM

Ta Sin Mim 65

4.                İki Surede dört (4) harf kombinasyonu vardır :

(A)            Ra'ad Suresi'nde göründüğü şekliyle

Elif Lam Mim Ra 66

(B)             A'raf Suresi'nde yer alan sadakalar

Elif Lam Mim Ra 67

5.                İki Surede beş (5) harf kombinasyonu vardır :

(A)      Meryem Suresi'nde geçen KHY'AS

Kaf. Ha. Evet. 'De olduğu gibi. Üzgün 68

(B) HM 'ASQ Şurah Ha Mim Suresi'nde göründükleri şekliyle . 'Ain Sin Kaf 69

Bilim adamlarının bu gizemli mektuplar hakkındaki görüşleri

Bu birbirinden kopuk harflerin gerçek anlamını yalnızca Allah (cc) bilmesine rağmen, Kur'an-ı Kerim'in müfessirleri olan alimler, onlara verilen önemden dolayı, zaman içinde bu harflere anlam kazandırmak için ellerinden geleni yapmışlardır. ön eki olan surenin ayrılmaz bir parçası olarak, fakat anlamlı hiçbir şey ortaya çıkmamıştır. Dolayısıyla bu mektuplar üzerindeki genel fikir, bunların gizemli olduğu yönündedir. M. Asad'a göre, bu harflerin gerçek anlamdaki eksikliğine bir çözüm bulmakla yetinmek gerekir70 . Bu görüşünü, ilk Halife Ebu Bekir'in (RA) her ilahi yazıda bir sır (bir unsur) bulunduğunu ve Kur'an'ın sırrının (bazılarının) açılışında (işaret edildiğini) ifade etmesiyle desteklemiştir. Sureler 71 . Yusuf Ali'ye gelince, Mukatta'atlar , anlamları hakkında güvenilir bir açıklama bulunmayan mistik sembollerdir72 . Bazı yorumcuların bunları bazı mistik semboller olarak kabul etmekle yetindiklerini, bunların anlamını salt sözel mantıkla tartışmanın yararsız olduğunu açıkladı73 . Öte yandan batılı oryantalistler, bu mektupların, peygamberin dikte ettiği bireysel vahiyleri yazan katiplerin veya onları tam olarak son kanunlaştırma sırasında kaydeden sahabelerin baş harflerinden başka bir şey olmadığı görüşündedir. İlk üç halifenin hükümdarlığı döneminde Kur'an 74 . Klasik Kur'an müfessirlerinden Fahreddin er-Razi, gizemli harflerle ilgili yirmi (20) kadar görüş belirtmiş ve bu harflerin , Allah'ın tayin ettiği surelerin isimlerini temsil ettiğine dair birçok görüşten bahsetmiştir75 . Verilen tüm açıklamalar, gizemli harflerin gerçek anlamını tatmin edici bir şekilde açıklayamamıştır ve bu nedenle ilim, Kur'an'ı indiren, onun anlamını ve içeriğini bilen Allah'a (cc) bırakılmalıdır.

VI.            ÇÖZÜM:

Yüce Kur'an'ın, Allah tarafından indirilen ilahi kitap olduğuna ve diğer peygamberlere indirilen diğer kitaplardan farklı olarak en yüksek mevkide yer aldığına ve statüsünün eşsiz olduğuna inanılır. Aslında naklinde hiçbir bozulmaya uğramamış, tarih boyunca varlığını sürdüren ve dolayısıyla mükemmel bir şekilde korunan tek İlahi Kitaptır. Gizemli harflerin Kur'an-ı Kerim'in içeriğinde yer aldığına ve böylece Kur'an'ın mucizesi haline geldiğine inanılmaktadır. Dahası, bu mektupların, kâfir Araplara ve dünyaya onları kullanmaya ve Kuran'a benzer bir şey üretmeye meydan okumak için kullanıldığı, ancak Arap dili söz konusu olduğunda tüm çabaların, belagatlerine rağmen sonuçsuz kaldığı sonucuna varılabilir. .

NOTLAR VE KAYNAKLAR

1       Kuran 7:2

2        AD Ajijola, Op.Cit, S.89

3        İslam ve Diyalogda Eğiticilerin Eğitimi Kursu, Modül 101, İslami Eğitim Vakfı, Minna, 2005, s. 18

4        Kuran 7:203

5        AS Dallal, 'İslam' Microsoft® Öğrenci 2008 [DVD]. Redmond, WA: Microsoft Şirketi, 2007

6        SK Montreal, Yaşayan bir mucize olarak Kur'an, www.as-sidq.org adresinde mevcuttur .

7        Aynı eser.

8        www.islam-guide.com , 23 Haziran 2009 itibarıyla

9        Arapçada Kur'an-ı Kerim okuyan anlamına gelen kelime.

10        'Kıble Dergisi'nde Kur'an Mucizesi, 1427 Hicri, s.20-24

11        SK Montreal, Op.cit, s.4

12        www.imanway1.com/message7p112 , 23 Eylül 2009 itibarıyla

13        SK Montreal, Op.cit, s.5

14        AO Nureddin, The görkemli Kur'an- Anlamlarının İngilizce yorumu, Nawawi vakfı, Chicago, s.9. (ND)

15        www.iad.org/qur'an/today.html, 20 Eylül 2009 itibarıyla

16        www.boloj i.com/spirituality/055. htm , 16 Eylül 2009 itibariyle

17        www.iad.org/qur'an/today.html, 23 Eylül 2009 itibarıyla

18        Kuran 2:35-37'yi Yaratılış 3:12-17 ile karşılaştırın

19        Kuran 7:23 ve 2:37

20        Kuran 2:30

21        Yaratılış 3:17-19

22        Kuran 11:42-43

23        Kuran 6:74

24        Kuran 2:258

25        Kuran 22:70-102, 29:16-18, 37:83-98 ve 21:57

26        Kuran 3:46

27        Kuran 3:49

28        Kuran 25:37 ile Yaratılış 7:23'ü karşılaştırın

29        Kuran 4:156-159

30        G. Miller, Muhteşem Kur'an, İslami Eğitim Vakfı, Minna-Nijer, s.4, 1994

31        Kuran 7:59, 65, 73, 80 ve 85.

32        Kur'an 7:158; 34:28; 81:27 ve 6:19

33        Kuran 61:6

34        R. Khalifa, Kuran: Son yazı, Tucson, Arizona, İslami Üretim, 1981.

35        R. Khalifa, Bilgisayar konuşuyor: Tanrı'nın dünyaya mesajı, Arizona, Renaissance Production, 1981

36        SS Borodwee, Durusul Kuran, As-sidq (Gerçek) Montreal Kanada, S.39, 2004, www.as-sidq.org adresinde mevcuttur .

37        LN Stephen, Hurufat el-Mukatta'nın Tafsir'i ^ izole harfler üzerine yorum) , http://wwwhurqalya.pwp.blueyonder.co.uk/BAHA'-ALLAH/L-hurufat.htm adresinde mevcuttur HYPERLINK "http://wwwhurqalya.pwp.blueyonder.co.uk/BAHA%e2%80%99-ALLAH/L-hurufat.htm".

38        K. Massey, Kuran'ın Gizemli Harflerine Yeni Bir Araştırma, Arabica, Cilt 43, Sayı 3, PP.497-501.

39        R.Khalifa, Dünyaya Bildirin: Kuran'ın Matematiksel Mucizesi, Tucson, Arizona, 1982

40        Kuran 68:1

41        Kuran 50:1

42        Kuran 38:1

43        Kuran 40:1

44        Kuran 41:1

45        Kuran 42:1

46        Kuran 43:1

47        Kuran 44:1

48        Kuran 45:1

49        Kuran 46:1

50        Kuran 20:1

51        Kuran 27:1

52        Kuran 36:1

53        Kuran 2:1

54        Kuran 3:1

55        Kuran 10:1

56        Kuran 11:1

57        Kuran 12:1

58        Kuran 14:1

59        Kuran 15:1

60        Kuran 29:1

61        Kuran 30:1

62        Kuran 31:1

63        Kuran 32:1

64        Kuran 26:1

65        Kuran 28:1

66        Kuran 13:1

67        Kuran 7:1

68        Kuran 19:1

69        Kuran 42:1-2

70        M Asad, Kur'an'ın mesajı, Dar Al-Andalus sınırlı, 3 Kütüphane Rampası Cebelitarık, Ek 11, s. 992, 1993

71        Age, s.993

72        Y. Ali, Kur'an-ı Kerim x Suresi Giriş (Yunus), s. 481

73        Age., s.

74        M Asad, Op cit, s.992

75        I A. Ahsan, Tadabbur-i-Qur'an , Farah Vakfı, S.82-85,

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar