Kuran'ın Gizemli Harflerinin Tahlili
Uluslararası
Beşeri ve Sosyal Bilimler Buluş Dergisi ISSN (Çevrimiçi): 2319 - 7722, ISSN
(Basılı): 2319 - 7714 www.iihssi.org Cilt 3 Sayı 4 I Nisan. 2014I S.49-55
Kuran'ın Gizemli
Harflerinin Tahlili
1, Attahir Shehu Mainiyo, 2, Muhammad
Dahiru Shuni
1,2 ' Usmanu
Danfodiyo Üniversitesi İslami İlimler Bölümü,
Sokoto
ÖZET: İmanın
şartlarından biri olan ilahi kitaplara inanmak her Müslümanın üzerine farzdır.
Allah (Sübhânehu
ve Teâlâ), Kitaplarını Muhammed (salla’llâhü
aleyhi ve sellem)'den önceki Peygamberlerine vahyetti
ve bu Kitaplar, Allah'ın (Sübhânehu ve Teâlâ)
Kur'an'ı Hz. Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem)'e vahyettiği gibi, ilk peygamberlere de vahyedildi.)
Unutulmaması gereken önemli nokta, Allah (cc)'ın, Kur'an-ı Kerim'i, doğruluğu
ve saflığı bakımından her türlü tahrif, tahrif ve bozulmadan muaf tuttuğunu,
diğer vahyedilen kitaplara verilmeyen bir ayrıcalığı garanti ettiğidir. Öte
yandan Kur'an'ın belirli surelerinin başında yer alan eşsiz harf birleşimi olan
gizemli harfler de Kur'an mucizelerinin yönlerinden birini oluşturur. Ancak
bunlar, yüce Kur'an'daki ilgili surelerin açılış ayetini oluşturdukları için
Fawatih, yani açılış ayetleri olarak bilinirler. Kur'an-ı Kerim'de Arap
alfabesinden on dört farklı harf içeren, gizemli harflere sahip yirmi dokuz
sure vardır. İşte bu arka plana dayanarak bu makale, Kur'an-ı Kerim'in gizemli
mektuplarıyla dolu surelerini ve alimlerin bu Huruf-i Mukatta'at hakkındaki
görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Rahman ve Rahim olan
Allah ( cc ) 'ın adıyla . Hamd, insanı yaratan, onlara yüce
Kur'an'ı indiren ve onu iman edenler için bir öğüt, şifa, hidayet ve rahmet
kaynağı kılan Allah'a mahsustur . Allah'ın salat ve selamı O'nun seçilmiş ve
mührü Peygamberleri Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve sellem)'in, onun asil
ehlibeytinin ve tüm sahabelerinin (RA) üzerine olsun. Amin. Kur'an-ı
Kerim'de yer alan gizemli harfler, önüne geldikleri surelerin ayrılmaz bir
parçası olarak kabul edilir ve bu harflere göre okunur. Müslümanlar tarafından
her gün okunan veya okunan bu gizemli mektuplar, Kuran'ın apaçık ve ayrıntılı bir
kitap olduğuna dair açık bir hatırlatma ve vurgulu bir şahitliktir. Bu
makalenin amacı bu arka plana karşı aşağıdaki konuları ele almaktır;
Vahyedilmiş bir kitap olarak Kur'an, Kur'an'ın diğer vahyedilmiş kitaplardan
farkı, gizemli harflerin analizi, gizemli harfli Kur'an sureleri, ondört
kombinasyonlu gizemli harfler ve ardından alimlerin gizemli harfler hakkındaki
görüşleri.
VAHY EDİLEN BİR
KİTAP OLARAK KUR'AN
Bir insanın Kuran gibi
bir kitap ortaya çıkarması imkansızdır; ilim ve hikmet dolu bir kitap.
Müslümanların Kur'an'ın ilahi olduğuna ve Allah'ın kelamına inanması körü
körüne bir inanç değildir. Kur'an'ın sıhhatinin net bir resmini vermek için
Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:
Bu Kitap sana
vahyediliyor; Bu konuda kalbinizde bir tereddüt olmasın ki, onunla kâfirleri
uyarasınız ve müminlere de öğüt veresiniz .
tüm belirsizlikleri
temizler ve dolayısıyla mükemmel gerçeğin deposudur2 .
(salla’llâhü aleyhi ve sellem) 'e indirilen Kur'an'ın aynısıdır ve onun
mesajının yüzyıllar boyunca aktarılmasında hiçbir bozulma yaşanmamıştır. Bu
nedenle tarih boyunca varlığını sürdürmüş ve mükemmel bir şekilde korunmuştur 3
. Peygamber Efendimiz ( s.a.v. )'in kelimeleri bir araya toplayıp
vahiy olarak tebliğ ettiğini iddia eden inkarcıların aciz iddialarına cevaben
Yüce Allah, Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:
Ey Muhammed, sen onlara
vahiy getirmediğin zaman: "Sen henüz icat etmedin mi?" derler. Onlara
de ki: "Ben ancak Rabbimden bana vahyedilene uyuyorum. Bu kitap,
Rabbinizden gelen gerçek bir anlayış, gerçek müminler için bir hidayet ve
nimettir. "
Kutsal kitaptaki
ifadelere uygun olarak Müslümanlar, Kur'an'ın, Allah'ın "hiçbir insanın
benzerini üretemeyeceği" ebedi sözü olduğuna inanırlar. Kutsal kitabın
taklit edilemezlik (İ'caz) olarak adlandırılan bu özelliği, Kur'an'ın ilahi
yazarlığı inancına dayanmaktadır. 5 Kur'an'ın vahyedilmiş bir kitap
olması nedeniyle Müslümanlar tarafından kökeninin insandan ziyade ilahi
olduğuna inanılmaktadır. İlahi kitapların bazı Peygamberlere vahyedilmesinin
hikmeti, Allah ( cc )'ın emirlerini ve rehberliğini insanlığa tebliğ
ederek onların bu dünyada ve ahirette kurtuluşa kavuşmasını sağlamaktır.
Nispeten, Kur'an'ın ilahi
vahyine ve vahyedilen diğer kutsal kitaplara inanmayan hiç kimse gerçek bir
Müslüman olarak kabul edilmeyecektir; Tevrat, Zebur ve İsa'nın orijinal İncili (AS)
ve bunların insan ırkının ruhsal gelişimindeki tarihsel rolü. Yüce Allah,
ilahi hidayetin kolay ve etkili bir şekilde yayılması için, ilahi Kitaplarını
seçilmiş Peygamberlerine kendi ana dillerinde vahyetti. Bu nedenle mesela
Kur'an-ı Kerim Hz. Muhammed (S.A.V)' e Arapça, Tevrat Hz. Allah'tan. Her
Peygambere bir mucize verilmiştir. İslam Peygamberine verilen en büyük mucize
Kuran'dır. Bugün, ceza 6 gününe kadar yaşayan bir mucize olan
Kur'an'dan başka peygamberlerin mucizesinin bulunmadığı kayıtlara geçmiştir .
Kur'an-ı Kerim, ilahi bir kitap olduğundan zaman, mekân ve mekândan bağımsız
olarak tüm insanlığa yönelik evrensel bir mesaj içermektedir. Bu amaçla insana
hayatın her alanında rehberlik etmeyi amaçlar; manevi veya dünyevi, bireysel
veya kolektif. Bununla birlikte, zengin ve fakir, eğitimli ve eğitimsizlere
yönelik yönergeleri ve davranış kurallarını içerir 7 . Yüce Kur'an-ı
Kerim, ilahi kaynağını ispat etmek için on dört asır önce nazil olmuştur, fakat
bugüne kadar hiç kimse onun güzelliği, belagati alanında bir ayet veya surenin
benzerini ortaya koyamamıştır. görkem, hikmet, hikmet, doğru bilgi, doğru
peygamberlik ve diğer mükemmel niteliklerdir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'
i Allah'ın katından gelen gerçek bir Peygamber olmaktan çıkarmak için
çeşitli girişimlerde bulunan, güzel ve mükemmel şiir yazma konusundaki
belagatlarıyla tanınan kâfir Arapların bile bu hamlesinde başarısız olduklarını
bilmek daha da şaşırtıcıdır. Kur'an Allah'tan başkasından
gelmiştir.8 Öte yandan, Kur'an'ın ayet ve surelerinin okunmasının, dünya
çapında tek kelime Arapça bilmeyen milyonlarca insanın kalbini harekete
geçirdiği gözlemlenmiş ve inanılmıştır. Daha net ifade etmek gerekirse, ünlü
Mısırlı Kari 9 Abdul Basit, Cemal Abdul Nasir'e eşlik ettiği
bir toplantıda üst düzey Sovyet liderlerinin önünde Kuran'dan bazı ayetler
okudu. Sovyet liderlerinden dördü o anda gözyaşları dökerek bu sözlerde
dokunaklı bir şeyler olduğunu ihtiyatlı bir şekilde kabul etmeye başladı .
II.
KURAN'IN DİĞER VAHY EDİLEN KİTAPLARDAN FARKI
Kuran, birçoğu henüz
insanoğlu tarafından keşfedilmemiş binlerce konuyu ele alan bir bilgi
deryasıdır. Her kişi, her yer ve her zaman için bir yönü vardır 11 .
Kur'an'ın konuşması uyumlu, dengeli ve tutarlıdır ve her kelimesi yeri doldurulamaz.
Diğer kitaplarla ilgili iddialara rağmen Kur'an-ı Kerim, tarihi boyunca en çok
okunan ve tamamıyla ezberlenen tek kitaptır. Aynı zamanda dünyada en çok
çalışılan kitaptır. Kur'an-ı Kerim, Yüce Allah'ın onu tek bir kelime veya harf
dahi olsa her türlü değişiklikten koruyacağını ve kıyamete kadar da öyle
kalacağını vaat etmesi anlamında farklıdır. Öte yandan, diğer İlâhi kitapların
müritleri, kendi vahyedilen kitaplarında çok sayıda ve büyük tahrifat, tahrifat
ve bilgi manipülasyonu yapmışlardır ki, bunun benzeri Kur'an-ı Kerim'de hiçbir
zaman gerçekleşmeyecektir. Nitekim Kur'an-ı Kerim, Allah'ın son ve son
emirlerini indirmiş, daha sonra önceki kitapların birçok emrini iptal etmiştir.
Yine Kur'an, dünyada modern ve yerleşik bilimsel gerçeklerle tamamen uyumlu
olan tek dini kitaptır. 1400 yıldan fazla bir süredir bildirilen Kuran'da
bahsedilen bilimsel gerçeklerin çoğu, insanoğlu tarafından ancak son 100 yılda
keşfedilmiştir12 . Kur'an aynı zamanda yalnızca vahyedilen Kitap
olması, vahiy dilinin hala canlı olması ve yaşayan bir iletişim biçimi olması
ve şüphesiz Kur'an-ı Kerim'in indirildiği zamanki orijinal haliyle kalması
anlamında da farklıdır. Bu aslında milyonlarca insana, Arabistan'da
kullanıldığı gibi bu Asil dilde konuşma, yazma ve iletişim kurma konusunda
mümkün olan her türlü şansı veriyor. Koruma açısından bakıldığında, Kur'an,
öğretileri ve/veya emirleri takipçileri -Müslümanlar- tarafından uygulamalı
olarak korunan, diğer kitapların sahip olmadığı bir statüye sahip olan,
vahyedilen tek Kitaptır.
Diğer vahyedilen
Kitaplardan farklı olarak, bu zamana kadar Kur'an-ı Kerim'in yalnızca tek bir
nüshası mevcuttu; tam, orijinal olarak standart ve tüm ümmet tarafından topluca
tasdik edilen13 . Bu tek nüshadan birçok nüsha çıkarılmış ama
ilginçtir ki tek bir harf bile ekleme veya çıkarma yapılmamış, Kur'an ne kadar
büyüktür! Dolayısıyla bu Kitabın -Kuran'ın- günümüz dünyasına etkisi hesaplanamaz14
. İnkarcıların, diğer kutsal kitaplarda da yaygın olan Kuran'daki
çelişkileri ispatlamaya çalıştıkları ancak bu çabalarında başarısız oldukları
kaydedildi. Bu noktada Münih Üniversitesi'nde bu konuda yürütülen bir
araştırmanın sonucunu ortaya koymak önemli: Geçtiğimiz yüzyılda en kapsamlı
araştırma Almanya'nın Münih Üniversitesi Münih Enstitüsü'nde yapıldı. Dünyanın
farklı yerlerinde üretilmiş el yazmaları ve matbu metinler de dahil olmak üzere
42 bin Kur'an-ı Kerim toplandı. Araştırmalar yarım yüzyıla yakın sürdü ve
sonunda araştırmacılar, bu kırk iki bin nüshanın metninde kopyalama hataları
dışında herhangi bir tutarsızlık bulunmadığı sonucuna vardı; her ne kadar
dünyanın farklı yerlerinden toplanmış olsalar da ve Hicret 1. yüzyıl ile Hicret
14. yüzyıl arasındaki döneme ait olsalar da 15 . Nispeten,
lorious
Son vahiy olan Kur'an'ın
kelimesi kelimesine derlenip kaydedildiğine inanılır, ancak diğer kutsal
kitaplarda ne Musa, ne İsa ne de İbrahim, Allah'ın öğretisini insanların yanlış
yorumlamasına ve yozlaştırmasına yol açacak şekilde kaydetmemiştir.
olarak aktarılmıştır16 .
Artık şunu bilmenin zamanı gelmiştir: Yüce Kur'an, Hz. bu güne kadar tüm
dünyada. Kur'an-ı Kerim'i ezberleyenlere Huffaz-ı Kur'an denir. Onlar
Kur'an'ı kelime kelime, hece hece bilirler; dolayısıyla eğer dünya Kur'an'ı bu
dünyadan silmeye karar verirse, Huffaz Kur'an'ı çok kısa sürede yeniden
üretebilecek ve böylece Kur'an'ı yok edilemez ve yok edilemez kılacaktır17 .
Analiz yoluyla özellikle
Kur'an ile İncil arasında pek çok farklılık tespit edilebilir. Birincisinin
kıyamete kadar korunacağı ve korunacağı garanti edilmişken, ikincisi tahrif edilmiş
ve çeşitli basımlara uğramış, böylece içindeki orijinal ve ilahi mesajlar
kaybolmuştur. Bu nedenle Kur'an, İncil'den farklı olarak, Adem ile Havva'nın
(Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerine olsun) Aden Bahçesi'nde Allah'a
itaatsizlik ederek işledikleri hatadan dolayı, Kur'an-ı Kerim'in ayetlerinde
bildirildiği gibi kadınları suçlamaz. ' 18' . Kuran'da ayrıca Adem
ile Havva'nın Allah'a tövbe ettikleri ve Allah tarafından anında affedildikleri
vurgulanır19 . Aynı zamanda, Adem ile Havva'nın Dünya'da yaşamasının,
onları yaratmadan önce bile Tanrı'nın planının bir parçası olduğundan20 ve
bir tür ceza21 olmadığından söz eder .
Aslında İncil, Kur'an'ın
çok açık bir şekilde bildirdiği tarihi bilgiler konusunda tamamen sessizdir. Bu
bilgiler, diğerlerinin yanı sıra, Ad ve Semud kavmi ile onların peygamberleri
Hud ve Salih'in hikayelerini; Tufan öncesinde Nuh Peygamber ile oğlu arasındaki
diyalog 22 , İbrahim ile babası arasındaki diyalog 23 ve
ayrıca kendisi ile bir kral arasındaki diyalog 24 ve kendisi ile
kavmi arasındaki diyalog 25 ve İsa'nın beşikten konuşma mucizeleri 26
ve (Allah'ın izniyle) çamurdan bir kuş meydana getirmesi 27 .
İncil'de Büyük Tufan'ın tüm Dünya'yı kapladığı anlatılırken, Kur'an'da tufanın
sadece yerel bir olay olduğu anlatılmaktadır; bu, bilimsel kanıtlarla daha
tutarlı bir tanımdır28 ve son olarak kritik bir fark, Kuran'ın İsa
(AS)'ın hiçbir zaman gerçekten çarmıha gerilmedi 29 . Son bir not:
Kuran İncil'den çok farklıdır. Kuran'a hiçbir insan katkısı yoktur; bu yalnızca
Tanrı'nın vahyidir. Yani Kur'an'da Peygamberimiz (s.a.v.) ile ilgili
sahabelerin (r.a.) yazdığı hiçbir kıssa bulamazsınız.
, Kur'an'ın vahyi olarak
belirttiğinin dışında hiçbir konuşmasını bulamazsınız30 . Peygamber'in
kendi sözleri Kur'an'dan tamamen ayrı tutulmuştur. Bu da şüphesiz Kur'an-ı
Kerim'in ilahi korumasını temsil etmektedir. Bu noktada Tanrı'nın neden daha
önceki vahiylerinin çarpıtılmasına ve korunmamasına izin verdiği sorulabilir.
Musa ve İsa gibi önceki peygamberlerin tüm insanlığa gönderilmediğini
anlamalıyız. Mesajları açıkça İsrail Kabilesi'ne ve onların özel zamanlarına
yönelikti. Aslında Allah bize, tüm insanların kendilerine gönderilen ve
görevleri sınırlı olan elçiler aldığını öğretmektedir31 . Hz. Muhammed (salla’llâhü aleyhi ve
sellem) ve dolayısıyla onun vahyi , kendi
zamanından kıyamet gününe kadar tüm insanlığa yöneliktir32 . Yine,
eğer vahiyleri korunmuş olsaydı, takipçileri bunu peygamberlerini takip etmeye
devam etmek ve Hz. Muhammed'i takip etmeyi reddetmek için bir neden olarak
kullanabilirlerdi33 .
Tarihsel deliller, metin
içindeki çelişkili ifadeler vb. pek çok yolla, onların kutsal kitaplarının
ayrıntılı olarak korunmadığı ve insan dinine karışmayan, tamamen Allah'ın
dinine uyduklarını iddia edemeyecekleri çok açık olduğundan. enterpolasyon -
Kuran'da bulunan, Tanrı'dan gelen gerçek, tam ve kesin vahiy için korunmamış
vahiylerini terk etmemek için geçerli bir mazeretleri yoktur.
III.
KURAN'DAKİ GİZEMLİ HARFLERİN İNCELENMESİ
Gizemli harfler,
Kur'an'ın belirli surelerini başlatan eşsiz harf birleşimidir. Edebi olarak
kısaltılmış veya kısaltılmış anlamına gelirler. İlgili bölümlerin açılış
ayetini oluşturdukları için Fawatih, yani açılış ayetleri olarak da
bilinirler34 . Kur'an sûrelerinin yaklaşık dörtte birinin (1/4)
başında, ilgili surelerin başında yer almaları nedeniyle Mukatta'at
(bağlantısız/bağlantısız harfler) adı verilen gizemli harf-semboller yer alır. Ancak
Arap alfabesindeki yirmi sekiz (28) harften tam olarak yarısı (1/) yani ondördü
(14) bu konumda tek başına veya iki, üç, dört veya beşin değişen
kombinasyonları halinde bulunur. harfler 35 .
IV.
GİZEMLİ (BAĞLANTISIZ) HARFLİ KURAN SÜRELERİ
Arap alfabesinde yirmi
dokuz (29) harf bulunduğu gibi (hamza ve elif iki harf sayılır),
Kur'an-ı Kerim'de de gizemli/bağlantısız harfli yirmi dokuz sûre vardır.
Böylece yirmi dokuz (29) sûrenin başına Arap alfabesinden on dört (14) farklı
harf getirilmiş, on beş (15) harf ise kullanılmamıştır36 . Bu on
dört (14) harf şunlardır: Elif, Ain, Ha, H, Lam, Mim, Nun, Kaf, Ra, Sin,
Sad, Ta ve Ya37 . Bu harflerin bulunduğu sureler
şunlardır: Sureler 2,3,7,10,11, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 26, 27, 28, 29, 30, 31,
32, 36, 38, 40 , 41, 42, 43, 44, 45, 46, 50 ve 68 38 . Yukarıda
birbiriyle bağlantısız harflerle bahsedilen surelerin tümü, üç sure, yani 2, 3
ve 13. sureler hariç, Mekke'dir .
V.
ON DÖRT (14) KOMBİNASYONDAKİ GİZEMLİ MEKTUPLAR
Bu harfler aşağıda
gösterildiği gibi on dört kombinasyonda kullanılmıştır:
1.
Üç (3) surede yalnızca bir harf bulunur :
(A)
Nun, Kalem Suresi'nde geçtiği şekliyle
Rahibe. Kaleme ve
(insanların) yazdığı (Kayıta) andolsun ki 40
Kaf. Yüce Kur'an'a
andolsun ki (Sen Allah'ın Resulüsün) 41
(C.) Sad suresinde geçtiği gibi üzücü
Üzgün. Öğüt dolu Kur'an'a
andolsun ki: (Bu Haktır) 42
2.
On (10) Surenin iki (2) harf kombinasyonu vardır :
(A)
Kafir Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ha Mim 43
Fussilet Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ha Mim 44
Şura Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ha Mim 45
Zuhruf Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ha Mim 46
Duhan Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ha Mim 47
Casiye Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ha Mim 48 ve
sonra
Ahkaf Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ha Mim 49
(B)
Taha Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ta Ha 50
(C)
Neml Suresi'nde
göründükleri şekliyle TS
Ta Sin 51
(Ç)
Yasin Suresi'nde
göründükleri şekliyle
Ya Sin 52
3.
On üç (13) Surenin üç (3) harf kombinasyonu
vardır :
(A) ALM Bakara Suresi'nde görüldüğü
şekliyle
ALM 53
Ali İmran Suresi'nde
görünen şekliyle ALM
ALM 54
Yunus Suresi'nde
geçtiği şekliyle
ALM 55
Hud Suresi'nde ortaya
çıktığı şekliyle
ALM 56
Yusuf Suresi'nde
görüldüğü şekliyle
ALM 57
İbrahim Suresi'nde
göründükleri şekliyle
ALM 58
Hicr Suresi'nde
görünen şekliyle ALM
ALM 59
Ankebut Suresi'nde
görüldüğü şekliyle
ALM 60
Rum Suresi'nde
görüldüğü şekliyle
ALM 61
Lokman Suresi'nde
geçtiği şekliyle
ALM 62
Secde Suresi'nde
göründükleri şekliyle
ALM 63
(B) Şuara Suresi'nde geçen
şekliyle TSM
Ta Sin Mim 64
Kasas Suresi'nde
göründükleri şekliyle TSM
Ta Sin Mim 65
4.
İki Surede dört (4) harf kombinasyonu vardır :
(A)
Ra'ad Suresi'nde
göründüğü şekliyle
Elif Lam Mim Ra 66
(B)
A'raf Suresi'nde yer
alan sadakalar
Elif Lam Mim Ra 67
5.
İki Surede beş (5) harf kombinasyonu vardır :
(A) Meryem Suresi'nde geçen KHY'AS
Kaf. Ha. Evet. 'De olduğu
gibi. Üzgün 68
(B) HM 'ASQ Şurah Ha Mim Suresi'nde göründükleri
şekliyle . 'Ain Sin Kaf 69
Bilim adamlarının
bu gizemli mektuplar hakkındaki görüşleri
Bu birbirinden kopuk
harflerin gerçek anlamını yalnızca Allah (cc) bilmesine rağmen, Kur'an-ı
Kerim'in müfessirleri olan alimler, onlara verilen önemden dolayı, zaman içinde
bu harflere anlam kazandırmak için ellerinden geleni yapmışlardır. ön eki olan
surenin ayrılmaz bir parçası olarak, fakat anlamlı hiçbir şey ortaya
çıkmamıştır. Dolayısıyla bu mektuplar üzerindeki genel fikir, bunların gizemli
olduğu yönündedir. M. Asad'a göre, bu harflerin gerçek anlamdaki eksikliğine
bir çözüm bulmakla yetinmek gerekir70 . Bu görüşünü, ilk Halife Ebu
Bekir'in (RA) her ilahi yazıda bir sır (bir unsur) bulunduğunu ve Kur'an'ın
sırrının (bazılarının) açılışında (işaret edildiğini) ifade etmesiyle
desteklemiştir. Sureler 71 . Yusuf Ali'ye gelince, Mukatta'atlar ,
anlamları hakkında güvenilir bir açıklama bulunmayan mistik sembollerdir72 .
Bazı yorumcuların bunları bazı mistik semboller olarak kabul etmekle
yetindiklerini, bunların anlamını salt sözel mantıkla tartışmanın yararsız
olduğunu açıkladı73 . Öte yandan batılı oryantalistler, bu
mektupların, peygamberin dikte ettiği bireysel vahiyleri yazan katiplerin veya
onları tam olarak son kanunlaştırma sırasında kaydeden sahabelerin baş
harflerinden başka bir şey olmadığı görüşündedir. İlk üç halifenin hükümdarlığı
döneminde Kur'an 74 . Klasik Kur'an müfessirlerinden Fahreddin
er-Razi, gizemli harflerle ilgili yirmi (20) kadar görüş belirtmiş ve bu
harflerin , Allah'ın tayin ettiği surelerin isimlerini temsil ettiğine dair
birçok görüşten bahsetmiştir75 . Verilen tüm açıklamalar, gizemli
harflerin gerçek anlamını tatmin edici bir şekilde açıklayamamıştır ve bu
nedenle ilim, Kur'an'ı indiren, onun anlamını ve içeriğini bilen Allah'a (cc)
bırakılmalıdır.
Yüce Kur'an'ın, Allah
tarafından indirilen ilahi kitap olduğuna ve diğer peygamberlere indirilen
diğer kitaplardan farklı olarak en yüksek mevkide yer aldığına ve statüsünün
eşsiz olduğuna inanılır. Aslında naklinde hiçbir bozulmaya uğramamış, tarih
boyunca varlığını sürdüren ve dolayısıyla mükemmel bir şekilde korunan tek İlahi
Kitaptır. Gizemli harflerin Kur'an-ı Kerim'in içeriğinde yer aldığına ve
böylece Kur'an'ın mucizesi haline geldiğine inanılmaktadır. Dahası, bu
mektupların, kâfir Araplara ve dünyaya onları kullanmaya ve Kuran'a benzer bir
şey üretmeye meydan okumak için kullanıldığı, ancak Arap dili söz konusu
olduğunda tüm çabaların, belagatlerine rağmen sonuçsuz kaldığı sonucuna
varılabilir. .
3
İslam ve Diyalogda
Eğiticilerin Eğitimi Kursu, Modül 101, İslami Eğitim Vakfı, Minna, 2005, s. 18
5
AS Dallal, 'İslam'
Microsoft® Öğrenci 2008 [DVD]. Redmond, WA: Microsoft Şirketi, 2007
6
SK Montreal, Yaşayan
bir mucize olarak Kur'an, www.as-sidq.org adresinde
mevcuttur .
8
www.islam-guide.com , 23 Haziran 2009
itibarıyla
9
Arapçada Kur'an-ı Kerim
okuyan anlamına gelen kelime.
10
'Kıble Dergisi'nde Kur'an
Mucizesi, 1427 Hicri, s.20-24
12
www.imanway1.com/message7p112 , 23 Eylül 2009
itibarıyla
14
AO Nureddin, The
görkemli Kur'an- Anlamlarının İngilizce yorumu, Nawawi vakfı, Chicago, s.9.
(ND)
16
www.boloj i.com/spirituality/055. htm
,
16 Eylül 2009 itibariyle
17
www.iad.org/qur'an/today.html, 23 Eylül 2009
itibarıyla
18
Kuran 2:35-37'yi
Yaratılış 3:12-17 ile karşılaştırın
25
Kuran 22:70-102,
29:16-18, 37:83-98 ve 21:57
28
Kuran 25:37 ile Yaratılış
7:23'ü karşılaştırın
30
G. Miller, Muhteşem
Kur'an, İslami Eğitim Vakfı, Minna-Nijer, s.4, 1994
31
Kuran 7:59, 65, 73, 80 ve
85.
32
Kur'an 7:158; 34:28;
81:27 ve 6:19
34
R. Khalifa, Kuran: Son
yazı, Tucson, Arizona, İslami Üretim, 1981.
35
R. Khalifa, Bilgisayar
konuşuyor: Tanrı'nın dünyaya mesajı, Arizona, Renaissance Production, 1981
36
SS Borodwee, Durusul
Kuran, As-sidq (Gerçek) Montreal Kanada, S.39, 2004, www.as-sidq.org adresinde mevcuttur .
37
LN Stephen, Hurufat
el-Mukatta'nın Tafsir'i ^ izole harfler üzerine yorum) , http://wwwhurqalya.pwp.blueyonder.co.uk/BAHA'-ALLAH/L-hurufat.htm
adresinde mevcuttur HYPERLINK "http://wwwhurqalya.pwp.blueyonder.co.uk/BAHA%e2%80%99-ALLAH/L-hurufat.htm".
38
K. Massey, Kuran'ın
Gizemli Harflerine Yeni Bir Araştırma, Arabica, Cilt 43, Sayı 3,
PP.497-501.
39
R.Khalifa, Dünyaya
Bildirin: Kuran'ın Matematiksel Mucizesi, Tucson, Arizona, 1982
70
M Asad, Kur'an'ın
mesajı, Dar Al-Andalus sınırlı, 3 Kütüphane Rampası Cebelitarık, Ek 11, s.
992, 1993
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar