Print Friendly and PDF

Zeki Müren'in Acımasızlığı...Adnan PEKAK





 

 

o dönemde neler döndü neler 

kıskançlıklar sahnede 

 

vurulmaları piyasanın dışına itildiği 

söylendi sebebi sanat güneşinin onu 

kıskanması Hatta kin 

duymasıdır Zeki m ışıltılı hayatına 

devam ederken o yaşam savaşı verdi hem 

de Karanlıklar İçinde sadece sıvıyla 

beslendiği gibi gözlerini de kaybetti 

Maksim Gazinosu bir döneme damgasını 

vuran İstanbul gece hayatının Sembol 

isimlerindendir orada yaşananlar aslında 

bir Türkiye 

fotoğrafıyla oğlu Sacit Aslan Kaleme 

aldığı Bir Masalda iki Kral olmaz 

kitabında merkeze maksimi koyarak 

kültürel yozlaşmanın nasıl başladığını 

anlattı aslında işte bu hikayemizde o 

isimlerden birini anlatacağım sizlere 

izlerken şaşıracağınız neler dönmüş 

deyip şok olacağınız bir videoya hazır 

olun çalışmamızı beğenirseniz abone 

olmayı unutmayın özel istekleriniz için 

bana Instagram adresimden 

ulaşabilirsiniz keyifli seyirler aradım 

ben gece gündüz aradım ben Adnan Pekak 

1937'de İstanbul'da doğdu Ayrıca ünlü 

oyuncu Tanju Korel'in Öz 

dayısıyla eski eşi Hülya Darcan ve kızı 

Bergüzel korel'le akraba oluyordu 

1950'lerin sonlarına doğru başlayan 

müzik kariyeri 1959'da Sokak şarkıcısı 

ve 1960'ta Ben masumum filmleriyle devam 

etti söylediği domatesin çekirdeği 

derdime dert ekleme Kaz Mezarcı yeşil 

ördek gibi gönlüme sızı verme Sendeki 

kaşlar Havada Bulut Yok ve Bak şu 

dünyanın haline isimli şarkılarıyla 

gazinoların bir numaralı isimlerinden 

biri oldu tarzı giyimi sesinin tonu ve 

verdiği pozlarla Zeki Müren'in en büyük 

rakiplerinden bir oğlu vermişti Zeki 

Müren kıskanç bir sanatçı olarak 

bilinirdi Ajda pekkan'a tokat attığı 

sevgililerini aşırı Kıskandığı için 

önünü kestiği kendinden iyi olanı 

gördüğünde burun büktüğü Adnan şenses'i 

dövmeleri Daha sonra da tecavüz timi 

gönderip kirletmem söylediği dönemin 

gazetelerinde hep yazardı hatta yıllar 

sonra Bülent Ersoy Onur Ak aın 

vasıtasıyla Türk sanat müziği sanatçısı 

Muzaffer Akgün'ün gazeteye verdiği bir 

ilanı paylaştı Onur Akay'ın arşivlerden 

bulup paylaştığı ilanda şunlar yazıyordu 

Muhterem dinleyicilerim sevgileriyle 

bana destek olan güzel dinleyicilerim 

Allah aşkına Zeki Müren'le çalışırken 

beni alkışlamayın ekmeğimle oynarsınız 

Hatta Göksenin Çakmak Zeki Müren'in bu 

kıskançlıkları ile ilgili Onur Kaya 

Şunları da söylemişti Zeki Müren 

sevgilisini Ajda ile birlikte ajda'nın 

odasında yakalamış olmasından dolayı 

Ajda cezalandırmak amaçlı tokat atıyor 

Zeki Bey önce banyoya bakmış arkadaşı 

yok balkona çıkmasıyla arkadaşını görmüş 

bir tokat arkadaşını atmış ve kovmuş 

Ajda titremeye başlamış iki tokatta Ajda 

yatmış ve ağzının sol tarafı kanamaya 

başlamış ancak birkaç saat sonra özel 

bir basın toplantısı için Zeki Müren 

yine de hiçbir şey olmamış gibi ajd 

pekkanla kol kola girerek basına 

gülücüklerle poz vermek zorunda kalmış 

Zeki Müren öldükten sonra da kendisine 

ait bestelerin aslında ona ait olmadığı 

ortaya çıkmıştı o bestelerin hepsi Şükrü 

tunara aitti Şükrü Tunar la aralarında 

özel bir anlaşma vardı ve Zeki Müren o 

bestelerin kendisine ait olarak 

gösterilmesi için Şükrü tunara yüklü 

miktarda para ödüyordu Şükrü Tunar oğlu 

yıllar sonra şu itirafı yapacaktı Şimdi 

gerçekleri açıklıyorum Çünkü Zeki Müren 

babamın mezarına bir kez bile gitmedi 

Bir kez bile bizi arayıp hatır sormadı 

Ayrıca Zeki Müren'in son bestesi olarak 

bilinen Gece Kirpikli Kadın isimli 

eserinde İlyas tetiğe ait olduğunu 

söylemeliyim Zeki Müren İlyas tetiğe de 

para Ödemiş ama İlyas Bey Bey Müren'in 

vefatından sonra şarkının kendisine ait 

olduğunu ispatlamıştır İşte bu yıllarda 

Adnan pek hakın ismi birdenbire silin 

verdi piyasadan 60'larda parlayan o isim 

70'lerde yok oluvermişti kimilerine göre 

gırtlak kanseri olmuştu kimilerine göre 

ise sesini kaybetmişti 1980'li yıllarda 

Sadece bir kez Gördük onu o da bir film 

sayesinde olmuştu 1982'de gösterime 

giren Aşk dilencisi filminde rol 

aldıktan sonra tekrar görünmez oldu sacı 

Arsan cumhuriy gazetesinden Ebru 

Dedeoğlu ile yaptığı bir söyleşisinde 

ise bu durumdan şu şekilde bahsetmişti 

bvü Gazinosu zamanlarında Annemle 

gazinonun çok yakınlarında yaşıyorduk 

Hatta ben de sürekli bahçesinde Oynardım 

herkesi izlerdim o dönemlerde Sevim 

Çağlayan Saime Sinan sahneye çıkıyordu 

haftada 3 günde Zeki Müren geliyordu 

Herkes diyor ki Maksim Zeki müren'i Zeki 

Müren yaptı bu çok büyük bir yanılgı 

Zeki Müren o yıllarda çalıştığı her yeri 

ayağa kaldırıyordu babam ona nasıl 

ulaştı onun detayını bilmiyorum Bir tek 

hayal meyal hatırladığım bde o dönem 

Adnan Pekak çıkardı iyi bir sahnesi ve 

sesi olduğu söylenirdi Zeki Bey Adnan 

Pekak çıkıyorsa beni affedin demiş Adnan 

Bey'i çalıştırmayın dememiş Ama bu 

söylem de o anlama geliyor B'den büyük 

maksime geçildiğinde de Zeki Bey babamla 

çalışmaya devam etti 15 sene aralıksız 

çalıştılar Bülent Ersoy sa Zeki Müren 

hakkında acımasız ve kıskançtı sanat 

güneşi bana olan kıskançlığından öldü 

demiş sosyal yıkılmıştı jestle gel 

konuşalım programına katıldığında 

şunları söylemişti Müzeyyen Senar bana 

benim yerimi alacaksın derdi Zeki Müren 

de Bunu duyunca Allah'ım bu japonun 

canını al demiş benim için Zeki Müren 

bana Japon çiçeği derdi Günlerden bir 

gün çalışanlarına eski televizyonunu 

vermiş sonra da siz bunu benden çaldınız 

diyerek şikayetçi olmuş bütün 

çalışanları falakaya çekmişler Zeki 

Müren acımasız bir 

[Müzik] 

insandı 

Adnan Pekak ismi Yıllar İçinde kaybolup 

gitti Hiçbir haber alamaz olduk ondan 

sesiyle gazinoların neşesi olan bazen de 

Efkar dağıtan O adam duman olup uçmuştu 

adeta 1982 yılını saymazsak neredeyse 50 

yıldır medyaya hiç haberi düşmemişti ta 

ki 30 Mart 2012 tarihine kadar içimizi 

Burkan bu haberde şunlar yazıyordu dört 

gündür ağzını açamayan sadece 

dudaklarının arasından verilen suyla 

beslenen Adnan Pekak akşam saatlerinde 

evinde sessizce vefat etti Adnan pek 

Ak'ın cenazesi Ankara Karşıyaka 

Mezarlığı'na defnedildi cenazesine Sanat 

dünyasından sadece Ankaralı Taner Tunç 

ve Mehmet Yüzüak katıldı zamanın billur 

sesli sanatçısı için bugün kimse Son 

görevini yerine getirmedi Savaş ayın 

köşesinde onun hakkında yazdığı sözl 

kalpleri bir kez daha incitti onun 

öldüğü gün şöyle yazmıştı tecrübeli 

gazeteci Adnan pekaka kimmiş diyecek çok 

kişi vardır aranızda haklısınız Unuttuk 

unutturduk onu Zeki Müren'in Krallığı 

sırasında onun tahtını en fazla zorlamış 

adam dersem eski kuşaklardan anımsayın 

olacaktır Ben ona Adnan abi derdim 

elinde büyümüş sayarım kendimi Annem 

Yenikapı çakıl gazinosunda çıkarken 

Adnan abi orada assolisti mükemmel 

fiziği sesi sahne hakimiyeti vardı bu 

piyasa tek türde iki kişiyi Kaldıramadı 

rahmetli Zeki Müren biraz da hoş 

olmayacak usullerle onu tedavülden 

kaldırttı olayı da Adnan abinin yırt 

dağındaki soruna bağladılar 1960'lı 

yıllarda büyük çıkış yapıp O dönemlerde 

ortalığı kasıp kavuran Şöhret 

merdivenlerini kısa sürede tırmanan ünlü 

sanatçılardan biriydi içimi kavuran sa 

şu onu geçtiğimiz gün yitirdik ve yine 

duyulmadı bu ölüm zamanın ünlü adamı 

İpek sesli yıldız olarak anılırdı ama 

kimsesiz ölüp kimsesiz defnedildi Oysa 

hüly darcan'ın dayısıyla ne Bergüzel 

Korel ne de Hülya Darcan katıldı 

cenazesine Nurlar içinde yatsın elimden 

bir şey gelmiyor Ne yazık ki Peki abi bu 

gece söyleyeceğim Bu gece Söyleyeceğim 

ona Seni seviyorum diyeceğim Tamam oldu 

bu iş ölümünden Birkaç yıl önce ise hüly 

Darcan la sert bir tartışmaya girmişti 

Yasemin Bozkurt sine 5 ekranlarında 

yayınlanan Yasemin bozkurt'la Buluşma 

Noktası programında olaylar çığrından 

çıkmıştı yaşanılan bu hararetli tartışma 

Sacit Arslan'ın paylaşımıyla ekranlara 

şöyle yansıdı geçtiğimiz hafta 

Ankara'dan bize bir telefon geldi ve 

telefonu eden kişi bir Dönemin en ünlü 

şarkıcılarından 

Adnan Pekak la ilgili bize bazı 

dokümanlar verdi ama Adnan Pekak şu anda 

ekranlarda Fırtınalar gibi Esen iki ünlü 

kadınla da akraba müthiş muhtaç bir 

durumda maddi ve manevi olarak acaba 

diyorum akrabalarının bundan haberi yok 

mu Eğer bu konuda bilgisi olanlar varsa 

Lütfen bizi arasınlar ona yardım eli 

uzatmak istiyoruz Çünkü anlatılanlar 

insanın yüreğini Burkan cinsten Eee 4 

yıl önce Adnan Bey gözlerini kaybetmiş 

alzir hastası olduğu için hiç kimseyi 

Hatırlamıyor e burnundan E bir Eee 

solunum aletiyle soluyor ve ne yazık ki 

komşularının getirdiği yardımlarla 

yaşıyor dakika hattımızda Hülya Darcan 

varmış Hülya Hanım'a Bir bakalım Alo 

Alo e Sanırım yanıldığınız bir şey var 

ben Adnan Dayı'yı 

Sanırım bir 78 senedir görmüyorum Hatta 

bilmiyorum yani onu Onun için bir şey 

söyleyemeyeceğim Yalnız şunu söyleyeyim 

Adnan'ı sizin aldığınız istihbarat çok 

yanlış hiç de sizin anlattığınız gibi 

yardıma muhtaç değil 

eee Ankara'nın çok güzel bir semine 

güzel bir evi var şu an kendisi evlidir 

Eee daha önce kendisine bakan 

hanımefendi ile evlenmiştir Evet 

gözlerinin görmediğini Duyduk ve ben bu 

arada kendisiyle Telefonla konuştum o 

bana Yenge der Ben ona 

adl çok severim hü Hanım Anladım hüly 

Hanım şöyle bir şey söyleyeyim 7 yıldır 

görmediğiniz için belki gelişmelerden de 

haberiniz olmayabilir sizin 

Duygularınızı almak için E bunu da yap 

şu anda kızımı kullanıyorsunuz ekanda 

hatimin Hanım Madem öyle niye çekmediniz 

adlay gidip evinde Evet da çek Peki on 

çektik onu da çek 

Pardon şüphe Ed hüly Hanım yarın onu da 

vereceğim o zaman ad'ın son durumunu 

nasıl yatakta yattığını tanımayacaksın 

Çünkü benu 48 yaşındaki yeğenim de Hast 

Affedersiniz beni ya dinleyin Ya da 

telefonu kapatmak zorunda kalacağım 

bakın bir soru soruyorsunuz teşekkür 

ediyorum Teşekkür ediyorum Sağ olun 

kapatalım efendim Teşekkür ediyorum Sağ 

olun 

Hanım ortada bir gerçek varsa o da bir 

ismin kıskançlıklar yüzünden yok olup 

gittiği di yani Güçlünün güçsüzü ezdiği 

bir durum yaşanmıştı belki izin 

verilseydi O da günümüze kadar ulaşacak 

sessiz gecelerimizin sesi olacaktı 

hakkında söylenenler maruz kaldığı 

kötülükler ve Yıllar İçinde gizemli 

kayboluşu la bir Adnan Pekak geçti bu 

 

hayattan 

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar