Print Friendly and PDF

HZ. HÜSEYİN ALEYHİSSELÂM AŞKINA




 

Sen beni her gördükçe derdimi arttırmadasın,

benimse seni her gördükçe meylim, sevgim artmada.

Halin nedir diye hiç sormuyorsun.

Bilmem başında ne hava var?

Derdimi bilmiyor musun ki dermanım için çalışmamaktasın!

Beni topraklar üstünde bırakıp gitmen hiç de doğru bir şey değil.

Bir uğra da yine halimi sor,

yoluna toprak olayım sevgili!

Ölüp toprağa girmedikçe elimi eteğinden çekmem.

Hattâ o vakit bile mezarıma uğrarsan tozum, eteğini tutar.

Aşkının derdinden artık soluk bile alamaz oldum,

nefesim bile çıkmıyor.

Benden öcünü aldın,

hâlâ biraz nefes al, rahatlaş demiyorsun.

Bu, ne vakte kadar sürecek?

Bir gece, karanlıklar içinde gönlümü saçlarında arıyordum,

aynı zamanda yüzünü de görmekteydim,

lâl dudaklarından şarap da içmekteydim!

Nihayet seni ansızın aguşuma çektim,

saçların dağıldı, halkalandı.

Dudağımı dudağına koydum,

canımı da feda ettim, gönlümü de!

Sen Hâfız’a vefakâr ol da düşmana “git, öl artık” de.

Senden bu sevgiye nail olduktan sonra

soğuk sözlü düşmandan ne korkum var! [357]

http://mov1.tebyan.net/1391/09/19safar_karimi_sherkhani_hazratezahra_113609.vtb

Mera mibini vu der dem ziyâdet mikuni derdem

Tura mibinemu meylem ziyâdet mişeved her dem 

318

 

مرا می‌بينی و هر دم زيادت می‌کنی دردم

تو را می‌بينم و ميلم زيادت می‌شود هر دم

به سامانم نمی‌پرسی نمی‌دانم چه سر داری

به درمانم نمی‌کوشی نمی‌دانی مگر دردم

نه راه است اين که بگذاری مرا بر خاک و بگريزی

گذاری آر و بازم پرس تا خاک رهت گردم

ندارم دستت از دامن بجز در خاک و آن دم هم

که بر خاکم روان گردی به گرد دامنت گردم

فرورفت از غم عشقت دمم دم می‌دهی تا کی

دمار از من برآوردی نمی‌گويی برآوردم

شبی دل را به تاريکی ز زلفت باز می‌جستم

رخت می‌ديدم و جامی هلالی باز می‌خوردم

کشيدم در برت ناگاه و شد در تاب گيسويت

نهادم بر لبت لب را و جان و دل فدا کردم

 

تو خوش می‌باش با حافظ برو گو خصم جان می‌ده

چو گرمی از تو می‌بينم چه باک از خصم دم سردم

 

Kaynak: HÂFIZ DİVÂNI ŞİRÂZÎ Çeviren: ABDÜLBÂKIY GÖLPINARLI, MEB, 1992, İstanbul

Not: Numaralar beyitlerin bulunduğu gazeli işaret eder.

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar