Print Friendly and PDF

Adem oldur ki, Ölümüne de kâdir olur

 


Akşemseddin sık sık “Bu küçük oğlum, Muhammed Hamdi yetim ve zelil kalır; yoksa bu mihneti çok dünyadan geçerdim. ” demekteydi. Bunu işiten Hamdi Çelebi’nin annesi Akşemseddin’e;

“Göçerdim dersin, yine göçmezsin” diye onu hafife almış ve şeyhi gücendirmişti. Hanımının bu ifadesine Akşemseddin;

“Göçelim”; deyip Göynük’de yaptırdığı mescide gitmiş, sevenleri ve çocuklarını da yanına çağırarak, vasiyetini yapmış ve oradakilerle helalleşmiş sonra da orada bulunanlara bana Sure-i Yâsin okuyun diyerek, sünnet üzere sağ tarafına yatıp ruhunu Allah’a teslim etmiştir.

Oğlu Muhammed Hamdi Efendi, yazdığı Kıssa-i Yusuf’da bu konudan esinlenerek şöyle demiştir.[1]

Adem oldur ki, mevte kâdir olur

Ancılayın kimse nâdir olur

Diri sanursun ânı ölmüşdür

Cânına cismi merkad olmuştur

Cesedü cismü ruhı vuslat-ı beyn

Olur ehl-i bekâya sûret-i ayn

Hamdi ehl-i bekâyı yâd eyle

Hâtırın yâd ile şâd eyle

Bülbül-i ve bustân-ı vefâ

Şehbâz-ı şikârgâh-ı bekâ

Ayni nûr-ı beyâz-ı meşrîk-ı dîn

Kutb-ı irşâd Şeyh Şemseddîn

Tıfl-ı ferzendim âna bu fakîr

Olmuş idi zâif Hazret-i Pîr

Bana eylerdi şefkatle nazar

Ider idi bu oğlum olmasa eğer

Gider idim, bu dâr-ı mihnetten

Derd-i gamdan belâ-yı gurbetten

Ah kim bu beytimi Yusuf var

Kılıserdir cefâ-yı ihveti zâr



[1] Enîsî, Menakıb, Vrk. 8a. ; Cebecioğlu , “Akşemseddin” , Sahabeden Günümüze Allah Dostları, s.400.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar