Print Friendly and PDF

Gençler intihar düşüncelerinin üstesinden nasıl gelebilir…5 Örnek

 


 

UNICEF, ergen intiharıyla mücadele etme ve ülkedeki ergenlerin ruh sağlığını iyileştirme çabalarını hızlandırmıştır.

Ergenlik döneminde, özellikle kızlarda depresyon ve anksiyete gibi ruh sağlığı sorunları, 15 yaşında zirve yapma eğilimindedir. 

Büyük ölçekli bir pilot UNICEF şu anda okullarda ruh sağlığı bilincini artırmak, yüksek riskli vakaları belirlemek için personeli eğitmek ve hassas durumdaki ergenlerin sağlık uzmanlarına sevk edilmesini sağlamak için çalışıyor.

Programa katılan gençlerden beşi, dünyanın dört bir yanındaki gençlere acı çekiyorsanız yardım aramanın sorun olmadığını iletmek için hikayelerini paylaşmayı kabul etti.

Ölüm tek çıkış yolu gibi görünüyordu

(15 yaşında)

Bir deyişimiz var: "Kavgasız ev olmaz." Benim durumumda çok fazla kavga vardı. Ailem arasındaki sürekli kavgalar hayatımı perişan etti. Ailemden ayrılmak istiyordum. Ölüm tek çıkış yolu gibi görünüyordu.

Okulda bir psikoloğa danıştıktan sonra kendimi çok daha iyi hissediyorum. Eskiden paranın tüm sorunların çözümü olduğunu düşünürdüm. Bugün biliyorum ki en zengin insan kendini iyi hissedendir. Psikoloğum da ailemi destekliyor. Eskiden annem bana pek ilgi göstermezdi. Bugün o sevecen ve biz çok daha yakınız.

Artık intihar etmek istemiyorum. Ailemin ağlamasını istemiyorum. Annem beni dokuz ay taşıdı ve doğurdu. Şimdi refahımızın birbirine bağlı olduğunu anlıyorum - kendime ve aileme özen göstermek ve saygı duymak istiyorum.

Artık tüm sorunların çözülebilir olduğunu biliyorum.

(16 yaşında)

Birçok genç depresyondan muzdarip. Ne yazık ki, ben de değilim. Bir noktada sorunlarım çözümsüz görünüyordu - sürekli ölümü düşünüyordum. Düşünceler beni sardı ve beni asla yalnız bırakmadı. Sonra bir gün ölüm tarihimi seçtim ve takvimime işaretledim.

O sırada sınıfa bir psikolog geldi ve ruh sağlığının öneminden bahsetti. Daha sonra, bana yaklaştı ve ofisine gelmeyi teklif etti. Konuşmamızdan sonra kendimi daha iyi hissettim. Eve gittim ve ölüm tarihimin üzerini çizdim. Düzenli olarak bir psikoloğa gitmeye başladım ve bir doktora - bir psikiyatriste gitmemi önerdi.

Bugün tüm sorunlarım geçti ya da iyi yaptığımı söyleyemem. Ama değişiklikleri zaten hissediyorum, artık biliyorum ki hayattaki tüm problemler çözülebilir. Yine planlar yapıyorum. Makyaj sanatçısı olmak ve dünyayı gezmek istiyorum.

Sevmedim hayatı

(15 yaşında)

"Neden yaşıyorum? Hayatın bir anlamı yok." Bunlar sürekli beni ziyaret eden düşünceler. Sonra kendimi çirkin hissettim. Kimsenin beni sevmediğine, kimsenin bana ihtiyacı olmadığına ikna oldum. Çok düşük bir özgüvenim vardı. hayatı sevmedim

Kendime bakmanın önemini ancak okul danışmanımla konuştuktan sonra anlamaya başladım. Duygularımı saklamak yerine arkadaşlarımla, ailemle ve ruh sağlığı uzmanlarıyla paylaşmaya başladım. Herkes destek vermeye hazırdı. Beni sevdiklerini, diğerlerinden daha kötü olmadığımı anlamaya başladım.

Bugün daha çok arkadaşım var. Başkalarını sevebilir ve yardım edebilirim. Şimdi hayatın değerli bir hediye olduğunu anlıyorum ve sadece bir kez yaşıyorum. Başkalarını desteklemek ve yardım etmek için doktor olmak istediğime karar verdim. Bunun için çok çalışmam gerekiyor ama bugün başaracağımdan eminim.

İntihar, ergen kızlar ve daha büyük erkekler için önde gelen ölüm nedenleri arasında yer alırken, depresif bozukluklar, kaygı, davranış sorunları ve kendine zarar verme, gençlerin hastalık yüküne en temel katkıda bulunanlar arasındadır.

Tökezledim ama yine kalktım

 (15 yıl)

Hayat bir nehir gibidir - bazıları kolaylıkla akar, ancak diğerleri taşlara karşı atmaya devam eder. Bana ne oldu. Bana evde adaletsiz davranılıyormuş gibi geldi. Herkesten nefret ettim ve kimsenin beni anlamadığını hissettim. Yalnız hissettim. Karanlık odalarda çok zaman geçirmeye başladım. Siyah giysiler giydim ve yüksek sesle müzik dinledim. Düşüncelerim çok karanlık oldu - uykuya dalmak ve bir daha uyanmamak istedim.

Sınıfımıza bir psikolog geldiğinde, doldurmamız için bize bir anket verdi. Umurumda değildi ama olumsuz düşüncelerden kurtulmama yardımcı oldu. Daha sonra bir psikoloğa görünmek için davet edildim. Konuşmamızın gizli olduğuna dair güvence, açılmama yardımcı oldu. Çok konuştuk, sonra yavaş ama emin adımlarla hayata farklı bir açıdan bakmaya başladım.

Bugün görüyorum ki iyi ve kötü, hüzün ve neşe siyah ve beyaz gibi ayrılmaz dostlar gibidir. Tökezledim ama tekrar kalktım. Şairin bir zamanlar dediği gibi: "Herkes düştükten sonra kalkma hakkına sahiptir."

Sana yalnız olmadığını söylemek istiyorum

(18 yaşında)

Fazladan bir parmakla doğdum. Diğer çocuklarla oynarken benimle alay etmeye ve zorbalık etmeye başladılar. O zaman farklı olduğumu anladım. O andan itibaren kendi kendime çekilmeye başladım. Güvensiz oldum, kötü düşünceler aklımı tüketti. Parmağım gibi benim de "gereksiz" olabileceğimi düşünmeye başladım, bu dünyada olmaması gereken bir şey. İntihar etmek istedim.

Bir noktada, okulumdaki bir psikologla konuşma fırsatım oldu. Hayat hakkında konuştuk ve bana neden intihar etmek istediğimi sordu. Ağlamaya başladım ve ona hikâyemi anlattım. Parmağımın intihar nedeni olmadığını ama sorunu çözmenin tıbbi yöntemleri olduğunu söyledi. Annemle konuştu ve birkaç gün sonra üçümüz fazla parmağımızı aldırmak için hastaneye gittik.

Bandajlar çıkarıldığında, sisten çıkmış gibi hissettim - kendimi daha iyi hissettim, sanki kanatlarım çıkmış gibi. Bu hikayeyi anlatıyorum çünkü muhtemelen kendileriyle mücadele eden başka gençler de var. Sana yalnız olmadığını ve bir çıkış yolu olduğunu söylemek istiyorum.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar