Print Friendly and PDF

Kimse Beni Sevmiyor

 


Kimsenin ilgilenmediğinden eminler. Sürekli sevgi ve tanınma açlığı, çevrelerindekileri yorar ve onları yalnızlığa mahkum eder. Ama yine de kurban rolünü reddedemezler. Neden?

 Niye?

Bir meslektaşım merhaba demedi, bir arkadaşı ona mutlu yıllar dilemeyi unuttu, onu metroda ittiler ... Böyle farklı durumlar - ve her zaman bir açıklama var: “Kimse beni sevmiyor!” Bununla uzlaşmak kolay değil, ancak böyle bir ifade doğrudur: Başkalarından koşulsuz sevgi eksikliği, her yetişkinin karşı karşıya olduğu bir gerçektir.

Jungçu analist Konstantin Slepak, "Aşka olan susuzluğumuz, yalnızca bir annenin çocuğuna verebileceği ideal aşkı yeniden yaşamaya yönelik güçlü, genellikle bilinçsiz bir ihtiyaçtır" diye açıklıyor. "Ama bir annenin kusursuz ve mutlak sevgisi, yalnızca bir çocuğun sahip olabileceği bir duygudur." Yetişkinler olarak, bu hayal kırıklığının üstesinden gelmeyi öğreniyoruz. Sevgimiz, şefkatimiz, dostluğumuz her zaman herkesin hem veren hem de alan olduğu ikili bir ilişkinin sonucudur. Ama bazılarımız (çocuklukta olduğu gibi) sevgiye, onaya, desteğe çok ihtiyaç duymaya devam ediyoruz.

YÜKSEK ÇUBUK

“Kimseye ihtiyacım yok” - bu genellikle çocuklukta ebeveyn sevgisi almayan veya en azından bu duyguyla yaşayanlar tarafından söylenir ”diyor Konstantin Slepak. Ancak, çok fazla ebeveyn sevgisi benzer sonuçlara yol açabilir. Çocuk büyüdüğünde, başkalarından çocukluğunda gördüğü ilginin aynısını bekleyecektir, ancak hiç kimse onun abartılı beklentilerini karşılayamayacaktır. Sevginin ve tanınmanın yeni tezahürlerine duyulan doyumsuz ihtiyaç, nihayetinde etraflarındakileri uzaklaşmaya zorlar.

Konstantin Slepak, “Ona sunmaya hazır olduklarına dair hiçbir zaman yeterli duyguya sahip olmayacak birine yakın kalmak zordur” diye devam ediyor. Ve elbette böyle bir tepki, 'yanlış anlaşılan'ın küskünlüğünü besleyerek, tüm dünyanın ona karşı olduğu inancını pekiştiriyor."

EN İYİ OLMA İHTİYACI

Sürekli bir sevgi "eksikliği", genellikle narsist karakter özelliklerinin egemen olduğu kişiler tarafından hissedilir.

Konstantin Slepak, onlar için “sevilmek”in “en sevilen olmak”, yani diğerlerine tercih edilenler anlamına geldiğini söylüyor. "Ancak, iddia ettiğiniz sevgiyi hak etmediğinizi kabul etmek zor, sizinle ilgilenmedikleri için başkalarını suçlamak daha kolay."

GÜVEN EKSİKLİĞİ

"Beni kimse sevmiyor!" sözü iltifatlar için doyumsuz bir susuzluk gibi geliyor.

Kendine güveni olmayan herkes sürekli olarak dışarıdan olumlu değerlendirmelere ihtiyaç duyar ve ne kadar çok olursa, kişi o kadar sakin hisseder. Aynı zamanda, eleştiriye karşı çok savunmasız hale gelir: kusurlu olduğuna dair en ufak bir ipucu, onu yenilenmiş bir güçle tanınma aramaya iter.

NE YAPALIM?

Çocukluğa dönüş. Çocukluğunuzu hatırlamaya çalışın. Kendinize sorun: Dikkatle çevrili hissettim mi?

 Ailem bana sevgilerini gösterdi mi?

 Bu yansımaların amacı, deneyimlerinizin ve korkularınızın kişisel geçmişinizle ilgili olduğunu anlamaktır, bu nedenle onların sorumluluğunu başkalarına aktarmanın faydası yoktur.

Seni seven herkesi hatırla. Muhtemelen abartıyorsunuz. Beş yakın kişinin adını yazın ve son dikkat işaretlerinden birini hatırlayın: şükran sözleri, bir iltifat. Bu jestlere büyük sevginin işaretleri denilemez, ancak kesinlikle size değer verildiğini ve değer verildiğini kanıtlarlar.

Rolünüzü tanıyın. Yakın bir ilişki her zaman karşılıklı bir değişimdir. Yakınınızdaki insanlar için son zamanlarda yaptığınız iyi şeyleri hatırlayın ve yazın. Muhtemelen sevgi verebilmenin zevkinin, onu alabilmenin sevincinden daha az olmadığını göreceksiniz.

Onu saygınlığa dönüştürün. Psikanalistlerin yüceltme dediği bir süreçle, yıkıcı sevgi ihtiyacı, içsel boşluğu doldurabilen ve ruhsal açlığı giderebilen bir güç haline gelebilir. Sanatsal yaratıcılık, bilimsel araştırma, hayırseverlik. Herkes, hayal kırıklığını olumlu bir duygu kaynağına dönüştürmesine izin verecek bir şey bulabilir.

“BU SÖZLERİ KENDİM SÖYLEMEYE ÇALIŞTIM”

Yana, 37 yaşında, sanatçı

“Kimsenin bana ihtiyacı olmadığı duygusuyla büyüdüm. Bir noktada baş dönmesi ve işitme sorunları yaşadım, ancak yalnızca psikoterapi bana gerçekte ne olduğunu anlamama yardımcı oldu. Psikoterapi boşluğu doldurmadı, onunla yaşamayı öğretti. Uzun yıllar, annemin ölümüne kadar, ondan bir şeyler duymayı umdum: "Seni seviyorum." Annem, beni yetiştirdiği meslek olan hukuktan başka bir şeye girdiğimi görse çok kızardı. Tuvallerime koyduğum tüm renklerin, bana veremediği “Seni seviyorum” ile aynı olduğunu anlamaz.

ÇEVRENİZDEKİLERE TAVSİYE

Yeterince sevilmediğini hisseden kişi, ihtiyaç duyduğu anda öncelikle ona özen göstermek, onu desteklemek ve korumak ister. Ancak kendinizi tamamen onun emrine vermeyin - bu onun ruhsal yarasını iyileştirmeye yardımcı olmaz.

Sevginizin başka bir “parçasını” vermeyi öğrenin ve durumu değiştiremezseniz umutsuzluğa kapılmayın. Bunun için kendinizi suçlamayın, çünkü bu duygusal "açlık" onun kişisel tarihinin bir izidir.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar