Print Friendly and PDF

Biz İnsanların Dışına Bakmıyoruz…İçimizi de Bizden Daha İyi Kim Bilir

 



Cüneyd-i Bağdadi, Müslüman görünen bir Hristiyan’ın kendisini gizleyerek, Müslümanlar arasında yaşamasını ve Cüneyd-i Bağdadi’nin onun kalbine nüfuz ederek Hristiyan dinine mensup olduğunu açığa çıkarması…

 

Yanına bir gün bir adam geldi ve dedi ki:

Selamün aleyküm. Cüneyd:

Aleyküm selam, sen Müslüman mısın? dedi. Müritler ona baktılar. Ehl-i İslâm’a uygun yeşil elbiseler giyinmiş, birbirlerine;

Bu adam birkaç yıldır her ramazanda biz onu itikâfa giriyor gördük, diye konuştular. Sen Müslümanlardan mısın? sözü nereden çıkıyor? Cüneyd:

Ben her zaman ramazanda itikâfa girmiyor demedim. dedi.

 

Kıt’a

İman ayı apaçık gönül ayında görülmezse eğer,

Kâbe’de itikâfa girsen girmesen ne fayda.

Din yolunda her kim kendi İlahını bilirse,

Mağarada hırka giyen kişiden korkmaz. [6/3]

O adam dedi ki: Ey büyük şeyh, peygamber der ki; Mü’minin ferasetinden korkunuz, muhakkak ki o Allah’ın nuruyla bakar. Cüneyd (k.s.):

Evet, eğer sen inanmıyorsan ona bak.

Nazm

Eğer hadise inanmıyorsan güneşin aslı olan

Allah’ın ziyası güneşe bak ki, feraset nedir, bilesin [6/4]

O adam başını eğdi ve tekrar başını kaldırdı, dedi ki: Eşhedü enlâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve rasûluh, şimdi anladım ki sen hak üzeresin ve Hakk da seninle beraberdir.

Kıt’a

Sen o kimsesin ki, nefesinin tesiri siyah taşı,

En yüksek ayarda inci tanesi yapar

Senin bir defacık ona bakış fermanınla,

Peygamberin haberini kulağıma taktım [7/1]

Doğduğum zamandan bugüne kadar Hristiyan’dım. Ben bir günah işledim, ondan korkumdan Müslüman göründüm. Birkaç senedir ramazan ayında itikâfa giriyordum fakat gizlice kendi putlarıma ibadet ettim.

Kıt’a

Anamdan doğalı otuz üç yıl oldu

Putlara gizlice taptım

Şimdi nefsimin aciz olduğunu gördüm

Ayrıldım, pişman oldum, nefsimden [7/2]

Cüneyd (k.s.) müritlerine hitap ederek dedi ki;

Bakınız, itikâf ne fayda verdi. Ehl-i Islâm elbisesi giymiş çok kimseler ve koltuğunun altında kibir haçını saklamış nice Müslümanlar vardır ki zahiri görünüşüyle zünnar bağlamış, haç dikmiş ve gönül evine Celal sahibi Allah’ın feyzini asmıştır.

Kıt’a

Gönül nakışları uzaklaşınca halk aşağıdan görür

Sen dürbünün ışığıyla görünüşünü yaklaştır

Ebu Cehil karpuzunu diğer karpuzlarla aynı zannetme,

Onu tattığında iyi zanneder sonra yılan zehri olduğunu anlarsın [7/3]

 

Kaynak: Mostarlı Fevzi’nin Bülbülistân

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar