Canımı Alabilirsin
31
Vezin: Fâ’ilâtün Fâ’ilâtün Fâ’ilâtün Fâ’ilün
Hep güzeller arasında buldu hüsnün çün revâc,
Cem olup uşşak bir bir sana eyler ihtiyâc.
Hüsn içinde bu ne şehliktir ki şâhân-ı cihân,
Can verirler yoluna ya kande kaldı taht ü tâc.
Nice zahmetler çeküp üftâdeler vaslın umup,
Akibet dermân yerine derdini kıldını ilâç.
Ni’met-i vaslın atâ kılsan n’ola âşıklara,
Hân-ı fazlından ne gider doysalar ger cümle âç.
Ey Niyâzî eremezsin ölmeyince vuslata,
Adet oldur Yâr ilinde cân alurlar hüsne bâc.
Hep güzeller arasında buldu hüsnün çün revâc,
Cem olup uşşak bir bir sana eyler ihtiyâc.
Hep güzeller arasında bulduğun için güzelliğin geçerli
Âşıklar birleşip sana ihtiyâçlarını bir bir söylerler.
Hüsn içinde bu ne şehliktir ki şâhân-ı cihân,
Can verirler yoluna ya kande kaldı taht ü tâc.
Güzelliğin içinde bu ne şehliktir ki cihân padişahları,
Yoluna can verirler de taht ve tâç nerede kalır.
Nice zahmetler çeküp üftâdeler vaslın umup,
Akibet dermân yerine derdini kıldın ilâç.
Âşıkların vaslın umup nice zahmetler çekip,
Sonuçta dermân yerine derdini kıldın ilâç.
Ni’met-i vaslın atâ kılsan n’ola âşıklara,
Hân-ı fazlından ne gider doysalar ger cümle âç.
N’olur âşıklara kavuşma nimetini ihsan kılsan,
Bütün âçlar doysalar fazlın sofranda ne eksilir.
Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdu ki;
“Rabbına onu görüyormuş gibi ona ibadet et” [1]
İn’am ve ihsanın artması sürekli büyümeye sebeptir. Çünkü eriyen mumum ışığı kendini kaybederken başka bir tarafta aydınlığa sebep olduğu için sevilen olur. Bu nedenle evin içerisine ateş almaktan korkanlar onu başköşede yakmaktan çekinmezler. Her nur bir zulmetin ifnâsıdır. Kararan nur aslında varlığını bulmuş olur. Karanlığın parlaklığına kavuşmak ile artık sükûnet zahir olur.
Ey Niyâzî eremezsin ölmeyince vuslata,
Adet oldur Yâr ilinde cân alurlar hüsne bâc.
Ey Niyâzî! Ölmeyince eremezsin vuslata,
Yâr ilinde bu güzelliğe haraç (vergi) cân almak adettir.
Hedefi büyük ve yüce olanın varlığından bir şeyleri feda etmeden kavuşacağı bir şey yoktur. Bütün nebiler çeşitli sıkıntılar ile karşılaşınca buldukları devletin bahası olarak dert ve elemden azâde olmadıkları gibi razı oldular. Hiçbir zaman Allah Teâlâ’yı töhmet altında bırakmadıkları gibi dünya hayatında iyi ve kötü aranmadan sıkıntı içinde olunacağına dair misal teşkil etmişlerdir.
[1] Buharı. İman. .17. Tefsir sure 31,2: Müslim. İman. 1.5.7: Nesaî. İman. 5. 6
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar