Print Friendly and PDF

Hala Neden Ölmedim



el-Keyvânî, hocasına yazdığı kasidesinde ondan uzun süre ayrı kaldığı halde hâlâ nasıl hayatta kalabildiğini söylemektedir :
يعز  على  قلبي  فراقك  سـيدي   فإنك روحي وارتياحي و ريحاني
عجبت و قد فارقته  كيف لم  أمت  لما بي من الأشواق من منذ  أزمـان                  
Ayrılığın kalbime zor geliyor efendim, çünkü sen canımsın rahatım-sın.
Ondan ayrı kalmakla uzun süreden beri çektiğim özlemden dolayı, hâlâ nasıl ölmediğime hayret ettim.
**
و  صبري   عنك    أمر   مستحيل              و  قد   أصبحت    تأمرني   بصبر
Bana sabrı emredersin ancak imkânsız bir iştir sensizliğe sabır.
**
ويح قلبي من طرفه الفتــــاك      من مجرمي من سيفه السفــاك
د  قلوب  الزهاد   و   النســاك         من معيذي من  ساحر  الطرف قد  صا
         
Vay ölümcül bakışından dolayı kalbimin haline, ölümcül kılıcından kim koruyacak beni?
Abitlerin ve zahitlerin kalplerini çalan büyüleyici gözlerinden kim koruyacak beni?
**

و أذكرك العهود و أنت ناسي
و إني بين  إخواني و ناســـي

أقاسي من صدودك ما أقاسي
و أشكو وحشتي و اغترابـــي




Neler çekiyorum  yüz çevirmenden neler, hatırlatırım sana görmezlikten geldiğin günleri.
Kardeşlerim ve sair insanlar arasında bulunduğum halde yalnızlığımdan ve gurbet ızdırabından yakınırım.
**
و لا أصغى إلى لاح
أهم إلي من هذا
مدائح ماجد خلقت
غدا بالمجد مشتغلا
و قام بواجب الفتوى
فلا  زالت   محامـده
فؤادي عنه في شغل
و أجدر بي و أنفع لي
خلائقه بلا خلل
بلا ملل و لا كسل
بلا زيغ و لا زلل
لها  عمر  بلا أجـل







Kalbimin uzak durduğu koğucuya kulak vermem.
Bana bundan daha önemli, değerli ve faydalı olan şey;
Kusursuz özellikleriyle yaratılan yüce bir kişinin methidir.
O, bıkıp tembellik etmeden faziletli (işlerle) meşgul oldu.
Fetva verme görevini, doğru yoldan sapmadan ve hata yapmaksızın yerine getirdi.
Süresiz bir ömrü olacaktır övgülerinin.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar