Print Friendly and PDF

Bu Cismim Lâmı Dâl Oldu

 


Mefâîlün mefâîlün mefâîlün mefâîlün


Elif kaddini görelden bu cismim lâmı dâl oldu

Kodu cân yerine anı ana meyline dâl oldu

Dehânı hokka senden gerçi çok sordum bilenlerden

Velî hall olmadı şübhe çeker çok kîl ü kâl oldu

Senin kûyunla mahremlik recâ ettim rızâ vermez

Kapın sâyillerin men’ ettiler şâhım vebâl oldu

Kamer hurşîd-i vechinden alır nûru anınçündür

Bu ümîd ile her kim rûyunu gördü hilâl oldu

Leb-i la’linle hâlin halka-i zülfünde cân gördüm

Dolaştı murg-ı dil tâ ki ne turfa mekr ü al oldu

Cemâlin mushafın açtım diledim ki edem tefsîr

Gözümde kalmadı tâkat dilim tutuldu lâl oldu

Kapın zerrâtının yer yer zuhûr ettikçe pür-tâbı

Cihâna şems olan şehler tulundı hep hayâl oldu

Sana uymakla bî-şerler cihâna oldular server

Bu hâlâtı görüp Şemsî yolunda pây-mâl oldu

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar