Print Friendly and PDF

Kuru Temizlemeci



Sen, henüz çok toysun; pek bir şey biliyor olamazsın genç Müfettiş. . .
Bir kibar villasının salonundaki ipek el halısına bağırsak boşaltmanın; dünyanın en lüks, en hijyen tuvaletine boşalmaktan daha zevkli, daha rahatlatıcı olduğunu bilemeyeceğin gibi . . . Hırsızlık öyle bir baskı verir ki bağırsaklara, poturları, her neredeyse, orada çözdürür adama. . . Geri zekalı villa sahibi ve hırsızlık masası, bunu, hırsızın "Oh be!  Sizin dünyanızın içine de sıçtım" gibi bir kin, kıskançlık, nefret göstergesi olarak yorumlar. Oysa, ne kadar yanlış bir yorumdur bu. . .
Bu. . . Bir ritüelin, bir ayinin uğrak noktasından başka bir şey değildir aslında . . . Hırsızlık diyorsun, Müfettiş. . . Hem ayıp, hem günah. . . Jean Genet'yi bilir misin Müfettiş?
 Büyük eksiklik. Kitaplarını vereyim oku. . . Avrupa'nın en ünlü hırsızıydı. . . Sonradan büyük bir sanatçı oldu. Oyunlar, romanlar yazdı. Çağının edebiyatçılarını, sanatçılarını şaşırttı. Fransa Cumhurbaşkanı'nın özel affıyla müebbetten yırttı . . . Görüyorsun değil mi?
 Gavur, kendi  hırsızına dahi ne kadar önem veriyor; biz, kırk fırın ekmek yemeliyiz. Bu büyük adamın yaptıklarına, ömrünün son yıllarında 'azizlik' dediler, 'ermişlik' dediler. . . Sen, hırsızlıktan söz ediyorsun, Müfettiş!
 Hırsızlığın bir ayin olduğunu bilmeden . . . Genet bir yerde şöyle diyor: "Hırsızlık, bizim ayinimizdir. Hırsızlık, çoğu kez karanlıkta gerçekleşir. . . Kapalı bir yerde. . . Hırsızın, belki bazen kara maske takması, bu koyu karanlığa eklenir. . . Ayaklarının ucuna basa basa yürüme. . . Sessizlik. . . Görülmezlik. . . El yordamıyla karanlıkta birtakım jestler yapmak. . . Bir kapının basit tokmağını çevirmek. . . Bu hareketlerin her birinde, bir mücevherin her yüzündeki o pırıltı vardır. Sakınmak. . . Fıs fıs konuşmak. . Kulak kabartma. . . Suç ortağının görülmeyen ama sinirli varlığı ve onun en ufak bir işaretini anlamak. . . Her şey bizi kendi içimize toplar, tortop_ eder, sıkıştırır, bir varlık topu haline getirir. . . lnsan, yaşadığını duyumsuyor. be! "
Tüylerim ürperdi! . . . Sen, 'hırsızlık' diyorsun. Genet için de "Psikopatın tekiymiş" diye düşünüyor olabilirsin. Ama Genet, narsisistti. Tüm yapıtlarını beğenilmek için yazdı. Nur içinde yatsın. . . Genet ile pek çok benzer noktamızı müşahade ettim. . . Piç olarak doğmak ve terkedilmek. . . Hayat, beni daha kundaktayken çarpmış. . . Ben dünyayı niçin gasp etmeyeyim?. . . Senden öncekiler saygılı adamlardı . . . Hepsi zengin olarak istedikleri yerlere tayin oldular. . . Sen tutturmuşsun bir hırsızlık. . . Besbelli.. . Tehlikeye tutkun, dingin, gözüpek, afili bir genç adamsın Müfettiş!
Sana benzer, bir genç maliyeci tanımıştım bir zamanlar. . . Allah taksiratını affetsin. . . Kaderin ona benzemez inşallah. . . Gençsin. . . Hepimiz senden hizmet bekliyoruz. . . Kaç para maaş alıyorsun ki?
 Beş katını vereyim. Şirketlerimden birine müdür ol. Çoluk çocuğun benim özel okulumda okusun. . . Sen bilirsin. . . Teklifim her zaman açık. .. Al Capone'u bilir misin Müfettiş?.. Aferin! . . Bak gördün mü; helal olsun, o kadar da boş adam değilsin. . .
Al Capone demiş ki, çocukken her gece Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için yalvardım. . . Sonra baktım ki Tanrı'nın çalışma yöntemi bu değil. Gittim. ilk bisikletimi çaldım. Ondan sonra her gece Tanrı'ya beni bağışlaması için yalvardım. . . Bak Müfettiş!
 .. Tüylerim yine diken diken oldu.
 Sen, takmışsın kafana bir hortumculuk. . . Şu içinde bulunduğumuz malikaneye bir bak. . . Bir zamanlar Beyoğlu'nun dilencilerini, itilmişlerini içinde barındıran terkedilmiş bir harabeydi. . . Sen, genç Müfettiş. . . O zamanlar babanda vitamin bile değildin. . .
Biz, açtık ve üşüyorduk. . . Döşeksiz somyalarda dörder kişi kıvrılıyorduk. Sabah olur olmaz Tünel'de, Taksim'de, Yüksekkaldırım'da, Kazancıyokuşu'nda, Maçka'da, Nişantaşı'nda dileniyorduk. Geceleri hırsızlık yapıyorduk.. . Azgın ibneleri becermek zorunda kalıyorduk. . . Kimimiz dilenci kadınlara jigololuk ediyordu. . . Bu harabe geceleri ter, sperm ve kan kokardı. . . Mis gibi. . . Bazen hala duyar gibi olurum bu kokuyu. . . Genet ve arkadaşları gibi birbirimizin bitlerini ayıklardık. . . Apış aralarımızda koltuk altlarımızda sirke kırardık. Nasıl da kaşınırdık tatlı tatlı, kanlı kanlı.
Kötülüğün peşinden aşkla koştum Müfettiş. . . Dokuz kez hapishaneye düştüm. . . Hapishanede okur-yazar oldum. . . Artık son kez çıktığımda başka bir ismim vardı, dışarıda. . . O harabeyi de o zamanlar satın aldım. işte bu malikaneyi yaptırdım yerine. . .
 Sen, 'hırsızlık' diyorsun. . . 'Hortumculuk' diyorsun. . . Ben, payıma düşeni aldım hep Müfettiş. . . Kandırılmayı hak edenlerden. . . insanların büyük zayıflıkları var. . . Neylersin. . . Hayat bir orman. . . Zayıflar işkembeye düşer. . . Ama ite, çakala da pabuç bırakmadım. . . Biz ormanların kralıyız, Müfettiş. . .
Sen, 'hırsızlık' diyorsun; bu krallığa. . . Bana bu alemde niçin Kuru Temizlemeci derler; bilir misin Müfettiş?
 Ben, kara para aklıyorum. ispatla!
.. Masal gibi dinliyorsun, bunları. . . Haklısın. . . Kanıt bulmak beyhude. . . Keloğlan'ın gösterdiği zehirli bardak, gerçek dünyada şerbet doludur. Sen 'hırsızlık' diyorsun; ben, dışarıdan gelen sıcak para diyorum. . . Kafan pek basmıyor galiba, ha? ! . .
Bu sıcak paranın sahiplerinden biri de benim. Ben bu parayla güvenlik içinde borsada oynuyorum, hazine bonosu alıyorum; memleket ekonomisini kalkındırıyorum; sen 'hırsızlık' diyorsun. Bu koskoca ayine. . . Genet'nin kemiklerini sızlatıyorsun. . . Defterlerimde leke arıyorsun. Kirli çamaşırlarımı arıyorsun. Kuru temizleyicinin kirli çamaşırı, olur mu hiç Müfettiş?!
 . Tövbe de. Çarpılırsın. . . Benim şirketlerime, bankalarıma el koyacaksınız da memleket nasıl büyüyecek?
 Tüyü bitmemiş yetimin hakkı var bu parada. . .
Yanlış hesap Bağdat'tan döner. . . Devran dönmez Müfettiş. . . Devran biziz. . . Şimdi defol. . . Kodamanlara selam söyle. Bu yıl en çok vergiyi verenlerden biri yine ben olacağım. istersem, vermem ha!
 Şöyle kocaman bir takdirname hazırlasınlar. . . Hadi bakalım. . . Yaldızlısından olsun. . . Devran dönmez. . . Elinden geleni ardına koyma. . .
Hodri meydan, Müfettiş

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar